Wynik przetargu

Adres: ul. Kilińskiego 72A, 33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: pcprnskadry@op.pl
tel: 0-18 4438251
fax: 0-18 4442717
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 35203620100 Data Udzielenia: 2010-10-29
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45215215-7 Roboty budowlane w zakresie domów dziecka
45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Roboty budowlane, wykończeniowe inwestycji pn. Budowa budynku Placówki Opiekuńczo - Wychowawczej typu socjalizacyjnego - Dom Dziecka - dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z siedzibą w Nowym Sączu, ul. Kilińskiego 72A. Zakład Ogólnobudowlany Jan Waz, 33-326 Mogilno, Koniuszowa 136, wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej nr 16/1989.
MOgilno
135 000,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2010-10-29
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
452152157
454000001
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
135 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
135 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
135 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
135 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Nowy Sącz: Roboty budowlane, wykończeniowe inwestycji pn. Budowa budynku Placówki Opiekuńczo - Wychowawczej typu socjalizacyjnego - Dom Dziecka - dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z siedzibą w Nowym Sączu, ul. Kilińskiego 72A.


Numer ogłoszenia: 352036 - 2010; data zamieszczenia: 29.10.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Kilińskiego 72A, 33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie, tel. 0-18 4438251, faks 0-18 4442717.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Roboty budowlane, wykończeniowe inwestycji pn. Budowa budynku Placówki Opiekuńczo - Wychowawczej typu socjalizacyjnego - Dom Dziecka - dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z siedzibą w Nowym Sączu, ul. Kilińskiego 72A..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Roboty budowlane, wykończeniowe inwestycji pn. Budowa budynku Placówki Opiekuńczo - Wychowawczej typu socjalizacyjnego - Dom Dziecka - dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z siedzibą w Nowym Sączu, ul. Kilińskiego 72A. Realizacja tych robót ma na celu dostosowanie obiektu do aktualnie obowiązujących przepisów p.poż..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.21.52.15-7, 45.40.00.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28.10.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład Ogólnobudowlany Jan Waz, 33-326 Mogilno, Koniuszowa 136, wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej nr 16/1989., Koniuszowa 136, 33-300 MOgilno, kraj/woj. małopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 70315,04 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    135000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    135000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    135000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi interpretacji przesłanek, pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia lub zamówienia z wolnej ręki, wydanymi przez UZP 15 listopada 2006 roku skorzystanie z możliwości przeprowadzenia postępowania w trybie negocjacji z ogłoszeniem, negocjacji bez ogłoszenia, dialogu konkurencyjnego oraz w trybie z wolnej ręki uzależnione jest od wystąpienia przesłanek określonych w ustawie. Ponadto dokonując wykładni przepisów ustawy należy uwzględniać orzecznictwo polskich sądów oraz Trybunału Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich (ETS). I tak zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt3 ustawy można zastosować tryb z wolnej ręki ze względu na wyjątkową sytuację, niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Przy czym należy pamiętać, że przesłanka ta powinna być odczytywana w świetle zapisów art. 31 dyrektywy 2004.18.WE oraz odpowiednio art. 40 dyrektywy 2004.17.WE. Przepisy dyrektyw nie zawierają rozróżnienia na procedurę negocjacyjna bez ogłoszenia i na wolną rękę. Przesłanki tam wskazane odnoszą się więc do obu trybów wskazanych w ustawie. W tym przypadku zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki możliwe jest w razie wystąpienia okoliczności powodujących konieczność natychmiastowego udzielenia zamówienia. Przyjmuje się, że natychmiastowe wykonanie zamówienia oznacza konieczność jego realizacji szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień. Jest to zatem przesłanka, z której można skorzystać w sytuacjach wyjątkowych, wymagających od zamawiającego szczególnie szybkiej reakcji. Pamiętać należy przy tym, że wystąpienie okoliczności powodujących konieczność natychmiastowego udzielenia zamówienia musi wynikać z przyczyn niezależnych od zamawiającego, okoliczności tych nie można było przewidzieć wcześniej, a w zaistniałej sytuacji nie da się zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia, przy