Jasło: Opracowanie dokumentacji: Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i turystyki - CZĘŚĆ I. Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego - CZĘŚĆ II.


Numer ogłoszenia: 22601 - 2015; data zamieszczenia: 19.02.2015

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Jasielski , ul. Rynek 18, 38-200 Jasło, woj. podkarpackie, tel. 013 4483410 w. 108, faks 013 4463189.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.powiat.jaslo.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie dokumentacji: Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i turystyki - CZĘŚĆ I. Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego - CZĘŚĆ II..


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie w formie tekstowej i graficznej następującej dokumentacji: Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i rozwoju turystyki. CZĘŚĆ I, Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego CZĘŚĆ II (Plan ten powinien być spójny z Koncepcją programowo-przestrzenną), Strategii Rozwoju Beskidu Niskiego wraz z zintegrowanym planem działań w zakresie rozwoju rynku pracy oraz dywersyfikacji aktywności gospodarczej. Strategia wraz z planem powinny zawierać m. in. odniesienie do kwestii modernizacji i adaptacji szkolnictwa, ze szczególnym uwzględnieniem szkolnictwa zawodowego, możliwości rozwoju sektora usług ze szczególnym uwzględnieniem turystyki i kultury CZĘŚĆ III. Zadanie to jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013 (konkurs dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych, ogłoszony przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, obecnie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju). Kontekst zamówienia: Zgodnie z metodologicznymi założeniami Krajowej Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 (KPKZ 2030 oraz przesłankami wynikającymi z Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego (KSRR) i wskazań dotyczących zasad finansowania w ramach nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020, samorządy powiatów jasielskiego i krośnieńskiego oraz miasta Jasło i Krosno podjęły wspólne zadanie wstępnej analizy obszaru funkcjonalnego pod kątem jego spójności pod względem cech geograficznych, społeczno gospodarczych i przestrzennych z jednoczesnym zdefiniowaniem potrzeb w zakresie zadań o charakterze publicznym pozwalających na ograniczenie występujących problemów. Potrzeba taka wynika również z zaobserwowanych w ostatnich latach zjawisk demograficznych, ekonomicznych i społecznych, które maja charakter zjawisk stałych. Podstawą dla wyznaczenia krośnieńsko-jasielskiego obszaru funkcjonalnego jest ekspertyza wykonana w ramach prac nad aktualizacją i uzupełnieniem Strategii Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020 zatytułowana Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym autorstwa dr hab. Tomasza Komornickiego, dr hab. Przemysława Śleszyńskiego i dr Piotra Siłka (październik 2012). Opracowanie to, na bazie przeprowadzonych badań dla całego województwa podkarpackiego, zawiera analizę podziału województwa na obszary funkcjonalne, wraz z analizą ich biegunów wzrostu. Wśród wymienionych obszarów wyróżnione zostały miejskie obszary funkcjonalne (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno Jasło (biegun potencjalny) oraz Krosno Jasło Gorlice (potencjalna oś rozwoju). Przedstawiona analiza brała pod uwagę różnorodne czynniki pozwalające na dokonanie powyższych podziałów, m.in. ocenę stopnia rozwoju systemu osadniczego (w tym ciążenia grawitacyjne i rzeczywiste), dostępność komunikacyjną, trendy demograficzne, rynek pracy, kapitał ludzki i społeczny, uwarunkowania ekonomiczne. Przedstawiona analiza wskazuje wyraźnie na istnienie bliskiego i naturalnego powiązania pomiędzy Jasłem i Krosnem, co więcej, rekomenduje podjęcie działań na rzecz integracji duopolu Krosno Jasło. Ważnym wskazaniem jest także przedstawienie jako potencjalnej osi rozwojowej obszaru funkcjonalnego Krosno Jasło Gorlice, co w oczywisty sposób prowadzi do zmodyfikowanego podejścia do identyfikacji obszarów funkcjonalnych z pominięciem podziałów wynikających ze struktury administracyjnej (przekroczenie granicy województwa podkarpackiego i małopolskiego). Wstępnie zidentyfikowane w powyższym opracowaniu oraz dostrzeżone przez JST obszaru krośnieńsko-jasielskiego problemy rozwojowe obejmują m.in. zjawisko depopulacji, monocentrycznego charakteru rozwoju aktywności gospodarczej (przemysł) przy jednoczesnym dużym odsetku ludności rolniczej, niedostatków w zakresie modernizowania rynku pracy, w tym dostosowywania szkolnictwa zawodowego, poważne utrudnienia wynikające z jednej strony z peryferyjności terytorialnej (długi czas dojazdu do Warszawy i Rzeszowa), a z drugiej nierozwiązane problemy w zakresie komunikacji wewnętrznej obszaru, czy zintegrowanego transportu publicznego. Powiaty jasielski i krośnieński, wraz z bardzo blisko współpracującymi z nimi gminami na ich terenie oraz miasta Jasło i Krosno systematycznie dążą do podejmowania wspólnych działań w wielu dziedzinach. Wiele projektów realizowanych jest w partnerstwie, wspólnie przygotowywane są nowe projekty zgłaszane do regionalnego programu operacyjnego), jednak widoczna jest konieczność podjęcia strategicznych działań na rzecz wspólnego planowania rozwoju na terenie obszaru funkcjonalnego. Równocześnie zwraca się uwagę na brak rozwiązań połączenia kolejowego M. Krosna z Rzeszowem. Powiat Jasielski (Partner Wiodący) wspólnie z Miastem Jasłem, Miastem Krosnem, Powiatem Krośnieńskim złożyli projekt pn. Dla spójności i dostępności- analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego jasielskiego. Zasadniczym celem projektu, którego elementem jest analiza jest wdrożenie mechanizmów zintegrowanego planowania inwestycyjnego i przestrzennego na obszarze krośnieńsko-jasielskim ze szczególnym uwzględnieniem podejścia funkcjonalnego. Poprzez realizację projektu ugruntowane zostanie wykorzystanie nowego modelu podejścia do polityki regionalnej promujące wykorzystywanie efektu synergii, kooperacji pomiędzy JST i wykorzystywania dobrych praktyk. Zapisy projektu wskazują, że zarówno opracowanie koncepcji programowo- przestrzennej jak i dokumentu zintegrowany plan zagospodarowania przestrzennego jak i strategia rozwoju Beskidu Niskiego wraz z zintegrowanym planem działań w zakresie rozwoju rynku pracy oraz dywersyfikacji działalności gospodarczej dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko jasielskiego powinien odnosić się do trzech poziomów biegunów wzrostu, czyli dla miejskiego obszaru funkcjonalnego tj.: (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno Jasło (biegun potencjalny) oraz MOF Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju) zidentyfikowanych w dokumencie Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym oraz w dokumencie opracowanym w ramach projektu pn. Analiza dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko jasielskiego. Celem opracowań jest wdrożenie mechanizmów zintegrowanego planowania inwestycyjnego i przestrzennego na obszarze krośnieńsko-jasielskim ze szczególnym uwzględnieniem podejścia funkcjonalnego. Powyższemu celowi ogólnemu będzie realizacja następujących celów szczegółowych:wzmocnienie współpracy między JST koniecznej do realizacji wspólnych działań na terenie obszaru funkcjonalnego krośnieńsko- jasielskiego, wybór priorytetów do realizacji wspólnych działań na podstawie identyfikacji przeprowadzonej w dokumencie pn.Przeprowadzenie analizy dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego ;przygotowanie dokumentów planistycznych pozwalających na systemowe rozwiązanie wspólnych kluczowych zagadnień dotyczących celów tematycznych funduszy europejskich na lata 2013-2020;budowanie zaplecza społecznego identyfikującego się z planami strategicznymi i włączanie społeczności do procesu planowania poprzez konsultacje społeczne, wdrażanie strategicznego podejścia do przeciwdziałania problemom rozwojowym obszaru krośnieńsko- jasielskiego pozwalającego na prowadzenie długoterminowej polityki ograniczającej utratę funkcji gospodarczych, realne wzmocnienie współpracy miedzy powiatem krośnieński i jasielskim oraz miastami Krosno i Jasło na rzecz wspólnego rozwiązywania problemów charakterystycznych dla obszaru funkcjonalnego. W ramach realizacji niniejszego Zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia 8 spotkań konsultacji społecznych jako mechanizmów partycypacji obywatelskiej w zakresie planowania i zarządzania strategicznego rozwojem- na terenie obszaru funkcjonalnego krośnieńsko- jasielskiego, w tym 4 spotkań konsultacyjnych (po jednym dla każdej JST zaangażowanych w realizację projektu ) w czasie realizacji zadania oraz 4 spotkań konsultacyjnych (po jednym dla każdej JST zaangażowanych w realizację projektu) po opracowaniu koncepcji w celu prezentacji mieszkańcom regionu zaproponowanych rozwiązań. W czasie przygotowania opracowania Wykonawca uwzględni następujące istniejące dokumenty strategiczne oraz akty prawa krajowego i unijnego oraz ich aktualizacje, w szczególności: Unijne: pakiet legislacyjny dla polityki spójności przedstawiony przez KE w dniu 6 października 2011 r.; Strategia Europa 2020;Krajowe: Umowa Partnerstwa 2014-2020, Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030, Strategia Rozwoju Kraju 2020, Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego 2010-2020: Regiony, Miasta, Obszary wiejskie, Strategią Rozwoju Zrównoważonego Polski do roku 2025;Regionalne Strategia Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020 Plan Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Podkarpackiego Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Województwa Podkarpackiego Program Ochrony Powietrza oraz Ochrony Środowiska przed Hałasem dla Województwa Podkarpackiego. Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym. Programy operacyjne dotyczące obszaru funkcjonalnego, w tym Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego 2014-2020 (a do czasu jego opracowania projekt tego programu). Lokalne: Dokumenty strategiczne dotyczące rozwoju obowiązujące u partnerów projektu oraz w gminach obszaru funkcjonalnego. Informacje zawarte w Analizie dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego opracowanej na zlecenie Powiatu Jasielskiego w roku 2014. Opracowania strategiczne powstałe w ramach projektu Miasta Jasła pn. Jasielska Strefa Usług Publicznych w roku 2014. Informacje zawarte w Zintegrowanym planie transportowym dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego opracowywanym na zlecenie Powiatu Jasielskiego w roku 2014. Zamówienie obejmuje opracowanie w formie tekstowej i graficznej dokumentacji dla dwóch opracowań: Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i rozwoju turystyki - CZĘŚĆ I, Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego dla krośnieńsko-jasielskiego obszaru funkcjonalnego - CZĘŚĆ II. Opracowania mają być sporządzone dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego, w 3 wariantach rozwojowych: miejskiego obszaru funkcjonalnego (MOF) Krosno(biegun rzeczywisty), obszaru funkcjonalnego (MOF) Krosno-Jasło (biegun potencjalny) oraz Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju). Procedura odbioru zamówienia składa się z: Złożenia dokumentacji wraz z podpisaniem protokołu odbioru danej części, Weryfikacji przez Zamawiającego (w terminie do 7 dni roboczych Zamawiający ma możliwość wniesienia uwag do każdej ze złożonych części dokumentacji), Podpisania protokołu odbioru każdej z części bez zastrzeżeń lub zwrotu opracowania z podaniem w protokole odbioru przyczyn odmowy odbioru wraz ze wskazaniem terminu usunięcia wad, pod rygorem naliczenia kar umownych, Powtórnego przekazania przez Wykonawcę, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, dokumentacji z uwzględnieniem wniesionych przez Zamawiającego uwag wraz z protokołem odbioru, Podpisanie protokołu odbioru końcowego przez Strony. Protokół odbioru końcowego powinien być opatrzony datą oraz zaopatrzony w następujące oświadczenia: pisemne oświadczenie Wykonawcy, że przekazana dokumentacja została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami i normami oraz zgodnie z dostępną wiedzą techniczną, pisemne oświadczenie Wykonawcy, że dokumentacja wydana zostaje w stanie zupełnym, a mianowicie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć i który jest znany Wykonawcy. Przedmiot zamówienia należy sporządzić w sposób zapewniający Zamawiającemu możliwość późniejszej edycji i rozbudowy. Wymagania dotyczące formy złożenia dokumentów Wykonawca przygotuje opracowania w każdej z części zamówienia w języku polskim, a ich wersję ostateczną dostarczy Zamawiającemu w 6 egzemplarzach drukowanych oraz 6 egzemplarzach na elektronicznych nośnikach informacji, w plikach w formacie .docx i .pdf oraz plikach źródłowych możliwych do edycji, (np. dxf, dwg, .xlsx, .docx, .rtf, .cdr ). Wykonawca opracuje i dostarczy Zamawiającemu skróconą postać każdej części dokumentu w wersji elektronicznej celem zaprezentowania wyników szerszej grupie odbiorców a także w formacie umożliwiającym prezentację poszczególnych części opracowań na stronie internetowej (zawierającą mapy, wykresy, tabele, itp.). Objętość skróconych wersji opracowań(zawierających najważniejsze elementy) nie powinna być większa niż 30 stron formatu A4 plus mapy (w formacie maks. A3).Wykonawca zobowiązuje się do oznakowanie wszystkich przygotowanych materiałów, dokumentów i publikacji w tym materiałów przeznaczonych na spotkania konsultacyjne wytworzonych w ramach niniejszego zlecenia (w wersji papierowej, elektronicznej, oraz na innych użytych nośnikach) poprzez zamieszczenie: logo Unii Europejskiej i logo Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 - 2013 oraz informacji o współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej dla projektu przyznanych w ramach Konkursu dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych ogłoszonego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. W opracowanych dokumentach informacji Opracowanie zostało wykonane na zlecenie Powiatu Jasielskiego Wykonawca przeniesie na Zamawiającego z dniem ostatecznego odbioru przedmiotu zamówienia lub jego części nieograniczone majątkowe prawa autorskie do wszystkich elementów prac i dokumentów, powstałych w związku z wykonaniem zintegrowanego planu systemu transportu publicznego w zakresie rozporządzania nimi i korzystania z nich przez czas nieoznaczony na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 41 ust.2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zamawiający może cedować nabyte prawo na rzecz Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz innych podmiotów w celu opracowania dokumentów planistycznych, strategicznych i naukowych. Wykonawca dopuszcza możliwość sporządzenia przez podmioty zewnętrzne (np. przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju) obcojęzycznych wersji wszelkich publikacji oraz materiałów przygotowanych w ramach realizowanego projektu. Wykonawca wyraża zgodę na wykonywanie przez Zamawiającego oraz inne podmioty zewnętrzne prawa zależnego, tj. rozporządzanie i korzystanie z opracowań publikacji oraz materiałów przygotowanych w ramach realizowanego projektu, w tym ich wersji obcojęzycznych. Zamawiający zobowiązuje się do respektowania autorskich praw osobistych osób działających w imieniu Wykonawcy, w szczególności zobowiązuje się do oznaczania autorstwa wszelkich publikacji przygotowanych w ramach realizowanego projektu oraz ich rzetelnego wykorzystywania. Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego za wszelkie wady prawne opracowań, a w szczególności za ewentualne roszczenia osób trzecich wynikające z naruszenia praw własności intelektualnej, w tym za nieprzestrzeganie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631, z późn. zm.) w związku z wykonywaniem opracowań. Inne Wykonawca przygotuje i przedstawi następujące prezentacje dotyczące kolejno: założeń do opracowywanych dokumentów - oddzielne prezentacje dla każdego opracowanego dokumentu w każdej z części przedmiotu zamówienia do dnia 18.03.2015 r. ostatecznych wersji sporządzonych dokumentów (po zatwierdzeniu przez Zamawiającego).Prezentacje odbędą się w siedzibie Zamawiającego (w Jaśle) lub w siedzibach partnerów projektu (w Krośnie) w udostępnionych nieodpłatnie pomieszczeniach. Wykonawca zabezpieczy sprzęt niezbędny do przedstawienia prezentacji. W okresie obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu pisemnie raz na 1 miesiąc, w terminie do 5 dnia miesiąca, pisemnej informacji o stanie zaawansowania prac...


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
72.22.20.00-7, 73.22.00.00-0, 90.71.21.00-2, 71.24.00.00-2, 71.24.10.00-9, 71.24.20.00-6, 73.22.00.00-0, 90.71.21.00-2, 71.24.00.00-2.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 2.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 19.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść do dnia 27.02.2015 r. do godz. 11:00 wadium wwysokości: Dla CZĘŚCI I - 10 000,00 zł, Dla CZĘŚCI II - 3 000,00 zł Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Uwaga: W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich zamawiający może je zatrzymać. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone: W art. 46 ust 4a prawa zamówień publicznych, tj. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że nie wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, W art. 46 ust. 5 prawa zamówień publicznych, tj.: jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i napierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć łącznie z ofertą, może być w oddzielnej kopercie. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Bank Spółdzielczy w Rymanowie Nr 53 8636 0005 2001 0004 5740 0009. Terminem wniesienia wadium w formie pieniężnej jest termin wpływu wadium na konto Zamawiającego. Brak wadium (wpłaconego przez Wykonawcę) w wyznaczonym terminie na koncie Zamawiającego spowoduje wykluczenie tego Wykonawcy. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • oocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - zał. nr 3 do SIWZ


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • oZamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością usługi, w tym: Dla CZĘŚCI I: zrealizował co najmniej jedną usługę projektową, polegającą na planowaniu i projektowaniu systemów transportu, w tym opracowania w zakresie studiów wykonalności dla inwestycji drogowych (dróg klasy G lub wyższej) lub opracowania z zakresu analiz i modelowania ruchu dla inwestycji drogowych (o charakterze ponadlokalnym dla dróg klasy G lub wyższej) i/lub opracowania w zakresie studiów lokalizacyjno-technicznych lub koncepcji technicznych dla tras drogowych, o wartości co najmniej 80 000 zł brutto; zrealizował co najmniej jedną usługę polegającą na opracowaniu koncepcji-programowo przestrzennej lub studium wykonalności lub dokumentacji technicznej obiektu typu linia kolejowa o wartości minimum 80.000 zł brutto. Dla CZĘŚCI II: zrealizował co najmniej 1 usługę polegającą na wykonaniu opracowania zawierającego projekt studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla gminy, analogiczny dla do ww studium dokument planistyczny dla terenu powiatu lub obszaru funkcjonalnego o łącznej liczbie ludności minimum 100 000 mieszkańców albo uczestniczył w zespole autorskim projektu planu zagospodarowania przestrzennego województwa.


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • oocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - zał. nr 3 do SIWZ


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w tym Dla CZĘŚCI I: co najmniej 1 osobą pełniącą funkcję projektanta, posiadającą doświadczenie w opracowaniu lub udziale w przygotowaniu co najmniej 1 opracowania: w zakresie studiów wykonalności dla inwestycji drogowych (dróg klas G lub wyższej) lub opracowań z zakresu analiz i modelowania ruchu dla inwestycji drogowych (o charakterze ponad lokalnym dla dróg klasy G lub wyższej) lub opracowań w zakresie studiów lokalizacyjno-technicznych lub koncepcji technicznych dla tras drogowych (dla dróg klasy G lub wyższej) - dla dróg o długości odcinka min. 30 km, oraz co najmniej jednego opracowania z zakresu studiów techniczno-ekonomiczno-środowiskowych (STEŚ) dla dróg o długości odcinka minimum 10 kilometrów co najmniej 1 osobą, projektanta, który w okresie ostatnich 3 lat wykonał co najmniej jedno opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej obejmujące co najmniej koncepcję programowo - przestrzenną budowy lub modernizacji (rozbudowy, przebudowy) linii lub łącznicy kolejowej. co najmniej 1 osobą - posiadającą doświadczenie w pracach urbanistycznych, polegające na sporządzeniu lub udziale w sporządzeniu opracowania planistycznego - studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i planu miejscowego z rozwiązaniami komunikacyjnymi o złożonym stopniu trudności, obejmującego obszary gmin o powierzchni nie mniejszej niż 40 km2 i liczbie mieszkańców co najmniej 10.000. Powiązania komunikacyjne ujęte w opracowanym dokumencie planistycznym powinny mieć rangę co najmniej ponadlokalną, co najmniej 1 osobą- posiadającą doświadczenie w pracach z zakresu ochrony środowiska i dóbr kultury, polegające na sporządzeniu lub udziale w sporządzeniu opracowania planistycznego - studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i planu miejscowego z rozwiązaniami komunikacyjnymi o złożonym stopniu trudności, obejmujące obszary gmin o powierzchni nie mniejszej niż 40 km2 i liczbie mieszkańców co najmniej 10.000. Powiązania komunikacyjne ujęte w opracowanym dokumencie planistycznym powinny mieć rangę co najmniej ponadlokalną, Dla CZĘŚCI II: co najmniej 1 osobą - posiadającą doświadczenie w pracach urbanistycznych, polegające na sporządzeniu lub udziale w sporządzeniu opracowania planistycznego - studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i planu miejscowego z rozwiązaniami komunikacyjnymi o złożonym stopniu trudności, obejmującego obszary o powierzchni nie mniejszej niż 40 km2 i liczbie mieszkańców co najmniej 10.000. Powiązania komunikacyjne ujęte w opracowanym dokumencie planistycznym powinny mieć rangę co najmniej ponadlokalną, co najmniej 1 osobą- posiadającą doświadczenie w pracach z zakresu ochrony środowiska i dóbr kultury, polegające na sporządzeniu lub udziale w sporządzeniu opracowania planistycznego - studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i planu miejscowego z rozwiązaniami komunikacyjnymi o złożonym stopniu trudności, obejmujące obszary o powierzchni nie mniejszej niż 40 km2 i liczbie mieszkańców co najmniej 10.000. Powiązania komunikacyjne ujęte w opracowanym dokumencie planistycznym powinny mieć rangę co najmniej ponadlokalną


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - zał. nr 3 do SIWZ


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;


III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Jeżeli Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Upoważnienie do podpisania oferty, o ile nie wynika ono z dokumentów dołączonych do oferty. Za osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawców uznaje się: osoby wskazane w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w dokumencie równorzędnym, osoby legitymujące się odpowiednim pełnomocnictwem określającym zakres umocowania. Dokument ten należy złożyć w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Zobowiązanie innych podmiotów (jeżeli dotyczy) - ORYGINAŁ,

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - termin wykonania - 5


IV.3) ZMIANA UMOWY


przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

po ewentualnej zmianie przepisu dotyczącego wysokości stawki podatku od towarów i usług VAT. Zamawiający może zmienić termin wykonania zamówienia w zawartej umowie w przypadku: wystąpienia siły wyższej - tj. zdarzenia bądź połączenia zdarzeń obiektywnie niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których Wykonawca lub Zamawiający nie mogli przewidzieć i którym nie mogli zapobiec, ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązaniowych (np. wojny, pożary, powodzie, embarga przewozowe, strajki oraz oficjalne decyzje organów władzy państwowej, huragany, itp.); gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy. Zamawiający dopuszcza zmianę osób wykonujących faktycznie przedmiot zamówienia, wskazanych przez Wykonawcę w ofercie (wykaz osób) w przypadku wystąpienia okoliczności, której nie można było przewidzieć, na osobę spełniającą wymogi Zamawiającego określone w SIWZ.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.powiat.jaslo.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Jaśle, Rynek 18, 38-200 Jasło, pokój nr 305.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
27.02.2015 godzina 11:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Jaśle, Rynek 18, 38-200 Jasło, w Sekretariacie Starosty (pokój nr 314).


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt Dla spójności i dostępności - analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego-jasielskiego/Program Operacyjny Pomoc Techniczna 2007-2013.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


CZĘŚĆ Nr:
1
NAZWA:
Opracowanie dokumentacji: Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i turystyki - CZĘŚĆ I.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    CZĘŚĆ I- Opracowanie Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter strategicznego rozwiązania dla całego obszaru krośnieńsko-jasielskiego, ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i rozwoju turystyki. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w załączniku nr 8. W ramach koncepcji programowo-przestrzennej Wykonawca opracuje szczegółowe koncepcje programowo-przestrzenne wybranych inwestycji kluczowych dla rozwoju obszaru funkcjonalnego inwestycji wraz ze studiami zagospodarowania przestrzennego, w tym: Koncepcja programowo-przestrzenna drogi Kielce - Nowy Korczyn - Tarnów - Barwinek na odcinku Tarnów-Jasło-Krosno-węzeł S-19. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w załączniku nr 9. Koncepcja programowo-przestrzenna łącznicy kolejowej pomiędzy linią nr 108 Stróże - Krościenko a linią nr 106 Jasło - Rzeszów. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w załączniku nr 10. Koncepcja programowo-przestrzenna budowy drogi łączącej drogę krajową nr 28 w miejscowości Topoliny z drogą krajową nr 28 (ul. 3-go Maja) w mieście Jaśle. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w załączniku nr 11. Koncepcja programowo-przestrzenna sieci ścieżek rowerowych na terenie obszaru funkcjonalnego. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w załączniku nr 12.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    72.22.20.00-7, 73.22.00.00-0, 90.71.21.00-2, 71.24.00.00-2, 71.24.10.00-9, 71.24.20.00-6.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 19.06.2015.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. termin wykonania - 5


CZĘŚĆ Nr:
2
NAZWA:
Opracowanie dokumentacji Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego - CZĘŚĆ II.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opracowanie dokumentacji Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego - CZĘŚĆ II. w formie tekstowej i graficznej zwanego dalej Zintegrowanym Planem Zagospodarowania. w oparciu o przepisy ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. 2012, poz. 647 ze zm.) w zakresie określonym w części głównej SIWZ. Zintegrowany plan zagospodarowania Wykonawca sporządzi w sposób rzetelny, jasny i czytelny, przy uwzględnieniu wymogu najwyższej staranności i jakości, zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej. Przedmiot zamówienia, musi uwzględniać wszystkie wymagania określone przepisami prawa (obowiązującymi na dzień przekazania przedmiotu zamówienia) Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w załączniku nr 13.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    73.22.00.00-0, 90.71.21.00-2, 71.24.00.00-2.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 19.06.2015.


Numer ogłoszenia: 23235 - 2015; data zamieszczenia: 20.02.2015


OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA


Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.


Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
22601 - 2015 data 19.02.2015 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Powiat Jasielski, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło, woj. podkarpackie, tel. 013 4483410 w. 108, fax. 013 4463189.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU


II.1) Tekst, który należy zmienić:


  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    II.1.4).

