Wynik przetargu

Adres: ul. Świętokrzyska 31/33, 00-941 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: ci.sekretariat@poczta-polska.pl
tel: 22 505 31 43
fax: 22 505 34 80
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 7457820130 Data Udzielenia: 2013-02-21
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Obsługa prawna w dziedzinie zamowień publicznych Kancelaria Prawna Jerzy T.Pieróg
Warszawa
295 200,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-02-21
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791100008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
295 200,00 zł
Minimalna złożona oferta:
295 200,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
295 200,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
295 200,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: Obsługa prawna w dziedzinie zamowień publicznych


Numer ogłoszenia: 74578 - 2013; data zamieszczenia: 21.02.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Poczta Polska S.A. ul. Stawki 2, 00-940 Warszawa, adres do korespondencji: Poczta Polska S.A., Centrum Infrastruktury, ul. Świętokrzyska 31/33, 00-941 Warszawa, ul. Świętokrzyska 31/33, 00-941 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 505 31 43, faks 22 505 34 80.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna w dziedzinie zamowień publicznych.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Zleceniobiorcę na rzecz Zleceniodawcy pełnej obsługi prawnej w dziedzinie zamówień publicznych, a w szczególności: 1) bieżące konsultacje telefoniczne, e-mailowe, 2) pomoc prawna przy sporządzaniu umów i wewnętrznych aktów prawnych z zakresu zamówień publicznych, 3) bieżąca pomoc przy prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówienia, w tym: a. weryfikacja specyfikacji istotnych warunków zamówienia, b. weryfikacja pod względem formalno - prawnym pism Zamawiającego kierowanych do wykonawców, w tym wezwań do wyjaśnień lub uzupełnienia ofert, informacji o wykluczeniu wykonawcy lub informacji o odrzuceniu oferty, c. pomoc w udzielaniu wyjaśnień lub odpowiedzi na pytania wykonawców w związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia, d. weryfikacje złożonych przez wykonawców ofert pod względem zgodności z prawem i z wymaganiami Zamawiającego, e. sporządzanie odpowiedzi na odwołania, f. sporządzanie skargi/odpowiedzi na skargę i do sądu na wyrok Krajowej Izby Odwoławczej, 4) pomoc prawna w zakresie wykonywania umów zawartych w wyniku przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych, w tym pomoc prawna dotycząca udzielania zamówień uzupełniających i dodatkowych, zmiany umów oraz aneksowania umów, 5) pomoc prawna w przygotowywaniu wszczęcia postępowań, poprzez pomoc w wyborze trybu oraz rodzaju zamówienia ( klasyczne / sektorowe / mieszane ), 6) sporządzanie opinii prawnych - nie więcej niż 36 opinii..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
06.02.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Prawna Jerzy T.Pieróg, ul. Wspólna 50 lok. 6, 00-684 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 266400,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    295200,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    295200,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    295200,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna w dziedzinie zamówień publicznych, w szczególności reprezentacja prawna przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz sądami, sporządzanie odpowiedzi na środki ochrony prawnej, a także bieżące doradztwo z zakresu prawa zamówień publicznych podczas prowadzonych przez Zamawiającego postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, w tym sporządzanie pisemnych opinii prawnych.   Wskazać należy, iż usługi prawnicze należą do katalogu usług o charakterze niepriorytetowym zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68). W zakresie usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, w tym Krajową Izbą Odwoławczą, a także doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, podstawę prawną udzielenia niniejszego zamówienia stanowi art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 ze zm.) - dalej zwana ustawą. Zgodnie z tym przepisem w zakresie takich usług nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. W zakresie usług prawniczych polegających na pozostałym doradztwie prawnym podstawę prawną udzielenia niniejszego zamówienia stanowi art. 5 ust. 1a ustawy, zgodnie z którym do postępowań o udzielenie zamówień, mających za przedmiot usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art.2a ustawy, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1 ustawy, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W opinii Zamawiającego niecelowym byłoby rozdzielenie usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed Krajową Izbą Odwoławczą i sądami okręgowymi od usług polegających na bieżącym doradztwie w trakcie prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. Nie ulega wątpliwości, iż podmiot, który doradza w