czym czynniki te powinny być interpretowane w taki sposób jak w przypadku pilnej potrzeby w negocjacjach bez ogłoszenia. W przypadku postępowania na roboty budowlane, wykończeniowe inwestycji pn. Budowa budynku Placówki Opiekuńczo - Wychowawczej typu socjalizacyjnego - Dom Dziecka - dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z siedzibą w Nowym Sączu, ul. Kilińskiego 72A, realizacja jest niezbędna do dostosowania obiektu do aktualnie obowiązujących przepisów p.poż. Wykonanie tych prac bezwzględnie warunkuje możliwość użytkowania budynku Domu Dziecka. W domu tym muszą natychmiast zamieszkać dzieci, które obecnie zamieszkują w nieruchomości położonej w Rytrze bez zgody jej właściciela. Zawarte porozumienie pomiędzy Powiatem Nowosądeckim a właścicielem budynku w 2005 roku umożliwiało użytkowanie nieruchomości ostatecznie do końca października 2010 roku. Na następne przedłużanie terminów właściciel do dzisiaj nie wyraził zgody. Ponadto zgodnie z ustawą o pomocy społecznej do końca 2010 roku wszystkie placówki opiekuńczo wychowawcze zobowiązane są do zakończenia standaryzacji i uzyskania wpisu do Rejestru Wojewody. Przy czym sam okres odbioru standaryzacyjnego trwa ok. miesiąca. Po tym terminie placówki, które nie spełnią wymagań standaryzacyjnych zostaną wykreślone z rejestru wojewody i zlikwidowane. W sytuacji kiedy budowany obiekt nie zostanie odebrany przez właściwe służby do końca bieżącego roku Placówka Opiekuńczo Wychowawcza nie otrzyma pozwolenia wojewody na dalsze funkcjonowanie. Dzieci przebywające w placówce utracą miejsce zamieszkania, co w kontekście interpretacji wymogu natychmiastowego wykonania zamówienia jest bezspornie decydującym argumentem. Zamawiający zakończył inwestycję na której realizację uzyskał pozwolenie na budowę. Jednak jak się okazało przy odbiorze budynku w lipcu tego roku konieczne stało się wykonanie dodatkowych robót budowlanych, mających na celu dostosowanie budynku Domu Dziecka do aktualnych wymogów p.poż. W tym celu zlecono sporządzenie dodatkowej dokumentacji projektowej. Zatem w kontekście uzyskanego przecież pozwolenia na budowę i następnie ogłoszenia przez Zamawiającego przetargu nieograniczonego, który jednak nie został rozstrzygnięty czego nie można było przewidzieć - nie z nienależytej staranności, leżącej po jego stronie Zamawiającego niemożliwy stał się odbiór nowego Domu Dziecka w Klęczanach. Zatem nie z winy Zamawiającego doszło do takiej sytuacji, Zamawiający nie mógł tej sytuacji przewidzieć - co również wypełnia wymóg umożliwiający zastosowanie przesłanki wyboru trybu z wolnej ręki wyspecyfikowanej w art. 67 ust.1 pkt3 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający niezwłocznie podjął wszelkie kroki w celu aktualizacji dokumentacji i po otrzymaniu zezwolenia na budowę (zmiany w projekcie) wszczął postępowanie w trybie konkurencyjnym (przetarg nieograniczony) na roboty budowlane, mające na celu dostosowanie obiektu do aktualnie obowiązujących przepisów p.poż. Postępowanie jednak unieważniono, ponieważ nie złożono w nim żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu. Ostateczny termin realizacji zamówienia - przy niezbędnym czasie dla wykonania tych robót ( roboty budowlane i dostawa specjalistycznych elementów zabezpieczenia p.poż. ) określono na 10 grudnia 2010 roku. Wszczęcie kolejnego postępowania w żadnym z trybów otwartych, jak również w pozostałych bardziej konkurencyjnych, niż tryb z wolnej ręki procedurach zamkniętych - nie umożliwi natychmiastowej realizacji zamówienia. Tylko tryb z wolnej ręki umożliwia skrócenie maksymalnie procedury i niemal natychmiastowe zawarcie umowy - oczywiście po zaproszeniu Wykonawcy do negocjacji i ich przeprowadzeniu, co z kolei umożliwi realizację zamówienia w tym terminie, a co za tym idzie dzieci z Domu Dziecka w Rytrze będą mogły opuścić obiekt w którym przebywają bezprawnie. Przetarg nieograniczony: jego przeprowadzenie to przedłużenie terminu o co najmniej 19 dni. Zastosowanie przetargu ograniczonego i kolejnych mniej konkurencyjnych procedur skróci procedurę maksymalnie o kilka dni, przy czym przedmiot zamówienia nie może być wykonany z dnia na dzień. Jego realizacja powinna rozpocząć się natychmiast, żeby możliwe było zakończenie robót najpóźniej do 10 grudnia 2010 roku. Bez zgody właściciela pobyt w tym Domu nie jest dalej możliwy. Ponadto warunki zamieszkania dzieci w nieremontowanym obiekcie są katastrofalne. Oczywistym jest, że nic nie jest w tej sytuacji ważniejsze niż dobro dzieci i z tego względu pojęcie wyjątkowej sytuacji , wymóg natychmiastowej realizacji zamówienia nie jest w żadnym wypadku nadinterpretacją przesłanki wyboru trybu z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt1pkt3) ustawy Prawo zamówień publicznych, gdyż jedynie zastosowanie tego trybu przy takim ostatecznie niezbędnym terminie realizacji zamówienia jest w tej sytuacji możliwe