Jasło: Opracowanie zintegrowanego planu system transportu publicznego dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego w ramach projektu Dla spójności i dostępności - analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego-jasielskiego współfinansowanego z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013


Numer ogłoszenia: 141829 - 2014; data zamieszczenia: 02.07.2014

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Jasielski , ul. Rynek 18, 38-200 Jasło, woj. podkarpackie, tel. 013 4483410 w. 108, faks 013 4463189.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.powiat.jaslo.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie zintegrowanego planu system transportu publicznego dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego w ramach projektu Dla spójności i dostępności - analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego-jasielskiego współfinansowanego z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia realizowanego w trybie przetargu nieograniczonego jest opracowanie w formie tekstowej i graficznej Zintegrowanego planu system transportu publicznego dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego. Zadanie to jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013 (konkurs dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych, ogłoszony przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego). Celem opracowania jest określenie sieci połączeń komunikacyjnych w publicznym transporcie zbiorowym, a także wskazanie głównych kierunków rozwoju publicznego transportu zbiorowego. Kontekst zamówienia: Zgodnie z metodologicznymi założeniami Krajowej Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 (KPKZ 2030 oraz przesłankami wynikającymi z Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego (KSRR) i wskazań dotyczących zasad finansowania w ramach nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020, samorządy powiatów jasielskiego i krośnieńskiego oraz miasta Jasło i Krosno podjęły wspólne zadanie wstępnej analizy obszaru funkcjonalnego pod kątem jego spójności pod względem cech geograficznych, społeczno-gospodarczych i przestrzennych z jednoczesnym zdefiniowaniem potrzeb w zakresie zadań o charakterze publicznym pozwalających na ograniczenie występujących problemów. Potrzeba taka wynika również z zaobserwowanych w ostatnich latach zjawisk demograficznych, ekonomicznych i społecznych, które maja charakter zjawisk stałych. Podstawą dla wyznaczenia krośnieńsko-jasielskiego obszaru funkcjonalnego jest ekspertyza wykonana w ramach prac nad aktualizacją i uzupełnieniem Strategii Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020 zatytułowana Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym autorstwa dr hab. Tomasza Komornickiego, dr hab. Przemysława Śleszyńskiego i dr Piotra Siłka (październik 2012). Opracowanie to, na bazie przeprowadzonych badań dla całego województwa podkarpackiego, zawiera analizę podziału województwa na obszary funkcjonalne, wraz z analizą ich biegunów wzrostu. Wśród wymienionych obszarów wyróżnione zostały miejskie obszary funkcjonalne (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno-Jasło (biegun potencjalny) oraz Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju). Przedstawiona analiza brała pod uwagę różnorodne czynniki pozwalające na dokonanie powyższych podziałów, m.in. ocenę stopnia rozwoju systemu osadniczego (w tym ciążenia grawitacyjne i rzeczywiste), dostępność komunikacyjną, trendy demograficzne, rynek pracy, kapitał ludzki i społeczny, uwarunkowania ekonomiczne. Przedstawiona analiza wskazuje wyraźnie na istnienie bliskiego i naturalnego powiązania pomiędzy Jasłem i Krosnem, co więcej, rekomenduje podjęcie działań na rzecz integracji duopolu Krosno-Jasło. Ważnym wskazaniem jest także przedstawienie jako potencjalnej osi rozwojowej obszaru funkcjonalnego Krosno-Jasło-Gorlice, co w oczywisty sposób prowadzi do zmodyfikowanego podejścia do identyfikacji obszarów funkcjonalnych z pominięciem podziałów wynikających ze struktury administracyjnej (przekroczenie granicy województwa podkarpackiego i małopolskiego). Wstępnie zidentyfikowane w powyższym opracowaniu oraz dostrzeżone przez JST obszaru krośnieńskiego-jasielskiego problemy rozwojowe obejmują m.in. zjawisko depopulacji, monocentrycznego charakteru rozwoju aktywności gospodarczej (przemysł) przy jednoczesnym dużym odsetku ludności rolniczej, niedostatków w zakresie modernizowania rynku pracy, w tym dostosowywania szkolnictwa zawodowego, poważne utrudnienia wynikające z jednej strony z peryferyjności terytorialnej (długi czas dojazdu do Warszawy i Rzeszowa), a z drugiej nierozwiązane problemy w zakresie komunikacji wewnętrznej obszaru, czy zintegrowanego transportu publicznego. Powiaty jasielski i krośnieński, wraz z bardzo blisko współpracującymi z nimi gminami na ich terenie oraz miasta Jasło i Krosno systematycznie dążą do podejmowania wspólnych działań w wielu dziedzinach. Wiele projektów realizowanych jest w partnerstwie, wspólnie przygotowywane są nowe projekty zgłaszane do regionalnego programu operacyjnego), jednak widoczna jest konieczność podjęcia strategicznych działań na rzecz wspólnego planowania rozwoju na terenie obszaru funkcjonalnego. Równocześnie zwraca się uwagę na brak rozwiązań połączenia kolejowego M. Krosna (m.in. Turaszówka-Przybówka oraz połączenie z Rzeszowem). Powiat Jasielski (Partner Wiodący) wspólnie z Miastem Jasłem, Miastem Krosnem, Powiatem Krośnieńskim złożyli projekt pn.Dla spójności i dostępności- analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego- jasielskiego. Zasadniczym celem projektu, którego elementem jest analiza jest wdrożenie mechanizmów zintegrowanego planowania inwestycyjnego i przestrzennego na obszarze krośnieńsko-jasielskim ze szczególnym uwzględnieniem podejścia funkcjonalnego. Poprzez realizację projektu ugruntowane zostanie wykorzystanie nowego modelu podejścia do polityki regionalnej promujące wykorzystywanie efektu synergii, kooperacji pomiędzy JST i wykorzystywania dobrych praktyk. Zapisy projektu wskazują, że plan systemu transportu publicznego dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego powinien odnosić się do trzech poziomów biegunów wzrostu zidentyfikowanych w dokumencie Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym oraz w Analizie dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego czyli dla miejskiego obszaru funkcjonalnego (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno-Jasło (biegun potencjalny) oraz MOF Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju).


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
72.22.20.00-7, 90.71.21.00-2, 71.31.12.00-3.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 19.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 3 000,00 zł do dnia 10.07.2014 r. do godz. 12.00 . Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Uwaga: W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich zamawiający może je zatrzymać. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone: w art. 46 ust. 4a prawa zamówień publicznych, tj. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że nie wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, w art. 46 ust. 5 prawa zamówień publicznych, tj.: jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć łącznie z ofertą, może być w oddzielnej kopercie. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Bank Spółdzielczy w Rymanowie Nr 53 8636 0005 2001 0004 5740 0009. Terminem wniesienia wadium w formie pieniężnej jest termin wpływu wadium na konto Zamawiającego. Brak wadium (wpłaconego przez Wykonawcę) w wyznaczonym terminie na koncie Zamawiającego spowoduje wykluczenie tego Wykonawcy. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie nie złożył dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - załącznik nr 3, oraz zobowiązania innych podmiotów - załącznik nr 6 do SIWZ (jeżeli dotyczy)


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością usługi, w tym: -zrealizował co najmniej 1 usługę polegającą na realizacji opracowania zawierającego analizę publicznego transportu zbiorowego dla obszaru funkcjonalnego obejmującego co najmniej 4 JST, o wartości minimum 100.000 zł brutto i dla obszaru o łącznej liczbie ludności powyżej 150.000 mieszkańców, -zrealizował co najmniej jedną usługę polegającą na opracowaniu prognozy oddziaływania na środowisko dla projektu dokumentu, którego zakres obejmuje obszar o łącznej liczbie ludności liczącego co najmniej 100.000 mieszkańców. Ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie wykazu zrealizowanych dostaw i usług - załącznik nr 4 do SIWZ (wraz z dowodami określającymi, że te dostawy i usługi zostały wykonane w sposób należyty), oświadczenia - załącznik nr 3 oraz zobowiązania innych podmiotów - załącznik nr 6 do SIWZ (jeżeli dotyczy)


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - załącznik nr 3, oraz zobowiązania innych podmiotów - załącznik nr 6 do SIWZ (jeżeli dotyczy)


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje zespołem co najmniej dwóch osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w tym: co najmniej jedna osoba, która uczestniczyła w realizacji co najmniej 1 usługi polegającej na opracowaniu analizy publicznego transportu zbiorowego dla obszaru o ludności powyżej 150 000 mieszkańców, co najmniej jedna osoba, która uczestniczyła w opracowaniu prognozy oddziaływania na środowisko dla projektu dokumentu, którego zakres obejmuje obszar liczący co najmniej 100 000 mieszkańców. Ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie wykazu osób - zał. nr 5, oświadczenia - załącznik nr 3 oraz zobowiązania innych podmiotów - załącznik nr 6 (jeżeli dotyczy)


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - załącznik nr 3, oraz zobowiązania innych podmiotów - załącznik nr 6 do SIWZ (jeżeli dotyczy)


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;


III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Jeżeli Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Upoważnienie do podpisania oferty, o ile nie wynika ono z dokumentów dołączonych do oferty (oryginał lub kopia notarialnie potwierdzona za zgodność z oryginałem), Zobowiązanie innych podmiotów - załącznik nr 6 (jeżeli dotyczy) - ORYGINAŁ,

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.3) ZMIANA UMOWY


przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) Zamawiający może zmienić termin wykonania zamówienia w zawartej umowie w przypadku: wystąpienia siły wyższej - tj. zdarzenia bądź połączenia zdarzeń obiektywnie niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których Wykonawca lub Zamawiający nie mogli przewidzieć i którym nie mogli zapobiec, ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązaniowych (np. wojny, pożary, powodzie, embarga przewozowe, strajki oraz oficjalne decyzje organów władzy państwowej, huragany, itp.); przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego i mających wpływ na możliwość kontynuacji prac (np. czasowej niemożności udostępnienia przez Zamawiającego pomieszczeń na potrzeby realizacji spotkań i prezentacji, opóźnień w uzgodnieniu terminów konsultacji z radnymi i komisjami, opóźnień w zamieszczeniu dokumentów do konsultacji społecznych na stronach internetowych i tablicach ogłoszeń itp.); gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności skutkująca, brakiem możliwości należytego wykonania umowy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji umowy. Opóźnienia określone w pkt a), b), c) muszą być udokumentowane stosownymi protokołami podpisanymi przez Wykonawcę i Zamawiającego oraz zaakceptowane przez Zamawiającego. W przypadku wystąpienia opóźnień strony ustalą nowe terminy, z tym, że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi przerwy lub przestoju.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.powiat.jaslo.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Jaśle, Rynek 18, 38-200 Jasło, pokój nr 305.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
10.07.2014 godzina 12:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Jaśle, Rynek 18, 38-200 Jasło, pokój nr 314 (sekretariat Starosty).


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt jest częściowo finansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 - 2013..


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Jasło: Opracowanie zintegrowanego planu system transportu publicznego dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego w ramach projektu Dla spójności i dostępności - analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego-jasielskiego współfinansowanego z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013


Numer ogłoszenia: 170343 - 2014; data zamieszczenia: 06.08.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 141829 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Jasielski, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło, woj. podkarpackie, tel. 013 4483410 w. 108, faks 013 4463189.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie zintegrowanego planu system transportu publicznego dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego w ramach projektu Dla spójności i dostępności - analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego-jasielskiego współfinansowanego z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia realizowanego w trybie przetargu nieograniczonego jest opracowanie w formie tekstowej i graficznej Zintegrowanego planu system transportu publicznego dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego. Zadanie to jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013 (konkurs dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych, ogłoszony przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego). Celem opracowania jest określenie sieci połączeń komunikacyjnych w publicznym transporcie zbiorowym, a także wskazanie głównych kierunków rozwoju publicznego transportu zbiorowego. Kontekst zamówienia: Zgodnie z metodologicznymi założeniami Krajowej Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 (KPKZ 2030 oraz przesłankami wynikającymi z Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego (KSRR) i wskazań dotyczących zasad finansowania w ramach nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020, samorządy powiatów jasielskiego i krośnieńskiego oraz miasta Jasło i Krosno podjęły wspólne zadanie wstępnej analizy obszaru funkcjonalnego pod kątem jego spójności pod względem cech geograficznych, społeczno-gospodarczych i przestrzennych z jednoczesnym zdefiniowaniem potrzeb w zakresie zadań o charakterze publicznym pozwalających na ograniczenie występujących problemów. Potrzeba taka wynika również z zaobserwowanych w ostatnich latach zjawisk demograficznych, ekonomicznych i społecznych, które maja charakter zjawisk stałych. Podstawą dla wyznaczenia krośnieńsko-jasielskiego obszaru funkcjonalnego jest ekspertyza wykonana w ramach prac nad aktualizacją i uzupełnieniem Strategii Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020 zatytułowana Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym autorstwa dr hab. Tomasza Komornickiego, dr hab. Przemysława Śleszyńskiego i dr Piotra Siłka (październik 2012). Opracowanie to, na bazie przeprowadzonych badań dla całego województwa podkarpackiego, zawiera analizę podziału województwa na obszary funkcjonalne, wraz z analizą ich biegunów wzrostu. Wśród wymienionych obszarów wyróżnione zostały miejskie obszary funkcjonalne (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno-Jasło (biegun potencjalny) oraz Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju). Przedstawiona analiza brała pod uwagę różnorodne czynniki pozwalające na dokonanie powyższych podziałów, m.in. ocenę stopnia rozwoju systemu osadniczego (w tym ciążenia grawitacyjne i rzeczywiste), dostępność komunikacyjną, trendy demograficzne, rynek pracy, kapitał ludzki i społeczny, uwarunkowania ekonomiczne. Przedstawiona analiza wskazuje wyraźnie na istnienie bliskiego i naturalnego powiązania pomiędzy Jasłem i Krosnem, co więcej, rekomenduje podjęcie działań na rzecz integracji duopolu Krosno-Jasło. Ważnym wskazaniem jest także przedstawienie jako potencjalnej osi rozwojowej obszaru funkcjonalnego Krosno-Jasło-Gorlice, co w oczywisty sposób prowadzi do zmodyfikowanego podejścia do identyfikacji obszarów funkcjonalnych z pominięciem podziałów wynikających ze struktury administracyjnej (przekroczenie granicy województwa podkarpackiego i małopolskiego). Wstępnie zidentyfikowane w powyższym opracowaniu oraz dostrzeżone przez JST obszaru krośnieńskiego-jasielskiego problemy rozwojowe obejmują m.in. zjawisko depopulacji, monocentrycznego charakteru rozwoju aktywności gospodarczej (przemysł) przy jednoczesnym dużym odsetku ludności rolniczej, niedostatków w zakresie modernizowania rynku pracy, w tym dostosowywania szkolnictwa zawodowego, poważne utrudnienia wynikające z jednej strony z peryferyjności terytorialnej (długi czas dojazdu do Warszawy i Rzeszowa), a z drugiej nierozwiązane problemy w zakresie komunikacji wewnętrznej obszaru, czy zintegrowanego transportu publicznego. Powiaty jasielski i krośnieński, wraz z bardzo blisko współpracującymi z nimi gminami na ich terenie oraz miasta Jasło i Krosno systematycznie dążą do podejmowania wspólnych działań w wielu dziedzinach. Wiele projektów realizowanych jest w partnerstwie, wspólnie przygotowywane są nowe projekty zgłaszane do regionalnego programu operacyjnego), jednak widoczna jest konieczność podjęcia strategicznych działań na rzecz wspólnego planowania rozwoju na terenie obszaru funkcjonalnego. Równocześnie zwraca się uwagę na brak rozwiązań połączenia kolejowego M. Krosna (m.in. Turaszówka-Przybówka oraz połączenie z Rzeszowem). Powiat Jasielski (Partner Wiodący) wspólnie z Miastem Jasłem, Miastem Krosnem, Powiatem Krośnieńskim złożyli projekt pn.Dla spójności i dostępności- analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego- jasielskiego. Zasadniczym celem projektu, którego elementem jest analiza jest wdrożenie mechanizmów zintegrowanego planowania inwestycyjnego i przestrzennego na obszarze krośnieńsko-jasielskim ze szczególnym uwzględnieniem podejścia funkcjonalnego. Poprzez realizację projektu ugruntowane zostanie wykorzystanie nowego modelu podejścia do polityki regionalnej promujące wykorzystywanie efektu synergii, kooperacji pomiędzy JST i wykorzystywania dobrych praktyk. Zapisy projektu wskazują, że plan systemu transportu publicznego dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego powinien odnosić się do trzech poziomów biegunów wzrostu zidentyfikowanych w dokumencie Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym oraz w Analizie dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego czyli dla miejskiego obszaru funkcjonalnego (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno-Jasło (biegun potencjalny) oraz MOF Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju)..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
72.22.20.00-7, 90.71.21.00-2, 71.31.12.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projekt jest częściowo finansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 - 2013.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
05.08.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
3.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • REFUNDA Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 50-062 Wrocław, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 122666,66 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    97033,47


  • Oferta z najniższą ceną:
    97033,47
    / Oferta z najwyższą ceną:
    731604,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Rynek 18, 38-200 Jasło
woj. podkarpackie
Dane kontaktowe: email: inwestycje@powiat.jaslo.pl
tel: 013 4483410 w. 108
fax: 134 463 189
Termin składania wniosków lub ofert:
2014-07-09
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 14182920140
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2014-07-01
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 162 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.powiat.jaslo.pl
Informacja dostępna pod: Starostwo Powiatowe w Jaśle, Rynek 18, 38-200 Jasło, pokój nr 305
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
71311200-3 Usługi doradcze w zakresie systemów transportowych
72222000-7 Usługi w zakresie systemów informacji lub strategicznej analizy technologicznej oraz usługi w zakresie planowania
90712100-2 Planowanie rozwoju środowiska miejskiego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Opracowanie zintegrowanego planu system transportu publicznego dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego w ramach projektu Dla spójności i dostępności - analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego-jasielskiego współfinanso REFUNDA Sp. z o.o.
Wrocław
2014-08-06 97 033,00