Starogard Gdański: Świadczenie usług reprezentacji prawnej, doradztwa prawnego w tym zakresie oraz innych usług prawniczych na rzecz Kociewskiego Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gd.


Numer ogłoszenia: 34469 - 2011; data zamieszczenia: 31.01.2011

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Kociewskie Centrum Zdrowia Sp. z o.o, ul. dr J. Balewskiego 1, 83-200 Starogard Gdański, woj. pomorskie, tel. 58 562 30 31, faks 58 562 48 21


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Osoba prawna utworzona w szczególnym celu zaspokajania potrzeb o charakterze powszechnym.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług reprezentacji prawnej, doradztwa prawnego w tym zakresie oraz innych usług prawniczych na rzecz Kociewskiego Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gd..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
W ramach usług Wykonawca zobowiązany jest do: 1) występowanie w charakterze pełnomocnika Zamawiającego w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi, a także zastępstwo Zamawiającego w postępowaniu egzekucyjnym, 2) doradztwo prawne w zakresie, o którym mowa w pkt. 1, 3) udzielanie porad prawnych w zakresie nieobjętym pkt. 2, 4) sporządzanie opinii prawnych, 5) uczestniczenie w prowadzonych przez Zamawiającego rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub ustanie stosunku prawnego, w tym zwłaszcza umów długoterminowych, nietypowych lub dotyczących przedmiotu o znacznej wartości, 6) opiniowanie projektów umów zawieranych przez Zamawiającego pod względem formalnoprawnym, 7) nadzór prawny nad tworzeniem i aktualizowaniem regulaminów obowiązujących u Zamawiającego, 8) weryfikacja pod względem formalnoprawnym wydawanych przez Zamawiającego wewnętrznych aktów prawnych, 9) weryfikacja pod względem formalnoprawnym zakładowych źródeł prawa pracy..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Na mocy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68) usługi prawnicze zaliczono do grupy usług o charakterze niepriorytetowym, do których odnoszą się szczególne, sformułowane w art. 5 Prawa zamówień publicznych (Pzp) zasady wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia przesłanek wyrażonych w art. 67 ust. 1 Pzp. Na podstawie art. 5 ust. 1b Pzp, do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, co oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem Zamawiającego, bez konieczności wykazywania, zarówno przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 Pzp, jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art. 5 ust. 1b Pzp. Z kolei w odniesieniu do pozostałych usług prawniczych objętych zamówieniem zastosowanie znajduje przepis art. 5 ust. 1a Pzp, w szczególności jego pkt. 1 i 4, stanowiące iż Zamawiający może wszcząć postępowanie m.in. w trybie zamówienia z wolnej ręki także wówczas, gdy zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Działania polegające na reprezentacji Zamawiającego przed Sądami i innymi organami orzekającymi stanowią istotny przedmiotowy składnik niniejszego zamówienia. Zamawiający zdecydował się udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki osobie, która dotychczas prowadziła obsługę prawną, jako tej, która posiada odpowiednie doświadczenie oraz reprezentuje Zamawiającego w trwających aktualnie sporach sądowych i ma pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się spraw, a także doradzała Zamawiającemu odnośnie kierunków i strategii prowadzenia tych spraw. W związku z powyższym zmiana podmiotu reprezentacji prawnej na tym etapie byłaby niekorzystna i niecelowa. Ponadto, dotychczasowy reprezentant w sposób należyty i sumienny wywiązuje się z powierzonych mu zleceń, wykazując się równocześnie wysokim poziomem przygotowania merytorycznego oraz należytym rozeznaniem w specyfice spraw będących przedmiotem sporów. W odniesieniu do pozostałego zakresu zamówienia na usługi prawnicze udzielonego w trybie zamówienia z wolnej ręki temu samemu wykonawcy, zastosowanie znajduje art. 5 ust. 1a Pzp. We wskazanej sytuacji zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego, w tym trybu z wolnej ręki (pkt 1 tego przepisu). Warto zaznaczyć, że obsługa prawna musi odznaczać się pewną systematyką i niezwykle istotnym jej elementem jest ciągłość oraz trzymanie się przyjętej koncepcji załatwienia danej sprawy, zatem powierzenie tych zadań innemu podmiotowi mogłaby bardzo negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie Zamawiającego, a w szczególności uniemożliwiałoby terminowe załatwienie wielu spraw (pkt. 4). Dotychczasowy podmiot prowadzący obsługę prawną Zamawiającego, z uwagi na kilkuletnią współpracę doskonale zna warunki funkcjonowania placówki, zapewnia ciągłość realizacji zadań w zakresie rozpoczętych prac obejmujących dalszą restrukturyzację i modernizację organizacyjną Szpitala, opiniowania projektów umów będących w fazie zawierania oraz wykonywania innych czynności, do których Zamawiający jako Szpital jest zobowiązany. Zastosowanie innego trybu udzielenia zamówienia celem wyłonienia wykonawcy kontynuującego obsługę prawną Szpitala uniemożliwi terminowe wykonanie założonych działań i rozpoczętych prac, w tym nad nowym zakładowym układem zbiorowym pracy. Ponadto zastosowanie innych trybów mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, efektywnego i oszczędnego dokonywania wydatków. Wykonująca obsługę prawną Kancelaria Prawna posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie w obsłudze podmiotów realizujących działalność medyczną oraz jednocześnie zobowiązanych do stosowania ustawy Pzp. Specyfika funkcjonowania Szpitala wymaga podejmowania szeregu działań i czynności związanych z rozstrzyganiem pojawiających się wątpliwości z różnych dziedzin prawa, przy czym rozmiar i zakres tych spraw i zagadnień jest trudny lub wręcz niemożliwy do przewidzenia. Celowe jest zatem zlecenie obsługi prawnej prawnikowi, który zna specyfikę Szpitala, co dodatkowo w wielu przypadkach może mieć znaczenie prewencyjne w tym sensie, iż pozwoli rozwiązać problemy prawne w ich pierwszym etapie bez potrzeby bezprzedmiotowego wszczynania lub kontynuowania spraw, co jest rozwiązaniem efektywnym. Jednocześnie pozwoli to zaoszczędzić środki publiczne, stanowiąc tym samym dopełnienie wszystkich wskazanych przez ustawę zasad. Gwarancję właściwej obsługi prawnej w powyższym zakresie daje tylko zlecenie wykonywania usług przez osobę posiadającą odpowiednie kwalifikacje i praktykę zawodową. Wybór Kancelarii Prawnej, z którą dotychczas współpracowano, pozwoli na zaoszczędzenie czasu niezbędnego do wdrożenia się przez nową Kancelarię w zakres rozległej działalności Szpitala oraz uchyli ryzyko nieterminowej realizacji zadań. Dotychczasowy wykonawca świadczący obsługę prawną posiadł niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz jest w stanie świadczyć obsługę prawną w sposób ciągły, kontynuując jednocześnie rozpoczęte procesy sądowe. Z uwagi na przedstawione powyżej argumenty, niecelowe jest dzielenie zamówienia związanego z obsługą prawną, tj. na obsługę w zakresie zastępstwa procesowego oraz na obsługę prawną w pozostałym zakresie. Pzp nie zakazuje łączenia usług prawniczych polegających na wykonywania zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego (w tym np. wystawianie opinii, pisanie pism procesowych) z innymi usługami prawniczymi (art. 5 ust. 3 Pzp). Zapewnienie kompleksowej obsługi prawnej jest racjonalne z uwagi na specyfikę spraw i problemów prawnych związanych z działalnością Zamawiającego, w szczególności umożliwia szybsze i dogłębne pod względem merytorycznym rozwiązywanie spraw, co przekłada się na wprost na oszczędność wydatkowania środków na ww. usługi.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Kancelaria Adwokacka adw. Łukasz Szczepanik, ul. Paderewskiego 12, 83-200 Starogard Gdański, 83-200 Starogard Gdański, kraj/woj. pomorskie.

Adres: ul. dr J. Balewskiego 1, 83-200 Starogard Gdański
woj. pomorskie
Dane kontaktowe: email: b.ryniejski@szpital-starogard.pl
tel: 58 562 30 31
fax: 58 562 48 21
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 3446920110
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2011-01-30
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia:
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej