Częstochowa: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu pn.: Budowa nowoczesnego systemu transportu zbiorowego w Częstochowie - rozbudowa infrastruktury tramwajowej, drogowej i pasażerskiej dla obsługi osiedli: Wrzosowiak, Raków i Błeszno, zwanego dalej projektem


Numer ogłoszenia: 300850 - 2011; data zamieszczenia: 22.09.2011

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasto Częstochowa , ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa, woj. śląskie, tel. (034) 3707100, faks 034 3707175.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.czestochowa.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu pn.: Budowa nowoczesnego systemu transportu zbiorowego w Częstochowie - rozbudowa infrastruktury tramwajowej, drogowej i pasażerskiej dla obsługi osiedli: Wrzosowiak, Raków i Błeszno, zwanego dalej projektem.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu pn.: Budowa nowoczesnego systemu transportu zbiorowego w Częstochowie - rozbudowa infrastruktury tramwajowej, drogowej i pasażerskiej dla obsługi osiedli: Wrzosowiak, Raków i Błeszno, zwanego dalej projektem. 1. Opis przedmiotu zamówienia: Zadanie realizowane w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, Priorytet VII - Transport, Działanie 7.2. Transport publiczny. Projekt realizowany w ramach umowy nr UDA-RPSL.07.02.00-00-013/09-00 z dnia 30 lipca 2010 r., zmienionej aneksem Nr 1 UDA-RPSL.07.02.00-00-013/09-01 z dnia 24 stycznia 2011 r. Za audyt zewnętrzny uznaje się zakres prac, których celem jest uzyskanie dowodów pozwalających z dostateczną pewnością na jednoznaczną ocenę przez podmiot przeprowadzający audyt, czy realizacja projektu przebiega zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie projektu. Audyt należy przeprowadzić zgodnie z Wytycznymi Instytucji Zarządzającej RPO WSL w sprawie przeprowadzania audytów zewnętrznych projektów dofinansowywanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, które są dostępne na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w Katowicach pod niżej podanym linkiem: http://www.rpo.slaskie.pl/zalaczniki/2011/08/19/1313759736.pdf Mając na uwadze ewentualną możliwość zmiany ww. wytycznych, zamawiający zastrzega, że wykonawcy przygotowując ofertę, zobowiązani są uwzględnić wersję wytycznych aktualną na dzień złożenia oferty. 2. Zakres rzeczowy projektu: 2.1. Dane charakterystyczne projektu: a) Lokalizacja inwestycji: przebieg torowiska ul. Jagiellońską (droga krajowa Nr 43) - od skrzyżowania Alei Niepodległości z Aleją 11 Listopada i Aleją Pokoju na kierunku wschód-zachód do skrzyżowania z ul. Orkana, dalej ulicami: Orkana, Aleją 11 Listopada, Jesienną, Rakowską, Limanowskiego z pętlą tramwajową przy ul. Żareckiej. b) Podstawowe parametry: - długość linii tramwajowej toru podwójnego (bez pętli) - 4540,55 m; - długość toru pojedynczego na pętli - 416,00 m; - długość toru tramwajowego wbudowanego w jezdnię -1522,00 m; - długość toru tramwajowego w pasie rozdziału - 865,25 m; - długość toru tramwajowego poza jezdnią - 2153,30 m; - zasilanie z budynku stacji transformatorowej zaprojektowanego przy skrzyżowaniu ul. Bohaterów Katynia z ul. Rakowską; - 13 zintegrowanych przystanków rozmieszczonych co 300-500 metrów. c) Zakres robót budowlanych objętych projektem: - budowa nowej linii tramwajowej w istniejących ciągach ulic; - przebudowa układu drogowego związana z budową linii tramwajowej; - budowa stacji transformatorowej; - przebudowa kanalizacji deszczowej, wodociągowej, sanitarnej, gazowej, ciepłowniczej sieci kablowej oświetlenia ulicznego sieci elektroenergetycznej SN i nN, sieci kablowej Telekomunikacji Polskiej S.A, kabla VEGA i UPC; - budowa kanalizacji kablowej dla potrzeb sterowania ruchem tramwajowym, sygnalizacji świetlnej; - wykonanie niezbędnych rozbiórek obiektów kolidujących z zamierzeniem inwestycyjnym. d) Okres rzeczowej realizacji projektu - 02.08.2010 r. - 30.11.2012 r. e) Całkowita wartość projektu: wg umowy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego w Katowicach wynosi: 98.680.250,95 PLN, z czego kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 83.878.213,30 PLN. 3. Podmioty uprawnione do przeprowadzenia audytu zewnętrznego dla projektu. 3.1. Do prowadzenia audytu zewnętrznego projektu współfinansowanego ze środków EFRR w ramach RPO WSL na lata 2007-2013 uprawnione są osoby - podmioty zatrudniające osoby: a) spełniające wymogi wskazane w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240,z późn. zm.) oraz w pkt 5 przedmiotowych Wytycznych; b) posiadające udokumentowane doświadczenie w badaniu projektów finansowanych ze środków publicznych. Za udokumentowane doświadczenie uznaje się referencje - zaświadczenie wystawione przez podmioty zlecające badanie audytowe; c) spełniające warunek bezstronności i niezależności w stosunku do zamawiającego oraz Instytucji Zarządzającej RPO WSL zgodnie z pkt 3 Wytycznych Instytucji Zarządzającej RPO WSL w sprawie przeprowadzania audytów zewnętrznych projektów dofinansowywanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, stanowiących załącznik Nr 13 do Szczegółowego opisu priorytetów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013. 3.2. Zespół przeprowadzający audyt zewnętrzny w ramach projektu realizowanego w ramach RPO WSL musi być złożony przynajmniej z dwóch osób. Każdy z członków zespołu audytującego musi spełniać wymogi określone w pkt 5 niniejszych Wytycznych oraz posiadać udokumentowaną wiedzę i doświadczenie w zakresie funkcjonowania funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. W składzie zespołu audytującego musi być biegły rewident wpisany do rejestru. 3.3. Zgodnie z treścią art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, audytorem wewnętrznym może być osoba, która: a) ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; b) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych; c) nie była karana za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; d) posiada wyższe wykształcenie; e) posiada następujące kwalifikacje do przeprowadzenia audytu wewnętrznego: - jeden z certyfikatów: Certified Internal Auditor (CIA), Certified Government Auditing Professional (CGAP); Certified Information Systems Auditor (CISA); Association of Chartered Certified Accountants (ACCA); Cerified Fraud Examiner (CFE);Certification in Control Self - Assessment (CCSA); Certified Financial Services Auditor (CFSA); Chartered Financial Analyst (CFA), lub - złożyła w latach 2003 - 2006 z wynikiem pozytywnym egzamin na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów, lub - posiada uprawnienia biegłego rewidenta, lub - posiada dwuletnią praktykę w zakresie audytu wewnętrznego i legitymuje się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydanym przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona (zgodnie z odrębnymi ustawami) do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych. Za praktykę w zakresie audytu wewnętrznego uznaje się udokumentowane przez kierownika jednostki wykonanie czynności, w wymiarze czasu pracy nie mniejszym niż ? etatu, związanych z: . przeprowadzeniem audytu wewnętrznego pod nadzorem audytora wewnętrznego, realizacją przez inspektorów kontroli skarbowej czynności z zakresu certyfikacji i wydawania deklaracji zamknięcia pomocy finansowej ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, o których mowa w ustawie z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej (tj. Dz. U. z 2004 r. nr 8 poz. 65 z późn. zm), . nadzorowaniem lub wykonywaniem czynności kontrolnych, o których mowa w ustawie z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli (tj. z 2007 r. Dz. U. Nr 231, poz. 1701 z późn. zm.). 4. Zakres audytu: Audyt winien być przeprowadzony zgodnie z Wytycznymi Instytucji Zarządzającej RPO WSL w sprawie przeprowadzania audytów zewnętrznych projektów dofinansowywanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 oraz z Międzynarodowymi Standardami Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego. 4.1. Audyt zewnętrzny musi obejmować: a) analizę dokumentacji; b) analizę stosowanych procedur kontroli wewnętrznej w odniesieniu do przekazywania i rozliczania otrzymanych środków; c) analizę procesu akceptacji wydatków kwalifikowalnych w zakresie ich zasadności i odpowiedniego udokumentowania; d) analizę procesu sprawozdania realizacji projektu, ze szczególnym uwzględnieniem realizacji przyjętych celów projektu i realizacji postanowień umowy o dofinansowanie projektu. 4.2. Minimalny zakres audytu zewnętrznego powinien obejmować: a) sprawdzenie, czy Beneficjent realizuje projekt zgodnie z umową o dofinansowanie i obowiązującymi przepisami prawa; b) sprawdzenie, czy Beneficjent wdrożył zalecenia przeprowadzonych kontroli oraz usunął uchybienia/nieprawidłowości, jeśli takie zostały wykryte; c) sprawdzenie, czy Beneficjent posiada ścieżkę audytu w zakresie finansowo-księgowym; d) sprawdzenie, czy w ramach projektu Beneficjent prawidłowo przeprowadza postępowania o udzielenie zamówień publicznych (czy prawidłowo stosuje Wytyczne Instytucji Zarządzającej RPO WSL w sprawie udzielania zamówień dla projektów współfinansowanych ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013); e) przeprowadzenie audytu poprawności księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu, oceny kwalifikowalności kosztów, sposobu ich dokumentowania i prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej (odrębnego kodu księgowego); f) sprawdzenie spójności przedstawionych wniosków o płatność z księgami rachunkowymi Beneficjenta w części dotyczącej projektu; g) sprawdzenie czy wydatki wykazane w dokumentach zostały rzeczywiście poniesione, to jest potwierdzone dowodem zapłaty oraz czy osiągnięto efekt rzeczowy; h) sprawdzenie wiarygodności wniosków o płatność w części sprawozdawczej, dotyczącej postępów w realizacji projektu, między innymi poprzez weryfikację i potwierdzenie wykonania prac, istnienia zakupionych towarów oraz wykonania usług zamówionych w ramach projektu, ocenę sposobu monitorowania projektu (osiągania celu projektu), raportowania o postępach wdrażania projektu oraz dotrzymania harmonogramu realizacji projektu; i) sprawdzenie zgodności prowadzonych w ramach projektu działań promocyjnych i informacyjnych z Wytycznymi Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 dla Beneficjentów w zakresie informacji i promocji; j) sprawdzenie sposobu archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach realizowanego projektu. 4.3. Informacje dotyczące ww. obszarów powinny się znaleźć w sprawozdaniu/raporcie z audytu zewnętrznego, który powinien zawierać następujące dane: - podstawowe informacje o Beneficjencie i realizowanym projekcie; - odpowiednie logotypy i dane zgodnie z ustalonymi przez IZ RPO WSL wymogami w zakresie informacji i promocji projektu; - nazwę, adres siedziby, NIP i REGON podmiotu przeprowadzającego audyt zewnętrzny projektu; - imiona i nazwiska audytorów zewnętrznych; - oświadczenie audytorów zewnętrznych o niezależności od audytowanej jednostki; - termin, cel i zakres przedmiotowy audytu zewnętrznego projektu; - działania i techniki audytowe; - zastosowany próg istotności i poziom ufności; - informacje o metodzie doboru i wielkości próby wybranej do badania; - wskazanie okresu badania oraz wartości kwot poddanych badaniu; - ustalenia stanu faktycznego, w tym jego ocenę i ewentualne odchylenia; - opis obszarów funkcjonujących w sposób poprawny; - wskazanie stwierdzonych problemów w trakcie realizacji projektu wraz ze wskazaniem ich wagi; - opis i analizę przyczyn i skutków stwierdzonych uchybień; - rekomendowane działania naprawcze; uwagi i wnioski dotyczące usunięcia uchybień; - zgodność realizacji projektu z umową o dofinansowanie, obowiązującymi przepisami prawa i wytycznymi IZ RPO WSL; - wskazanie procedur wewnętrznych Beneficjenta; - opis ścieżki audytu Beneficjenta w zakresie finansowo-księgowym; - opis prawidłowości klasyfikacji wydatków wg kategorii i źródeł finansowania; - opis prawidłowości prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej oraz księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu; - ocenę kwalifikowalności wydatków i sposobu ich dokumentowania; - analizę terminowości występowania, uzyskiwania i wydatkowania środków na realizację projektu; - informacje o zgodności wniosków Beneficjenta o płatność z księgami rachunkowymi; - informacje o wiarygodności części sprawozdawczych wniosków Beneficjenta o płatność w odniesieniu do zakresu rzeczowego projektu; - opis sposobu monitorowania projektu; - opis prawidłowości stosowania przepisów w zakresie zamówień publicznych; - opis realizacji obowiązków w zakresie pomocy publicznej zgodnie z odpowiednimi przepisami wspólnotowymi i krajowymi; - opis prawidłowości prowadzonych w ramach projektu działań promocyjnych i informacyjnych w odniesieniu do Wytycznych IZ RPO WSL w zakresie informacji i promocji; - opis sposobu przechowywania, udostępniania i archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach projektu; - informację o wdrożeniu zaleceń i usunięciu nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku przeprowadzonych kontroli; - opinię, stanowiącą element sprawozdania, wskazującą: . czy wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne, a realizowany projekt jest zgodny z umową/decyzją oraz wnioskiem o dofinansowanie; . stwierdzone zagrożenia dla realizacji projektu wraz ze wskazaniem ich ewentualnego charakteru systemowego; . przyczyny zagrożeń; . wymagane działania naprawcze i zapobiegawcze; . powody odmowy wydania opinii z uwagi na okoliczności, które uniemożliwiają jej sformułowanie (jeśli dotyczy); . informację o stwierdzonym istotnym naruszeniu prawa wspólnotowego lub/i krajowego bądź wytycznych IZ RPO WSL (jeśli dotyczy); - podpisy audytorów zewnętrznych przeprowadzających badanie; - miejsce i datę sporządzenia i podpisania sprawozdania/raportu z audytu zewnętrznego projektu. Wszystkie strony sprawozdania/raportu powinny zostać parafowane przez audytorów zewnętrznych. 4.4. Badaniem audytowym objąć należy 100% dokumentacji związanej z realizowanym projektem, przez co należy rozumieć całość dokumentów dostępnych w momencie rozpoczęcia czynności audytowych na podstawie podpisanej z audytorem umowy. 4.5. Miejscem przechowywania dokumentacji podlegającej badaniu jest budynek Urzędu Miasta Częstochowy, ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa. 5. Forma sprawozdania/raportu z audytu zewnętrznego Sprawozdanie/raport z audytu zewnętrznego nie ma ściśle określonego formatu. Sprawozdanie/raport z audytu zewnętrznego ma być przygotowane w języku polskim. Wszystkie jego strony muszą być ponumerowane. W przypadku wystąpienia załączników do sprawozdania/raportu z audytu zewnętrznego, konieczny jest spis wszystkich załączników. Sprawozdanie/raport z audytu zewnętrznego powinno zostać przygotowane w ilości 5 egzemplarzy w formie pisemnej oraz 2 egzemplarzy w formie elektronicznej (na nośnikach CD). Powinno również zawierać oświadczenie wykonawcy opracowania o jego kompletności z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.21.20.00-3.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 60.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga złożenia wadium.


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie publiczne mogą ubiegać się wykonawcy, którzy udokumentują wykonanie, tj. zakończenie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej usługi polegającej na przeprowadzeniu audytu zewnętrznego projektu inwestycyjnego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, o wartości audytowanego projektu min. 30 mln zł brutto.


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie publiczne mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj. zespołem audytorów, składającym się min. z dwóch osób: a) co najmniej jednej osoby posiadającej uprawnienia audytora w rozumieniu pkt 5 Wytycznych Instytucji Zarządzającej RPO WSL w sprawie przeprowadzania audytów zewnętrznych projektów dofinansowywanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 i art. 286 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 roku, Nr 157, poz. 1240 ze zm.) oraz b) co najmniej jednej osoby, wpisanej do rejestru biegłych rewidentów, posiadającej uprawnienia biegłego rewidenta w rozumieniu Ustawy o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym (Dz. U z 2009 roku, Nr 77, poz. 649 ze zm.) które posiadają doświadczenie w zakresie przeprowadzenia audytu co najmniej jednego projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. W uzupełnieniu do punktu III.4.1) niniejszego ogłoszenia należy przedłożyć: 1.1. Oświadczenie że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia i że jedna z tych osób jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów - zawarte w druku OFERTA. 2. Wymagania dotyczące dokumentów, określonych w punktach od 6.1. do 6.3. specyfikacji istotnych warunków zamówienia: 2.1. W przypadku spółek cywilnych w ofercie należy złożyć zaświadczenie z Urzędu Skarbowego oraz z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych zarówno na spółkę, jak i na każdego ze wspólników. 2.2. Dokumenty o których mowa w punktach 6.2.a) i 6.3.a) specyfikacji istotnych warunków zamówienia winny być złożone w oryginale. Dokumenty o których mowa w punktach 6.1.b), 6.1.c), 6.1.d) i 6.3.b) specyfikacji istotnych warunków zamówienia winny być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę (-y) uprawnioną (-e) do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. 2.3. W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (tzw. konsorcjum) lub przez spółkę cywilną, każdy ze wspólników konsorcjum lub spółki cywilnej musi złożyć dokumenty wymienione w punkcie 6.1. specyfikacji istotnych warunków zamówienia (lub w punkcie 6.4.2. specyfikacji - jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej). Pozostałe dokumenty będą traktowane jako wspólne. Wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników. Wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu cywilnego. 2.4. Zgodnie z art. 26 ust. 2b Prawa zamówień publicznych wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu oraz osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, tj. przedstawić pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 2.5. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w punkcie 6.4.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty. 3. Inne dokumenty wymagane przez zamawiającego: a) Wypełniony druk OFERTA, zawierający oświadczenie, że wykonawca spełnia wszystkie warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz oświadczenie wykonawcy projektu o jego kompletności z punktu widzenia celu, któremu ma służyć, stanowiący załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie. Wobec wykonawcy, będącego osobą fizyczną i prowadzącego działalność gospodarczą zaleca się dołączenie do oferty aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (oryginału lub potwierdzonej za zgodność kserokopii).


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Strony umowy zastrzegają możliwość jej zmiany w przypadku, gdyby bez wprowadzonych zmian zamówienie nie mogło być efektywnie ukończone, tj. między innymi w następujących okolicznościach: a) w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku VAT, wysokość podatku VAT i cena brutto umowy zostanie odpowiednio skorygowana; b) w przypadku wystąpienia w trakcie wykonywania przedmiotu umowy zmian przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, termin realizacji o którym mowa w § 3 ust. 1 wzoru umowy, stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia może ulec zmianie. W takiej sytuacji Wykonawca musi wystąpić do Zamawiającego z propozycją zmiany terminów zawierającą stosowną argumentację. Zamawiający może przyjąć propozycję, dokonać korekty terminu lub ją odrzucić, podając stosowne uzasadnienie; c) w przypadku zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy z powodu wystąpienia opóźnień, wynikających z: - przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego; - wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności. d) W przedstawionych wyżej przypadkach wystąpienia opóźnień, strony ustalą nowe terminy, z tym że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi przerwy lub postoju.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://bip.czestochowa.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Adres e-mail: jmusial@czestochowa.um.gov.pl oraz Urząd Miasta Częstochowy, Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych, pokój nr 417, ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
06.10.2011 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miasta Częstochowy Biuro Obsługi Interesanta (parter), stanowisko Wydziału Nadzoru i Administracji, ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
1. Zadanie realizowane w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, Priorytet VII - Transport, Działanie 7.2. Transport publiczny. Projekt realizowany w ramach umowy nr UDA-RPSL.07.02.00-00-013/09-00 z dnia 30 lipca 2010 r., zmienionej aneksem Nr 1 UDA-RPSL.07.02.00-00-013/09-01 z dnia 24 stycznia 2011 r. 2. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia będzie dostępna na stronie internetowej Zamawiającego: http://bip.czestochowa.pl Na tej stronie Zamawiający będzie również zamieszczał pytania i odpowiedzi, modyfikacje SIWZ, odwołania dot. treści ogłoszenia oraz postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Częstochowa: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu pn.: Budowa nowoczesnego systemu transportu zbiorowego w Częstochowie - rozbudowa infrastruktury tramwajowej, drogowej i pasażerskiej dla obsługi osiedli: Wrzosowiak, Raków i Błeszno, zwanego dalej projektem


Numer ogłoszenia: 392160 - 2011; data zamieszczenia: 23.11.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 300850 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasto Częstochowa, ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa, woj. śląskie, tel. (034) 3707100, faks 034 3707175.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu pn.: Budowa nowoczesnego systemu transportu zbiorowego w Częstochowie - rozbudowa infrastruktury tramwajowej, drogowej i pasażerskiej dla obsługi osiedli: Wrzosowiak, Raków i Błeszno, zwanego dalej projektem.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu pn.: Budowa nowoczesnego systemu transportu zbiorowego w Częstochowie - rozbudowa infrastruktury tramwajowej, drogowej i pasażerskiej dla obsługi osiedli: Wrzosowiak, Raków i Błeszno, zwanego dalej projektem. 1. Opis przedmiotu zamówienia: Zadanie realizowane w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, Priorytet VII - Transport, Działanie 7.2. Transport publiczny. Projekt realizowany w ramach umowy nr UDA-RPSL.07.02.00-00-013/09-00 z dnia 30 lipca 2010 r., zmienionej aneksem Nr 1 UDA-RPSL.07.02.00-00-013/09-01 z dnia 24 stycznia 2011 r. Za audyt zewnętrzny uznaje się zakres prac, których celem jest uzyskanie dowodów pozwalających z dostateczną pewnością na jednoznaczną ocenę przez podmiot przeprowadzający audyt, czy realizacja projektu przebiega zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie projektu. Audyt należy przeprowadzić zgodnie z Wytycznymi Instytucji Zarządzającej RPO WSL w sprawie przeprowadzania audytów zewnętrznych projektów dofinansowywanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, które są dostępne na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w Katowicach pod niżej podanym linkiem: http://www.rpo.slaskie.pl/zalaczniki/2011/08/19/1313759736.pdf Mając na uwadze ewentualną możliwość zmiany ww. wytycznych, zamawiający zastrzega, że wykonawcy przygotowując ofertę, zobowiązani są uwzględnić wersję wytycznych aktualną na dzień złożenia oferty. 2. Zakres rzeczowy projektu: 2.1. Dane charakterystyczne projektu: a) Lokalizacja inwestycji: przebieg torowiska ul. Jagiellońską (droga krajowa Nr 43) - od skrzyżowania Alei Niepodległości z Aleją 11 Listopada i Aleją Pokoju na kierunku wschód-zachód do skrzyżowania z ul. Orkana, dalej ulicami: Orkana, Aleją 11 Listopada, Jesienną, Rakowską, Limanowskiego z pętlą tramwajową przy ul. Żareckiej. b) Podstawowe parametry: - długość linii tramwajowej toru podwójnego (bez pętli) - 4540,55 m; - długość toru pojedynczego na pętli - 416,00 m; - długość toru tramwajowego wbudowanego w jezdnię - 1522,00 m; - długość toru tramwajowego w pasie rozdziału - 865,25 m; - długość toru tramwajowego poza jezdnią - 2153,30 m; - zasilanie z budynku stacji transformatorowej zaprojektowanego przy skrzyżowaniu ul. Bohaterów Katynia z ul. Rakowską; - 13 zintegrowanych przystanków rozmieszczonych co 300-500 metrów. c) Zakres robót budowlanych objętych projektem: - budowa nowej linii tramwajowej w istniejących ciągach ulic; - przebudowa układu drogowego związana z budową linii tramwajowej; - budowa stacji transformatorowej; - przebudowa kanalizacji deszczowej, wodociągowej, sanitarnej, gazowej, ciepłowniczej sieci kablowej oświetlenia ulicznego sieci elektroenergetycznej SN i nN, sieci kablowej Telekomunikacji Polskiej S.A, kabla VEGA i UPC; - budowa kanalizacji kablowej dla potrzeb sterowania ruchem tramwajowym, sygnalizacji świetlnej; - wykonanie niezbędnych rozbiórek obiektów kolidujących z zamierzeniem inwestycyjnym. d) Okres rzeczowej realizacji projektu - 02.08.2010 r. - 30.11.2012 r. e) Całkowita wartość projektu: wg umowy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego w Katowicach wynosi: 98.680.250,95 PLN, z czego kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 83.878.213,30 PLN. 3. Podmioty uprawnione do przeprowadzenia audytu zewnętrznego dla projektu. 3.1. Do prowadzenia audytu zewnętrznego projektu współfinansowanego ze środków EFRR w ramach RPO WSL na lata 2007-2013 uprawnione są osoby - podmioty zatrudniające osoby: a) spełniające wymogi wskazane w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240,z późn. zm.) oraz w pkt 5 przedmiotowych Wytycznych; b) posiadające udokumentowane doświadczenie w badaniu projektów finansowanych ze środków publicznych. Za udokumentowane doświadczenie uznaje się referencje - zaświadczenie wystawione przez podmioty zlecające badanie audytowe; c) spełniające warunek bezstronności i niezależności w stosunku do zamawiającego oraz Instytucji Zarządzającej RPO WSL zgodnie z pkt 3 Wytycznych Instytucji Zarządzającej RPO WSL w sprawie przeprowadzania audytów zewnętrznych projektów dofinansowywanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, stanowiących załącznik Nr 13 do Szczegółowego opisu priorytetów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013. 3.2. Zespół przeprowadzający audyt zewnętrzny w ramach projektu realizowanego w ramach RPO WSL musi być złożony przynajmniej z dwóch osób. Każdy z członków zespołu audytującego musi spełniać wymogi określone w pkt 5 niniejszych Wytycznych oraz posiadać udokumentowaną wiedzę i doświadczenie w zakresie funkcjonowania funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. W składzie zespołu audytującego musi być biegły rewident wpisany do rejestru. 3.3. Zgodnie z treścią art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, audytorem wewnętrznym może być osoba, która: a) ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; b) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych; c) nie była karana za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; d) posiada wyższe wykształcenie; e) posiada następujące kwalifikacje do przeprowadzenia audytu wewnętrznego: - jeden z certyfikatów: Certified Internal Auditor (CIA), Certified Government Auditing Professional (CGAP); Certified Information Systems Auditor (CISA); Association of Chartered Certified Accountants (ACCA); Cerified Fraud Examiner (CFE);Certification in Control Self - Assessment (CCSA); Certified Financial Services Auditor (CFSA); Chartered Financial Analyst (CFA), lub - złożyła w latach 2003 - 2006 z wynikiem pozytywnym egzamin na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów, lub - posiada uprawnienia biegłego rewidenta, lub - posiada dwuletnią praktykę w zakresie audytu wewnętrznego i legitymuje się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydanym przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona (zgodnie z odrębnymi ustawami) do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych. Za praktykę w zakresie audytu wewnętrznego uznaje się udokumentowane przez kierownika jednostki wykonanie czynności, w wymiarze czasu pracy nie mniejszym niż ? etatu, związanych z: . przeprowadzeniem audytu wewnętrznego pod nadzorem audytora wewnętrznego, realizacją przez inspektorów kontroli skarbowej czynności z zakresu certyfikacji i wydawania deklaracji zamknięcia pomocy finansowej ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, o których mowa w ustawie z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej (tj. Dz. U. z 2004 r. nr 8 poz. 65 z późn. zm), . nadzorowaniem lub wykonywaniem czynności kontrolnych, o których mowa w ustawie z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli (tj. z 2007 r. Dz. U. Nr 231, poz. 1701 z późn. zm.). 4. Zakres audytu: Audyt winien być przeprowadzony zgodnie z Wytycznymi Instytucji Zarządzającej RPO WSL w sprawie przeprowadzania audytów zewnętrznych projektów dofinansowywanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 oraz z Międzynarodowymi Standardami Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego. 4.1. Audyt zewnętrzny musi obejmować: a) analizę dokumentacji; b) analizę stosowanych procedur kontroli wewnętrznej w odniesieniu do przekazywania i rozliczania otrzymanych środków; c) analizę procesu akceptacji wydatków kwalifikowalnych w zakresie ich zasadności i odpowiedniego udokumentowania; d) analizę procesu sprawozdania realizacji projektu, ze szczególnym uwzględnieniem realizacji przyjętych celów projektu i realizacji postanowień umowy o dofinansowanie projektu. 4.2. Minimalny zakres audytu zewnętrznego powinien obejmować: a) sprawdzenie, czy Beneficjent realizuje projekt zgodnie z umową o dofinansowanie i obowiązującymi przepisami prawa; b) sprawdzenie, czy Beneficjent wdrożył zalecenia przeprowadzonych kontroli oraz usunął uchybienia/nieprawidłowości, jeśli takie zostały wykryte; c) sprawdzenie, czy Beneficjent posiada ścieżkę audytu w zakresie finansowo-księgowym; d) sprawdzenie, czy w ramach projektu Beneficjent prawidłowo przeprowadza postępowania o udzielenie zamówień publicznych (czy prawidłowo stosuje Wytyczne Instytucji Zarządzającej RPO WSL w sprawie udzielania zamówień dla projektów współfinansowanych ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013); e) przeprowadzenie audytu poprawności księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu, oceny kwalifikowalności kosztów, sposobu ich dokumentowania i prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej (odrębnego kodu księgowego); f) sprawdzenie spójności przedstawionych wniosków o płatność z księgami rachunkowymi Beneficjenta w części dotyczącej projektu; g) sprawdzenie czy wydatki wykazane w dokumentach zostały rzeczywiście poniesione, to jest potwierdzone dowodem zapłaty oraz czy osiągnięto efekt rzeczowy; h) sprawdzenie wiarygodności wniosków o płatność w części sprawozdawczej, dotyczącej postępów w realizacji projektu, między innymi poprzez weryfikację i potwierdzenie wykonania prac, istnienia zakupionych towarów oraz wykonania usług zamówionych w ramach projektu, ocenę sposobu monitorowania projektu (osiągania celu projektu), raportowania o postępach wdrażania projektu oraz dotrzymania harmonogramu realizacji projektu; i) sprawdzenie zgodności prowadzonych w ramach projektu działań promocyjnych i informacyjnych z Wytycznymi Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 dla Beneficjentów w zakresie informacji i promocji; j) sprawdzenie sposobu archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach realizowanego projektu. 4.3. Informacje dotyczące ww. obszarów powinny się znaleźć w sprawozdaniu/raporcie z audytu zewnętrznego, który powinien zawierać następujące dane: - podstawowe informacje o Beneficjencie i realizowanym projekcie; - odpowiednie logotypy i dane zgodnie z ustalonymi przez IZ RPO WSL wymogami w zakresie informacji i promocji projektu; - nazwę, adres siedziby, NIP i REGON podmiotu przeprowadzającego audyt zewnętrzny projektu; - imiona i nazwiska audytorów zewnętrznych; - oświadczenie audytorów zewnętrznych o niezależności od audytowanej jednostki; - termin, cel i zakres przedmiotowy audytu zewnętrznego projektu; - działania i techniki audytowe; - zastosowany próg istotności i poziom ufności; - informacje o metodzie doboru i wielkości próby wybranej do badania; - wskazanie okresu badania oraz wartości kwot poddanych badaniu; - ustalenia stanu faktycznego, w tym jego ocenę i ewentualne odchylenia; - opis obszarów funkcjonujących w sposób poprawny; - wskazanie stwierdzonych problemów w trakcie realizacji projektu wraz ze wskazaniem ich wagi; - opis i analizę przyczyn i skutków stwierdzonych uchybień; - rekomendowane działania naprawcze; uwagi i wnioski dotyczące usunięcia uchybień; - zgodność realizacji projektu z umową o dofinansowanie, obowiązującymi przepisami prawa i wytycznymi IZ RPO WSL; - wskazanie procedur wewnętrznych Beneficjenta; - opis ścieżki audytu Beneficjenta w zakresie finansowo-księgowym; - opis prawidłowości klasyfikacji wydatków wg kategorii i źródeł finansowania; - opis prawidłowości prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej oraz księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu; - ocenę kwalifikowalności wydatków i sposobu ich dokumentowania; - analizę terminowości występowania, uzyskiwania i wydatkowania środków na realizację projektu; - informacje o zgodności wniosków Beneficjenta o płatność z księgami rachunkowymi; - informacje o wiarygodności części sprawozdawczych wniosków Beneficjenta o płatność w odniesieniu do zakresu rzeczowego projektu; - opis sposobu monitorowania projektu; - opis prawidłowości stosowania przepisów w zakresie zamówień publicznych; - opis realizacji obowiązków w zakresie pomocy publicznej zgodnie z odpowiednimi przepisami wspólnotowymi i krajowymi; - opis prawidłowości prowadzonych w ramach projektu działań promocyjnych i informacyjnych w odniesieniu do Wytycznych IZ RPO WSL w zakresie informacji i promocji; - opis sposobu przechowywania, udostępniania i archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach projektu; - informację o wdrożeniu zaleceń i usunięciu nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku przeprowadzonych kontroli; - opinię, stanowiącą element sprawozdania, wskazującą: . czy wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne, a realizowany projekt jest zgodny z umową/decyzją oraz wnioskiem o dofinansowanie; . stwierdzone zagrożenia dla realizacji projektu wraz ze wskazaniem ich ewentualnego charakteru systemowego; . przyczyny zagrożeń; . wymagane działania naprawcze i zapobiegawcze; . powody odmowy wydania opinii z uwagi na okoliczności, które uniemożliwiają jej sformułowanie (jeśli dotyczy); . informację o stwierdzonym istotnym naruszeniu prawa wspólnotowego lub/i krajowego bądź wytycznych IZ RPO WSL (jeśli dotyczy); - podpisy audytorów zewnętrznych przeprowadzających badanie; - miejsce i datę sporządzenia i podpisania sprawozdania/raportu z audytu zewnętrznego projektu. Wszystkie strony sprawozdania/raportu powinny zostać parafowane przez audytorów zewnętrznych. 4.4. Badaniem audytowym objąć należy 100% dokumentacji związanej z realizowanym projektem, przez co należy rozumieć całość dokumentów dostępnych w momencie rozpoczęcia czynności audytowych na podstawie podpisanej z audytorem umowy. 4.5. Miejscem przechowywania dokumentacji podlegającej badaniu jest budynek Urzędu Miasta Częstochowy, ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa. 5. Forma sprawozdania/raportu z audytu zewnętrznego Sprawozdanie/raport z audytu zewnętrznego nie ma ściśle określonego formatu. Sprawozdanie/raport z audytu zewnętrznego ma być przygotowane w języku polskim. Wszystkie jego strony muszą być ponumerowane. W przypadku wystąpienia załączników do sprawozdania/raportu z audytu zewnętrznego, konieczny jest spis wszystkich załączników. Sprawozdanie/raport z audytu zewnętrznego powinno zostać przygotowane w ilości 5 egzemplarzy w formie pisemnej oraz 2 egzemplarzy w formie elektronicznej (na nośnikach CD). Powinno również zawierać oświadczenie wykonawcy opracowania o jego kompletności z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.21.20.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Zadanie realizowane w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, Priorytet VII - Transport, Działanie 7.2. Transport publiczny. Projekt realizowany w ramach umowy nr UDA-RPSL.07.02.00-00-013/09-00 z dnia 30 lipca 2010 r., zmienionej aneksem Nr 1 UDA-RPSL.07.02.00-00-013/09-01 z dnia 24 stycznia 2011 r.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
22.11.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
9.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
5.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • INDAS Jakub Salamon, {Dane ukryte}, 44-200 Rybnik, kraj/woj. śląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 20000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    10824,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    6027,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    98400,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa
woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: przetargiuzp@czestochowa.um.gov.pl
tel: +48343707100
fax: +48343707170
Termin składania wniosków lub ofert:
2011-10-05
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 30085020110
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2011-09-21
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 60 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.czestochowa.pl
Informacja dostępna pod: Adres e-mail: jmusial@czestochowa.um.gov.pl oraz Urząd Miasta Częstochowy, Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych, pokój nr 417, ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
79212000-3 Usługi audytu
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu pn.: Budowa nowoczesnego systemu transportu zbiorowego w Częstochowie - rozbudowa infrastruktury tramwajowej, drogowej i pasażerskiej dla obsługi osiedli: Wrzosowiak, Raków i Błeszno, zwanego dalej pr INDAS Jakub Salamon
Rybnik
2011-11-23 10 824,00