Ciechanów: Przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych i konsultacji grupowych dla 570 nauczycieli szkół i przedszkoli na terenie powiatu ciechanowskiego, mających na celu doskonalenie nauczycieli w wymiarze 1570 godz. ( 1 godz. = 45 minut zajęć) w ramach projektu Doskonalenie szansą na rozwój, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w Powiecie Ciechanowskim.


Numer ogłoszenia: 445464 - 2013; data zamieszczenia: 31.10.2013

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Ciechanowski , ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów, woj. mazowieckie, tel. 023 6723485, 6725415, faks 023 6722945.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych i konsultacji grupowych dla 570 nauczycieli szkół i przedszkoli na terenie powiatu ciechanowskiego, mających na celu doskonalenie nauczycieli w wymiarze 1570 godz. ( 1 godz. = 45 minut zajęć) w ramach projektu Doskonalenie szansą na rozwój, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w Powiecie Ciechanowskim..


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych dalej jako WS i konsultacji grupowych dalej jako KG dla 570 nauczycieli szkół i przedszkoli na terenie powiatu ciechanowskiego,mających na celu doskonalenie nauczycieli w wymiarze 1570 godz. (1 godz. = 45 min. zajęć) w ramach projektu Doskonalenie szansą na rozwój, współfinansowanego ze środków EFS realizowanego w Powiecie Ciechanowskim. Zamówienie składa się z 23 części - oferty doskonalenia: I Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny ? W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 97h w: szkołach podstawowych: w Grudusku, Regiminie, Ojrzeniu, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób, Gimnazjum w Gąsocinie - WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 10 osób,Gm. Przedszkolu w Gołotczyźnie - 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 7 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i termin realizacji: SP w Grudusku II-V 2014 r, SP w Regiminie II-III 2014 r. SP w Ojrzeniu XI-XII 2013 r, Gim.w Gąsocinie XI-XII 2013 r, Gm. Przedszk. w Gołotczyźnie II-III 2014 r. Tematyka WS i KG: - diagnozowanie mocnych i słabych stron (dziecka w przedszkolu, ucznia szkoły), - komunikacja interpersonalna, udzielanie informacji zwrotnej uczniom i rodzicom, - praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i z uczniem zdolnym (metody i formy pracy, indywidualizacja, strategie uczenia się, analiza opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych (dalej PPP) , opracowywanie dokumentacji dotyczącej diagnozy i pracy z dzieckiem). II Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 80 h w: gimnazjach w Gołyminie Oś., Nr 3 w Ciechanowie, Ościsłowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób, I LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób, wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji:Gim. w Gołyminie Oś. III-V 2014; Gim. nr 3 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, Gim. w Ościsłowie II-III 2014 r, I LO w Ciechanowie XI-XII 2013 r. Tematyka WS i KG: - diagnozowanie mocnych i słabych stron (dziecka w przedszkolu, ucznia szkoły), - diagnoza potrzeb i możliwości uczniów, w tym ich zainteresowań (szkoła ponadgimnazjalna), metody rozwijające zainteresowania, - komunikacja interpersonalna, udzielanie informacji zwrotnej uczniom i rodzicom, - praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i z uczniem zdolnym (metody i formy pracy, indywidualizacja, strategie uczenia się, analiza opinii PPP, opracowywanie dokumentacji dotyczącej diagnozy i pracy z dzieckiem). III Ocenianie kształtujące. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 100 h w: SP w: Szulmierzu, Zeńboku, i Woli Wierzbowskiej, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,gimnazjach w: Kraszewie, i Gimnazjum z Oddz.i Integr. nr 4 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Szulmierzu XI-XII 2013 r.; SP w Zeńboku II-IV 2014 r.; Gim. z Oddziałami Integracyjnymi nr 4 w Ciechanowie XI-XII 2013 r.; Gim. w Kraszewie XI 2013 - I 2014 r, SP w Woli Wierzbowskiej III-IV 2014 r. Zakres tematyczny WS obejmuje wybrane elementy oceniania kształtującego: informacja zwrotna - w kierunku nauczyciel - uczeń, uczeń - nauczyciel, nauczyciel - rodzic, cele w języku ucznia, NaCoBeZu, samoocena, ocena koleżeńska; zastosowanie elementów OK w praktyce szkolnej na różnych zajęciach edukacyjnych w szkole podstawowej i gimnazjum. KG oprócz zakresu tematycznego przewidzianego dla WS, obejmują: 3 h zajęć zgodnych z zasadami OK, (w tym 2 h zajęć prowadzonych przez prowadzącego KG a następnie 1h omówienia zajęć z uczestnikami), 2 h - moderowanie spotkania grupy nauczycieli poświęcone opracowaniu indywidualnych i zespołowych metod OK. IV Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 100 h w SP w: Grudusku, Opinogórze G., Gołyminie Oś. oraz SP Nr 5 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,Gimnazjum w Opinogórze G., WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 14 osób, wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Grudusku XI 2013 r.- I 2014 r.; SP w Opinogórze G. XI-XII 2013 r.; SP Nr 5 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, SP w Gołyminie Oś. XI-XII 2013 r., I-II 2014 r.; Gim. w Opinogórze G. XI 2013 r - III 2014 r. Tematyka WS i KG: - poznanie technik i metod efektywnego uczenia się, - projekt edukacyjny, - metody motywujące do nauki, - wykorzystanie metod aktywizujących na lekcjach poszczególnych przedmiotów, - opracowanie katalogu metod aktywizujących i sposobów motywowania uczniów, - technologie informacyjno komunikacyjne, w dalszej części SIWZ jako TIK w motywowaniu uczniów do nauki, - strategie motywacyjne względem uczniów zdolnych oraz tzw. uczniów trudnych, - metody budowania zaangażowania uczniów do osiągania wysokich wyników w nauce, - wyposażenie nauczycieli w wiedzę z zakresu mnemotechnik (np. łańcuszek, cyfra-litera, wizualizacja, skojarzenia, mapy mentalne, technika słów kluczowych, strategia pracy z tekstem, nowe techniki notowania, metody efektywnego powtarzania materiału). - wspieranie i motywowanie dziecka do nauki przez rodziców. V. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 80 h w: SP w: Zeńboku, Kraszewie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób, gimnazjach w Ościsłowie i Sońsku, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób, wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: Gim. w Ościsłowie XI-XII 2013 r. SP w Zeńboku XI 2013 r -I 2014 r, SP w Kraszewie XI-XII 2013 r.; Gim. w Sońsku I-II 2014 r. Tematyka WS i KG: - poznanie technik i metod efektywnego uczenia się w szkole podstawowej, gimnazjum, - projekt edukacyjny, - metody motywujące do nauki, - metody aktywizujące na lekcjach poszczególnych przedmiotów, - opracowanie katalogu metod aktywizujących i sposobów motywowania uczniów, - TIK w motywowaniu uczniów do nauki, - strategie motywacyjne względem uczniów zdolnych oraz tzw. uczniów trudnych, - metody budowania zaangażowania uczniów do osiągania wysokich wyników w nauce, - wyposażenie nauczycieli w wiedzę z zakresu mnemotechnik, - wspieranie i motywowanie dziecka do nauki przez rodziców. VI Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 97 h w: SP w: Humięcinie, Gąsocinie, Szulmierzu i Kołaczkowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 7 do 25 osób, Miejsko - Gm. Przedszkolu w Glinojecku, 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 10 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej warsztaty szkoleniowe i konsultacji. Miejsce i czas realizacji: SP w Humięcinie XI 2013 r. - I 2014 r. SP w Gąsocinie I - III 2014 r. SP w Kołaczkowie XII 2013 r. - II 2014 r. SP w Szulmierzu I-III 2014 r. M. - Gm. Przedszk. w Glinojecku II-III 2014 r. Tematyka WS i KG: - poznanie technik i metod efektywnego uczenia się w przedszkolu, szkole podstawowej, - projekt edukacyjny, - metody motywujące do nauki, - metody aktywizujące na lekcjach poszczególnych przedmiotów, - opracowanie katalogu metod aktywizujących i sposobów motywowania uczniów, - TIK w motywowaniu uczniów do nauki, - strategie motywacyjne względem uczniów zdolnych oraz tzw. dzieci/uczniów trudnych, - metody budowania zaangażowania uczniów do osiągania wysokich wyników w nauce, - wyposażenie nauczycieli w wiedzę z zakresu mnemotechnik, - wspieranie i motywowanie dziecka do nauki przez rodziców. VII Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 40 h w: SP w Humięcinie w wymiarze WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 7 osób, Gimnazjum w Grudusku WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 12 osób, wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Humięcinie II-V 2014 r.; Gim. Publ. w Grudusku II-V 2014 r. Tematyka WS i KG: - angażowanie uczniów w doskonalenie procesów edukacyjnych, -wdrożenie