Wynik przetargu
Obsługa prawna jednostek organizacyjnych Gminy Wołów
Zamawiający:
Urząd Miasta i Gminy Wołów
Adres: | Rynek - Ratusz, 56-100 Wołów, woj. dolnośląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: sekretariat@wolow.pl tel: 71 319 13 05 fax: |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 21430020110 | Data Udzielenia: | 2011-07-25 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
79110000-8 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Obsługa prawna jednostek organizacyjnych Gminy Wołów | SWWB Kancelaria Prawna s.c. adw. Marzena Sitna, adw. Robert Wrzesiński, r.pr. Sławomir Byra Wrocław | 81 180,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2011-07-25 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791100008 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 81 180,00 zł Minimalna złożona oferta: 81 180,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 81 180,00 zł Maksymalna złożona oferta: 81 180,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Wołów: Obsługa prawna jednostek organizacyjnych Gminy Wołów
Numer ogłoszenia: 214300 - 2011; data zamieszczenia: 25.07.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta i Gminy Wołów, Rynek - Ratusz, 56-100 Wołów, woj. dolnośląskie, tel. 071 3895642, faks.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna jednostek organizacyjnych Gminy Wołów.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej, tzn. ochrona prawa interesów Zamawiającego poprzez sprawowanie doradztwa i konsultacji prawnych we wszelkich sprawach wynikających z zadań Zamawiającego wynikających z ustawy o samorządzie gminnym, w tym bieżące doradztwo prawne, reprezentowanie Zamawiającego wobec osób trzecich, a także udzielanie pomocy prawnej jednostkom podległym Zamawiającego..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
15.07.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- SWWB Kancelaria Prawna s.c. adw. Marzena Sitna, adw. Robert Wrzesiński, r.pr. Sławomir Byra, ul. Podwale 36a, 50-040 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 66000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
81180,00
Oferta z najniższą ceną:
81180,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
81180,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Procedura zawarcia umowy na świadczenia usług obsługi prawnej z gminą. Stosownie do postanowień art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004 r. (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.; dalej: pzp) do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2 a pzp, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub terminów składania ofert, obowiązku żądania wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy oraz przesłanek wyboru trybu negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego oraz licytacji elektronicznej. Jednocześnie przepis art. 5 ust. 1 a stanowi, że w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1 pzp, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Usługi niepriorytetowe wymienione są w załączniku Nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 28.1.2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz.U. Nr 12, poz. 68). Rozporządzenie to uwzględnia postanowienia dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi oraz dyrektywy 2004/17/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. koordynującej procedury udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych. Wśród usług tam wymienionych znajdują się usługi prawnicze. Wskazać ponadto trzeba, że ustawodawca wprowadził szczególne rozwiązanie dla jednego typu usług prawniczych, tj. usług zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, oraz doradztwa prawnego w zakresie takiego zastępstwa procesowego lub na doradztwo prawne powiązane z ochroną interesów Skarbu Państwa (art. 5 ust. 1 b pzp). Do pozostałych usług prawniczych zastosowanie znajdą reguły zawarte w art. 5 ust. 1 i 1 a pzp. Zatem zgodnie z postanowieniami ustawy zamawiający jest uprawniony do zawarcia umowy na świadczenie usług prawniczych po przeprowadzeniu postępowania w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności spełnienia przesłanek, warunkujących możliwość zastosowania tych trybów. Jedynym wymogiem jest wskazanie w uzasadnieniu wyboru takiego trybu udzielenia zamówienia, iż udzielenie go w innym trybie (np. przetargu nieograniczonego), może skutkować co najmniej jedną z okoliczności wymienionych w art. 5 ust. 1 a pkt 1-4. Przy tym w literaturze przedmiotu podnosi się, że posłużenie się w tym artykule przez ustawodawcę zwrotem /w szczególności/ wskazuje na katalog otwarty i możliwość podniesienia przez zamawiającego również innych uzasadnionych przypadków dla zastosowania trybów mniej konkurencyjnych. Okoliczności powinny uzasadniać odstępstwo od zastosowania trybów bardziej konkurencyjnych, tak jak za uzasadnione ustawodawca uznał okoliczności opisane w art. 62 ust. 1 i art. 67 ust. 1, a co za tym idzie - pozostawać w związku z postępowaniem. Ponadto uzasadnienie należy uznać za wystarczające wtedy, gdy zamawiający udowodni istnienie korzyści wynikających z zastosowania trybu bez ogłoszenia i wtedy gdy uprawdopodobni, że zastosowanie innego trybu tworzy możliwość powstania skutków niekorzystnych (vide: M. Stachowiak, J. Jerzykowski, W. Dzierżanowski, Prawo zamówień publicznych. Komentarz, LEX, 2010, wyd. IV). Mając powyższe na uwadze stwierdzić należy, że dopuszczalne jest udzielenie zamówienia na świadczenie usług prawniczych w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub zamówienia z wolnej ręki, zwłaszcza, iż specyfika tych usług powoduje, że istnieje realne niebezpieczeństwo wystąpienia negatywnych skutków dla zamawiającego w razie wyboru oferenta na skutek przeprowadzenia postępowania w trybach konkurencyjnych. Uzasadnieniem dla takiego postępowania może być przede wszystkim chęć zapewnienia terminowości realizacji zadań, która określana jest jako wartość nadrzędna (vide: M. Stachowiak, J. Jerzykowski, W. Dzierżanowski, tamże). W sytuacji, w której z dotychczasowej współpracy z daną kancelarią oraz jej oferty wynika, że prawidłowo wykonuje zadania, co jest istotne dla zapewnienia sprawnej i profesjonalnej działalności urzędu gminy i jej jednostek, okoliczność ta będzie stanowić przesłankę uzasadniającą zastosowanie ww. trybów. Jednocześnie terminowość realizacji zadań implikować będzie istnienie kolejnych przesłanek wskazanych w art. 5 ust. 1 a pzp, w tym: uniknięcia strat w mieniu publicznych czy też uniknięcia naruszenia zasady dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań. Reasumując, istnieją przesłanki do zawarcia umowy na świadczenie usług prawniczych po przeprowadzeniu postępowania w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności spełnienia przesłanek, warunkujących możliwość zastosowania tych trybów.