Wynik przetargu

Adres: ul. Wojska Polskiego 52, 66235 Torzym, woj. lubuskie
Dane kontaktowe: email: d.jurkiewicz@szpitaltorzym.pl
tel: 683 416 300
fax: 68 341 30 40
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 6941120160 Data Udzielenia: 2016-06-03
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
45331210-1 Instalowanie wentylacji
45421100-5 Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45430000-0 Pokrywanie podłóg i ścian
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Nr sprawy:10/WR/roboty budowlane dodatkowe - zppoż/16, Nazwa zadania: Rozbudowa i przebudowa obiektów Lubuskiego Szpitala Specjalistycznego Pulmonologiczno-Kardiologicznego w Torzymiu Sp. z o.o. II etap - Wykonanie zabezpieczeń ppoż. PPUH WIMAR Wiesław Polechoński
Słubice
74 000,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2016-06-03
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
450000007
453312101
454211005
454300000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
74 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
74 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
74 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
74 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Torzym: Nr sprawy:10/WR/roboty budowlane dodatkowe - zppoż/16, Nazwa zadania: Rozbudowa i przebudowa obiektów Lubuskiego Szpitala Specjalistycznego Pulmonologiczno-Kardiologicznego w Torzymiu Sp. z o.o. II etap - Wykonanie zabezpieczeń ppoż.


Numer ogłoszenia: 69411 - 2016; data zamieszczenia: 03.06.2016

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Lubuski Szpital Specjalistyczny Pulmonologiczno-Kardiologiczny w Torzymiu Sp. z o.o., ul. Wojska Polskiego 52, 66-235 Torzym, woj. lubuskie, tel. 68 3416300, faks 68 341 30 40.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Szpital Sp. z o.o..

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Nr sprawy:10/WR/roboty budowlane dodatkowe - zppoż/16, Nazwa zadania: Rozbudowa i przebudowa obiektów Lubuskiego Szpitala Specjalistycznego Pulmonologiczno-Kardiologicznego w Torzymiu Sp. z o.o. II etap - Wykonanie zabezpieczeń ppoż..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane dodatkowe związane z zabudową central wentylacyjnych na budynku nr 2 i 4 poddasza, wykonanie zabudów przeciwpożarowych central wentylacyjnych z montażem klap przeciwpożarowych na wyjściach kanałów (wydzielenie ogniowe central wentylacyjnych). Zakres rzeczowy robót obejmuje: 1. montaż klap pożarowych 2. montaż płyt podłogowych Duo Floor 3. montaż płyt ognioodpornych 15 mm 4. montaż drzwi ogniotrwałych 5. instalacja klap-okablowanie 6.instalacja klap - urządzenia, wysterowanie 7. uruchomienie i regulacja wentylacji.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.33.12.10-1, 45.42.11.00-5, 45.43.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
24.05.2016.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • PPUH WIMAR Wiesław Polechoński, Ul. 1 Maja 6, 69-100 Słubice, kraj/woj. lubuskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 61144,16 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    74000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    74000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    74000,00


  • Waluta:
    PLN .


ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Art. 66 w zw. z art. 67 ust. 1 pkt 5 u.p.z.p. Zgodnie z art. 66 ustawy w postępowaniu prowadzonym w trybie zamówienia z wolnej ręki, Zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą. Artykuł 67 ust. 1 u.p.z.p określa przesłanki warunkujące zastosowanie trybu z wolnej ręki. Zgodnie z ust. 5 przywołanego przepisu: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Przedmiotowe zamówienie należy zakwalifikować jako zamówienie dodatkowe. Głównym warunkiem koniecznym udzielenia zamówienia dodatkowego, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 u.p.z.p., jest pozostawanie w ścisłym związku z prawidłowym wykonaniem zamówienia podstawowego, tj. wykonanie zamówienia dodatkowego jest warunkiem koniecznym prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Zamówieniem dodatkowym jest tylko takie zamówienie, bez którego wykonania przed zakończeniem realizacji zamówienia podstawowego lub równolegle z nim, zamówienie podstawowe nie może być prawidłowo wykonane. To, że zamówienie dodatkowe nie może być objęte zamówieniem podstawowym wynika to z faktu, iż zamówienia dodatkowe muszą być nieprzewidywalne (których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia). Przedmiotowe zamówienie dodatkowe na roboty budowlane z zakresu zabezpieczenia ppoż. to nowe zamówienie, którego przedmiot wykracza poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla zamówienia podstawowego. Zamówienie podstawowe prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego pn. Rozbudowa i przebudowa obiektów Lubuskiego Szpitala Specjalistycznego Pulmonologiczno-Kardiologicznego w Torzymiu Sp. z o.o. - II etap o numerze sprawy: 4/roboty budowlane/15 zostało wszczęte w dniu 3 kwietnia 2015 r. poprzez zamieszczenie Ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 76394 - 2015. Zamawiający w pierwotnej dokumentacji nie przewidywał wykonania w budynku nr 3 zabezpieczeń przeciw pożarowych, w szczególności wydzielenie pożarowe pomieszczeń (drzwi, klapy przeciwpożarowe w przewodach wentylacji i klimatyzacji) Wartość zamówienia podstawowego wynosiła 11.540.000,27 zł. netto, tym samym łącznie wartość zamówień dodatkowych nie może przekroczyć kwoty 5.770.000,13 zł. netto. Wartość szacunkowa robót w zakresie zabezpieczenia ppoż wynosi 61.144,16 zł netto - w załączeniu ustalenie wartości szacunkowej zamówienia - kosztorys inwestorski z dnia 12 maja 2016r. (załącznik nr 1 do niniejszego wniosku). Zamawiający działając na podstawie art. 4 pkt. 8 w zw. z art. 67 ust. 1 pkt. 6 u.p.z.p. udzielił już zamówień dodatkowych o wartości 25.203,25 zł netto, tym samym w dyspozycji Zamawiającego pozostaje kwota 5.744.796,88 zł. netto. Wartość zamówienia dodatkowego mieści się w dopuszczonym ustawowo limicie, pozwalając na udzielenie przedmiotowego zamówienia w dyrektywie art. 67 ust. 1 pkt. 5 u.p.z.p. W odniesieniu do wynikającej z przepisu art. 67 ust. 1 pkt 5 u.p.z.p. przesłanki zamówienie dodatkowe to robota budowlana niezbędna dla prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, a więc taka bez której zamówienie podstawowe nie może zostać prawidłowo wykonane. Celem udzielenia zamówienia dodatkowego w zakresie zabezpieczenia ppoż jest zapewnienie realizacji obiektu budowlanego w zgodzie ze przepisami techniczno - budowlanymi, wymogami bezpieczeństwa, ochrony środowiska i z poszanowaniem występujących w obszarze oddziaływania obiektu uzasadnionych interesów osób trzecich (art.. 5 prawa budowlanego). Odpowiednie wydzielenie pożarowe pomieszczeń (drzwi, klapy przeciwpożarowe w przewodach wentylacji i klimatyzacji) ma kluczowe znaczenie w odbiorze obiektu Szpitala przez Straż Pożarną i uzyskaniu decyzji na użytkowanie. W ocenie osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, zatrudnionych przez Inwestora (Lubuskiego Szpitala Specjalistycznego Pulmonologiczno-Kardiologicznego w Torzymiu Sp. z o.o.) do nadzorowania przedmiotowej inwestycji, brak w dokumentacji projektowej prawidłowych rozwiązań ochrony przeciwpożarowej nie spełniają wymogów prawa. Pomieszczenia wentylatorowni wymagają wydzielenia w odpowiednie klasie odporności ogniowej łącznie z przejściami przez stropy i ściany przewodów wentylacyjnych, które wymagają zarówno wypełnienia przestrzeni pomiędzy elementem konstrukcji, a przechodzącą instalacją, jak i samej instalacji, w zakresie szczelności pożarowej. Immanentną cechą zamówienia dodatkowego jest to, że jego wykonanie jest konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, która powinna mieć charakter obiektywny i bezwzględny oraz wynikać z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od zamawiającego. Ma to miejsce w przypadku, gdy Zamawiający, przy dochowaniu należytej staranności, na etapie przygotowania specyfikacji zamówienia podstawowego nie mógł przewidzieć potrzeby wykonania określonych robót budowlanych. Należy podkreślić, iż nie chodzi zatem o zabezpieczenie ppoż nieprzewidziane na etapie zamówienia podstawowego, ale o zabezpieczenie ppoż niemożliwe do przewidzenia - pomimo zachowania należytej staranności. Istotnym jest, opinia projektanta - Tomasza Drożdżyńskiego z dnia 4 maja 2016r. w której projektant podkreśla, iż rzeczoznawca ds. pożarowych w przesłanej odpowiedzi odnośnie wydzieleń pożarowych, dokonał zmiany pierwotnego stanowiska strażaka. Opinia sporządzona na rzecz projektanta dokumentacji, przez rzeczoznawcę ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych KG PSP nr upr. 536/2011 Rzeczoznawca ds. bhp i ergonomii nr upr. GIP-650/14 - p. Jacka Praczyka wyraźnie wskazuje, że zgodnie z § 268.1 ust. 5 rozporządzenia WT maszynownia wentylacyjna w budynku ZL II o wysokości powyżej dwóch kondygnacji nadziemnych powinna być wydzielona ścianami o klasie odporności ogniowej EI 60 i zamknięta drzwiami o klasie odporności ogniowej EI 30. Zgodnie z interpretacją KG PSP, wentylatorownia stanowi pomieszczenie zamknięte, na podstawie wymagań § 234.3 przejście kanału wentylacyjnego przez ścianę o odporności ogniowej EI 60 musi być wyposażone w odcinająca klapę przeciwpożarową o odporności ogniowej minimum EIS 60. Ponieważ dalej poszczególne kondygnacje skrzydła szpitala stanowią jedną strefę pożarową, nie ma konieczności stosowania klap przeciwpożarowych na wyjściach kanałów wentylacyjnych z pionów instalacyjnych. Stanowisko projektanta wraz z opinią rzeczoznawcy ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych równocześnie potwierdza fakt dołożenia należytej staranności Inwestora na etapie przygotowania i przeprowadzenia postępowania, bowiem w dokumentacji projektowej na zadanie pt. Rozbudowa i przebudowa obiektów Lubuskiego Szpitala Specjalistycznego Pulmonologiczno-Kardiologicznego w Torzymiu Sp. z o.o. II etap stanowiącej podstawę zawarcia umowy z Wykonawcą zaprojektowane zabezpieczenia przeciw pożarowe odpowiadały wymogą dla dokumentacji budowlanej. Udzielenia zamówienia dodatkowego wymaga szczegółowej analizy dwóch przesłanek, pierwsza z nich dotyczy przyczyn technicznych lub gospodarczych, które sprawiają, że oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego powodowałoby konieczność poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Z przyczynami technicznymi mamy do czynienia, gdy zachodzi konieczność zachowania tych samych norm, parametrów lub standardów. W przedmiotowym zamówieniu z uwagi na niepowtarzalne cechy uprzednich prac wykonanych w następstwie uprzedniego zamówienia istnieją trudności w znalezieniu wykonawcy, materiałów czy rodzaju prac, pozostających w ścisłym związku ze szczególnymi cechami przedmiotu zamówienia. Drugą z nich jest przyczyna organizacyjna i gospodarcza. Przyczyny gospodarcze są w istocie tożsame z przyczynami ekonomicznymi. W odniesieniu do relacji kosztów należy mieć na uwadze zarówno koszty prowadzenia kolejnych procedur przetargowych lub negocjacyjnych, jak i szacowaną wartość zamówienia dodatkowego udzielonego po przeprowadzeniu tych postępowań. Nieprzewidywalna sytuacja, z której zaistnieniem związana jest konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, powinna mieć charakter obiektywny i bezwzględny oraz wynikać z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od Zamawiającego. Powyższe ma miejsce w przypadku, gdy Zamawiający, przy dochowaniu należytej staranności, na etapie przygotowania specyfikacji zamówienia podstawowego nie mógł przewidzieć konieczności wykonania pewnych robót budowlanych czy usług. Nie chodzi, zatem o roboty nieprzewidziane na etapie zamówienia podstawowego, ale roboty niemożliwe do przewidzenia, pomimo zachowania należytej staranności (uchwała KIO z dnia 14 kwietnia 2010 r., KIO/KD 28/10). Tym samym, w ocenie Szpitala bezwzględnie należy uznać, że wykonanie zamówienia dodatkowego w zakresie zabezpieczeń ppoż stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia, bowiem zalecenia inspektora ppoż Inwestor otrzymał w dniu 4 maja 2016r. Tym samym zamawiający, przy dochowaniu należytej staranności, na etapie przygotowania postępowania nie mógł przewidzieć konieczności wykonania robót budowlanych (uchwała KIO z dnia 19 grudnia 2011 r., KIO/KD 95/11). Nie mamy również do czynienia z sytuacją, w której przedmiotowe zamówienia miałoby być obarczone błędem w procesie inwestycyjnym, bowiem nie doszło do jakichkolwiek zaniedbań w wykonywaniu nadzoru inwestorskiego, kierowaniu robotami budowlanymi lub wskutek błędów w projekcie budowlanym (Komentarz do art.67 Pzp, A. Bazan, J.E. Nowicki, LEX 2014). Jednocześnie wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, bowiem koniecznym jest wykonanie wymaganych przepisami prawa zabezpieczeń ppoż, jeszcze przed dokonaniem odbiorów końcowych. Może ona występować alternatywnie. W celu sprawdzenia, czy przyczyna ta występuje w konkretnym przypadku należy przeprowadzić test conditio sine qua non. Jeżeli zamówienie podstawowe może być zrealizowane w pełnym zakresie bez potrzeby udzielania jakichkolwiek dalszych zamówień, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki do dalszych zamówień jest nieuzasadnione. Jeżeli jednak jest przeciwnie, to dalsze zamówienia należy uznać za zamówienia dodatkowe. Niniejsze zamówienie dodatkowe, aczkolwiek powiązane funkcjonalnie oraz proceduralnie z zamówieniem podstawowym jest nowym samodzielnym zamówieniem udzielanym po negocjacjach z wykonawcą jednoznacznie wskazanym przez u.p.z.p, a mianowicie z tym samym wykonawcą, który realizuje zamówienie podstawowe. Zamówienia podstawowego udzielono w dniu 12 czerwca 2015r. wykonawcy: PPUH WIMAR Wiesław Polechoński z siedzibą w Słubicach, ul. 1 Maja 6, tym samym do rozmów negacyjnych zaproszona zostanie firma PPUH WIMAR Wiesław Polechoński z siedzibą w Słubicach, ul. 1 Maja 6