Wynik przetargu
Budowa krytego basenu z zapleczem przy ul. Kurczaba w Krakowie roboty dodatkowe.Nr spr. 24/XII/2011/ZIS
Zamawiający:
Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie
Adres: | ul. Walerego Sławka, 30-633 Kraków, woj. małopolskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: aszczechowicz@ozk.com.pl tel: 0-12 616-64-40 fax: 0-12 616-64-00 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 2159720120 | Data Udzielenia: | 2012-01-25 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
45212212-5 | Roboty budowlane w zakresie basenów pływackich |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Budowa krytego basenu z zapleczem przy ul. Kurczaba w Krakowie roboty dodatkowe.Nr spr. 24/XII/2011/ZIS | Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego CHEMOBUDOWA - KRAKÓW S.A. Kraków | 510 207,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2012-01-25 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 452122125 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 510 208,00 zł Minimalna złożona oferta: 510 208,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 510 208,00 zł Maksymalna złożona oferta: 510 208,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Kraków: Budowa krytego basenu z zapleczem przy ul. Kurczaba w Krakowie roboty dodatkowe.Nr spr. 24/XII/2011/ZIS
Numer ogłoszenia: 21597 - 2012; data zamieszczenia: 25.01.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie, ul. Walerego Sławka 10, 30-633 Kraków, woj. małopolskie, tel. 0-12 616-64-40, faks 0-12 616-64-00.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa krytego basenu z zapleczem przy ul. Kurczaba w Krakowie roboty dodatkowe.Nr spr. 24/XII/2011/ZIS.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zakres zamówienia obejmuje wykonanie: 1. Przyłącz kanalizacji deszczowej. 2. Dodatkowa studnia dla MPWiK. 3. Zabezpieczenie przeciwpożarowe konstrukcji dachu. 4. Dodatkowe zbrojenie konstrukcji żelbetowej. 5. Uszczelnienie niecek basenowych z plażą. 6. Dodatkowe kable elektryczne do zasilania urządzeń technologii basenowej i oświetlenia. 7. Dodatkowe przewody związane z aranżacją wnętrz. 8. Hydroizolacja ścian basenu. 9. Położenie płytek i cokolików na tarasie. 10. Położenie płytek na posadzce podbasenia. 11. Dodatkowy beton przy uskoku płyty żelbetowej między poszczególnymi zbiornikami basenów. 12. Zmiana warstw dna basenu celem ocieplenia niecek basenów. 13. Roboty dodatkowe związane z łączeniem klatki schodowej zjeżdżalni z dachem hali basenu.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.21.22.12-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
12.12.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego CHEMOBUDOWA - KRAKÓW S.A., ul. Klimeckiego 24, 30-705 Kraków, kraj/woj. małopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 419429,70 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
510207,69
Oferta z najniższą ceną:
510207,69
/ Oferta z najwyższą ceną:
510207,69
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamówienie dodatkowe - etap III - do zamówienia pn.: Budowa krytego basenu z zapleczem przy ul. Kurczaba w Krakowie udziela się na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a) i b) ustawy Prawo zamówień publicznych w trybie zamówienia z wolnej ręki. Wykonanie zamówienia dodatkowego powierza się dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych. Zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym. Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia a jego wykonanie jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie: 1. Przyłącz kanalizacji deszczowej. 2. Dodatkowa studnia dla MPWiK. 3. Zabezpieczenie przeciwpożarowe konstrukcji dachu. 4. Dodatkowe zbrojenie konstrukcji żelbetowej. 5. Uszczelnienie niecek basenowych z plażą. 6. Dodatkowe kable elektryczne do zasilania urządzeń technologii basenowej i oświetlenia. 