Warszawa: Roboty dodatkowe do zamówienia podstawowego pn. Generalny remont elewacji budynku centrali BGK w Warszawie.


Numer ogłoszenia: 171968 - 2011; data zamieszczenia: 24.06.2011

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Bank Gospodarstwa Krajowego, Al. Jerozolimskie 7, 00-955 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5229112, 5965980, faks 022 6270378,6270479 , strona internetowa www.bgk.com.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Roboty dodatkowe do zamówienia podstawowego pn. Generalny remont elewacji budynku centrali BGK w Warszawie..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Roboty dodatkowe do zamówienia podstawowego pn. Generalny remont elewacji budynku centrali BGK w Warszawie..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.45.30.07-7.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Uzasadnienie zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. a) i b) ustawy Pzp Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nie przekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; Stan faktyczny i prawny: Umowa podstawowa została zawarta w dniu 29 czerwca 2010 r. w wyniku wyboru oferty wykonawcy, tj. firmy ADEXBUD Przedsiębiorstwo Montażowo - Budowlane Oborniki ul. Brzozowa 11 w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 39 ustawy Pzp na Generalny remont elewacji budynku Centrali Banku Gospodarstwa Krajowego w Warszawie(sygn. postępowania BZP/80/DLA/2010). Wartość umowy o zamówienie podstawowe: brutto: 1 810 837,05 zł netto: 1 484 292,66 zł Zamówienia dodatkowe nie przekroczą łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia czyli 742 146,33 zł netto. Termin realizacji zamówienia dodatkowego tożsamy z terminem umowy nr 26/DLA/2010. Przedmiot wnioskowanego zamówienia dodatkowego nie był objęty zakresem zamówienia podstawowego, a jest niezbędny do jego wykonania. Roboty związane z uszczelnianiem i poprawianiem mocowania ram okiennych nie były w ogóle przewidziane w projekcie tym samym w przeprowadzanej rewitalizacji elewacji. Nieznane zamawiającemu oraz projektantowi wady nie były możliwe do przewidzenia na podstawie wizji lokalnej dostępnych elementów elewacji. Zły stan tych elementów ujawnił się dopiero po zaawansowaniu prac remontowych (czyszczenie elewacji, naprawa ubytków, spoinowanie.). Niewykonanie tych robót równolegle z pracami remontowymi wygenerowałoby niewspółmiernie wysokie koszty gdyby ich realizacja miała nastąpić po zakończeniu remontu. Wykonywanie uszczelnień i mocowań ram okiennych po zakończeniu rewitalizacji elewacji spowodowało by niszczenie zrealizowanych prac i konieczność ich powtórzenia. Wykonaniem fleków kamiennych przewidziane było w dokumentach przetargowych na poziomie 150 szt. za pomocą andezytu lub materiału odpowiadającego andezytowi. Stwierdzenie ilości i wielkości miejsc przewidzianych do flekowania można było określić dopiero po całkowitym oczyszczeniu elewacji. Operacja ciśnieniowego czyszczenia ujawniła po zdjęciu warstw zanieczyszczeń stopień degradacji kamienia elewacyjnego zdecydowanie większy niż można było ocenić bez przeprowadzenia takiego działania. Badanie inwazyjne elewacji, które wykazałoby stopień degradacji kamienia w ramach prac projektowych groziło naruszeniem jej struktury i wymagałoby natychmiastowych kosztownych działań zabezpieczających, które wymagają zgód organów administracyjnych i konserwatorskich. Element kamienny, który spadł z elewacji i był jedną z podstawowych przyczyn rozpoczęcia procesu rewitalizacji nie wykazywał znaczącego stopnia erozji kamienia. Na podstawie tego elementu nie można było wyciągnąć wniosków o skali degradacji innych elementów okładziny kamiennej budynku. Ostateczne określenie tej roboty ze wskazaniem jednoznacznym materiału (wyrobiska z których pozyskiwano w okresie międzywojennym andezyt są zamknięte, zapasy pierwotnego materiału są ograniczone i trudno osiągalne dlatego należy uzgodnić inny materiał o odpowiednich parametrach technicznych) zostało wykonane po oględzinach i decyzjach nadzoru konserwatorskiego i autorskiego (konieczność typowania miejsc do flekowania w czasie realizacji zadania opisane zostało w projekcie). Ustalono, że należy zastosować szary granit o właściwej tonacji, który dodatkowo będzie podlegał scaleniu kolorystycznemu przy użyciu odpowiednich preparatów. Realizowane zadanie przewiduje kompleksową renowację elewacji i niewykonanie robót budowlanych objętych zamówieniem dodatkowym nie pozwoli na jego zakończenie bez ujemnego wpływu na podstawowy jego cel oraz nie pozwali na jego zakończenie przy osiągnięciu prawidłowych parametrów technicznych i właściwej wizualizacji zabytkowego obiektu w centrum miasta. Nie usunięcie uszkodzeń elewacji poprzez wstawienie dodatkowych kamiennych fleków oraz pominięcie elementu związanego z osadzeniem okien w elewacji byłoby widoczne jako praca nie zakończona zgodnie z wymogami projektu, co spowoduje zdecydowaną reakcje konserwatora zabytków. Dodatkowo realizacja tych prac w późniejszym terminie po zakończeniu robót podstawowych spowodowałaby poniesienie przez Zamawiającego niewspółmiernie wysokich kosztów wynikających w znacznym stopniu z konieczności budowy wysokich rusztowań niezbędnych do realizacji tych prac oraz poniesienia innych kosztów związanych z uruchomieniem całego procesu. Realizacja powyższych prac w tym trybie spełnia warunki art. 67 ust. 1 pkt 5 ppkt a i b. Zamówienie dodatkowe jest udzielane na rzecz tego samego wykonawcy, któremu zamawiający udzielił wcześniej zamówienia podstawowego w trybie przetargu nieograniczonego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   