metod pracy zwiększających aktywność uczniów w procesach edukacyjnych, - wdrażanie strategii służącej utrwalaniu zmian w praktyce nauczycieli. VIII Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 97 h w: SP w Opinogórze G. WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 15 osób, gimnazjach w : Opinogórze G., Gimnazjum z Oddz. Integr. nr 4 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób, Technikum nr 1 w Ciechanowie, w wymiarze 15 h, w trzech modułach po 5 h oraz 5 h KG dla grupy osób Miejskim Przedszkolu nr 3 w Ciechanowie, 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 12 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Opinogórze G. XI-XII 2013 r.; Gim. w Opinogórze G. II-IV 2014 r, Gim. z Oddz. Integr. nr 4 w Ciechanowie II-III 2014 r, Tech. nr 1 w Ciechanowie III-V 2014r, Miejskie Przedsz. nr 3 w Ciechanowie I-III 2014 r. Tematyka WS i KG: - podnoszenie kompetencji z zakresu podstaw efektywnej pracy zespołowej, rozwijanie umiejętności interpersonalnych: skutecznej komunikacji, udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej oraz planowania pracy zespołowej, - innowacje pedagogiczne - procedury tworzenia, tworzenie opisu i planowanie ewaluacji, - innowacyjne metody nauczania. Warsztaty szkoleniowe w Miejskim Przedszk. Nr 3 w Ciechanowie obejmą dodatkowo: stosowanie nowatorskich metod pracy z dziećmi, poznanie najnowszych rodzajów zajęć muzyczno-rytmicznych dla dzieci w wieku od 2 - 5 lat w oparciu o wielokierunkową percepcję muzyki. IX Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 100 h w szkołach podstawowych w: Glinojecku, w Sońsku, w SP z Oddz. Integr. nr 7 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób, technikach: nr 4 w Ciechanowie, nr 2 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób, wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP z Oddz. Integr. nr 7 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, SP w Glinojecku XI 2013 r -I 2014 r, SP w Sońsku I-II 2014 r, Tech. nr 4 w Ciechanowie I-II 2014 r, Tech. nr 2 w Ciechanowie III-IV 2014 r, Tematyka WS i KG: - podniesienia kompetencji podczas pracy w zespołach wychowawczych z wykorzystaniem metody warsztatowej oraz metody analizy indywidualnych przypadków, - metody rozpoznawania potrzeb wychowawczych, zasady planowania i monitorowania oddziaływań wychowawczych, - wypracowanie systemu współpracy w zespole nauczycieli - wychowawców klas oraz opracowanie przydatnych dokumentów, - umiejętność radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów, - opracowanie narzędzi potrzebnych do pracy wychowawczej: ankiet, kwestionariuszy wywiadów z uczniami, zbiorów zasad, przykładowych kontraktów, procedury interwencji wychowawczych, - współpraca z rodzicami w zakresie ujednolicenia oddziaływań wychowawczych. X Postawy uczniowskie. Jak je kształtować ? W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 77 h w: SP z Oddz. Integr. nr 7 w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy od 7 do 20 osób, Gimnazjum w Grudusku WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 12 osób, II LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 19 osób, Miejskim Przedszkolu nr 10 w Ciechanowie, 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 8 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP z Oddz. Integr. nr 7 w Ciechanowie XI 2013 r - III 2014 r, Gimn. w Grudusku XI 2013 r. - I 2014 r, II LO w Ciechanowie III-IV 2014 r, Miejskie Przedszk. nr 10 w Ciechanowie III-IV 2014r. Zakres tematyczny WS: - komunikacja interpersonalna w pracy wychowawczej nauczycieli oraz w relacjach nauczyciel - uczeń, nauczyciel-rodzic, - warsztaty nt.Nauczyciel wobec trudnych zachowań dzieci,uczniów, nabycie przez nauczycieli umiejętności w zakresie reagowania na trudne sytuacje wychowawcze (usystematyzowanie wiedzy w zakresie przepisów prawa w zakresie reagowania na trudne sytuacje wychowawcze), - metody rozpoznawania potrzeb wychowawczych uczniów, - zasady planowania i monitorowania oddziaływań wychowawczych, - metody pracy wychowawczej z grupą klasową, - podnoszenie umiejętności w zakresie podejmowania działań edukacyjnych sprzyjających kształtowaniu i uzyskiwaniu pożądanych postaw uczniów oraz sposobów motywowania ich do podejmowania proponowanych działań, - współpraca z rodzicami w kontekście współodpowiedzialności za kształtowanie postaw dzieci/uczniów, - koncepcja pracy szkoły - sprecyzowanie systemu wartości, określenie modelu absolwenta, - program wychowawczy oparty na przyjętym w szkole systemie wartości, - integracja nauczycieli, uczniów, rodziców wokół zadań służących kształtowaniu postaw uczniów i rozwojowi szkoły. Konsultacje grupowe, prócz tematyki przewidzianej dla warsztatów, obejmują: - wypracowanie kompendium wiedzy nt. metod pracy wychowawczej z grupą klasową -ABC wychowawcy: narzędzia do diagnozowania klasy, tworzenie zbiorów zasad, kontraktów, umiejętność prowadzenia rozmów z uczniem (w tym w przypadku trudnych zachowań) i rodzicem (w kontekście współodpowiedzialności za kształtowanie postaw uczniów), - opracowanie procedur modyfikacji trudnych zachowań uczniów, - organizacja pomocy psych.-pedagog. dla dzieci z trudnościami wychowawczymi (praca z dzieckiem autystycznym i z zespołem Aspergera). XI Budowa koncepcji pracy szkoły. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 40 h w: Gimnazjum w Gołyminie Oś. WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 13 osób I LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: Gim. w Gołyminie Oś. XI-XII 2013 r, I LO w Ciechanowie I-II 2014 r. Tematyka WS i KG: - przygotowanie do samodzielnego diagnozowania potrzeb szkoły, - tworzenie odpowiadającej potrzebom szkoły koncepcji pracy, - procedura okresowego analizowania i modyfikowania koncepcji pracy szkoły, - sposoby informowania społeczności lokalnej o koncepcji pracy szkoły. XII Praca z uczniem zdolnym. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 20 h w: SP w Woli Młockiej WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 11 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Woli Młockiej II-IV 2014 r, Zakres tematyczny WS: - rozwijanie zdolności twórczych i zainteresowań uczniów - planowanie różnych rodzajów zajęć zgodnie z efektami diagnozy zdolności twórczych, - narzędzia diagnozy potrzeb rozwojowych uczniów, w tym zdolności twórczych i zainteresowań, na poszczególnych etapach edukacyjnych w szkole podstawowej, - zasady opracowywania programu rozwijania zainteresowań i uzdolnień uczniów zgodnie z etapem nauczania. KG, prócz tematyki przewidzianego dla WS, obejmują: - wypracowanie przez nauczycieli narzędzi diagnozy zdolności twórczych i zainteresowań uczniów na poszczególnych etapach edukacyjnych. XIII Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 80 h w: SP w: Glinojecku, Ojrzeniu i Gołyminie Oś., WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób II LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy od 19 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Glinojecku II-IV 2014 r, SP w Ojrzeniu III-IV 2014 r, SP w Gołyminie Oś. III-IV 2014 r, II LO w Ciechanowie XI-XII 2013 r. Zakres tematyczny WS: - charakterystyka ucznia z różnymi typami niepełnosprawności (uczeń z autyzmem, z Zespołem Aspergera, z lekkim upośledzeniem umysłowym, z niepełnosprawnością ruchową, z niedowidzeniem i niedosłyszeniem), - analiza interpretacja opinii i orzeczeń, wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, formułowanie potrzeb ucznia, określanie form, sposobów i metod pracy z uczniem, - zasady pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym zakres i sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych do aktualnych możliwości psychofizycznych ucznia, - zwiększenie kompetencji w zakresie analizowania i dostosowywania metod i form pracy zgodnie z indywidualnymi potrzebami uczniów ( praca z uczniem z trudnościami i z uczniem zdolnym), - współpraca z rodzicami uczniów mających opinie lub orzeczenie PPP. KG oprócz tematyki przewidzianej dla warsztatów, obejmują: analizę indywidualnych przypadków uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego; wypracowanie zasad pracy z uczniem niepełnosprawnym oraz zasad dostosowania wymagań edukacyjnych do jego indywidualnych potrzeb, w tym oceniania ucznia z uwzględnieniem jego typu niepełnosprawności listę zasad pracy z uczniem niepełnosprawnym. XIV Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet. W ramach oferty doskonalenia Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 60 h w: SP w Woli Wierzbowskiej WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 9 osób gimnazjach: nr 3 w Ciechanowie, w Regiminie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Woli Wierzbowskiej XI-XII 2013 r, Gim. nr 3 w Ciechanowie I-III 2014 r, Gim. w Regiminie XI-XII 2013 r. Tematyka WS i KG: - praca z tablicą interaktywną, wykorzystanie portalu Scholaris, - praktyczne włączanie narzędzi informatycznych do przygotowania i prowadzenie zajęć dydaktycznych, - platforma edukacyjna (tworzenie, wykorzystanie w pracy dydaktycznej). XV Projekt edukacyjny w szkole. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 20 h w: III LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 17 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: III LO w Ciechanowie XI 2013r. - I 2014 r. Tematyka WS i KG: - metoda projektu jako efektywny sposób rozwijania kompetencji kluczowych uczniów, - wdrażanie projektów edukacyjnych. XVI Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 20 h w: III LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 17 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej warsztaty szkoleniowe i konsultacje. Miejsce i czas realizacji: III LO w Ciechanowie II-V 2014 r. Tematyka WS i KG: - umiejętność identyfikowania potrzeb środowiska, - działania na rzecz wzajemnego rozwoju, - korzystanie z zasobów środowiska w procesie nauczania i wychowania , - nawiązanie współpracy z podmiotami działającymi w środowisku, - umiejętność identyfikowania potrzeb i szans rozwojowych szkoły możliwych do zaspokojenia we współpracy ze środowiskiem lokalnym. XVII Rodzice są partnerami szkoły. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 91 h w: w SP w : Woli Młockiej, Młocku WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób w przedszkolach: Miejskim nr 10 w Ciechanowie, Miejskim nr 3 w Ciechanowie, Miejsko-Gm. w Glinojecku, po 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy od 8 do 25 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Woli Młockiej XI 2013 r. - I 2014 r, SP w Młocku I - II 2014 r, Miejskie Przedszk. nr 10 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, Miejskie Przedszk. nr 3 w Ciechanowie XI 2013 r. - I 2014 r, M-G Przedszk. w Glinojecku XI-XII 2013 r. Tematyka WS i KG: - komunikacja interpersonalna, prowadzenie spotkań z rodzicami, radzenie sobie w sytuacjach stresowych, asertywnych, - rozwiązywanie konfliktów, - formy integracji i komunikacji szkoły z rodzicami, - efektywne formy współpracy nauczycieli z rodzicami, - aktywizacja rodziców w życie szkoły, - diagnozowanie potrzeb rodziców oraz metod wspierania rodziców w realizacji ich funkcji wychowawczej i opiekuńczej, - wypracowanie narzędzi diagnozowania potrzeb rodziców. XVIII Rodzice są partnerami szkoły. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 80 h w: w SP w: Kołaczkowie i WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób -w gimnazjach w: Glinojecku, Kraszewie, po 15 h, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Kołaczkowie I-III 2014 r, SP w Kraszewie III-IV 2014 r, Gim. w XI-XII 2013 r, Gim. w Kraszewie XI 2013 r - I 2014 r. Tematyka WS i KG: - komunikacja interpersonalna, prowadzenie spotkań z rodzicami, radzenie sobie w sytuacjach stresowych i asertywnych, - rozwiązywanie konfliktów, - różnorodne formy integracji i komunikacji szkoły z rodzicami, - efektywne formy współpracy nauczycieli z rodzicami, - aktywizacja rodziców w życie szkoły, - diagnozowanie potrzeb rodziców oraz metod wspierania rodziców w realizacji ich funkcji wychowawczej i opiekuńczej, - wypracowanie narzędzi diagnozowania potrzeb rodziców. XIX Nauczyciel 45+. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz konsultacji grupowych, obejmujących łącznie 20 h w: w SP w Regiminie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 20 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Regiminie XI-XII 2013 r. Tematyka WS i KG: - emisja głosu, choroby zawodowe, - wykorzystanie TIK w pracy dydaktycznej, zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 23 XII 2008 r. (Dz. U z 2009 r. Nr 4, poz. 17), - komunikacja interpersonalna, radzenie sobie ze stresem, profilaktyka wypalenia zawodowego. XX Przedszkole promuje wartość edukacji. W ramach oferty doskonalenia Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 17 h w: w Przedszkolu nr 6 w Ciechanowie w wymiarze 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 11 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: Przedszk. nr 6 w Ciechanowie II-V 2014 r. Tematyka WS i KG: - różnorodne formy promowania przedszkola, - uwzględnianie potrzeb środowiska w zakresie proponowanej oferty edukacyjnej, - planowanie promocji edukacji we współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym, - opracowanie narzędzi do ewaluacji działań przedszkola. XXI Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 77 h w: Gimnazjum w Regiminie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 10 osób technikach: nr 2 w Ciechanowie, nr 1 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób Przedszkolu nr 6 w Ciechanowie w wymiarze 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 11 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: Gim. w Regiminie II-III 2014 r, Tech. nr 2 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, Tech. nr 1 w Ciechanowie XI 2013 r. - II 2014 r, Przedszk. nr 6 w Ciechanowie XI 2013 r. - I 2014r. Tematyka WS: - komunikacja interpersonalna, motywacja wewnętrzna, rozwiązywanie konfliktów, - kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych relacji wśród pracowników, - zasady powoływania zespołów zadaniowych, - kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych relacji (budowanie zespołu), radzenie sobie ze stresem, - inicjowanie i wspieranie działań opartych na zaufaniu, udzielaniu wsparcia, wymianie doświadczeń, planowaniu i organizacji pracy w zespołach. - wypracowanie zasad powoływania zespołów oraz przydziału zadań. Pomoc w określeniu zadań dla każdego zespołu i w planowaniu działań. - budowanie zespołu, radzenie sobie ze stresem, praca metodą projektu, - opracowanie regulaminu nagradzania nauczycieli. KG oprócz tematyki przewidzianej dla warsztatów obejmują: -opracowanie programu integrującego nauczycieli. XXII Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 80 h w: w SP w: Młocku, nr 5 w Ciechanowie, po 15 h, w trzech modułach po 5 h oraz po 5 h KG dla grup od 8 do 25 osób gimnazjach w: Gąsocinie, Glinojecku po 15 h w trzech modułach po 5 h oraz po 5 h KG dla grup od 8 do 25 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Młocku XI-XII 2013 r, SP nr 5 w Ciechanowie I-III 2014 r, Gim. w Gąsocinie II-III 2014 r, Gim. w Glinojecku I-II 2014. Tematyka WS: - analiza wyników sprawdzianów zewnętrznych i planowanie działań na podstawie sformułowanych wniosków, -komunikacja interpersonalna, motywacja wewnętrzna, rozwiązywanie konfliktów, - udzielanie informacji zwrotnej, - praca zespołowa, w tym zespołowe planowanie działań. KG oprócz tematyki przewidzianej dla WS obejmują trafne planowanie działań na podstawie sformułowanych wniosków, realizacja których pozwoli na wzrost efektów kształcenia, zgodnie z zakresem tematycznym szkoleń. XXIII Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną ? W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 97 h w: w SP w: Gąsocinie i w Sońsku WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób Gimnazjum w Sońsku WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób Technikum nr 4 w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy od 8 do 25 osób, Gm. Przedszkolu w Gołotczyźnie, 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy od 8 do 25 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Gąsocinie XI 2013 r. - I 2014 r, SP w Sońsku XI-XII 2013 r, Gim. w Sońsku XI-XII 2013 r, Tech. nr 4 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, Gm. Przedszk. w Gołotczyźnie XI-XII 2013, Tematyka WS: - celowość prowadzenia ewaluacji wewn., - sposoby prowadzenia ewaluacji (narzędzia), - przygotowanie projektu ewaluacji wewn. KG oprócz tematyki przewidzianej dla WS obejmują opracowanie i realizację projektu ewaluacji wewn. w szkole. W ramach każdej z ofert Wykonawca dodatkowo zobowiązany jest do: 1) opracowania i przeprowadzenia testu kompetencji na wejściu i wyjściu dla każdej szkoły,przedszkola, 2) opracowania we współpracy z Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji (w SIWZ jako SORE)harmonogramu: terminy (daty, godz.) i szczegółowej tematyki w rozbiciu na planowane godz.zajęć w ramach WS i KG i ich scenariuszy uwzględniających indywidualne potrzeby szkół,przedszkoli i przekazania ich Zamawiającemu na co najmniej 3 dni przed ich rozpoczęciem w szkole lub przedszkolu, 3) prowadzenia dziennika zajęć i przekazania SORE uzupełnionego dziennika zajęć po zakończonych warsztatach i konsultacjach. Zamawiający zapewnia wyżywienie dla uczestników szkoleń. Sprzęt i wszelkie pomoce konieczne do realizacji zadania zapewnia Wykonawca. Sale i pracownie na realizację WS KG Zamawiający udostępnia nieodpłatnie. WS i KG prowadzone są na terenie szkół i przedszkoli..