  • W ogłoszeniu jest:
    Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie w formie tekstowej i graficznej następującej dokumentacji: Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i rozwoju turystyki. CZĘŚĆ I, Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego CZĘŚĆ II (Plan ten powinien być spójny z Koncepcją programowo-przestrzenną), Strategii Rozwoju Beskidu Niskiego wraz z zintegrowanym planem działań w zakresie rozwoju rynku pracy oraz dywersyfikacji aktywności gospodarczej. Strategia wraz z planem powinny zawierać m. in. odniesienie do kwestii modernizacji i adaptacji szkolnictwa, ze szczególnym uwzględnieniem szkolnictwa zawodowego, możliwości rozwoju sektora usług ze szczególnym uwzględnieniem turystyki i kultury CZĘŚĆ III. Zadanie to jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013 (konkurs dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych, ogłoszony przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, obecnie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju). Kontekst zamówienia: Zgodnie z metodologicznymi założeniami Krajowej Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 (KPKZ 2030 oraz przesłankami wynikającymi z Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego (KSRR) i wskazań dotyczących zasad finansowania w ramach nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020, samorządy powiatów jasielskiego i krośnieńskiego oraz miasta Jasło i Krosno podjęły wspólne zadanie wstępnej analizy obszaru funkcjonalnego pod kątem jego spójności pod względem cech geograficznych, społeczno gospodarczych i przestrzennych z jednoczesnym zdefiniowaniem potrzeb w zakresie zadań o charakterze publicznym pozwalających na ograniczenie występujących problemów. Potrzeba taka wynika również z zaobserwowanych w ostatnich latach zjawisk demograficznych, ekonomicznych i społecznych, które maja charakter zjawisk stałych. Podstawą dla wyznaczenia krośnieńsko-jasielskiego obszaru funkcjonalnego jest ekspertyza wykonana w ramach prac nad aktualizacją i uzupełnieniem Strategii Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020 zatytułowana Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym autorstwa dr hab. Tomasza Komornickiego, dr hab. Przemysława Śleszyńskiego i dr Piotra Siłka (październik 2012). Opracowanie to, na bazie przeprowadzonych badań dla całego województwa podkarpackiego, zawiera analizę podziału województwa na obszary funkcjonalne, wraz z analizą ich biegunów wzrostu. Wśród wymienionych obszarów wyróżnione zostały miejskie obszary funkcjonalne (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno Jasło (biegun potencjalny) oraz Krosno Jasło Gorlice (potencjalna oś rozwoju). Przedstawiona analiza brała pod uwagę różnorodne czynniki pozwalające na dokonanie powyższych podziałów, m.in. ocenę stopnia rozwoju systemu osadniczego (w tym ciążenia grawitacyjne i rzeczywiste), dostępność komunikacyjną, trendy demograficzne, rynek pracy, kapitał ludzki i społeczny, uwarunkowania ekonomiczne. Przedstawiona analiza wskazuje wyraźnie na istnienie bliskiego i naturalnego powiązania pomiędzy Jasłem i Krosnem, co więcej, rekomenduje podjęcie działań na rzecz integracji duopolu Krosno Jasło. Ważnym wskazaniem jest także przedstawienie jako potencjalnej osi rozwojowej obszaru funkcjonalnego Krosno Jasło Gorlice, co w oczywisty sposób prowadzi do zmodyfikowanego podejścia do identyfikacji obszarów funkcjonalnych z pominięciem podziałów wynikających ze struktury administracyjnej (przekroczenie granicy województwa podkarpackiego i małopolskiego). Wstępnie zidentyfikowane w powyższym opracowaniu oraz dostrzeżone przez JST obszaru krośnieńsko-jasielskiego problemy rozwojowe obejmują m.in. zjawisko depopulacji, monocentrycznego charakteru rozwoju aktywności gospodarczej (przemysł) przy jednoczesnym dużym odsetku ludności rolniczej, niedostatków w zakresie modernizowania rynku pracy, w tym dostosowywania szkolnictwa zawodowego, poważne utrudnienia wynikające z jednej strony z peryferyjności terytorialnej (długi czas dojazdu do Warszawy i Rzeszowa), a z drugiej nierozwiązane problemy w zakresie komunikacji wewnętrznej obszaru, czy zintegrowanego transportu publicznego. Powiaty jasielski i krośnieński, wraz z bardzo blisko współpracującymi z nimi gminami na ich terenie oraz miasta Jasło i Krosno systematycznie dążą do podejmowania wspólnych działań w wielu dziedzinach. Wiele projektów realizowanych jest w partnerstwie, wspólnie przygotowywane są nowe projekty zgłaszane do regionalnego programu operacyjnego), jednak widoczna jest konieczność podjęcia strategicznych działań na rzecz wspólnego planowania rozwoju na terenie obszaru funkcjonalnego. Równocześnie zwraca się uwagę na brak rozwiązań połączenia kolejowego M. Krosna z Rzeszowem. Powiat Jasielski (Partner Wiodący) wspólnie z Miastem Jasłem, Miastem Krosnem, Powiatem Krośnieńskim złożyli projekt pn. Dla spójności i dostępności- analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego jasielskiego. Zasadniczym celem projektu, którego elementem jest analiza jest wdrożenie mechanizmów zintegrowanego planowania inwestycyjnego i przestrzennego na obszarze krośnieńsko-jasielskim ze szczególnym uwzględnieniem podejścia funkcjonalnego. Poprzez realizację projektu ugruntowane zostanie wykorzystanie nowego modelu podejścia do polityki regionalnej promujące wykorzystywanie efektu synergii, kooperacji pomiędzy JST i wykorzystywania dobrych praktyk. Zapisy projektu wskazują, że zarówno opracowanie koncepcji programowo- przestrzennej jak i dokumentu zintegrowany plan zagospodarowania przestrzennego jak i strategia rozwoju Beskidu Niskiego wraz z zintegrowanym planem działań w zakresie rozwoju rynku pracy oraz dywersyfikacji działalności gospodarczej dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko jasielskiego powinien odnosić się do trzech poziomów biegunów wzrostu, czyli dla miejskiego obszaru funkcjonalnego tj.: (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno Jasło (biegun potencjalny) oraz MOF Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju) zidentyfikowanych w dokumencie Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym oraz w dokumencie opracowanym w ramach projektu pn. Analiza dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko jasielskiego. Celem opracowań jest wdrożenie mechanizmów zintegrowanego planowania inwestycyjnego i przestrzennego na obszarze krośnieńsko-jasielskim ze szczególnym uwzględnieniem podejścia funkcjonalnego. Powyższemu celowi ogólnemu będzie realizacja następujących celów szczegółowych:wzmocnienie współpracy między JST koniecznej do realizacji wspólnych działań na terenie obszaru funkcjonalnego krośnieńsko- jasielskiego, wybór priorytetów do realizacji wspólnych działań na podstawie identyfikacji przeprowadzonej w dokumencie pn.Przeprowadzenie analizy dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego ;przygotowanie dokumentów planistycznych pozwalających na systemowe rozwiązanie wspólnych kluczowych zagadnień dotyczących celów tematycznych funduszy europejskich na lata 2013-2020;budowanie zaplecza społecznego identyfikującego się z planami strategicznymi i włączanie społeczności do procesu planowania poprzez konsultacje społeczne, wdrażanie strategicznego podejścia do przeciwdziałania problemom rozwojowym obszaru krośnieńsko- jasielskiego pozwalającego na prowadzenie długoterminowej polityki ograniczającej utratę funkcji gospodarczych, realne wzmocnienie współpracy miedzy powiatem krośnieński i jasielskim oraz miastami Krosno i Jasło na rzecz wspólnego rozwiązywania problemów charakterystycznych dla obszaru funkcjonalnego. W ramach realizacji niniejszego Zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia 8 spotkań konsultacji społecznych jako mechanizmów partycypacji obywatelskiej w zakresie planowania i zarządzania strategicznego rozwojem- na terenie obszaru funkcjonalnego krośnieńsko- jasielskiego, w tym 4 spotkań konsultacyjnych (po jednym dla każdej JST zaangażowanych w realizację projektu ) w czasie realizacji zadania oraz 4 spotkań konsultacyjnych (po jednym dla każdej JST zaangażowanych w realizację projektu) po opracowaniu koncepcji w celu prezentacji mieszkańcom regionu zaproponowanych rozwiązań. W czasie przygotowania opracowania Wykonawca uwzględni następujące istniejące dokumenty strategiczne oraz akty prawa krajowego i unijnego oraz ich aktualizacje, w szczególności: Unijne: pakiet legislacyjny dla polityki spójności przedstawiony przez KE w dniu 6 października 2011 r.; Strategia Europa 2020;Krajowe: Umowa Partnerstwa 2014-2020, Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030, Strategia Rozwoju Kraju 2020, Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego 2010-2020: Regiony, Miasta, Obszary wiejskie, Strategią Rozwoju Zrównoważonego Polski do roku 2025;Regionalne Strategia Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020 Plan Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Podkarpackiego Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Województwa Podkarpackiego Program Ochrony Powietrza oraz Ochrony Środowiska przed Hałasem dla Województwa Podkarpackiego. Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym. Programy operacyjne dotyczące obszaru funkcjonalnego, w tym Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego 2014-2020 (a do czasu jego opracowania projekt tego programu). Lokalne: Dokumenty strategiczne dotyczące rozwoju obowiązujące u partnerów projektu oraz w gminach obszaru funkcjonalnego. Informacje zawarte w Analizie dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego opracowanej na zlecenie Powiatu Jasielskiego w roku 2014. Opracowania strategiczne powstałe w ramach projektu Miasta Jasła pn. Jasielska Strefa Usług Publicznych w roku 2014. Informacje zawarte w Zintegrowanym planie transportowym dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego opracowywanym na zlecenie Powiatu Jasielskiego w roku 2014. Zamówienie obejmuje opracowanie w formie tekstowej i graficznej dokumentacji dla dwóch opracowań: Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i rozwoju turystyki - CZĘŚĆ I, Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego dla krośnieńsko-jasielskiego obszaru funkcjonalnego - CZĘŚĆ II. Opracowania mają być sporządzone dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego, w 3 wariantach rozwojowych: miejskiego obszaru funkcjonalnego (MOF) Krosno(biegun rzeczywisty), obszaru funkcjonalnego (MOF) Krosno-Jasło (biegun potencjalny) oraz Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju). Procedura odbioru zamówienia składa się z: Złożenia dokumentacji wraz z podpisaniem protokołu odbioru danej części, Weryfikacji przez Zamawiającego (w terminie do 7 dni roboczych Zamawiający ma możliwość wniesienia uwag do każdej ze złożonych części dokumentacji), Podpisania protokołu odbioru każdej z części bez zastrzeżeń lub zwrotu opracowania z podaniem w protokole odbioru przyczyn odmowy odbioru wraz ze wskazaniem terminu usunięcia wad, pod rygorem naliczenia kar umownych, Powtórnego przekazania przez Wykonawcę, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, dokumentacji z uwzględnieniem wniesionych przez Zamawiającego uwag wraz z protokołem odbioru, Podpisanie protokołu odbioru końcowego przez Strony. Protokół odbioru końcowego powinien być opatrzony datą oraz zaopatrzony w następujące oświadczenia: pisemne oświadczenie Wykonawcy, że przekazana dokumentacja została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami i normami oraz zgodnie z dostępną wiedzą techniczną, pisemne oświadczenie Wykonawcy, że dokumentacja wydana zostaje w stanie zupełnym, a mianowicie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć i który jest znany Wykonawcy. Przedmiot zamówienia należy sporządzić w sposób zapewniający Zamawiającemu możliwość późniejszej edycji i rozbudowy. Wymagania dotyczące formy złożenia dokumentów Wykonawca przygotuje opracowania w każdej z części zamówienia w języku polskim, a ich wersję ostateczną dostarczy Zamawiającemu w 6 egzemplarzach drukowanych oraz 6 egzemplarzach na elektronicznych nośnikach informacji, w plikach w formacie .docx i .pdf oraz plikach źródłowych możliwych do edycji, (np. dxf, dwg, .xlsx, .docx, .rtf, .cdr ). Wykonawca opracuje i dostarczy Zamawiającemu skróconą postać każdej części dokumentu w wersji elektronicznej celem zaprezentowania wyników szerszej grupie odbiorców a także w formacie umożliwiającym prezentację poszczególnych części opracowań na stronie internetowej (zawierającą mapy, wykresy, tabele, itp.). Objętość skróconych wersji opracowań(zawierających najważniejsze elementy) nie powinna być większa niż 30 stron formatu A4 plus mapy (w formacie maks. A3).Wykonawca zobowiązuje się do oznakowanie wszystkich przygotowanych materiałów, dokumentów i publikacji w tym materiałów przeznaczonych na spotkania konsultacyjne wytworzonych w ramach niniejszego zlecenia (w wersji papierowej, elektronicznej, oraz na innych użytych nośnikach) poprzez zamieszczenie: logo Unii Europejskiej i logo Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 - 2013 oraz informacji o współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej dla projektu przyznanych w ramach Konkursu dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych ogłoszonego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. W opracowanych dokumentach informacji Opracowanie zostało wykonane na zlecenie Powiatu Jasielskiego Wykonawca przeniesie na Zamawiającego z dniem ostatecznego odbioru przedmiotu zamówienia lub jego części nieograniczone majątkowe prawa autorskie do wszystkich elementów prac i dokumentów, powstałych w związku z wykonaniem zintegrowanego planu systemu transportu publicznego w zakresie rozporządzania nimi i korzystania z nich przez czas nieoznaczony na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 41 ust.2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zamawiający może cedować nabyte prawo na rzecz Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz innych podmiotów w celu opracowania dokumentów planistycznych, strategicznych i naukowych. Wykonawca dopuszcza możliwość sporządzenia przez podmioty zewnętrzne (np. przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju) obcojęzycznych wersji wszelkich publikacji oraz materiałów przygotowanych w ramach realizowanego projektu. Wykonawca wyraża zgodę na wykonywanie przez Zamawiającego oraz inne podmioty zewnętrzne prawa zależnego, tj. rozporządzanie i korzystanie z opracowań publikacji oraz materiałów przygotowanych w ramach realizowanego projektu, w tym ich wersji obcojęzycznych. Zamawiający zobowiązuje się do respektowania autorskich praw osobistych osób działających w imieniu Wykonawcy, w szczególności zobowiązuje się do oznaczania autorstwa wszelkich publikacji przygotowanych w ramach realizowanego projektu oraz ich rzetelnego wykorzystywania. Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego za wszelkie wady prawne opracowań, a w szczególności za ewentualne roszczenia osób trzecich wynikające z naruszenia praw własności intelektualnej, w tym za nieprzestrzeganie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631, z późn. zm.) w związku z wykonywaniem opracowań. Inne Wykonawca przygotuje i przedstawi następujące prezentacje dotyczące kolejno: założeń do opracowywanych dokumentów - oddzielne prezentacje dla każdego opracowanego dokumentu w każdej z części przedmiotu zamówienia do dnia 18.03.2015 r. ostatecznych wersji sporządzonych dokumentów (po zatwierdzeniu przez Zamawiającego).Prezentacje odbędą się w siedzibie Zamawiającego (w Jaśle) lub w siedzibach partnerów projektu (w Krośnie) w udostępnionych nieodpłatnie pomieszczeniach. Wykonawca zabezpieczy sprzęt niezbędny do przedstawienia prezentacji. W okresie obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu pisemnie raz na 1 miesiąc, w terminie do 5 dnia miesiąca, pisemnej informacji o stanie zaawansowania prac.

  • W ogłoszeniu powinno być:
    Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie w formie tekstowej i graficznej następującej dokumentacji: Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i rozwoju turystyki. CZĘŚĆ I, Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego CZĘŚĆ II (Plan ten powinien być spójny z Koncepcją programowo-przestrzenną). Zadanie to jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013 (konkurs dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych, ogłoszony przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, obecnie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju). Kontekst zamówienia: Zgodnie z metodologicznymi założeniami Krajowej Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 (KPKZ 2030 oraz przesłankami wynikającymi z Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego (KSRR) i wskazań dotyczących zasad finansowania w ramach nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020, samorządy powiatów jasielskiego i krośnieńskiego oraz miasta Jasło i Krosno podjęły wspólne zadanie wstępnej analizy obszaru funkcjonalnego pod kątem jego spójności pod względem cech geograficznych, społeczno gospodarczych i przestrzennych z jednoczesnym zdefiniowaniem potrzeb w zakresie zadań o charakterze publicznym pozwalających na ograniczenie występujących problemów. Potrzeba taka wynika również z zaobserwowanych w ostatnich latach zjawisk demograficznych, ekonomicznych i społecznych, które maja charakter zjawisk stałych. Podstawą dla wyznaczenia krośnieńsko-jasielskiego obszaru funkcjonalnego jest ekspertyza wykonana w ramach prac nad aktualizacją i uzupełnieniem Strategii Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020 zatytułowana Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym autorstwa dr hab. Tomasza Komornickiego, dr hab. Przemysława Śleszyńskiego i dr Piotra Siłka (październik 2012). Opracowanie to, na bazie przeprowadzonych badań dla całego województwa podkarpackiego, zawiera analizę podziału województwa na obszary funkcjonalne, wraz z analizą ich biegunów wzrostu. Wśród wymienionych obszarów wyróżnione zostały miejskie obszary funkcjonalne (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno Jasło (biegun potencjalny) oraz Krosno Jasło Gorlice (potencjalna oś rozwoju). Przedstawiona analiza brała pod uwagę różnorodne czynniki pozwalające na dokonanie powyższych podziałów, m.in. ocenę stopnia rozwoju systemu osadniczego (w tym ciążenia grawitacyjne i rzeczywiste), dostępność komunikacyjną, trendy demograficzne, rynek pracy, kapitał ludzki i społeczny, uwarunkowania ekonomiczne. Przedstawiona analiza wskazuje wyraźnie na istnienie bliskiego i naturalnego powiązania pomiędzy Jasłem i Krosnem, co więcej, rekomenduje podjęcie działań na rzecz integracji duopolu Krosno Jasło. Ważnym wskazaniem jest także przedstawienie jako potencjalnej osi rozwojowej obszaru funkcjonalnego Krosno Jasło Gorlice, co w oczywisty sposób prowadzi do zmodyfikowanego podejścia do identyfikacji obszarów funkcjonalnych z pominięciem podziałów wynikających ze struktury administracyjnej (przekroczenie granicy województwa podkarpackiego i małopolskiego). Wstępnie zidentyfikowane w powyższym opracowaniu oraz dostrzeżone przez JST obszaru krośnieńsko-jasielskiego problemy rozwojowe obejmują m.in. zjawisko depopulacji, monocentrycznego charakteru rozwoju aktywności gospodarczej (przemysł) przy jednoczesnym dużym odsetku ludności rolniczej, niedostatków w zakresie modernizowania rynku pracy, w tym dostosowywania szkolnictwa zawodowego, poważne utrudnienia wynikające z jednej strony z peryferyjności terytorialnej (długi czas dojazdu do Warszawy i Rzeszowa), a z drugiej nierozwiązane problemy w zakresie komunikacji wewnętrznej obszaru, czy zintegrowanego transportu publicznego. Powiaty jasielski i krośnieński, wraz z bardzo blisko współpracującymi z nimi gminami na ich terenie oraz miasta Jasło i Krosno systematycznie dążą do podejmowania wspólnych działań w wielu dziedzinach. Wiele projektów realizowanych jest w partnerstwie, wspólnie przygotowywane są nowe projekty zgłaszane do regionalnego programu operacyjnego), jednak widoczna jest konieczność podjęcia strategicznych działań na rzecz wspólnego planowania rozwoju na terenie obszaru funkcjonalnego. Równocześnie zwraca się uwagę na brak rozwiązań połączenia kolejowego M. Krosna z Rzeszowem. Powiat Jasielski (Partner Wiodący) wspólnie z Miastem Jasłem, Miastem Krosnem, Powiatem Krośnieńskim złożyli projekt pn. Dla spójności i dostępności- analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego jasielskiego. Zasadniczym celem projektu, którego elementem jest analiza jest wdrożenie mechanizmów zintegrowanego planowania inwestycyjnego i przestrzennego na obszarze krośnieńsko-jasielskim ze szczególnym uwzględnieniem podejścia funkcjonalnego. Poprzez realizację projektu ugruntowane zostanie wykorzystanie nowego modelu podejścia do polityki regionalnej promujące wykorzystywanie efektu synergii, kooperacji pomiędzy JST i wykorzystywania dobrych praktyk. Zapisy projektu wskazują, że zarówno opracowanie koncepcji programowo- przestrzennej jak i dokumentu zintegrowany plan zagospodarowania przestrzennego jak i strategia rozwoju Beskidu Niskiego wraz z zintegrowanym planem działań w zakresie rozwoju rynku pracy oraz dywersyfikacji działalności gospodarczej dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko jasielskiego powinien odnosić się do trzech poziomów biegunów wzrostu, czyli dla miejskiego obszaru funkcjonalnego tj.: (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno Jasło (biegun potencjalny) oraz MOF Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju) zidentyfikowanych w dokumencie Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym oraz w dokumencie opracowanym w ramach projektu pn. Analiza dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko jasielskiego. Celem opracowań jest wdrożenie mechanizmów zintegrowanego planowania inwestycyjnego i przestrzennego na obszarze krośnieńsko-jasielskim ze szczególnym uwzględnieniem podejścia funkcjonalnego. Powyższemu celowi ogólnemu będzie realizacja następujących celów szczegółowych:wzmocnienie współpracy między JST koniecznej do realizacji wspólnych działań na terenie obszaru funkcjonalnego krośnieńsko- jasielskiego, wybór priorytetów do realizacji wspólnych działań na podstawie identyfikacji przeprowadzonej w dokumencie pn.Przeprowadzenie analizy dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego ;przygotowanie dokumentów planistycznych pozwalających na systemowe rozwiązanie wspólnych kluczowych zagadnień dotyczących celów tematycznych funduszy europejskich na lata 2013-2020;budowanie zaplecza społecznego identyfikującego się z planami strategicznymi i włączanie społeczności do procesu planowania poprzez konsultacje społeczne, wdrażanie strategicznego podejścia do przeciwdziałania problemom rozwojowym obszaru krośnieńsko- jasielskiego pozwalającego na prowadzenie długoterminowej polityki ograniczającej utratę funkcji gospodarczych, realne wzmocnienie współpracy miedzy powiatem krośnieński i jasielskim oraz miastami Krosno i Jasło na rzecz wspólnego rozwiązywania problemów charakterystycznych dla obszaru funkcjonalnego. W ramach realizacji niniejszego Zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia 8 spotkań konsultacji społecznych jako mechanizmów partycypacji obywatelskiej w zakresie planowania i zarządzania strategicznego rozwojem- na terenie obszaru funkcjonalnego krośnieńsko- jasielskiego, w tym 4 spotkań konsultacyjnych (po jednym dla każdej JST zaangażowanych w realizację projektu ) w czasie realizacji zadania oraz 4 spotkań konsultacyjnych (po jednym dla każdej JST zaangażowanych w realizację projektu) po opracowaniu koncepcji w celu prezentacji mieszkańcom regionu zaproponowanych rozwiązań. W czasie przygotowania opracowania Wykonawca uwzględni następujące istniejące dokumenty strategiczne oraz akty prawa krajowego i unijnego oraz ich aktualizacje, w szczególności: Unijne: pakiet legislacyjny dla polityki spójności przedstawiony przez KE w dniu 6 października 2011 r.; Strategia Europa 2020;Krajowe: Umowa Partnerstwa 2014-2020, Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030, Strategia Rozwoju Kraju 2020, Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego 2010-2020: Regiony, Miasta, Obszary wiejskie, Strategią Rozwoju Zrównoważonego Polski do roku 2025;Regionalne Strategia Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020 Plan Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Podkarpackiego Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Województwa Podkarpackiego Program Ochrony Powietrza oraz Ochrony Środowiska przed Hałasem dla Województwa Podkarpackiego. Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym. Programy operacyjne dotyczące obszaru funkcjonalnego, w tym Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego 2014-2020 (a do czasu jego opracowania projekt tego programu). Lokalne: Dokumenty strategiczne dotyczące rozwoju obowiązujące u partnerów projektu oraz w gminach obszaru funkcjonalnego. Informacje zawarte w Analizie dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego opracowanej na zlecenie Powiatu Jasielskiego w roku 2014. Opracowania strategiczne powstałe w ramach projektu Miasta Jasła pn. Jasielska Strefa Usług Publicznych w roku 2014. Informacje zawarte w Zintegrowanym planie transportowym dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego opracowywanym na zlecenie Powiatu Jasielskiego w roku 2014. Zamówienie obejmuje opracowanie w formie tekstowej i graficznej dokumentacji dla dwóch opracowań: Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i rozwoju turystyki - CZĘŚĆ I, Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego dla krośnieńsko-jasielskiego obszaru funkcjonalnego - CZĘŚĆ II. Opracowania mają być sporządzone dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego, w 3 wariantach rozwojowych: miejskiego obszaru funkcjonalnego (MOF) Krosno(biegun rzeczywisty), obszaru funkcjonalnego (MOF) Krosno-Jasło (biegun potencjalny) oraz Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju). Procedura odbioru zamówienia składa się z: Złożenia dokumentacji wraz z podpisaniem protokołu odbioru danej części, Weryfikacji przez Zamawiającego (w terminie do 7 dni roboczych Zamawiający ma możliwość wniesienia uwag do każdej ze złożonych części dokumentacji), Podpisania protokołu odbioru każdej z części bez zastrzeżeń lub zwrotu opracowania z podaniem w protokole odbioru przyczyn odmowy odbioru wraz ze wskazaniem terminu usunięcia wad, pod rygorem naliczenia kar umownych, Powtórnego przekazania przez Wykonawcę, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, dokumentacji z uwzględnieniem wniesionych przez Zamawiającego uwag wraz z protokołem odbioru, Podpisanie protokołu odbioru końcowego przez Strony. Protokół odbioru końcowego powinien być opatrzony datą oraz zaopatrzony w następujące oświadczenia: pisemne oświadczenie Wykonawcy, że przekazana dokumentacja została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami i normami oraz zgodnie z dostępną wiedzą techniczną, pisemne oświadczenie Wykonawcy, że dokumentacja wydana zostaje w stanie zupełnym, a mianowicie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć i który jest znany Wykonawcy. Przedmiot zamówienia należy sporządzić w sposób zapewniający Zamawiającemu możliwość późniejszej edycji i rozbudowy. Wymagania dotyczące formy złożenia dokumentów Wykonawca przygotuje opracowania w każdej z części zamówienia w języku polskim, a ich wersję ostateczną dostarczy Zamawiającemu w 6 egzemplarzach drukowanych oraz 6 egzemplarzach na elektronicznych nośnikach informacji, w plikach w formacie .docx i .pdf oraz plikach źródłowych możliwych do edycji, (np. dxf, dwg, .xlsx, .docx, .rtf, .cdr ). Wykonawca opracuje i dostarczy Zamawiającemu skróconą postać każdej części dokumentu w wersji elektronicznej celem zaprezentowania wyników szerszej grupie odbiorców a także w formacie umożliwiającym prezentację poszczególnych części opracowań na stronie internetowej (zawierającą mapy, wykresy, tabele, itp.). Objętość skróconych wersji opracowań(zawierających najważniejsze elementy) nie powinna być większa niż 30 stron formatu A4 plus mapy (w formacie maks. A3).Wykonawca zobowiązuje się do oznakowanie wszystkich przygotowanych materiałów, dokumentów i publikacji w tym materiałów przeznaczonych na spotkania konsultacyjne wytworzonych w ramach niniejszego zlecenia (w wersji papierowej, elektronicznej, oraz na innych użytych nośnikach) poprzez zamieszczenie: logo Unii Europejskiej i logo Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 - 2013 oraz informacji o współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej dla projektu przyznanych w ramach Konkursu dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych ogłoszonego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. W opracowanych dokumentach informacji Opracowanie zostało wykonane na zlecenie Powiatu Jasielskiego Wykonawca przeniesie na Zamawiającego z dniem ostatecznego odbioru przedmiotu zamówienia lub jego części nieograniczone majątkowe prawa autorskie do wszystkich elementów prac i dokumentów, powstałych w związku z wykonaniem zintegrowanego planu systemu transportu publicznego w zakresie rozporządzania nimi i korzystania z nich przez czas nieoznaczony na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 41 ust.2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zamawiający może cedować nabyte prawo na rzecz Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz innych podmiotów w celu opracowania dokumentów planistycznych, strategicznych i naukowych. Wykonawca dopuszcza możliwość sporządzenia przez podmioty zewnętrzne (np. przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju) obcojęzycznych wersji wszelkich publikacji oraz materiałów przygotowanych w ramach realizowanego projektu. Wykonawca wyraża zgodę na wykonywanie przez Zamawiającego oraz inne podmioty zewnętrzne prawa zależnego, tj. rozporządzanie i korzystanie z opracowań publikacji oraz materiałów przygotowanych w ramach realizowanego projektu, w tym ich wersji obcojęzycznych. Zamawiający zobowiązuje się do respektowania autorskich praw osobistych osób działających w imieniu Wykonawcy, w szczególności zobowiązuje się do oznaczania autorstwa wszelkich publikacji przygotowanych w ramach realizowanego projektu oraz ich rzetelnego wykorzystywania. Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego za wszelkie wady prawne opracowań, a w szczególności za ewentualne roszczenia osób trzecich wynikające z naruszenia praw własności intelektualnej, w tym za nieprzestrzeganie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631, z późn. zm.) w związku z wykonywaniem opracowań. Inne Wykonawca przygotuje i przedstawi następujące prezentacje dotyczące kolejno: założeń do opracowywanych dokumentów - oddzielne prezentacje dla każdego opracowanego dokumentu w każdej z części przedmiotu zamówienia do dnia 18.03.2015 r. ostatecznych wersji sporządzonych dokumentów (po zatwierdzeniu przez Zamawiającego).Prezentacje odbędą się w siedzibie Zamawiającego (w Jaśle) lub w siedzibach partnerów projektu (w Krośnie) w udostępnionych nieodpłatnie pomieszczeniach. Wykonawca zabezpieczy sprzęt niezbędny do przedstawienia prezentacji. W okresie obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu pisemnie raz na 1 miesiąc, w terminie do 5 dnia miesiąca, pisemnej informacji o stanie zaawansowania prac.

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    III.3.2).

  • W ogłoszeniu jest:
    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku oZamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością usługi, w tym: Dla CZĘŚCI I: zrealizował co najmniej jedną usługę projektową, polegającą na planowaniu i projektowaniu systemów transportu, w tym opracowania w zakresie studiów wykonalności dla inwestycji drogowych (dróg klasy G lub wyższej) lub opracowania z zakresu analiz i modelowania ruchu dla inwestycji drogowych (o charakterze ponadlokalnym dla dróg klasy G lub wyższej) i/lub opracowania w zakresie studiów lokalizacyjno-technicznych lub koncepcji technicznych dla tras drogowych, o wartości co najmniej 80 000 zł brutto; zrealizował co najmniej jedną usługę polegającą na opracowaniu koncepcji-programowo przestrzennej lub studium wykonalności lub dokumentacji technicznej obiektu typu linia kolejowa o wartości minimum 80.000 zł brutto. Dla CZĘŚCI II: zrealizował co najmniej 1 usługę polegającą na wykonaniu opracowania zawierającego projekt studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla gminy, analogiczny dla do ww studium dokument planistyczny dla terenu powiatu lub obszaru funkcjonalnego o łącznej liczbie ludności minimum 100 000 mieszkańców albo uczestniczył w zespole autorskim projektu planu zagospodarowania przestrzennego województwa.

  • W ogłoszeniu powinno być:
    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością usługi, w tym: Dla CZĘŚCI I: zrealizował co najmniej jedną usługę projektową, polegającą na planowaniu i projektowaniu systemów transportu, w tym opracowania w zakresie studiów wykonalności dla inwestycji drogowych (dróg klasy G lub wyższej) lub opracowania z zakresu analiz i modelowania ruchu dla inwestycji drogowych (o charakterze ponadlokalnym dla dróg klasy G lub wyższej) i/lub opracowania w zakresie studiów lokalizacyjno-technicznych lub koncepcji technicznych dla tras drogowych, o wartości co najmniej 80 000 zł brutto; zrealizował co najmniej jedną usługę polegającą na opracowaniu koncepcji-programowo przestrzennej lub studium wykonalności lub dokumentacji technicznej obiektu typu linia kolejowa o wartości minimum 80.000 zł brutto. Dla CZĘŚCI II: zrealizował co najmniej 1 usługę polegającą na wykonaniu opracowania zawierającego projekt studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla gminy o łącznej liczbie ludności minimum 80 000 mieszkańców lub analogiczny dla ww studium dokument planistyczny dla terenu powiatu lub obszaru funkcjonalnego o łącznej liczbie ludności minimum 80 000 mieszkańców albo uczestniczył w opracowaniu planu zagospodarowania przestrzennego województwa.
Adres: ul. Rynek 18, 38-200 Jasło
woj. podkarpackie
Dane kontaktowe: email: inwestycje@powiat.jaslo.pl
tel: 013 4483410 w. 108
fax: 134 463 189
Termin składania wniosków lub ofert:
2015-02-26
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 2260120150
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2015-02-18
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 112 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: TAK
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 2
Kryterium ceny: 95%
WWW ogłoszenia: www.powiat.jaslo.pl
Informacja dostępna pod: Starostwo Powiatowe w Jaśle, Rynek 18, 38-200 Jasło, pokój nr 305
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
71240000-2 Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
71241000-9 Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy
71242000-6 Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
72222000-7 Usługi w zakresie systemów informacji lub strategicznej analizy technologicznej oraz usługi w zakresie planowania
73220000-0 Usługi doradcze w zakresie rozwoju
90712100-2 Planowanie rozwoju środowiska miejskiego