Nazwa:
Roboty dodatkowe do zamówienia podstawowego pn. Generalny remont elewacji budynku centrali BGK w Warszawie


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • ADEXBUD Przedsiębiorstwo Montażowo - Budowlane Oborniki, ul. Brzozowa 11, 64-600 Oborniki, kraj/woj. wielkopolskie.


Warszawa: Roboty dodatkowe do zamówienia podstawowego pn. Generalny remont elewacji budynku centrali BGK w Warszawie


Numer ogłoszenia: 192210 - 2011; data zamieszczenia: 08.07.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 171968 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Bank Gospodarstwa Krajowego, Al. Jerozolimskie 7, 00-955 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5229112, 5965980, faks 022 6270378,6270479.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Roboty dodatkowe do zamówienia podstawowego pn. Generalny remont elewacji budynku centrali BGK w Warszawie.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Roboty dodatkowe do zamówienia podstawowego pn. Generalny remont elewacji budynku centrali BGK w Warszawie.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.45.30.07-7.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
Roboty dodatkowe do zamówienia podstawowego pn. Generalny remont elewacji budynku centrali BGK w Warszawie


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.06.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ADEXBUD Przedsiębiorstwo Montażowo - Budowlane, {Dane ukryte}, 64-600 Oborniki, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 685490,22 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    796779,56


  • Oferta z najniższą ceną:
    796779,56
    / Oferta z najwyższą ceną:
    796779,56


