Wynik przetargu

Adres: Wały Chrobrego 1-2, 70-500 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
Dane kontaktowe: email: bzp@am.szczecin.pl
tel: 914 809 400
fax: 914 809 575
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 5264620100 Data Udzielenia: 2010-02-25
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
72411000-4 Dostawcy usług internetowych (ISP)
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Usługa sygnału i zarządzania dostępem do sieci AMSK oraz Internetu Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Szczecin
183 996,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2010-02-25
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
724110004
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
183 996,00 zł
Minimalna złożona oferta:
183 996,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
183 996,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
183 996,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Szczecin: Usługa sygnału i zarządzania dostępem do sieci AMSK oraz Internetu


Numer ogłoszenia: 52646 - 2010; data zamieszczenia: 25.02.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Akademia Morska w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 1/2, 70-500 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4809400, faks 091 4809575.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa sygnału i zarządzania dostępem do sieci AMSK oraz Internetu.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest usługa sygnału i zarządzania dostępem do sieci AMSK oraz Internetu dla Akademii Morskiej w Szczecinie.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
72.41.10.00-4.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.12.2009.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, kraj/woj. zachodniopomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 251249,18 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    183996,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    183996,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    183996,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. art. 67 ust 1 pkt 1 lit a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Sieć AMSK powstała jako wspólna inicjatywa szczecińskiego środowiska naukowego. Jest ona reprezentowana przez Politechnikę Szczecińską jako jednostkę wiodącą wybraną przez wszystkich uczestników. Na mocy decyzji Komitetu Badań Naukowych (KBN) na budowę sieci AMSK została przydzielona dotacja (lata 1994 - 2000). Fundusze dotacji KBN były kierowane na Politechnikę Szczecińską (obecnie Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny) celem wybudowania infrastruktury sieci AMSK. Nad prawidłową realizacją inwestycji i optymalnym wydatkowaniem funduszy KBN czuwała Rada Użytkowników AMSK, w skład której wchodzą przedstawiciele poszczególnych jednostek. Sieć AMSK połączyła jednostki naukowe nowoczesnymi traktami światłowodowymi w najnowszej technologii sieciowej i pozwoliła uzyskać wysoką jakość parametrów transmisyjnych, a co za tym idzie, dobrą jakość usługi. Po wybudowania sieci AMSK jej prawnym właścicielem stała się Politechnika Szczecińska (obecnie Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny), jednakże budowana była ona dla całego środowiska naukowego Szczecina. W roku 1995 powołane zostało Akademickie Centrum Informatyki Politechniki Szczecińskiej celem administracji sieci AMSK od tego czasu Politechnika Szczecińska (obecnie Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny) została operatorem sieci AMSK. Politechnika Szczecińska (obecnie Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny) jako operator AMSK wystąpiła do Ministerstwa łączności o wydanie koncesji na świadczenie usług telekomunikacyjnych i dnia 13 maja 1996 r. otrzymała koncesję nr 55/96/TI. W roku 1998 została podpisana Umowa - Porozumienie, na mocy której wszystkie wyższe uczelnie publiczne Szczecina (tj. Akademia Rolnicza (obecnie Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny), Politechnika Szczecińska (obecnie Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny), Pomorska Akademia Medyczna, Uniwersytet Szczeciński, Wyższa Szkoła Morska - obecnie Akademia Morska) oraz dwa samodzielne instytuty badawcze zobowiązały się do współfinansowania bieżącej eksploatacji AMSK. Od początku funkcjonowania sieci przyjęto, że działa ona na zasadzie nonprofit, a koszty jej działania są pokrywane przez jednostki uczestniczące w Porozumieniu. Funkcjonowanie sieci generuje dwie zasadnicze grupy kosztów: - koszty dzierżawy łączy teletransmisyjnych od operatorów telekomunikacyjnych, - pozostałe koszty, w tym przede wszystkim koszty utrzymania urządzeń sieci AMSK i wynagrodzeń osób sprawujących nadzór nad jej działaniem oraz administrujących poszczególnymi warstwami sieci oraz sieciami wirtualnymi, koszty amortyzacji, opracowywania raportów dotyczących nowych usług wdrażanych w sieci, a także reprezentacji i promocji sieci AMSK. Koszty utrzymania sieci AMSK są ponoszone przez operatora, czyli Politechnikę Szczecińską (obecnie Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny) jako Jednostkę Wiodącą, i pokrywane są z kilku źródeł przychodów. Pierwszym z nich jest dotacja KBN na utrzymanie sieci miejskich tzw. SPUB (Specjalne Programy i Urządzenia Badawcze). Dotację SPUB otrzymuje Politechnika Szczecińska (obecnie Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny) jako operator sieci AMSK. Drugim źródłem są przychody z usług dla innych podmiotów. Pozostałą różnicę pomiędzy kosztami a ww. przychodami pokrywają jednostki AMSK, uczestnicy Porozumienia. Podział tych kosztów na poszczególne jednostki dokonuje Rada Użytkowników AMSK. W tym celu został opracowany przez RU AMSK algorytm, uwzględniający wielkość jednostki oraz wykorzystanie sieci AMSK. Na mocy tego algorytmu, zatwierdzonego przez Radę Użytkowników 07 XII 2006 roku, Akademia Mor?ska powinna partycypować w kosztach utrzymania AMSK w wysokości 13,90 %, co w latach 2010-2011 daje łączną kwotę 251.248,00 zł. netto (306.522,56zł brutto). Ze względu na fakt, iż sieć AMSK tworzą wspólnie uczelnie i jednostki naukowe Szczecina oraz to że ma ona charakter naukowo-edukacyjny, nie jest możliwym powierzenie zarządzania siecią podmiotowi spoza tych jednostek. Na drodze prawnych uwarunkowań własnościowych, jak też ze względu na największe doświadczenie i bazę techniczną operatorem sieci AMSK została wybrana i nadal pozostaje Politechnika Szczecińska (obecnie Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny). Jest ona tym samym jedynym podmiotem, który może świadczyć tego typu usługi dla środowiska naukowego Szczecina. Uczelnie i jednostki naukowe są połączone infrastrukturą teletechniczną z wyposażeniem, która została zbudowana ze środków własnych i dotacji KBN, i nie może być obecnie zmieniona ze względu na wymagania techniczne działania sieci. Użytkownicy sieci AMSK mogą więc wyłącznie przez tę infrastrukturę teleinformatyczną uzyskać usługę dostępu do sieci AMSK, a dalej do innych sieci akademickich ogólnopolskich jak POL-622, sieć PIONIER czy sieci europejskich GEANT i innych. Okoliczności te spełniają przesłanki art. 67 ust 1 pkt 1a Prawa Zamówień Publicznych, ponieważ zamówienie, obejmujące zapewnienie usługi dostępu do Internetu jak i do Akademickiej Miejskiej Sieci Komputerowej w Szczecinie, może zrealizować tylko jeden wykonawca usługi tj. Politechnika Szczecińska (obecnie Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny) jako Jednostka Wiodąca. Ponadto nadmienić trzeba, że w latach, gdy ustawa Prawo zamówień publicznych wymagała od Zamawiającego uzyskania zatwierdzenia trybu z wolnej ręki przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, Akademia Morska w Szczecinie jako Zamawiający otrzymała taką zgodę a okoliczności faktyczne ani przesłanka z art. 67 ust 1 pkt 1 a ustawy nie zmieniły się.