Wynik przetargu

Adres: ul. Tadeusza Kościuszki 11, 89-400 Sępólno Krajeńskie, woj. kujawsko-pomorskie
Dane kontaktowe: email: inwestor@gmina-sepolno.pl
tel: 523 894 210
fax: 523 894 220
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 14661720120 Data Udzielenia: 2012-07-05
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
64110000-0 Usługi pocztowe
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Miejskiego w Sępólnie Krajeńskim. Poczta Polska S.A.
Warszawa
132 716,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-07-05
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
641100000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
132 716,00 zł
Minimalna złożona oferta:
132 716,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
132 716,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
132 716,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Sępólno Krajeńskie: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Miejskiego w Sępólnie Krajeńskim.


Numer ogłoszenia: 146617 - 2012; data zamieszczenia: 05.07.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Sępólno Krajeńskie, ul. Tadeusza Kościuszki 11, 89-400 Sępólno Krajeńskie, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 3894210, faks 52 3894220.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Miejskiego w Sępólnie Krajeńskim..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Świadczenie na rzecz Zamawiającego - Urzędu Miejskiego w Sępólnie Krajeńskim przez Pocztę Polską zastrzeżonych i powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz zwracania przesyłek do nadawcy po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy z podziałem na rejestrowane i nierejestrowane w kategoriach przesyłek ekonomicznych i poleconych. 2. Za wykonanie przedmiotu umowy Zamawiający będzie uiszczał opłatę pocztową w formie opłaty z dołu tj. bezgotówkowo, w okresach miesięcznych. 3. Zamawiający zobowiązuje się do umieszczania na przesyłce listowej nazwy odbiorcy wraz z jego adresem (podany jednocześnie w książce nadawczej), określając rodzaj przesyłki (zwykła, polecona, priorytet czy ze zwrotnym poświadczeniem odbioru) oraz umieszczania na stronie adresowej każdej nadawanej przesyłki nadruku (pieczątki) określającej pełną nazwę i adres Zamawiającego. 4. Znaczek opłaty pocztowej zastąpi pieczęć wykonana wg wzoru określonego przez Wykonawcę..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
11.06.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Poczta Polska S.A., ul.Rakowiecka 26, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 132716,34 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    132716,34


  • Oferta z najniższą ceną:
    132716,34
    / Oferta z najwyższą ceną:
    132716,34