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.51.00.00-2, 80.51.10.00-9.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 23.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.05.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający na podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń dokona oceny spełniania warunków określonych w art. 22 ust. 1 pzp metodą spełnia- nie spełnia.


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający na podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń dokona oceny spełniania warunków określonych w art. 22 ust. 1 pzp metodą spełnia- nie spełnia. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał (świadczył, realizował, zakończył) lub wykonuje (świadczy, realizuje) co najmniej jedną usługę tożsamą z przedmiotem zamówienia, polegającą na realizacji co najmniej 50 godz. usług szkoleniowych (1 godz. lekcyjna = 45 min) dla nauczycieli, dyrektorów szkół, rad pedagogicznych w obszarze edukacji na każdą część zamówienia, na którą składa ofertę. Przykładowo - jeśli wykonawca składa ofertę na trzy dowolnie wybrane części zamówienia winien wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał (świadczył, realizował, zakończył) lub wykonuje (świadczy, realizuje) co najmniej jedną usługę tożsamą z przedmiotem zamówienia, polegającą na realizacji łącznie 150 godz. usług szkoleniowych (1 godz. lekcyjna = 45 min) dla nauczycieli, dyrektorów szkół, rad pedagogicznych w obszarze edukacji.


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający na podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń dokona oceny spełniania warunków określonych w art. 22 ust. 1 pzp metodą spełnia- nie spełnia. Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ oraz wykaże, że dysponuje przynajmniej jedną osobą na każde rozpoczęte 150 h ofert doskonalenia (części od I do XXIII) (np. 1-150 godz. - 1 osoba, 151-300 godz. - 2 osoby) , na które składa ofertę: 1)o wyższym wykształceniu magisterskim, 2)z przygotowaniem pedagogicznym, 3)posiadającą co najmniej 5-letni łączny staż pracy placówkach oświatowych i/lub ośrodkach doskonalenia i/lub firmach szkoleniowych działających w obszarze edukacji, 4)doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla osób dorosłych w wymiarze co najmniej 50 h dla nauczycieli, dyrektorów szkół, rad pedagogicznych w ciągu ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert, a w odniesieniu do części nr XIV - że dysponuje jedną osobą, która oprócz spełniania warunków wymienionych w pkt 4.1.3.1) do 4) z wykształceniem wyższym lub podyplomowym o kierunku informatycznym.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://stciechanow.bip.org.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Ciechanowie, ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
08.11.2013 godzina 12:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Ciechanowie, ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów pok. 108.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zamówienie jest finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Ciechanów: Przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych i konsultacji grupowych dla 570 nauczycieli szkół i przedszkoli na terenie powiatu ciechanowskiego, mających na celu doskonalenie nauczycieli w wymiarze 1570 godzin ( 1 godzina = 45 minut zajęć) w ramach projektu Doskonalenie szansą na rozwój, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w Powiecie Ciechanowskim.


Numer ogłoszenia: 509810 - 2013; data zamieszczenia: 10.12.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 445464 - 2013r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Ciechanowski, ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów, woj. mazowieckie, tel. 023 6723485, 6725415, faks 023 6722945.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych i konsultacji grupowych dla 570 nauczycieli szkół i przedszkoli na terenie powiatu ciechanowskiego, mających na celu doskonalenie nauczycieli w wymiarze 1570 godzin ( 1 godzina = 45 minut zajęć) w ramach projektu Doskonalenie szansą na rozwój, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w Powiecie Ciechanowskim..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych dalej jako WS i konsultacji grupowych dalej jako KG dla 570 nauczycieli szkół i przedszkoli na terenie powiatu ciechanowskiego, mających na celu doskonalenie nauczycieli w wymiarze 1570 godz. (1 godz.= 45 minut zajęć) w ramach projektu Doskonalenie szansą na rozwój, współfinansowanego ze środków EFS realizowanego w Powiecie Ciechanowskim. Zamówienie składa się z 23części - oferty doskonalenia: I Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny ? W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 97 h w: szkołach podstawowych: w Grudusku, Regiminie, Ojrzeniu, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób, Gimnazjum w Gąsocinie - WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 10 osób, Gm. Przedszkolu w Gołotczyźnie - 12 hWS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 7osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i termin realizacji: SP w Grudusku II-V 2014 r, SP w Regiminie II-III 2014 r.; SP w Ojrzeniu XI-XII 2013 r, Gim. w Gąsocinie XI-XII 2013 r, Gm. Przedszk. w Gołotczyźnie II-III 2014 r. Tematyka WS i KG: - diagnozowanie mocnych i słabych stron (dziecka w przedszkolu, ucznia szkoły), - komunikacja interpersonalna, udzielanie informacji zwrotnej uczniom i rodzicom, - praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i z uczniem zdolnym (metody i formy pracy, indywidualizacja, strategie uczenia się, analiza opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych (dalej PPP) , opracowywanie dokumentacji dotyczącej diagnozy i pracy z dzieckiem). II Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 80 h w: gimnazjach w Gołyminie Oś., Nr 3 w Ciechanowie, Ościsłowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób, I LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób, wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: Gim. w Gołyminie Oś. III-V 2014; Gim. nr 3 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, Gim. w Ościsłowie II-III2014 r, I LO w Ciechanowie XI-XII 2013 r. Tematyka WS i KG: - diagnozowanie mocnych i słabych stron (dziecka w przedszkolu, ucznia szkoły), - diagnoza potrzeb i możliwości uczniów, w tym ich zainteresowań (szkoła ponadgimnazjalna), metody rozwijające zainteresowania, - komunikacja interpersonalna, udzielanie informacji zwrotnej uczniom i rodzicom, - praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i z uczniem zdolnym (metody i formy pracy, indywidualizacja, strategie uczenia się, analiza opinii PPP, opracowywanie dokumentacji dotyczącej diagnozy i pracy z dzieckiem).III Ocenianie kształtujące. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 100 h w: SP w: Szulmierzu, Zeńboku, i Woli Wierzbowskiej, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób, gimnazjach w: Kraszewie, i Gimnazjum z Oddz. Integr. nr 4 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h orazKG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób, wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Szulmierzu XI-XII 2013 r.; SP w Zeńboku II-IV 2014 r.; Gim. z Oddz. Integr. nr 4 w Ciechanowie XI-XII 2013 r.; Gim. w Kraszewie XI 2013 - I 2014 r, SP w Woli Wierzbowskiej III-IV 2014 r. Zakres tematyczny WS obejmuje wybrane elementy oceniania kształtującego: informacja zwrotna - w kierunku nauczyciel - uczeń, uczeń - nauczyciel, nauczyciel - rodzic, cele w języku ucznia, NaCoBeZu, samoocena, ocena koleżeńska; zastosowanie elementów OK w praktyce szkolnej na różnych zajęciach edukacyjnych w szkole podstawowej i gimnazjum. KG oprócz zakresu tematycznego przewidzianego dla WS, obejmują: 3 h zajęć zgodnych z zasadami OK, (w tym 2 h zajęć prowadzonych przez prowadzącego KG a następnie 1h omówienia zajęć z uczestnikami), 2 h- moderowanie spotkania grupy nauczycieli poświęcone opracowaniu indywidualnych i zespołowych metod OK. IV Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 100 h w SP w: Grudusku, Opinogórze G., Gołyminie Oś. oraz SP Nr 5 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób, Gimnazjum w Opinogórze G., WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 14 osób, wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Grudusku XI 2013 r.- I 2014 r.; SP w Opinogórze G. XI-XII 2013 r.; SP Nr 5 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, SP w Gołyminie Oś. XI-XII 2013 r., I-II 2014 r.; Gim. w Opinogórze G.XI 2013 r - III 2014 r. Tematyka WS i KG: - poznanie technik i metod efektywnego uczenia się, - projekt edukacyjny, - metody motywujące do nauki, - wykorzystanie metod aktywizujących na lekcjach poszczególnych przedmiotów, - opracowanie katalogu metod aktywizujących i sposobów motywowania uczniów, - technologie informacyjno komunikacyjne, w dalszej części SIWZ jako TIK w motywowaniu uczniów do nauki, - strategie motywacyjne względem uczniów zdolnych oraz tzw. uczniów trudnych, - metody budowania zaangażowania uczniów do osiągania wysokich wyników w nauce, - wyposażenie nauczycieli w wiedzę z zakresu mnemotechnik (np. łańcuszek, cyfra-litera, wizualizacja, skojarzenia, mapy mentalne, technika słów kluczowych, strategia pracy z tekstem, nowe techniki notowania, metody efektywnego powtarzania materiału). - wspieranie i motywowanie dziecka do nauki przez rodziców. V. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 80 h w: SP w: Zeńboku, Kraszewie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób, gimnazjach w Ościsłowie i Sońsku, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h Miejsce i czas realizacji: Gim. w Ościsłowie XI-XII 2013 r. SP w Zeńboku XI 2013 r -I 2014 r, SP w Kraszewie XI-XII 2013 r.; Gim. w Sońsku I-II 2014 r. Tematyka WS i KG: - poznanie technik i metod efektywnego uczenia się w szkole podstawowej, gimnazjum, - projekt edukacyjny, - metody motywujące do nauki,- metody aktywizujące na lekcjach poszczególnych przedmiotów, - opracowanie katalogu metod aktywizujących i sposobów motywowania uczniów, - TIK w motywowaniu uczniów do nauki, - strategie motywacyjne względem uczniów zdolnych oraz tzw. uczniów trudnych, - metody budowania zaangażowania uczniów do osiągania wysokich wyników w nauce, - wyposażenie nauczycieli w wiedzę z zakresu mnemotechnik, - wspieranie i motywowanie dziecka do nauki przez rodziców. VI Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 97 h w: SP w: Humięcinie, Gąsocinie, Szulmierzu i Kołaczkowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h orazKG po 5 h dla grup od 7 do 25 osób, Miejsko - Gm. Przedszkolu w Glinojecku, 12 hWS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 hKG dla grupy 10 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej warsztaty szkoleniowe i konsultacji. Miejsce i czas realizacji: SP w Humięcinie XI 2013 r. - I 2014 r.SP w Gąsocinie I - III 2014 r. SP w Kołaczkowie XII 2013 r. - II 2014 r.SP w Szulmierzu I-III 2014 r. M. - Gm.Przedszk. w Glinojecku II-III 2014 r. Tematyka WS i KG: - poznanie technik i metod efektywnego uczenia się w przedszkolu, szkole podstawowej, - projekt edukacyjny, - metody motywujące do nauki, - metody aktywizujące na lekcjach poszczególnych przedmiotów, - opracowanie katalogu metod aktywizujących i sposobów motywowania uczniów, - TIK w motywowaniu uczniów do nauki, - strategie motywacyjne względem uczniów zdolnych oraz tzw. dzieci/uczniów trudnych, - metody budowania zaangażowania uczniów do osiągania wysokich wyników w nauce, - wyposażenie nauczycieli w wiedzę z zakresu mnemotechnik, - wspieranie i motywowanie dziecka do nauki przez rodziców. VII Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 40 h w: SP w Humięcinie w wymiarze WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 7 osób, Gimnazjum w Grudusku WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 12 osób, wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Humięcinie II-V 2014 r.; Gim. Publ. w Grudusku II-V 2014 r. Tematyka WS i KG: - angażowanie uczniów w doskonalenie procesów edukacyjnych, -wdrożenie metod pracy zwiększających aktywność uczniów w procesach edukacyjnych, -wdrażanie strategii służącej utrwalaniu zmian w praktyce nauczycieli. VIII Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 97 h w: SP w Opinogórze G.WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 15 osób, gimnazjach w : Opinogórze G., Gimnazjum z Oddz. Integr. nr 4 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h orazKG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób, Technikum nr 1 w Ciechanowie, w wymiarze 15 h, w trzech modułach po 5 h oraz 5 hKG dla grupy osób Miejskim Przedszkolu nr 3 w Ciechanowie, 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 hKG dla grupy 12 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Opinogórze G.XI-XII 2013 r.; Gim. w Opinogórze G.II-IV 2014 r,Gim. z Oddz.Integr. nr 4 w Ciechanowie II-III 2014 r,Tech. nr 1 w Ciechanowie III-V 2014r,Miejskie Przedsz. nr 3 w Ciechanowie I-III 2014 r. Tematyka WS i KG: - podnoszenie kompetencji z zakresu podstaw efektywnej pracy zespołowej, rozwijanie umiejętności interpersonalnych: skutecznej komunikacji, udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej oraz planowaniapracy zespołowej, - innowacje pedagogiczne - procedury tworzenia, tworzenie opisu i planowanie ewaluacji, - innowacyjne metody nauczania. Warsztaty szkoleniowe w Miejskim Przedszk. Nr 3 w Ciechanowie obejmą dodatkowo: stosowanie nowatorskich metod pracy z dziećmi, poznanie najnowszych rodzajów zajęć muzyczno-rytmicznych dla dzieci w wieku od 2 - 5 lat w oparciu o wielokierunkową percepcję muzyki. IX Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 100 h w szkołach podstawowych w: Glinojecku, w Sońsku, w SP z Oddz.Integr. nr 7 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób, technikach: nr 4 w Ciechanowie, nr 2 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób, wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP z Oddz. Integr. nr 7 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, SP w Glinojecku XI 2013 r -I 2014 r, SP w Sońsku I-II 2014 r, Tech. nr 4 w Ciechanowie I-II 2014 r, Tech. nr 2 w Ciechanowie III-IV 2014 r, Tematyka WS i KG: - podniesienia kompetencji podczas pracy w zespołach wychowawczych z wykorzystaniem metody warsztatowej oraz metody analizy indywidualnych przypadków, - metody rozpoznawania potrzeb wychowawczych, zasady planowania i monitorowania oddziaływań wychowawczych, -wypracowanie systemu współpracy w zespole nauczycieli - wychowawców klas oraz opracowanie przydatnych dokumentów, - umiejętność radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów, - opracowanie narzędzi potrzebnych do pracy wychowawczej: ankiet, kwestionariuszy wywiadów z uczniami, zbiorów zasad, przykładowych kontraktów, procedury interwencji wychowawczych, - współpraca z rodzicami w zakresie ujednolicenia oddziaływań wychowawczych. X Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 77 h w: SP z Oddz.Integr. nr 7 w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy od 7 do 20 osób, Gimnazjum w Grudusku WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 12 osób, II LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 19 osób, Miejskim Przedszkolu nr 10 w Ciechanowie, 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 hKG dla grupy 8 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP z Oddz. Integr. nr 7 w Ciechanowie XI 2013 r -III 2014 r, Gimn. w Grudusku XI 2013 r. - I 2014 r, II LO w Ciechanowie III-IV 2014 r, Miejskie Przedszk. nr 10 w Ciechanowie III-IV 2014r. Zakres tematyczny WS: - komunikacja interpersonalna w pracy wychowawczej nauczycieli oraz w relacjach nauczyciel - uczeń, nauczyciel-rodzic, - warsztaty nt. Nauczyciel wobec trudnych zachowań dzieci -uczniów, nabycie przez nauczycieli umiejętności w zakresie reagowania na trudne sytuacje wychowawcze (usystematyzowanie wiedzy w zakresie przepisów prawa w zakresie reagowania na trudne sytuacje wychowawcze), - metody rozpoznawania potrzeb wychowawczych uczniów, - zasady planowania i monitorowania oddziaływań wychowawczych, - metody pracy wychowawczej z grupą klasową, - podnoszenie umiejętności w zakresie podejmowania działań edukacyjnych sprzyjających kształtowaniu i uzyskiwaniu pożądanych postaw uczniów oraz sposobów motywowania ich do podejmowania proponowanych działań, - współpraca z rodzicami w kontekście współodpowiedzialności za kształtowanie postaw dzieci/uczniów, - koncepcja pracy szkoły - sprecyzowanie systemu wartości, określenie modelu absolwenta,- program wychowawczy oparty na przyjętym w szkole systemie wartości, - integracja nauczycieli, uczniów, rodziców wokół zadań służących kształtowaniu postaw uczniów i rozwojowi szkoły. Konsultacje grupowe, prócz tematyki przewidzianej dla warsztatów, obejmują: - wypracowanie kompendium wiedzy nt. metod pracy wychowawczej z grupą klasową - ABC wychowawcy: narzędzia do diagnozowania klasy, tworzenie zbiorów zasad, kontraktów, umiejętność prowadzenia rozmów z uczniem (w tym w przypadku trudnych zachowań) i rodzicem (w kontekście współodpowiedzialności za kształtowanie postaw uczniów), - opracowanie procedur modyfikacji trudnych zachowań uczniów, - organizacja pomocy psych.-pedagog. dla dzieci z trudnościami wychowawczymi (praca z dzieckiem autystycznym i z zespołem Aspergera). XI Budowa koncepcji pracy szkoły. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 40 h w: Gimnazjum w Gołyminie Oś.WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 13 osób I LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: Gim. w Gołyminie Oś. XI-XII 2013 r, I LO w Ciechanowie I-II 2014 r. Tematyka WS i KG: - przygotowanie do samodzielnego diagnozowania potrzeb szkoły, - tworzenie odpowiadającej potrzebom szkoły koncepcji pracy, - procedura okresowego analizowania i modyfikowania koncepcji pracy szkoły, - sposoby informowania społeczności lokalnej o koncepcji pracy szkoły. XII Praca z uczniem zdolnym. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 20 h w: SP w Woli Młockiej WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 11 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Woli Młockiej II-IV 2014 r, Zakres tematyczny WS: - rozwijanie zdolności twórczych i zainteresowań uczniów - planowanie różnych rodzajów zajęć zgodnie z efektami diagnozy zdolności twórczych, - narzędzia diagnozy potrzeb rozwojowych uczniów, w tym zdolności twórczych i zainteresowań, na poszczególnych etapach edukacyjnych w szkole podstawowej, - zasady opracowywania programu rozwijania zainteresowań i uzdolnień uczniów zgodnie z etapem nauczania. KG, prócz tematyki przewidzianego dla WS, obejmują: - wypracowanie przez nauczycieli narzędzi diagnozy zdolności twórczych i zainteresowań uczniów na poszczególnych etapach edukacyjnych. XIII Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 80 h w: SP w: Glinojecku, Ojrzeniu i Gołyminie Oś., WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób II LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy od 19osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Glinojecku II-IV 2014 r, SP w Ojrzeniu III-IV 2014 r, SP w Gołyminie Oś.III-IV 2014 r, II LO w Ciechanowie XI-XII 2013 r. Zakres tematyczny WS: - charakterystyka ucznia z różnymi typami niepełnosprawności (uczeń z autyzmem, z Zespołem Aspergera, z lekkim upośledzeniem umysłowym, z niepełnosprawnością ruchową, z niedowidzeniem i niedosłyszeniem), - analiza interpretacja opinii i orzeczeń, wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, formułowanie potrzeb ucznia, określanie form, sposobów i metod pracy z uczniem,- zasady pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym zakres i sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych do aktualnych możliwości psychofizycznych ucznia, - zwiększenie kompetencji w zakresie analizowania i dostosowywania metod i form pracy zgodnie z indywidualnymi potrzebami uczniów ( praca z uczniem z trudnościami i z uczniem zdolnym), - współpraca z rodzicami uczniów mających opinie lub orzeczenie PPP. KG oprócz tematyki przewidzianej dla warsztatów, obejmują: analizę indywidualnych przypadków uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego; wypracowanie zasad pracy z uczniem niepełnosprawnym oraz zasad dostosowania wymagań edukacyjnych do jego indywidualnych potrzeb, w tym oceniania ucznia z uwzględnieniem jego typu niepełnosprawności listę zasad pracy z uczniem niepełnosprawnym. XIV Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet. W ramach oferty doskonalenia Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 60 h w: SP w Woli Wierzbowskiej WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 9 osób gimnazjach: nr 3 w Ciechanowie, w Regiminie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Woli Wierzbowskiej XI-XII 2013 r, Gim. nr 3 w Ciechanowie I-III 2014 r, Gim. w Regiminie XI-XII 2013 r. Tematyka WS i KG: - praca z tablicą interaktywną, wykorzystanie portalu Scholaris, - praktyczne włączanie narzędzi informatycznych do przygotowania i prowadzenie zajęć dydaktycznych, - platforma edukacyjna (tworzenie, wykorzystanie w pracy dydaktycznej). XV Projekt edukacyjny w szkole. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 20 h w: III LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 17 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: III LO w Ciechanowie XI 2013r. - I 2014 r. Tematyka WS i KG: - metoda projektu jako efektywny sposób rozwijania kompetencji kluczowych uczniów, - wdrażanie projektów edukacyjnych. XVI Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 20 h w: III LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h orazKG po 5 hdla grupy 17 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej warsztaty szkoleniowe i konsultacje. Miejsce i czas realizacji: III LO w Ciechanowie II-V 2014 r. Tematyka WS i KG: - umiejętność identyfikowania potrzeb środowiska, - działania na rzecz wzajemnego rozwoju, - korzystanie z zasobów środowiska w procesie nauczania i wychowania , - nawiązanie współpracy z podmiotami działającymi w środowisku, - umiejętność identyfikowania potrzeb i szans rozwojowych szkoły możliwych do zaspokojenia we współpracy ze środowiskiem lokalnym. XVII Rodzice są partnerami szkoły. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 91 h w: w SP w : Woli Młockiej, Młocku WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób w przedszkolach: Miejskim nr 10 w Ciechanowie, Miejskim nr 3 w Ciechanowie, Miejsko-Gm. w Glinojecku, po 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy od 8 do 25 osóbwg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Woli Młockiej XI 2013 r. - I 2014 r, SP w Młocku I - II 2014 r, Miejskie Przedszk. nr 10 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, Miejskie Przedszk. nr 3 w Ciechanowie XI 2013 r. -I 2014 r,M-G Przedszk. w Glinojecku XI-XII 2013 r. Tematyka WS i KG: - komunikacja interpersonalna, prowadzenie spotkań z rodzicami, radzenie sobie w sytuacjach stresowych, asertywnych, - rozwiązywanie konfliktów, - formy integracji i komunikacji szkoły z rodzicami, - efektywne formy współpracy nauczycieli z rodzicami, - aktywizacja rodziców w życie szkoły, - diagnozowanie potrzeb rodziców oraz metod wspierania rodziców w realizacji ich funkcji wychowawczej i opiekuńczej, - wypracowanie narzędzi diagnozowania potrzeb rodziców. XVIII Rodzice są partnerami szkoły. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 80 h w: w SP w: Kołaczkowie i WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób -w gimnazjach w: Glinojecku, Kraszewie, po 15 h, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Kołaczkowie I-III 2014 r, SP w Kraszewie III-IV 2014 r, Gim. w XI-XII 2013 r, Gim. w Kraszewie XI 2013 r - I 2014 r. Tematyka WS i KG: - komunikacja interpersonalna, prowadzenie spotkań z rodzicami, radzenie sobie w sytuacjach stresowych i asertywnych, - rozwiązywanie konfliktów, - różnorodne formy integracji i komunikacji szkoły z rodzicami, - efektywne formy współpracy nauczycieli z rodzicami, - aktywizacja rodziców w życie szkoły, - diagnozowanie potrzeb rodziców oraz metod wspierania rodziców w realizacji ich funkcji wychowawczej i opiekuńczej, - wypracowanie narzędzi diagnozowania potrzeb rodziców. XIX Nauczyciel 45+. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz konsultacji grupowych, obejmujących łącznie 20 h w: w SP w Regiminie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 20 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Regiminie XI-XII 2013 r. Tematyka WS i KG: - emisja głosu, choroby zawodowe, - wykorzystanie TIK w pracy dydaktycznej, zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 23 XII 2008 r. (Dz. U z 2009 r. Nr 4, poz. 17), - komunikacja interpersonalna, radzenie sobie ze stresem, profilaktyka wypalenia zawodowego. XX Przedszkole promuje wartość edukacji. W ramach oferty doskonalenia Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 17 h w: w Przedszkolu nr 6 w Ciechanowie w wymiarze 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 11 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: Przedszk. nr 6 w Ciechanowie II-V 2014 r. Tematyka WS i KG: - różnorodne formy promowania przedszkola, - uwzględnianie potrzeb środowiska w zakresie proponowanej oferty edukacyjnej,- planowanie promocji edukacji we współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym, - opracowanie narzędzi do ewaluacji działań przedszkola. XXI Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 77 h w: Gimnazjum w Regiminie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 10 osób technikach: nr 2 w Ciechanowie, nr 1 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób Przedszkolu nr 6 w Ciechanowie w wymiarze 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 11 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: Gim. w Regiminie II-III 2014 r, Tech. nr 2 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, Tech. nr 1 w Ciechanowie XI 2013 r. - II 2014 r, Przedszk. nr 6 w Ciechanowie XI 2013 r. - I 2014r. Tematyka WS: - komunikacja interpersonalna, motywacja wewnętrzna, rozwiązywanie konfliktów, - kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych relacji wśród pracowników, - zasady powoływania zespołów zadaniowych, - kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych relacji (budowanie zespołu), radzenie sobie ze stresem, - inicjowanie i wspieranie działań opartych na zaufaniu, udzielaniu wsparcia, wymianie doświadczeń, planowaniu i organizacji pracy w zespołach. - wypracowanie zasad powoływania zespołów oraz przydziału zadań. Pomoc w określeniu zadań dla każdego zespołu i w planowaniu działań. - budowanie zespołu, radzenie sobie ze stresem, praca metodą projektu, - opracowanie regulaminu nagradzania nauczycieli. KG oprócz tematyki przewidzianej dla warsztatów obejmują: -opracowanie programu integrującego nauczycieli. XXII Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 80 h w: w SP w: Młocku, nr 5 w Ciechanowie, WS po 15 h, w trzech modułach po 5 h oraz po 5 hKG dla grup od 8 do 25 osób gimnazjach w: Gąsocinie, Glinojecku WS po 15 h w trzech modułach po 5 h oraz po 5 hKG dla grup od 8 do 25 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Młocku XI-XII 2013 r, SP nr 5 w Ciechanowie I-III 2014 r, Gim. w Gąsocinie II-III 2014 r, Gim. w Glinojecku I-II 2014. Tematyka WS: - analiza wyników sprawdzianów zewnętrznych i planowanie działań na podstawie sformułowanych wniosków, - komunikacja interpersonalna, motywacja wewnętrzna, rozwiązywanie konfliktów, - udzielanie informacji zwrotnej, - praca zespołowa, w tym zespołowe planowanie działań. KG oprócz tematyki przewidzianej dla WS obejmują trafne planowanie działań na podstawie sformułowanych wniosków, realizacja których pozwoli na wzrost efektów kształcenia, zgodnie z zakresem tematycznym szkoleń. XXIII Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną ? W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do: - przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 97 h w: w SP w: Gąsocinie i w Sońsku WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób Gimnazjum w Sońsku WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób Technikum nr 4 w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy od 8 do 25 osób,Gm. Przedszkolu w Gołotczyźnie, 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy od 8 do 25 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej. Miejsce i czas realizacji: SP w Gąsocinie XI 2013 r. - I 2014 r, SP w Sońsku XI-XII 2013 r, Gim. w Sońsku XI-XII 2013 r, Tech. nr 4 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, Gm. Przedszk. w Gołotczyźnie XI-XII 2013, Tematyka WS: - celowość prowadzenia ewaluacji wewn., - sposoby prowadzenia ewaluacji (narzędzia), - przygotowanie projektu ewaluacji wewn. KG oprócz tematyki przewidzianej dla WS obejmują opracowanie i realizację projektu ewaluacji wewn. w szkole. W ramach każdej z ofert Wykonawca dodatkowo zobowiązany jest do: 1) opracowania i przeprowadzenia testu kompetencji na wejściu i wyjściu dla każdej szkoły/przedszkola, 2) opracowania we współpracy z Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji (w SIWZ jako SORE) harmonogramu: terminy (daty, godz.) i szczegółowej tematyki w rozbiciu na planowane godz. zajęć w ramach WS i KG i ich scenariuszy uwzględniających indywidualne potrzeby szkół/przedszkoli i przekazania ich Zamawiającemu na co najmniej 3 dni przed ich rozpoczęciem w szkole lub przedszkolu, 3)prowadzenia dziennika zajęć i przekazania SORE uzupełnionego dziennika zajęć po zakończonych warsztatach i konsultacjach. Zamawiający zapewnia wyżywienie dla uczestników szkoleń. Sprzęt i wszelkie pomoce konieczne do realizacji zadania zapewnia Wykonawca. Sale i pracownie na realizację WS i KG Zamawiający udostępnia nieodpłatnie. WS i KG prowadzone są na terenie szkół i przedszkoli..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.51.00.00-2, 80.51.10.00-9.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Doskonalenie szansą na rozwój.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
6   


Nazwa:
część VI


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29.11.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
3.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Pracownia Doskonalenia Kompetencji Pedagogicznych RETOR,, {Dane ukryte}, 03-149 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 11829,27 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    9404,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    9404,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    13774,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
9   


Nazwa:
część IX


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29.11.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
3.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Pracownia Doskonalenia Kompetencji Pedagogicznych RETOR, {Dane ukryte}, 03-149 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 12195,12 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    9700,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    9700,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    14200,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
12   


Nazwa:
część XII


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29.11.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
4.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
2.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli, {Dane ukryte}, 00-236 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 2439,02 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    2400,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    2400,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    4000,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
13   


Nazwa:
część XIII


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29.11.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
4.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Pracownia Doskonalenia Kompetencji Pedagogicznych RETOR, {Dane ukryte}, 03-149 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 9756,10 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    7760,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    7760,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    11360,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
14   


Nazwa:
część XIV


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29.11.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
4.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Maciej Wojciechowski, {Dane ukryte}, 06-400 Ciechanów, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 7317,07 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    4200,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    4200,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    8520,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
15   


Nazwa:
część XV


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29.11.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
5.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
2.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Pracownia Doskonalenia Kompetencji Pedagogicznych RETOR, {Dane ukryte}, 03-149 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 2439,02 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    1940,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    1940,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    4000,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
16   


Nazwa:
część XVI


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29.11.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
3.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Piotr Kołakowski, {Dane ukryte}, 06-300 Przasnysz, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 2439,02 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    2400,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    2400,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    4000,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. 17 Stycznia, 06-400 Ciechanów
woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: ewa_smolin@ciechanow.powiat.pl
tel: 023 6723485, 6725415
fax: 236 722 945
Termin składania wniosków lub ofert:
2013-11-07
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 44546420130
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2013-10-30
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 203 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: TAK
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 23
Kryterium ceny: 0%
WWW ogłoszenia: http://stciechanow.bip.org.pl
Informacja dostępna pod: Starostwo Powiatowe w Ciechanowie, ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
80510000-2 Usługi szkolenia specjalistycznego
80511000-9 Usługi szkolenia personelu
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
część VI Pracownia Doskonalenia Kompetencji Pedagogicznych RETOR,
Warszawa
2013-12-10 9 404,00
część IX Pracownia Doskonalenia Kompetencji Pedagogicznych RETOR
Warszawa
2013-12-10 9 700,00
część XII Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Warszawa
2013-12-10 2 400,00
część XIII Pracownia Doskonalenia Kompetencji Pedagogicznych RETOR
Warszawa
2013-12-10 7 760,00
część XIV Maciej Wojciechowski
Ciechanów
2013-12-10 4 200,00
część XV Pracownia Doskonalenia Kompetencji Pedagogicznych RETOR
Warszawa
2013-12-10 1 940,00
część XVI Piotr Kołakowski
Przasnysz
2013-12-10 2 400,00