trakcie podejmowania czynności przez Zamawiającego w postępowaniu przetargowym w sposób najbardziej efektywny obroni decyzje Zamawiającego przed Krajową Izbą Odwoławczą. Podmiot taki nie tylko jest już zaznajomiony z postępowaniem oraz problemami prawnymi pojawiającymi w jego trakcie, ale także podjął szereg działań, w tym analizę poglądów doktryny i orzecznictwa w celu doradzenia Zamawiającemu podczas dokonywania czynności w postępowaniu. Przeczyłoby zasadzie tak celowego, jak i oszczędnego wydatkowania środków powierzenie obu tych czynności różnym podmiotom. Wówczas bowiem wykonawca realizujący usługi zastępstwa procesowego częściowo dublowałby czynności podjęte przez wykonawcę wykonującego bieżącą obsługę prawną, np. w zakresie analizy orzecznictwa, zaznajamiania się z dokumentacją postępowania itp. Specyfiką niniejszego zamówienia jest bowiem silne połączenie obu zakresów świadczonych usług. Niewątpliwie świadczenie kompleksowych usług prawniczych w zakresie prawa zamówień publicznych umożliwia szybsze i bardziej rzetelne rozwiązywanie spraw oraz uzyskanie korzystnych, zgodnych z interesem Zamawiającego rozstrzygnięć organów orzekających. To natomiast bezpośrednio przekłada się na oszczędność i efektywność wydatkowania środków. Istotna w przypadku niniejszego zamówienia jest również konieczność zapewnienia kontynuacji świadczonych przez wykonawcę usług. Zamawiający w chwili wszczęcia postępowania prowadzi szereg ważnych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, które toczą się od kilku miesięcy. Powierzenie usług dotychczasowemu wykonawcy pozwoli zapewnić Zamawiającemu sprawne kontynuowanie tych spraw. Nie budzi wątpliwości, iż nowy wykonawca musiałby zapoznać się ze wszystkimi sprawami w toku, co z uwagi na ich ilość prowadziłoby do zahamowania działań Zamawiającego oraz wiązałoby się z koniecznością poświęcania przez pracowników Zamawiającego znacznie więcej czasu na wprowadzenie wykonawcy w problematykę tychże spraw, kosztem wykonywania bieżących zadań. Utrzymanie ciągłości wykonywania usług przez tego samego wykonawcę zmniejsza istotnie ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia ciągłość realizacji powierzonych zadań oraz zapewnia terminowe ich wykonywanie. Ważne jest także, aby w trakcie prowadzonych działań nie dokonywano zmian w zakresie interpretacji przepisów prawa, czego - w przypadku specyfiki usług prawniczych dotyczących zamówień publicznych - przy zmianie podmiotu świadczącego te usługi nie można wykluczyć. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość realizacji przedsięwzięć Zamawiającego pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie z uwagi na interes gospodarczy oraz rozwój Zamawiającego. Podkreślenia wymaga również fakt, iż wybór trybu zamówienia z wolnej ręki jest w tym przypadku konieczny z punktu widzenia ochrony interesów zarówno Zamawiającego, jak też Skarbu Państwa. Wiąże się to z faktem, iż Poczta Polska S.A. jest spółką Skarbu Państwa, przy czym ze względu na wielkość przedsiębiorstwa oraz istotną funkcję, jaką spełnia, jest ona podmiotem o szczególnym znaczeniu. Poczta Polska S.A. wykonuje m. in. ustawowe zadania operatora wyznaczonego, dlatego też jej funkcjonowanie ma olbrzymie znaczenie dla zaspokajania powszechnych potrzeb społecznych w zakresie usług pocztowych. Jednocześnie należy wskazać, iż zamówienia publiczne stanowią niezwykle istotną sferę funkcjonowania Poczty Polskiej S.A. Z uwagi na znaczną liczbę oraz wartość prowadzonych przez Pocztę Polską S.A. postępowań przetargowych, ich sprawne przeprowadzenie i dokonanie za każdym razem wyboru możliwie korzystnej oferty, wpływa w sposób znaczący i bezpośredni na kondycję finansową przedsiębiorstwa, a tym samym na jego sprawność funkcjonowania, co ma szczególne znaczenie w kontekście rosnącej konkurencji związanej z deregulacją rynku usług pocztowych. Nie ulega wątpliwości, iż prawidłowe funkcjonowanie podmiotu, jakim jest Poczta Polska S.A., stanowi zadanie priorytetowe, zaś efekty podejmowanych w tym względzie działań, znajdują bezpośredni i wyraźny wydźwięk w kondycji finansowej Skarbu Państwa. Dlatego też szczególnego znaczenia nabiera maksymalnie sprawna i profesjonalna obsługa prawna w dziedzinie zamówień publicznych, w szczególności obecnie - w okresie przekształcenia oraz ostrych działań konkurencyjnych ze strony podmiotów niezobowiązanych do stosowania przepisów prawa zamówień publicznych. Prawidłowe oraz efektywne funkcjonowanie Poczty Polskiej S.A. w powyższej dziedzinie, niewątpliwie przełoży się na ochronę zarówno gospodarczych, jak i społecznych interesów Skarbu Państwa. Jednocześnie wskazać należy, iż również ustawodawca uznał, iż w tego rodzaju przypadkach, tj. w sytuacji, gdy wymaga tego obrona interesów Skarbu Państwa, Zamawiający jest zobowiązany dołożyć szczególnej staranności w doborze wykonawcy świadczącego usługi prawne. W tym celu ustawodawca zwolnił zamawiającego udzielającego zamówienia na tego rodzaju usługi z obowiązku stosowania przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki.