Świdwin: Opracowanie pięciu Strategii rozwoju w tym Powiatu Świdwińskiego oraz Gmin Brzeżno, Rąbino, Sławoborze i Świdwin na lata 2014-2022 z perspektywą na lata 2023 - 2027 zwanej dalej Strategią wraz z przeprowadzeniem konsultacji społecznych Postępowanie nr II


Numer ogłoszenia: 11834 - 2014; data zamieszczenia: 10.01.2014

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Świdwiński , ul. Mieszka I 16, 78-300 Świdwin, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3650301, 3650335, faks 094 3650330.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.powiatswidwinski.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie pięciu Strategii rozwoju w tym Powiatu Świdwińskiego oraz Gmin Brzeżno, Rąbino, Sławoborze i Świdwin na lata 2014-2022 z perspektywą na lata 2023 - 2027 zwanej dalej Strategią wraz z przeprowadzeniem konsultacji społecznych Postępowanie nr II.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest: Opracowanie pięciu (5) Strategii rozwoju w tym Powiatu Świdwińskiego oraz Gmin Brzeżno, Rąbino, Sławoborze i Świdwin na lata 2014-2022 z perspektywą na lata 2023-2027 zwanymi dalej Strategiami wraz z przeprowadzeniem konsultacji społecznych w oparciu o zadania określone w ustawie o samorządzie powiatowym ( Dz. U. z 2013 r. poz.595) i samorządzie gminnym (Dz. U z 2013r., poz.594 z póżn. zm.) oraz inne ustawy szczególne, zawierające przede wszystkim dla każdej z 5 Strategii stanowiące przedmiot zamówienia: Strategia Powiatu Świdwińskiego (obejmujące obszar 1.093 km2 Miasto Świdwin, Miasto Gminę Połczyn - Zdrój, Gminę Brzeżno, Gminę Rąbino, Gminę Sławoborze, Gminę Świdwin) -diagnozę sytuacji gospodarczej i społecznej obszaru objętego Strategią, przygotowaną w oparciu o dane aktualne oraz dane z ostatnich 5 lat. -analizę i wnioski z realizacji dotychczasowych lokalnych strategii poszczególnych jst w kontekście ich wykorzystania dla potrzeb opracowania pięciu Strategii. -analizę porównawczą, określającą specyficzne uwarunkowania i predyspozycje, a także spójność gospodarczą, społeczną i terytorialną, w tym analizy sektorowe z innymi obszarami funkcjonalnymi w województwie zachodniopomorskim. -określenie najważniejszych cech (analiza SWOT) warunkujących rozwój obszarów i społeczności lokalnych zamieszkujących teren objęty Strategiami, w tym obszarów wymagających restrukturyzacji i rewitalizacji w oparciu o ZIT i OSI; -określenie wizji, misji i strategicznych kierunków rozwoju obszaru objętego Strategiami, określenie zbieżności i wzajemnych relacji dokumentu z europejską polityką spójności (Strategia Europa 2020) oraz innymi politykami europejskimi (WRS) 2014-2020 a na poziomie krajowym ze : Strategią Rozwoju Kraju 2020, Krajową Strategią Rozwoju Regionalnego 2010-2020 oraz Strategią rozwoju Województwa Zachodniopomorskiego; założeniami Umowy Partnerstwa przyjętymi prze RM 15.01.2013r (przyjęta do założeń wersja aktualnie obowiązująca) oraz dokumentami strategicznymi i planistycznymi szczebla lokalnego, w tym m.in. Strategiami rozwiązywania problemów społecznych, Lokalnymi Planami Rozwoju, WPF , oraz innymi posiadanymi dokumentami strategicznymi -opracowanie matrycy logicznej celów, przedsięwzięć oraz wskaźników, uwzględniającej uzgodnione wspólnie specjalizacje poszczególnych samorządów powiatowych w zakresie udzielania usług publicznych, najważniejszych działań istotnych dla osiągnięcia tych celów, a także sposobu ich monitorowania i ewaluacji Strategii, -przeprowadzenie co najmniej 4 konsultacji społecznych -organizację oraz udział w spotkaniach roboczych, przygotowanie prezentacji multimedialnej oraz jej prezentacja na Sesji Rady Powiatu Strategia Gminy Brzeżno (obejmujące obszar 111 km2) -diagnozę sytuacji gospodarczej i społecznej obszaru objętego Strategii , przygotowaną w oparciu o dane aktualne oraz dane z ostatnich 5 lat. -analizę i wnioski z realizacji dotychczasowej lokalnej strategii w kontekście ich wykorzystania dla potrzeb opracowania Strategii -analizę porównawczą, określającą specyficzne uwarunkowania i predyspozycje, a także spójność gospodarczą, społeczną i terytorialną, w tym analizy sektorowe z innymi obszarami funkcjonalnymi w województwie zachodniopomorskim -określenie najważniejszych cech (analiza SWOT) warunkujących rozwój obszarów i społeczności lokalnych zamieszkujących teren objęty Strategią, w tym obszarów wymagających restrukturyzacji i rewitalizacji w oparciu o ZIT i OSI. -określenie wizji, misji i strategicznych kierunków rozwoju obszaru objętego Strategią, określenie zbieżności i wzajemnych relacji dokumentu z europejską polityką spójności (Strategia Europa 2020) oraz innymi politykami europejskimi (WRS) 2014-2020 a na poziomie krajowym ze Strategią Rozwoju Kraju 2020, Krajową Strategią Rozwoju Regionalnego 2010-2020 oraz Strategią rozwoju Województwa Zachodniopomorskiego. założeniami Umowy Partnerstwa przyjętymi prze RM 15.01.2013r (przyjęta do założeń wersja aktualnie obowiązująca) oraz dokumentami strategicznymi i planistycznymi szczebla lokalnego, w tym m.in. Strategią rozwiązywania problemów społecznych, Lokalnymi Planami Rozwoju, WPF , oraz innymi posiadanymi dokumentami strategicznymi -opracowanie matrycy logicznej celów, przedsięwzięć oraz wskaźników, uwzględniającej uzgodnione wspólnie specjalizacje poszczególnych samorządów powiatowych w zakresie udzielania usług publicznych, najważniejszych działań istotnych dla osiągnięcia tych celów, a także sposobu ich monitorowania i ewaluacji Strategii; -przeprowadzenie co najmniej 2 konsultacji społecznych -organizację oraz udział w spotkaniach roboczych, przygotowanie prezentacji multimedialnej oraz jej prezentacja na Sesji Rady Gminy Strategia Gminy Rąbino(obejmujące obszar 180 km2) -diagnozę sytuacji gospodarczej i społecznej obszaru objętego Strategii , przygotowaną w oparciu o dane aktualne oraz dane z ostatnich 5 lat. -analizę i wnioski z realizacji dotychczasowej lokalnej strategii w kontekście ich wykorzystania dla potrzeb opracowania Strategii. -analizę porównawczą, określającą specyficzne uwarunkowania i predyspozycje, a także spójność gospodarczą, społeczną i terytorialną, w tym analizy sektorowe z innymi obszarami funkcjonalnymi w województwie zachodniopomorskim. -określenie najważniejszych cech (analiza SWOT) warunkujących rozwój obszarów i społeczności lokalnych zamieszkujących teren objęty Strategią, w tym obszarów wymagających restrukturyzacji i rewitalizacji w oparciu o ZIT i OSI. -określenie wizji, misji i strategicznych kierunków rozwoju obszaru objętego Strategią, określenie zbieżności i wzajemnych relacji dokumentu z europejską polityką spójności (Strategia Europa 2020) oraz innymi politykami europejskimi (WRS) 2014-2020 a na poziomie krajowym ze Strategią Rozwoju Kraju 2020, Krajową Strategią Rozwoju Regionalnego 2010-2020 oraz Strategią rozwoju Województwa Zachodniopomorskiego.; założeniami Umowy Partnerstwa przyjętymi prze RM 15.01.2013r (przyjęta do założeń wersja aktualnie obowiązująca) oraz dokumentami strategicznymi i planistycznymi szczebla lokalnego, w tym m.in. Strategią rozwiązywania problemów społecznych, Lokalnymi Planami Rozwoju, WPF, oraz innymi posiadanymi dokumentami strategicznymi -opracowanie matrycy logicznej celów, przedsięwzięć oraz wskaźników, uwzględniającej uzgodnione wspólnie specjalizacje poszczególnych samorządów powiatowych w zakresie udzielania usług publicznych, najważniejszych działań istotnych dla osiągnięcia tych celów, a także sposobu ich monitorowania i ewaluacji Strategii -przeprowadzenie co najmniej 2 konsultacji społecznych: -organizację oraz udział w spotkaniach roboczych, przygotowanie prezentacji multimedialnej oraz jej prezentacja na Sesji Rady Gminy Strategia Gminy Sławoborze (obejmujące obszar 189 km2) -uaktualnienie istniejącej Strategii Rozwoju Społeczno - Gospodarczego Gminy Sławoborze na lata 2010 - 2020 ( Uchwała Rady Gminy Sławoborze Nr XLII 219 2010 z dnia 8 września 2010r. ) z rozszerzeniem do roku 2022, z perspektywą na lata 2023- 2027. Zakres opracowania powinien być zgodny z panującymi dyrektywami i ustawami oraz z założeniami głównymi zawartymi w przedmiocie zamówienia, zawierającymi jn -diagnozę sytuacji gospodarczej i społecznej obszaru objętego Strategii , przygotowaną w oparciu o dane aktualne oraz dane z ostatnich 5 lat. -analizę i wnioski z realizacji dotychczasowej lokalnej strategii w kontekście ich wykorzystania dla potrzeb opracowania Strategii -analizę porównawczą, określającą specyficzne uwarunkowania i predyspozycje, a także spójność gospodarczą, społeczną i terytorialną, w tym analizy sektorowe z innymi obszarami funkcjonalnymi w województwie zachodniopomorskim -określenie najważniejszych cech (analiza SWOT) warunkujących rozwój obszarów i społeczności lokalnych zamieszkujących teren objęty Strategią, w tym obszarów wymagających restrukturyzacji i rewitalizacji w oparciu o ZIT i OSI -określenie wizji, misji i strategicznych kierunków rozwoju obszaru objętego Strategią, określenie zbieżności i wzajemnych relacji dokumentu z europejską polityką spójności (Strategia Europa 2020) oraz innymi politykami europejskimi (WRS) 2014-2020; a na poziomie krajowym ze : Strategią Rozwoju Kraju 2020, Krajową Strategią Rozwoju Regionalnego 2010-2020 oraz Strategią rozwoju Województwa Zachodniopomorskiego; założeniami Umowy Partnerstwa przyjętymi prze RM 15.01.2013r (przyjęta do założeń wersja aktualnie obowiązująca) oraz dokumentami strategicznymi i planistycznymi szczebla lokalnego, w tym m.in. Strategią rozwiązywania problemów społecznych, Lokalnymi Planami Rozwoju, WPF oraz innymi posiadanymi dokumentami strategicznymi -opracowanie matrycy logicznej celów, przedsięwzięć oraz wskaźników, uwzględniającej uzgodnione wspólnie specjalizacje poszczególnych samorządów powiatowych w zakresie udzielania usług publicznych, najważniejszych działań istotnych dla osiągnięcia tych celów, a także sposobu ich monitorowania i ewaluacji Strategii; -przeprowadzenie co najmniej 2 konsultacji społecznych -organizację oraz udział w spotkaniach roboczych, przygotowanie prezentacji multimedialnej oraz jej prezentacja na Sesji Rady Gminy Strategia Gminy Świdwin (obejmujące obszar 247 km2) -diagnozę sytuacji gospodarczej i społecznej obszaru objętego Strategii , przygotowaną w oparciu o dane aktualne oraz dane z ostatnich 5 lat. -analizę i wnioski z realizacji dotychczasowej lokalnej strategii w kontekście ich wykorzystania dla potrzeb opracowania Strategii; -analizę porównawczą, określającą specyficzne uwarunkowania i predyspozycje, a także spójność gospodarczą, społeczną i terytorialną, w tym analizy sektorowe z innymi obszarami funkcjonalnymi w województwie zachodniopomorskim -określenie najważniejszych cech (analiza SWOT) warunkujących rozwój obszarów i społeczności lokalnych zamieszkujących teren objęty Strategią, w tym obszarów wymagających restrukturyzacji i rewitalizacji w oparciu o ZIT i OSI -określenie wizji, misji i strategicznych kierunków rozwoju obszaru objętego Strategią, określenie zbieżności i wzajemnych relacji dokumentu z europejską polityką spójności (Strategia Europa 2020) oraz innymi politykami europejskimi (WRS) 2014-2020; a na poziomie krajowym ze : Strategią Rozwoju Kraju 2020, Krajową Strategią Rozwoju Regionalnego 2010-2020 oraz Strategią rozwoju Województwa Zachodniopomorskiego; założeniami Umowy Partnerstwa przyjętymi prze RM 15.01.2013r (przyjęta do założeń wersja aktualnie obowiązująca) oraz dokumentami strategicznymi i planistycznymi szczebla lokalnego, w tym m.in. Strategią rozwiązywania problemów społecznych, Planami Odnowy Miejscowości, Planami Rozwoju Lokalnego, Programem Ochrony Środowiska, Programem opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Świdwin, Planem gospodarki odpadami dla Gminy Świdwin, Programem usuwania wyrobów azbestowych z terenu Gminy Świdwin , WPF oraz innymi posiadanymi dokumentami strategicznymi -opracowanie matrycy logicznej celów, przedsięwzięć oraz wskaźników, uwzględniającej uzgodnione wspólnie specjalizacje poszczególnych samorządów powiatowych w zakresie udzielania usług publicznych, najważniejszych działań istotnych dla osiągnięcia tych celów, a także sposobu ich monitorowania i ewaluacji Strategii; -przeprowadzenie co najmniej 2 konsultacji społecznych. -organizację oraz udział w spotkaniach roboczych, przygotowanie prezentacji multimedialnej oraz jej prezentacja na Sesji Rady Gminy Do celów opracowania Strategii zastosować należy co najmniej następujące techniki badawcze (minimum metodologiczne): analizę danych zastanych adekwatnych wobec celów projektu, w tym m.in. zapisy dokumentów projektowych, zapisy dokumentów programowych PO KL, dokumentacji konkursowej, realizacji projektów innowacyjnych, ogólnodostępnych raportów i analiz, strategii i programów związanych ze wsparciem oferowanym przez dane instytucje, grupy fokusowe, opinie ekspertów, przeprowadzenie wywiadów wśród mieszkańców, przeprowadzenie badań ankietowych wśród mieszkańców Od Wykonawcy oczekuje się przedstawienia spójnej koncepcji realizacji poszczególnych Strategii, odpowiadającej przedmiotowi i celom opracowania, przedstawienia diagnozy stanu obecnego oraz określenia rekomendacji, sugestii, wniosków. Wymaga się, aby wszystkie dane dotyczące projektu zbierane były z podziałem: płeć, wiek wykształcenie osoby zamieszkujące: wieś miasto osoby bezrobotne migracja Metodologia opracowania Strategii powinna być zgodna z zapisami ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 r., Nr 84, poz. 712 z późn.zm.) Dodatkowe metody i techniki badawcze Powyższa koncepcja metodologiczna stanowi minimum niezbędnych do zastosowania w ramach niniejszego opracowania metod badawczych i nie jest wyczerpująca. Jej doprecyzowanie jest wymagane w ofercie. Koncepcja ta może zostać również poszerzona o inne, nie zaprezentowane w przedmiotowym opisie zamówienia metody i techniki badawcze - wraz z odpowiednim uzasadnieniem ich adekwatności dla realizacji celów opracowania. Wykonawca jest zobowiązany dopasować w ofercie wszystkie metody i techniki badawcze do odpowiednio sformułowanych, zaproponowanych pytań badawczych . Przed rozpoczęciem realizacji badania, wybrany Wykonawca będzie zobowiązany przedyskutować i ustalić z Zamawiającym szczegóły badania, w tym zaplanowane do wykorzystania metody i techniki badawcze. Wykonawca zobowiązany zostanie do przedstawienia głównych założeń opracowanych strategii w formie prezentacji multimedialnych (dla każdej Strategii oddzielnie, w uzgodnionych terminach). Wykonawca będzie również dostarczał bazy danych zebranych w ramach prac przygotowawczych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (zestawienia danych ilościowych, transkrypcje wywiadów) w wersji elektronicznej (m.in. e-mail i CD DVD) oraz papierowej Działania dodatkowe: Rozpoczęcie badań nastąpi z dniem zawarcia umowy. Wykonawca w ciągu 10 dni od daty podpisania umowy musi przedstawić dokładny harmonogram prowadzonych prac z uwzględnieniem etapów realizacji opracowania Strategii w ujęciu tygodniowym, ze wskazaniem zadań realizowanych w trakcie wykonywania opracowań oraz spotkań konsultacyjnych z Zamawiającym (w tym z przedstawicielami powiatu i gmin) Wykonawca zobowiązany jest do sprawnej i terminowej realizacji działań badawczych oraz współpracy z Zamawiającym, konsultowania metodologii badań i narzędzi badawczych z Zamawiającym; pozostawanie w stałym kontakcie z Zamawiającym (wyznaczenia osób do kontaktów roboczych, kontakt telefoniczny i e-mail), udział w spotkaniach planistycznych, informowania o stanie prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych z punktu widzenia realizacji zadania, 20.02.2014r. - przedstawienie dokładnego harmonogramu badań i prac nad opracowaniem Strategii, z uwzględnieniem etapów realizacji w ujęciu miesięcznym, ze wskazaniem zadań realizowanych w trakcie wykonywania badań oraz spotkań konsultacyjnych z Zamawiającym; przedstawienie szczegółowej koncepcji badawczej wraz z narzędziami oraz przedstawienie narzędzia/matrycy do monitorowania postępów realizacji projektu (Raport Metodologiczny); Przekazanie materiałów dotyczących postępu realizacji opracowań oraz spotkania robocze które będą odbywały się każdorazowo w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. Przekazanie wstępnej wersji 5 strategii nastąpi do dnia 30.04.2014r Wykonawca będzie wykonywać pracę poza siedzibą Zamawiającego z wykorzystaniem własnych zasobów osobowych, sprzętowych i materiałowych. Dopuszcza się możliwość obserwacji uczestniczącej w zadaniach projektu po wcześniejszym uzgodnieniu tego faktu z Zamawiającym, zgodnie z zaprojektowanym Harmonogramem do 06.06.2014r. Płatność za przeprowadzone zadanie nastąpi najpóźniej 14 dni od wykonania i odbioru przedmiotu umowy, po przedstawieniu wszystkich niezbędnych dokumentów, raportów