Warszawa: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych niezbędnych dla prawidłowego wykonania inwestycji pn. Budowa Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego


Numer ogłoszenia: 149968 - 2014; data zamieszczenia: 05.05.2014

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Warszawski Uniwersytet Medyczny, ul. Żwirki i Wigury 61, 02-091 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 5720366, faks 22 5720363 , strona internetowa www.wum.edu.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie dodatkowych robót budowlanych niezbędnych dla prawidłowego wykonania inwestycji pn. Budowa Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dodatkowych robót budowlano-montażowych wykraczających poza zakres określony umową nr AEZ/365/S-231/11/273/2012 z dnia 15.05.2012r., zawartą z Generalnym Wykonawcą tj. z Konsorcjum: WARBUD S.A., Al. Jerozolimskie 162 A, 02-342 Warszawa; IMTECH Polska Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa; QUMAK S.A., Al. Jerozolimskie 136, 02-305 Warszawa WARBUD pn. Budowa Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, w obrębie architektury robót sanitarnych: w tym gazów medycznych, klimatyzacji, wentylacji, chłodu, instalacji niskoprądowych, w związku ze zmianą funkcji medycznych poszczególnych pomieszczeń zgodnie z uzasadnieniem zawartym poniżej..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.45.00.00-6, 45.31.12.00-2, 45.33.00.00-9.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Od kwietnia 2009r. Warszawski Uniwersytet Medyczny, zwany dalej Zamawiającym realizuje inwestycję pn. Budowa Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, finansowaną ze środków budżetu państwa. Podstawą opracowania dokumentacji projektowej dla tej inwestycji, wykonanej przez OPEN ARCHITEKCI Sp. z o.o., ul. Pilicka 27/1, 02-613 Warszawa, był Program funkcjonalno-użytkowy dla inwestycji Szpital Pediatryczny WUM z parkingiem wielopoziomowym na terenie Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, sporządzony w oparciu o program funkcjonalny, określony w dokumencie pn. Modernizacja Bazy Klinicznej. Budowa Nowego Szpitala Pediatrycznego, zwanym dalej Programem medycznym w ostatecznej wersji, zatwierdzonym w kwietniu 2009r. W dniu 15 maja 2012r. po wykonaniu dokumentacji projektowej, a także wykonaniu przygotowawczych robót budowlanych dla niniejszej Inwestycji, Zamawiający w wyniku rozstrzygnięcia przetargu w trybie ustawy Pzp, zawarł umowę o roboty budowlane z konsorcjum firm: WARBUD Spółka Akcyjna, 02-342 Warszawa, Al. Jerozolimskie 162 A, IMTECH Polska Sp. z o.o. 02-342 Warszawa, Al. Jerozolimskie 162, QUMAK-SEKOM Spółka Akcyjna, 00-807 Warszawa Al. Jerozolimskie 94, zwanych dalej Generalnym Wykonawcą. Z perspektywy upływu czterech lat, okazało się, iż koniecznym jest wprowadzenie zmian do Programu medycznego w niżej wskazanych jednostkach Szpitala Pediatrycznego oraz w konsekwencji, w oparciu o projekt zamienny, wykonanie robót budowlanych zamiennych, a także dodatkowych - wykraczających poza przedmiot umowy zawartej z Generalnym Wykonawcą. Zmiany Programu medycznego dotyczą uzasadnionej konieczności: 1) wyodrębnienia w Zakładzie Radiologii Pediatrycznej oraz zaprojektowania dodatkowej pracowni tomografii komputerowej, 2) rozszerzenia zakresu medycznego kliniki Neurotraumatologii o Traumatologię z Pododdziałem Okulistyki oraz powołanie Kliniki Neurologii. Wprowadzone do Programu Medycznego zmiany, wymusiły w konsekwencji konieczność przeorganizowania poszczególnych jednostek m.in. poprzez utworzenie Kliniki Neurologii w miejscu Kliniki Nefrologii oraz Kliniki Traumatologii i Neurotraumatologii