Wynik przetargu

Adres: Al. Wyzwolenia , 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
Dane kontaktowe: email: zamowieniapubliczne@powiatwalbrzyski.pl
tel: 748 460 674
fax: 748 460 674
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 41773420120 Data Udzielenia: 2012-10-25
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [NB]: Negocjacje bez ogłoszenia
Kody CPV
45221121-6 Roboty budowlane w zakresie wiaduktów drogowych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Remont wiaduktu drogowego nad linią kolejową w ciągu drogi powiatowej nr 3397D łączącego ul. Kosteckiego w Wałbrzychu z ul. Reymonta w Boguszowie-Gorcach Zakład Inżynierii Lądowo-Wodnej JAZ
Kunice
559 650,00
0,55
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-10-25
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
452211216
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
559 650,00 zł
Minimalna złożona oferta:
559 650,00 zł
Ilość złożonych ofert:
2
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
559 650,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
852 378,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Wałbrzych: Remont wiaduktu drogowego nad linią kolejową w ciągu drogi powiatowej nr 3397D łączącego ul. Kosteckiego w Wałbrzychu z ul. Reymonta w Boguszowie-Gorcach


Numer ogłoszenia: 417734 - 2012; data zamieszczenia: 25.10.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Wałbrzyski, Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu, Al. Wyzwolenia 20-24, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 074 8460674, faks 074 8460674.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Remont wiaduktu drogowego nad linią kolejową w ciągu drogi powiatowej nr 3397D łączącego ul. Kosteckiego w Wałbrzychu z ul. Reymonta w Boguszowie-Gorcach.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest: realizacja robót remontowych wiaduktu drogowego obejmujących następujące elementy: -rozebranie części zniszczonych betonowych elementów wiaduktu, w tym konstrukcji gzymsu i części płyty betonowej nad dźwigarami stalowymi, -odtworzenie rozebranych elementów wraz z wykonaniem wzmocnienia konstrukcji wiaduktu, -montaż płyt przejściowych, oraz wykonanie wspornika jako oparcia dla płyt chodnikowych, -ułożenie nowej nawierzchni, -montaż barieroporęczy, -naprawa spoin pomiędzy elementami kamiennymi przyczółków, -wykonanie powłok zabezpieczających na powierzchniach kamiennych i betonowych, -naprawa skrzydeł przyczółków.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.22.11.21-6.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Negocjacje bez ogłoszenia


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
25.10.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład Inżynierii Lądowo-Wodnej JAZ, ul. Rolnicza 2, 59-216 Kunice, kraj/woj. dolnośląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 296632,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    559650,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    559650,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    852377,70


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie negocjacje bez ogłoszenia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Podstawa prawna zastosowania trybu: Art. 62 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych - zgodnie z którym zamawiający może udzielić zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia w przypadku, gdy ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której wcześniej nie można było przewidzieć, nie można zachować terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem. Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający planował realizację zadania pn. Remont wiaduktu drogowego nad linią kolejową w ciągu drogi powiatowej nr 3397D łączącego ul. Kosteckiego w Wałbrzychu z ul. Reymonta w Boguszowie-Gorcach. W celu wyłonienia wykonawcy zamawiający wszczął procedurę w trybie przetargu nieograniczonego. Następnie w dniu 26.04.2012 r. udzielił zamówienia Wykonawcy X. Pomimo, że w w/w postępowaniu procedura wyboru wykonawcy trwała ponad miesiąc wybrany wykonawca najpierw przedłużył termin związania ofertą oraz ważność wniesionego wadium a następnie zawarł z zamawiającym umowę. Ma to ogromne znaczenie, gdyż wykonawca jako profesjonalista posiadający doświadczenie w realizacji tego typu zamówień z całą świadomością zawarł umowę. W późniejszym czasie, mimo konieczności oczekiwania na pozwolenie na kolei wykonawca nadal utwierdzał zamawiającego w przekonaniu, iż zrealizuje powierzone mu zadanie (nawet w dniu 26.09.2012 r. takie zapewnienie złożył). Świadczyć o tym może przede wszystkim fakt, iż mimo upływu terminu realizacji umowy Wykonawca nadal wykonywał zadanie pod groźbą naliczania przez zamawiającego kar umownych czy sporu sądowego. Powyższa sytuacja nie była spowodowana działaniem czy zaniechaniem zamawiającego i była konsekwencją okoliczności, które wystąpiły mimo, że zamawiający przygotował i prowadził postępowanie z należytą starannością. Niestety wykonawca, którego zamawiający uważał za profesjonalistę, poważną i doświadczoną firmę okazał się nierzetelny i niesłowny pozostawiając zamawiającego przed nieuchronnie zbliżającym się okresem zimowym z rozkopanym wiaduktem, którego tak istniejący i trwający stan zagraża zdrowiu i życiu mieszkańców oraz użytkowników kolei (wiadukt bez zabezpieczeń nad czynną trakcją kolejową). Jak opisano w orzeczeniu technicznym: rozpoczęte prace na obiekcie bezwzględnie należy kontynuować przed zbliżającym się okresem zimowym z uwagi na realne zagrożenie trakcji kolejowej z części rozebranego wiaduktu (drgania spowodowane ruchem pociągów mogą spowodować odrywanie się rozbieranych elementów na trakcie), rozebrany częściowo wiadukt oraz prowizoryczne wykonane przejścia dla ruchu pieszego stanowią poważne zagrożenia dla osób postronnych. Brak trwałego zabezpieczenia - jest dostęp poza tymczasowe ogrodzenie na krawędź wiaduktu. Ponadto procedury związane z wyłączeniem kolejowych trakcji energetycznych oraz przejezdności torów nr 1 i 2 zostały załatwione pozytywnie z wyznaczonymi terminami. Z chwilą upływu tych terminów ponowne zajęcie terenu musi zostać poprzedzone kolejną procedurą. W tym momencie pilność udzielenie zamówienia podyktowana jest koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji, które spowodowane byłyby nie podjęciem w określonym czasie stosownych działań. W związku z zaistniałą sytuacją zamawiający zmuszony był w tym momencie pilnie udzielić zamówienia. Jest to podyktowane koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji jak również spowodowane jest względami gospodarczymi i społecznymi (jak opisano w orzeczeniu technicznym: brak bezpośredniej komunikacji dla ruchu samochodowego stanowi bardzo duże utrudnienie, zarówno dla komunikacji samochodowej, dla handlu i użytkowników wiaduktu - liczne protesty mieszkańców). Ponadto zamawiający nie był w stanie dochować terminów w odniesieniu do innych procedur i to nawet przy uwzględnieniu tzw. procedury uproszczonej, tzn. umożliwiającej skrócenie terminów ze względu na pilność udzielenia zamówienia.