Jasło: Przeprowadzenie analizy dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego w ramach projektu Dla spójności i dostępności - analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego-jasielskiego współfinansowanego z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013.


Numer ogłoszenia: 249607 - 2013; data zamieszczenia: 22.11.2013

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Jasielski , ul. Rynek 18, 38-200 Jasło, woj. podkarpackie, tel. 013 4483410 w. 108, faks 013 4463189.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.powiat.jaslo.karpaty.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie analizy dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego w ramach projektu Dla spójności i dostępności - analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego-jasielskiego współfinansowanego z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013..


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia realizowanego w trybie przetargu nieograniczonego jest analiza dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego - tj. przeprowadzenie diagnozy i delimitacji docelowego funkcjonalnego OBSZARU KROŚNIEŃSKO-JASIELSKIEGO. Zadanie to jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013 (konkurs dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych, ogłoszony przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego). Kontekst analizy: Zgodnie z metodologicznymi założeniami Krajowej Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 (KPKZ 2030 oraz przesłankami wynikającymi z Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego (KSRR) i wskazań dotyczących zasad finansowania w ramach nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020, samorządy powiatów jasielskiego i krośnieńskiego oraz miasta Jasło i Krosno podjęły wspólne zadanie wstępnej analizy obszaru funkcjonalnego pod kątem jego spójności pod względem cech geograficznych, społeczno-gospodarczych i przestrzennych z jednoczesnym zdefiniowaniem potrzeb w zakresie zadań o charakterze publicznym pozwalających na ograniczenie występujących problemów. Potrzeba taka wynika również z zaobserwowanych w ostatnich latach zjawisk demograficznych, ekonomicznych i społecznych, które maja charakter zjawisk stałych. Podstawą dla wyznaczenia krośnieńsko-jasielskiego obszaru funkcjonalnego jest ekspertyza wykonana w ramach prac nad aktualizacją i uzupełnieniem Strategii Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020 zatytułowana Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym autorstwa dr hab. Tomasza Komornickiego, dr hab. Przemysława Śleszyńskiego i dr Piotra Siłka (październik 2012). Opracowanie to, na bazie przeprowadzonych badań dla całego województwa podkarpackiego, zawiera analizę podziału województwa na obszary funkcjonalne, wraz z analizą ich biegunów wzrostu. Wśród wymienionych obszarów wyróżnione zostały miejskie obszary funkcjonalne (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno-Jasło (biegun potencjalny) oraz Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju). Przedstawiona analiza brała pod uwagę różnorodne czynniki pozwalające na dokonanie powyższych podziałów, m.in. ocenę stopnia rozwoju systemu osadniczego (w tym ciążenia grawitacyjne i rzeczywiste), dostępność komunikacyjną, trendy demograficzne, rynek pracy, kapitał ludzki i społeczny, uwarunkowania ekonomiczne. Przedstawiona analiza wskazuje wyraźnie na istnienie bliskiego i naturalnego powiązania pomiędzy Jasłem i Krosnem, co więcej, rekomenduje podjęcie działań na rzecz integracji duopolu Krosno-Jasło. Ważnym wskazaniem jest także przedstawienie jako potencjalnej osi rozwojowej obszaru funkcjonalnego Krosno-Jasło-Gorlice, co w oczywisty sposób prowadzi do zmodyfikowanego podejścia do identyfikacji obszarów funkcjonalnych z pominięciem podziałów wynikających ze struktury administracyjnej (przekroczenie granicy województwa podkarpackiego i małopolskiego). Wstępnie zidentyfikowane w powyższym opracowaniu oraz dostrzeżone przez JST obszaru krośnieńskiego-jasielskiego problemy rozwojowe obejmują m.in. zjawisko depopulacji, monocentrycznego charakteru rozwoju aktywności gospodarczej (przemysł) przy jednoczesnym dużym odsetku ludności rolniczej, niedostatków w zakresie modernizowania rynku pracy, w tym dostosowywania szkolnictwa zawodowego, poważne utrudnienia wynikające z jednej strony z peryferyjności terytorialnej (długi czas dojazdu do Warszawy i Rzeszowa), a z drugiej nierozwiązane problemy w zakresie komunikacji wewnętrznej obszaru, czy zintegrowanego transportu publicznego. Powiaty jasielski i krośnieński, wraz z bardzo blisko współpracującymi z nimi gminami na ich terenie oraz miasta Jasło i Krosno systematycznie dążą do podejmowania wspólnych działań w wielu dziedzinach. Wiele projektów realizowanych jest w partnerstwie, wspólnie przygotowywane są nowe projekty zgłaszane do regionalnego programu operacyjnego), jednak widoczna jest konieczność podjęcia strategicznych działań na rzecz wspólnego planowania rozwoju na terenie obszaru funkcjonalnego. Równocześnie zwraca się uwagę na brak rozwiązań połączenia kolejowego M. Krosna (m.in. Turaszówka-Przybówka oraz połączenie z Rzeszowem). Powiat Jasielski (Partner Wiodący) wspólnie z Miastem Jasłem, Miastem Krosnem, Powiatem Krośnieńskim złożyli projekt pn.Dla spójności i dostępności- analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego- jasielskiego. Zasadniczym celem projektu, którego elementem jest analiza jest wdrożenie mechanizmów zintegrowanego planowania inwestycyjnego i przestrzennego na obszarze krośnieńsko-jasielskim ze szczególnym uwzględnieniem podejścia funkcjonalnego. Poprzez realizację projektu ugruntowane zostanie wykorzystanie nowego modelu podejścia do polityki regionalnej promujące wykorzystywanie efektu synergii, kooperacji pomiędzy JST i wykorzystywania dobrych praktyk. Zapisy projektu wskazują, że Analiza dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego winna odnosić się do trzech poziomów biegunów wzrostu zidentyfikowanych w dokumencie Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym czyli miejskiego obszaru funkcjonalnego (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno-Jasło (biegun potencjalny) oraz MOF Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju). Zakres analizy Opracowanie analizy dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego obejmuje: przeprowadzenie analiz, badań i diagnoz w celu delimitacji krośnieńskiego-jasielskiego obszaru funkcjonalnego (w trzech wariantach biegunów rozwojowych), oraz wskazanie wzajemnych powiązań funkcjonalnych między jednostkami administracyjnymi (jst) oraz innymi podmiotami rozwoju obszaru wewnątrz jego granic i poza nimi, a także wskazanie potencjału obszaru w oparciu o który może nastąpić jego rozwój; przeprowadzenie analiz, badań i diagnoz określających zakres problemów rozwojowych wspólnych dla całego obszaru funkcjonalnego (np. zagrożenie depopulacją, uzależnienie od monofunkcyjnego charakteru profilu gospodarczego, problemy komunikacyjne, powiązania wewnętrzne), a także określających możliwości wzmocnienia potencjału rozwojowego obszaru funkcjonalnego. przygotowanie analizy potencjalnych mechanizmów (systemów zarządzania) zintegrowanego planowania inwestycyjnego i przestrzennego na obszarze krośnieńsko-jasielskim ze szczególnym uwzględnieniem podejścia funkcjonalnego. Delimitacja obszaru powinna zostać przygotowana w 3 wariantach rozwojowych: rzeczywistym (MOF Krosno), potencjalnym (duopol MOF Krosno-Jasło) potencjalna oś rozwoju (Krosno-Jasło- Gorlice) Analiza powinna objąć wszystkie jednostki samorządu terytorialnego obszaru funkcjonalnego tj: Miasto Krosno- ośrodek subregionalny Powiat Jasielski (w tym Miasto Jasło oraz wszystkie inne miasta i gminy wiejskie wchodzące w skład powiatu) Powiat Krośnieński (w tym wszystkie miasta i gminy wiejskie wchodzące w skład powiatu) oraz dodatkowo: Powiat Gorlicki, w aspekcie potencjalnej osi rozwoju obszaru funkcjonalnego. powiaty i gminy sąsiadujące z obszarem krośnieńsko-jasielskim w aspekcie jego oddziaływań na sąsiednie JST (w tym pogranicza tj. Słowacja). Dokument opracowany w wyniku realizacji zamówienia musi zawierać co najmniej następujące elementy: analizę obszaru funkcjonalnego w sferach: społeczno-ekonomicznej, w tym demograficznej i edukacyjnej; gospodarczej, w tym turystyki; środowiska naturalnego; infrastruktury technicznej i komunikacyjnej (w tym drogowej i kolejowej); obecnych i przyszłych inwestycji w różnych obszarach rozwoju; obecnych i potencjalnych kierunków rozwoju; powiązań wynikających z procesów historycznych; określenie powiązań między MOF rzeczywistym i potencjalnym i ośrodkami przylegającymi przy pomocy wskaźników: funkcjonalnych; społeczno-gospodarczych; morfologicznych; określenie zasad delimitacji; wyniki delimitacji; mapy klasyfikacyjne wskaźników, mapę delimitacji obszaru funkcjonalnego, mapy wariantów zasięgu krośnieńsko-jasielskiego obszaru funkcjonalnego, tabele, wykresy, diagramy i inne. Analiza powinna definiować propozycję wzmocnienia potencjału obszaru funkcjonalnego w szczególności w zakresie optymalnych powiązań komunikacyjnych obszaru (drogowych i kolejowych), rozwoju urządzeń komunalnych, rozwiązań w zakresie zintegrowanego transportu publicznego, kierunków rozwoju aktywności gospodarczej ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb infrastruktury i oferty turystyczno-kulturalnej, modernizacji systemu szkolnictwa, ze szczególnym uwzględnieniem szkolnictwa zawodowego , optymalizacji polityki mieszkaniowej; Analiza powinna zawierać propozycję strategicznych, wspólnych, i spójnych pakietów propozycji projektów, przy czym każdy z pakietów powinien uwzględniać równocześnie działania miękkie i inwestycyjne (twarde). Propozycje i opisy projektów powinny wskazywać z jakich programów i ich priorytetów mogą być finansowane, działania uwzględnione w projekcie, kwotę projektu oraz wskaźniki produktu i rezultatu - zał. nr 8 - projekty kluczowe. Opracowany dokument powinien być zgodny z wytycznymi Konkursu dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych oraz dokumentami strategicznymi wyższego szczebla - wspólnotowymi, krajowymi i regionalnymi - w zakresie, w jakim dotyczą przedmiotu zamówienia, m.in.: Założeniami Umowy Partnerstwa 2014-2020, Koncepcją Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030, Strategią Rozwoju Kraju 2020, Krajową Strategią Rozwoju Regionalnego 2010-2020: Regiony, Miasta, Obszary wiejskie, Strategią Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020 i in. Opracowany dokument powinien pozwalać na przygotowanie: zintegrowanej koncepcji programowo-przestrzennej, zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego, zintegrowanego planu transportu publicznego, zintegrowanego planu działań w zakresie rozwoju rynku pracy oraz dywersyfikacji aktywności gospodarczej, dla krośnieńsko- jasielskiego obszaru funkcjonalnego w powiązaniu z celami tematycznymi funduszy strukturalnych na lata 2014-2020, z uwzględnieniem Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych oraz strategii rozwoju, zrównoważonego transportu i in. Metodologia prowadzenia badań Zamawiający powinien otrzymać odpowiedź na pytanie czy istnieją powiązania funkcjonalne w badanym obszarze i jakie propozycje rozwiązań rozwojowych należałoby przyjąć aby wzmocnić obszar funkcjonalny (jakie projekty powinny zostać zrealizowane i jakie efekty powinny one przynieść aby złożyły się one na pożądane rezultaty). W związku z faktem, że w obowiązujących przepisach prawa nie określono jednolitych kryteriów wyznaczania zasięgu miejskich obszarów funkcjonalnych, Zamawiający nie narzuca Wykonawcy sztywnego katalogu takich kryteriów. Zamawiający wymaga jednak, aby Wykonawca uwzględnił istniejący dorobek metodologiczny w tym zakresie, zawarty w literaturze naukowej i studiach praktycznych, w szczególności w delimitacji miejskich obszarów funkcjonalnych stolic województw, opracowanej przez dr hab. prof. PAN Przemysława Śleszyńskiego oraz dokument Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym opracowanej przez Dr hab. T.Komornickiego, dr hab. Przemysława Śleszyńskiego oraz dr Piotra Siłka (ekspertyza wykonana w ramach prac nad aktualizacją i uzupełnieniem Strategii Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020). Dobór wskaźników i metod analizy zebranych danych pozwolą na jednoznaczne dokonanie delimitacji. Analiza powinna również uwzględniać otoczenie badanego obszaru, w celu nawiązania do jego najbardziej ważnych i charakterystycznych elementów. Analiza musi być oparta na pogłębionym badaniu ilościowym i jakościowym obszaru powiatu krośnieńskiego i jasielskiego w trzech wariantach biegunów rozwojowych, w zakresie wzajemnych powiązań między rdzeniami - miastem Krosnem i miastem Jasłem oraz ośrodkami przylegającymi - miastami i gminami wiejskimi wchodzącymi w skład powiatu jasielskiego i powiatu krośnieńskiego oraz w wariancie trzecim, powiatu gorlickiego. Wykonawca na wskazanym obszarze badawczym wykona z największa starannością prace badawcze w oparciu o co najmniej takie metody jak: Co najmniej 1 badanie ankietowe na próbie reprezentatywnej, (wzór ankiety powinien zostać wcześniej zaakceptowany przez Zamawiającego). Próba reprezentatywna powinna być zasugerowana przez Wykonawcę; Co najmniej 2 badania fokusowe (zogniskowane wywiady grupowe). Wykonawca uzgodni minimalną wielkość grupy uczestniczącej w badaniach ze Zamawiającym; Badania terenowe - co najmniej 1 sonda uliczna na próbie reprezentatywnej w miejscowościach wskazanych przez Zamawiającego (min.4 miejscowości na obszarze badanym); Badania statystyczne i analiza danych zastanych; Warsztaty diagnostyczne dla radnych komisji infrastruktury rad JST uczestniczących w realizacji projektu - Powiat jasielski, Miasto Krosno, Miasto Jasło, Powiat krośnieński- co najmniej 4 warsztaty. Wykonawca powinien konsultować prowadzone prace z właściwymi Departamentami i zespołami powołanymi przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego, (zwłaszcza pod kątem aktualizacji Strategii Województwa Podkarpackiego oraz przygotowywanych innych strategicznych dokumentów w tym Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020) oraz w miarę potrzeb z właściwymi Departamentami Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, a także Głównym Urzędem Statystycznym. Na podstawie przeprowadzonej analizy Wykonawca: przeprowadzi delimitację badanego obszaru krośnieńsko- jasielskiego; zidentyfikuje i przedstawi Zamawiającemu listę projektów zintegrowanych stwarzających szanse rozwojowe dla analizowanego obszaru. Projekty zintegrowane powinny mieć charakter obszarowy. Należy określić co najmniej 5 propozycji projektów mających charakter strategiczny dla obszaru w każdej z badanych sfer- powinny to być projekty inwestycyjne w powiązaniu z uwzględnieniem działań miękkich wraz z celem/celami szczegółowymi jakie mają one realizować. Cele szczegółowe należy sformułować poprzez określenie kierunku pożądanej zmiany społeczno-gospodarczej w dziedzinie związanej z danym celem tematycznym (tj. sferą społeczno-ekonomiczną, gospodarczą, środowiska naturalnego, sferą infrastruktury, itd.). Szczegółowe dane przestawia zał. nr 8 przygotuje katalog wskaźników, z których każdy wskaźnik powinien mieć określoną wartość bazową i docelową. Dla wskaźników produktu wartość bazowa powinna wynosić zero. Wykonawca wykorzysta dane zarówno publikowane, jak i niepublikowane ze źródeł rozproszonych, możliwie nie starszych niż z lat 2011/2012. Zamawiający dopuszcza możliwość wykorzystania starszych danych w przypadku kiedy niemożliwe będzie zebranie danych bardziej aktualnych. Wykonawca każdorazowo poinformuje o tym fakcie Zamawiającego. Wykonawca pozyska we własnym zakresie dane niezbędne do przeprowadzenia badań. Zamawiający zapewni Wykonawcy pomoc w zdobyciu danych, których Wykonawca, ze względów formalnych, nie będzie w stanie uzyskać, a możliwość taką będzie miał Zamawiający. Wykonawca zapewni, że przeprowadzenie badania nastąpi zgodnie z prawem, stosowanymi metodologiami oraz, jeśli to konieczne, zostanie poprzedzone wszystkimi wymaganymi zgodami i zezwoleniami. Wykonawca opracuje i przedstawi do zaakceptowania Zamawiającego szczegółową metodologię prac badawczych, zawierającą opis metod, technik i narzędzi badawczych (zwana dalej metodologią), w ciągu 5 dni roboczych od podpisania umowy z Zamawiającym. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wnoszenia uwag do metodologii, które Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić. Wykonawca przedstawi ww. metodologię wraz z harmonogramem prowadzonych prac na spotkaniu zorganizowanym przez Wykonawcę w siedzibie Zamawiającego. Harmonogram ten będzie stanowił załącznik do umowy. Wykonawca przekaże Zamawiającemu metodologię w formie elektronicznej. W przypadku niezaakceptowania przez Zamawiającego drugiej wersji metodologi Wykonawca będzie zobowiązany dokonać kolejnych uzgodnień na spotkaniu zwołanym przez Zamawiającego w jego siedzibie. Szczegółowy opis metodologii badania będzie zawierał m.in. powiązanie celu i zakresu badania z podejściem badawczym wraz z uzasadnieniem oparcia koncepcji badawczej na teorii badawczej lub koncepcji naukowej. Zidentyfikowane obszary ryzyka, mogące pojawić się w trakcie badania wraz z określeniem prawdopodobieństwa ich wystąpienia, możliwego terminu wystąpienia oraz wielkości wpływu na realizację badania. Należy również przedstawić środki minimalizujące zagrożenia. Wpływ i prawdopodobieństwo wystąpienia ryzyka należy przedstawić w formie mapy ryzyka. Wymagania dotyczące formy złożenia dokumentu Wykonawca przygotuje raport z prowadzonych prac p.t. Analiza dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego w języku polskim, a jego wersję ostateczną dostarczy Zamawiającemu w 6 egzemplarzach drukowanych oraz 6 egzemplarzach na elektronicznych nośnikach informacji, w plikach w formacie .docx i .pdf oraz plikach źródłowych możliwych do edycji w tym w arkuszach kalkulacyjnych (np. .xlsx, .docx, .rtf). Co najmniej 2 egzemplarze drukowane powinny być wydane w utwardzonej obwolucie, trwale zszyte i zawierać wszelkie dane, na których została oparta delimitacja obszaru. Wykonawca opracuje i dostarczy Zamawiającemu skróconą postać raportu prowadzonych badań, diagnoz i analiz, w wersji elektronicznej celem zaprezentowania wyników szerszej grupie odbiorców a także w formacie umożliwiającym jego prezentację na stronie internetowej (zawierającą mapy zasięgu, wykresy, tabele, itp) Streszczenie raportu prowadzonych badań, diagnoz i analiz należy dostarczyć również w języku angielskim w 6 egzemplarzach - w postaci drukowanej i elektronicznej. Wykonawca zobowiązuje się do oznakowanie wszystkich przygotowanych materiałów, dokumentów i publikacji wytworzonych w ramach niniejszego zlecenia (w wersji papierowej, elektronicznej, oraz na innych użytych nośnikach) poprzez zamieszczenia logo Unii Europejskiej i logo Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 - 2013 oraz informacji o współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej dla projektu przyznanych w ramach Konkursu dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych ogłoszonego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Zasady umieszczania informacji o współfinansowaniu oraz logotypy znajdują się na stronie: http://www.popt.gov.pl/zpfe/Strony/zasady.aspx). Wykonawca przeniesie na Zamawiającego z dniem ostatecznego odbioru przedmiotu zamówienia lub jego części nieograniczone majątkowe prawa autorskie do wszystkich elementów prac i dokumentów, powstałych w związku z wykonaniem diagnozy i delimitacji, w zakresie rozporządzania nimi i korzystania z nich przez czas nieoznaczony na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 41 ust.2 o prawie autorskim i praw pokrewnych. Zamawiający może cedować nabyte prawo na rzecz Ministerstwa Rozwoju Regionalnego oraz innych podmiotów wyłonionych w postępowaniu przetargowym w celu opracowania dokumentów planistycznych i strategicznych. Wykonawca dopuszcza możliwość sporządzenia przez podmioty zewnętrzne (np. przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego) obcojęzycznych wersji wszelkich publikacji oraz materiałów przygotowanych w ramach realizowanego projektu Wykonawca wyraża zgodę na wykonywanie przez Zamawiającego oraz Ministra prawa zależnego, tj. rozporządzanie i korzystanie z opracowań publikacji oraz materiałów przygotowanych w ramach realizowanego projektu, w tym ich wersji obcojęzycznych. Zamawiający zobowiązuje się do respektowania autorskich praw osobistych osób działających w imieniu Wykonawcy, w szczególności zobowiązuje się do oznaczania autorstwa wszelkich publikacji przygotowanych w ramach realizowanego projektu oraz ich rzetelnego wykorzystywania. Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego za wszelkie wady prawne projektu, a w szczególności za ewentualne roszczenia osób trzecich wynikające z naruszenia praw własności intelektualnej, w tym za nieprzestrzeganie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631, z późn. zm.) w związku z wykonywaniem projektu. Inne Wykonawca przygotuje i przedstawi trzy prezentacje dotyczące kolejno: proponowanej metodologii prac badawczych (opis metod, technik, i narzędzi badawczych) oraz proponowanego harmonogramu tych prac, wyników analiz i badań (do uzgodnienia z Wykonawca przy podpisywaniu umowy), ostatecznej wersji sporządzonego dokumentu (po zatwierdzeniu przez Zamawiającego), podsumowującego prowadzone prace badawcze związane z delimitacją obszaru, wskazującego rozwiązania wariantowe oraz możliwe kierunki rozwoju w oparciu o posiadany potencjał wraz z propozycjami zintegrowanych projektów, Prezentacje odbędą się w siedzibie Zamawiającego w udostępnionych przez niego nieodpłatnie pomieszczeniach. Wykonawca zabezpieczy sprzęt niezbędny do przedstawienia prezentacji. Wykonawca wykona w Etapie I -wstępne przedmiotowe badanie i przedstawi delimitacje obszaru i wstępny dokument analizy tj. dokument pn. Analiza dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego, w formie papierowej i elektronicznej do dnia 20.12.2013 r. Wykonawca przedstawi ww. dokument na spotkaniu zorganizowanym przez Wykonawcę w siedzibie Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zgłoszenia uwag i poprawek w ciągu 10 dni roboczych od dnia otrzymania ww. dokumentu i przedstawi Zamawiającemu. W Etapie II -Wykonawca zakończy badania pogłębione (jakościowe i ilościowe) i uzupełni analizę o wyniki tych badań do dnia 31.01.2014 r. w wersji ostatecznej . W Etapie III-przedstawienie potencjału rozwojowego i przedstawienia potencjału rozwojowego obszaru w postaci propozycji projektów zintegrowanych oraz wersji końcowej analizy do dnia 28.02.2014. Ostateczna wersja wymaga pisemnego zatwierdzenia przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie (w formularzu oferty - załącznik nr 1 do SIWZ) zakresu zamówienia, których wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom..


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
72.22.20.00-7, 71.62.00.00-0, 90.71.21.00-2, 73.22.00.00-0.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 28.02.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
XII. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM - Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 3 500,00 zł do dnia 02.12.2013 r. do godz. 10.00 . Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Uwaga: W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich zamawiający może je zatrzymać. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone: w art. 46 ust. 4a prawa zamówień publicznych, tj. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że nie wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, w art. 46 ust. 5 prawa zamówień publicznych, tj.: jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć łącznie z ofertą, może być w oddzielnej kopercie. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Bank Spółdzielczy w Rymanowie Nr 53 8636 0005 2001 0004 5740 0009. Terminem wniesienia wadium w formie pieniężnej jest termin wpływu wadium na konto Zamawiającego. Brak wadium (wpłaconego przez Wykonawcę) w wyznaczonym terminie na koncie Zamawiającego spowoduje wykluczenie tego Wykonawcy. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie nie złożył dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - załącznik nr 3, oraz zobowiązania innych podmiotów - załącznik nr 6 do SIWZ (jeżeli dotyczy)


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował: co najmniej jedną usługę o wartości minimum 100 000, 00 zł brutto polegającą na sporządzeniu analizy lub ekspertyzy lub opracowania obejmującego co najmniej elementy w zakresie rozwoju społeczno-gospodarczego i przestrzennego z delimitacją obszaru/ów funkcjonalnych oraz zawierające zintegrowane podejście w zakresie kształtowania potencjału rozwojowego obszaru/ów funkcjonalnych wymagających nowych funkcji i opracowanie o zasięgu ogólnokrajowym lub obejmującym teren pogranicza. Ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie wykazu zrealizowanych dostaw i usług - załącznik nr 4 do SIWZ (wraz z dowodami określającymi, że te dostawy i usługi zostały wykonane w sposób należyty), oświadczenia - załącznik nr 3 oraz zobowiązania innych podmiotów - załącznik nr 6 do SIWZ (jeżeli dotyczy).