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Postępowanie prowadzono w trybie: zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 66 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, między innymi jeżeli zamówienie może być zrealizowane tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych o wadze do i ponad 50 g w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Miejskiego w Sępólnie Krajeńskim w zakresie przyjmowania, przemieszczenia i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów w obrocie krajowym i zagranicznym. Zastrzeżone usługi pocztowe świadczone są w ramach wyłączności ustanowionej w art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo Pocztowe (t. j. Dz. U. z 2008, Nr 189, poz. 1159 ze zm.) na rzecz Poczty Polskiej. Zgodnie z brzmieniem art. 47 ust. 1 powołanej ustawy, operatorowi publicznemu przysługuje wyłączność na świadczenie usług pocztowych, zwanych usługami zastrzeżonymi. Górna granica wagowa usług zastrzeżonych wynosi 50 g. Inni wykonawcy świadczący usługi pocztowe, nie są uprawnieni do świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych, chyba że za opłatą nie niższą niż dwuipółkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego (art. 47 ust. 2 ww. ustawy). Zastrzeżenie to powoduje, iż Poczta Polska S.A. posiada faktyczny monopol na świadczenie zastrzeżonych usług pocztowych. Uzasadnienie dla dokonywania zamówień na usługi zastrzeżone w trybie z wolnej ręki znalazło się również w wyroku z dnia 18 grudnia 2007 r. w Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-220/06, stwierdzono w nim, iż art. 7 dyrektywy 97/67 pozwala państwom członkowskim zastrzec niektóre rodzaje usług pocztowych dla operatora świadczącego usługi powszechne w zakresie koniecznym do utrzymywania usług powszechnych. W związku z tym, jeżeli usługi pocztowe są, zgodnie z dyrektywą, zastrzeżone dla jednego operatora świadczącego usługi takie muszą być wyłączone z konkurencji. W przedmiotowym postępowaniu zachodzi przesłanka art. 67 ust.1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759), gdyż na mocy art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo Pocztowe (t. j. Dz. U. z 2008, Nr 189, poz. 1159 ze zm.) tzw. usługi zastrzeżone może świadczyć jedynie operator publiczny - Poczta Polska. W zakresie tychże usług na rynku istnieje ustawowy monopol, wyłączność operatora publicznego. W zakresie świadczenia usług pocztowych dla przesyłek o wadze ponad 50 g ustawa Prawo pocztowe dopuszcza wprawdzie możliwość świadczenia usług przez innych niż Poczta Polska S.A. operatorów pocztowych, jednakże wartość szacunkowa tego rodzaju przesyłek u Zamawiającego nie przekracza wartości progowej 14 tys. euro. Tego rodzaju przesyłek nie łączy się z przesyłkami do 50 g zgodnie z podziałem dokonanym przez ustawodawcę i wynikającym z ustawy Prawo pocztowe. W związku z powyższym oraz zgodnie z brzmieniem art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych do zamówień, których wartość szacunkowa nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro nie stosuje się przepisów ustawy. A zatem, udzielenie zamówienia operatorowi publicznemu Poczcie Polskiej na świadczenie usług pocztowych zastrzeżonych jak i powszechnych tj. o wadze przewyższającej 50g jest dopuszczalne i nie stanowi naruszenia ww. ustawy. Wskazać należy także, że zawarcie dwóch oddzielnych umów z różnymi Wykonawcami - jednej dotyczącej przesyłek o wadze do 50 g, a drugiej przesyłek o wadze powyżej 50 g, spowodowałoby dwukrotne zwiększenie czasu pracy pracowników kancelarii Urzędu oraz pracowników merytorycznych przygotowujących pocztę do ekspedycji. Urząd także musiałby ponieść dodatkowe koszty związane z realizacją dwóch odrębnych umów, np. koszty zakupu specjalistycznych wag pocztowych do ważenia korespondencji, co z uwagi na bardzo niewielki udział procentowy przesyłek o wadze powyżej 50 g jest całkowicie nieuzasadnione i nieracjonalne. Z uwagi na powyższe oraz z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej prawidłowe funkcjonowanie Zamawiającego, w tym wykonywanie czynności związanych podstawową działalnością Urzędu, wymaga zapewnienia świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym wykonawcą, co z uwagi na ok. 90% udział w zamówieniu usług zastrzeżonych dla Poczty Polskiej determinuje decyzję Zamawiającego o zastosowaniu trybu z wolnej ręki dla przedmiotowego zamówienia. Operator publiczny jest również obowiązany do świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający m. in. traktowanie przesyłki listowej, jako przesyłki poleconej, uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej (art. 46 ust. 1 pkt. 1 i 3 Prawa pocztowego). Poczta Polska dysponuje odpowiednim zapleczem technicznym i kadrą pracowniczą co umożliwia zachowanie procedur określających sposób doręczenia pism urzędowych, o których mowa w przepisach ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz z przepisów rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 czerwca 1999 r. w sprawie szczegółowego trybu doręczania pism sądowych przez pocztę w postępowaniu cywilnym. Bowiem zgodnie z art.57 § 5 pkt 2 Kodeksu postępowania administracyjnego, termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Nadanie pisma w placówce pocztowej zagranicznego operatora lub w placówce pocztowej polskiego operatora niemającego statusu operatora publicznego, przed upływem terminu określonego przepisami kpa, nie prowadzi do zachowania tego terminu, jeżeli adresat otrzymał pismo po tym terminie. Stosownie do art. 45 ustawy Prawo pocztowe, moc dokumentu urzędowego ma wyłącznie potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę Poczty Polskiej. Powyższe okoliczności przesądzają o wyborze przez zamawiającego trybu z wolnej ręki oraz o tym, że zamówienie może zostać sprawnie i prawidłowo zrealizowane tylko przez jednego wykonawcę - Pocztę Polską.