Świętoszów: Usługa szkolenia zasadniczego 1 i 2 poziomu z języka angielskiego zgodnie z normą STANAG 6001 dla Jednostki Wojskowej 5350 w Świętoszowie


Numer ogłoszenia: 19150 - 2014; data zamieszczenia: 16.01.2014

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Jednostka Wojskowa Nr 5350 , ul. Sztabowa 1, 59-726 Świętoszów, woj. dolnośląskie, tel. 75 735 62 79, faks 75 735 62 19.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.43wog.wp.mil.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Jednostka Wojskowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa szkolenia zasadniczego 1 i 2 poziomu z języka angielskiego zgodnie z normą STANAG 6001 dla Jednostki Wojskowej 5350 w Świętoszowie.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia zasadniczego z języka angielskiego dla Jednostki Wojskowej Nr 1588 w Żaganiu, Jednostki Wojskowej Nr 2399 w Świętoszowie i Jednostki Wojskowej Nr 1145 w Bolesławcu zgodnie z normą STANAG 6001 z podziałem na trzy zadania dla 3 grup szkoleniowych, w następujących terminach: Zadanie nr 1: Jednostka Wojskowa 2399 w Świętoszowie - szkolenie zasadnicze, poziom 1 dla grupy początkującej: 10.02.2014- 27.06.2014 zgodnie z formularzem cenowym oraz opisem przedmiotu zamówienia (załącznik nr 2a) Zadanie nr 2: Jednostka Wojskowa 1588 w Żaganiu - szkolenie uzupełniające, poziom 1 dla grupy początkującej: 03.02.2014- 18.03.2014 - szkolenie uzupełniające, poziom 2 dla grupy początkującej: 06.02.2014- 21.03.2014 zgodnie z formularzem cenowym oraz opisem przedmiotu zamówienia (załącznik nr 2b) Zadanie nr 3: Jednostka Wojskowa 1145 w Bolesławcu - szkolenie zasadnicze, poziom 1 dla grupy początkującej: 10.02.2014- 27.06.2014 zgodnie z formularzem cenowym oraz opisem przedmiotu zamówienia (załącznik nr 2c) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił stabilność składu osobowego zespołu pracowników realizujących w imieniu Wykonawcy przedmiot zamówienia. W przypadku zmiany lektora w trakcie trwania umowy Wykonawca zobowiązany jest do uaktualnienia Wykazu osób realizujących przedmiot zamówienia oraz dostarczenia kserokopii dokumentów potwierdzających kwalifikacje i doświadczenie zawodowe lektora, który będzie realizował przedmiot umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo zgłaszania wniosków oraz opiniowania zasadności dokonywania zmian w składzie zespołu realizującego przedmiot zamówienia. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. Przedmiot umowy musi spełniać określone wymagania zawarte w Polskich Normach przenoszących europejskie normy zharmonizowane..


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.58.00.00-3.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 3.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.06.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
nie dotyczy


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.43wog.wp.mil.pl, przetargi.army.mil.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Jednostka Wojskowa Nr 5350 Sekcja Zamówień Publicznych ul. Marszowa 1 59-726 Świętoszów.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
24.01.2014 godzina 10:30, miejsce: Jednostka Wojskowa Nr 5350 Kancelaria Jawna ul. Marszowa 1 59-726 Świętoszów.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
do 22.02.2014.


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
nie dotyczy.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


CZĘŚĆ Nr:
1
NAZWA:
Szkolenie zasadnicze 1 poziomu z języka angielskiego zgodnie z normą STANAG 6001przeprowadzone dla Jednostki Wojskowej 2399 w Świętoszowie.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kursu języka angielskiego zgodnie z formularzem cenowym oraz w nw terminach: - kurs stacjonarny poziomu 1 : 10.02.2014r. - 27.06.2014r. 2. Kursy językowe obejmują szkolenie zasadnicze (kurs stacjonarny poziomu 1) z kadrą przewidzianą do misji pokojowych i stabilizacyjnych a także w celu realizacji Celu E 0356. 3. Szkolenie zasadnicze odbywa się w terminach zgodnie z harmonogramem - tabela nr 1. Szkolenie odbywać się będzie w dwóch (2) grupach szkoleniowej w wymiarze: a) 1 poziom- 590 godzin (1 grupa szkoleniowa). 4. Liczba słuchaczy w każdej grupie 14- 15 osób. 5. Podstawą realizacji kursowego procesu kształcenia żołnierzy zawodowych są obowiązujące programy kształcenia. Na 1 poziom - Ramowy i Szczegółowy Program Nauczania Języka Angielskiego w Wojskach Lądowych. Poziom podstawowy (SPJ 1111 wg STANAG 6001). Edycja 2009r.. Poziom Edycja 2009r. zgodnie z tabelami: 6.1. Poziom 1 stacjonarny - poziom nauczania podzielony jest na osiem bloków tematycznych umożliwiających stopniowe opanowanie sprawności językowych. Bloki tematyczne Łącznie godzin Nauczanie Sprawdziany Test egzaminacyjny 1 2 3 4 5 1. Okres bezpodręcznikowy 12 12 - - 1.a Gramatyka z języka polskiego 6 6 - - 2. Poznajmy się 67 60 7 - 3. Człowiek- jego przeszłość teraźniejszość 97 90 7 - 4. Ja i moje środowisko 97 90 7 - 5. Moja rzeczywistość 121 114 7 - 6. Misje pokojowe 105 98 7 - 7. Przygotowanie do egzaminu 71 71 - - 8. Test egzaminacyjny 14 - - 14 RAZEM 590 541 35 14 6. Wykonawca zobowiązany jest aby do programów na 1 poziomie uwzględnić zagadnienia z gramatyki języka polskiego. Na realizację tych zagadnień przeznaczyć 6 godzin lekcyjnych. Godziny te należy pozyskać z bloku przygotowania do egzaminu końcowego i wprowadzić je do pierwszego bloku tematycznego. 7. Szkolenie zasadnicze (w systemie kursowym - 1 poziom - 590 godz. Dydaktycznych) należy realizować po 6-7 godzin dziennie. 8. Dobierać kadrę lektorską do prowadzenia kursów językowych- zgodnie z obowiązującą ustawą Prawo zamówień publicznych, dążyć do tego, aby oprócz ceny istotnym kryterium wyboru firmy (szkoły językowej) były wysokie kwalifikacje nauczycieli oraz doświadczenie w prowadzeniu zajęć zgodnie z kryteriami znajomości języków obcych określonych Standardowym Profilem Językowym. 9. Wykonawca zapewni prowadzenie zajęć na wysokim poziomie poprzez zatrudnienie do prowadzenia zajęć absolwentów anglistyki, lingwistyki stosowanej o specjalności nauczycielskiej oraz kolegiów nauczycielskich, posiadających tytuł magistra filologii lub licencjata, posiadających doświadczenie w prowadzeniu zajęć językowych w środowisku wojskowym. 10. Nauczyciele języka angielskiego prowadzący nauczanie powinni uczestniczyć w kursach szkoleniowych i metodycznych organizowanych przez resort obrony a także w prowadzeniu egzaminów resortowych i testów egzaminacyjnych oraz egzaminów poprawkowych. 11. Liczba lektorów prowadzących zajęcia w każdej z grup szkoleniowych musi wynosić minimum dwóch. Lektorzy prowadzą zajęcia wymiennie w ciągu dnia w systemie 4 i 3 godzinnym lub 3 i 3 godzinnym, zgodnie z obowiązującym programem kształcenia. 12. Wykonawca zobowiązany jest aby nauczyciele do wszystkich zajęć posiadali zatwierdzone przez metodyka (kierownika szkoły językowej) konspekty do zajęć. 13. Wykonawca zobowiązany jest aby po pierwszym etapie nauki (5- 7 tygodni) oraz po połowie przeprowadzonych tematów przeprowadzić sprawdziany weryfikacyjne dla uczestników kursów w sposób określony w Regulaminie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Języków Obcych MON w warunkach maksymalnie zbliżonych do warunków egzaminów końcowych w celu określenia efektywności szkolenia i ewentualnie wykluczenia osób, które nie uzyskały minimum programowego (nie dotyczy kursu uzupełniającego). 14. Wykonawca zobowiązany jest aby przeprowadzić sprawdziany poprawkowe w terminie 7 dni po pierwszym egzaminie dla słuchaczy, którzy nie uzyskali minimum programowego. Kolejnym etapem weryfikacji jest egzamin komisyjny, który przeprowadza się 7 dni po egzaminie poprawkowym. (nie dotyczy kursu uzupełniającego). 15. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 3 dni od zakończenia testu sprawdzającego stopień opanowania programu, przewidzianego po 5-7 tygodniach oraz po połowie przeprowadzonych tematów, składać szczegółową informację do dowódcy jednostki wojskowej o osiągniętych przez uczestników szkolenia wynikach testów z imiennym wyszczególnieniem wyników, a także ewentualnych wnioskach. (nie dotyczy kursu uzupełniającego). 16. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania opisowej oceny postępów słuchacza za każdy miesiąc nauki oraz wykonania planu kursu zatwierdzonego przez Dowódcę JW. organizującej kurs. Ocena ta zostaje przedstawiana słuchaczowi przez nauczyciela, a ocena zbiorcza - Dowódcy Jednostki Wojskowej 2399 przez osobę odpowiedzialną za kształcenie językowe. 17. Miejscem prowadzenia zajęć będzie lokal wskazany przez Zamawiającego w Świętoszowie. W wypadku innych zamierzeń w wyznaczonym lokalu Zamawiający zastrzega sobie prawo do czasowej zmiany miejsca nauczania. 18. Cena kursu zawiera koszty związane z korzystaniem z lokalu przez Wykonawcę. 19. Proces dydaktyczny powinien zapewnić słuchaczom wymierne efekty w postaci znajomości języka angielskiego w czterech obowiązujących sprawnościach. 20. Proces kształcenia językowego zakończony będzie egzaminem wg STANAG 6001. 21. W trakcie kształcenia słuchaczy należy wykorzystywać pełną gamę dostępnych, właściwie dobranych, nowoczesnych materiałów i środków dydaktycznych. 22. Wykonawca uczyć będzie słuchaczy czytania, mówienia, słuchania i pisania, różnicując czas na to przeznaczony w zależności od poziomu zaawansowania słuchaczy. Proces dydaktyczny winien zapewnić słuchaczom wymierne efekty w postaci znajomości języka angielskiego w czterech obowiązujących sprawnościach. 23. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu powinno być realizowane poprzez słuchanie nagrań tekstów podręcznikowych, radiowych i telewizyjnych. Po ich wysłuchaniu należy przeprowadzić ćwiczenia sprawdzające prawidłowe zrozumienie i zapamiętywanie przekazanych informacji. Ważną rolę wśród materiałów audiowizualnych powinny odgrywać nagrania programów informacyjnych związanych z tematyką wojskową. 24. Rozwijanie sprawności mówienia powinno być realizowane w formie zajęć konwersacyjnych. Konwersacje należy przeprowadzać w oparciu o wcześniej poznane materiały audio- wizualne lub przeczytane teksty. Tematyka powinna odpowiadać treściom realizowanym w danym momencie kursu w ramach zajęć programowych. Należy podczas zajęć uwzględniać słownictwo wojskowe i tematykę związaną z wojskiem. 25. Rozwijanie sprawności czytania należy realizować przez cały okres nauki korzystając z tekstów poszerzających leksykę, utrwalających zagadnienia gramatyczne oraz pozwalających rozwijać umiejętności wyszukiwania najważniejszych informacji w danym tekście. Jak najczęściej przeprowadzać należy krótkie ćwiczenia w głośnym czytaniu w celu poprawy wymowy. Należy podczas zajęć uwzględniać tematykę związaną z wojskiem. 26. Rozwijanie sprawności pisania realizować należy poprzez pisanie różnego rodzaju tekstów, z położeniem szczególnego nacisku na treść i formę. Wskazany jest dobór tekstów mogących mieć zastosowanie w praktyce żołnierzy zawodowych. 27. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia każdego słuchacza w zestaw testów egzaminacyjnych sprawdzających postępy w nauce oraz inne materiały dydaktyczne podręcznik NEW ENGLISH FILE ELEMENTARY THIRD EDITION oraz HEADWAY (edycja 4), takie jak: sprzęt audio-wizualny, tablice poglądowe z zakresu słownictwa i gramatyki angielskiej, taśmy audio i wideo, książki i inne pomoce dydaktyczne niezbędne w celu zrealizowania programu nauczania. 28. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z dojazdem lektorów na zajęcia i ewentualnym zakwaterowaniem. 29. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z powielaniem formularzy sprawdzianów i testów w trakcie trwania kursów oraz zabezpieczeniem lektorów w środki piśmiennicze. 30. W przypadku niedbałości w prowadzeniu zajęć pod względem organizacyjnym, metodycznym, merytorycznym oraz niskiej efektywności kształcenia Zamawiający zastrzega sobie prawo zerwania umowy z podmiotem prowadzącym nauczanie. 31. Przerwanie lub zawieszenie zajęć programowych należy traktować jako wydarzenie szczególne. Może ono nastąpić na skutek : a. zagrożenia bezpieczeństwa, życia lub zdrowia słuchaczy; b. niewłaściwego lub niezgodnego z celami kształcenia sposobu prowadzenia zajęć. c. realizowania zadań przez JW. 2399 wymagających obecności słuchaczy. d. prawo do przerwania (zawieszenia) zajęć przysługuje dowódcy JW 2399 i jego przełożonym. 32. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy z 2 tygodniowym wyprzedzeniem w przypadku gdy realizacja zadań JW. 2399 wymagać będzie obecności słuchaczy. 33. W trakcie kształcenia językowego na poziomie 1 podstawowym Wykonawca powinien dążyć do opanowania przez słuchaczy umiejętności w ramach poszczególnych sprawności językowych (zgodnie ze STANAG 6001) poziom 1. język angielski zgodnie z poniższym zestawieniem: Zestaw umiejętności w ramach poszczególnych sprawności językowych (zgodnie ze STANAG 6001) poziom 1. język angielski. 1. Sprawności rozumienia mowy 1.1. Zakres materiału: - słuchanie prostych informacji dotyczących życia codziennego (monologi i dialogi); - słuchanie oryginalnych tekstów dotyczących usług, handlu, podróży, itp.; - słuchanie prostych, krótkich informacji radiowych (reklamy, prognoza pogody). 1.2. Język: - wolne tempo wypowiedzi; - proste struktury językowe; - niskie nasycenie szczegółami; - ograniczony zakres zakłóceń. 1.3. Użytkownik języka rozumie: - rozumie ogólny sens informacji przekazywanych przez media, jeżeli nie występuje zakłócenie przekazu; - rozumie sens wypowiedzi w bezpośredniej rozmowie, chociaż często wymaga przeformowania wypowiedzi, powtórzenia jej ewentualnych zwolnienia tempa; - wybiórczo rozumie informacje zawarte w dłuższych formach wypowiedzi. 2. Sprawność mówienia 2.1. Zakres materiału: - zwroty grzecznościowe; - prowadzenie rozmów na tematy dotyczące życia codziennego (rodzina, praca, odpoczynek, wyżywienie, zdrowie, podróże, orientacja w mieście, zakupy, itp.); - krótkie wypowiedzi na znane tematy; - uzyskiwanie informacji w zakresie podstawowych potrzeb życiowych. 2.2. Użytkownik języka potrafi: - potrafi używać proste, typowe zwroty w celu zainicjowania i zakończenia rozmowy - stosuje bardzo proste, krótkie zdania oznajmiające, pytające i przeczące; - popełnia często błędy gramatyczne, leksykalne i w wymowie, nie powodujące poważnego zakłócenia komunikacji; - prezentuje wymowę mogącą powodować niezrozumienie; - często potrzebuje powtórzenia parafrazy wypowiedzi; - prezentuje niewielką płynność i raczej wolne tempo wypowiedzi, za wyjątkiem opanowanych pamięciowo elementów dyskursu; - używa właściwej terminologii, Gd wypowiedź ograniczona jest do wąskiego obszaru kompetencji językowej. 3. Sprawność czytania 3.1. Zakres materiału: - oznaczenia na ulicach, budynkach i miejscach publicznych; - informacje i wskazówki w miejscach publicznych; - proste drukowane ogłoszenia; - proste teksty drukowane. 3.2. Języki: - najczęściej występujące formy językowe 3.3. Użytkownik języka potrafi: - czyta i właściwe interpretuje znaczenie prostych napisów, ogłoszeń i informacji - bez pomocy słownika; - czyta ze zrozumieniem proste składnikowo teksty - z pomocą lub bez pomocy słownika; - potrafi odgadnąć znaczenie nieznanych słów z prostych kontekstów sytuacyjnych; - potrafi czytać proste teksty bezpośrednio związane z sytuacjami dnia codziennego w miejscu pracy; - potrafi wyselekcjonować pożądaną informacje z rozbudowanych tekstów. 4. Sprawność pisania 4.1. Zakres materiału: - pisanie prostych tekstów w ograniczonym zakresie słownictwa, struktur i tematyki; - pisemne przekazywanie danych personalnych, wypełnianie formularzy; - pisanie kartek, listów tradycyjnych i elektronicznych. 4.2. Język - pisanie liczb i dat; - pisemne podawanie danych personalnych (nazwisko, adres, narodowość, płeć, itp.); - pisanie prostych zestawień w formie listy; - napisanie krótkiego tekstu. 4.3. Użytkownik języka potrafi: - budować zdania proste pod względem składni; - właściwie przekazywać intencje w zdaniach opartych na ograniczonym słownictwie z zakresu życia codziennego i zawodowego (dopuszczalne są błędy ortograficzne, które nie mają wpływu na czytelność informacji)..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.58.00.00-3.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 30.06.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
2
NAZWA:
Szkolenie zasadnicze 1 i 2 poziomu z języka angielskiego zgodnie z normą STANAG 6001przeprowadzone dla Jednostki Wojskowej 1588 w Żaganiu.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kursów języka angielskiego zgodnie z formularzem cenowym oraz w nw terminach: - kurs uzupełniający poziomu 1: 03.02.2014r. - 18.03.2014r. - kurs uzupełniający poziomu 2: 06.02.2014r. - 21.03.2014r. 2. Kursy językowe obejmują szkolenie uzupełniające (1 x kurs uzupełniający poziomu 1 oraz 1 x kurs uzupełniający poziomu 2) z kadrą przewidzianą do misji pokojowych i stabilizacyjnych a także w celu realizacji Celu E 1101. 3. Szkolenie uzupełniające odbywa się w terminach zgodnie z harmonogramem- tabela nr 2 i 3. Szkolenie odbywać się będzie w 2 grupie szkoleniowej w wymiarze: a) 1 poziom- 240 godzin (1 grupa szkoleniowa) (tab. 1), b) 2 poziom- 240 godzin (1 grupa szkoleniowa) (tab. 2). 4. Liczba słuchaczy w każdej grupie wynosić będzie do 15 osób. 5. Podstawą realizacji kursowego procesu kształcenia żołnierzy zawodowych są obowiązujące programy kształcenia. Na 1 poziom - Ramowy i Szczegółowy Program Nauczania Języka Angielskiego w Wojskach Lądowych. Poziom podstawowy (SPJ 1111 wg STANAG 6001). Edycja 2009r. Poziom Edycja 2009r. zgodnie z tabelami 6. Szkolenie uzupełniające (w systemie kursowym - 1 i 2 poziom - po 240 godz. Dydaktycznych) należy realizować po 8 godzin dziennie. 7. Dobierać kadrę lektorską do prowadzenia kursów językowych- zgodnie z obowiązującą ustawą Prawo zamówień publicznych, dążyć do tego, aby oprócz ceny istotnym kryterium wyboru firmy (szkoły językowej) były wysokie kwalifikacje nauczycieli zatrudnieni na umowę stałą oraz doświadczenie w prowadzeniu zajęć zgodnie z kryteriami znajomości języków obcych określonych Standardowym Profilem Językowym. 8. Wykonawca zapewni prowadzenie zajęć na wysokim poziomie poprzez zatrudnienie do prowadzenia zajęć absolwentów anglistyki, lingwistyki stosowanej o specjalności nauczycielskiej oraz kolegiów nauczycielskich, posiadających tytuł magistra filologii lub licencjata. 9. Nauczyciele języka angielskiego prowadzący nauczanie powinni uczestniczyć w kursach szkoleniowych i metodycznych organizowanych przez resort obrony a także w prowadzeniu egzaminów resortowych i testów egzaminacyjnych oraz egzaminów poprawkowych. 10. Liczba lektorów prowadzących zajęcia w każdej z grup szkoleniowych musi wynosić minimum dwóch. Lektorzy prowadzą zajęcia wymiennie w ciągu dnia w systemie po 4 godzinnym, zgodnie z obowiązującym programem kształcenia. 11. Wykonawca zobowiązany jest aby nauczyciele do wszystkich zajęć zobowiązani są posiadać zatwierdzone przez metodyka (kierownika szkoły językowej) konspekty do zajęć. 12. Wykonawca zobowiązany jest aby po pierwszym etapie nauki (5- 7 tygodni) oraz po połowie przeprowadzonych tematów przeprowadzić sprawdziany weryfikacyjne dla uczestników kursów w sposób określony w Regulaminie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Języków Obcych MON w warunkach maksymalnie zbliżonych do warunków egzaminów końcowych w celu określenia efektywności szkolenia i ewentualnie wykluczenia osób, które nie uzyskały minimum programowego (nie dotyczy kursu uzupełniającego). 13. Wykonawca zobowiązany jest aby przeprowadzić sprawdziany poprawkowe w terminie 7 dni po pierwszym egzaminie dla słuchaczy, którzy nie uzyskali minimum programowego. Kolejnym etapem weryfikacji jest egzamin komisyjny, który przeprowadza się 7 dni po egzaminie poprawkowym. (nie dotyczy kursu uzupełniającego). 14. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 3 dni od zakończenia testu sprawdzającego stopień opanowania programu, składać szczegółową informację do dowódcy jednostki wojskowej o osiągniętych przez uczestników szkolenia wynikach testów z imiennym wyszczególnieniem wyników, a także ewentualnych wnioskach. (nie dotyczy kursu uzupełniającego). 15. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania opisowej oceny postępów słuchacza za każdy miesiąc nauki, ocena ta zostaje przedstawiana słuchaczowi przez nauczyciela, a ocena zbiorcza- Dowódcy Jednostki Wojskowej 1588 przez osobę odpowiedzialną za kształcenie językowe (nie dotyczy kursu doskonalącego). 16. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania Planu Kursu, który zostanie zatwierdzony przez Dowódcę Jednostki Wojskowej 1588- zgodny z aneksem do Ramowego i Szczegółowego Programu Nauczania Języka Angielskiego w Wojskach Lądowych. Poziom podstawowy (SPJ 1111 wg STANAG 6001) Edycja 2009 r. dołączony do opisu przedmiotu zamówienia. 17. Miejscem prowadzenia zajęć będzie lokal wskazany przez Zamawiającego w Żaganiu. W wypadku innych zamierzeń w wyznaczonym lokalu Zamawiający zastrzega sobie prawo do czasowej zmiany miejsca nauczania. 18. Cena kursu zawiera koszty związane z korzystaniem z lokalu przez Wykonawcę. 19. Proces dydaktyczny powinien zapewnić słuchaczom wymierne efekty w postaci znajomości języka angielskiego w czterech obowiązujących sprawnościach. 20. Proces kształcenia językowego zakończony będzie egzaminem wg STANAG 6001. 21. W trakcie kształcenia słuchaczy należy wykorzystywać pełną gamę dostępnych, właściwie dobranych, nowoczesnych materiałów i środków dydaktycznych. 22. Wykonawca uczyć będzie słuchaczy czytania, mówienia, słuchania i pisania, różnicując czas na to przeznaczony w zależności od poziomu zaawansowania słuchaczy. Proces dydaktyczny winien zapewnić słuchaczom wymierne efekty w postaci znajomości języka angielskiego w czterech obowiązujących sprawnościach. 23. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu powinno być realizowane poprzez słuchanie nagrań tekstów podręcznikowych, radiowych i telewizyjnych. Po ich wysłuchaniu należy przeprowadzić ćwiczenia sprawdzające prawidłowe zrozumienie i zapamiętywanie przekazanych informacji. Ważną rolę wśród materiałów audiowizualnych powinny odgrywać nagrania programów informacyjnych związanych z tematyką wojskową. 24. Rozwijanie sprawności mówienia powinno być realizowane w formie zajęć konwersacyjnych. Konwersacje należy przeprowadzać w oparciu o wcześniej poznane materiały audio- wizualne lub przeczytane teksty. Tematyka powinna odpowiadać treściom realizowanym w danym momencie kursu w ramach zajęć programowych. Należy podczas zajęć uwzględniać słownictwo wojskowe i tematykę związaną z wojskiem. 25. Rozwijanie sprawności czytania należy realizować przez cały okres nauki korzystając z tekstów poszerzających leksykę, utrwalających zagadnienia gramatyczne oraz pozwalających rozwijać umiejętności wyszukiwania najważniejszych informacji w danym tekście. Jak najczęściej przeprowadzać należy krótkie ćwiczenia w głośnym czytaniu w celu poprawy wymowy. Należy podczas zajęć uwzględniać tematykę związaną z wojskiem. 26. Rozwijanie sprawności pisania realizować należy poprzez pisanie różnego rodzaju tekstów, z położeniem szczególnego nacisku na treść i formę. Wskazany jest dobór tekstów mogących mieć zastosowanie w praktyce żołnierzy zawodowych. 27. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia każdego słuchacza w zestaw testów egzaminacyjnych sprawdzających postępy w nauce oraz inne materiały dydaktyczne, podręcznik NEW ENGLISH FILE ELEMENTARY THIRD EDITION oraz HEADWAY (edycja 4), a także w takie jak: sprzęt audio-wizualny, tablice poglądowe z zakresu słownictwa i gramatyki angielskiej, taśmy audio i wideo, książki i inne pomoce dydaktyczne niezbędne w celu zrealizowania programu nauczania. 28. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia słuchacza w ćwiczenia do podręcznika NEW ENGLISH FILE ELEMENTARY THIRD EDITION oraz HEADWAY (edycja 4), które zostaną w posiadaniu słuchacza po ukończeniu kursu. 29. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z dojazdem lektorów na zajęcia i ewentualnym zakwaterowaniem. 30. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z powielaniem formularzy sprawdzianów i testów w trakcie trwania kursów oraz zabezpieczeniem lektorów w środki piśmiennicze. 31. W przypadku niedbałości w prowadzeniu zajęć pod względem organizacyjnym, metodycznym, merytorycznym oraz niskiej efektywności kształcenia Zamawiający zastrzega sobie prawo zerwania umowy z podmiotem prowadzącym nauczanie. 32. Do nadzoru służbowego uprawniony jest: Przedstawiciel z ramienia Dowódcy Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódca JW 1588, Szef Szkolenia JW 1588, Koordynator szkolenia językowego JW 1588 oraz osoba wyznaczona z JW 5350 reprezentująca Dowódcę JW 5350. 33. Przerwanie lub zawieszenie zajęć programowych należy traktować jako wydarzenie szczególne. Może ono nastąpić na skutek : e. zagrożenia bezpieczeństwa, życia lub zdrowia słuchaczy; f. niewłaściwego lub niezgodnego z celami kształcenia sposobu prowadzenia zajęć. g. realizowania zadań przez JW 1588 wymagających obecności słuchaczy. h. prawo do przerwania (zawieszenia) zajęć przysługuje dowódcy JW 1588 i jego przełożonym. 34. W trakcie kształcenia językowego na poziomie 1 podstawowym Wykonawca powinien dążyć do opanowania przez słuchaczy umiejętności w ramach poszczególnych sprawności językowych (zgodnie ze STANAG 6001) poziom 1. język angielski zgodnie z poniższym zestawieniem: Zestaw umiejętności w ramach poszczególnych sprawności językowych (zgodnie ze STANAG 6001) poziom 1. język angielski. 1. Sprawności rozumienia mowy 1.1. Zakres materiału: - słuchanie prostych informacji dotyczących życia codziennego (monologi i dialogi - słuchanie oryginalnych tekstów dotyczących usług, handlu, podróży, itp. - słuchanie prostych, krótkich informacji radiowych (reklamy, prognoza pogody). 1.2. Język: - wolne tempo wypowiedzi - proste struktury językowe - niskie nasycenie szczegółami - ograniczony zakres zakłóceń. 