Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWYCH USŁUG W ZAKRESIE STERYLIZACJI WYSOKOTEMPERATUROWEJ I NISKOTEMPERATUROWEJ NARZĘDZI I SPRZĘTU MEDYCZNEGO
Zamawiający:
Wojewódzki Szpital Zespolony
Adres: | ul. Grunwaldzka 45, 25-736 Kielce, woj. świętokrzyskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zamowienia@wszzkielce.pl tel: +48413671339 fax: +413660014 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500004537-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-01-07 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
33140000-3 | Materiały medyczne |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWYCH USŁUG W ZAKRESIE STERYLIZACJI WYSOKOTEMPERATUROWEJ I NISKOTEMPERATUROWEJ NARZĘDZI I SPRZĘTU MEDYCZNEGO | ŚWIĘTOKRZYSKIE CENTRUM ONKOLOGII KIELCE | 648 510,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-01-07 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 33140000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 648 510,00 zł Minimalna złożona oferta: 648 510,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 648 510,00 zł Maksymalna złożona oferta: 648 510,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 23915 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
33140000-3
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500004537-N-2018 z dnia 08-01-2018 r.
Wojewódzki Szpital Zespolony: ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWYCH USŁUG W ZAKRESIE STERYLIZACJI WYSOKOTEMPERATUROWEJ I NISKOTEMPERATUROWEJ NARZĘDZI I SPRZĘTU MEDYCZNEGO
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Wojewódzki Szpital Zespolony, Krajowy numer identyfikacyjny 000289785, ul. ul. Grunwaldzka 45, 25-736 Kielce, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel. +48413671339, e-mail zamowienia@wszzkielce.pl, faks +413660014.
Adres strony internetowej (url): bip.wszzkielce.pl
Adres profilu nabywcy: bip.wszzkielce.pl
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
bip.wszzkielce.pl
Adres strony internetowej (url): bip.wszzkielce.pl
Adres profilu nabywcy: bip.wszzkielce.pl
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
bip.wszzkielce.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: SPZOZ
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWYCH USŁUG W ZAKRESIE STERYLIZACJI WYSOKOTEMPERATUROWEJ I NISKOTEMPERATUROWEJ NARZĘDZI I SPRZĘTU MEDYCZNEGO
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
EZ/ZP/108/2017/KŁ
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Szacunkowe zapotrzebowanie asortymentowe na usługę mycia, dezynfekcji i sterylizacji zestawów operacyjnych i innych wyrobów medycznych wielorazowego użycia z klinik/oddziałów/bloku operacyjnego Świętokrzyskiego Centrum Pediatrii W.SZ.Z. w Kielcach na okres od 01.01.2018r. do 31.12.2018r. Mycie, dezynfekcja i sterylizacja parą wodną w zakresie 134 C oraz 121 C. a) narzędzia i sprzęt medyczny o małych gabarytach zapakowany w rękaw papierowo-foliowy o szerokości 5 - 12,5 cm, np. peny, kochery, pensety, nożyczki, łyżki laryngoskopowe itp. – tzw. pakiet mały. Zapotrzebowanie – 3 500 szt. b) narzędzia i sprzęt medyczny o średnich gabarytach zapakowane w rękaw papierowo-foliowy o szerokości 15 - 20 cm, np. miski, duże narzędzia, kable do diatermii, maski, akcesoria endoskopowe, itp. – tzw. pakiet średni . Zapotrzebowanie – 25 000 szt. c) narzędzia i sprzęt medyczny o dużych gabarytach zapakowane w rękaw papierowo-foliowy o szerokości do 25 – 42 cm, np. rury do respiratorów, worek ambu, maty magnetyczne, klamry do wyciągu itp. – tzw. pakiet duży. Zapotrzebowanie – 3 300 szt. d) duże zestawy operacyjne w kontenerze sterylizacyjnym 1/1 lub tace zapakowane w podwójny papier/włókninę. Zapotrzebowanie : 1.500 szt. e) średnie zestawy operacyjne w kontenerze sterylizacyjnym ¾ lub tace zapakowane w podwójny papier/włókninę. Zapotrzebowanie – 1.400 szt. f) małe zestawy operacyjne w kontenerze sterylizacyjnym ½ lub tace zapakowane w podwójny papier/włókninę. Zapotrzebowanie - 800 szt. Mycie, dezynfekcja i sterylizacja niskotemperaturowa w zakresie temperatur do 60 C a) sprzęt medyczny o małych gabarytach zapakowany w rękaw papierowo-foliowy o szerokości 5 - 12,5 cm, np. łyżki laryngoskopowe, ustniki , itp. – tzw. pakiet mały Zapotrzebowanie – 1 800 szt. b) sprzęt medyczny o średnich gabarytach zapakowany w rękaw papierowo-foliowy o szerokości 15 - 20 cm, np. kable do diatermii, maski, akcesoria endoskopowe, nebulizatory, itp. – tzw. pakiet średni, Zapotrzebowanie – 3 000 szt. c) sprzęt medyczny o dużych gabarytach do zapakowany w rękaw papierowo-foliowy o szerokości 25 - 42 cm, np. rury do respiratorów, worek ambu, volumatic, baby-haler, itp. – tzw. pakiet duży, Zapotrzebowanie - 1.600 szt. Mycie pojemników transportowych – 1 900 szt
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
33140000-3
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02/01/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 527243.90 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 1 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: ŚWIĘTOKRZYSKIE CENTRUM ONKOLOGII Email wykonawcy: Adres pocztowy: UL. ARTWIŃSKIEGO 3 Kod pocztowy: 25-734 Miejscowość: KIELCE Kraj/woj.: świętokrzyskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 648510 Oferta z najniższą ceną/kosztem 648510 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 648510 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie Z WOLNEJ RĘKI na podstawie art. 67 ust 1 pkt 15 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie prawne: Art. 67 ust 1 pkt 15 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2017r. poz. 1579 ze zm.) zmienionej ustawą o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2016r. poz. 1020) w brzmieniu: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki,(…): umowa ma być zawarta wyłącznie między co najmniej dwoma zamawiającymi, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1–3a, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki: a) umowa ustanawia lub wdraża współpracę między uczestniczącymi zamawiającymi w celu zapewnienia wykonania usług publicznych, które są oni obowiązani wykonać, z myślą o realizacji ich wspólnych celów, b) wdrożeniem tej współpracy kierują jedynie względy związane z interesem publicznym, c) zamawiający realizujący współpracę wykonują na otwartym rynku mniej niż 10% działalności będącej przedmiotem współpracy. Uzasadnienie faktyczne Zamawiającym jak również Wykonawcą w przedmiotowym postępowaniu są jednostki sektora finansów publicznych tj. Wojewódzki Szpital Zespolony w Kielcach, ul. Grunwaldzka 45 - KRS 0000001580 prowadzony przez Sąd Rejonowy w Kielcach X Wydział Gospodarczy KRS zgodnie z danymi ujawnionymi w dziale II forma prawna - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej i którego organem założycielskim jest Sejmik Województwa Świętokrzyskiego oraz Świętokrzyskie Centrum Onkologii ul. Artwińskiego 3, 25-734 Kielce, KRS 0000004015 prowadzony przez Sąd Rejonowy w Kielcach X Wydział Gospodarczy KRS zgodnie z danymi ujawnionymi w dziale II forma prawna - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej i którego organem założycielskim jest Sejmik Województwa Świętokrzyskiego. Umowa ustanawia współpracę pomiędzy w/w jednostkami w celu świadczenia usług sterylizacji zestawów operacyjnych i innych wyrobów medycznych wielorazowego użycia niezbędnych do realizacji procedur medycznych w pracowni i przy wykorzystaniu sprzętu będącego własnością oraz przy zaangażowaniu osób zatrudnionych w Świętokrzyskim Centrum Onkologii ul. Artwińskiego 3 w Kielcach. Usługa będzie świadczona odpłatnie na rzecz Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach, ul. Grunwaldzka 45 którego pracownia sterylizacji nie ma możliwości obsłużenia w pełni potrzeb generowanych przez Oddziały/Kliniki Świętokrzyskiego Centrum Pediatrii W.SZ.Z. w Kielcach. Zamawiający realizujący współpracę w ramach przyszłej umowy wykonują na otwartym rynku mniej niż 10% działalności będącej przedmiotem współpracy. Usługi sterylizacji świadczone są zarówno przez pracownie działające przy szpitalach jak również na wolnym rynku jednakże ze względu na korzystną lokalizację obu szpitali zasadna jest realizacja usługi w Świętokrzyskim Centrum Onkologii ul. Artwińskiego 3 w Kielcach. Fakt zlecenia usługi przez WSZZ w Kielcach ŚCO w Kielcach leży w interesie publicznym, gdyż w ŚCO posiada możliwość wykonywania procesu sterylizacji w wyższym zakresie niż potrzeby własne co pozwoli na lepsze i bardziej efektywne wykorzystanie posiadanego sprzętu oraz osób świadczących usługę a proces sterylizacji jest tożsamy pod względem standardów obowiązujących w jednostkach szpitalnych. Dodatkowo należy nadmienić, iż w obu przypadkach organem założycielskim i organem nadzoru jest Sejmik Województwa Świętokrzyskiego i wydatkowanie środków w celu pozyskania usługi poza jednostkami własnymi lub dodatkowe doposażanie jednej z nich bez analizy możliwości innego własnego podmiotu jest nieuzasadnione ekonomicznie. Sterylizacja zestawów operacyjnych i innych wyrobów medycznych wielorazowego użycia jest niezbędna do realizacji procedur medycznych udzielanych przez oba szpitale i fakt świadczenia usługi w sposób bardziej efektywny oraz pozyskania jej przez drugi podmiot w sposób pozwalający na pominięcie pośredników w realizacji usługi pozwoli każdej z tych jednostek na obniżenie kosztów świadczenia procedur medycznych oraz obniżenie zaangażowania środków celowych na ich finansowanie z budżetu państwa. Obie jednostki świadczą usługi publiczne tj. udzielają świadczeń medycznych i wyłącznie w celu ich realizacji zachodzi konieczność wdrożenia współpracy w zakresie realizacji procesu sterylizacji.
Uzasadnienie prawne: Art. 67 ust 1 pkt 15 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2017r. poz. 1579 ze zm.) zmienionej ustawą o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2016r. poz. 1020) w brzmieniu: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki,(…): umowa ma być zawarta wyłącznie między co najmniej dwoma zamawiającymi, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1–3a, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki: a) umowa ustanawia lub wdraża współpracę między uczestniczącymi zamawiającymi w celu zapewnienia wykonania usług publicznych, które są oni obowiązani wykonać, z myślą o realizacji ich wspólnych celów, b) wdrożeniem tej współpracy kierują jedynie względy związane z interesem publicznym, c) zamawiający realizujący współpracę wykonują na otwartym rynku mniej niż 10% działalności będącej przedmiotem współpracy. Uzasadnienie faktyczne Zamawiającym jak również Wykonawcą w przedmiotowym postępowaniu są jednostki sektora finansów publicznych tj. Wojewódzki Szpital Zespolony w Kielcach, ul. Grunwaldzka 45 - KRS 0000001580 prowadzony przez Sąd Rejonowy w Kielcach X Wydział Gospodarczy KRS zgodnie z danymi ujawnionymi w dziale II forma prawna - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej i którego organem założycielskim jest Sejmik Województwa Świętokrzyskiego oraz Świętokrzyskie Centrum Onkologii ul. Artwińskiego 3, 25-734 Kielce, KRS 0000004015 prowadzony przez Sąd Rejonowy w Kielcach X Wydział Gospodarczy KRS zgodnie z danymi ujawnionymi w dziale II forma prawna - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej i którego organem założycielskim jest Sejmik Województwa Świętokrzyskiego. Umowa ustanawia współpracę pomiędzy w/w jednostkami w celu świadczenia usług sterylizacji zestawów operacyjnych i innych wyrobów medycznych wielorazowego użycia niezbędnych do realizacji procedur medycznych w pracowni i przy wykorzystaniu sprzętu będącego własnością oraz przy zaangażowaniu osób zatrudnionych w Świętokrzyskim Centrum Onkologii ul. Artwińskiego 3 w Kielcach. Usługa będzie świadczona odpłatnie na rzecz Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach, ul. Grunwaldzka 45 którego pracownia sterylizacji nie ma możliwości obsłużenia w pełni potrzeb generowanych przez Oddziały/Kliniki Świętokrzyskiego Centrum Pediatrii W.SZ.Z. w Kielcach. Zamawiający realizujący współpracę w ramach przyszłej umowy wykonują na otwartym rynku mniej niż 10% działalności będącej przedmiotem współpracy. Usługi sterylizacji świadczone są zarówno przez pracownie działające przy szpitalach jak również na wolnym rynku jednakże ze względu na korzystną lokalizację obu szpitali zasadna jest realizacja usługi w Świętokrzyskim Centrum Onkologii ul. Artwińskiego 3 w Kielcach. Fakt zlecenia usługi przez WSZZ w Kielcach ŚCO w Kielcach leży w interesie publicznym, gdyż w ŚCO posiada możliwość wykonywania procesu sterylizacji w wyższym zakresie niż potrzeby własne co pozwoli na lepsze i bardziej efektywne wykorzystanie posiadanego sprzętu oraz osób świadczących usługę a proces sterylizacji jest tożsamy pod względem standardów obowiązujących w jednostkach szpitalnych. Dodatkowo należy nadmienić, iż w obu przypadkach organem założycielskim i organem nadzoru jest Sejmik Województwa Świętokrzyskiego i wydatkowanie środków w celu pozyskania usługi poza jednostkami własnymi lub dodatkowe doposażanie jednej z nich bez analizy możliwości innego własnego podmiotu jest nieuzasadnione ekonomicznie. Sterylizacja zestawów operacyjnych i innych wyrobów medycznych wielorazowego użycia jest niezbędna do realizacji procedur medycznych udzielanych przez oba szpitale i fakt świadczenia usługi w sposób bardziej efektywny oraz pozyskania jej przez drugi podmiot w sposób pozwalający na pominięcie pośredników w realizacji usługi pozwoli każdej z tych jednostek na obniżenie kosztów świadczenia procedur medycznych oraz obniżenie zaangażowania środków celowych na ich finansowanie z budżetu państwa. Obie jednostki świadczą usługi publiczne tj. udzielają świadczeń medycznych i wyłącznie w celu ich realizacji zachodzi konieczność wdrożenia współpracy w zakresie realizacji procesu sterylizacji.