7. Dodatkowe przewody związane z aranżacją wnętrz. 8. Hydroizolacja ścian basenu. 9. Położenie płytek i cokolików na tarasie. 10. Położenie płytek na posadzce podbasenia. 11. Dodatkowy beton przy uskoku płyty żelbetowej między poszczególnymi zbiornikami basenów. 12. Zmiana warstw dna basenu celem ocieplenia niecek basenów. 13. Roboty dodatkowe związane z łączeniem klatki schodowej zjeżdżalni z dachem hali basenu. Zamawiający w wyniku przeprowadzonej procedury udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego w dniu 10.11.2010 r. zawarł umowę o roboty budowlane na Budowę krytego basenu z zapleczem przy ul. Kurczaba w Krakowie. Wartość umowy wynosi: 13.414.251,47 zł brutto. Aneksem nr 6 z dnia 28.10.2011 r. po uwzględnieniu ustawowej zmiany stawki podatku VAT z 22% na 23% ustalono wartość umowy na kwotę: 13.519.565,00 zł brutto. 1. W trakcie realizacji robót budowlanych określonych dokumentacją projektową w zakresie przyłącza kanalizacji deszczowej przewidziano prowadzenie rozkopu na dużej głębokości. Ponieważ na terenie inwestycji stwierdzono bardzo trudne warunki gruntowe - grunty miękkoplastyczne, organogeniczne, niespoiste, stanowiące grunty o niskiej nośności, głęboki rozkop groziłby osunięciem i zawaleniem się drogi, która jest drogą o dużym natężeniu ruchu. Zarządca drogi (ZIKiT) nie wyraził zgody na rozkop istniejącego chodnika i jezdni w ul. Kurczaba, wobec powyższego przyłącz kanalizacji deszczowej z posesji pływalni do studzienki znajdującej się w jezdni musi być wykonany metodą przepychu. 2. Istniejąca studnia kanalizacyjna MPWiK, do której zaprojektowany został przyłącz kanalizacji sanitarnej z budynku pływalni, była zaniżona 80 cm w stosunku do terenu projektowanego wokół pływalni. Teren został nadsypany nad studzienką na wysokość 80 cm. Warunkiem odbioru przyłącza przez MPWIK było podniesienie studzienki do rzędnej terenu zgodnie z projektem technicznym. 3. Rozwiązania przyjęte w projekcie w zakresie pokrycia dachowego przewidują spełnienie wymagań dotyczących odporności ogniowej. Projekt budowlany wykonawczy nie przewidział jednak jednego elementu - sklejka wodoodporna grubości 25mm, mocowana do płatwi i wiązarów z drewna klejonego winna być zabezpieczona ognioochronną powłoką do konstrukcji z elementów drewnianych. Nadzorem autorskim wprowadzono zalecenie zabezpieczenia tej sklejki powłoką ognioodporną typu Pyroplast HW. Rozwiązanie takie zapewnia trwałość systemu i materiały nim zabezpieczone są sklasyfikowane jako trudno zapalne wg normy PN-B-02874:1996. Zabezpieczenie przeciwogniowe drewnianego dachu jest niezwykle ważne, gdyż w razie pożaru wszystkie opary i łatwopalne substancje unoszą się do góry i gromadzą pod stropem dachu. Brak zabezpieczenia dachu mógłby doprowadzić do zwiększenia zagrożenia rozprzestrzenienia się pożaru. Dodatkowo elementy drewniane są szczególnie starannie sprawdzane podczas odbioru przez Państwową Straż Pożarną. Brak zabezpieczenia uniemożliwiłby odbiór budynku przez PSP. 4. W trakcie realizacji robót budowlanych określonych dokumentacją projektową w zakresie zbrojenia konstrukcji żelbetowej ujawniono braki w zestawieniu stali, wynikające z pominięć konstruktora. Dodatkowo przesunięcia funkcjonalne otworów w stropie spowodowały konieczność zmiany długości prętów a także konieczności dozbrojenia otworów w stropie zgodnie z obowiązującymi normami, tj. dozbrojenia otworów górą i dołem ze względów wytrzymałościowych. Braki w stali wynikają także ze zmiany wkładek stalowych na właściwie zwymiarowane. Konieczne także jest dozbrojenie płyty stropowej pod słupem stalowym niosącym konstrukcję schodów do rury zjazdowej. Brak tego dozbrojenia jest niezwykle istotny dla warunków wytrzymałościowych, gdyż mógłby spowodować przebicie płyty żelbetowej stropu i katastrofę budowlaną. Normy wymagają dozbrojenia płyty w miejscach jej dużego obciążenia pojedynczą siłą skupioną. Wszystkie powyższe braki w zbrojeniu zostały uzgodnione przez Projektanta i dla potrzeb zachowania obowiązujących norm technicznych oraz zasad bezpieczeństwa skorygowane nadzorami autorskimi. 5. Przyjęte w realizacji zamówienia rozwiązanie projektowe w zakresie instalacji niecek basenów (niecki stalowe firmy Berndorf) nie przewiduje szczelnego połączenia stalowych zbiorników z plażą. W trakcie realizacji i analizy funkcjonalnej instalowanych elementów Projektant w formie nadzoru autorskiego wprowadził rozwiązanie systemowe firmy SOPRO w zakresie uszczelnienia łączenia. Brak szczelnych połączeń niecek systemowych, stalowych basenu z plażą mógłby spowodować przemakanie całej konstrukcji, jej gnicie, przenikanie wody i wilgoci pod zbiorniki stalowe. To w konsekwencji doprowadziłoby do gromadzenia się bakterii wokół zbiorników z wodą, które dostawałyby się z krążącą wodą do basenów i powodowałby zagrożenie zakażenia dla ludzi. Brak uszczelnienia niecek w efekcie mógłby doprowadzić do konieczności remontu całej niecki basenowej oraz osuszania konstrukcji, tym samym spowodowałby poniesie nieuzasadnionych strat materialnych. 6. Roboty instalacyjne w zakresie dodatkowych kabli elektrycznych to roboty konieczne do wykonania, zgodnie z dokumentacją techniczną (projektem instalacji elektrycznych wewnętrznych) i niezbędne do prawidłowego funkcjonowania basenu wraz z technologią. Prace polegają na ułożeniu dodatkowych kabli i przewodów nie uwzględnionych w przedmiarach robót a doprowadzających energię do urządzeń zaprojektowanych i wykonanych w ramach realizacji zamówienia. Projektant w drodze nadzoru autorskiego wprowadził zakres robót dodatkowych. Bez wykonania w/w robót nie jest możliwe funkcjonowanie urządzeń w obiekcie a wykonywanie ich w terminie późniejszym niż wynikający z harmonogramu robót elektrycznych lub przez innego Wykonawcę spowodowałoby znaczące straty finansowe. 7. Równolegle z prowadzonymi robotami Zamawiający zlecił odrębnym zamówieniem wykonanie aranżacji wnętrz. Na podstawie projektu wykonawczego aranżacji wnętrz ustalono szczegółowe zestawienia mebli oraz wyposażenia obiektu basenu oraz ich docelowe rozmieszczenie. Rozmieszczenie poszczególnych urządzeń spowodowało konieczność wykonania dodatkowych instalacji elektrycznych lub korekt ich przebiegu np. do baterii, do której wcześniej nie przewidziano zasilania elektrycznego, czy w wyniku doprecyzowania ustawienia oraz rozmiaru urządzeń i wyposażenia determinującego korekty przebiegu instalacji elektrycznych oraz umiejscowienia kontaktów, włączników i in. Wykonanie tych robót na etapie wykonywania zasadniczych robót elektrycznych pozwoli na uniknięcie konieczności wykonania robót demontażowych, ponownego nakładania tynków i innych robót straconych. 8. W trakcie realizacji robót ujawniono, że dokumentacja projektowa nie przewiduje hydroizolacji ścian basenu. Jest ona konieczna ze względu na dużą wilgotność panującą na basenie. Dodatkowo, przy pracach konserwujących, polegających na zmywaniu mechanicznym podłóg i ścian basenu, wymagana jest izolacja przeciwwilgociowa na ścianach (oprócz podłóg). Brak tej izolacji mógłby spowodować zwiększone zawilgocenie ścian, odpadanie tynków i płytek. W konsekwencji doprowadziłoby to do pogorszenia się warunków higienicznych na basenie. Bezsporna jest konieczność wykonania wskazanego zakresu robót dodatkowych. Niewykonanie ich w terminie wynikającym z harmonogramu realizacji robót podstawowych, związanym z przyjętą technologią, czyli oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby podniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów poprzez wprowadzenie nowego Wykonawcy oraz wynikający z tego, zakres robót straconych, w tym organizacja placu budowy, roboty demontażowe i przywrócenie do stanu pierwotnego. 