z Pododdziałem Okulistyki w miejscu Kliniki Kardiochirurgii, która została przeniesiona w miejsce pierwotnie zaprojektowanej Kliniki Neurotraumatologii. Należy wskazać, że Inwestor, który jest uczelnią medyczną musi reagować na dane epidemiologiczne. W ostatnich kilku latach zaburzenia neurorozwojowe u dzieci stały się istotnym problemem społecznym, który wymaga podjęcia natychmiastowych działań. Z tego też względu w 2012r. w Samodzielnym Publicznym Dziecięcym Szpitalu Klinicznym WUM, przenoszonym do nowej inwestycji, utworzona została Klinika Neurologii. Nowopowstała Klinika została utworzona już po wykonaniu dokumentacji projektowej w 2012r. i z tego powodu pierwotna dokumentacja projektowa nie objęła tego obszaru klinicznego swoim zakresem. Należało zatem dokonać przeprojektowania, tak aby w strukturach nowopowstającego szpitala znaleźć dla niej miejsce. W konsekwencji doprowadziło to do konieczności zmian budowlanych. Decyzja o utworzeniu Kliniki Traumatologii, Neurotraumatologii z Pododdziałem Okulistyki wynika z konieczności stworzenia Szpitalnego Oddziału Ratunkowego dla dzieci po lewej stronie Wisły, która łączyłaby ww. dziedziny. W związku ze specyfiką ww. jednostek oraz rosnącym zapotrzebowaniem na przeprowadzanie badań techniką neuroobrazowania, niezbędnym jest również uruchomienie drugiej pracowni CT, która zapewni niezaburzony dostęp do wysokospecjalistycznych badań diagnostycznych dla SOR, Oddziału Chirurgii oraz pozostałych jednostek Szpitala realizujących badania planowe. Myśląc perspektywicznie, należało również zadbać o gabinet stomatologiczny, który został przewidziany do wyodrębnienia w ramach powierzchni Poradni Endokrynologicznej. Zmiany w Klinice Położnictwa i Klinice Neonatologii podyktowane były prognozowanym zapotrzebowaniem na świadczenia związane z patologią ciąży oraz prewencją wad rozwojowych płodu. Powyższą tendencję potwierdza zaktualizowany w 2013r. Program kompleksowej diagnostyki i terapii wewnątrzmacicznej w profilaktyce następstw i powikłań wad rozwojowych i chorób płodu - jako element poprawy stanu zdrowia płodów i noworodków na lata 2009-2013. 3) wyodrębnienia sali wybudzeń oraz nadciśnienia w Pododdziale Przeszczepu Komórek Krwiotwórczych. Powyższe wynika ze zmiany przepisów w sprawie standardów postępowania medycznego w dziedzinie anestezjologii i intensywnej terapii dla podmiotów wykonujących działalność leczniczą (Rozporządzenie z 20 grudnia 2012 na podstawie art. 22 ust. 5 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej, 4) zaprojektowanie instalacji nadciśnienia w Pododdziale Intensywnego Nadzoru Onkologicznego. Powyższe podyktowane jest względami epidemiologicznymi oraz zmianą przepisów jw. Zasadność i konieczność zmian wprowadzonych do Programu medycznego potwierdził Minister Zdrowia Decyzją nr 2 z dnia 23 maja 2013r. sygnatura sprawy: MZ-BFI-327-8780- 27/KS/13), która skorygowała Decyzję Nr 1/6513 z dnia 22 czerwca 2009r. (MZ-BFI-221-6513-3/PP/09), w oparciu m.in. o Opinie: Marszałka Województwa Mazowieckiego z dnia 17 grudnia 2012r. sygn. pisma: ZD.I9041.120.2012.AJ, Wydziału Zdrowia Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie z dnia 5 lutego 2013r., sygn. pisma: WZ-IV.9612.1.193.2012.GT oraz Dyrektora Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego w Warszawie z dnia 16 stycznia 2013r. sygn. pisma: SLSz-075-132-3-JP/12/94436. W związku ze wskazaną powyżej Decyzją Ministra Zdrowia, podjętą w oparciu o dyspozycję zawartą art. 48 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, koniecznym było wykonanie projektu architektoniczno-wykonawczego zamiennego i kosztorysu różnicowego dla zmienionego Programu medycznego jw. Należy również wskazać, że bez uwzględnienia projektowanej zmiany Programu medycznego, niemożliwym byłoby zachowanie trzeciego stopnia referencyjności Szpitala Pediatrycznego, do którego zachowania Zamawiający jest zobligowany. Należy wskazać, że na gruncie zawartej umowy, za wynagrodzeniem ryczałtowym, Zamawiający przewidział szereg okoliczności umożliwiających zmianę umowy w zakresie wykonania robót budowlanych zamiennych, a także robót dodatkowych wykraczających poza przedmiot umowy pierwotnej, na podstawie odrębnej umowy m.in. w okolicznościach zmiany przepisów prawa, postępu technicznego, korzystnych z punkt widzenia ekonomiki eksploatacji obiektu, a także sposób rozliczenia tych robót w oparciu o czynniki cenotwórcze określone jako maksymalne w ofercie Generalnego Wykonawcy, z uwzględnieniem Katalogu cen jednostkowych robót i obiektów inwestycyjnych publikowanych przez BISTYP CONSULTTING oraz cen materiałów w oparciu SEKOCENBUD. Należy wskazać również że, roboty dodatkowe wykraczające poza przedmiot umowy, których zakres nie był możliwy do przewidzenia, w okolicznościach jw. dotyczą w szczególności obszaru architektury pomieszczeń Szpitala wraz z towarzyszącą infrastrukturą sieci niskoprądowych i sanitarnych, w tym gazów medycznych, wentylacji i innych instalacji niezbędnych dla prawidłowego wykonania postanowień umowy pierwotnej. Nie ma zatem możliwości technicznych, organizacyjnych i prawnych oddzielenia tego zamówienia (wykonania robót dodatkowych, wykraczających poza przedmiot umowy) od zamówienia podstawowego. W przypadku zaniechania tych robót na tym etapie inwestycji, zmiana funkcji medycznych w przyszłości wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów przebudowy Szpitala, w szczególności w zakresie instalacji i pozbawiłaby Zamawiającego praw z tytułu gwarancji i rękojmi za wady udzielonej przez Generalnego Wykonawcę. W świetle powyższego zachodzą okoliczności umożliwiające udzielenie zamówienia dodatkowego w oparciu o zaistnienie przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a) i b) ustawy Prawo zamówień publicznych, które uzależniają możliwość udzielenia zamówienia dodatkowego dotychczasowemu wykonawcy, od łącznego zaistnienia nw. okoliczności: zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, wartość zamówień dodatkowych nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, wykonanie zamówienia stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Należy również wskazać, iż Generalny Wykonawca, w związku z podjętą decyzja jw. w uzgodnieniu z Zamawiającym dokonał reorganizacji frontu robót, aby uwzględnić projektowane zmiany. Wartość zamówienia dodatkowego, ustalonego w poparciu o kosztorys inwestorski różnicowy stanowi 6,25 % wartości wynagrodzenia określonego w umowie pierwotnej.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Konsorcjum:Partnerzy- IMTECH Polska Sp. z o.o. Al.Jerozolimskie162, 02-342Warszawa; QUMAK S.A. Al.Jerozolimskie136, 02-305Warszawa Lider-WARBUD S.A., Al. Jerozolimskie 162A, 02-342 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Warszawa: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych niezbędnych dla prawidłowego wykonania inwestycji pn. Budowa Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego


Numer ogłoszenia: 221480 - 2014; data zamieszczenia: 02.07.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 149968 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Warszawski Uniwersytet Medyczny, ul. Żwirki i Wigury 61, 02-091 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 5720366, faks 22 5720363.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie dodatkowych robót budowlanych niezbędnych dla prawidłowego wykonania inwestycji pn. Budowa Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dodatkowych robót budowlano-montażowych wykraczających poza zakres określony umową nr AEZ/365/S-231/11/273/2012 z dnia 15.05.2012r., zawartą z Generalnym Wykonawcą tj. z Konsorcjum: WARBUD S.A., Al. Jerozolimskie 162 A, 02-342 Warszawa; IMTECH Polska Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa; QUMAK S.A., Al. Jerozolimskie 136, 02-305 Warszawa WARBUD pn. Budowa Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, w obrębie architektury robót sanitarnych: w tym gazów medycznych, klimatyzacji, wentylacji, chłodu, instalacji niskoprądowych, w związku ze zmianą funkcji medycznych poszczególnych pomieszczeń zgodnie z uzasadnieniem zawartym poniżej.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.45.00.00-6, 45.31.12.00-2.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27.06.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Konsorcjum:Partnerzy- IMTECH Polska Sp. z o.o. Al.Jerozolimskie162, 02-342Warszawa; QUMAK S.A. Al.Jerozolimskie136, 02-305Warszawa Lider-WARBUD S.A., {Dane ukryte}, 02-342 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 17656292,23 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    18249356,62


  • Oferta z najniższą ceną:
    18249356,62
    / Oferta z najwyższą ceną:
    18249356,62


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Od kwietnia 2009r. Warszawski Uniwersytet Medyczny, zwany dalej Zamawiającym realizuje inwestycję pn. Budowa Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, finansowaną ze środków budżetu państwa. Podstawą opracowania dokumentacji projektowej dla tej inwestycji, wykonanej przez OPEN ARCHITEKCI Sp. z o.o., ul. Pilicka 27/1, 02-613 Warszawa, był Program funkcjonalno-użytkowy dla inwestycji Szpital Pediatryczny WUM z parkingiem wielopoziomowym na terenie Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, sporządzony w oparciu o program funkcjonalny, określony w dokumencie pn. Modernizacja Bazy Klinicznej. Budowa Nowego Szpitala Pediatrycznego, zwanym dalej Programem medycznym w ostatecznej wersji, zatwierdzonym w kwietniu 2009r. W dniu 15 maja 2012r. po wykonaniu dokumentacji projektowej, a także wykonaniu przygotowawczych robót budowlanych dla niniejszej Inwestycji, Zamawiający w wyniku rozstrzygnięcia przetargu w trybie ustawy Pzp, zawarł umowę o roboty budowlane z konsorcjum firm: WARBUD Spółka Akcyjna, 02-342 Warszawa, Al. Jerozolimskie 162 A, IMTECH Polska Sp. z o.o. 02-342 Warszawa, Al. Jerozolimskie 162, QUMAK-SEKOM Spółka Akcyjna, 00-807 Warszawa Al. Jerozolimskie 94, zwanych dalej Generalnym Wykonawcą. Z perspektywy upływu czterech lat, okazało się, iż koniecznym jest wprowadzenie zmian do Programu medycznego w niżej wskazanych jednostkach Szpitala Pediatrycznego oraz w konsekwencji, w oparciu o projekt zamienny, wykonanie robót budowlanych zamiennych, a także dodatkowych - wykraczających poza przedmiot umowy zawartej z Generalnym Wykonawcą. Zmiany Programu medycznego dotyczą uzasadnionej konieczności: 1) wyodrębnienia w Zakładzie Radiologii Pediatrycznej oraz zaprojektowania dodatkowej pracowni tomografii komputerowej, 2) rozszerzenia zakresu medycznego kliniki Neurotraumatologii o Traumatologię z Pododdziałem Okulistyki oraz powołanie Kliniki Neurologii. Wprowadzone do Programu Medycznego zmiany, wymusiły w konsekwencji konieczność przeorganizowania poszczególnych jednostek m.in. poprzez utworzenie Kliniki Neurologii w miejscu Kliniki Nefrologii oraz Kliniki Traumatologii i Neurotraumatologii z Pododdziałem Okulistyki w miejscu Kliniki Kardiochirurgii, która została przeniesiona w miejsce pierwotnie zaprojektowanej Kliniki Neurotraumatologii. Należy wskazać, że Inwestor, który jest uczelnią medyczną musi reagować na dane epidemiologiczne. W ostatnich kilku latach zaburzenia neurorozwojowe u dzieci stały się istotnym problemem społecznym, który wymaga podjęcia natychmiastowych działań. Z tego też względu w 2012r. w Samodzielnym Publicznym Dziecięcym Szpitalu Klinicznym WUM, przenoszonym do nowej inwestycji, utworzona została Klinika Neurologii. Nowopowstała Klinika została utworzona już po wykonaniu dokumentacji projektowej w 2012r. i z tego powodu pierwotna dokumentacja projektowa nie objęła tego obszaru klinicznego swoim zakresem. Należało zatem dokonać przeprojektowania, tak aby w strukturach nowopowstającego szpitala znaleźć dla niej miejsce. W konsekwencji doprowadziło to do konieczności zmian budowlanych. Decyzja o utworzeniu Kliniki Traumatologii, Neurotraumatologii z Pododdziałem Okulistyki wynika z konieczności stworzenia Szpitalnego Oddziału Ratunkowego dla dzieci po lewej stronie Wisły, która łączyłaby ww. dziedziny. W związku ze specyfiką ww. jednostek oraz rosnącym zapotrzebowaniem na przeprowadzanie badań techniką neuroobrazowania, niezbędnym jest również uruchomienie drugiej pracowni CT, która zapewni niezaburzony dostęp do wysokospecjalistycznych badań diagnostycznych dla SOR, Oddziału Chirurgii oraz pozostałych jednostek Szpitala realizujących badania planowe. Myśląc perspektywicznie, należało również zadbać o gabinet stomatologiczny, który został przewidziany do wyodrębnienia w ramach powierzchni Poradni Endokrynologicznej. Zmiany w Klinice Położnictwa i Klinice Neonatologii podyktowane były prognozowanym zapotrzebowaniem na świadczenia związane z patologią ciąży oraz prewencją wad rozwojowych płodu. Powyższą tendencję potwierdza zaktualizowany w 2013r. Program kompleksowej diagnostyki i terapii wewnątrzmacicznej w profilaktyce następstw i powikłań wad rozwojowych i chorób płodu - jako element poprawy stanu zdrowia płodów i noworodków na lata 2009-2013. 3) wyodrębnienia sali wybudzeń oraz nadciśnienia w Pododdziale Przeszczepu Komórek Krwiotwórczych. Powyższe wynika ze zmiany przepisów w sprawie standardów postępowania medycznego w dziedzinie anestezjologii i intensywnej terapii dla podmiotów wykonujących działalność leczniczą (Rozporządzenie z 20 grudnia 2012 na podstawie art. 22 ust. 5 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej, 4) zaprojektowanie instalacji nadciśnienia w Pododdziale Intensywnego Nadzoru Onkologicznego. Powyższe podyktowane jest względami epidemiologicznymi oraz zmianą przepisów jw. Zasadność i konieczność zmian wprowadzonych do Programu medycznego potwierdził Minister Zdrowia Decyzją nr 2 z dnia 23 maja 2013r. sygnatura sprawy: MZ-BFI-327-8780- 27/KS/13), która skorygowała Decyzję Nr 1/6513 z dnia 22 czerwca 2009r. (MZ-BFI-221-6513-3/PP/09), w oparciu m.in. o Opinie: Marszałka Województwa Mazowieckiego z dnia 17 grudnia 2012r. sygn. pisma: ZD.I9041.120.2012.AJ, Wydziału Zdrowia Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie z dnia 5 lutego 2013r., sygn. pisma: WZ-IV.9612.1.193.2012.GT oraz Dyrektora Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego w Warszawie z dnia 16 stycznia 2013r. sygn. pisma: SLSz-075-132-3-JP/12/94436. W związku ze wskazaną powyżej Decyzją Ministra Zdrowia, podjętą w oparciu o dyspozycję zawartą art. 48 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, koniecznym było wykonanie projektu architektoniczno-wykonawczego zamiennego i kosztorysu różnicowego dla zmienionego Programu medycznego jw. Należy również wskazać, że bez uwzględnienia projektowanej zmiany Programu medycznego, niemożliwym byłoby zachowanie trzeciego stopnia referencyjności Szpitala Pediatrycznego, do którego zachowania Zamawiający jest zobligowany. Należy wskazać, że na gruncie zawartej umowy, za wynagrodzeniem ryczałtowym, Zamawiający przewidział szereg okoliczności umożliwiających zmianę umowy w zakresie wykonania robót budowlanych zamiennych, a także robót dodatkowych wykraczających poza przedmiot umowy pierwotnej, na podstawie odrębnej umowy m.in. w okolicznościach zmiany przepisów prawa, postępu technicznego, korzystnych z punkt widzenia ekonomiki eksploatacji obiektu, a także sposób rozliczenia tych robót w oparciu o czynniki cenotwórcze określone jako maksymalne w ofercie Generalnego Wykonawcy, z uwzględnieniem Katalogu cen jednostkowych robót i obiektów inwestycyjnych publikowanych przez BISTYP CONSULTTING oraz cen materiałów w oparciu SEKOCENBUD. Należy wskazać również że, roboty dodatkowe wykraczające poza przedmiot umowy, których zakres nie był możliwy do przewidzenia, w okolicznościach jw. dotyczą w szczególności obszaru architektury pomieszczeń Szpitala wraz z towarzyszącą infrastrukturą sieci niskoprądowych i sanitarnych, w tym gazów medycznych, wentylacji i innych instalacji niezbędnych dla prawidłowego wykonania postanowień umowy pierwotnej. Nie ma zatem możliwości technicznych, organizacyjnych i prawnych oddzielenia tego zamówienia (wykonania robót dodatkowych, wykraczających poza przedmiot umowy) od zamówienia podstawowego. W przypadku zaniechania tych robót na tym etapie inwestycji, zmiana funkcji medycznych w przyszłości wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów przebudowy Szpitala, w szczególności w zakresie instalacji i pozbawiłaby Zamawiającego praw z tytułu gwarancji i rękojmi za wady udzielonej przez Generalnego Wykonawcę. W świetle powyższego zachodzą okoliczności umożliwiające udzielenie zamówienia dodatkowego w oparciu o zaistnienie przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a) i b) ustawy Prawo zamówień publicznych, które uzależniają możliwość udzielenia zamówienia dodatkowego dotychczasowemu wykonawcy, od łącznego zaistnienia nw. okoliczności: zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, wartość zamówień dodatkowych nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, wykonanie zamówienia stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Należy również wskazać, iż Generalny Wykonawca, w związku z podjętą decyzja jw. w uzgodnieniu z Zamawiającym dokonał reorganizacji frontu robót, aby uwzględnić projektowane zmiany. Wartość zamówienia dodatkowego, ustalonego w poparciu o kosztorys inwestorski różnicowy stanowi 6,25 % wartości wynagrodzenia określonego w umowie pierwotnej

Adres: Żwirki i Wigury 61, 02-091 Warszawa
woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: aez@wum.edu.pl, azp@wum.edu.pl
tel: 225720366, 225720373
fax: 225720363
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 14996820140
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2014-05-04
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.wum.edu.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45450000-6 Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Wykonanie dodatkowych robót budowlanych niezbędnych dla prawidłowego wykonania inwestycji pn. Budowa Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego Konsorcjum:Partnerzy- IMTECH Polska Sp. z o.o. Al.Jerozolimskie162, 02-342Warszawa; QUMAK S.A. Al.Jerozolimskie136, 02-305Warszawa Lider-WARBUD S.A.
Warszawa
2014-07-02 18 249 356,00