Toruń: Przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas kursu dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Skuteczne i nowoczesne nauczanie matematyki, realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli.


Numer ogłoszenia: 348605 - 2010; data zamieszczenia: 06.12.2010

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli , Aleja Solidarności 3, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 62 277 47, faks 56 62 231 81.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.kpcen-torun.edu.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas kursu dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Skuteczne i nowoczesne nauczanie matematyki, realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli..


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas dwóch edycji kursu dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Skuteczne i nowoczesne nauczanie matematyki. Prowadzący zajęcia ma spełniać wszystkie wymagania niezbędne i co najmniej trzy wymagania dodatkowe określone w specyfikacji Zajęcia mają być realizowane w wymiarze godzinowym (ilość godzin zgodna zestawieniami przedstawionymi w niniejszej specyfikacji) wg ustalonego harmonogramu. Treści zajęć muszą odpowiadać celom wyszczególnionym niniejszej specyfikacji. Odbiór usługi zostanie udokumentowany przekazaniem Zamawiającemu scenariuszy zajęć, przekazaniem Zamawiającemu do powielenia materiałów dla uczestników kursu, zapisami w dzienniku kursu czasu i tematyki zajęć. Od Wykonawcy wymagana jest dyspozycyjność, mobilność - możliwość prowadzenia zajęć na terenie całego województwa kujawsko-pomorskiego, a także możliwość prowadzenia zajęć w weekendy oraz gotowość do prowadzenia zajęć wg ustalonego harmonogramu. Zamawiający wskazuje i zabezpiecza miejsce oraz termin prowadzenia zajęć, a Wykonawca jest zobowiązany przeprowadzić szkolenie we wskazanym miejscu i terminie. Zamówienie składa się z części. Częścią jest każdy moduł. Do wszystkich części odnoszą się poniższe uwagi: Cele kursu Cele ogólne : Zachęcenie uczestników szkolenia do refleksji nad swoim warsztatem zawodowym Zapoznanie uczestników ze współczesnymi światowymi tendencjami w kształceniu matematycznym dzieci Wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania myślenia matematycznego dzieci Przewidywane efekty szkolenia: Podczas szkolenia uczestnik będzie miał możliwość wzbogacenia swojego warsztatu zawodowego w zakresie; Wykorzystania gier i zabaw matematycznych do rozwijania umiejętności matematycznych dzieci, a także do realizacji zadań ogólnych szkoły Rozwijanie myślenia twórczego dzieci Strategii rozwiązywania zadań tekstowych Rozwijania u dzieci sztuki rozwiązywania zadań tekstowych Realistycznego nauczania matematyki Strategii wykonywania obliczeń w pamięci Rozwijania u dzieci zaradności arytmetycznej Rozwijania u dzieci rozumienia systemu dziesiętnego Rozwijania wyobraźni przestrzennej dzieci Budowania u dzieci intuicji geometrycznej Konstruktywistycznego podejścia do rozwijania umiejętności matematycznych uczniów MODUŁ 1 Gry i zabawy matematyczne jako narzędzie realizacji zadań ogólnych szkoły. Cele szczegółowe : - zachęcanie uczestników do dyskusji na temat zadań ogólnych szkoły i sposobu ich realizacji na poziomie I etapu kształcenia - zachęcanie uczestników do refleksji na temat walorów stosowania gier i zabaw matematycznych w klasach 1-3 oraz przyczyn ich bardzo rzadkiej obecności w procesie kształcenia w polskiej szkole MODUŁ 2 Rozwijane myślenia twórczego. Cele szczegółowe: - zapoznanie uczestników z podstawowymi cechami myślenia twórczego: płynnością, giętkością i oryginalnością myślenia - zachęcanie uczestników do dyskusji na temat możliwości rozwijania myślenia twórczego dzieci w klasach 1-3 oraz korzyści z tego płynących dla