Zakup klocków NUMICON do kształtowania umiejętności matematycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej dla potrzeb 10 szkół podstawowych wytypowanych przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Bydgoszczy
Opis przedmiotu przetargu: Zakup klocków NUMICON do kształtowania umiejętności matematycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej dla potrzeb 10 szkół podstawowych wytypowanych przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Bydgoszczy
Bydgoszcz: Zakup klocków NUMICON do kształtowania umiejętności matematycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej dla potrzeb 10 szkół podstawowych wytypowanych przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Bydgoszczy
Numer ogłoszenia: 346428 - 2010; data zamieszczenia: 26.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Dostawy
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta Bydgoszczy, ul. Jezuicka 1, 85-102 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0-52 32 88 157, faks (052) 58 58 273 , strona internetowa www.bydgoszcz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zakup klocków NUMICON do kształtowania umiejętności matematycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej dla potrzeb 10 szkół podstawowych wytypowanych przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Bydgoszczy.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zakup klocków NUMICON do kształtowania umiejętności matematycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej dla potrzeb 10 szkół podstawowych wytypowanych przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Bydgoszczy.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
39.16.21.00-6.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuMiasto Bydgoszcz przystąpiło do realizacji projektu Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania klas I-III szkół podstawowych w Województwie Kujawsko-Pomorskim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Poddziałania 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Jednym z komponentów tego projektu są zajęcia wyrównawcze z matematyki, z wykorzystaniem klocków NUMICON, zaplanowane w 10 szkołach podstawowych, wytypowanych przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Bydgoszczy. Jedynym producentem klocków NUMICON jest brytyjska firma Oxford University Press z siedzibą w Oxford. Po raz pierwszy do Polski klocki Numicon trafiły za pośrednictwem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w ramach projektu Badanie umiejętności podstawowych uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej (2007-2011) współfinansowanego ze środków UE. Klocki Numicon zostały zaprojektowane w sposób pozwalający na wykorzystanie trzech kluczowych mocnych stron małych dzieci, aby pomóc im zrozumieć liczby. Te trzy mocne strony to: umiejętność uczenia się poprzez działanie, umiejętność uczenia się przez patrzenie oraz silne wyczucie wzoru. Kształty Numicon zostały zaprojektowane tak, aby uczniowie mogli się nimi bawić, przyglądać się i zauważać prawidłowości i odkrywać wzory podczas ich używania. W obszarze matematyki forma kształtów Numicon umożliwia uczniom zauważanie związków zachodzących pomiędzy liczbami, kiedy bawią się one kształtami i łączą je ze sobą. Podstawowym pojęciem, które uczeń powinien zrozumieć, jest to, że liczby nie są czymś, co występuje w izolacji, lecz tworzą wysoce zorganizowany system, pełen rozmaitych rodzajów wzorów. Pozwalają badać własności liczb parzystych i nieparzystych, a ponadto są dużo bardziej atrakcyjne dla dzieci wizualnie i zabawowo. Ich pomysłodawcą jest angielski dydaktyk matematyki Tony Wing, który w swojej propozycji wykorzystał reprezentację liczb najprawdopodobniej stosowaną przez Pitagorejczyków około 2500 lat temu, w czasach tworzenia przez nich pierwszych historycznie teorii arytmetycznych. Badania prowadzone w Wielkiej Brytanii pokazują, że wykorzystanie tej pomocy u kilkuletnimi dziećmi (zarówno w przedszkolu, jak i początkowym okresie edukacji szkolnej) w celu stworzenia warunków do samodzielnego odkrywania i budowania przez nie struktury i własności liczb naturalnych przekłada się na ich zauważalnie wyższą arytmetyczną dojrzałość. W związku z tym, że wykorzystanie klocków NUMICON w trakcie zajęć wyrównawczych z matematyki, w toku nauczania i wychowania klas I-III szkół podstawowych w Województwie Kujawsko-Pomorskim, wynika z zapisów ww. projektu, udzielenie zamówienia firmie Oxford University Press z siedzibą w Oxfordzie, jest uzasadnione przyczyną techniczną o obiektywnym charakterze (art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a uPzp). Tylko bowiem ww. Wykonawca jest uprawniony do realizacji przedmiotowego zamówienia ze względu na posiadane prawa wyłączne (art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b uPzp), które uniemożliwiają wykonanie przedmiotowego zamówienia przez innych wykonawców. Tym samym firma Oxford University Press z siedzibą w Oxford posiada wyłączne prawa do produkowania przedmiotowych zabawek edukacyjnych oraz ich dostaw. Mając na uwadze powyższe, istnienie tylko jednego Wykonawcy (dostawcy) zdolnego do wykonania przedmiotowego zamówienia jest oczywiste i wynika z obiektywnych, nie budzących wątpliwości faktów, co jest zgodne z wyrokiem z dnia 12 października 2004r. (II SA 1921/03) Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, dotyczącego zasadności zastosowania trybu z wolnej ręki. Nadto, W tym stanie rzeczy udzielenie zamówienia ww. Wykonawcy - w trybie zamówienia z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione i wyczerpuje przesłanki zawarte w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b uPzp.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Oxford University Press, Educational Division, Great Clarendon Street, Oxford OX2 6DP, kraj/woj. Zjednoczone Królestwo.
Bydgoszcz: Zakup klocków NUMICON do kształtowania umiejętności matematycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej dla potrzeb 10 szkół podstawowych wytypowanych przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Bydgoszczy
Numer ogłoszenia: 387400 - 2010; data zamieszczenia: 29.11.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 346428 - 2010r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta Bydgoszczy, ul. Jezuicka 1, 85-102 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0-52 32 88 157, faks (052) 58 58 273.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zakup klocków NUMICON do kształtowania umiejętności matematycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej dla potrzeb 10 szkół podstawowych wytypowanych przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Bydgoszczy.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zakup klocków NUMICON do kształtowania umiejętności matematycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej dla potrzeb 10 szkół podstawowych wytypowanych przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Bydgoszczy.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
39.16.21.00-6.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: projekt Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania klas I-III szkół podstawowych w Województwie Kujawsko-Pomorskim, wdrażany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
03.11.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Oxford University Press, Educational Division, {Dane ukryte}, Oxford OX2 6DP, kraj/woj. Zjednoczone Królestwo.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 126802,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
104711,26
Oferta z najniższą ceną:
104711,26
/ Oferta z najwyższą ceną:
104711,26
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Miasto Bydgoszcz przystąpiło do realizacji projektu Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania klas I-III szkół podstawowych w Województwie Kujawsko-Pomorskim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Poddziałania 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Jednym z komponentów tego projektu są zajęcia wyrównawcze z matematyki, z wykorzystaniem klocków NUMICON, zaplanowane w 10 szkołach podstawowych, wytypowanych przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Bydgoszczy. Jedynym producentem klocków NUMICON jest brytyjska firma Oxford University Press z siedzibą w Oxford. Po raz pierwszy do Polski klocki Numicon trafiły za pośrednictwem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w ramach projektu Badanie umiejętności podstawowych uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej (2007-2011) współfinansowanego ze środków UE. Klocki Numicon zostały zaprojektowane w sposób pozwalający na wykorzystanie trzech kluczowych mocnych stron małych dzieci, aby pomóc im zrozumieć liczby. Te trzy mocne strony to: umiejętność uczenia się poprzez działanie, umiejętność uczenia się przez patrzenie oraz silne wyczucie wzoru. Kształty Numicon zostały zaprojektowane tak, aby uczniowie mogli się nimi bawić, przyglądać się i zauważać prawidłowości i odkrywać wzory podczas ich używania. W obszarze matematyki forma kształtów Numicon umożliwia uczniom zauważanie związków zachodzących pomiędzy liczbami, kiedy bawią się one kształtami i łączą je ze sobą. Podstawowym pojęciem, które uczeń powinien zrozumieć, jest to, że liczby nie są czymś, co występuje w izolacji, lecz tworzą wysoce zorganizowany system, pełen rozmaitych rodzajów wzorów. Pozwalają badać własności liczb parzystych i nieparzystych, a ponadto są dużo bardziej atrakcyjne dla dzieci wizualnie i zabawowo. Ich pomysłodawcą jest angielski dydaktyk matematyki Tony Wing, który w swojej propozycji wykorzystał reprezentację liczb najprawdopodobniej stosowaną przez Pitagorejczyków około 2500 lat temu, w czasach tworzenia przez nich pierwszych historycznie teorii arytmetycznych. Badania prowadzone w Wielkiej Brytanii pokazują, że wykorzystanie tej pomocy u kilkuletnimi dziećmi (zarówno w przedszkolu, jak i początkowym okresie edukacji szkolnej) w celu stworzenia warunków do samodzielnego odkrywania i budowania przez nie struktury i własności liczb naturalnych przekłada się na ich zauważalnie wyższą arytmetyczną dojrzałość. W związku z tym, że wykorzystanie klocków NUMICON w trakcie zajęć wyrównawczych z matematyki, w toku nauczania i wychowania klas I-III szkół podstawowych w Województwie Kujawsko-Pomorskim, wynika z zapisów ww. projektu, udzielenie zamówienia firmie Oxford University Press z siedzibą w Oxfordzie, jest uzasadnione przyczyną techniczną o obiektywnym charakterze (art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a uPzp). Tylko bowiem ww. Wykonawca jest uprawniony do realizacji przedmiotowego zamówienia ze względu na posiadane prawa wyłączne (art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b uPzp), które uniemożliwiają wykonanie przedmiotowego zamówienia przez innych wykonawców. Tym samym firma Oxford University Press z siedzibą w Oxford posiada wyłączne prawa do produkowania przedmiotowych zabawek edukacyjnych oraz ich dostaw. Mając na uwadze powyższe, istnienie tylko jednego Wykonawcy (dostawcy) zdolnego do wykonania przedmiotowego zamówienia jest oczywiste i wynika z obiektywnych, nie budzących wątpliwości faktów, co jest zgodne z wyrokiem z dnia 12 października 2004r. (II SA 1921/03) Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, dotyczącego zasadności zastosowania trybu z wolnej ręki. Nadto, W tym stanie rzeczy udzielenie zamówienia ww. Wykonawcy - w trybie zamówienia z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione i wyczerpuje przesłanki zawarte w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b uPzp.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 34642820100 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2010-10-25 |
Rodzaj zamówienia: | dostawy |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.bydgoszcz.pl |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
39162100-6 | Pomoce dydaktyczne |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Zakup klocków NUMICON do kształtowania umiejętności matematycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej dla potrzeb 10 szkół podstawowych wytypowanych przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Bydgoszczy | Oxford University Press, Educational Division Oxford OX2 6DP | 2010-11-29 | 104 711,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2010-11-29 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 391621006 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 104 711,00 zł Minimalna złożona oferta: 104 711,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 104 711,00 zł Maksymalna złożona oferta: 104 711,00 zł |