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    I. Uzasadnienie zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. a) i b) ustawy Pzp Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nie przekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; Stan faktyczny i prawny: Umowa podstawowa została zawarta w dniu 29 czerwca 2010 r. w wyniku wyboru oferty wykonawcy, tj. firmy ADEXBUD Przedsiębiorstwo Montażowo - Budowlane Oborniki {Dane ukryte} w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 39 ustawy Pzp na Generalny remont elewacji budynku Centrali Banku Gospodarstwa Krajowego w Warszawie (sygn. postępowania BZP/80/DLA/2010). Wartość umowy o zamówienie podstawowe: brutto: 1 810 837,05 zł netto: 1 484 292,66 zł Wartość zamówienia dodatkowego wynosi netto 685 490,22 zł. Zamówienia dodatkowe nie przekroczą łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia czyli 742 146,33 zł netto. Termin realizacji zamówienia dodatkowego tożsamy z terminem umowy nr 26/DLA/2010. Przedmiot wnioskowanego zamówienia dodatkowego nie był objęty zakresem zamówienia podstawowego, a jest niezbędny do jego wykonania. Roboty związane z uszczelnianiem i poprawianiem mocowania ram okiennych nie były w ogóle przewidziane w projekcie tym samym w przeprowadzanej rewitalizacji elewacji. Nieznane zamawiającemu oraz projektantowi wady nie były możliwe do przewidzenia na podstawie wizji lokalnej dostępnych elementów elewacji. Zły stan tych elementów ujawnił się dopiero po zaawansowaniu prac remontowych (czyszczenie elewacji, naprawa ubytków, spoinowanie.). Niewykonanie tych robót równolegle z pracami remontowymi wygenerowałoby niewspółmiernie wysokie koszty gdyby ich realizacja miała nastąpić po zakończeniu remontu. Wykonywanie uszczelnień i mocowań ram okiennych po zakończeniu rewitalizacji elewacji spowodowało by niszczenie zrealizowanych prac i konieczność ich powtórzenia. Wykonaniem fleków kamiennych przewidziane było w dokumentach przetargowych na poziomie 150 szt. za pomocą andezytu lub materiału odpowiadającego andezytowi. Stwierdzenie ilości i wielkości miejsc przewidzianych do flekowania można było określić dopiero po całkowitym oczyszczeniu elewacji. Operacja ciśnieniowego czyszczenia ujawniła po zdjęciu warstw zanieczyszczeń stopień degradacji kamienia elewacyjnego zdecydowanie większy niż można było ocenić bez przeprowadzenia takiego działania. Badanie inwazyjne elewacji, które wykazałoby stopień degradacji kamienia w ramach prac projektowych groziło naruszeniem jej struktury i wymagałoby natychmiastowych kosztownych działań zabezpieczających, które wymagają zgód organów administracyjnych i konserwatorskich. Element kamienny, który spadł z elewacji i był jedną z podstawowych przyczyn rozpoczęcia procesu rewitalizacji nie wykazywał znaczącego stopnia erozji kamienia. Na podstawie tego elementu nie można było wyciągnąć wniosków o skali degradacji innych elementów okładziny kamiennej budynku. Ostateczne określenie tej roboty ze wskazaniem jednoznacznym materiału (wyrobiska z których pozyskiwano w okresie międzywojennym andezyt są zamknięte, zapasy pierwotnego materiału są ograniczone i trudno osiągalne dlatego należy uzgodnić inny materiał o odpowiednich parametrach technicznych) zostało wykonane po oględzinach i decyzjach nadzoru konserwatorskiego i autorskiego (konieczność typowania miejsc do flekowania w czasie realizacji zadania opisane zostało w projekcie). Ustalono, że należy zastosować szary granit o właściwej tonacji, który dodatkowo będzie podlegał scaleniu kolorystycznemu przy użyciu odpowiednich preparatów. Realizowane zadanie przewiduje kompleksową renowację elewacji i niewykonanie robót budowlanych objętych zamówieniem dodatkowym nie pozwoli na jego zakończenie bez ujemnego wpływu na podstawowy jego cel oraz nie pozwali na jego zakończenie przy osiągnięciu prawidłowych parametrów technicznych i właściwej wizualizacji zabytkowego obiektu w centrum miasta. Nie usunięcie uszkodzeń elewacji poprzez wstawienie dodatkowych kamiennych fleków oraz pominięcie elementu związanego z osadzeniem okien w elewacji byłoby widoczne jako praca nie zakończona zgodnie z wymogami projektu, co spowoduje zdecydowaną reakcje konserwatora zabytków. Dodatkowo realizacja tych prac w późniejszym terminie po zakończeniu robót podstawowych spowodowałaby poniesienie przez Zamawiającego niewspółmiernie wysokich kosztów wynikających w znacznym stopniu z konieczności budowy wysokich rusztowań niezbędnych do realizacji tych prac oraz poniesienia innych kosztów związanych z uruchomieniem całego procesu. Realizacja powyższych prac w tym trybie spełnia warunki art. 67 ust. 1 pkt 5 ppkt a i b. Zamówienie dodatkowe jest udzielane na rzecz tego samego wykonawcy, któremu zamawiający udzielił wcześniej zamówienia podstawowego w trybie przetargu nieograniczonego.

Adres: Al. Jerozolimskie 7, 00-955 Warszawa
woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: sekretariatDZZK@bgk.pl, Magdalena.Sawicka@bgk.pl
tel: +48 22 599 80 48,
fax: +48 22 596 59 05
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 17196820110
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2011-06-23
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.bgk.com.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Roboty dodatkowe do zamówienia podstawowego pn. Generalny remont elewacji budynku centrali BGK w Warszawie ADEXBUD Przedsiębiorstwo Montażowo - Budowlane
Oborniki
2011-07-08 796 779,00