procesu kształcenia - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania myślenia twórczego dzieci MODUŁ 3 Zadania tekstowe w nauczaniu początkowym i metody ich rozwiązywania. Cele szczegółowe: - zachęcanie uczestników do dyskusji na temat funkcji zadań tekstowych w nauczaniu matematyki - zapoznanie uczestników z różnymi poziomami formalizmu przy rozwiązywaniu zadań tekstowych: rozwiązania enaktywne, ikoniczne i symboliczne - zapoznanie uczestników z podstawowymi strategiami rozwiązywania zadań tekstowych - zachęcanie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących rozwiązywania zadań tekstowych - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania u dzieci umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych MODUŁ 4 Realistyczne nauczanie matematyki. Cele szczegółowe: - zapoznanie uczestników z koncepcją realistycznego nauczania matematyki - zachęcenie uczestników do refleksji nad własną koncepcją matematycznego kształcenia dzieci - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykorzystania w procesie matematycznego kształcenia sytuacji realistycznych oraz wiedzy nieformalnej dzieci MODUŁ 5 Rozwijanie umiejętności klasyfikowania. Pozorne ułatwienia metodyczne. Cele szczegółowe: - zachęcenie uczestników do refleksji nad celowością wykorzystywania elementów teorii mnogości, grafów i innych pozornych ułatwień metodycznych w nauczaniu początkowym. - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania umiejętności klasyfikowania MODUŁ 6 Rozwijanie sprawności rachunkowej. Cele szczegółowe: - zachęcenie uczestników do dyskusji na temat roli obliczeń w nauczaniu matematyki - zapoznanie uczestników z różnymi strategiami dodawania i odejmowania w pamięci - zachęcenie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących wykonywania obliczeń przez dzieci - zapoznanie uczestników z różnymi sposobami rozwijania u dzieci umiejętności mnożenia i dzielenia - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie stosowania gier i zabaw w procesie rozwijania u dzieci sprawności rachunkowej - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie obliczeń,na kartce papieru. - zachęcenie uczestników do dyskusji na temat funkcji notatki matematycznej MODUŁ 7 System dziesiętny. Rozwijanie rozumienia systemu dziesiętnego. Cele szczegółowe: - zachęcenie uczestników do refleksji nad znaczeniem dobrego rozumienia systemu dziesiętnego dla procesu uczenia się dziecka - zapoznanie uczestników z pomocami, które pozwalają zrozumieć dziecku strukturę systemu dziesiętnego - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykorzystywania różnorodnych pomocy dydaktycznych w procesie budowania u dzieci zrozumienia systemu dziesiętnego - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie stosowania gier i zabaw w procesie budowania u dzieci zrozumienia systemu dziesiętnego MODUŁ 8 Eksperymenty w rozwijaniu umiejętności geometrycznych dzieci. Cele szczegółowe: - zachęcanie uczestników do dyskusji na temat roli geometrii w nauczaniu matematyki w klasach 1-3 - zachęcanie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących rozwijania umiejętności geometrycznych dzieci - zapoznanie uczestników z różnymi realistycznymi kontekstami pozwalającymi na rozwijanie umiejętności geometrycznych dzieci - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykonywania z dziećmi eksperymentów geometrycznych - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie budowania intuicji i rozwijania umiejętności geometrycznych dzieci MODUŁ 9 Konstruktywizm w rozwijaniu umiejętności matematycznych dzieci. Cele szczegółowe: - zachęcenie uczestników do refleksji nad stosowaną w praktyce filozofią edukacyjną - zapoznanie uczestników z założeniami konstruktywistycznego podejścia do rozwijania umiejętności matematycznych dzieci.


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.40.00.00-8.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 9.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.11.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:a) posiadają: -doświadczenie w zakresie edukacji dorosłych -doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń w obszarze tematyki zgłaszanej w przetargu,projekcie i na dowód tego wykażą, że w okresie 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia szkoleń jest krótszy, to w tym czasie przeprowadzili 3 szkolenia lub uczestniczyli jako wykładowcy w 3 szkoleniach w zakresie edukacji osób dorosłych. -wykształcenie wyższe matematyczne, -ukończone studia podyplomowe lub kursy kwalifikacyjne lub posiadany tytuł naukowy -doświadczenie w zakresie doskonalenia lub kształcenia nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego, -doświadczenie przy pracy w projektach edukacyjnych związanych z nauczaniem matematyki w edukacji wczesnoszkolnej


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. osobami, które posiadają poniższe kwalifikacje zawodowe - warunki obowiązkowe: -wykształcenie co najmniej wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym, -ukończone studia podyplomowe lub kursy kwalifikacyjne lub posiadają tytuł naukowy oraz wykażą spełnienie przynajmniej trzech z poniższych warunków opcjonalnych: -ukończone kursy edukatorskie. -ukończone kursy i warsztaty doskonalące zgodne z tematyką kursu. -opracowanie autorskich programów, materiałów dla nauczycieli oraz scenariuszy szkoleń dla nauczycieli lub podręczników szkolnych -doświadczenie przy pracy w projektach edukacyjnych związanych z nauczaniem matematyki w edukacji wczesnoszkolnej -ukończyli szkolenie z zakresu tematyki gender - w przypadku zamiaru prowadzenia szkolenia z tej tematyki jest to warunek konieczny. c) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym, d) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 30
  • 2 - Przedstawiony scenariusz zajęć - 35
  • 3 - Spełnianie kryteriów dodatkowych - 35


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Poza przypadkami określonymi w umowie zmiany umowy będą mogły nastąpić w wymienionych niżej okolicznościach: a) Zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą na potrzeby niniejszego warunku, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej: - o charakterze niezależnym od stron, - którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, - którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugiej stronie. Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar, inne klęski żywiołowe, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej. b) Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron, c) Powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, d) Zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi bądź okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy - zmianie mogą ulec termin realizacji umowy bądź terminy wynikające z harmonogramów płatności, e) Gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacja istotnych warunków zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności w zakresie zmiany przedmiotu zamówienia, terminu realizacji, a także innych wymienionych w umowie.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.kpcen-torun.edu.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli, Al. Solidarności 3, 87-100 Toruń.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
10.12.2010 godzina 15:00, miejsce: Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli, Al. Solidarności 3, 87-100 Toruń.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt współfinansowany z funduszy UE, POKL, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty, Tytuł projektu: Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


CZĘŚĆ Nr:
1
NAZWA:
Gry i zabawy matematyczne jako narzędzie realizacji zadań ogólnych szkoły..


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    zachęcanie uczestników do dyskusji na temat zadań ogólnych szkoły i sposobu ich realizacji na poziomie I etapu kształcenia - zachęcanie uczestników do refleksji na temat walorów stosowania gier i zabaw matematycznych w klasach 1-3 oraz przyczyn ich bardzo rzadkiej obecności w procesie kształcenia w polskiej szkole.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.40.00.00-8.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 30.11.2011.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 30
    • 2. Przedstawiony scenariusz zajęć - 35
    • 3. Spełnianie kryteriów dodatkowych - 35


CZĘŚĆ Nr:
2
NAZWA:
Rozwijane myślenia twórczego..


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zapoznanie uczestników z podstawowymi cechami myślenia twórczego: płynnością, giętkością i oryginalnością myślenia - zachęcanie uczestników do dyskusji na temat możliwości rozwijania myślenia twórczego dzieci w klasach 1-3 oraz korzyści z tego płynących dla procesu kształcenia - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania myślenia twórczego dzieci.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.40.00.00-8.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 30.11.2011.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 30
    • 2. Przedstawiony scenariusz zajęć - 35
    • 3. Spełnianie kryteriów dodatkowych - 35


CZĘŚĆ Nr:
3
NAZWA:
Zadania tekstowe w nauczaniu początkowym i metody ich rozwiązywania..


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zachęcanie uczestników do dyskusji na temat funkcji zadań tekstowych w nauczaniu matematyki - zapoznanie uczestników z różnymi poziomami formalizmu przy rozwiązywaniu zadań tekstowych: rozwiązania enaktywne, ikoniczne i symboliczne - zapoznanie uczestników z podstawowymi strategiami rozwiązywania zadań tekstowych - zachęcanie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących rozwiązywania zadań tekstowych - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania u dzieci umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.40.00.00-8.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 30.11.2011.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 30
    • 2. Przedstawiony scenariusz zajęć - 35
    • 3. Spełnianie kryteriów dodatkowych - 35


CZĘŚĆ Nr:
4
NAZWA:
Realistyczne nauczanie matematyki..


