Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Remont nawierzchni asfaltowej od budynku nr 5 do budynku nr 13 w kompleksie nr 0550 w m. Dobre n/Kwisą.
Zamawiający:
43 Wojskowy Oddział Gospodarczy
Adres: | Saperska 2, 59-726 Świętoszów, woj. brak |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: 43wog.szp@ron.mil.pl tel: 261 68 62 80 fax: 261 68 62 80 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500298462-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-12-05 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb postępowania [NB]: | Negocjacje bez ogłoszenia |
Kody CPV
45233220-7 | Roboty w zakresie nawierzchni dróg |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Remont nawierzchni asfaltowej od budynku nr 5 do budynku nr 13 w kompleksie nr 0550 w m. Dobre n/Kwisą. | „GRABOWY” Bolesławiec | 152 708,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-12-05 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 45233220 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 152 708,00 zł Minimalna złożona oferta: 152 708,00 zł Ilość złożonych ofert: 2 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 152 708,00 zł Maksymalna złożona oferta: 203 464,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 26201 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 500298462-N-2018 z dnia 13-12-2018 r. 43 Wojskowy Oddział Gospodarczy: Remont nawierzchni asfaltowej od budynku nr 5 do budynku nr 13 w kompleksie nr 0550 w m. Dobre n/Kwisą. OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: 43 Wojskowy Oddział Gospodarczy, Krajowy numer identyfikacyjny 021509084, ul. Saperska 2, 59-726 Świętoszów, woj. brak, państwo Polska, tel. 261 68 62 80, e-mail 43wog.szp@ron.mil.pl, faks 261 68 62 80. Adres strony internetowej (url): 43wog.szp@wp.mil.pl I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Wojskowy Oddział Gospodarczy SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont nawierzchni asfaltowej od budynku nr 5 do budynku nr 13 w kompleksie nr 0550 w m. Dobre n/Kwisą. Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): 157/PN/2018 II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest „Remont nawierzchni asfaltowej od budynku nr 5 do budynku nr 13 w kompleksie nr 0550 w m. Dobre n/Kwisą”. II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 45233220-7 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Negocjacje bez ogłoszenia III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA na podstawie art. 62 ust.1 pkt.4 ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. Zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 4) Ustawy Prawo Zamówień Publicznych - Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, jeżeli spełnione są łącznie następujące przesłanki: - zachodzi pilna potrzeba udzielenia zamówienia, - nie wynika ona z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, - potrzeby takiej nie można było wcześniej przewidzieć, - nie można zachować terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem. Pilna potrzeba udzielenia zamówienia wynika z faktu, iż w uprzednio prowadzonym postępowaniu złożono ofertę,która przewyższała kwotę zamawiającego przeznaczoną na realizacje powyższego zamówienia publicznego, co skutkowało unieważnieniem postępowania. Naprawa drogi jest pilną potrzebą - w obecnym stanie nawierzchnia drogi jest pokruszona i popękana,droga posiada liczne ubytki asfaltu, co stanowi poważne utrudnienie dla użytkowników, zagraża także ich bezpieczeństwu. Ponadto, ze względu na porę roku należy niezwłocznie przystąpić do robót, aby zakończyć je przed mrozem i śniegiem. Zamawiający na etapie planowania zamówienia założył przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z odpowiednim wyprzedzeniem. W tym celu przeprowadził postępowanie nr 143/PN/2018, ogłoszenie nr 634592-N-2018 z dnia 10.10.2018 r. – otwarcie ofert w 25.10.2018 r.,które unieważniono na podstawie art. 94 ust. 1 pkt 4 Pzp.Sytuacja zaistniała w ww. postępowaniu, związana z jego unieważnieniem nie jest zawiniona przez Zamawiającego.Na fakt, iż zaistniała sytuacja nie wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego oraz, że takiej sytuacji nie można było przewidzieć ma również wpływ tendencja aktualnie kształtująca się na rynku budowlanym, co przejawia się brakiem zainteresowania składaniem ofert w postępowaniach przetargowych przez podmioty działające w branży budowlanej. W ogólnodostępnych źródłach informacji jako powody takiej sytuacji wskazywane są brak pracowników i duża ilość toczących się inwestycji związanych z budową nowej infrastruktury. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na ww. sytuację, a istniejącym po stronie Zamawiającego jest specyfika zamówień obsługiwanych przez Zamawiającego, tj. realizowanych na terenach jednostek wojskowych, stanowiących tereny zamknięte. Oznacza to, że bardzo utrudniona i wymagająca spełnienia wielu dodatkowych wymogów jest możliwość zatrudnienia pracowników będących obcokrajowcami.Dodatkowo zawęża to krąg podmiotów potencjalnie zainteresowanych udziałem w postępowaniu przetargowym.Z dotychczasowych doświadczeń Zamawiającego związanych z prowadzeniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych nie wynikała obawa związana tak dużą trudnością wyłonienia Wykonawcy po przeprowadzeniu postępowania przetargowego.Przeprowadzenie kolejnego postępowania przetargowego w ocenie Zamawiającego, wynikającej z opisanego stanu faktycznego obarczone jest dużym ryzykiem unieważnienia kolejnego postępowania.Z powodu powyższych okoliczności, w zaistniałym stanie faktycznym nie jest możliwe zachowanie terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem. Konieczność zachowania terminów, w szczególności dotyczących składania ofert, terminu wynikającego z wezwania do złożenia dokumentów czy terminu zawarcia umowy, przy założeniu niekorzystania przez Wykonawców ze środków ochrony prawnej, powodowałoby, że rozpoczęcie realizacji robót mogłoby nastąpić po ok. miesiącu od wszczęcia postępowania.Dlatego też z uwagi na powyższe argumenty zastosowanie trybu negocjacji bez ogłoszenia jest uzasadnione.Do prowadzonych negocjacji Zamawiający zaprosił wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty w wyżej wymienionym unieważnionym postępowaniu. | ||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |