Świdwin: Przeprowadzenie szkoleń dla Zespołu Użytkowników biorących udział w projekcie Razem Przeciw Razom


Numer ogłoszenia: 287610 - 2013; data zamieszczenia: 22.07.2013

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Świdwiński , ul. Mieszka I 16, 78-300 Świdwin, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3650301, 3650335, faks 094 3650330.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.powiatswidwinski.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie szkoleń dla Zespołu Użytkowników biorących udział w projekcie Razem Przeciw Razom.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1Przedmiotem zamówienia jest: Przeprowadzenie szkoleń dla Zespołu Użytkowników biorących udział w projekcie Razem Przeciw Razom. 2Projekt został współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VII Promocja integracji społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013. 3Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1)Szkolenie nr 1- skierowane jest do pracowników instytucji pierwszego kontaktu z osobami dotkniętymi przemocą domową - maksymalnie 52 osoby, są to przedstawiciele: - policji - wymiaru sprawiedliwości - członkowie zespołów kuratorskich - służby zdrowia - ośrodków pomocy społecznej - pracownicy socjalni - systemu edukacji - pedagodzy szkolni - organizacji pozarządowych 2)Szkolenie nr 2 - skierowane do policjantów oddziału prewencji i dyżurnych - maksymalnie 45 osób. Opisy zawierają minimalną wymaganą treść warsztatów: Szkolenie nr 1. Obsługa interesanta (3-dniowe) Cel szkolenia: uświadomienie pracownikom instytucji pierwszego kontaktu z osobami dotkniętymi przemocą w rodzinie, jakie znaczenie ma stosowanie spójnych standardów obsługi interesanta w budowaniu wizerunku instytucji tworzących system pomocy, nabycie umiejętności z zakresu skutecznej komunikacji interpersonalnej, niezbędnej w pracy z interesantami, nabycie praktycznej wiedzy na temat zasad obowiązujących w kontaktach bezpośrednich i podczas rozmowy telefonicznej, nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu strategii budowania zaufania i pozytywnych relacji z interesantem, nabycie wiedzy podnoszącej profesjonalizmu pracowników instytucji pierwszego kontaktu z osobami doświadczającymi przemocy w rodzinie w zakresie obsługi interesanta, nabycie praktycznych umiejętności z zakresu pracy z trudnym interesantem, tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie, nabycie praktycznych umiejętności radzenia sobie z negatywnymi emocjami i stresem w pracy. Dzień 1. 1. Autoprezentacja i komunikacja, czyli jak zrobić dobre pierwsze wrażenie: a) autoprezentacja - rodzaje, metody b) podstawowe zasady efektywnych kontaktów międzyludzkich c) skuteczna komunikacja drogą do sprostania potrzebom interesanta: wpływ komunikacji werbalnej na jakość obsługi interesanta narzędzia skutecznego porozumiewania się bariery komunikacyjne i ich pokonywanie sztuka rozmawiania aktywne słuchanie komunikacja niewerbalna i jej znaczenie dla obsługi interesanta rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej d) wypracowanie własnego (indywidualnego) stylu pracy z interesantem. Dzień 2. 1. Rozmowa z interesantem a) etapy i techniki prowadzenia rozmowy w zależności od rodzaju interesanta, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób doświadczających przemocy w rodzinie b) specyfika rozmowy telefonicznej 2. Jak sobie radzić z trudnym interesantem tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie a) metody i techniki pracy z różnymi grupami interesantów w zależności od ich specyfiki b) metody i techniki reagowania na potrzeby interesantów - empatyczne podejście do interesantów doświadczających przemocy w rodzinie 3. Wywieranie wpływu a) jak demaskować techniki manipulacji i perswazji stosowane przez interesantów b) reguły wywierania wpływ Dzień 3. 1. Stres w pracy - jak sobie z nim radzić a) negatywne emocje b) stres c) modele zachowań oraz techniki radzenia sobie ze stresem i negatywnymi emocjami w pracy z interesantem d) zarządzanie stresem i własnymi emocjami - jak to robić skutecznie 2. Asertywność w pracy z klientem Szkolenie nr 2. Praca z klientem w kryzysie, empatia (1-dniowe dla 3 grup x 15 osób) Cel szkolenia: nabycie wiedzy przez policjantów w zakresie realizacji procedury Niebieskiej Karty uświadomienie policjantom, jakie znaczenie ma stosowanie spójnych standardów obsługi interesanta w budowaniu wizerunku instytucji tworzących system pomocy, nabycie praktycznych umiejętności z zakresu pracy z trudnym interesantem, tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie, szczególnie podczas interwencji nabycie praktycznych umiejętności radzenia sobie z negatywnymi emocjami i stresem w pracy oraz sposoby zachowania i reagowania w bezpośrednim kontakcie z klientem agresywnym Dzień 1 1.Procedura Niebieskiej Karty. 2.Prowadzenie interwencji oraz rozmowa z interesantem a) etapy i techniki prowadzenia rozmowy w trakcie interwencji w zależności od rodzaju klienta, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób doświadczających przemocy w rodzinie. 3.Jak sobie radzić z trudnym interesantem tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie. a) metody i techniki pracy z różnymi grupami interesantów w zależności od ich specyfiki b) metody i techniki reagowania na potrzeby interesantów - empatyczne podejście do interesantów doświadczających przemocy w rodzinie. 4. Wywieranie wpływu a) jak demaskować techniki manipulacji i perswazji stosowane przez klientów, szczególnie w trakcie interwencji. b) reguły wywierania wpływ. 4Dodatkowe wymagania: 1)Dla szkolenia nr 1 i 2: a)metodyka szkoleń: wykład i ćwiczenia warsztatowe; b)koszty dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia trenerów pokrywa Wykonawca; c)Wykonawca przygotuje materiały własne i opracowania wykładowców obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia spięte w estetyczny sposób lub zbindowane, które zostaną wydane każdemu uczestnikowi szkolenia w momencie rozpoczęcia szkolenia (oznakowane zgodnie z wytycznymi EFS); d)Wykonawca dostarczy materiały piśmiennicze (długopis, notatnik formatu A4), które po zakończeniu szkolenia przekaże każdemu z uczestników na własność; e)Wykonawca przygotuje i wyda na zakończenie szkolenia uczestnikom szkoleń zaświadczenia o ich ukończeniu (oznakowane zgodnie z wytycznymi EFS); f)Zamawiający pokrywa koszty: wynajęcia sal szkoleniowych wraz z niezbędnym wyposażeniem i sprzętem (projektor, tablice typu flipchart), poczęstunki i zakwaterowania uczestników szkoleń. g)Wykonawca przygotowuje sprawozdania z przebiegu każdego szkolenia. h)Wykonawca przeprowadza ankiety ewaluacyjnej ex-ante i ex-post. 2)Dla szkolenia nr 1: a)ćwiczenia warsztatowe prowadzone będą równolegle w trzech grupach. Każdą grupę warsztatową prowadzi jeden trener; Wykonawca jest zobowiązany zapewnić pracę 3 trenerów po jednym w każdej z trzech grup równolegle. b)wykłady prowadzone będą dla całej grupy Użytkowników (maksymalnie 52 osoby) przez minimum jednego trenera; c)zajęcia 3 dniowe prowadzone będą w wymiarze łącznie 24 godziny zajęć dydaktycznych w ciągu trzech następujących po sobie dniach tygodnia (od poniedziałku do piątku). Poprzez godzinę zajęć dydaktycznych Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną, czyli 45 minut zegarowych. d)miejsce szkolenia zostanie wskazane przez Zamawiającego. Ośrodek szkoleniowy zostanie wyłoniony w odrębnym postępowaniu, znajdował się będzie w promieniu do 80 km od Świdwina (woj. zachodniopomorskie). e)Preferowany termin realizacji szkolenia: 3 dni w terminie 16-20 września 2013 r. 3)Dla szkolenia nr 2: a)zajęcia prowadzone nierównolegle dla trzech grup 15-sto osobowych w wymiarze 8 godzin dydaktycznych; poprzez godzinę zajęć dydaktycznych Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną, czyli 45 minut zegarowych. b)zajęcia prowadzone będą w terminach: 11 września 2013 r., 18 września 2013 r., 25 września 2013 r. c)miejsce realizacji szkoleń: miasto Świdwin (2 terminy) miasto Połczyn-Zdrój (1 termin)..


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.50.00.00-9.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 2.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 25.09.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na podstawie oświadczenia (załącznik nr 2 do SIWZ)


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie - wykonał lub wykonuje należycie, co najmniej 3 usługi szkoleniowe, których przedmiotem było przeprowadzenie szkoleń dla minimum 15 osób, w wymiarze co najmniej 70 godzin dydaktycznych, przy czym co najmniej jedna z tych usług została zrealizowana w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, w tym co najmniej 1 usługę szkoleniową tożsamą z przedmiotem zamówienia oraz dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie. Przez usługi szkoleniowe tożsame z przedmiotem zamówienia Zamawiający rozumie wykonanie usług, których przedmiotem było przeprowadzenie szkoleń dla pracowników instytucji pierwszego kontaktu z przypadkami przemocy w rodzinie obejmujących w zakresie merytorycznym minimum połowę elementów wymienionych w Rozdz. 3 pkt 3 minimalna wymagana treść szkolenia Wykonawca składa ofertę z podaniem ilości wykonanych szkoleń, liczby godzin szkoleń, przedmiotu, dat wykonania i liczby odbiorców oraz załączonymi dowodami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnił ww. warunek na podstawie dokumentów złożonych wraz z ofertą (załącznik nr 6 do SIWZ), zgodnie z formułą spełnia nie spełnia


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na podstawie oświadczenia (załącznik nr 2 do SIWZ)


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy dysponują przynajmniej 3 osobami (trenerami) dla Szkolenia nr 1 lub przynajmniej 1 osobą dla Szkolenia 2, z których każda: I. Posiada minimum 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń/warsztatów, które odpowiadają swoim rodzajem (tematyką) szkoleniu objętemu przedmiotem zamówienia odpowiednio dla szkolenia nr 1 i dla szkolenia nr 2, w grupie nie mniejszej niż 15 osób. lub II. Przeprowadziła co najmniej 3 usługi szkoleniowe, których przedmiotem było przeprowadzenie szkoleń dla minimum 15 osób, w wymiarze co najmniej 70 godzin dydaktycznych. lub III. Posiada minimum 3-letnie doświadczenie w pracy trenerskiej w zakresie tematyki dotyczącej przedmiotu zamówienia. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnił ww. warunek na podstawie dokumentów złożonych wraz z ofertą (załącznik nr 5 do SIWZ), zgodnie z formułą spełnia nie spełnia.


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na podstawie oświadczenia (załącznik nr 2 do SIWZ).


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.3) ZMIANA UMOWY


przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Projekt umowy stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następującym zakresie: 1) zmiany danych adresowych Zamawiającego lub Wykonawcy; 2) w przypadku jeżeli zmiana umowy jest korzystna dla Zamawiającego; 3) Wynagrodzenie Wykonawcy może ulec zmianie tylko w przypadku ustawowej zmiany stawki VAT. Zmiany wprowadzone zostaną po wcześniejszym zgłoszeniu przez którąkolwiek ze stron umowy, faktu zaistnienia okoliczności warunkującej konieczność wprowadzenia zmiany oraz obustronnej ich akceptacji. 3. Wszelkie zmiany do umowy wymagają zgody obydwu stron pod rygorem nieważności.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.powiatswidwinski.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Świdwinie ul. Mieszka I 16 (pok.33) 78-300 Świdwin.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
31.07.2013 godzina 09:00, miejsce: budynek Starostwa Powiatowego w Świdwinie, Biuro Projektu Razem Przeciw Razom, ul. Mieszka I 16 (pok.33), 78-300 Świdwin.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt został współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VII Promocja integracji społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


CZĘŚĆ Nr:
1
NAZWA:
Przeprowadzenie szkoleń dla Zespołu Użytkowników biorących udział w projekcie Razem Przeciw Razom.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    1)Szkolenie nr 1- skierowane jest do pracowników instytucji pierwszego kontaktu z osobami dotkniętymi przemocą domową - maksymalnie 52 osoby, są to przedstawiciele: policji wymiaru sprawiedliwości członkowie zespołów kuratorskich służby zdrowia ośrodków pomocy społecznej - pracownicy socjalni systemu edukacji - pedagodzy szkolni organizacji pozarządowych Szkolenie nr 1. Obsługa interesanta (3-dniowe) Cel szkolenia: uświadomienie pracownikom instytucji pierwszego kontaktu z osobami dotkniętymi przemocą w rodzinie, jakie znaczenie ma stosowanie spójnych standardów obsługi interesanta w budowaniu wizerunku instytucji tworzących system pomocy, nabycie umiejętności z zakresu skutecznej komunikacji interpersonalnej, niezbędnej w pracy z interesantami, nabycie praktycznej wiedzy na temat zasad obowiązujących w kontaktach bezpośrednich i podczas rozmowy telefonicznej, nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu strategii budowania zaufania i pozytywnych relacji z interesantem, nabycie wiedzy podnoszącej profesjonalizmu pracowników instytucji pierwszego kontaktu z osobami doświadczającymi przemocy w rodzinie w zakresie obsługi interesanta, nabycie praktycznych umiejętności z zakresu pracy z trudnym interesantem, tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie, nabycie praktycznych umiejętności radzenia sobie z negatywnymi emocjami i stresem w pracy. Dzień 1. 1. Autoprezentacja i komunikacja, czyli jak zrobić dobre pierwsze wrażenie: a) autoprezentacja - rodzaje, metody b) podstawowe zasady efektywnych kontaktów międzyludzkich c) skuteczna komunikacja drogą do sprostania potrzebom interesanta: wpływ komunikacji werbalnej na jakość obsługi interesanta narzędzia skutecznego porozumiewania się bariery komunikacyjne i ich pokonywanie sztuka rozmawiania aktywne słuchanie komunikacja niewerbalna i jej znaczenie dla obsługi interesanta rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej d) wypracowanie własnego (indywidualnego) stylu pracy z interesantem. Dzień 2. 1. Rozmowa z interesantem a) etapy i techniki prowadzenia rozmowy w zależności od rodzaju interesanta, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób doświadczających przemocy w rodzinie b) specyfika rozmowy telefonicznej 2. Jak sobie radzić z trudnym interesantem tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie a) metody i techniki pracy z różnymi grupami interesantów w zależności od ich specyfiki b) metody i techniki reagowania na potrzeby interesantów - empatyczne podejście do interesantów doświadczających przemocy w rodzinie 3. Wywieranie wpływu a) jak demaskować techniki manipulacji i perswazji stosowane przez interesantów b) reguły wywierania wpływ Dzień 3. 1. Stres w pracy - jak sobie z nim radzić a) negatywne emocje b) stres c) modele zachowań oraz techniki radzenia sobie ze stresem i negatywnymi emocjami w pracy z interesantem d) zarządzanie stresem i własnymi emocjami - jak to robić skutecznie 2. Asertywność w pracy z klientem 4Dodatkowe wymagania: 1)Dla szkolenia nr 1 i 2: a)metodyka szkoleń: wykład i ćwiczenia warsztatowe; b)koszty dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia trenerów pokrywa Wykonawca; c)Wykonawca przygotuje materiały własne i opracowania wykładowców obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia spięte w estetyczny sposób lub zbindowane, które zostaną wydane każdemu uczestnikowi szkolenia w momencie rozpoczęcia szkolenia (oznakowane zgodnie z wytycznymi EFS); d)Wykonawca dostarczy materiały piśmiennicze (długopis, notatnik formatu A4), które po zakończeniu szkolenia przekaże każdemu z uczestników na własność; e)Wykonawca przygotuje i wyda na zakończenie szkolenia uczestnikom szkoleń zaświadczenia o ich ukończeniu (oznakowane zgodnie z wytycznymi EFS); f)Zamawiający pokrywa koszty: wynajęcia sal szkoleniowych wraz z niezbędnym wyposażeniem i sprzętem (projektor, tablice typu flipchart), poczęstunki i zakwaterowania uczestników szkoleń. g)Wykonawca przygotowuje sprawozdania z przebiegu każdego szkolenia. h)Wykonawca przeprowadza ankiety ewaluacyjnej ex-ante i ex-post. 2)Dla szkolenia nr 1: a)ćwiczenia warsztatowe prowadzone będą równolegle w trzech grupach. Każdą grupę warsztatową prowadzi jeden trener; Wykonawca jest zobowiązany zapewnić pracę 3 trenerów po jednym w każdej z trzech grup równolegle. b)wykłady prowadzone będą dla całej grupy Użytkowników (maksymalnie 52 osoby) przez minimum jednego trenera; c)zajęcia 3 dniowe prowadzone będą w wymiarze łącznie 24 godziny zajęć dydaktycznych w ciągu trzech następujących po sobie dniach tygodnia (od poniedziałku do piątku). Poprzez godzinę zajęć dydaktycznych Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną, czyli 45 minut zegarowych. d)miejsce szkolenia zostanie wskazane przez Zamawiającego. Ośrodek szkoleniowy zostanie wyłoniony w odrębnym postępowaniu, znajdował się będzie w promieniu do 80 km od Świdwina (woj. zachodniopomorskie). e)Preferowany termin realizacji szkolenia: 3 dni w terminie 16-20 września 2013 r..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.50.00.00-9.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 23.09.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
2
NAZWA:
Przeprowadzenie szkoleń dla Zespołu Użytkowników biorących udział w projekcie Razem Przeciw Razom Szkolenie nr 2.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Szkolenie nr 2 - skierowane do policjantów oddziału prewencji i dyżurnych - maksymalnie 45 osób Szkolenie nr 2. Praca z klientem w kryzysie, empatia (1-dniowe dla 3 grup x 15 osób) Cel szkolenia: nabycie wiedzy przez policjantów w zakresie realizacji procedury Niebieskiej Karty uświadomienie policjantom, jakie znaczenie ma stosowanie spójnych standardów obsługi interesanta w budowaniu wizerunku instytucji tworzących system pomocy, nabycie praktycznych umiejętności z zakresu pracy z trudnym interesantem, tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie, szczególnie podczas interwencji nabycie praktycznych umiejętności radzenia sobie z negatywnymi emocjami i stresem w pracy oraz sposoby zachowania i reagowania w bezpośrednim kontakcie z klientem agresywnym Dzień 1 1. Procedura Niebieskiej Karty. 2. Prowadzenie interwencji oraz rozmowa z interesantem a) etapy i techniki prowadzenia rozmowy w trakcie interwencji w zależności od rodzaju klienta, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób doświadczających przemocy w rodzinie. 3. Jak sobie radzić z trudnym interesantem tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie. a) metody i techniki pracy z różnymi grupami interesantów w zależności od ich specyfiki b) metody i techniki reagowania na potrzeby interesantów - empatyczne podejście do interesantów doświadczających przemocy w rodzinie. 4. Wywieranie wpływu a) jak demaskować techniki manipulacji i perswazji stosowane przez klientów, szczególnie w trakcie interwencji. b) reguły wywierania wpływ. 4 Dodatkowe wymagania: 1) Dla szkolenia nr 1 i 2: a) metodyka szkoleń: wykład i ćwiczenia warsztatowe; b) koszty dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia trenerów pokrywa Wykonawca; c) Wykonawca przygotuje materiały własne i opracowania wykładowców obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia spięte w estetyczny sposób lub zbindowane, które zostaną wydane każdemu uczestnikowi szkolenia w momencie rozpoczęcia szkolenia (oznakowane zgodnie z wytycznymi EFS); d) Wykonawca dostarczy materiały piśmiennicze (długopis, notatnik formatu A4), które po zakończeniu szkolenia przekaże każdemu z uczestników na własność; e) Wykonawca przygotuje i wyda na zakończenie szkolenia uczestnikom szkoleń zaświadczenia o ich ukończeniu (oznakowane zgodnie z wytycznymi EFS); f) Zamawiający pokrywa koszty: wynajęcia sal szkoleniowych wraz z niezbędnym wyposażeniem i sprzętem (projektor, tablice typu flipchart), poczęstunki i zakwaterowania uczestników szkoleń. g) Wykonawca przygotowuje sprawozdania z przebiegu każdego szkolenia. h) Wykonawca przeprowadza ankiety ewaluacyjnej ex-ante i ex-post. 3) Dla szkolenia nr 2: a) zajęcia prowadzone nierównolegle dla trzech grup 15-sto osobowych w wymiarze 8 godzin dydaktycznych; poprzez godzinę zajęć dydaktycznych Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną, czyli 45 minut zegarowych. b) zajęcia prowadzone będą w terminach: 11 września 2013 r., 18 września 2013 r., 25 września 2013 r. c) miejsce realizacji szkoleń: miasto Świdwin (2 terminy) miasto Połczyn-Zdrój (1 termin).


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.50.00.00-9.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 25.09.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



Świdwin: Przeprowadzenie szkoleń dla Zespołu Użytkowników biorących udział w projekcie Razem Przeciw Razom


Numer ogłoszenia: 369624 - 2013; data zamieszczenia: 12.09.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 287610 - 2013r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Świdwiński, ul. Mieszka I 16, 78-300 Świdwin, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3650301, 3650335, faks 094 3650330.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie szkoleń dla Zespołu Użytkowników biorących udział w projekcie Razem Przeciw Razom.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1Przedmiotem zamówienia jest: Przeprowadzenie szkoleń dla Zespołu Użytkowników biorących udział w projekcie Razem Przeciw Razom. 2Projekt został współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VII Promocja integracji społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013. 3Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1)Szkolenie nr 1- skierowane jest do pracowników instytucji pierwszego kontaktu z osobami dotkniętymi przemocą domową - maksymalnie 52 osoby, są to przedstawiciele: - policji - wymiaru sprawiedliwości - członkowie zespołów kuratorskich - służby zdrowia - ośrodków pomocy społecznej - pracownicy socjalni - systemu edukacji - pedagodzy szkolni - organizacji pozarządowych 2)Szkolenie nr 2 - skierowane do policjantów oddziału prewencji i dyżurnych - maksymalnie 45 osób. Opisy zawierają minimalną wymaganą treść warsztatów: Szkolenie nr 1. Obsługa interesanta (3-dniowe) Cel szkolenia: uświadomienie pracownikom instytucji pierwszego kontaktu z osobami dotkniętymi przemocą w rodzinie, jakie znaczenie ma stosowanie spójnych standardów obsługi interesanta w budowaniu wizerunku instytucji tworzących system pomocy, nabycie umiejętności z zakresu skutecznej komunikacji interpersonalnej, niezbędnej w pracy z interesantami, nabycie praktycznej wiedzy na temat zasad obowiązujących w kontaktach bezpośrednich i podczas rozmowy telefonicznej, nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu strategii budowania zaufania i pozytywnych relacji z interesantem, nabycie wiedzy podnoszącej profesjonalizmu pracowników instytucji pierwszego kontaktu z osobami doświadczającymi przemocy w rodzinie w zakresie obsługi interesanta, nabycie praktycznych umiejętności z zakresu pracy z trudnym interesantem, tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie, nabycie praktycznych umiejętności radzenia sobie z negatywnymi emocjami i stresem w pracy. Dzień 1. 1. Autoprezentacja i komunikacja, czyli jak zrobić dobre pierwsze wrażenie: a) autoprezentacja - rodzaje, metody b) podstawowe zasady efektywnych kontaktów międzyludzkich c) skuteczna komunikacja drogą do sprostania potrzebom interesanta: wpływ komunikacji werbalnej na jakość obsługi interesanta narzędzia skutecznego porozumiewania się bariery komunikacyjne i ich pokonywanie sztuka rozmawiania aktywne słuchanie komunikacja niewerbalna i jej znaczenie dla obsługi interesanta rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej d) wypracowanie własnego (indywidualnego) stylu pracy z interesantem. Dzień 2. 1. Rozmowa z interesantem a) etapy i techniki prowadzenia rozmowy w zależności od rodzaju interesanta, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób doświadczających przemocy w rodzinie b) specyfika rozmowy telefonicznej 2. Jak sobie radzić z trudnym interesantem tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie a) metody i techniki pracy z różnymi grupami interesantów w zależności od ich specyfiki b) metody i techniki reagowania na potrzeby interesantów - empatyczne podejście do interesantów doświadczających przemocy w rodzinie 3. Wywieranie wpływu a) jak demaskować techniki manipulacji i perswazji stosowane przez interesantów b) reguły wywierania wpływ Dzień 3. 1. Stres w pracy - jak sobie z nim radzić a) negatywne emocje b) stres c) modele zachowań oraz techniki radzenia sobie ze stresem i negatywnymi emocjami w pracy z interesantem d) zarządzanie stresem i własnymi emocjami - jak to robić skutecznie 2. Asertywność w pracy z klientem Szkolenie nr 2. Praca z klientem w kryzysie, empatia (1-dniowe dla 3 grup x 15 osób) Cel szkolenia: nabycie wiedzy przez policjantów w zakresie realizacji procedury Niebieskiej Karty uświadomienie policjantom, jakie znaczenie ma stosowanie spójnych standardów obsługi interesanta w budowaniu wizerunku instytucji tworzących system pomocy, nabycie praktycznych umiejętności z zakresu pracy z trudnym interesantem, tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie, szczególnie podczas interwencji nabycie praktycznych umiejętności radzenia sobie z negatywnymi emocjami i stresem w pracy oraz sposoby zachowania i reagowania w bezpośrednim kontakcie z klientem agresywnym Dzień 1 1.Procedura Niebieskiej Karty. 2.Prowadzenie interwencji oraz rozmowa z interesantem a) etapy i techniki prowadzenia rozmowy w trakcie interwencji w zależności od rodzaju klienta, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób doświadczających przemocy w rodzinie. 3.Jak sobie radzić z trudnym interesantem tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie. a) metody i techniki pracy z różnymi grupami interesantów w zależności od ich specyfiki b) metody i techniki reagowania na potrzeby interesantów - empatyczne podejście do interesantów doświadczających przemocy w rodzinie. 4. Wywieranie wpływu a) jak demaskować techniki manipulacji i perswazji stosowane przez klientów, szczególnie w trakcie interwencji. b) reguły wywierania wpływ. 4Dodatkowe wymagania: 1)Dla szkolenia nr 1 i 2: a)metodyka szkoleń: wykład i ćwiczenia warsztatowe; b)koszty dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia trenerów pokrywa Wykonawca; c)Wykonawca przygotuje materiały własne i opracowania wykładowców obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia spięte w estetyczny sposób lub zbindowane, które zostaną wydane każdemu uczestnikowi szkolenia w momencie rozpoczęcia szkolenia (oznakowane zgodnie z wytycznymi EFS); d)Wykonawca dostarczy materiały piśmiennicze (długopis, notatnik formatu A4), które po zakończeniu szkolenia przekaże każdemu z uczestników na własność; e)Wykonawca przygotuje i wyda na zakończenie szkolenia uczestnikom szkoleń zaświadczenia o ich ukończeniu (oznakowane zgodnie z wytycznymi EFS); f)Zamawiający pokrywa koszty: wynajęcia sal szkoleniowych wraz z niezbędnym wyposażeniem i sprzętem (projektor, tablice typu flipchart), poczęstunki i zakwaterowania uczestników szkoleń. g)Wykonawca przygotowuje sprawozdania z przebiegu każdego szkolenia. h)Wykonawca przeprowadza ankiety ewaluacyjnej ex-ante i ex-post. 2)Dla szkolenia nr 1: a)ćwiczenia warsztatowe prowadzone będą równolegle w trzech grupach. Każdą grupę warsztatową prowadzi jeden trener; Wykonawca jest zobowiązany zapewnić pracę 3 trenerów po jednym w każdej z trzech grup równolegle. b)wykłady prowadzone będą dla całej grupy Użytkowników (maksymalnie 52 osoby) przez minimum jednego trenera; c)zajęcia 3 dniowe prowadzone będą w wymiarze łącznie 24 godziny zajęć dydaktycznych w ciągu trzech następujących po sobie dniach tygodnia (od poniedziałku do piątku). Poprzez godzinę zajęć dydaktycznych Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną, czyli 45 minut zegarowych. d)miejsce szkolenia zostanie wskazane przez Zamawiającego. Ośrodek szkoleniowy zostanie wyłoniony w odrębnym postępowaniu, znajdował się będzie w promieniu do 80 km od Świdwina (woj. zachodniopomorskie). e)Preferowany termin realizacji szkolenia: 3 dni w terminie 16-20 września 2013 r. 3)Dla szkolenia nr 2: a)zajęcia prowadzone nierównolegle dla trzech grup 15-sto osobowych w wymiarze 8 godzin dydaktycznych; poprzez godzinę zajęć dydaktycznych Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną, czyli 45 minut zegarowych. b)zajęcia prowadzone będą w terminach: 11 września 2013 r., 18 września 2013 r., 25 września 2013 r. c)miejsce realizacji szkoleń: miasto Świdwin (2 terminy) miasto Połczyn-Zdrój (1 termin).


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.50.00.00-9.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projekt został współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VII Promocja integracji społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
Szkolenie nr 1


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
19.08.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • STOWARZYSZENIE NA RZECZ PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE NIEBIESKA LINIA, {Dane ukryte}, 00-515 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 35000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    22000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    17343,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    22000,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
2   


Nazwa:
Szkolenie nr 2


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
19.08.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • NA RZECZ PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE NIEBIESKA LINIA, {Dane ukryte}, 00-515 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 15000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    10000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    7227,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    10000,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Mieszka I 16, 78-300 Świdwin
woj. zachodniopomorskie
Dane kontaktowe: email: zp@powiatswidwinski.pl
tel: 094 3650301, 3650335
fax: 943 650 330
Termin składania wniosków lub ofert:
2013-07-30
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 28761020130
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2013-07-21
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 56 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: TAK
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 2
Kryterium ceny: 0%
WWW ogłoszenia: www.powiatswidwinski.pl
Informacja dostępna pod: Starostwo Powiatowe w Świdwinie ul. Mieszka I 16 (pok.33) 78-300 Świdwin
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
80500000-9 Usługi szkoleniowe
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Szkolenie nr 1 STOWARZYSZENIE NA RZECZ PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE NIEBIESKA LINIA
Warszawa
2013-09-12 22 000,00
Szkolenie nr 2 NA RZECZ PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE NIEBIESKA LINIA
Warszawa
2013-09-12 10 000,00