Myślenice: Świadczenie usług kompleksowej pomocy prawnej na rzecz Gminy Myślenice - Jednostki Realizującej Projekt pn.: Czysta woda dla Krakowa - uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej na terenie gminy Myślenice.


Numer ogłoszenia: 33500 - 2014; data zamieszczenia: 29.01.2014

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta i Gminy Myślenice, Rynek 8/9, 32-400 Myślenice, woj. małopolskie, tel. 012 6392300, faks 012 6392305


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług kompleksowej pomocy prawnej na rzecz Gminy Myślenice - Jednostki Realizującej Projekt pn.: Czysta woda dla Krakowa - uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej na terenie gminy Myślenice..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem niniejszej Umowy jest świadczenie przez Wykonawcę usług kompleksowej pomocy prawnej na rzecz Jednostki Realizującej Projekt (dalej jako JRP) w ramach Projektu Czysta woda dla Krakowa w zakresie ustalonym w niniejszej Umowie..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    I. Uzasadnienie faktyczne: Dla potrzeb prawidłowej realizacji Projektu, Czysta woda dla Krakowa - uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej na terenie gminy Myślenice Zamawiający zdecydował, iż koniecznym jest powierzenie Wykonawcy świadczenie usług kompleksowej pomocy prawnej polegającej na podejmowaniu przez Wykonawcę działań, w ramach realizacji Umowy o obsługę prawną JRP, które winny uwzględniać wszystkie uwarunkowania związane z realizacją Projektu i warunki pomocy technicznej dla Zamawiającego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, z w szczególności z uwzględnieniem: 1) podstawowych zasad wynikających z wniosku o dofinansowanie Projektu 2) podstawowych zasad wynikających z umowy o dofinansowanie Projektu 3) merytorycznych i formalnych wymagań instytucji Zarządzających Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko 4) stosowania aktualnych wzorów i wytycznych zatwierdzonych przez Instytucje Zarządzające Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko przy opracowaniu dokumentów. W ramach powyższego zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do udzielania pomocy prawnej w kwestiach związanych z planowaniem, organizacją i zarządzaniem Projektem w tym do: 1) udzielenia JRP pomocy prawnej w bieżącym zarządzaniu i administrowaniu wszystkimi umowami związanymi z Projektem, 2) doradztwa prawnego dotyczącego zoptymalizowania struktury Jednostki Realizującej Projekt (JRP) i sposobu jej działania, 3) doradztwa prawnego dotyczącego wypełniania zobowiązań wobec instytucji zewnętrznych (KE, MŚ, NFOŚiGW), 4) udzielania pomocy prawnej w uzyskaniu wszelkich niezbędnych dokumentów i pozwoleń, 5) opiniowania czynności podjętych w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, co w szczególności obejmuje: - opiniowania czynności podjętych w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, co w szczególności obejmuje: opiniowanie pod względem prawnym poprawności opracowanych SIWZ, ogłoszeń protokołów - przygotowanie dokumentacji przetargowej dla zamówień, których szacunkowa wartość przekracza kwoty wskazane na mocy art. 4 pkt 8) ustawy Prawo zamówień publicznych, z wyłączeniem dokumentów ogłoszeń, protokołów zamówienia oraz dokumentacji technicznej - udział w postępowaniu przetargowym po stronie zamawiającego w charakterze biegłego, - opiniowanie pod względem prawnym poprawności dokumentacji postępowania oraz wszelkich działań z tym związanych, - obsługa prawna procesu kontraktowania zamówień publicznych polegająca w szczególności na opiniowaniu projektów umów przygotowanych przez Zamawiającego lub w przypadkach skomplikowanego przedmiotu zamówienia polegająca na przygotowaniu umów, - opiniowanie pod względem prawnym pism i innych dokumentów Zamawiającego związanych z udzielaniem zamówień publicznych, - udzielanie porad i opinii prawnych oraz wyjaśnianie stosowania prawa zamówień publicznych, - informowanie o uchybieniach w zakresie przestrzegania prawa o zamówieniach publicznych - występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi w sprawach związanych z udzielaniem zamówień publicznych, w tym przed organami uprawnionymi do kontroli prawidłowości procedur udzielania zamówień publicznych, - wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym, powinien realizować wszystkie inne, nie wymienione powyżej czynności, które będą niezbędne dla poprawnej realizacji przedmiotu umowy oraz zapewnią zachowanie interesów Zamawiającego, 6) realizacji innych nie wymienionych wyżej czynności mieszczących się w ramach pojęcia obsługa prawna, które będą niezbędne dla poprawnego wdrożenia Projektu. II. Uzasadnienie prawne: W zakresie usług prawniczych, polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego podstawę prawną udzielenia niniejszego zamówienia stanowi art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.) - zwanej dalej ustawą Pzp, zgodnie z którym w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. W zakresie zaś usług prawniczych, polegających na doradztwie prawnym podstawę prawną udzielenia niniejszego zamówienia stanowi art. 5 ust. 1a ustawy Pzp. Zgodnie z powyżej powołanym przepisem, do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W opisywanym przypadku, ze względu na specyfikę działań Zamawiającego, niecelowe jest oddzielenie usług prawniczych od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. Poza powyższymi działaniami dotychczasowy Wykonawca usług prawniczych, ze względu na dotychczas świadczone na rzecz Zamawiającego usługi prawne, pozyskał niezbędną wiedzę, jest w stanie zapewnić ciągłość usług i kontynuację szeregu procesów sądowych oraz innych działań w zakresie kompleksowej obsługi prawnej. Co więcej, udzielenie zamówienia z wolnej ręki Wykonawcy, w celu kontynuowania usług świadczonych na rzecz Zamawiającego od 2010 roku, znajduje swoje oparcie w kontekście przepisu art. 5 ust. 1b ustawy Pzp, z uwagi na znaczny udział w przedmiocie zamówienia usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz na doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego w celu ochrony ważnych praw Zamawiającego oraz jego działań wykonywanych dla potrzeb Projektu, jak również jest uzasadnione w rozumieniu art. 5 ust. 1a ustawy Pzp (zwłaszcza na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 ustawy Pzp). Zastosowanie innego trybu w przedmiotowej sprawie, mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków oraz uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Należy przy tym wyjaśnić, że w niniejszym przypadku połączenie usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego (w tym np. wydawanie opinii, sporządzanie pism procesowych) z innymi usługami prawniczymi, jest racjonalne, z uwagi na celowość zapewnienia kompleksowej obsługi prawnej wynikającej ze specyfiki spraw i problemów prawnych związanych z działalnością Zamawiającego w zakresie realizacji przez niego Projektu, a zatem dopuszczalne z punktu widzenia art. 5 ust. 3 ustawy Pzp. W szczególności, świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i dogłębne pod względem merytorycznym rozwiązywanie spraw, co przekłada się na wprost na racjonalność wydatkowania środków na w/w usługi. Wykonawca legitymuje się wieloletnim, doświadczeniem prawidłowej, pod względem merytorycznym i formalnym pracy na rzecz Zamawiającego w okresie bezpośrednio poprzedzającym udzielenie niniejszego zamówienia. Należy przy tym podkreślić, że Wykonawca jest podmiotem o ugruntowanej pozycji na rynku usług prawniczych z zespołem wysoko wykwalifikowanych, doświadczonych i cenionych prawników, liczącą w chwili obecnej 8 osób. Dzięki temu, Zamawiający ma możliwość korzystania z szerokiej gamy usług o specjalistycznym charakterze, co umożliwia optymalne rozwiązywanie nawet bardzo złożonych problemów, wymagających łączenia wiedzy z wielu specjalistycznych dziedzin prawa. Powyżej wskazane zasoby są przydatne, w szczególności przy planowaniu i realizacji specjalistycznych zadań, jak choćby w inwestycjach infrastrukturalnych, współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, w ramach realizowanego przez Zamawiającego Projektu. Wskazać również należy, iż Wykonawca posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze szeregu podmiotów samorządowych, w szczególności w zakresie procedur udzielania zamówień publicznych, m. in. z wykorzystaniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, dzięki czemu, w sposób bardziej efektywny niż jakikolwiek inny podmiot, jest w stanie rozwiązywać problemy Zamawiającego. Za racjonalnością kontynuacji współpracy z Wykonawcą, przemawia także fakt, iż podmiot ten jest zaznajomiony z szeregiem postępowań administracyjnych i sądowych oraz innych spraw prowadzonych przez Zamawiającego. Wybór innego podmiotu świadczącego usługi prawnicze spowodowałby konieczność wielomiesięcznych przygotowań i wprowadzenia nowego wykonawcy w tematykę spraw prowadzonych i planowanych Zamawiającego. Powyższe, mogłoby doprowadzić w wielu przypadkach do nieuzasadnionego przedłużenia postępowań i utrudnień w realizacji zadań przez Zamawiającego. Utrzymanie ciągłości w zakresie doradztwa w wielu przypadkach, znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie, zgodnie z zaciągniętymi wcześniej zobowiązaniami i planami realizowanymi przez Zamawiającego. Z kolei, wdrożenie nowego wykonawcy wiązałoby się także z koniecznością poświęcania przez z pracowników urzędu znacznie więcej czasu na wprowadzenie w problematykę postępowań i innych zadań realizowanych przez Zamawiającego, kosztem realizacji bieżących spraw. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość pracy pracowników Zamawiającego pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie dla efektywnego i terminowego wywiązywania się z zadań wykonywanych przez Zamawiającego. Należy także zwrócić uwagę na specyfikę usług prawniczych, a mianowicie na fakt, iż satysfakcjonujące efekty obsługi prawnej, posługując się pewnym uproszczeniem, z jednej strony zależą od profesjonalizmu usługodawcy (czynnika obiektywnego), a z drugiej strony liczy się zaufanie pomiędzy usługodawcą i usługobiorcą (czynnik subiektywny). Z uwagi na doświadczenia dotychczasowej współpracy należy stwierdzić, że Wykonawca jest partnerem sprawdzonym w różnorodnych okolicznościach, a świadcząc swoje usługi wykazała swój profesjonalizm, niezawodność, rzetelność, skrupulatność, mobilność, umiejętność dostarczania niestandardowych rozwiązań oraz umiejętność identyfikacji najlepiej pojętego interesu Zamawiającego. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki zmniejsza w sposób istotny, potencjalne ryzyko strat, jakie powstawałoby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, nie sprawdzonemu podmiotowi, a zatem uzasadnia prawidłowość decyzji o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie z uwagi na konieczność zapewnienia racjonalnego wydatkowanych środków Zamawiającego przeznaczonych na finansowanie usług prawniczych. W świetle powyższego, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne, dlatego też Zamawiający zdecydował się udzielić przedmiotowego zamówienia dotychczasowemu Wykonawcy - radcy prawnemu Jackowi Kogutowi, działającemu pod firmą: Kancelaria Radcy Prawnego Jacek Kogut, ul. J. Supniewskiego 7/4, 31-527 Kraków, na podstawie art. 5 ust. 1a i 1b ustawy Pzp.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Kancelaria Radcy Prawnego Jacek Kogut, ul. J. Supniewskiego 7/4, 31-527 Kraków, kraj/woj. małopolskie.


Myślenice: Świadczenie usług kompleksowej pomocy prawnej na rzecz Gminy Myślenice - Jednostki Realizującej Projekt pn.: Czysta woda dla Krakowa - uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej na terenie gminy Myślenice.


Numer ogłoszenia: 58270 - 2014; data zamieszczenia: 19.02.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 33500 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta i Gminy Myślenice, Rynek 8/9, 32-400 Myślenice, woj. małopolskie, tel. 012 6392300, faks 012 6392305.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług kompleksowej pomocy prawnej na rzecz Gminy Myślenice - Jednostki Realizującej Projekt pn.: Czysta woda dla Krakowa - uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej na terenie gminy Myślenice..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usług kompleksowej pomocy prawnej na rzecz Jednostki Realizującej Projekt (dalej jako JRP) w ramach Projektu Czysta woda dla Krakowa w zakresie ustalonym w niniejszej Umowie w sprawie zamówienia publicznego..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Działanie 1.1 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tyś. RLM. Nazwa Projektu Czysta woda dla Krakowa- uporządkowanie gospodarki wodno ściekowej na terenie Gminy Myślenice..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
04.02.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Radcy Prawnego Jacek Kogut, {Dane ukryte}, 31-527 Kraków, kraj/woj. małopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 131694,60 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    161984,36


  • Oferta z najniższą ceną:
    161984,36
    / Oferta z najwyższą ceną:
    161984,36


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    I. Uzasadnienie faktyczne: Dla potrzeb prawidłowej realizacji Projektu, Czysta woda dla Krakowa - uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej na terenie gminy Myślenice Zamawiający zdecydował, iż koniecznym jest powierzenie Wykonawcy świadczenie usług kompleksowej pomocy prawnej polegającej na podejmowaniu przez Wykonawcę działań, w ramach realizacji Umowy o obsługę prawną JRP, które winny uwzględniać wszystkie uwarunkowania związane z realizacją Projektu i warunki pomocy technicznej dla Zamawiającego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, z w szczególności z uwzględnieniem: 1) podstawowych zasad wynikających z wniosku o dofinansowanie Projektu 2) podstawowych zasad wynikających z umowy o dofinansowanie Projektu 3) merytorycznych i formalnych wymagań instytucji Zarządzających Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko 4) stosowania aktualnych wzorów i wytycznych zatwierdzonych przez Instytucje Zarządzające Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko przy opracowaniu dokumentów. W ramach powyższego zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do udzielania pomocy prawnej w kwestiach związanych z planowaniem, organizacją i zarządzaniem Projektem w tym do: 1) udzielenia JRP pomocy prawnej w bieżącym zarządzaniu i administrowaniu wszystkimi umowami związanymi z Projektem, 2) doradztwa prawnego dotyczącego zoptymalizowania struktury Jednostki Realizującej Projekt (JRP) i sposobu jej działania, 3) doradztwa prawnego dotyczącego wypełniania zobowiązań wobec instytucji zewnętrznych (KE, MŚ, NFOŚiGW), 4) udzielania pomocy prawnej w uzyskaniu wszelkich niezbędnych dokumentów i pozwoleń, 5) opiniowania czynności podjętych w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, co w szczególności obejmuje: - opiniowania czynności podjętych w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, co w szczególności obejmuje: opiniowanie pod względem prawnym poprawności opracowanych SIWZ, ogłoszeń protokołów - przygotowanie dokumentacji przetargowej dla zamówień, których szacunkowa wartość przekracza kwoty wskazane na mocy art. 4 pkt 8) ustawy Prawo zamówień publicznych, z wyłączeniem dokumentów ogłoszeń, protokołów zamówienia oraz dokumentacji technicznej - udział w postępowaniu przetargowym po stronie zamawiającego w charakterze biegłego, - opiniowanie pod względem prawnym poprawności dokumentacji postępowania oraz wszelkich działań z tym związanych, - obsługa prawna procesu kontraktowania zamówień publicznych polegająca w szczególności na opiniowaniu projektów umów przygotowanych przez Zamawiającego lub w przypadkach skomplikowanego przedmiotu zamówienia polegająca na przygotowaniu umów, - opiniowanie pod względem prawnym pism i innych dokumentów Zamawiającego związanych z udzielaniem zamówień publicznych, - udzielanie porad i opinii prawnych oraz wyjaśnianie stosowania prawa zamówień publicznych, - informowanie o uchybieniach w zakresie przestrzegania prawa o zamówieniach publicznych - występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi w sprawach związanych z udzielaniem zamówień publicznych, w tym przed organami uprawnionymi do kontroli prawidłowości procedur udzielania zamówień publicznych, - wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym, powinien realizować wszystkie inne, nie wymienione powyżej czynności, które będą niezbędne dla poprawnej realizacji przedmiotu umowy oraz zapewnią zachowanie interesów Zamawiającego, 6) realizacji innych nie wymienionych wyżej czynności mieszczących się w ramach pojęcia obsługa prawna, które będą niezbędne dla poprawnego wdrożenia Projektu. II. Uzasadnienie prawne: W zakresie usług prawniczych, polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego podstawę prawną udzielenia niniejszego zamówienia stanowi art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.) - zwanej dalej ustawą Pzp, zgodnie z którym w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. W zakresie zaś usług prawniczych, polegających na doradztwie prawnym podstawę prawną udzielenia niniejszego zamówienia stanowi art. 5 ust. 1a ustawy Pzp. Zgodnie z powyżej powołanym przepisem, do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W opisywanym przypadku, ze względu na specyfikę działań Zamawiającego, niecelowe jest oddzielenie usług prawniczych od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. Poza powyższymi działaniami dotychczasowy Wykonawca usług prawniczych, ze względu na dotychczas świadczone na rzecz Zamawiającego usługi prawne, pozyskał niezbędną wiedzę, jest w stanie zapewnić ciągłość usług i kontynuację szeregu procesów sądowych oraz innych działań w zakresie kompleksowej obsługi prawnej. Co więcej, udzielenie zamówienia z wolnej ręki Wykonawcy, w celu kontynuowania usług świadczonych na rzecz Zamawiającego od 2010 roku, znajduje swoje oparcie w kontekście przepisu art. 5 ust. 1b ustawy Pzp, z uwagi na znaczny udział w przedmiocie zamówienia usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz na doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego w celu ochrony ważnych praw Zamawiającego oraz jego działań wykonywanych dla potrzeb Projektu, jak również jest uzasadnione w rozumieniu art. 5 ust. 1a ustawy Pzp (zwłaszcza na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 ustawy Pzp). Zastosowanie innego trybu w przedmiotowej sprawie, mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków oraz uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Należy przy tym wyjaśnić, że w niniejszym przypadku połączenie usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego (w tym np. wydawanie opinii, sporządzanie pism procesowych) z innymi usługami prawniczymi, jest racjonalne, z uwagi na celowość zapewnienia kompleksowej obsługi prawnej wynikającej ze specyfiki spraw i problemów prawnych związanych z działalnością Zamawiającego w zakresie realizacji przez niego Projektu, a zatem dopuszczalne z punktu widzenia art. 5 ust. 3 ustawy Pzp. W szczególności, świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i dogłębne pod względem merytorycznym rozwiązywanie spraw, co przekłada się na wprost na racjonalność wydatkowania środków na w/w usługi. Wykonawca legitymuje się wieloletnim, doświadczeniem prawidłowej, pod względem merytorycznym i formalnym pracy na rzecz Zamawiającego w okresie bezpośrednio poprzedzającym udzielenie niniejszego zamówienia. Należy przy tym podkreślić, że Wykonawca jest podmiotem o ugruntowanej pozycji na rynku usług prawniczych z zespołem wysoko wykwalifikowanych, doświadczonych i cenionych prawników, liczącą w chwili obecnej 8 osób. Dzięki temu, Zamawiający ma możliwość korzystania z szerokiej gamy usług o specjalistycznym charakterze, co umożliwia optymalne rozwiązywanie nawet bardzo złożonych problemów, wymagających łączenia wiedzy z wielu specjalistycznych dziedzin prawa. Powyżej wskazane zasoby są przydatne, w szczególności przy planowaniu i realizacji specjalistycznych zadań, jak choćby w inwestycjach infrastrukturalnych, współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, w ramach realizowanego przez Zamawiającego Projektu. Wskazać również należy, iż Wykonawca posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze szeregu podmiotów samorządowych, w szczególności w zakresie procedur udzielania zamówień publicznych, m. in. z wykorzystaniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, dzięki czemu, w sposób bardziej efektywny niż jakikolwiek inny podmiot, jest w stanie rozwiązywać problemy Zamawiającego. Za racjonalnością kontynuacji współpracy z Wykonawcą, przemawia także fakt, iż podmiot ten jest zaznajomiony z szeregiem postępowań administracyjnych i sądowych oraz innych spraw prowadzonych przez Zamawiającego. Wybór innego podmiotu świadczącego usługi prawnicze spowodowałby konieczność wielomiesięcznych przygotowań i wprowadzenia nowego wykonawcy w tematykę spraw prowadzonych i planowanych Zamawiającego. Powyższe, mogłoby doprowadzić w wielu przypadkach do nieuzasadnionego przedłużenia postępowań i utrudnień w realizacji zadań przez Zamawiającego. Utrzymanie ciągłości w zakresie doradztwa w wielu przypadkach, znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie, zgodnie z zaciągniętymi wcześniej zobowiązaniami i planami realizowanymi przez Zamawiającego. Z kolei, wdrożenie nowego wykonawcy wiązałoby się także z koniecznością poświęcania przez z pracowników urzędu znacznie więcej czasu na wprowadzenie w problematykę postępowań i innych zadań realizowanych przez Zamawiającego, kosztem realizacji bieżących spraw. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość pracy pracowników Zamawiającego pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie dla efektywnego i terminowego wywiązywania się z zadań wykonywanych przez Zamawiającego. Należy także zwrócić uwagę na specyfikę usług prawniczych, a mianowicie na fakt, iż satysfakcjonujące efekty obsługi prawnej, posługując się pewnym uproszczeniem, z jednej strony zależą od profesjonalizmu usługodawcy (czynnika obiektywnego), a z drugiej strony liczy się zaufanie pomiędzy usługodawcą i usługobiorcą (czynnik subiektywny). Z uwagi na doświadczenia dotychczasowej współpracy należy stwierdzić, że Wykonawca jest partnerem sprawdzonym w różnorodnych okolicznościach, a świadcząc swoje usługi wykazała swój profesjonalizm, niezawodność, rzetelność, skrupulatność, mobilność, umiejętność dostarczania niestandardowych rozwiązań oraz umiejętność identyfikacji najlepiej pojętego interesu Zamawiającego. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki zmniejsza w sposób istotny, potencjalne ryzyko strat, jakie powstawałoby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, nie sprawdzonemu podmiotowi, a zatem uzasadnia prawidłowość decyzji o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie z uwagi na konieczność zapewnienia racjonalnego wydatkowanych środków Zamawiającego przeznaczonych na finansowanie usług prawniczych. W świetle powyższego, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne, dlatego też Zamawiający zdecydował się udzielić przedmiotowego zamówienia dotychczasowemu Wykonawcy - radcy prawnemu Jackowi Kogutowi, działającemu pod firmą: Kancelaria Radcy Prawnego Jacek Kogut, {Dane ukryte}, 31-527 Kraków, na podstawie art. 5 ust. 1a i 1b ustawy Pzp.

Adres: Rynek 42591, 32-400 Myślenice
woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: info@myslenice.pl
tel: 126 392 300
fax: 126 392 305
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 3350020140
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2014-01-28
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia:
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Świadczenie usług kompleksowej pomocy prawnej na rzecz Gminy Myślenice - Jednostki Realizującej Projekt pn.: Czysta woda dla Krakowa - uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej na terenie gminy Myślenice. Kancelaria Radcy Prawnego Jacek Kogut
Kraków
2014-02-19 161 984,00