Zorganizowanie integracyjnego kursu komputerowego dla osób niepełnosprawnych uczestników projektu i ich otoczenia w ramach projektu pn. Wzmacnianie integracji społecznej w Powiecie Bocheńskim
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie integracyjnego kursu komputerowego dla 20 osób w tym 16 osób niepełnosprawnych i 4 opiekunów w ramach projektu pt. Wzmacnianie integracji społecznej Powiecie Bocheńskim. Uczestnikami będą osoby niepełnosprawne w stopniu znacznym lub umiarkowanym z powodu dysfunkcji narządu ruchu w tym osoby poruszające się przy pomocy kul i balkoniku, osoby z chorobami neurologicznymi oraz osoby chorujące psychiczne i aktualnie zdolne do uczestnictwa w kursie oraz 6 osób z dysfunkcją narządu słuchu w tym osoby słabo słyszące i głuche. Wśród uczestników kursu będą osoby, u których stwierdzono brak umiejętności posługiwania się komputerem lub niski poziom kompetencji w zakresie posługiwania się komputerem oraz Internetem. Dodatkowo osoby te charakteryzuje niski poziom samooceny, niskie poczucie własnej wartości oraz niska aktywność społeczna. W zajęciach będą uczestniczyć osoby sprawne będące opiekunami kierowanych osób niepełnosprawnych. Celem organizacji integracyjnego kursu komputerowego jest dążenie do poprawy kompetencji społecznych uczestników poprzez m.in. opanowanie technik informatycznych i stworzenie warunków do wspólnego przebywania i interakcji w grupie uczestników, tworzenie szans dla zaistnienia spójności w grupie a dla indywidualnych członków tej grupy celem jest nabycie przydatnych umiejętności interpersonalnych komunikowania się, autoprezentacji, budowanie wiary we własne możliwości i testowanie własnych kompetencji społecznych. Program kursu i organizacja zajęć powinna wpływać korzystnie na proces komunikacji w grupie uczestników, na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa członków grupy, powinna stwarzać uczestnikom możliwość współdziałania oraz okazję do zdobywania wiedzy z zakresu technik informatycznych. Program kursu powinien w szczególności gwarantować uczestnikom poznanie zasad funkcjonowania komputera i opanowanie niezbędnych umiejętności obsługi, w tym Internetu. Forma kursu powinna zakładać współpracę w grupie podczas wykonywania ćwiczeń informatycznych. Program kursu w zakresie technik informatycznych powinien zawierać co najmniej: 1.Naukę podstawowych umiejętności: a.Uruchamianie, wyłączanie, obsługa myszki, klawiatury i monitora b.Graficzny interfejs użytkownika c.Systemu operacyjny Microsoft Windows d.Podstawowe parametry sprzętu i oprogramowania, konfiguracja e.System plików. Atrybuty plików i folderów, wyszukiwanie. f.Kompresowanie i archiwizowanie danych g.Wirusy komputerowe, zabezpieczenie danych 2.Tworzenie pism - nauka obsługi edytora tekstu MS Word a.Praca z edytorem tekstu, podstawowe operacje, pomoc programu b.Ustawienia dokumentu, zapisywanie efektów pracy. c.Formatowanie tekstu, ustawienia akapitów, style d.Tworzenie i edycja tabel. e.Wstawianie i edycja obiektów graficznych f.Drukowanie dokumentów 3.Tworzenie tabel-nauka obsługi arkuszy kalkulacyjnych MS Excel a.Praca z arkuszem kalkulacyjnym, omówienie podstawowych operacji, pomoc programu. Wprowadzanie danych, zapisywanie efektów pracy, formaty plików. b.Formatowanie zawartości i wyglądu komórek, wierszy i kolumn. c.Formuły i funkcje arkusza kalkulacyjnego. d.Ustawienia skoroszytu, arkusza i przygotowanie do drukowania 4.Naukę korzystania z Internetu a.Podstawowe pojęcia związane z Internetem, budowa i działanie sieci komputerowych Rodzaje i zasady korzystania z zasobów sieciowych b.Praca z przeglądarka internetową c.Możliwości i sposoby wykorzystania zasobów Internetu d.Wyszukiwanie i gromadzenie informacji e.Bezpieczne korzystanie z sieci, zagrożenia ze strony Internetu f.Rodzaje i sposoby komunikacji w sieci, wykorzystywane oprogramowanie g.Poczta elektroniczna i jej zastosowania h.Sposoby dostępu do poczty elektronicznej, bezpieczeństwo poczty elektronicznej i.Tworzenie, wysyłanie i odbieranie wiadomości, korzystanie z załączników, drukowanie wiadomości j.Komunikatory internetowe, zakładanie kont, komunikacja, itp.. Program kursu w zakresie kompetencji interpersonalnych powinien zawierać co najmniej: - nabycie lub podniesienie poziomu umiejętności interpersonalnych komunikowania się, autoprezentacji, - budowanie wiary we własne możliwości i testowanie własnych kompetencji społecznych przez uczestników kursu, - budowanie poczucia bezpieczeństwa członków grupy w czasie zajęć. Prowadzący kurs powinien dążyć do zaspokojenia indywidualnych potrzeb uczestników kursu,a zwłaszcza potrzeby uznania i aprobaty. Prowadząc zajęcia należy uwzględnić, że jego uczestnikami będą też osoby po raz pierwszy pracujące z komputerem, dlatego tempo pracy i przekazywana treść muszą być dostosowane do potrzeb i możliwości poszczególnych uczestników. Należy przewidywać, że udział w kursie osób niesłyszących może być utrudniony przez zewnętrzne czynniki. Osoby niesłyszące i słabo słyszące muszą pokonywać bariery komunikacyjne, w postaci podejmowania prób nawiązania kontaktu z osobami słyszącymi. Zamawiający zapewni na czas zajęć usługi tłumacza języka migowego. Miejsce prowadzenia kursu musi być dostosowane do stopnia sprawności uczestników. W programie kursu integracyjnego należy uwzględnić 2-godzinne warsztaty pedagogiczne lub psychologiczne na temat zasad prezentacji własnej osoby w grupie oraz zasad budowania adekwatnej samooceny i poczucia własnej wartości u uczestników kursu. Czas trwania kursu: 30 godzin zegarowych. Zajęcia powinny odbywać się w soboty w wymiarze 6-7 godzin zegarowych. Termin realizacji kursu do 15.12.2011r. Uczestnikom kursu należy zapewnić: -warunki adekwatne do zaplanowanych zajęć uwzględniając zasady BHP -sala powinna być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych z dysfunkcjami narządu ruchu oraz powinna być wyposażona w stanowiska komputerowe tj. jedno stanowisko dla co najwyżej dwóch uczestników kursu. -w programie kursu należy zapewnić przerwę regeneracyjną w tym wydanie dania ciepłego oraz napojów ciepłych i zimnych. -miejsce szkolenia powinno znajdować się na terenie Bochni ze względu na sieć komunikacji publicznej i niepełnosprawność osób uczestniczących w integracyjnym kursie. -wykonawca powinien wyposażyć każdego uczestnika szkolenia w niezbędne materiały szkoleniowe zgodnie z programem kursu oraz w materiały biurowe i piśmienne. Oferent będzie zobowiązany do przedstawienia harmonogramu kursu, z uwzględnieniem zakresu rodzajów i tematów zajęć, czasu ich trwania, liczby godzin zegarowych oraz wskazania kwalifikacji osób prowadzących zajęcia w każdym dniu. Prowadzący zajęcia z technik informatycznych powinien posiadać wykształcenie informatyczne oraz przygotowanie pedagogiczne. Warsztaty psychologiczno-pedagogiczne powinny być prowadzone przez uprawnionego psychologa lub pedagoga. Oczekiwane metody prowadzenia zajęć: -prezentacja, -wykład, -warsztaty -ćwiczenia przy komputerze, -dyskusja. Dokumentacja przebiegu kursu: -dzienna lista obecności -dziennik zajęć zawierający wymiar godzin oraz temat zajęć -imienna lista potwierdzająca odbiór materiałów szkoleniowych korzystanie z posiłków -dokumentacja fotograficzna z każdego dnia zajęć dokumentująca zasadnicze punkty programu Organizator kursu zobowiązany będzie do oznakowania afiszem promocyjnym miejsca realizacji kursu oraz zamieszczenia w dokumentacji integracyjnego kursu komputerowego informacji o finansowaniu projektu przez Unię Europejską.
Bochnia: Zorganizowanie integracyjnego kursu komputerowego dla osób niepełnosprawnych uczestników projektu i ich otoczenia w ramach projektu pn. Wzmacnianie integracji społecznej w Powiecie Bocheńskim
Numer ogłoszenia: 327662 - 2011; data zamieszczenia: 10.10.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie , ul. G. Windakiewicza 9/5, 32-700 Bochnia, woj. małopolskie, tel. 14 611 97 40, faks 14 611 97 40.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.pcpr.bochnia.pl na BIP PCPR
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zorganizowanie integracyjnego kursu komputerowego dla osób niepełnosprawnych uczestników projektu i ich otoczenia w ramach projektu pn. Wzmacnianie integracji społecznej w Powiecie Bocheńskim.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie integracyjnego kursu komputerowego dla 20 osób w tym 16 osób niepełnosprawnych i 4 opiekunów w ramach projektu pt. Wzmacnianie integracji społecznej Powiecie Bocheńskim. Uczestnikami będą osoby niepełnosprawne w stopniu znacznym lub umiarkowanym z powodu dysfunkcji narządu ruchu w tym osoby poruszające się przy pomocy kul i balkoniku, osoby z chorobami neurologicznymi oraz osoby chorujące psychiczne i aktualnie zdolne do uczestnictwa w kursie oraz 6 osób z dysfunkcją narządu słuchu w tym osoby słabo słyszące i głuche. Wśród uczestników kursu będą osoby, u których stwierdzono brak umiejętności posługiwania się komputerem lub niski poziom kompetencji w zakresie posługiwania się komputerem oraz Internetem. Dodatkowo osoby te charakteryzuje niski poziom samooceny, niskie poczucie własnej wartości oraz niska aktywność społeczna. W zajęciach będą uczestniczyć osoby sprawne będące opiekunami kierowanych osób niepełnosprawnych. Celem organizacji integracyjnego kursu komputerowego jest dążenie do poprawy kompetencji społecznych uczestników poprzez m.in. opanowanie technik informatycznych i stworzenie warunków do wspólnego przebywania i interakcji w grupie uczestników, tworzenie szans dla zaistnienia spójności w grupie a dla indywidualnych członków tej grupy celem jest nabycie przydatnych umiejętności interpersonalnych komunikowania się, autoprezentacji, budowanie wiary we własne możliwości i testowanie własnych kompetencji społecznych. Program kursu i organizacja zajęć powinna wpływać korzystnie na proces komunikacji w grupie uczestników, na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa członków grupy, powinna stwarzać uczestnikom możliwość współdziałania oraz okazję do zdobywania wiedzy z zakresu technik informatycznych. Program kursu powinien w szczególności gwarantować uczestnikom poznanie zasad funkcjonowania komputera i opanowanie niezbędnych umiejętności obsługi, w tym Internetu. Forma kursu powinna zakładać współpracę w grupie podczas wykonywania ćwiczeń informatycznych. Program kursu w zakresie technik informatycznych powinien zawierać co najmniej: 1.Naukę podstawowych umiejętności: a.Uruchamianie, wyłączanie, obsługa myszki, klawiatury i monitora b.Graficzny interfejs użytkownika c.Systemu operacyjny Microsoft Windows d.Podstawowe parametry sprzętu i oprogramowania, konfiguracja e.System plików. Atrybuty plików i folderów, wyszukiwanie. f.Kompresowanie i archiwizowanie danych g.Wirusy komputerowe, zabezpieczenie danych 2.Tworzenie pism - nauka obsługi edytora tekstu MS Word a.Praca z edytorem tekstu, podstawowe operacje, pomoc programu b.Ustawienia dokumentu, zapisywanie efektów pracy. c.Formatowanie tekstu, ustawienia akapitów, style d.Tworzenie i edycja tabel. e.Wstawianie i edycja obiektów graficznych f.Drukowanie dokumentów 3.Tworzenie tabel-nauka obsługi arkuszy kalkulacyjnych MS Excel a.Praca z arkuszem kalkulacyjnym, omówienie podstawowych operacji, pomoc programu. Wprowadzanie danych, zapisywanie efektów pracy, formaty plików. b.Formatowanie zawartości i wyglądu komórek, wierszy i kolumn. c.Formuły i funkcje arkusza kalkulacyjnego. d.Ustawienia skoroszytu, arkusza i przygotowanie do drukowania 4.Naukę korzystania z Internetu a.Podstawowe pojęcia związane z Internetem, budowa i działanie sieci komputerowych Rodzaje i zasady korzystania z zasobów sieciowych b.Praca z przeglądarka internetową c.Możliwości i sposoby wykorzystania zasobów Internetu d.Wyszukiwanie i gromadzenie informacji e.Bezpieczne korzystanie z sieci, zagrożenia ze strony Internetu f.Rodzaje i sposoby komunikacji w sieci, wykorzystywane oprogramowanie g.Poczta elektroniczna i jej zastosowania h.Sposoby dostępu do poczty elektronicznej, bezpieczeństwo poczty elektronicznej i.Tworzenie, wysyłanie i odbieranie wiadomości, korzystanie z załączników, drukowanie wiadomości j.Komunikatory internetowe, zakładanie kont, komunikacja, itp.. Program kursu w zakresie kompetencji interpersonalnych powinien zawierać co najmniej: - nabycie lub podniesienie poziomu umiejętności interpersonalnych komunikowania się, autoprezentacji, - budowanie wiary we własne możliwości i testowanie własnych kompetencji społecznych przez uczestników kursu, - budowanie poczucia bezpieczeństwa członków grupy w czasie zajęć. Prowadzący kurs powinien dążyć do zaspokojenia indywidualnych potrzeb uczestników kursu,a zwłaszcza potrzeby uznania i aprobaty. Prowadząc zajęcia należy uwzględnić, że jego uczestnikami będą też osoby po raz pierwszy pracujące z komputerem, dlatego tempo pracy i przekazywana treść muszą być dostosowane do potrzeb i możliwości poszczególnych uczestników. Należy przewidywać, że udział w kursie osób niesłyszących może być utrudniony przez zewnętrzne czynniki. Osoby niesłyszące i słabo słyszące muszą pokonywać bariery komunikacyjne, w postaci podejmowania prób nawiązania kontaktu z osobami słyszącymi. Zamawiający zapewni na czas zajęć usługi tłumacza języka migowego. Miejsce prowadzenia kursu musi być dostosowane do stopnia sprawności uczestników. W programie kursu integracyjnego należy uwzględnić 2-godzinne warsztaty pedagogiczne lub psychologiczne na temat zasad prezentacji własnej osoby w grupie oraz zasad budowania adekwatnej samooceny i poczucia własnej wartości u uczestników kursu. Czas trwania kursu: 30 godzin zegarowych. Zajęcia powinny odbywać się w soboty w wymiarze 6-7 godzin zegarowych. Termin realizacji kursu do 15.12.2011r. Uczestnikom kursu należy zapewnić: -warunki adekwatne do zaplanowanych zajęć uwzględniając zasady BHP -sala powinna być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych z dysfunkcjami narządu ruchu oraz powinna być wyposażona w stanowiska komputerowe tj. jedno stanowisko dla co najwyżej dwóch uczestników kursu. -w programie kursu należy zapewnić przerwę regeneracyjną w tym wydanie dania ciepłego oraz napojów ciepłych i zimnych. -miejsce szkolenia powinno znajdować się na terenie Bochni ze względu na sieć komunikacji publicznej i niepełnosprawność osób uczestniczących w integracyjnym kursie. -wykonawca powinien wyposażyć każdego uczestnika szkolenia w niezbędne materiały szkoleniowe zgodnie z programem kursu oraz w materiały biurowe i piśmienne. Oferent będzie zobowiązany do przedstawienia harmonogramu kursu, z uwzględnieniem zakresu rodzajów i tematów zajęć, czasu ich trwania, liczby godzin zegarowych oraz wskazania kwalifikacji osób prowadzących zajęcia w każdym dniu. Prowadzący zajęcia z technik informatycznych powinien posiadać wykształcenie informatyczne oraz przygotowanie pedagogiczne. Warsztaty psychologiczno-pedagogiczne powinny być prowadzone przez uprawnionego psychologa lub pedagoga. Oczekiwane metody prowadzenia zajęć: -prezentacja, -wykład, -warsztaty -ćwiczenia przy komputerze, -dyskusja. Dokumentacja przebiegu kursu: -dzienna lista obecności -dziennik zajęć zawierający wymiar godzin oraz temat zajęć -imienna lista potwierdzająca odbiór materiałów szkoleniowych korzystanie z posiłków -dokumentacja fotograficzna z każdego dnia zajęć dokumentująca zasadnicze punkty programu Organizator kursu zobowiązany będzie do oznakowania afiszem promocyjnym miejsca realizacji kursu oraz zamieszczenia w dokumentacji integracyjnego kursu komputerowego informacji o finansowaniu projektu przez Unię Europejską..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.53.31.00-0, 80.57.00.00-0.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 15.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku1 aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2. wpis do rejestru instytucji szkoleniowych 3. wykonawca powinien posiadać aktualną polisę potwierdzającą posiadanie ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Ocena spełnianie warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie wg formuły spełnia- nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuWykaz osób realizujących zamówienia wraz z opisem doświadczenia, wykształcenia oraz jaką rolę będą pełnić w realizacji zamówienia. Ocena spełnianie warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie wg formuły spełnia- nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkua) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; b) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzające, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub układ ratalny dla zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; Ocena spełnianie warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie wg formuły spełnia- nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Formularz ofertowy 2.Oświadczenie Wykonawcy, że Wykonawca spełnia wymogi art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3.Oświadczenie Wykonawcy, że cena oferty obejmuje pełny zakres usługi oraz jest zgodna z wytycznymi SIWZ. 4.Program kursu wraz z harmonogramem zgodny z wymogami określonymi w SWIZ 5.W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawca składa Oświadczenie o którym mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6.Zaakceptowany wzór umowy 7.Wzór świadectwa/zaświadczenia jaki otrzyma uczestnik szkolenia 8.Oświadczenie, że szkolenie będzie przeprowadzone w Bochni. 9.Oświadczenie, że szkolenie będzie przeprowadzone w salach wyposażonych w sprzęt komputerowy oraz że sala szkoleniowa nie stwarza barier w zakresie poruszania się dla osób niepełnosprawnych ruchowo. 10. Wykonawca upoważnia Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni lub jego upoważnionych przedstawicieli do przeprowadzenia wszelkich badań mających na celu sprawdzenie oświadczeń, dokumentów i przedłożonych informacji oraz do wyjaśnienia finansowych i technicznych aspektów tego zgłoszenia. Dla tych celów Wykonawca upoważnia każdą osobę publiczną, bank lub przedsiębiorstwa wymienione w ofercie do dostarczenia stosownej informacji uznanej przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, za konieczną i wymaganą w celu sprawdzenia oświadczeń i informacji zawartych w ofercie. 11. Oświadczenie Wykonawcy, że zapoznał się z zakresem zamówienia oraz uzyskał wszelkie niezbędne informacje w celu przygotowania i złożenia oferty z należytą starannością. Ocena spełnianie warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie wg formuły spełnia- nie spełnia.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.pcpr.bochnia.pl na BIP PCPR
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Powiatowe centrum Pomocy Rodzinie w Bochni ul. E. Windakiewicza 9/5, 32-700 Bochnia.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
18.10.2011 godzina 10:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni ul. E. Windakiewicza 9/5 32-700 Bochnia.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt pt Wzmacnianie integracji społecznej w Powiecie Bocheńskim współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Bochnia: Zorganizowanie integracyjnego kursu komputerowego dla osób niepełnosprawnych uczestników projektu i ich otoczenia w ramach projektu pn. Wzmacnianie integracji społecznej w Powiecie Bocheńskim.
Numer ogłoszenia: 347784 - 2011; data zamieszczenia: 24.10.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 327662 - 2011r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. G. Windakiewicza 9/5, 32-700 Bochnia, woj. małopolskie, tel. 14 611 97 40, faks 14 611 97 40.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zorganizowanie integracyjnego kursu komputerowego dla osób niepełnosprawnych uczestników projektu i ich otoczenia w ramach projektu pn. Wzmacnianie integracji społecznej w Powiecie Bocheńskim..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie integracyjnego kursu komputerowego dla 20 osób w tym 16 osób niepełnosprawnych i 4 opiekunów w ramach projektu pt. Wzmacnianie integracji społecznej Powiecie Bocheńskim. Uczestnikami będą osoby niepełnosprawne w stopniu znacznym lub umiarkowanym z powodu dysfunkcji narządu ruchu w tym osoby poruszające się przy pomocy kul i balkoniku, osoby z chorobami neurologicznymi oraz osoby chorujące psychiczne i aktualnie zdolne do uczestnictwa w kursie oraz 6 osób z dysfunkcją narządu słuchu w tym osoby słabo słyszące i głuche. Wśród uczestników kursu będą osoby, u których stwierdzono brak umiejętności posługiwania się komputerem lub niski poziom kompetencji w zakresie posługiwania się komputerem oraz Internetem. Dodatkowo osoby te charakteryzuje niski poziom samooceny, niskie poczucie własnej wartości oraz niska aktywność społeczna. W zajęciach będą uczestniczyć osoby sprawne będące opiekunami kierowanych osób niepełnosprawnych. Celem organizacji integracyjnego kursu komputerowego jest dążenie do poprawy kompetencji społecznych uczestników poprzez m.in. opanowanie technik informatycznych i stworzenie warunków do wspólnego przebywania i interakcji w grupie uczestników, tworzenie szans dla zaistnienia spójności w grupie a dla indywidualnych członków tej grupy celem jest nabycie przydatnych umiejętności interpersonalnych komunikowania się, autoprezentacji, budowanie wiary we własne możliwości i testowanie własnych kompetencji społecznych. Program kursu i organizacja zajęć powinna wpływać korzystnie na proces komunikacji w grupie uczestników, na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa członków grupy, powinna stwarzać uczestnikom możliwość współdziałania oraz okazję do zdobywania wiedzy z zakresu technik informatycznych. Program kursu powinien w szczególności gwarantować uczestnikom poznanie zasad funkcjonowania komputera i opanowanie niezbędnych umiejętności obsługi, w tym Internetu. Forma kursu powinna zakładać współpracę w grupie podczas wykonywania ćwiczeń informatycznych. Program kursu w zakresie technik informatycznych powinien zawierać co najmniej: 1.Naukę podstawowych umiejętności: a.Uruchamianie, wyłączanie, obsługa myszki, klawiatury i monitora b.Graficzny interfejs użytkownika c.Systemu operacyjny Microsoft Windows d.Podstawowe parametry sprzętu i oprogramowania, konfiguracja e.System plików. Atrybuty plików i folderów, wyszukiwanie. f.Kompresowanie i archiwizowanie danych g.Wirusy komputerowe, zabezpieczenie danych 2.Tworzenie pism - nauka obsługi edytora tekstu MS Word a.Praca z edytorem tekstu, podstawowe operacje, pomoc programu b.Ustawienia dokumentu, zapisywanie efektów pracy. c.Formatowanie tekstu, ustawienia akapitów, style d.Tworzenie i edycja tabel. e.Wstawianie i edycja obiektów graficznych f.Drukowanie dokumentów 3.Tworzenie tabel-nauka obsługi arkuszy kalkulacyjnych MS Excel a.Praca z arkuszem kalkulacyjnym, omówienie podstawowych operacji, pomoc programu. Wprowadzanie danych, zapisywanie efektów pracy, formaty plików. b.Formatowanie zawartości i wyglądu komórek, wierszy i kolumn. c.Formuły i funkcje arkusza kalkulacyjnego. d.Ustawienia skoroszytu, arkusza i przygotowanie do drukowania 4.Naukę korzystania z Internetu a.Podstawowe pojęcia związane z Internetem, budowa i działanie sieci komputerowych Rodzaje i zasady korzystania z zasobów sieciowych b.Praca z przeglądarka internetową c.Możliwości i sposoby wykorzystania zasobów Internetu d.Wyszukiwanie i gromadzenie informacji e.Bezpieczne korzystanie z sieci, zagrożenia ze strony Internetu f.Rodzaje i sposoby komunikacji w sieci, wykorzystywane oprogramowanie g.Poczta elektroniczna i jej zastosowania h.Sposoby dostępu do poczty elektronicznej, bezpieczeństwo poczty elektronicznej i.Tworzenie, wysyłanie i odbieranie wiadomości, korzystanie z załączników, drukowanie wiadomości j.Komunikatory internetowe, zakładanie kont, komunikacja, itp.. Program kursu w zakresie kompetencji interpersonalnych powinien zawierać co najmniej: - nabycie lub podniesienie poziomu umiejętności interpersonalnych komunikowania się, autoprezentacji, - budowanie wiary we własne możliwości i testowanie własnych kompetencji społecznych przez uczestników kursu, - budowanie poczucia bezpieczeństwa członków grupy w czasie zajęć. Prowadzący kurs powinien dążyć do zaspokojenia indywidualnych potrzeb uczestników kursu,a zwłaszcza potrzeby uznania i aprobaty. Prowadząc zajęcia należy uwzględnić, że jego uczestnikami będą też osoby po raz pierwszy pracujące z komputerem, dlatego tempo pracy i przekazywana treść muszą być dostosowane do potrzeb i możliwości poszczególnych uczestników. Należy przewidywać, że udział w kursie osób niesłyszących może być utrudniony przez zewnętrzne czynniki. Osoby niesłyszące i słabo słyszące muszą pokonywać bariery komunikacyjne, w postaci podejmowania prób nawiązania kontaktu z osobami słyszącymi. Zamawiający zapewni na czas zajęć usługi tłumacza języka migowego. Miejsce prowadzenia kursu musi być dostosowane do stopnia sprawności uczestników. W programie kursu integracyjnego należy uwzględnić 2-godzinne warsztaty pedagogiczne lub psychologiczne na temat zasad prezentacji własnej osoby w grupie oraz zasad budowania adekwatnej samooceny i poczucia własnej wartości u uczestników kursu. Czas trwania kursu: 30 godzin zegarowych. Zajęcia powinny odbywać się w soboty w wymiarze 6-7 godzin zegarowych. Termin realizacji kursu do 15.12.2011r. Uczestnikom kursu należy zapewnić: -warunki adekwatne do zaplanowanych zajęć uwzględniając zasady BHP -sala powinna być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych z dysfunkcjami narządu ruchu oraz powinna być wyposażona w stanowiska komputerowe tj. jedno stanowisko dla co najwyżej dwóch uczestników kursu. -w programie kursu należy zapewnić przerwę regeneracyjną w tym wydanie dania ciepłego oraz napojów ciepłych i zimnych. -miejsce szkolenia powinno znajdować się na terenie Bochni ze względu na sieć komunikacji publicznej i niepełnosprawność osób uczestniczących w integracyjnym kursie. -wykonawca powinien wyposażyć każdego uczestnika szkolenia w niezbędne materiały szkoleniowe zgodnie z programem kursu oraz w materiały biurowe i piśmienne. Oferent będzie zobowiązany do przedstawienia harmonogramu kursu, z uwzględnieniem zakresu rodzajów i tematów zajęć, czasu ich trwania, liczby godzin zegarowych oraz wskazania kwalifikacji osób prowadzących zajęcia w każdym dniu. Prowadzący zajęcia z technik informatycznych powinien posiadać wykształcenie informatyczne oraz przygotowanie pedagogiczne. Warsztaty psychologiczno-pedagogiczne powinny być prowadzone przez uprawnionego psychologa lub pedagoga. Oczekiwane metody prowadzenia zajęć: -prezentacja, -wykład, -warsztaty -ćwiczenia przy komputerze, -dyskusja. Dokumentacja przebiegu kursu: -dzienna lista obecności -dziennik zajęć zawierający wymiar godzin oraz temat zajęć -imienna lista potwierdzająca odbiór materiałów szkoleniowych korzystanie z posiłków -dokumentacja fotograficzna z każdego dnia zajęć dokumentująca zasadnicze punkty programu Organizator kursu zobowiązany będzie do oznakowania afiszem promocyjnym miejsca realizacji kursu oraz zamieszczenia w dokumentacji integracyjnego kursu komputerowego informacji o finansowaniu projektu przez Unię Europejską...
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.53.31.00-0, 80.57.00.00-0.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Projekt pt Wzmacnianie integracji społecznej w Powiecie Bocheńskim współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
21.10.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Podkarpacki Ośrodek Szkoleniowo - Doradczy Sp z o.o., {Dane ukryte}, 35-326 Rzeszów, kraj/woj. małopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 20000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
13980,00
Oferta z najniższą ceną:
13980,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
13980,00
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 32766220110 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2011-10-09 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 58 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.pcpr.bochnia.pl na BIP PCPR |
Informacja dostępna pod: | Powiatowe centrum Pomocy Rodzinie w Bochni ul. E. Windakiewicza 9/5, 32-700 Bochnia |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
80533100-0 | Usługi szkolenia komputerowego | |
80570000-0 | Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Zorganizowanie integracyjnego kursu komputerowego dla osób niepełnosprawnych uczestników projektu i ich otoczenia w ramach projektu pn. Wzmacnianie integracji społecznej w Powiecie Bocheńskim. | Podkarpacki Ośrodek Szkoleniowo - Doradczy Sp z o.o. Rzeszów | 2011-10-24 | 13 980,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2011-10-24 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 805331000 805700000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 13 980,00 zł Minimalna złożona oferta: 13 980,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 13 980,00 zł Maksymalna złożona oferta: 13 980,00 zł |