i podpisaniu przez Zamawiającego protokołu odbioru końcowego. Działanie zostanie zrealizowane z wykorzystaniem dostępnych i weryfikowalnych źródeł danych instytucji publicznych (krajowe urzędy statystyczne, dane dostępne w urzędach miast i gmin powiatu świdwińskiego, urzędach pracy, itp.) Uwaga! Zamawiający jest w stanie udostępnić dane wyłącznie w zakresie bieżącej działalności z ostatnich 5 (lata 2009-2013). Dane niezbędne do wykonania opracowania i przeprowadzenia analiz Wykonawca zobowiązany jest zebrać we własnym zakresie. Analiza danych liczbowych powinna obejmować również formę tabelaryczną i graficzną (wykresy, diagramy, mapy, itp.). Diagnoza powinna zawierać źródła danych. Po przekazaniu diagnozy w terminie do 10 dni roboczych przekaże Wykonawcy pisemnie uwagi, zastrzeżenia lub wnioski, które w przeciągu 5 dni roboczych od ich otrzymania winne zostać naniesione przez Wykonawcę do diagnozy. Ostateczną wersję diagnozy należy przekazać Zamawiającemu protokołem zdawczo-odbiorczym w terminie do 28.03.2014r. w formach jak dla wersji roboczej. Wykonawca przeprowadzi minimum 3 spotkania robocze z przedstawicielami samorządów terytorialnych i zaproszonych ekspertów (zawarcie umów z ekspertami, w tym koszty wynagrodzeń i inne po tronie Wykonawcy). Spotkania mają na celu wypracowywane głównych założeń Strategii, określenie obszarów problemowych, określenie obszarów współpracy. Wykonawca opracuje merytoryczny plan spotkań przedstawi do akceptacji Zamawiającego na co najmniej 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Termin spotkań musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego. Zapewnienie udziału przedstawicieli samorządów terytorialnych leży po stronie Zamawiającego. Spotkania odbędą się w sali udostępnionej przez Zamawiającego oraz z użyciem sprzętu multimedialnego Zamawiającego (laptop, rzutnik, ekran). Wykonawca podczas spotkań zapewni przerwy kawowe dla ok. 20 osób (tj. kawa, herbata, woda mineralna, ciastka). Spotkania zostaną zrealizowane przy wykorzystaniu najlepszych metod oraz praktyk, stosowanych przy opracowywaniu tego typu dokumentów planistycznych. Wykonawca w terminie 23.05.2014r. przekaże Zamawiającemu protokoły zawierające wnioski, które zostaną wykorzystane przy opracowaniu Strategii. Realizacja wszystkich spotkań nie później niż do 23.05.2014r. Zamawiający dopuszcza przeprowadzenia konsultacji dla różnych zadań w ramach jednego (np. w dwóch spotkaniach po sobie )po uprzednim każdorazowym ustaleniu terminów z Zamawiającym. Wykonawca dostarczy po 3 egz. ostatecznej wersji każdej strategii w jakości drukowanej, w formacie B5 po obcięciu (full color) oraz po 3 egz. Płyty CD lub DVD w wersji elektronicznej w formacie Word, PDF i w formacie po składzie. Konsultacje społeczne powinny odbywać się w formie warsztatów, nie krócej niż 5 godzin zegarowych każda. Przeprowadzenie konferencji inaugurującej projekt do dnia 07.03.2014 r. (liczba uczestników:max 120 osób, sala i catering w zasobach Starostwa Powiatowego w Świdwinie) oraz konferencji podsumowującej do dnia 23.05.2014r. prezentującej wypracowane założenia wszystkich strategii (jak dla konferencji inaugurującej).


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.30.00.00-7, 73.22.00.00-0.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 11.07.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na podstawie oświadczenia ( załącznik nr 2 do SIWZ )


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykonali w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie. Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykonał co najmniej: a) trzy dokumenty strategiczne, tj. strategie rozwoju i programy rozwoju, sektorowe programy rozwoju obejmujące swoim zakresem obszar społeczno - gospodarczy miasta lub gminy lub powiatu lub obszaru funkcjonalnego, przy czym co najmniej jedno z opracowań obejmowało obszar, którego liczba mieszkańców wynosi co najmniej 50 tys., b) trzy usługi polegające na opracowaniu graficznym (z użyciem programów graficznych do edycji tekstów) dokumentu strategicznego dla miasta lub gminy lub powiatu lub obszaru funkcjonalnego o wartości każdego z dokumentów co najmniej 15 tys. zł. Usługa może być wykonana osobno lub łącznie w usługą opracowania dokumentu strategicznego lub/i usługą sporządzenia prognozy oddziaływania na środowisko. Wzór wykazu załączono do SIWZ. W przypadku wykazania doświadczenia, które udostępni inny podmiot, Wykonawca do wykazu załącza pisemne zobowiązanie do udostępnienia tego doświadczenia wystawione przez podmiot udostępniający.


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na podstawie oświadczenia ( załącznik nr 2 do SIWZ )


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy dysponują kierownika zespołu badawczego, posiadającego wykształcenie wyższe co najmniej jednej z poniższych specjalizacji: demografia, ekonomia, politologia lub socjologia, który kierował zespołem w trakcie prac nad przynajmniej 3 opracowaniami (dokumentami) strategicznymi, tj. strategiami rozwoju lub programami rozwoju lub sektorowymi programami rozwoju dla obszaru zamieszkałego przez nie mniej niż 50 tys. osób, czterech członków zespołu, posiadających wykształcenie wyższe w specjalizacji: demografia, ekonomia, politologia lub socjologia, którzy uczestniczyli w pracach nad dokumentem strategicznym, tj. strategią rozwoju lub programem rozwoju lub sektorowym programem rozwoju dla obszaru zamieszkałego przez nie mniej niż 50 tys. osób. Uwaga! Zamawiający nie dopuszcza możliwości pełnienia przez jedną osobę więcej niż jednej funkcji w zespole.