9. Izolacja oraz położenie płytek i cokolików na tarasie przed kawiarnią i przed wejściem do budynku nie zostały uwzględnione w przedmiarach robót a ich wykonanie jest konieczne ze względów funkcjonalnych i użytkowych. Brak izolacji na tarasach zewnętrznych mógłby spowodować przenikanie wody do pomieszczeń piwnicznych. Mogłoby to narazić użytkownika na straty polegające na zamakaniu pomieszczeń i urządzeń tam znajdujących się. Doprowadziłoby to do gnicia konstrukcji, tworzenia się grzyba na stropie i ścianach a urządzenia techniczne mogłyby ulec całkowitej destrukcji, co spowodowałoby konieczność ich wymiany na nowe. Wykonanie remontu budynku i urządzeń pociągnęłoby za sobą nieporównywalnie większe straty niż wykonanie tej izolacji. Dodatkowo wykonanie płytek mrozoodpornych, antypoślizgowych jest konieczne ze względów na konieczność wypełnienia norm przy użytkowaniu powierzchni zewnętrznych przez ludzi. 10. Położenie płytek na posadce podbasenia jest konieczne ze względu na znajdujące się pod basenem rekreacyjnym dmuchawy powietrza dla atrakcji wodnych. Zaprojektowana uprzednio posadzka cementowa zatarta na ostro mogłaby w okolicy działających dmuchaw powietrza powodować unoszenie się pyłów cementu i zanieczyszczanie nimi powietrza. Ze względów sanitarnych konieczne jest zastosowanie posadzki niepylącej w piwnicy podbasenia, która łatwo da się utrzymać w czystości. Nie zastosowanie powyższego mogłoby spowodować nie odebranie obiektu przez SANEPID, który sprawdza przede wszystkim jakość wody i system wentylacji pod względem sprawności działania. Nadzorem autorskim Projektant nakazał wykonanie przedmiotowych robót. 11. Dodatkowy beton przy uskoku płyty żelbetowej między poszczególnymi zbiornikami basenów wynika z zasad konstrukcyjnych wyrównywania poziomów między poszczególnymi płytami żelbetowymi chudym betonem. Nie zostało to uwzględnione w przedmiarach robót, chociaż konieczność zastosowania uskoków wynika z projektu i z technologii wykonania robót. Nie wykonanie ww robót uniemożliwiłoby właściwe wykonanie konstrukcji żelbetowej dna basenu. 12. Zmiana warstw dna basenu na płycie żelbetowej, dotyczy basenu rekreacyjnego, brodzika i basenu sportowego, związana jest z koniecznością ocieplenia niecek basenów. Została ona wprowadzona przez Projektanta nadzorem autorskim a pozwoli uniknąć strat ciepła i oddawania ciepła do gruntu przez wodę. Przy basenie rekreacyjnym i brodziku należy położyć na 7 cm warstwie wylewki cementowej zatartej na gładko styrobeton a przy basenie sportowym na 7 cm wylewce cementowej zatartej na gładko, folię PE, 10 cm polistyren ekskrudowany, folię PE oraz chudy beton 4 - 14cm. Polepszy to izolacyjność cieplną, zlikwiduje straty ciepła, za które w przyszłości musiałby zapłacić użytkownik obiektu. Wykonanie wymienionych robót pozwoli na oszczędności w zakresie eksploatacji, w tym zapotrzebowania na energię potrzebną do utrzymania odpowiedniej temperatury wody w obu basenach i brodziku. 13. W trakcie realizacji robót w zakresie łączenia klatki schodowej zjeżdżalni z dachem hali basenu stwierdzono zły przekrój, który nie pozwolił na uwzględnienie właściwych elementów połączenia klatki schodowej. Sytuacja powyższa spowodowana została błędnym rozwiązaniem projektowym, które zostało skorygowane w nadzorze autorskim. Nie wykonanie połączenia w określonej technologii mogłoby spowodować braki szczelności i niewłaściwe funkcjonowanie klatki schodowej, byłoby niezgodne ze sztuką budowlaną. Mimo iż wskazany zakres zamówienia dodatkowego w większości nie został przewidziany w dokumentacji projektowej - niewykonanie wskazanych robót uniemożliwi prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego, tj. budowę obiektu zgodnie z wiedzą techniczną i przekazanie go do użytkowania. Wykonanie wszystkich wskazanych powyżej robót dodatkowych stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Opracowana na potrzeby remontu budynku dokumentacja nie obejmowała ich swoim zakresem, bądź obejmowała ale nie została uwzględniona w przedmiarach robót, natomiast brak ich wykonania może spowodować straty niewspółmiernie wysokie do poniesionych nakładów. Straty te związane są z przyszłą niemożnością eksploatacji budowanego obiektu w wyniku niewłaściwie określonych parametrów np. zbrojenia konstrukcji żelbetowej czy uszczelnienie niecek basenowych, ale też z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa na obiekcie (np. zabezpieczenie przeciwpożarowe, uszczelnienie niecek basenowych, hydroizolacja ścian basenu). Działanie zmierzające do pominięcia na etapie wykonania robót podstawowych realizacji wskazanych robót dodatkowych byłoby działaniem sprzecznym z zasadą wydatkowania środków publicznych, a więc niecelowe i niegospodarne. Bezsporna jest konieczność wykonania wskazanego zakresu robót dodatkowych. Niewykonanie na tym etapie określonych robót dodatkowych tylko teoretycznie jest możliwe. Bowiem wykonanie robót instalacyjnych w zakresie określonym w zamówieniu podstawowym (np. instalacje elektryczne) w oczywisty sposób spowoduje niemożność odebrania wykonanych robót podstawowych, a budynek praktycznie bezpośrednio po jego wykonaniu wymagał będzie, wykonania wskazanego zakresu robót, wraz z ewentualnymi robotami naprawczymi zniszczonych np. przez przemakanie konstrukcji. Niewykonanie robót dodatkowych w terminie wynikającym z harmonogramu realizacji robót podstawowych, związanym z przyjętą technologią, czyli oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów poprzez wprowadzenie nowego Wykonawcy oraz wynikający z tego, zakres robót straconych, w tym organizacja placu budowy, roboty demontażowe i przywrócenie do stanu pierwotnego. Przy czym nie bez znaczenia pozostają problematyczne i trudne w procedurze dowodowej kwestie gwarancji za poszczególne części i elementy wykonanych przez poszczególnych Wykonawców robót budowlanych. Należy raz jeszcze podkreślić, że z punktu widzenia technologicznego wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Niewykonanie na tym etapie określonych robót dodatkowych nie jest możliwe. Rozwiązanie techniczne możliwe do przyjęcia w omawianym zakresie nie zostało objęte przedmiotem zamówienia podstawowego i stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Dla prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego z przyczyn technicznych konieczne jest wykonanie wskazanych powyżej robót dodatkowych. Ze względów technologicznych muszą one być wykonane w trakcie realizacji zamówienia podstawowego, Wykonanie dodatkowych robót wynika z przyczyn technicznych oraz potrzeby zachowania właściwego poziomu funkcjonalności i bezpieczeństwa. Finalne wykonanie zamówienia podstawowego uzależnione jest od wykonania zamówienia dodatkowego. Wartość umowy nr 435/ZIS/2010 (umowa podstawowa) z dnia 10.11.2010 r. wynosi: 13.414.251,47 zł brutto. Wartość umowy nr 267/ZIS/2011 (zamówienie dodatkowe) z dnia 28.10.2011 r. wynosi: 816.720,00 zł brutto co stanowi 6,09% wartości zamówienia podstawowego. Aneksem nr 6 z dnia 28.10.2011 r. po uwzględnieniu ustawowej zmiany stawki podatku VAT z 22% na 23% ustalono wartość umowy na kwotę: 13.519.565,00 zł brutto. Po ponownym przeliczeniu w stosunku do wartości umowy podstawowej ustalonej aneksem nr 6 wartość umowy nr 267/ZIS/2011 (zamówienie dodatkowe) z dnia 28.10.2011 r. wynosi: 816.720,00 zł brutto co stanowi 6,04% wartości zamówienia podstawowego. Wartość umowy nr 293/ZIS/2011 (zamówienie dodatkowe) z dnia 24.11.2011 r. wynosi: 113.957,94 zł brutto co stanowi 0,84% wartości zamówienia podstawowego. Wartość przedmiotowego zamówienia dodatkowego wynosi: 419.429,70 zł netto, tj. 515.898,53 zł brutto co stanowi 3,82% wartości zamówienia podstawowego