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zapoznanie uczestników z koncepcją realistycznego nauczania matematyki - zachęcenie uczestników do refleksji nad własną koncepcją matematycznego kształcenia dzieci - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykorzystania w procesie matematycznego kształcenia sytuacji realistycznych oraz wiedzy nieformalnej dzieci.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.40.00.00-8.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 30.11.2011.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 30
    • 2. Przedstawiony scenariusz zajęć - 35
    • 3. Spełnianie kryteriów dodatkowych - 35


CZĘŚĆ Nr:
5
NAZWA:
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania. Pozorne ułatwienia metodyczne..


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zachęcenie uczestników do refleksji nad celowością wykorzystywania elementów teorii mnogości, grafów i innych pozornych ułatwień metodycznych w nauczaniu początkowym. - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania umiejętności klasyfikowania.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.40.00.00-8.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 30.11.2011.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 30
    • 2. Przedstawiony scenariusz zajęć - 35
    • 3. Spełnianie kryteriów dodatkowych - 35


CZĘŚĆ Nr:
6
NAZWA:
Rozwijanie sprawności rachunkowej..


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zachęcenie uczestników do dyskusji na temat roli obliczeń w nauczaniu matematyki - zapoznanie uczestników z różnymi strategiami dodawania i odejmowania w pamięci - zachęcenie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących wykonywania obliczeń przez dzieci - zapoznanie uczestników z różnymi sposobami rozwijania u dzieci umiejętności mnożenia i dzielenia - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie stosowania gier i zabaw w procesie rozwijania u dzieci sprawności rachunkowej - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie obliczeń na kartce papieru - zachęcenie uczestników do dyskusji na temat funkcji notatki matematycznej.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.40.00.00-8.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 30.11.2011.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 30
    • 2. Przedstawiony scenariusz zajęć - 35
    • 3. Spełnianie kryteriów dodatkowych - 35


CZĘŚĆ Nr:
7
NAZWA:
System dziesiętny. Rozwijanie rozumienia systemu dziesiętnego..


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zachęcenie uczestników do refleksji nad znaczeniem dobrego rozumienia systemu dziesiętnego dla procesu uczenia się dziecka - zapoznanie uczestników z pomocami, które pozwalają zrozumieć dziecku strukturę systemu dziesiętnego - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykorzystywania różnorodnych pomocy dydaktycznych w procesie budowania u dzieci zrozumienia systemu dziesiętnego - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie stosowania gier i zabaw w procesie budowania u dzieci zrozumienia systemu dziesiętnego.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.40.00.00-8.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 30.11.2011.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 30
    • 2. Przedstawiony scenariusz zajęć - 35
    • 3. Spełnianie kryteriów dodatkowych - 35


CZĘŚĆ Nr:
8
NAZWA:
Eksperymenty w rozwijaniu umiejętności geometrycznych dzieci.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zachęcanie uczestników do dyskusji na temat roli geometrii w nauczaniu matematyki w klasach 1-3 - zachęcanie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących rozwijania umiejętności geometrycznych dzieci - zapoznanie uczestników z różnymi realistycznymi kontekstami pozwalającymi na rozwijanie umiejętności geometrycznych dzieci - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykonywania z dziećmi, eksperymentów, geometrycznych - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie budowania intuicji i rozwijania umiejętności geometrycznych dzieci.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.40.00.00-8.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 30.11.2011.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 30
    • 2. Przedstawiony scenariusz zajęć - 35
    • 3. Spełnianie kryteriów dodatkowych - 35


CZĘŚĆ Nr:
9
NAZWA:
Konstruktywizm w rozwijaniu umiejętności matematycznych dzieci..