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy: -osiągnął średni roczny obrót rozumiany jako przychód netto ze sprzedaży z ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres działalności był krótszy, to w tym okresie, nie mniejszy niż 70 000,00 zł -dysponują środkami finansowymi własnymi lub zdolnością kredytową w wysokości min. 50 000,00 zł. -legitymują się ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności w wysokości nie mniejszej niż 70 000,00 zł


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - podejście metodologiczne - 20
  • 3 - sposób organizacji badania - 10


IV.3) ZMIANA UMOWY


przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następującym zakresie: 1) zmiany danych adresowych Zamawiającego lub Wykonawcy; 2) w przypadku jeżeli zmiana umowy jest korzystna dla Zamawiającego; 3) Wynagrodzenie Wykonawcy może ulec zmianie tylko w przypadku ustawowej zmiany stawki VAT. Zmiany wprowadzone zostaną po wcześniejszym zgłoszeniu przez którąkolwiek ze stron umowy, faktu zaistnienia okoliczności warunkującej konieczność wprowadzenia zmiany oraz obustronnej ich akceptacji. Wszelkie zmiany do umowy wymagają zgody obydwu stron pod rygorem nieważności.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
bip.powiatswidwinski.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Świdwinie ul. Mieszka I 16, 78-300 Świdwin tel. 094 36 50 309, fax. 094 36 50 300.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
20.01.2014 godzina 12:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Świdwinie ul. Mieszka I 16, 78-300 Świdwin tel. 094 36 50 309, fax. 094 36 50 300 SEKRETARIAT.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Świdwin: Opracowanie pięciu Strategii rozwoju w tym Powiatu Świdwińskiego oraz Gmin: Brzeżno, Rąbino, Sławoborze i Świdwin na lata 2014-2022 z perspektywą na lata 2023 - 2027 zwanej dalej Strategią wraz z przeprowadzeniem konsultacji społecznych


Numer ogłoszenia: 48236 - 2014; data zamieszczenia: 11.02.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 11834 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Świdwiński, ul. Mieszka I 16, 78-300 Świdwin, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3650301, 3650335, faks 094 3650330.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie pięciu Strategii rozwoju w tym Powiatu Świdwińskiego oraz Gmin: Brzeżno, Rąbino, Sławoborze i Świdwin na lata 2014-2022 z perspektywą na lata 2023 - 2027 zwanej dalej Strategią wraz z przeprowadzeniem konsultacji społecznych.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest: Opracowanie pięciu (5) Strategii rozwoju w tym Powiatu Świdwińskiego oraz Gmin Brzeżno, Rąbino, Sławoborze i Świdwin na lata 2014-2022 z perspektywą na lata 2023-2027 zwanymi dalej Strategiami wraz z przeprowadzeniem konsultacji społecznych w oparciu o zadania określone w ustawie o samorządzie powiatowym ( Dz. U. z 2013 r. poz.595) i samorządzie gminnym (Dz. U z 2013r., poz.594 z póżn. zm.) oraz inne ustawy szczególne, zawierające przede wszystkim dla każdej z 5 Strategii stanowiące przedmiot zamówienia: Strategia Powiatu Świdwińskiego (obejmujące obszar 1.093 km2 Miasto Świdwin, Miasto Gminę Połczyn - Zdrój, Gminę Brzeżno, Gminę Rąbino, Gminę Sławoborze, Gminę Świdwin) -diagnozę sytuacji gospodarczej i społecznej obszaru objętego Strategią, przygotowaną w oparciu o dane aktualne oraz dane z ostatnich 5 lat. -analizę i wnioski z realizacji dotychczasowych lokalnych strategii poszczególnych jst w kontekście ich wykorzystania dla potrzeb opracowania pięciu Strategii. -analizę porównawczą, określającą specyficzne uwarunkowania i predyspozycje, a także spójność gospodarczą, społeczną i terytorialną, w tym analizy sektorowe z innymi obszarami funkcjonalnymi w województwie zachodniopomorskim. -określenie najważniejszych cech (analiza SWOT) warunkujących rozwój obszarów i społeczności lokalnych zamieszkujących teren objęty Strategiami, w tym obszarów wymagających restrukturyzacji i rewitalizacji w oparciu o ZIT i OSI; -określenie wizji, misji i strategicznych kierunków rozwoju obszaru objętego Strategiami, określenie zbieżności i wzajemnych relacji dokumentu z europejską polityką spójności (Strategia Europa 2020) oraz innymi politykami europejskimi (WRS) 2014-2020 a na poziomie krajowym ze : Strategią Rozwoju Kraju 2020, Krajową Strategią Rozwoju Regionalnego 2010-2020 oraz Strategią rozwoju Województwa Zachodniopomorskiego; założeniami Umowy Partnerstwa przyjętymi prze RM 15.01.2013r (przyjęta do założeń wersja aktualnie obowiązująca) oraz dokumentami strategicznymi i planistycznymi szczebla lokalnego, w tym m.in. Strategiami rozwiązywania problemów społecznych, Lokalnymi Planami Rozwoju, WPF , oraz innymi posiadanymi dokumentami strategicznymi -opracowanie matrycy logicznej celów, przedsięwzięć oraz wskaźników, uwzględniającej uzgodnione wspólnie specjalizacje poszczególnych samorządów powiatowych w zakresie udzielania usług publicznych, najważniejszych działań istotnych dla osiągnięcia tych celów, a także sposobu ich monitorowania i ewaluacji Strategii, -przeprowadzenie co najmniej 4 konsultacji społecznych -organizację oraz udział w spotkaniach roboczych, przygotowanie prezentacji multimedialnej oraz jej prezentacja na Sesji Rady Powiatu Strategia Gminy Brzeżno (obejmujące obszar 111 km2) -diagnozę sytuacji gospodarczej i społecznej obszaru objętego Strategii , przygotowaną w oparciu o dane aktualne oraz dane z ostatnich 5 lat. -analizę i wnioski z realizacji dotychczasowej lokalnej strategii w kontekście ich wykorzystania dla potrzeb opracowania Strategii -analizę porównawczą, określającą specyficzne uwarunkowania i predyspozycje, a także spójność gospodarczą, społeczną i terytorialną, w tym analizy sektorowe z innymi obszarami funkcjonalnymi w województwie