Warszawa: Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pt. Rozbudowa i modernizacja budynków Szpitala Klinicznego im. ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie przy ul. Karowej 2 - zamówienie uzupełniające


Numer ogłoszenia: 41134 - 2016; data zamieszczenia: 24.02.2016

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Szpital Kliniczny im. Ks. Anny Mazowieckiej, ul. Karowa 2, 00-315 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5966160, faks 022 5966474, 8279354 , strona internetowa www.szpitalkarowa.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pt. Rozbudowa i modernizacja budynków Szpitala Klinicznego im. ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie przy ul. Karowej 2 - zamówienie uzupełniające.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót uzupełniających w ramach zadania inwestycyjnego pt. Rozbudowa i modernizacja budynków Szpitala Klinicznego im. Ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie przy ul. Karowej 2, polegających na wykonaniu robót budowlanych związanych z modernizacją Oddziału Obserwacyjnego w zakresie instalacji wentylacji mechanicznej oraz instalacji elektrycznej zgodnie z dokumentacją techniczną, zawierającą rysunki wraz z opisem oraz przedmiarem robót Wszystkie roboty objęte zamówieniem muszą być wykonane zgodnie z przepisami, w szczególności Prawa budowlanego, ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz dokumentacji projektowej..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Stan faktyczny W trakcie prowadzenia robót budowlanych Zamawiający zwrócił się z zapytaniem o możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego, którego przedmiotem będzie wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pt. Rozbudowa i modernizacja budynków Szpitala Klinicznego im. ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie przy ul. Karowej 2 - zamówienie uzupełniające, obejmujące wykonanie robót budowlanych związanych z modernizacją Oddziału Obserwacyjnego w zakresie instalacji wentylacji mechanicznej oraz instalacji elektrycznej. Zamawiający wskazał, iż w związku z koniecznością przeniesienia Oddziału Patologii Noworodka do tymczasowej lokalizacji, Wykonawca na podstawie postanowień umowy podstawowej w ramach wynagrodzenia umownego wykonał niezbędne prace adaptacyjne z zakresu ogólnobudowlanego, polegające na: likwidacji łazienki w pokoju chorych nr 7 i w jej miejscu wykonania śluzy umywalkowo-fartuchowej; likwidacji pomieszczenia wcześniej zajmowanego przez pracownię żywienia pozajelitowego oraz pomieszczenia konsoli i socjalnego położnych, przekształcając je w pomieszczenie noworodkowe; dwie sale chorych - łóżkowe przekształcając je w pomieszczenia noworodkowe. Ponadto Zamawiający wskazał, iż ze względu na fakt, iż Zamawiający wcześniej (wewnętrznie) planował przyszłe rozszerzenie OITN, ale nie włączył go do zakresu umowy podstawowej zawartej z Wykonawcą z uwagi na ograniczenia posiadanych środków finansowych przeznaczonych na realizację inwestycji. Zamawiający przewidywał zamiar wykonania tych prac włączając do SIWZ zapisy o możliwości udzieleniu zamówień uzupełniających. W czasie realizacji zamówienia podstawowego po weryfikacji potrzeb okazało się, iż jest możliwe zrezygnowanie z części prac do wykonania, co znalazło wyraz w zawarciu aneksu nr 15 i 16 do umowy podstawowej. Tym samym pojawiły się środki finansowe pozwalające na sfinansowanie zamówienia uzupełniającego. Ponadto uznano, że skoro w obszarze Oddziału Obserwacyjnego są prowadzone prace adaptacyjne związane z patologią noworodka mające na celu przystosowanie pomieszczeń do przeniesienia Oddziału i teren ten będzie wyłączony z prowadzenia działalności medycznej, możliwe będzie bezkolizyjne przeprowadzenie robót budowlanych mających na celu zwiększenie standardu pomieszczeń, tak aby po opuszczeniu przez Oddział Patologii Noworodka pomieszczeń do docelowej lokalizacji, można było po zakończeniu umowy z Wykonawcą bezkolizyjnie rozszerzyć działalność OITN. Przewidziane do wykonania w ramach zamówienia uzupełniającego prace będą polegałyby na wykonaniu instalacji wentylacji mechanicznej pomieszczeń, w skład której wchodzi centrala wentylacyjna z chłodnicą elektryczną, systemem glikolowego odzysku ciepła, kanałami wentylacyjnymi, automatyką sterującą oraz instalacji elektrycznej zasilającej centrale. Prace te będą obejmowały instalacje elektryczne, tj. tablice elektryczne zabezpieczone UPS-em i ppoż. wyłącznikiem prądu, kable zasilające te tablice z rozdzielnicy głównej oraz linie kablowe zasilające pomieszczenia. Na tle tak powstałego stanu faktycznego powstało zapytanie o możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego. Stan prawny W niniejszej sprawie zastosowanie znajdą przepisy ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164), zwanej dalej ustawą lub PZP. Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy PZP: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Przedmiotem zamówień uzupełniających mogą być więc roboty budowlane lub usługi odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi umowy podstawowej, zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, zatem uzupełniające roboty budowlane lub usługi powinny stanowić dopełnienie robót lub usług realizowanych na podstawie umowy podstawowej; ich odpowiedniość należy oceniać w kontekście celowości zamówień oraz zgodności ich walorów użytkowych, jakościowych i technicznych; Zgodnie z opisanym stanem faktycznym, zamówienie podstawowe jest zamówieniem na roboty budowlane. Mając powyższe na uwadze należy wskazać, iż do udzielenia przedmiotowego zamówienia uzupełniającego, uwzględniając stan faktyczny analizowany powyżej, konieczne jest spełnienie przesłanek wynikających z art. 67 ust 1 pkt 6 PZP, tj.: 1) zamówienie podstawowe było udzielane w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, 2) zamówienia uzupełniające były przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu, 3) zamówienie podstawowe zostało udzielone nie później niż 3 lata przed udzieleniem zamówienia uzupełniającego, 4) zamówienie uzupełniające jest udzielane wykonawcy zamówienia podstawowego, 5) wartość zamówienia uzupełniającego stanowi nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, 6) zamówienie uzupełniające polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień W analizowanym stanie faktycznym, nie ma wątpliwości co do zaistnienia przesłanek, o których mowa w pkt powyżej, bowiem: 1) umowa dotycząca realizacji zamówienia podstawowego została zawarta w dniu 18.11.2013 r., zatem udzielenie zamówień uzupełniających jest możliwe w okresie 3 lat od daty udzielenia zamówienia, zatem do dnia 18.11.2016 r. 2) udzielenie zamówienia uzupełniającego nastąpi poprzez zaproszenie do negocjacji obecnego Wykonawcy zamówienia podstawowego tj. Warbud S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 32, 3) zamówienie uzupełniające nie przekroczy wartości 50% zamówienia podstawowego, 4) W ramach zamówienia uzupełniającego przewidziano do realizacji prace, które występowały i były objęte zamówieniem podstawowym, a stanowią powtórzenie tego samego rodzaju prac. Szczegółowe porównanie prac przewidzianych w ramach zamówienia uzupełniającego oraz prac przewidzianych do wykonania w ramach zamówień uzupełniających zawiera załącznik do protokołu konieczności nr 13 z dnia 11.01.2016 r. 5) Przesłanka tożsamości zamówienia uzupełniającego z podstawowym, odwołuje się do pojęcia zamówienia podstawowego i akcentuje, że rodzaj udzielonego zamówienia podstawowego pozostaje w ścisłym związku z możliwością późniejszego udzielenia zamówienia uzupełniającego. Świadczenia jakie mogą zostać zlecone w ramach zamówienia uzupełniającego, aby spełniały omawianą przesłankę muszą polegać na powtórzeniu tych samych świadczeń, które wykonawca wykonywał w ramach zamówienia podstawowego. Istotne jest zatem powiązanie funkcjonalne rodzaju zamówienia uzupełniającego z zamówieniem podstawowym. Dla przykładu należy przywołać treść wyroku KIO 1295/11, gdzie KIO wskazała, iż zgodność zamówień uzupełniających z zamówieniem podstawowym, o jakiej mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 p.z.p., należy rozpatrywać w kontekście podobieństwa zamówień w rozumieniu art. 31 dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi. W uzasadnieniu wyroku wskazano, że podobieństwo powinno być oparte na kryteriach funkcjonalno-użytkowych przedmiotu umowy podstawowej, a przedmiotem umowy o świadczenie robót lub usług uzupełniających jest możliwość powtarzania przez wykonawcę zamówienia podstawowego podobnych usług lub robót pozostających w ścisłym związku funkcjonalno-użytkowym. Do robót takich można zaliczyć roboty, których brak nie wstrzymuje na przykład wydania warunkowego pozwolenia na użytkowanie wykonanego obiektu (art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane). Powyższe potwierdza uchwała KIO/KD 68/14: Skoro zamówienie uzupełniające zostało wykonane w oparciu o odrębny projekt, który nie zawierał się w pierwotnie opracowanej dokumentacji, jak dla zadania podstawowego, to nie sposób uznać, że zamówienie uzupełniające pozostaje w zgodności z podstawowym projektem. Innym przykładem jest stanowisko UZP wyrażone w Informacji o wyniki kontroli doraźnej w zakresie legalności wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki KNZ/14/14/DKD zgodnie z którym wykonanie zamówień uzupełniających nie musi odbywać się w tym samym miejscu, w którym realizowane jest zamówienie podstawowe; ocena czy w danym przypadku doszło do naruszenia przepisów uzależniona jest od specyfiki konkretnego zamówienia. Bezpośrednio do art. 67 ust. 1 pkt 7 PZP KIO wyraziła swoje stanowisko w uchwale KIO/KD 71/13, wskazując, iż Dla zastosowania tej instytucji (art. 67 ust. 1 pkt 7 p.z.p. - rozszerzenia dostawy) koniecznym jest, aby ewentualna zmiana wykonawcy miała doprowadzić do konieczności nabywania urządzeń o innych parametrach niż będące przedmiotem zamówienia podstawowego, skutkujących przy tym niekompatybilnością techniczną lub powodujących nieproporcjonalnie duże trudności techniczne w użytkowaniu i dozorze. W wynikach przeprowadzonych przez Prezesa UZP kontroli doraźnych i uprzednich zamówień uzupełniających podkreśla się, że istotą zamówień uzupełniających jest to, że zamawiający przewiduje ich wykonanie, ale ze względu na różnego rodzaju okoliczności np. organizacyjne czy finansowe, nie udziela ich w zamówieniu podstawowym, lecz dopuszcza ich ewentualne udzielenie jako zamówień uzupełniających, o czym z góry informuje wykonawców w ogłoszeniu o zamówieniu. Przy czym zasadne, w świetle ustawy PZP, byłoby wskazanie co najmniej rodzaju tych robót w siwz. Zatem zamówienia, których potrzeba udzielenia ujawniła się dopiero na etapie realizacji zamówienia podstawowego, nie stanowią zamówień uzupełniających i nie mogą być udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki w świetle tego przepisu. Mając na uwadze konieczność istnienia tożsamości zamówienia uzupełniającego z podstawowym i powiązania funkcjonalnego przedmiotu zamówienia uzupełniającego z podstawowym, należy uznać, iż takie powiązanie w przedstawionym stanie faktycznym występuje. 6) Zamawiający w ramach zamówienia podstawowego, które zostało przeprowadzone w trybie przetargu nieograniczonego i dotyczyło realizacji inwestycji pt. Rozbudowa i modernizacja budynków Szpitala im. Ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie przy ul. Karowej 2 przewidział możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, uwzględniając ich wartość w wartości szacunkowej zamówienia podstawowego poprzez zawarcie odpowiednich postanowień w treści SIWZ oraz ogłoszenia o zamówieniu oraz wycenie wartości szacunkowej zamówienia wskazanej we wniosku o wszczęcie postępowania.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • WARBUD S.A., ul. Domaniewska 32, 02-672 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Warszawa: Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pt. Rozbudowa i modernizacja budynków Szpitala Klinicznego im. ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie przy ul. Karowej 2 - zamówienie uzupełniające


Numer ogłoszenia: 53692 - 2016; data zamieszczenia: 10.03.2016

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 41134 - 2016r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Szpital Kliniczny im. Ks. Anny Mazowieckiej, ul. Karowa 2, 00-315 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5966160, faks 022 5966474, 8279354.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pt. Rozbudowa i modernizacja budynków Szpitala Klinicznego im. ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie przy ul. Karowej 2 - zamówienie uzupełniające.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót uzupełniających w ramach zadania inwestycyjnego pt. Rozbudowa i modernizacja budynków Szpitala Klinicznego im. Ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie przy ul. Karowej 2, polegających na wykonaniu robót budowlanych związanych z modernizacją Oddziału Obserwacyjnego w zakresie instalacji wentylacji mechanicznej oraz instalacji elektrycznej zgodnie z dokumentacją techniczną, zawierającą rysunki wraz z opisem oraz przedmiarem robót Wszystkie roboty objęte zamówieniem muszą być wykonane zgodnie z przepisami, w szczególności Prawa budowlanego, ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz dokumentacji projektowej...


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
03.03.2016.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • WARBUD S.A., {Dane ukryte}, 02-672 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 150786,45 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    154607,46


  • Oferta z najniższą ceną:
    154607,46
    / Oferta z najwyższą ceną:
    154607,46


  • Waluta:
    PLN .


ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Stan faktyczny W trakcie prowadzenia robót budowlanych Zamawiający zwrócił się z zapytaniem o możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego, którego przedmiotem będzie wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pt. Rozbudowa i modernizacja budynków Szpitala Klinicznego im. ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie przy ul. Karowej 2 - zamówienie uzupełniające, obejmujące wykonanie robót budowlanych związanych z modernizacją Oddziału Obserwacyjnego w zakresie instalacji wentylacji mechanicznej oraz instalacji elektrycznej. Zamawiający wskazał, iż w związku z koniecznością przeniesienia Oddziału Patologii Noworodka do tymczasowej lokalizacji, Wykonawca na podstawie postanowień umowy podstawowej w ramach wynagrodzenia umownego wykonał niezbędne prace adaptacyjne z zakresu ogólnobudowlanego, polegające na: likwidacji łazienki w pokoju chorych nr 7 i w jej miejscu wykonania śluzy umywalkowo-fartuchowej; likwidacji pomieszczenia wcześniej zajmowanego przez pracownię żywienia pozajelitowego oraz pomieszczenia konsoli i socjalnego położnych, przekształcając je w pomieszczenie noworodkowe; dwie sale chorych - łóżkowe przekształcając je w pomieszczenia noworodkowe. Ponadto Zamawiający wskazał, iż ze względu na fakt, iż Zamawiający wcześniej (wewnętrznie) planował przyszłe rozszerzenie OITN, ale nie włączył go do zakresu umowy podstawowej zawartej z Wykonawcą z uwagi na ograniczenia posiadanych środków finansowych przeznaczonych na realizację inwestycji. Zamawiający przewidywał zamiar wykonania tych prac włączając do SIWZ zapisy o możliwości udzieleniu zamówień uzupełniających. W czasie realizacji zamówienia podstawowego po weryfikacji potrzeb okazało się, iż jest możliwe zrezygnowanie z części prac do wykonania, co znalazło wyraz w zawarciu aneksu nr 15 i 16 do umowy podstawowej. Tym samym pojawiły się środki finansowe pozwalające na sfinansowanie zamówienia uzupełniającego. Ponadto uznano, że skoro w obszarze Oddziału Obserwacyjnego są prowadzone prace adaptacyjne związane z patologią noworodka mające na celu przystosowanie pomieszczeń do przeniesienia Oddziału i teren ten będzie wyłączony z prowadzenia działalności medycznej, możliwe będzie bezkolizyjne przeprowadzenie robót budowlanych mających na celu zwiększenie standardu pomieszczeń, tak aby po opuszczeniu przez Oddział Patologii Noworodka pomieszczeń do docelowej lokalizacji, można było po zakończeniu umowy z Wykonawcą bezkolizyjnie rozszerzyć działalność OITN. Przewidziane do wykonania w ramach zamówienia uzupełniającego prace będą polegałyby na wykonaniu instalacji wentylacji mechanicznej pomieszczeń, w skład której wchodzi centrala wentylacyjna z chłodnicą elektryczną, systemem glikolowego odzysku ciepła, kanałami wentylacyjnymi, automatyką sterującą oraz instalacji elektrycznej zasilającej centrale. Prace te będą obejmowały instalacje elektryczne, tj. tablice elektryczne zabezpieczone UPS-em i ppoż. wyłącznikiem prądu, kable zasilające te tablice z rozdzielnicy głównej oraz linie kablowe zasilające pomieszczenia. Na tle tak powstałego stanu faktycznego powstało zapytanie o możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego. Stan prawny W niniejszej sprawie zastosowanie znajdą przepisy ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164), zwanej dalej ustawą lub PZP. Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy PZP: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Przedmiotem zamówień uzupełniających mogą być więc roboty budowlane lub usługi odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi umowy podstawowej, zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, zatem uzupełniające roboty budowlane lub usługi powinny stanowić dopełnienie robót lub usług realizowanych na podstawie umowy podstawowej; ich odpowiedniość należy oceniać w kontekście celowości zamówień oraz zgodności ich walorów użytkowych, jakościowych i technicznych; Zgodnie z opisanym stanem faktycznym, zamówienie podstawowe jest zamówieniem na roboty budowlane. Mając powyższe na uwadze należy wskazać, iż do udzielenia przedmiotowego zamówienia uzupełniającego, uwzględniając stan faktyczny analizowany powyżej, konieczne jest spełnienie przesłanek wynikających z art. 67 ust 1 pkt 6 PZP, tj.: 1) zamówienie podstawowe było udzielane w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, 2) zamówienia uzupełniające były przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu, 3) zamówienie podstawowe zostało udzielone nie później niż 3 lata przed udzieleniem zamówienia uzupełniającego, 4) zamówienie uzupełniające jest udzielane wykonawcy zamówienia podstawowego, 5) wartość zamówienia uzupełniającego stanowi nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, 6) zamówienie uzupełniające polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień W analizowanym stanie faktycznym, nie ma wątpliwości co do zaistnienia przesłanek, o których mowa w pkt powyżej, bowiem: 1) umowa dotycząca realizacji zamówienia podstawowego została zawarta w dniu 18.11.2013 r., zatem udzielenie zamówień uzupełniających jest możliwe w okresie 3 lat od daty udzielenia zamówienia, zatem do dnia 18.11.2016 r. 2) udzielenie zamówienia uzupełniającego nastąpi poprzez zaproszenie do negocjacji obecnego Wykonawcy zamówienia podstawowego tj. Warbud S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 32, 3) zamówienie uzupełniające nie przekroczy wartości 50% zamówienia podstawowego, 4) W ramach zamówienia uzupełniającego przewidziano do realizacji prace, które występowały i były objęte zamówieniem podstawowym, a stanowią powtórzenie tego samego rodzaju prac. Szczegółowe porównanie prac przewidzianych w ramach zamówienia uzupełniającego oraz prac przewidzianych do wykonania w ramach zamówień uzupełniających zawiera załącznik do protokołu konieczności nr 13 z dnia 11.01.2016 r. 5) Przesłanka tożsamości zamówienia uzupełniającego z podstawowym, odwołuje się do pojęcia zamówienia podstawowego i akcentuje, że rodzaj udzielonego zamówienia podstawowego pozostaje w ścisłym związku z możliwością późniejszego udzielenia zamówienia uzupełniającego. Świadczenia jakie mogą zostać zlecone w ramach zamówienia uzupełniającego, aby spełniały omawianą przesłankę muszą polegać na powtórzeniu tych samych świadczeń, które wykonawca wykonywał w ramach zamówienia podstawowego. Istotne jest zatem powiązanie funkcjonalne rodzaju zamówienia uzupełniającego z zamówieniem podstawowym. Dla przykładu należy przywołać treść wyroku KIO 1295/11, gdzie KIO wskazała, iż zgodność zamówień uzupełniających z zamówieniem podstawowym, o jakiej mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 p.z.p., należy rozpatrywać w kontekście podobieństwa zamówień w rozumieniu art. 31 dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi. W uzasadnieniu wyroku wskazano, że podobieństwo powinno być oparte na kryteriach funkcjonalno-użytkowych przedmiotu umowy podstawowej, a przedmiotem umowy o świadczenie robót lub usług uzupełniających jest możliwość powtarzania przez wykonawcę zamówienia podstawowego podobnych usług lub robót pozostających w ścisłym związku funkcjonalno-użytkowym. Do robót takich można zaliczyć roboty, których brak nie wstrzymuje na przykład wydania warunkowego pozwolenia na użytkowanie wykonanego obiektu (art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane). Powyższe potwierdza uchwała KIO/KD 68/14: Skoro zamówienie uzupełniające zostało wykonane w oparciu o odrębny projekt, który nie zawierał się w pierwotnie opracowanej dokumentacji, jak dla zadania podstawowego, to nie sposób uznać, że zamówienie uzupełniające pozostaje w zgodności z podstawowym projektem. Innym przykładem jest stanowisko UZP wyrażone w Informacji o wyniki kontroli doraźnej w zakresie legalności wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki KNZ/14/14/DKD zgodnie z którym wykonanie zamówień uzupełniających nie musi odbywać się w tym samym miejscu, w którym realizowane jest zamówienie podstawowe; ocena czy w danym przypadku doszło do naruszenia przepisów uzależniona jest od specyfiki konkretnego zamówienia. Bezpośrednio do art. 67 ust. 1 pkt 7 PZP KIO wyraziła swoje stanowisko w uchwale KIO/KD 71/13, wskazując, iż Dla zastosowania tej instytucji (art. 67 ust. 1 pkt 7 p.z.p. - rozszerzenia dostawy) koniecznym jest, aby ewentualna zmiana wykonawcy miała doprowadzić do konieczności nabywania urządzeń o innych parametrach niż będące przedmiotem zamówienia podstawowego, skutkujących przy tym niekompatybilnością techniczną lub powodujących nieproporcjonalnie duże trudności techniczne w użytkowaniu i dozorze. W wynikach przeprowadzonych przez Prezesa UZP kontroli doraźnych i uprzednich zamówień uzupełniających podkreśla się, że istotą zamówień uzupełniających jest to, że zamawiający przewiduje ich wykonanie, ale ze względu na różnego rodzaju okoliczności np. organizacyjne czy finansowe, nie udziela ich w zamówieniu podstawowym, lecz dopuszcza ich ewentualne udzielenie jako zamówień uzupełniających, o czym z góry informuje wykonawców w ogłoszeniu o zamówieniu. Przy czym zasadne, w świetle ustawy PZP, byłoby wskazanie co najmniej rodzaju tych robót w siwz. Zatem zamówienia, których potrzeba udzielenia ujawniła się dopiero na etapie realizacji zamówienia podstawowego, nie stanowią zamówień uzupełniających i nie mogą być udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki w świetle tego przepisu. Mając na uwadze konieczność istnienia tożsamości zamówienia uzupełniającego z podstawowym i powiązania funkcjonalnego przedmiotu zamówienia uzupełniającego z podstawowym, należy uznać, iż takie powiązanie w przedstawionym stanie faktycznym występuje. 6) Zamawiający w ramach zamówienia podstawowego, które zostało przeprowadzone w trybie przetargu nieograniczonego i dotyczyło realizacji inwestycji pt. Rozbudowa i modernizacja budynków Szpitala im. Ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie przy ul. Karowej 2 przewidział możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, uwzględniając ich wartość w wartości szacunkowej zamówienia podstawowego poprzez zawarcie odpowiednich postanowień w treści SIWZ oraz ogłoszenia o zamówieniu oraz wycenie wartości szacunkowej zamówienia wskazanej we wniosku o wszczęcie postępowania.

Adres: ul. Karowa 2, 00-315 Warszawa
woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: zam.pub@poczta.szpitalkarowa.pl
tel: 225 966 160
fax: 022 5966474, 8279354
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 4113420160
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2016-02-23
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.szpitalkarowa.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pt. Rozbudowa i modernizacja budynków Szpitala Klinicznego im. ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie przy ul. Karowej 2 - zamówienie uzupełniające WARBUD S.A.
Warszawa
2016-03-10 154 607,00