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zachęcenie uczestników do refleksji nad stosowaną w praktyce filozofią edukacyjną - zapoznanie uczestników z założeniami konstruktywistycznego podejścia do rozwijania umiejętności matematycznych dzieci.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.40.00.00-8.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 30.11.2011.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 30
    • 2. Przedstawiony scenariusz zajęć - 35
    • 3. Spełnianie kryteriów dodatkowych - 35


Toruń: Przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas kursu dla nauczycieli matematyki szkół podstawowych Skuteczne i nowoczesne nauczanie matematyki, realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli


Numer ogłoszenia: 27915 - 2011; data zamieszczenia: 25.01.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 348605 - 2010r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli, Aleja Solidarności 3, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 62 277 47, faks 56 62 231 81.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas kursu dla nauczycieli matematyki szkół podstawowych Skuteczne i nowoczesne nauczanie matematyki, realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas dwóch edycji kursu dla nauczycieli szkół podstawowych Skuteczne i nowoczesne nauczanie matematyki. Zamówienie składa się z części. Częścią jest każdy moduł. Do wszystkich części odnoszą się poniższe uwagi: Cele ogólne szkolenia -wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela poprzez przegląd różnych metod pracy na lekcjach matematyki i wymianę doświadczeń przez nauczycieli -poszerzenie wiedzy nauczyciela matematyki w zakresie efektywności nauczania oraz nowych technologii wykorzystywanych do edukacji matematycznej -zachęcenie uczestników szkolenia do refleksji nad własnym warsztatem pracy nauczyciela matematyki -poznanie przez uczestników walorów pracy zespołowej Moduł I Kompetencje kluczowe w nauczaniu matematyki Cele szczegółowe: -przypomnienie uczestnikom, jakie kompetencje kluczowe kształtowane są u uczniów w gimnazjum -pogłębienie wiedzy przez uczestników o matematycznej kompetencji -pokazanie sposobów na modelowanie matematycznego myślenia Moduł II Efektywność nauczania matematyki i jej uwarunkowania Cele szczegółowe: -pogłębienie wiedzy uczestników na temat przyczyn trudności i niepowodzeń uczniów w uczeniu się matematyki -poszerzenie wiedzy na temat sposobów rozwiązywania tego samego zadania -zachęcenie do refleksji związanej z nastawieniem dziecka do rozwiązywania zadań matematycznych Moduł III Gry i zabawy matematyczne jako metoda motywująca uczniów do nauki. Cele szczegółowe: -zachęcenie uczestników do dyskusji na temat metod motywujących uczniów do nauki -poznanie przez uczestników przykładów gier i zabaw matematycznych -zachęcenie uczestników do refleksji na temat walorów stosowania gier i zabaw matematycznych i ich wpływu na uczenie się matematyki przez gimnazjalistów. Moduł IV Wpływ pomocy dydaktycznych na rozwój ucznia Cele szczegółowe: -określenie przez uczestników, czym jest pomoc dydaktyczna -zachęcenie uczestników do dyskusji na temat stosowanych przez nich pomocy dydaktycznych na matematyce -pokazanie uczestnikom przykładów zastosowania wybranych pomocy dydaktycznych na lekcjach matematyki w gimnazjum -zachęcenie uczestników do refleksji nad zaletami stosowanie pomocy dydaktycznych -konstruowanie przez uczestników zadań z wykorzystaniem przykładowych pomocy dydaktycznych Moduł V Nowe technologie w nauczaniu matematyki. Cele szczegółowe: -pogłębienie wiedzy u uczestników na temat nowych technologii -pokazanie wykorzystania tablicy interaktywnej na lekcjach matematyki -zachęcenie uczestników do refleksji nad właściwym wykorzystaniem technologii i niebezpieczeństwami z niewłaściwego wykorzystania nowych technologii Moduł VI Wdrażanie nowej podstawy programowej. Cele szczegółowe: -uświadomienie uczestnikom spotkania czym są cele kształcenia i wymagania szczegółowe nowej podstawy programowej -określanie przez uczestników, jakie umiejętności z wymagań ogólnych badane są w przykładowych zadaniach -ćwiczenie umiejętności wyznaczania, jakie umiejętności z wymagań ogólnych badane są w zadaniu -zachęcenie uczestników do dyskusji na temat wybranych treści nauczania -poszerzenie wiedzy na temat metody projektu w nauczaniu matematyki Przewidywane efekty szkolenia: wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela matematyki w zakresie: - stosowania technologii informacyjnych - stosowania pomocy dydaktycznych - nowej podstawy programowej - rozwijania umiejętności geometrycznych pogłębienie warsztatu pracy na temat metod nauczania matematyki oraz nabycie -umiejętności trafniejszego doboru metod w celu skuteczniejszej edukacji -matematycznej. 1. Ramowy program szkolenia: Nazwa modułu Liczba godzin Formy pracy Kompetencje kluczowe w nauczaniu matematyki 4 miniwykład, warsztat Efektywność nauczania matematyki i jej uwarunkowania 6 warsztat, miniwykład Gry i zabawy matematyczne jako metoda motywująca uczniów do nauki. 8 warsztat, prezentacja, miniwykład Wpływ pomocy dydaktycznych na rozwój ucznia 8 warsztat, prezentacja, miniwykład Nowe technologie w nauczaniu matematyki. 8 warsztat, prezentacja, miniwykład Organizacja procesu nauczania w kontekście nowej podstawy programowej 6 warsztat, miniwykład,.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.40.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projekt współfinansowany ze środków UE, POKL, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty, Tytuł projektu Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
Kompetencje kluczowe w nauczaniu matematyki


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28.12.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Agnieszka Przybyszewska, {Dane ukryte}, 87-164 Toruń, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1200,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    150,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    150,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    150,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
2   


Nazwa:
Efektywność nauczania matematyki i jej uwarunkowania


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28.12.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Halina Filipiak, {Dane ukryte}, 85-796 Bydgoszcz, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1800,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    150,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    150,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    150,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
3   


Nazwa:
Gry i zabawy matematyczne jako metoda motywująca uczniów do nauki.


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28.12.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Halina Filipiak, {Dane ukryte}, 85-796 Bydgoszcz, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 2400,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    150,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    150,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    150,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
4   


Nazwa:
Wpływ pomocy dydaktycznych na rozwój ucznia


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28.12.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Halina Filipiak, {Dane ukryte}, 85-796 Bydgoszcz, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 2400,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    150,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    150,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    150,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
5   


Nazwa:
Nowe technologie w nauczaniu matematyki.


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28.12.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Agnieszka Przybyszewska, {Dane ukryte}, 87-164 Toruń, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 2400,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    150,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    150,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    150,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
6   


Nazwa:
Organizacja procesu nauczania w kontekście nowej podstawy programowej


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28.12.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Halina Filipiak, {Dane ukryte}, 85-796 Bydgoszcz, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1800,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    150,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    150,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    150,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Henryka Sienkiewicza 36, 87100 Toruń
woj. kujawsko-pomorskie
Dane kontaktowe: email: kpcen_torun@kpcen-torun.edu.pl
tel: 881 93 10 25
fax: 56 62 231 81
Termin składania wniosków lub ofert:
2010-12-09
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 34860520100
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2010-12-05
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 355 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: TAK
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 9
Kryterium ceny: 65%
WWW ogłoszenia: www.kpcen-torun.edu.pl
Informacja dostępna pod: Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli, Al. Solidarności 3, 87-100 Toruń
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
80400000-8 Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Kompetencje kluczowe w nauczaniu matematyki Agnieszka Przybyszewska
Toruń
2011-01-25 150,00
Efektywność nauczania matematyki i jej uwarunkowania Halina Filipiak
Bydgoszcz
2011-01-25 150,00
Gry i zabawy matematyczne jako metoda motywująca uczniów do nauki. Halina Filipiak
Bydgoszcz
2011-01-25 150,00
Wpływ pomocy dydaktycznych na rozwój ucznia Halina Filipiak
Bydgoszcz
2011-01-25 150,00
Nowe technologie w nauczaniu matematyki. Agnieszka Przybyszewska
Toruń
2011-01-25 150,00
Organizacja procesu nauczania w kontekście nowej podstawy programowej Halina Filipiak
Bydgoszcz
2011-01-25 150,00