zachodniopomorskim -określenie najważniejszych cech (analiza SWOT) warunkujących rozwój obszarów i społeczności lokalnych zamieszkujących teren objęty Strategią, w tym obszarów wymagających restrukturyzacji i rewitalizacji w oparciu o ZIT i OSI. -określenie wizji, misji i strategicznych kierunków rozwoju obszaru objętego Strategią, określenie zbieżności i wzajemnych relacji dokumentu z europejską polityką spójności (Strategia Europa 2020) oraz innymi politykami europejskimi (WRS) 2014-2020 a na poziomie krajowym ze Strategią Rozwoju Kraju 2020, Krajową Strategią Rozwoju Regionalnego 2010-2020 oraz Strategią rozwoju Województwa Zachodniopomorskiego. założeniami Umowy Partnerstwa przyjętymi prze RM 15.01.2013r (przyjęta do założeń wersja aktualnie obowiązująca) oraz dokumentami strategicznymi i planistycznymi szczebla lokalnego, w tym m.in. Strategią rozwiązywania problemów społecznych, Lokalnymi Planami Rozwoju, WPF , oraz innymi posiadanymi dokumentami strategicznymi -opracowanie matrycy logicznej celów, przedsięwzięć oraz wskaźników, uwzględniającej uzgodnione wspólnie specjalizacje poszczególnych samorządów powiatowych w zakresie udzielania usług publicznych, najważniejszych działań istotnych dla osiągnięcia tych celów, a także sposobu ich monitorowania i ewaluacji Strategii; -przeprowadzenie co najmniej 2 konsultacji społecznych -organizację oraz udział w spotkaniach roboczych, przygotowanie prezentacji multimedialnej oraz jej prezentacja na Sesji Rady Gminy Strategia Gminy Rąbino(obejmujące obszar 180 km2) -diagnozę sytuacji gospodarczej i społecznej obszaru objętego Strategii , przygotowaną w oparciu o dane aktualne oraz dane z ostatnich 5 lat. -analizę i wnioski z realizacji dotychczasowej lokalnej strategii w kontekście ich wykorzystania dla potrzeb opracowania Strategii. -analizę porównawczą, określającą specyficzne uwarunkowania i predyspozycje, a także spójność gospodarczą, społeczną i terytorialną, w tym analizy sektorowe z innymi obszarami funkcjonalnymi w województwie zachodniopomorskim. -określenie najważniejszych cech (analiza SWOT) warunkujących rozwój obszarów i społeczności lokalnych zamieszkujących teren objęty Strategią, w tym obszarów wymagających restrukturyzacji i rewitalizacji w oparciu o ZIT i OSI. -określenie wizji, misji i strategicznych kierunków rozwoju obszaru objętego Strategią, określenie zbieżności i wzajemnych relacji dokumentu z europejską polityką spójności (Strategia Europa 2020) oraz innymi politykami europejskimi (WRS) 2014-2020 a na poziomie krajowym ze Strategią Rozwoju Kraju 2020, Krajową Strategią Rozwoju Regionalnego 2010-2020 oraz Strategią rozwoju Województwa Zachodniopomorskiego.; założeniami Umowy Partnerstwa przyjętymi prze RM 15.01.2013r (przyjęta do założeń wersja aktualnie obowiązująca) oraz dokumentami strategicznymi i planistycznymi szczebla lokalnego, w tym m.in. Strategią rozwiązywania problemów społecznych, Lokalnymi Planami Rozwoju, WPF, oraz innymi posiadanymi dokumentami strategicznymi -opracowanie matrycy logicznej celów, przedsięwzięć oraz wskaźników, uwzględniającej uzgodnione wspólnie specjalizacje poszczególnych samorządów powiatowych w zakresie udzielania usług publicznych, najważniejszych działań istotnych dla osiągnięcia tych celów, a także sposobu ich monitorowania i ewaluacji Strategii -przeprowadzenie co najmniej 2 konsultacji społecznych: -organizację oraz udział w spotkaniach roboczych, przygotowanie prezentacji multimedialnej oraz jej prezentacja na Sesji Rady Gminy Strategia Gminy Sławoborze (obejmujące obszar 189 km2) -uaktualnienie istniejącej Strategii Rozwoju Społeczno - Gospodarczego Gminy Sławoborze na lata 2010 - 2020 ( Uchwała Rady Gminy Sławoborze Nr XLII 219 2010 z dnia 8 września 2010r. ) z rozszerzeniem do roku 2022, z perspektywą na lata 2023- 2027. Zakres opracowania powinien być zgodny z panującymi dyrektywami i ustawami oraz z założeniami głównymi zawartymi w przedmiocie zamówienia, zawierającymi jn -diagnozę sytuacji gospodarczej i społecznej obszaru objętego Strategii , przygotowaną w oparciu o dane aktualne oraz dane z ostatnich 5 lat. -analizę i wnioski z realizacji dotychczasowej lokalnej strategii w kontekście ich wykorzystania dla potrzeb opracowania Strategii -analizę porównawczą, określającą specyficzne uwarunkowania i predyspozycje, a także spójność gospodarczą, społeczną i terytorialną, w tym analizy sektorowe z innymi obszarami funkcjonalnymi w województwie zachodniopomorskim -określenie najważniejszych cech (analiza SWOT) warunkujących rozwój obszarów i społeczności lokalnych zamieszkujących teren objęty Strategią, w tym obszarów wymagających restrukturyzacji i rewitalizacji w oparciu o ZIT i OSI -określenie wizji, misji i strategicznych kierunków rozwoju obszaru objętego Strategią, określenie zbieżności i wzajemnych relacji dokumentu z europejską polityką spójności (Strategia Europa 2020) oraz innymi politykami europejskimi (WRS) 2014-2020; a na poziomie krajowym ze : Strategią Rozwoju Kraju 2020, Krajową Strategią Rozwoju Regionalnego 2010-2020 oraz Strategią rozwoju Województwa Zachodniopomorskiego; założeniami Umowy Partnerstwa przyjętymi prze RM 15.01.2013r (przyjęta do założeń wersja aktualnie obowiązująca) oraz dokumentami strategicznymi i planistycznymi szczebla lokalnego, w tym m.in. Strategią rozwiązywania problemów społecznych, Lokalnymi Planami Rozwoju, WPF oraz innymi posiadanymi dokumentami strategicznymi -opracowanie matrycy logicznej celów, przedsięwzięć oraz wskaźników, uwzględniającej uzgodnione wspólnie specjalizacje poszczególnych samorządów powiatowych w zakresie udzielania usług publicznych, najważniejszych działań istotnych dla osiągnięcia tych celów, a także sposobu ich monitorowania i ewaluacji Strategii; -przeprowadzenie co najmniej 2 konsultacji społecznych -organizację oraz udział w spotkaniach roboczych, przygotowanie prezentacji multimedialnej oraz jej prezentacja na Sesji Rady Gminy Strategia Gminy Świdwin (obejmujące obszar 247 km2) -diagnozę sytuacji gospodarczej i społecznej obszaru objętego Strategii , przygotowaną w oparciu o dane aktualne oraz dane z ostatnich 5 lat. -analizę i wnioski z realizacji dotychczasowej lokalnej strategii w kontekście ich wykorzystania dla potrzeb opracowania Strategii; -analizę porównawczą, określającą specyficzne uwarunkowania i predyspozycje, a także spójność gospodarczą, społeczną i terytorialną, w tym analizy sektorowe z innymi obszarami funkcjonalnymi w województwie zachodniopomorskim -określenie najważniejszych cech (analiza SWOT) warunkujących rozwój obszarów i społeczności lokalnych zamieszkujących teren objęty Strategią, w tym obszarów wymagających restrukturyzacji i rewitalizacji w oparciu o ZIT i OSI -określenie wizji, misji i strategicznych kierunków rozwoju obszaru objętego Strategią, określenie zbieżności i wzajemnych relacji dokumentu z europejską polityką spójności (Strategia Europa 2020) oraz innymi politykami europejskimi (WRS) 2014-2020; a na poziomie krajowym ze : Strategią Rozwoju Kraju 2020, Krajową Strategią Rozwoju Regionalnego 2010-2020 oraz Strategią rozwoju Województwa Zachodniopomorskiego; założeniami Umowy Partnerstwa przyjętymi prze RM 15.01.2013r (przyjęta do założeń wersja aktualnie obowiązująca) oraz dokumentami strategicznymi i planistycznymi szczebla lokalnego, w tym m.in. Strategią rozwiązywania problemów społecznych, Planami Odnowy Miejscowości, Planami Rozwoju Lokalnego, Programem Ochrony Środowiska, Programem opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Świdwin, Planem gospodarki odpadami dla Gminy Świdwin, Programem usuwania wyrobów azbestowych z terenu Gminy Świdwin , WPF oraz innymi posiadanymi dokumentami strategicznymi -opracowanie matrycy logicznej celów, przedsięwzięć oraz wskaźników, uwzględniającej uzgodnione wspólnie specjalizacje poszczególnych samorządów powiatowych w zakresie udzielania usług publicznych, najważniejszych działań istotnych dla osiągnięcia tych celów, a także sposobu ich monitorowania i ewaluacji Strategii; -przeprowadzenie co najmniej 2 konsultacji społecznych. -organizację oraz udział w spotkaniach roboczych, przygotowanie prezentacji multimedialnej oraz jej prezentacja na Sesji Rady Gminy Do celów opracowania Strategii zastosować należy co najmniej następujące techniki badawcze (minimum metodologiczne): analizę danych zastanych adekwatnych wobec celów projektu, w tym m.in. zapisy dokumentów projektowych, zapisy dokumentów programowych PO KL, dokumentacji konkursowej, realizacji projektów innowacyjnych, ogólnodostępnych raportów i analiz, strategii i programów związanych ze wsparciem oferowanym przez dane instytucje, grupy fokusowe, opinie ekspertów, przeprowadzenie wywiadów wśród mieszkańców, przeprowadzenie badań ankietowych wśród mieszkańców Od Wykonawcy oczekuje się przedstawienia spójnej koncepcji realizacji poszczególnych Strategii, odpowiadającej przedmiotowi i celom opracowania, przedstawienia diagnozy stanu obecnego oraz określenia rekomendacji, sugestii, wniosków. Wymaga się, aby wszystkie dane dotyczące projektu zbierane były z podziałem: płeć, wiek wykształcenie osoby zamieszkujące: wieś miasto osoby bezrobotne migracja Metodologia opracowania Strategii powinna być zgodna z zapisami ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 r., Nr 84, poz. 712 z późn.zm.) Dodatkowe metody i techniki badawcze Powyższa koncepcja metodologiczna stanowi minimum niezbędnych do zastosowania w ramach niniejszego opracowania metod badawczych i nie jest wyczerpująca. Jej doprecyzowanie jest wymagane w ofercie. Koncepcja ta może zostać również poszerzona o inne, nie zaprezentowane w przedmiotowym opisie zamówienia metody i techniki badawcze - wraz z odpowiednim uzasadnieniem ich adekwatności dla realizacji celów opracowania. Wykonawca jest zobowiązany dopasować w ofercie wszystkie metody i techniki badawcze do odpowiednio sformułowanych, zaproponowanych pytań badawczych . Przed rozpoczęciem realizacji badania, wybrany Wykonawca będzie zobowiązany przedyskutować i ustalić z Zamawiającym szczegóły badania, w tym zaplanowane do wykorzystania metody i techniki badawcze. Wykonawca zobowiązany zostanie do przedstawienia głównych założeń opracowanych strategii w formie prezentacji multimedialnych (dla każdej Strategii oddzielnie, w uzgodnionych terminach). Wykonawca będzie również dostarczał bazy danych zebranych w ramach prac przygotowawczych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (zestawienia danych ilościowych, transkrypcje wywiadów) w wersji elektronicznej (m.in. e-mail i CD DVD) oraz papierowej Działania dodatkowe: Rozpoczęcie badań nastąpi z dniem zawarcia umowy. Wykonawca w ciągu 10 dni od daty podpisania umowy musi przedstawić dokładny harmonogram prowadzonych prac z uwzględnieniem etapów realizacji opracowania Strategii w ujęciu tygodniowym, ze wskazaniem zadań realizowanych w trakcie wykonywania opracowań oraz spotkań konsultacyjnych z Zamawiającym (w tym z przedstawicielami powiatu i gmin) Wykonawca zobowiązany jest do sprawnej i terminowej realizacji działań badawczych oraz współpracy z Zamawiającym, konsultowania metodologii badań i narzędzi badawczych z Zamawiającym; pozostawanie w stałym kontakcie z Zamawiającym (wyznaczenia osób do kontaktów roboczych, kontakt telefoniczny i e-mail), udział w spotkaniach planistycznych, informowania o stanie prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych z punktu widzenia realizacji zadania, 20.02.2014r. - przedstawienie dokładnego harmonogramu badań i prac nad opracowaniem Strategii, z uwzględnieniem etapów realizacji w ujęciu miesięcznym, ze wskazaniem zadań realizowanych