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - załącznik nr 3, oraz zobowiązania innych podmiotów - załącznik nr 6 do SIWZ (jeżeli dotyczy)


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje zespołem co najmniej trzech osób (zespół badawczy), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w tym: jedną osobą, która: - w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert kierowała/koordynowała/nadzorowała lub jako członek zespołu wykonała/uczestniczyła w diagnozowaniu oraz merytorycznym opracowaniu realizacji dokumentu analizy lub diagnozy lub ekspertyzy lub badań o charakterze diagnostycznym w zakresie delimitacji obszarów funkcjonalnych wraz z elementami przestrzennymi, zawierającej zintegrowane podejście w zakresie kształtowania potencjału rozwojowego obszarów funkcjonalnych wymagających nowych funkcji; jedną osobą która jest autorem lub współautorem dokumentów w tym analiz lub opracowań lub raportów lub studiów zawierających elementy diagnoz społeczno- gospodarczych nad rozwojem regionu/ów w zakresie m.in. diagnoz społeczno- ekonomicznych, obejmujących również uwzględnienie powiązań transportowych (drogowych i kolejowych) między regionami oraz z państwami sąsiadującymi; jedną osobą, która jest autorem lub współautorem raportów metodologicznych badania lub diagnoz społeczno- ekonomicznych. Funkcji wskazanych wyżej nie można ze sobą łączyć. ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie wykazu osób - zał. nr 5, oświadczenia - załącznik nr 3 oraz zobowiązania innych podmiotów - załącznik nr 6 (jeżeli dotyczy)


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - załącznik nr 3, oraz zobowiązania innych podmiotów - załącznik nr 6 do SIWZ (jeżeli dotyczy)


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;


III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Jeżeli Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Upoważnienie do podpisania oferty, o ile nie wynika ono z dokumentów dołączonych do oferty (oryginał lub kopia notarialnie potwierdzona za zgodność z oryginałem), Zobowiązanie innych podmiotów - załącznik nr 6 (jeżeli dotyczy) - ORYGINAŁ,

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.3) ZMIANA UMOWY


przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana umowy może nastąpić w okoliczności zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej: - o charakterze niezależnym od stron, - którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, - którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, - której nie można przypisać drugiej stronie; Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, promieniowanie lub skażenia oraz będące następstwem tych zdarzeń przerwy w dostawie energii elektrycznej;


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.powiat.jaslo.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Jaśle, Rynek 18, 38-200 Jasło, pokój nr 305.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
02.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Jaśle, Rynek 18, 38-200 Jasło, pokój nr 314 - sekretariat Starosty.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt jest częściowo finansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 - 2013..


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Jasło: Przeprowadzenie analizy dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego w ramach projektu Dla spójności i dostępności - analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego-jasielskiego współfinansowanego z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013


Numer ogłoszenia: 273699 - 2013; data zamieszczenia: 16.12.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 249607 - 2013r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Jasielski, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło, woj. podkarpackie, tel. 013 4483410 w. 108, faks 013 4463189.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie analizy dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego w ramach projektu Dla spójności i dostępności - analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego-jasielskiego współfinansowanego z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia realizowanego w trybie przetargu nieograniczonego jest analiza dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego - tj. przeprowadzenie diagnozy i delimitacji docelowego funkcjonalnego OBSZARU KROŚNIEŃSKO-JASIELSKIEGO. Zadanie to jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013 (konkurs dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych, ogłoszony przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego). Kontekst analizy: Zgodnie z metodologicznymi założeniami Krajowej Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 (KPKZ 2030 oraz przesłankami wynikającymi z Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego (KSRR) i wskazań dotyczących zasad finansowania w ramach nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020, samorządy powiatów jasielskiego i krośnieńskiego oraz miasta Jasło i Krosno podjęły wspólne zadanie wstępnej analizy obszaru funkcjonalnego pod kątem jego spójności pod względem cech geograficznych, społeczno-gospodarczych i przestrzennych z jednoczesnym zdefiniowaniem potrzeb w zakresie zadań o charakterze publicznym pozwalających na ograniczenie występujących problemów. Potrzeba taka wynika również z zaobserwowanych w ostatnich latach zjawisk demograficznych, ekonomicznych i społecznych, które maja charakter zjawisk stałych. Podstawą dla wyznaczenia krośnieńsko-jasielskiego obszaru funkcjonalnego jest ekspertyza wykonana w ramach prac nad aktualizacją i uzupełnieniem Strategii Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020 zatytułowana Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym autorstwa dr hab. Tomasza Komornickiego, dr hab. Przemysława Śleszyńskiego i dr Piotra Siłka (październik 2012). Opracowanie to, na bazie przeprowadzonych badań dla całego województwa podkarpackiego, zawiera analizę podziału województwa na obszary funkcjonalne, wraz z analizą ich biegunów wzrostu. Wśród wymienionych obszarów wyróżnione zostały miejskie obszary funkcjonalne (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno-Jasło (biegun potencjalny) oraz Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju). Przedstawiona analiza brała pod uwagę różnorodne czynniki pozwalające na dokonanie powyższych podziałów, m.in. ocenę stopnia rozwoju systemu osadniczego (w tym ciążenia grawitacyjne i rzeczywiste), dostępność komunikacyjną, trendy demograficzne, rynek pracy, kapitał ludzki i społeczny, uwarunkowania ekonomiczne. Przedstawiona analiza wskazuje wyraźnie na istnienie bliskiego i naturalnego powiązania pomiędzy Jasłem i Krosnem, co więcej, rekomenduje podjęcie działań na rzecz integracji duopolu Krosno-Jasło. Ważnym wskazaniem jest także przedstawienie jako potencjalnej osi rozwojowej obszaru funkcjonalnego Krosno-Jasło-Gorlice, co w oczywisty sposób prowadzi do zmodyfikowanego podejścia do identyfikacji obszarów funkcjonalnych z pominięciem podziałów wynikających ze struktury administracyjnej (przekroczenie granicy województwa podkarpackiego i małopolskiego). Wstępnie zidentyfikowane w powyższym opracowaniu oraz dostrzeżone przez JST obszaru krośnieńskiego-jasielskiego problemy rozwojowe obejmują m.in. zjawisko depopulacji, monocentrycznego charakteru rozwoju aktywności gospodarczej (przemysł) przy jednoczesnym dużym odsetku ludności rolniczej, niedostatków w zakresie modernizowania rynku pracy, w tym dostosowywania szkolnictwa zawodowego, poważne utrudnienia wynikające z jednej strony z peryferyjności terytorialnej (długi czas dojazdu do Warszawy i Rzeszowa), a z drugiej nierozwiązane problemy w zakresie komunikacji wewnętrznej obszaru, czy zintegrowanego transportu publicznego. Powiaty jasielski i krośnieński, wraz z bardzo blisko współpracującymi z nimi gminami na ich terenie oraz miasta Jasło i Krosno systematycznie dążą do podejmowania wspólnych działań w wielu dziedzinach. Wiele projektów realizowanych jest w partnerstwie, wspólnie przygotowywane są nowe projekty zgłaszane do regionalnego programu operacyjnego), jednak widoczna jest konieczność podjęcia strategicznych działań na rzecz wspólnego planowania rozwoju na terenie obszaru funkcjonalnego. Równocześnie zwraca się uwagę na brak rozwiązań połączenia kolejowego M. Krosna (m.in. Turaszówka-Przybówka oraz połączenie z Rzeszowem). Powiat Jasielski (Partner Wiodący) wspólnie z Miastem Jasłem, Miastem Krosnem, Powiatem Krośnieńskim złożyli projekt pn.Dla spójności i dostępności- analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego- jasielskiego. Zasadniczym celem projektu, którego elementem jest analiza jest wdrożenie mechanizmów zintegrowanego planowania inwestycyjnego i przestrzennego na obszarze krośnieńsko-jasielskim ze szczególnym uwzględnieniem podejścia funkcjonalnego. Poprzez realizację projektu ugruntowane zostanie wykorzystanie nowego modelu podejścia do polityki regionalnej promujące wykorzystywanie efektu synergii, kooperacji pomiędzy JST i wykorzystywania dobrych praktyk. Zapisy projektu wskazują, że Analiza dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego winna odnosić się do trzech poziomów biegunów wzrostu zidentyfikowanych w dokumencie Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym czyli miejskiego obszaru funkcjonalnego (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno-Jasło (biegun potencjalny) oraz MOF Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju). Zakres analizy Opracowanie analizy dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego obejmuje: przeprowadzenie analiz, badań i diagnoz w celu delimitacji krośnieńskiego-jasielskiego obszaru funkcjonalnego (w trzech wariantach biegunów rozwojowych), oraz wskazanie wzajemnych powiązań funkcjonalnych między jednostkami administracyjnymi (jst) oraz innymi podmiotami rozwoju obszaru wewnątrz jego granic i poza nimi, a także wskazanie potencjału obszaru w oparciu o który może nastąpić jego rozwój; przeprowadzenie analiz, badań i diagnoz określających zakres problemów rozwojowych wspólnych dla całego obszaru funkcjonalnego (np. zagrożenie depopulacją, uzależnienie od monofunkcyjnego charakteru profilu gospodarczego, problemy komunikacyjne, powiązania wewnętrzne), a także określających możliwości wzmocnienia potencjału rozwojowego obszaru funkcjonalnego. przygotowanie analizy potencjalnych mechanizmów (systemów zarządzania) zintegrowanego planowania inwestycyjnego i przestrzennego na obszarze krośnieńsko-jasielskim ze szczególnym uwzględnieniem podejścia funkcjonalnego. Delimitacja obszaru powinna zostać przygotowana w 3 wariantach rozwojowych: rzeczywistym (MOF Krosno), potencjalnym (duopol MOF Krosno-Jasło) potencjalna oś rozwoju (Krosno-Jasło- Gorlice) Analiza powinna objąć wszystkie jednostki samorządu terytorialnego obszaru funkcjonalnego tj: Miasto Krosno- ośrodek subregionalny Powiat Jasielski (w tym Miasto Jasło oraz wszystkie inne miasta i gminy wiejskie wchodzące w skład powiatu) Powiat Krośnieński (w tym wszystkie miasta i gminy wiejskie wchodzące w skład powiatu) oraz dodatkowo: Powiat Gorlicki, w aspekcie potencjalnej osi rozwoju obszaru funkcjonalnego. powiaty i gminy sąsiadujące z obszarem krośnieńsko-jasielskim w aspekcie jego oddziaływań na sąsiednie JST (w tym pogranicza tj. Słowacja). Dokument opracowany w wyniku realizacji zamówienia musi zawierać co najmniej następujące elementy: analizę obszaru funkcjonalnego w sferach: społeczno-ekonomicznej, w tym demograficznej i edukacyjnej; gospodarczej, w tym turystyki; środowiska naturalnego; infrastruktury technicznej i komunikacyjnej (w tym drogowej i kolejowej); obecnych i przyszłych inwestycji w różnych obszarach rozwoju; obecnych i potencjalnych kierunków rozwoju; powiązań wynikających z procesów historycznych; określenie powiązań między MOF rzeczywistym i potencjalnym i ośrodkami przylegającymi przy pomocy wskaźników: funkcjonalnych; społeczno-gospodarczych; morfologicznych; określenie zasad delimitacji; wyniki delimitacji; mapy klasyfikacyjne wskaźników, mapę delimitacji obszaru funkcjonalnego, mapy wariantów zasięgu krośnieńsko-jasielskiego obszaru funkcjonalnego, tabele, wykresy, diagramy i inne. Analiza powinna definiować propozycję wzmocnienia potencjału obszaru funkcjonalnego w szczególności w zakresie optymalnych powiązań komunikacyjnych obszaru (drogowych i kolejowych), rozwoju urządzeń komunalnych, rozwiązań w zakresie zintegrowanego transportu publicznego, kierunków rozwoju aktywności gospodarczej ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb infrastruktury i oferty turystyczno-kulturalnej, modernizacji systemu szkolnictwa, ze szczególnym uwzględnieniem szkolnictwa zawodowego , optymalizacji polityki mieszkaniowej; Analiza powinna zawierać propozycję strategicznych, wspólnych, i spójnych pakietów propozycji projektów, przy czym każdy z pakietów powinien uwzględniać równocześnie działania miękkie i inwestycyjne (twarde). Propozycje i opisy projektów powinny wskazywać z jakich programów i ich priorytetów mogą być finansowane, działania uwzględnione w projekcie, kwotę projektu oraz wskaźniki produktu i rezultatu - zał. nr 8 - projekty kluczowe. Opracowany dokument powinien być zgodny z wytycznymi Konkursu dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych oraz dokumentami strategicznymi wyższego szczebla - wspólnotowymi, krajowymi i regionalnymi - w zakresie, w jakim dotyczą przedmiotu zamówienia, m.in.: Założeniami Umowy Partnerstwa 2014-2020, Koncepcją Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030, Strategią Rozwoju Kraju 2020, Krajową Strategią Rozwoju Regionalnego 2010-2020: Regiony, Miasta, Obszary wiejskie, Strategią Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020 i in. Opracowany dokument powinien pozwalać na przygotowanie: zintegrowanej koncepcji programowo-przestrzennej, zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego, zintegrowanego planu transportu publicznego, zintegrowanego planu działań w zakresie rozwoju rynku pracy oraz dywersyfikacji aktywności gospodarczej, dla krośnieńsko- jasielskiego obszaru funkcjonalnego w powiązaniu z celami tematycznymi funduszy strukturalnych na lata 2014-2020, z uwzględnieniem Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych oraz strategii rozwoju, zrównoważonego transportu i in. Metodologia prowadzenia badań Zamawiający powinien otrzymać odpowiedź na pytanie czy istnieją powiązania funkcjonalne w badanym obszarze i jakie propozycje rozwiązań rozwojowych należałoby przyjąć aby wzmocnić obszar funkcjonalny (jakie projekty powinny zostać zrealizowane i jakie efekty powinny one przynieść aby złożyły się one na pożądane rezultaty). W związku z faktem, że w obowiązujących przepisach prawa nie określono jednolitych kryteriów wyznaczania zasięgu miejskich obszarów funkcjonalnych, Zamawiający nie narzuca Wykonawcy sztywnego katalogu takich kryteriów. Zamawiający wymaga jednak, aby Wykonawca uwzględnił istniejący dorobek metodologiczny w tym zakresie, zawarty w literaturze naukowej i studiach praktycznych, w szczególności w delimitacji miejskich obszarów funkcjonalnych stolic województw, opracowanej przez dr hab. prof. PAN Przemysława Śleszyńskiego oraz dokument Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym opracowanej przez Dr hab. T.Komornickiego, dr hab. Przemysława Śleszyńskiego oraz dr Piotra Siłka (ekspertyza wykonana w ramach prac nad aktualizacją i uzupełnieniem Strategii Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020). Dobór wskaźników i metod analizy zebranych danych pozwolą na jednoznaczne dokonanie delimitacji. Analiza powinna również uwzględniać otoczenie badanego obszaru, w celu nawiązania do jego najbardziej ważnych i charakterystycznych elementów. Analiza musi być oparta na pogłębionym badaniu ilościowym i jakościowym obszaru powiatu krośnieńskiego i jasielskiego w trzech wariantach biegunów rozwojowych, w zakresie wzajemnych powiązań między rdzeniami - miastem Krosnem i miastem Jasłem oraz ośrodkami przylegającymi - miastami i gminami wiejskimi wchodzącymi w skład powiatu jasielskiego i powiatu krośnieńskiego oraz w wariancie trzecim, powiatu gorlickiego. Wykonawca na wskazanym obszarze badawczym wykona z największa starannością prace badawcze w oparciu o co najmniej takie metody jak: Co najmniej 1 badanie ankietowe na próbie reprezentatywnej, (wzór ankiety powinien zostać wcześniej zaakceptowany przez Zamawiającego). Próba reprezentatywna powinna być zasugerowana przez Wykonawcę; Co najmniej 2 badania fokusowe (zogniskowane wywiady grupowe). Wykonawca uzgodni minimalną wielkość grupy uczestniczącej w badaniach ze Zamawiającym; Badania terenowe - co najmniej 1 sonda uliczna na próbie reprezentatywnej w miejscowościach wskazanych przez Zamawiającego (min.4 miejscowości na obszarze badanym); Badania statystyczne i analiza danych zastanych; Warsztaty diagnostyczne dla radnych komisji infrastruktury rad JST uczestniczących w realizacji projektu - Powiat jasielski, Miasto Krosno, Miasto Jasło, Powiat krośnieński- co najmniej 4 warsztaty. Wykonawca powinien konsultować prowadzone prace z właściwymi Departamentami i zespołami powołanymi przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego, (zwłaszcza pod kątem aktualizacji Strategii Województwa Podkarpackiego oraz przygotowywanych innych strategicznych dokumentów w tym Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020) oraz w miarę potrzeb z właściwymi Departamentami Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, a także Głównym Urzędem Statystycznym. Na podstawie przeprowadzonej analizy Wykonawca: przeprowadzi delimitację badanego obszaru krośnieńsko- jasielskiego; zidentyfikuje i przedstawi Zamawiającemu listę projektów zintegrowanych stwarzających szanse rozwojowe dla analizowanego obszaru. Projekty zintegrowane powinny mieć charakter obszarowy. Należy określić co najmniej 5 propozycji projektów mających charakter strategiczny dla obszaru w każdej z badanych sfer- powinny to być projekty inwestycyjne w powiązaniu z uwzględnieniem działań miękkich wraz z celem/celami szczegółowymi jakie mają one realizować. Cele szczegółowe należy sformułować poprzez określenie kierunku pożądanej zmiany społeczno-gospodarczej w dziedzinie związanej z danym celem tematycznym (tj. sferą społeczno-ekonomiczną, gospodarczą, środowiska naturalnego, sferą infrastruktury, itd.). Szczegółowe dane przestawia zał. nr 8 przygotuje katalog wskaźników, z których każdy wskaźnik powinien mieć określoną wartość bazową i docelową. Dla wskaźników produktu wartość bazowa powinna wynosić zero. Wykonawca wykorzysta dane zarówno publikowane, jak i niepublikowane ze źródeł rozproszonych, możliwie nie starszych niż z lat 2011/2012. Zamawiający dopuszcza możliwość wykorzystania starszych danych w przypadku kiedy niemożliwe będzie zebranie danych bardziej aktualnych. Wykonawca każdorazowo poinformuje o tym fakcie Zamawiającego. Wykonawca pozyska we własnym zakresie dane niezbędne do przeprowadzenia badań. Zamawiający zapewni Wykonawcy pomoc w zdobyciu danych, których Wykonawca, ze względów formalnych, nie będzie w stanie uzyskać, a możliwość taką będzie miał Zamawiający. Wykonawca zapewni, że przeprowadzenie badania nastąpi zgodnie z prawem, stosowanymi metodologiami oraz, jeśli to konieczne, zostanie poprzedzone wszystkimi wymaganymi zgodami i zezwoleniami. Wykonawca opracuje i przedstawi do zaakceptowania Zamawiającego szczegółową metodologię prac badawczych, zawierającą opis metod, technik i narzędzi badawczych (zwana dalej metodologią), w ciągu 5 dni roboczych od podpisania umowy z Zamawiającym. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wnoszenia uwag do metodologii, które Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić. Wykonawca przedstawi ww. metodologię wraz z harmonogramem prowadzonych prac na spotkaniu zorganizowanym przez Wykonawcę w siedzibie Zamawiającego. Harmonogram ten będzie stanowił załącznik do umowy. Wykonawca przekaże Zamawiającemu metodologię w formie elektronicznej. W przypadku niezaakceptowania przez Zamawiającego drugiej wersji metodologi Wykonawca będzie zobowiązany dokonać kolejnych uzgodnień na spotkaniu zwołanym przez Zamawiającego w jego siedzibie. Szczegółowy opis metodologii badania będzie zawierał m.in. powiązanie celu i zakresu badania z podejściem badawczym wraz z uzasadnieniem oparcia koncepcji badawczej na teorii badawczej lub koncepcji naukowej. Zidentyfikowane obszary ryzyka, mogące pojawić się w trakcie badania wraz z określeniem prawdopodobieństwa ich wystąpienia, możliwego terminu wystąpienia oraz wielkości wpływu na realizację badania. Należy również przedstawić środki minimalizujące zagrożenia. Wpływ i prawdopodobieństwo wystąpienia ryzyka należy przedstawić w formie mapy ryzyka. Wymagania dotyczące formy złożenia dokumentu Wykonawca przygotuje raport z prowadzonych prac p.t. Analiza dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego w języku polskim, a jego wersję ostateczną dostarczy Zamawiającemu w 6 egzemplarzach drukowanych oraz 6 egzemplarzach na elektronicznych nośnikach informacji, w plikach w formacie .docx i .pdf oraz plikach źródłowych możliwych do edycji w tym w arkuszach kalkulacyjnych (np. .xlsx, .docx, .rtf). Co najmniej 2 egzemplarze drukowane powinny być wydane w utwardzonej obwolucie, trwale zszyte i zawierać wszelkie dane, na których została oparta delimitacja obszaru. Wykonawca opracuje i dostarczy Zamawiającemu skróconą postać raportu prowadzonych badań, diagnoz i analiz, w wersji elektronicznej celem zaprezentowania wyników szerszej grupie odbiorców a także w formacie umożliwiającym jego prezentację na stronie internetowej (zawierającą mapy zasięgu, wykresy, tabele, itp) Streszczenie raportu prowadzonych badań, diagnoz i analiz należy dostarczyć również w języku angielskim w 6 egzemplarzach - w postaci drukowanej i elektronicznej. Wykonawca zobowiązuje się do oznakowanie wszystkich przygotowanych materiałów, dokumentów i publikacji wytworzonych w ramach niniejszego zlecenia (w wersji papierowej, elektronicznej, oraz na innych użytych nośnikach) poprzez zamieszczenia logo Unii Europejskiej i logo Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 - 2013 oraz informacji o współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej dla projektu przyznanych w ramach Konkursu dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych ogłoszonego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Zasady umieszczania informacji o współfinansowaniu oraz logotypy znajdują się na stronie: http://www.popt.gov.pl/zpfe/Strony/zasady.aspx). Wykonawca przeniesie na Zamawiającego z dniem ostatecznego odbioru przedmiotu zamówienia lub jego części nieograniczone majątkowe prawa autorskie do wszystkich elementów prac i dokumentów, powstałych w związku z wykonaniem diagnozy i delimitacji, w zakresie rozporządzania nimi i korzystania z nich przez czas nieoznaczony na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 41 ust.2 o prawie autorskim i praw pokrewnych. Zamawiający może cedować nabyte prawo na rzecz Ministerstwa Rozwoju Regionalnego oraz innych podmiotów wyłonionych w postępowaniu przetargowym w celu opracowania dokumentów planistycznych i strategicznych. Wykonawca dopuszcza możliwość sporządzenia przez podmioty zewnętrzne (np. przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego) obcojęzycznych wersji wszelkich publikacji oraz materiałów przygotowanych w ramach realizowanego projektu Wykonawca wyraża zgodę na wykonywanie przez Zamawiającego oraz Ministra prawa zależnego, tj. rozporządzanie i korzystanie z opracowań publikacji oraz materiałów przygotowanych w ramach realizowanego projektu, w tym ich wersji obcojęzycznych. Zamawiający zobowiązuje się do respektowania autorskich praw osobistych osób działających w imieniu Wykonawcy, w szczególności zobowiązuje się do oznaczania autorstwa wszelkich publikacji przygotowanych w ramach realizowanego projektu oraz ich rzetelnego wykorzystywania. Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego za wszelkie wady prawne projektu, a w szczególności za ewentualne roszczenia osób trzecich wynikające z naruszenia praw własności intelektualnej, w tym za nieprzestrzeganie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631, z późn. zm.) w związku z wykonywaniem projektu. Inne Wykonawca przygotuje i przedstawi trzy prezentacje dotyczące kolejno: proponowanej metodologii prac badawczych (opis metod, technik, i narzędzi badawczych) oraz proponowanego harmonogramu tych prac, wyników analiz i badań (do uzgodnienia z Wykonawca przy podpisywaniu umowy), ostatecznej wersji sporządzonego dokumentu (po zatwierdzeniu przez Zamawiającego), podsumowującego prowadzone prace badawcze związane z delimitacją obszaru, wskazującego rozwiązania wariantowe oraz możliwe kierunki rozwoju w oparciu o posiadany potencjał wraz z propozycjami zintegrowanych projektów, Prezentacje odbędą się w siedzibie Zamawiającego w udostępnionych przez niego nieodpłatnie pomieszczeniach. Wykonawca zabezpieczy sprzęt niezbędny do przedstawienia prezentacji. Wykonawca wykona w Etapie I -wstępne przedmiotowe badanie i przedstawi delimitacje obszaru i wstępny dokument analizy tj. dokument pn. Analiza dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego, w formie papierowej i elektronicznej do dnia 20.12.2013 r. Wykonawca przedstawi ww. dokument na spotkaniu zorganizowanym przez Wykonawcę w siedzibie Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zgłoszenia uwag i poprawek w ciągu 10 dni roboczych od dnia otrzymania ww. dokumentu i przedstawi Zamawiającemu. W Etapie II -Wykonawca zakończy badania pogłębione (jakościowe i ilościowe) i uzupełni analizę o wyniki tych badań do dnia 31.01.2014 r. w wersji ostatecznej . W Etapie III-przedstawienie potencjału rozwojowego i przedstawienia potencjału rozwojowego obszaru w postaci propozycji projektów zintegrowanych oraz wersji końcowej analizy do dnia 28.02.2014. Ostateczna wersja wymaga pisemnego zatwierdzenia przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie (w formularzu oferty - załącznik nr 1 do SIWZ) zakresu zamówienia, których wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
72.22.20.00-7, 71.62.00.00-0, 90.71.21.00-2, 73.22.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projekt jest częściowo finansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 - 2013..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
10.12.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ECORYS Polska Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 00-845 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 121924,12 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    164574,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    159900,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    164574,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Rynek 18, 38-200 Jasło
woj. podkarpackie
Dane kontaktowe: email: inwestycje@powiat.jaslo.pl
tel: 013 4483410 w. 108
fax: 134 463 189
Termin składania wniosków lub ofert:
2013-12-01
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 24960720130
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2013-11-21
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 88 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.powiat.jaslo.karpaty.pl
Informacja dostępna pod: Starostwo Powiatowe w Jaśle, Rynek 18, 38-200 Jasło, pokój nr 305
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
71620000-0 Usługi analizy
72222000-7 Usługi w zakresie systemów informacji lub strategicznej analizy technologicznej oraz usługi w zakresie planowania
73220000-0 Usługi doradcze w zakresie rozwoju
90712100-2 Planowanie rozwoju środowiska miejskiego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Przeprowadzenie analizy dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego w ramach projektu Dla spójności i dostępności - analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego-jasielskiego współfinansowanego z Unii Europejskiej z Europejski ECORYS Polska Sp. z o.o.
Warszawa
2013-12-16 164 574,00