Wynik przetargu

Adres: Saperska 2, 59-726 Świętoszów, woj. brak
Dane kontaktowe: email: 43wog.szp@ron.mil.pl
tel: 261 68 62 80
fax: 261 68 62 80
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 500298462-N-2018 Data Udzielenia: 2018-12-05
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [NB]: Negocjacje bez ogłoszenia
Kody CPV
45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Remont nawierzchni asfaltowej od budynku nr 5 do budynku nr 13 w kompleksie nr 0550 w m. Dobre n/Kwisą. „GRABOWY”
Bolesławiec
152 708,00
0,39
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2018-12-05
Dotyczy cześci nr:
0
Kody CPV:
45233220
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
152 708,00 zł
Minimalna złożona oferta:
152 708,00 zł
Ilość złożonych ofert:
2
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
152 708,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
203 464,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 26201 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość
Zamawiający
Ogłoszenie nr 500298462-N-2018 z dnia 13-12-2018 r.
43 Wojskowy Oddział Gospodarczy: Remont nawierzchni asfaltowej od budynku nr 5 do budynku nr 13 w kompleksie nr 0550 w m. Dobre n/Kwisą.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
43 Wojskowy Oddział Gospodarczy, Krajowy numer identyfikacyjny 021509084, ul. Saperska   2, 59-726  Świętoszów, woj. brak, państwo Polska, tel. 261 68 62 80, e-mail 43wog.szp@ron.mil.pl, faks 261 68 62 80.
Adres strony internetowej (url): 43wog.szp@wp.mil.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Wojskowy Oddział Gospodarczy
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Remont nawierzchni asfaltowej od budynku nr 5 do budynku nr 13 w kompleksie nr 0550 w m. Dobre n/Kwisą.

Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
157/PN/2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest „Remont nawierzchni asfaltowej od budynku nr 5 do budynku nr 13 w kompleksie nr 0550 w m. Dobre n/Kwisą”.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV:
45233220-7

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Negocjacje bez ogłoszenia

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
06/12/2018

IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
124153.00

Waluta
PL

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie

Nazwa wykonawcy: „GRABOWY”
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Dobra 29C
Kod pocztowy: 59-700
Miejscowość: Bolesławiec
Kraj/woj.: Polska

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
152708.19
Oferta z najniższą ceną/kosztem 152708.19
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 203464.08
Waluta: PL

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie  NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA  na podstawie art. 62 ust.1 pkt.4  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 4) Ustawy Prawo Zamówień Publicznych - Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, jeżeli spełnione są łącznie następujące przesłanki: - zachodzi pilna potrzeba udzielenia zamówienia, - nie wynika ona z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, - potrzeby takiej nie można było wcześniej przewidzieć, - nie można zachować terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem. Pilna potrzeba udzielenia zamówienia wynika z faktu, iż w uprzednio prowadzonym postępowaniu złożono ofertę,która przewyższała kwotę zamawiającego przeznaczoną na realizacje powyższego zamówienia publicznego, co skutkowało unieważnieniem postępowania. Naprawa drogi jest pilną potrzebą - w obecnym stanie nawierzchnia drogi jest pokruszona i popękana,droga posiada liczne ubytki asfaltu, co stanowi poważne utrudnienie dla użytkowników, zagraża także ich bezpieczeństwu. Ponadto, ze względu na porę roku należy niezwłocznie przystąpić do robót, aby zakończyć je przed mrozem i śniegiem. Zamawiający na etapie planowania zamówienia założył przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z odpowiednim wyprzedzeniem. W tym celu przeprowadził postępowanie nr 143/PN/2018, ogłoszenie nr 634592-N-2018 z dnia 10.10.2018 r. – otwarcie ofert w 25.10.2018 r.,które unieważniono na podstawie art. 94 ust. 1 pkt 4 Pzp.Sytuacja zaistniała w ww. postępowaniu, związana z jego unieważnieniem nie jest zawiniona przez Zamawiającego.Na fakt, iż zaistniała sytuacja nie wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego oraz, że takiej sytuacji nie można było przewidzieć ma również wpływ tendencja aktualnie kształtująca się na rynku budowlanym, co przejawia się brakiem zainteresowania składaniem ofert w postępowaniach przetargowych przez podmioty działające w branży budowlanej. W ogólnodostępnych źródłach informacji jako powody takiej sytuacji wskazywane są brak pracowników i duża ilość toczących się inwestycji związanych z budową nowej infrastruktury. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na ww. sytuację, a istniejącym po stronie Zamawiającego jest specyfika zamówień obsługiwanych przez Zamawiającego, tj. realizowanych na terenach jednostek wojskowych, stanowiących tereny zamknięte. Oznacza to, że bardzo utrudniona i wymagająca spełnienia wielu dodatkowych wymogów jest możliwość zatrudnienia pracowników będących obcokrajowcami.Dodatkowo zawęża to krąg podmiotów potencjalnie zainteresowanych udziałem w postępowaniu przetargowym.Z dotychczasowych doświadczeń Zamawiającego związanych z prowadzeniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych nie wynikała obawa związana tak dużą trudnością wyłonienia Wykonawcy po przeprowadzeniu postępowania przetargowego.Przeprowadzenie kolejnego postępowania przetargowego w ocenie Zamawiającego, wynikającej z opisanego stanu faktycznego obarczone jest dużym ryzykiem unieważnienia kolejnego postępowania.Z powodu powyższych okoliczności, w zaistniałym stanie faktycznym nie jest możliwe zachowanie terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem. Konieczność zachowania terminów, w szczególności dotyczących składania ofert, terminu wynikającego z wezwania do złożenia dokumentów czy terminu zawarcia umowy, przy założeniu niekorzystania przez Wykonawców ze środków ochrony prawnej, powodowałoby, że rozpoczęcie realizacji robót mogłoby nastąpić po ok. miesiącu od wszczęcia postępowania.Dlatego też z uwagi na powyższe argumenty zastosowanie trybu negocjacji bez ogłoszenia jest uzasadnione.Do prowadzonych negocjacji Zamawiający zaprosił wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty w wyżej wymienionym unieważnionym postępowaniu.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych