Wynik przetargu

Zamawiający:
Miejski Zarząd Dróg
Adres: ul. Zielna 13/21, 87-800 Włocławek, woj. KUJAWSKO-POMORSKIE
Dane kontaktowe: email: biuro@mzdwloclawek.pl
tel: +48 544121324
fax: +48 542331247
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 28125120110 Data Udzielenia: 2011-10-26
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45233140-2 Roboty drogowe
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Postępowanie o udzielenie zamówienia na roboty budowlane - zamówienie dodatkowe w trybie z wolnej ręki dla zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa drogi krajowej nr 1 /POIiŚ/ ETAP I APRIVIA S.A. - Lider Konsorcjum
Przeźmierowo
117 240,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-10-26
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
452331402
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
4
Kwota oferty w PLN:
468 961,00 zł
Minimalna złożona oferta:
468 961,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
468 961,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
468 961,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Włocławek: Postępowanie o udzielenie zamówienia na roboty budowlane - zamówienie dodatkowe w trybie z wolnej ręki dla zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa drogi krajowej nr 1 /POIiŚ/ ETAP I


Numer ogłoszenia: 281251 - 2011; data zamieszczenia: 26.10.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Zarząd Dróg, ul. Zielna 13/21, 87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 4121323, faks 054 4121323.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Postępowanie o udzielenie zamówienia na roboty budowlane - zamówienie dodatkowe w trybie z wolnej ręki dla zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa drogi krajowej nr 1 /POIiŚ/ ETAP I.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający udziela zamówienia dodatkowego w trybie zamówienia z wolnej ręki, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.) na wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa drogi krajowej nr 1 /POIiŚ/, w następującym zakresie: a) wykonania wzmocnienia gruntu (geowłóknina i georuszt) - jezdnia prawa od km 10+060 do km 10+087, b) naprawy izolacji zewnętrznej przejścia podziemnego od wejścia pośredniego (przy jezdni prawej) do budynku PKP, c) odtworzenia istniejącego odwodnienia w rejonie przejścia podziemnego, d) usunięcia kolizji z istniejącą kanalizacją sanitarną DN 300 w obrębie skrzyżowania Okrzei - P.O.W, e) wzmocnienia podłoża pod warstwy konstrukcyjne jezdni nad istniejącym gazociągiem - jezdnia prawa w km 9+760,46, f) naprawy 2 istniejących studni kanalizacji deszczowej wraz z wpustem i przykanalikiem przy wjeździe do pogotowia w ul. Lunewil oraz naprawy 2 istniejących studni kanalizacji deszczowej przy wjeździe na parking przy dworcu PKP, g) naprawy niezinwentaryzowanej kanalizacji deszczowej DN 200 w rejonie studni D 2.5, h) naprawy niezinwentaryzowanego przykanalika DN 200 pomiędzy studnią D 2.29 a D 2.30, i) usunięcia kolizji kanału DN 300 z trasą kolektora DN 1000 w rejonie skrzyżowania Okrzei - Cicha, j) usunięcia kolizji kanału DN 500 z trasą kolektora DN 1000 w rejonie skrzyżowania Okrzei - Starodębskiej, k) usunięcia 6 kolizji na sieci teletechnicznej..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.23.31.40-2.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projekt pn: Przebudowa drogi krajowej nr 1, Etap I (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko).

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
21.10.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • APRIVIA S.A. - Lider Konsorcjum, ul. Skórzewska 35 Wysogotowo, 62-081 Przeźmierowo, kraj/woj. wielkopolskie.
  • HYDROBUDOWA POLSKA S.A. - Partner Konsorcjum, ul. Skórzewska 35 Wysogotowo, 62-081 Przeźmierowo, kraj/woj. wielkopolskie.
  • Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno - Drogowych S.A. - Partner Konsorcjum, ul. Poznańska 42 , 64-300 Nowy Tomyśl, kraj/woj. wielkopolskie.
  • Husar Budownictwo Inżynieryjne Sp z o.o. - Partner Konsorcjum, ul. Płocka 164, 87-800 Włocławek, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 415789,44 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    468960,99


  • Oferta z najniższą ceną:
    468960,99
    / Oferta z najwyższą ceną:
    468960,99


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W zakresie inwestycji, czyli zamówienia podstawowego na roboty budowlane dla realizacji inwestycji pn. Przebudowa drogi krajowej nr 1, etap I (POIiŚ), konieczność wykonania zamówienia dodatkowego wystąpiła dopiero na etapie realizacji przedmiotowego zadania, co w oparciu o przygotowaną dokumentację projektowo-kosztorysową nie było możliwe wcześniej do przewidzenia. Dokumentacja (projekty budowlane, projekty wykonawcze, SIWZ, oraz STWiORB) ww. zadania nie obejmowała: a) wykonania wzmocnienia gruntu (geowłóknina i georuszt) - jezdnia prawa od km 10+060 do km 10+087, b) naprawę izolacji zewnętrznej przejścia podziemnego od wejścia pośredniego (przy jezdni prawej) do budynku PKP, c) odtworzenie istniejącego odwodnienia w rejonie przejścia podziemnego, d) usunięcie kolizji z istniejącą kanalizacją sanitarną DN 300 w obrębie skrzyżowania Okrzei - P.O.W, e) wzmocnienie podłoża pod warstwy konstrukcyjne jezdni nad istniejącym gazociągiem - jezdnia prawa w km 9+760,46 f) naprawę 2 istniejących studni kanalizacji deszczowej wraz z wpustem i przykanalikiem przy wjeździe do pogotowia w ul. Lunewil oraz naprawę 2 istniejących studni kanalizacji deszczowej przy wjeździe na parkingu przy dworcu PKP, g) naprawę niezinwentaryzowanej kanalizacji deszczowej DN 200 w rejonie studni D 2.5, h) naprawę niezinwentaryzowanego przykanalika DN 200 pomiędzy studnią D 2.29 a D 2.30, i) usunięcie kolizji kanału DN 300 z trasą kolektora DN 1000 w rejonie skrzyżowania Okrzei - Cicha j) usunięcie kolizji kanału DN 500 z trasą kolektora DN 1000 w rejonie skrzyżowania Okrzei - Starodębskiej, k) usunięcie 6 kolizji na sieci teletechnicznej. Ad. a) W trakcie prowadzonych robót ziemnych po zdjęciu warstw bitumicznych i podbudowy tłuczniowej na odcinku - jezdnia prawa 10+060 do km 10+087, natrafiono na grunt nienośny. Przeprowadzone badania geologiczne na etapie dokumentacji projektowej nie wykazały, iż należy dokonać wzmocnienia gruntu. Taka potrzeba wynikająca ze zwiększenia nośności, zapobiegania utracie stateczności oraz ze względu na stabilizację struktury podłoża pojawiła się dopiero na etapie robót drogowych polegających na budowie i przebudowie nawierzchni jezdni. Wzmocnienie gruntu musiało zatem być wykonane w celu uzyskania zadanych w zamówieniu podstawowym parametrów technicznych konstrukcji jezdni (tj. uzyskania kategorii ruchu KR 6). Ad. b) Konieczność naprawy izolacji zewnętrznej przejścia podziemnego od wejścia pośredniego (przy jezdni prawej) do budynku PKP wynikła na etapie realizacji zamówienia podstawowego. W trakcie prowadzonych robót okazało się, że przez okres od przygotowania dokumentacji projektowej do rozpoczęcia przez wykonawcę faktycznej przebudowy przejścia podziemnego znacznie pogorszył się stan techniczny istniejącej izolacji zewnętrznej. Wody gruntowe w znacznym stopniu przesączają się do wewnątrz tunelu, co w najbliższym czasie będzie skutkowało zniszczeniem nowych tynków, wypraw i okładzin jakie obecnie wymieniane są wewnątrz obiektu. Powyższe zamówienie dodatkowe jest ściśle powiązane z dotychczasowymi pracami. Zamawiający dopiero w fazie wykonywania robót podstawowych powziął wiedzę i przekonanie, że ww. roboty dodatkowe są ściśle powiązane z zamówieniem podstawowym. W.w prace są konieczne, by przynieść wymagany efekt, czyli wyremontować całe przejście podziemne w celu bezpieczeństwa korzystających z niego osób. Ad c) Konieczność odtworzenia istniejącego odwodnienia w rejonie przejścia podziemnego wynikła na etapie realizacji zamówienia podstawowego. W trakcie prowadzonych robót okazało się, że przez okres od przygotowania dokumentacji projektowej do rozpoczęcia przez wykonawcę faktycznej przebudowy przejścia podziemnego znacznie pogorszył się stan techniczny istniejących studni oraz sieci drenarskiej służącej odwadnianiu terenu w rejonie obiektu. Dodatkowo odkryte studnie kolidują z zakresem przewidzianym w projekcie wykonawczym. Powyższe zamówienie dodatkowe jest ściśle powiązane z dotychczasowymi pracami. Zamawiający dopiero w fazie wykonywania robót podstawowych powziął wiedzę i przekonanie, że ww. roboty