w trakcie wykonywania badań oraz spotkań konsultacyjnych z Zamawiającym; przedstawienie szczegółowej koncepcji badawczej wraz z narzędziami oraz przedstawienie narzędzia/matrycy do monitorowania postępów realizacji projektu (Raport Metodologiczny); Przekazanie materiałów dotyczących postępu realizacji opracowań oraz spotkania robocze które będą odbywały się każdorazowo w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. Przekazanie wstępnej wersji 5 strategii nastąpi do dnia 30.04.2014r Wykonawca będzie wykonywać pracę poza siedzibą Zamawiającego z wykorzystaniem własnych zasobów osobowych, sprzętowych i materiałowych. Dopuszcza się możliwość obserwacji uczestniczącej w zadaniach projektu po wcześniejszym uzgodnieniu tego faktu z Zamawiającym, zgodnie z zaprojektowanym Harmonogramem do 06.06.2014r. Płatność za przeprowadzone zadanie nastąpi najpóźniej 14 dni od wykonania i odbioru przedmiotu umowy, po przedstawieniu wszystkich niezbędnych dokumentów, raportów i podpisaniu przez Zamawiającego protokołu odbioru końcowego. Działanie zostanie zrealizowane z wykorzystaniem dostępnych i weryfikowalnych źródeł danych instytucji publicznych (krajowe urzędy statystyczne, dane dostępne w urzędach miast i gmin powiatu świdwińskiego, urzędach pracy, itp.) Uwaga! Zamawiający jest w stanie udostępnić dane wyłącznie w zakresie bieżącej działalności z ostatnich 5 (lata 2009-2013). Dane niezbędne do wykonania opracowania i przeprowadzenia analiz Wykonawca zobowiązany jest zebrać we własnym zakresie. Analiza danych liczbowych powinna obejmować również formę tabelaryczną i graficzną (wykresy, diagramy, mapy, itp.). Diagnoza powinna zawierać źródła danych. Po przekazaniu diagnozy w terminie do 10 dni roboczych przekaże Wykonawcy pisemnie uwagi, zastrzeżenia lub wnioski, które w przeciągu 5 dni roboczych od ich otrzymania winne zostać naniesione przez Wykonawcę do diagnozy. Ostateczną wersję diagnozy należy przekazać Zamawiającemu protokołem zdawczo-odbiorczym w terminie do 28.03.2014r. w formach jak dla wersji roboczej. Wykonawca przeprowadzi minimum 3 spotkania robocze z przedstawicielami samorządów terytorialnych i zaproszonych ekspertów (zawarcie umów z ekspertami, w tym koszty wynagrodzeń i inne po tronie Wykonawcy). Spotkania mają na celu wypracowywane głównych założeń Strategii, określenie obszarów problemowych, określenie obszarów współpracy. Wykonawca opracuje merytoryczny plan spotkań przedstawi do akceptacji Zamawiającego na co najmniej 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Termin spotkań musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego. Zapewnienie udziału przedstawicieli samorządów terytorialnych leży po stronie Zamawiającego. Spotkania odbędą się w sali udostępnionej przez Zamawiającego oraz z użyciem sprzętu multimedialnego Zamawiającego (laptop, rzutnik, ekran). Wykonawca podczas spotkań zapewni przerwy kawowe dla ok. 20 osób (tj. kawa, herbata, woda mineralna, ciastka). Spotkania zostaną zrealizowane przy wykorzystaniu najlepszych metod oraz praktyk, stosowanych przy opracowywaniu tego typu dokumentów planistycznych. Wykonawca w terminie 23.05.2014r. przekaże Zamawiającemu protokoły zawierające wnioski, które zostaną wykorzystane przy opracowaniu Strategii. Realizacja wszystkich spotkań nie później niż do 23.05.2014r. Zamawiający dopuszcza przeprowadzenia konsultacji dla różnych zadań w ramach jednego (np. w dwóch spotkaniach po sobie )po uprzednim każdorazowym ustaleniu terminów z Zamawiającym. Wykonawca dostarczy po 3 egz. ostatecznej wersji każdej strategii w jakości drukowanej, w formacie B5 po obcięciu (full color) oraz po 3 egz. Płyty CD lub DVD w wersji elektronicznej w formacie Word, PDF i w formacie po składzie. Konsultacje społeczne powinny odbywać się w formie warsztatów, nie krócej niż 5 godzin zegarowych każda. Przeprowadzenie konferencji inaugurującej projekt do dnia 07.03.2014 r. (liczba uczestników:max 120 osób, sala i catering w zasobach Starostwa Powiatowego w Świdwinie) oraz konferencji podsumowującej do dnia 23.05.2014r. prezentującej wypracowane założenia wszystkich strategii (jak dla konferencji inaugurującej)..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.30.00.00-7, 73.22.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
06.02.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • EU-CONSULT Sp. z o.o. {Dane ukryte} 80-855 Gdańsk, {Dane ukryte}, 80-855 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 85000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    101000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    101000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    116850,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Mieszka I 16, 78-300 Świdwin
woj. zachodniopomorskie
Dane kontaktowe: email: zp@powiatswidwinski.pl
tel: 094 3650301, 3650335
fax: 943 650 330
Termin składania wniosków lub ofert:
2014-01-19
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 1183420140
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2014-01-09
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 172 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 70%
WWW ogłoszenia: www.powiatswidwinski.pl
Informacja dostępna pod: Starostwo Powiatowe w Świdwinie ul. Mieszka I 16, 78-300 Świdwin tel. 094 36 50 309, fax. 094 36 50 300
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
73220000-0 Usługi doradcze w zakresie rozwoju
79300000-7 Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Opracowanie pięciu Strategii rozwoju w tym Powiatu Świdwińskiego oraz Gmin: Brzeżno, Rąbino, Sławoborze i Świdwin na lata 2014-2022 z perspektywą na lata 2023 - 2027 zwanej dalej Strategią wraz z przeprowadzeniem konsultacji społecznych EU-CONSULT Sp. z o.o. Ul. Wały Piastowskie 1 80-855 Gdańsk
Gdańsk
2014-02-11 101 000,00