Poznań: Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt


Numer ogłoszenia: 30213 - 2011; data zamieszczenia: 26.01.2011

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Jednostka Budżetowa USŁUGI KOMUNALNE, ul. Juliusza Słowackiego 43, 60-521 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8462900, 8462903, faks 061 8462911


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: miejska jednostka budżetowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt, poprzez wszczepianie mikroprocesora psom, których właściciele zamieszkują na terenie miasta Poznania, w zakładzie leczniczym Wykonawcy, znajdującym się na terenie miasta Poznania oraz wprowadzanie do elektronicznej bazy danych wskazanych przez Zamawiającego informacji, dotyczących oznakowanego psa i jego właściciela. Szacunkowa liczba zabiegów: 60.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
85.20.00.00-1.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Do statutowych zadań Zamawiającego należy prowadzenie zbioru danych osobowych pn. Miejski Rejestr Psów oraz wykonywanie innych działań związanych z rejestracją psów, w tym współdziałanie z lekarzami weterynarii w zakresie zapewnienia mieszkańcom miasta Poznania dostępu do usługi elektronicznego znakowania psów. W celu realizacji tego zadania Zamawiający przeprowadził w roku 2009 przetarg nieograniczony na wykonywanie usług elektronicznego znakowania zwierząt, który został unieważniony z przyczyn niezależnych od Zamawiającego. Wynik przetargu był konsekwencją przyjęcia przez środowisko lokalnych lekarzy weterynarii stanowiska, potwierdzonego przez ich samorząd zawodowy - Wielkopolską Izbę Lekarsko-Weterynaryjną w Poznaniu, zgodnie z którym usługa będąca przedmiotem zamówienia powinna być świadczona na rzecz Miasta przez wszystkich zainteresowanych lekarzy weterynarii. Z punktu widzenia przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, jest to rozwiązanie niemożliwe technicznie do osiągnięcia w prawidłowo skonstruowanym przetargu. Takie rozwiązanie wpisuje się jednak w interes publiczny poprzez zapewnienie maksymalnej dostępności do usług świadczonych na rzecz Miasta. Przyjęcie tego rozwiązania w latach ubiegłych, realizowanego poprzez udzielanie zamówień wszystkim lekarzom weterynarii w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy Pzp, spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem dotychczasowych klientów - mieszkańców Miasta Poznania. Wymaganym warunkiem, spełnianym każdorazowo poprzez prowadzone negocjacje, jest pobieranie z tytułu usługi umiarkowanej ceny. Miernikiem dla Zamawiającego są w tym przypadku ceny pobierane za tego rodzaju usługi przez lekarzy w innych miastach kraju. Jednocześnie, skoro zamówienie uzyskują wszyscy zainteresowani Wykonawcy mogący wykonać zamówienie, działanie Zamawiającego nie skutkuje nierównym traktowaniem wykonawców i nie ogranicza uczciwej konkurencji, np. poprzez uznaniowy dobór niektórych tylko wykonawców spośród wszystkich ubiegających się o udzielenie zamówienia. W świetle przedstawionych powyżej faktów uzasadnione jest twierdzenie, iż przyjęcie jednego z trybów podstawowych - przetargu nieograniczonego lub ograniczonego - dla zamówienia publicznego na wykonywanie usług weterynaryjnych w zakresie elektronicznego znakowania psów na terenie miasta Poznania doprowadziłoby nieuchronnie do kolejnego unieważnienia postępowania (z powodu braku ofert). Takie działanie Zamawiającego należałoby uznać za nieefektywne i nieracjonalne. Jednocześnie podkreślić należy, iż usługi weterynaryjne, mocą rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68), zostały zaliczone do usług niepriorytetowych, stąd, w uzasadnionych przypadkach, o których mowa w art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, w pełni usprawiedliwione jest zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki. W opinii Zamawiającego, z uwagi na interes publiczny i uzasadnione potrzeby Zamawiającego oraz wobec sytuacji istniejącej na rynku usług weterynaryjnych, przyjęcie trybu zamówienia z wolnej ręki dla zamówienia na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy Pzp jest w pełni uzasadnione.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Prywatny Punkt Wet. s.c. E. Raczyński, K. Halagiera, ul. Bławatkowa 2A, 61-464 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


Poznań: Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt


Numer ogłoszenia: 42193 - 2011; data zamieszczenia: 04.02.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 30213 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Jednostka Budżetowa USŁUGI KOMUNALNE, ul. Juliusza Słowackiego 43, 60-521 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8462900, 8462903, faks 061 8462911.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: miejska jednostka budżetowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt, poprzez wszczepianie mikroprocesora psom, których właściciele zamieszkują na terenie miasta Poznania, w zakładzie leczniczym Wykonawcy, znajdującym się na terenie miasta Poznania oraz wprowadzanie do elektronicznej bazy danych wskazanych przez Zamawiającego informacji, dotyczących oznakowanego psa i jego właściciela. Szacunkowa liczba zabiegów: 60..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
85.20.00.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
02.02.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Prywatny Punkt Wet. s.c. E. Raczyński, K. Halagiera, {Dane ukryte}, 61-464 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 833,33 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    900,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    900,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    900,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Do statutowych zadań Zamawiającego należy prowadzenie zbioru danych osobowych pn. Miejski Rejestr Psów oraz wykonywanie innych działań związanych z rejestracją psów, w tym współdziałanie z lekarzami weterynarii w zakresie zapewnienia mieszkańcom miasta Poznania dostępu do usługi elektronicznego znakowania psów. W celu realizacji tego zadania Zamawiający przeprowadził w roku 2009 przetarg nieograniczony na wykonywanie usług elektronicznego znakowania zwierząt, który został unieważniony z przyczyn niezależnych od Zamawiającego. Wynik przetargu był konsekwencją przyjęcia przez środowisko lokalnych lekarzy weterynarii stanowiska, potwierdzonego przez ich samorząd zawodowy - Wielkopolską Izbę Lekarsko-Weterynaryjną w Poznaniu, zgodnie z którym usługa będąca przedmiotem zamówienia powinna być świadczona na rzecz Miasta przez wszystkich zainteresowanych lekarzy weterynarii. Z punktu widzenia przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, jest to rozwiązanie niemożliwe technicznie do osiągnięcia w prawidłowo skonstruowanym przetargu. Takie rozwiązanie wpisuje się jednak w interes publiczny poprzez zapewnienie maksymalnej dostępności do usług świadczonych na rzecz Miasta. Przyjęcie tego rozwiązania w latach ubiegłych, realizowanego poprzez udzielanie zamówień wszystkim lekarzom weterynarii w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy Pzp, spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem dotychczasowych klientów - mieszkańców Miasta Poznania. Wymaganym warunkiem, spełnianym każdorazowo poprzez prowadzone negocjacje, jest pobieranie z tytułu usługi umiarkowanej ceny. Miernikiem dla Zamawiającego są w tym przypadku ceny pobierane za tego rodzaju usługi przez lekarzy w innych miastach kraju. Jednocześnie, skoro zamówienie uzyskują wszyscy zainteresowani Wykonawcy mogący wykonać zamówienie, działanie Zamawiającego nie skutkuje nierównym traktowaniem wykonawców i nie ogranicza uczciwej konkurencji, np. poprzez uznaniowy dobór niektórych tylko wykonawców spośród wszystkich ubiegających się o udzielenie zamówienia. W świetle przedstawionych powyżej faktów uzasadnione jest twierdzenie, iż przyjęcie jednego z trybów podstawowych - przetargu nieograniczonego lub ograniczonego - dla zamówienia publicznego na wykonywanie usług weterynaryjnych w zakresie elektronicznego znakowania psów na terenie miasta Poznania doprowadziłoby nieuchronnie do kolejnego unieważnienia postępowania (z powodu braku ofert). Takie działanie Zamawiającego należałoby uznać za nieefektywne i nieracjonalne. Jednocześnie podkreślić należy, iż usługi weterynaryjne, mocą rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68), zostały zaliczone do usług niepriorytetowych, stąd, w uzasadnionych przypadkach, o których mowa w art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, w pełni usprawiedliwione jest zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki. W opinii Zamawiającego, z uwagi na interes publiczny i uzasadnione potrzeby Zamawiającego oraz wobec sytuacji istniejącej na rynku usług weterynaryjnych, przyjęcie trybu zamówienia z wolnej ręki dla zamówienia na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy Pzp jest w pełni uzasadnione.

Adres: ul. Juliusza Słowackiego 43, 60-521 Poznań
woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: uslugikomunalne@ewan.pl
tel: 061 8462900, 8462903
fax: 618 462 911
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 3021320110
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2011-01-25
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia:
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
85200000-1 Usługi weterynaryjne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt Prywatny Punkt Wet. s.c. E. Raczyński, K. Halagiera
Poznań
2011-02-04 900,00