dodatkowe są ściśle powiązane z zamówieniem podstawowym. W.w prace są konieczne, by przynieść wymagany efekt, by przejście podziemne było bezpieczne dla korzystających z niego osób. Ad. d) i e) Powyższe wynikło w trakcie prowadzonych prac i było następstwem wypracowanej pomiędzy Zamawiającym, Inżynierem a Wykonawcą metodologii postępowania w sytuacji wystąpienia kolizji, awarii lub konieczności wykonania danych robót. Zlecenie wykonania usuwania kolizji na obecnym etapie innemu wykonawcy byłoby technicznie niemożliwe, gdyż uprzednio należałoby usunąć generalnego wykonawcę z placu budowy w obrębie kolizji (cały czas prowadzone są roboty), natomiast zlecenie usunięcia kolizji innemu wykonawcy (ostatecznie po zakończonych robotach budowlanych) spowodowałoby ingerencję w wykonane nawierzchnie jezdni, chodników i ścieżki rowerowej. Nie jest bowiem możliwym zrealizowanie zakresu tych robót po wykonaniu zamówienia podstawowego z jednoczesnym zachowaniem parametrów projektowych warstw konstrukcji. Usunięcie kolizji z istniejącą kanalizacją sanitarną DN 300 polega na ułożeniu obejścia z rur kamionkowych do wpięcia do istniejącego kolektora jajowego DN 1200. Natomiast wzmocnienie podłoża pod warstwy konstrukcyjne jezdni nad istniejącym gazociągiem polega na ułożeniu płyt żelbetowych i ułożeniu georusztu trójosiowego. Ww. roboty dodatkowe są więc również ściśle powiązane z zamówieniem podstawowym. Ad. f) Konieczność naprawy 2 istniejących studni kanalizacji deszczowej wraz z wpustem i przykanalikiem przy wjeździe do pogotowia w ul. Lunewil oraz naprawy 2 istniejących studni kanalizacji deszczowej przy wjeździe na parking przy dworcu PKP wynikła na etapie realizacji zamówienia podstawowego. W trakcie prowadzonych robót okazało się, że przez okres od przygotowania dokumentacji projektowej do rozpoczęcia przez wykonawcę faktycznej przebudowy drogi znacznie pogorszył się stan techniczny istniejących studni, wpustu i przykanalika. Utworzony front robót (w wykopie otwartym) wymusił wykonanie wszelkich niezbędnych robót związanych z budową/przebudową infrastruktury zlokalizowanej pod warstwami konstrukcyjnymi drogi, z uwagi na konieczność zachowania jednorodności oraz ciągłego charakteru konstrukcji jezdni. Powyższe zamówienia dodatkowe są ściśle powiązane z dotychczasowymi pracami. Ad g), h), i) j) k) Powyższe wynikło w trakcie prowadzonych prac i było następstwem wypracowanej pomiędzy Zamawiającym, Inżynierem a Wykonawcą metodologii postępowania w sytuacji wystąpienia kolizji, awarii lub konieczności wykonania danych robót. Zlecenie wykonania naprawy na obecnym etapie innemu wykonawcy byłoby technicznie niemożliwe, gdyż uprzednio należałoby usunąć generalnego wykonawcę z placu budowy w obrębie awarii (cały czas prowadzone są roboty), natomiast zlecenie naprawy innemu wykonawcy (ostatecznie po zakończonych robotach budowlanych) spowodowałoby ingerencję w wykonane nawierzchnie jezdni, chodników i ścieżki rowerowej - a naruszenie ich konstrukcji i podłoża wpłynie negatywnie na okres trwałości przedmiotu zamówienia Powyższa okoliczność była niemożliwa do przewidzenia przy zachowaniu należytej staranności. Mamy tutaj do czynienia z obiektywną, a tym samym niezawinioną i niezależną od zamawiającego sytuacją. Wskutek powyższego zamawiający dopiero podczas wykonywania robót podstawowych odkrył kolizje z trasą budowanego kolektora deszczowego oraz kolizje sieci teletechnicznej z układem drogowym. W związku z powyższym konieczność wykonania robót dodatkowych nie mogła być przewidziana na etapie planowania udzielenia zamówienia podstawowego. Udzielenie zamówienia publicznego jest zgodne z przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych (zwanej dalej PZP), a dokładnie z przesłanką określoną w art. 67 ust. 1 pkt 5b, gdyż spełnia jej warunki zastosowania, mianowicie: - zamówienia dodatkowego (roboty budowlane) zamawiający chce udzielić dotychczasowemu wykonawcy zamówienia podstawowego (roboty budowlane), - są to roboty, które nie zostały objęte zamówieniem podstawowym i nieprzekraczające 50% wartości realizowanego zamówienia, - wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.