Wynik przetargu

Adres: ul. Nowowiejska 26A, 00-911 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: Ireneusz.Honczar@amw.com.pl
tel: 22 3149863
fax: 22 3149900
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 52267820120 Data Udzielenia: 2012-12-20
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
USŁUGA polegająca na prowadzeniu zastępstwa procesowego, doradztwa w sprawie zastępstwa procesowego oraz na prowadzeniu Obsługi prawnej Oddziału Terenowego Agencji Mienia Wojskowego w 2013 roku THEWS
Gorzów Wielkopolski
63 000,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-12-20
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791100008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
63 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
63 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
63 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
63 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Gorzów Wielkopolski: USŁUGA polegająca na prowadzeniu zastępstwa procesowego, doradztwa w sprawie zastępstwa procesowego oraz na prowadzeniu Obsługi prawnej Oddziału Terenowego Agencji Mienia Wojskowego w 2013 roku


Numer ogłoszenia: 522678 - 2012; data zamieszczenia: 20.12.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Agencja Mienia Wojskowego Oddział Terenowy w Gorzowie Wielkopolskim, Al. 11 Listopada 91, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie, tel. 0-95 7338070, 7338083, faks 0-95 7338072.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Osoba prawna utworzona na podstawie odrębnych ustaw.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
USŁUGA polegająca na prowadzeniu zastępstwa procesowego, doradztwa w sprawie zastępstwa procesowego oraz na prowadzeniu Obsługi prawnej Oddziału Terenowego Agencji Mienia Wojskowego w 2013 roku.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług prawniczych polegających na prowadzeniu zastępstwa procesowego, prowadzeniu doradztwa w sprawie zastępstwa procesowego, prowadzeniu Obsługi prawnej komórkom organizacyjnym Oddziału oraz reprezentacji prawnej Oddziału Terenowego Agencji Mienia Wojskowego w Gorzowie Wielkopolskim w 2013 roku.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
12.12.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • THEWS&PARTNER S.C. Kancelaria Radców Prawnych Krystyna Klonowska, Jadwiga Grzemska, Ewa Bosa-Czarkowska, ul. Krasińskiego 8/1, 66-400 Gorzów Wielkopolski, kraj/woj. lubuskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 63000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    63000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    63000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    63000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie faktyczne: - W roku 2012 w Oddziale Terenowym Agencji Mienia Wojskowego w Gorzowie Wielkopolskim toczyły się i nadal toczą na różnym stopniu zaawansowania przed sądami powszechnymi, sądowymi administracyjnymi oraz organami administracji sądowej różnego rodzaju sprawy sądowe, stanowiące około 80 % wszystkich usług prawniczych wykonywanych przez radców prawnych na rzecz Oddziału. Szacuje się, że takie same proporcje zostaną zachowane również w 2013 roku. We wszystkich tych sprawach w imieniu Oddziału Terenowego Agencji Mienia Wojskowego występują świadczący pomoc prawną w zakresie zastępstwa procesowego radcowie prawni. Są to sprawy dotyczące w szczególności windykacji należności wynikających z zawartych umów, sprawy podatkowe, sprawy dotyczące uregulowania stanu prawnego nieruchomości itp. Niektóre z tych spraw charakteryzują się znacznym stopniem skomplikowania oraz długością postępowania. Na szczególną uwagę w tym zakresie zasługują sprawy dotyczące ustalenia stanu prawnego nieruchomości - spory toczące się z Lasami Państwowymi w zakresie ustalenia prawa własności nieruchomości oraz sprawa o zwrot nieruchomości w oparciu o stwierdzenie, że nieruchomość nie podlegała działaniu dekretu z dnia 06 września 1944 roku o przeprowadzeniu reformy rolnej. Sprawy te mają duże znaczenie dla Agencji Mienia Wojskowego ze względu na znaczną wartość nieruchomości, których dotyczą. Są one na wysokim stopniu zaawansowania, a stan ich skomplikowania jest znaczący. W Oddziale toczą się kolejne sprawy o zwrot bonifikat prowadzone przeciwko Miastu Gorzów Wielkopolski i Miastu Gniezno. Zatem przesłanki Art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych są w pełni spełnione. Oddzielenie usług zastępstwa procesowego i innych usług prawniczych w Oddziale byłoby dzieleniem zamówienia a ponadto rozdział taki byłby niecelowy, nieefektywny i nieoszczędny z następujących powodów: 1.Niecelowy - doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego jest ściśle związane z funkcjonowaniem Oddziału. Sprawy procesowe są skutkiem prowadzenia działalności Oddziału i realizacji przez niego obowiązków nałożonych Ustawą z dnia 30 maja 1996 roku o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia Skarbu państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego, w szczególności związanymi z porządkowaniem stanu prawnego nieruchomości. W związku z tym niecelowe jest jego oddzielanie od pozostałych usług prawniczych tym bardziej, że większość usług prawniczych w Oddziale to usługi zastępstwa procesowego. Powierzenie innym podmiotom świadczenia usług prawniczych pozostałych -poza doradztwem - jest niecelowe również dlatego, że sprawy sądowe prowadzone są na ich etapie przedsądowym również z wykorzystaniem pomocy prawnej udzielanej przez radców prawnych Oddziału i w tym zakresie są nierozerwalną częścią całości obsługi prawnej, a radcowie prawni świadczący dotychczas obsługę prawną prowadzą je od 1999 roku. 2.Nieoszczędny - Agencja Mienia Wojskowego wykonuje specyficzne zadania w szczególności w zakresie trudnej i skomplikowanej gospodarki nieruchomościami powojskowymi, które niejednokrotnie mają nieuregulowany stan prawny. Realizacja tych zadań wymaga szczególnej wiedzy w szczególności w zakresie gospodarki nieruchomościami i doświadczenia. Pozyskanie takiej wiedzy od podmiotów zewnętrznych wiązać się będzie ze znaczącym nakładem kosztów, gdyż ceny usług prawniczych za analogiczne świadczenia są znacząco wyższe, natomiast pozyskanie podmiotu dysponującego doświadczeniem w tym zakresie jest praktycznie niemożliwe. 3.Nieefektywny - prowadzenie spraw sądowych przez obecnych radców prawnych powoduje, że doradztwo prawne w zakresie bieżących spraw kształtuje się w oparciu o zdobyte doświadczenie oraz wiedzę w zakresie orzecznictwa prawnego uzyskanego w związku z prowadzeniem spraw Oddziału w latach poprzednich, pozwala w związku z tym - wykorzystując w sposób efektywny dotychczasową wiedzę i umiejętności - tak świadczyć pomoc prawną, aby w jak największym zakresie unikać kolejnych spraw sądowych jak również w określony sposób kierować rozwojem spraw potencjalnie spornych z uwzględnieniem ich ewentualnego korzystnego rozstrzygnięcia przez sądy. Rozdział zadań z zakresu zastępstwa procesowego i doradztwa procesowego w zakresie zastępstwa procesowego od innych usług z zakresu obsługi prawnej prowadzić będzie również do nieterminowej realizacji zadań w zakresie przygotowania postępowań przetargowych dotyczących zarówno nieruchomości jak i mienia ruchomego oraz regulacji stanów prawnych. Przygotowanie tych postępowań przez osobę, która nie zna obowiązujących w tym zakresie procedur wymagać będzie uprzedniego zapoznania się z nimi, co wymaga odpowiedniego czasu. Ponadto kierowanie spraw na drogę postępowania sądowego jak również składanie wszelkiego rodzaju środków odwoławczych musi być poprzedzone oceną zasadności dokonywania takich czynności a ocena taka wymaga zapoznania się z problematyką Agencji Mienia Wojskowego, co w oczywisty sposób może uniemożliwić terminową realizację zadań w zakresie obsługi prawnej. W Oddziale występują również sprawy (niestandardowe), wymagające wiedzy specjalistycznej oraz interdyscyplinarnego do nich podejścia. Z powyższych względów na podstawie art. 5 ust. 1 b i art. 5 ust. 1a pkt. 1 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych uzasadnione jest powierzenie wykonania zamawianej usługi radcom prawnym z Kancelarii Radców Prawnych THEWS & PARTNER s.c. tj. Krystynie Klonowskiej, Jadwidze Grzemskiej i Emilii Jurgiewicz. Radcowie ci prowadzą obsługę prawną Oddziału od 1999 roku, znają jego specyfikę, prowadzą sprawy sądowe, niektóre od wielu lat, co jest celowe zasadne i oszczędne ze względu na zakres, szczególny charakter obsługi prawnej, łączącej w sobie zastępstwo procesowe w procesach o szczególnym znaczeniu dla interesów Skarbu Państwa jak również doradztwo w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniach zmierzających do ochrony praw Skarbu Państwa, obsługę prawną zmierzającą do ochrony praw i interesów Skarbu Państwa oraz ze względu na zawiłość i interdyscyplinarny charakter obsługi prawnej oddziału, konieczność znajomości nie tylko przepisów prawa powszechnie obowiązujących, ale również wewnętrznych normatywnych aktów prawnych jak i zasad współpracy pomiędzy Agencją Mienia Wojskowego a jednostkami resortu Ministerstwa Obrony Narodowej i Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, a w kontekście toczących się postępowań sądowych, zmiana podmiotu świadczącego obsługę prawną Oddziału byłaby dla Oddziału niekorzystna z przyczyn wskazanych powyżej. Dodatkowo należy wskazać, że osoby, które aktualnie zajmują się obsługą prawną komórek organizacyjnych Oddziału, cieszą się pełnym zaufaniem pracowników, co ułatwia wzajemne kontakty i przyspiesza załatwienie wielu spraw. Uzasadnienie prawne: Usługi prawnicze, na mocy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 roku w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z dnia 28.01.2010 roku, Nr 12, poz. 68) zostały zaliczone do grupy usług o charakterze niepriorytetowym, do których odnoszą się szczególne, sformułowane w Art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 roku Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) zasady wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia wyrażonych w Art. 62 ust. 1 lub Art. 67 ust. 1 przesłanek. Na podstawie Art. 5 ust. 1b ustawy Prawo zamówień publicznych, do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, co oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem Zamawiającego, bez konieczności wykazywania, zarówno przesłanek określonych w Art. 62 ust. 1 i Art. 67 ust. 1 jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy Art. 5 ust 1b, 1a ustawy Prawo zamówień publicznych.