1.3. Użytkownik języka rozumie: - rozumie ogólny sens informacji przekazywanych przez media, jeżeli nie występuje zakłócenie przekazu - rozumie sens wypowiedzi w bezpośredniej rozmowie, chociaż często wymaga przeformowania wypowiedzi, powtórzenia jej ewentualnych zwolnienia tempa - wybiórczo rozumie informacje zawarte w dłuższych formach wypowiedzi. 2. Sprawność mówienia 2.1. Zakres materiału: - zwroty grzecznościowe - prowadzenie rozmów na tematy dotyczące życia codziennego (rodzina, praca, odpoczynek, wyżywienie, zdrowie, podróże, orientacja w mieście, zakupy, itp.) - krótkie wypowiedzi na znane tematy - uzyskiwanie informacji w zakresie podstawowych potrzeb życiowych. 2.2. Użytkownik języka potrafi: - potrafi używać proste, typowe zwroty w celu zainicjowania i zakończenia rozmowy - stosuje bardzo proste, krótkie zdania oznajmiające, pytające i przeczące - popełnia często błędy gramatyczne, leksykalne i w wymowie, nie powodujące poważnego zakłócenia komunikacji - prezentuje wymowę mogącą powodować niezrozumienie - często potrzebuje powtórzenia parafrazy wypowiedzi - prezentuje niewielką płynność i raczej wolne tempo wypowiedzi, za wyjątkiem opanowanych pamięciowo elementów dyskursu - używa właściwej terminologii, Gd wypowiedź ograniczona jest do wąskiego obszaru kompetencji językowej. 3. Sprawność czytania 3.1. Zakres materiału: - oznaczenia na ulicach, budynkach i miejscach publicznych - informacje i wskazówki w miejscach publicznych - proste drukowane ogłoszenia - proste teksty drukowane. 3.2. Języki: - najczęściej występujące formy językowe 3.3. Użytkownik języka potrafi: - czyta i właściwe interpretuje znaczenie prostych napisów, ogłoszeń i informacji - bez pomocy słownika - czyta ze zrozumieniem proste składnikowo teksty - z pomocą lub bez pomocy słownika - potrafi odgadnąć znaczenie nieznanych słów z prostych kontekstów sytuacyjnych - potrafi czytać proste teksty bezpośrednio związane z sytuacjami dnia codziennego w miejscu pracy - potrafi wyselekcjonować pożądaną informacje z rozbudowanych tekstów. 4. Sprawność pisania 4.1. Zakres materiału: - pisanie prostych tekstów w ograniczonym zakresie słownictwa, struktur i tematyki - pisemne przekazywanie danych personalnych, wypełnianie formularzy - pisanie kartek, listów tradycyjnych i elektronicznych. 4.2. Język - pisanie liczb i dat - pisemne podawanie danych personalnych (nazwisko, adres, narodowość, płeć, itp.) - pisanie prostych zestawień w formie listy - napisanie krótkiego tekstu. 4.3. Użytkownik języka potrafi: - budować zdania proste pod względem składni - właściwie przekazywać intencje w zdaniach opartych na ograniczonym słownictwie z zakresu życia codziennego i zawodowego (dopuszczalne są błędy ortograficzne, które nie mają wpływu na czytelność informacji). Zestaw umiejętności w ramach poszczególnych sprawności językowych (zgodnie ze STANAG 6001) poziom 2 język angielski. 1. Sprawności rozumienia mowy 1.1. Zakres materiału: a. słuchanie komunikatów i nagranych informacji b. słuchanie nagrań w formie monologów i dialogów c. załatwianie spraw dotyczących rutynowych potrzeb służbowych i prostych potrzeb prywatnych w ramach znanych obszarów tematycznych d. udział w rozmowach dotyczących bardzo dobrze znanych tematów usytuowanych w typowych kontekstach wojskowych i towarzyskich. 1.2. Język: a. normalne tempo wypowiedzi b. stosunkowo rozbudowane struktury wypowiedzi oraz język formalny we wszystkich tekstach c. niezbyt duże nasycenie informacjami d. ograniczony zakres zakłóceń e. zróżnicowany rejestr językowy. 1.3. Użytkownik języka rozumie: a. rozumie mowę w kontaktach osobistych, chociaż często może dojść do powtórzenia wypowiedzi lub jej przekształcania na formę prostszą b. rozumie sens tekstów i audycji nagranych, chociaż przy zakłóceniach rozumienia może być niepełne c. rozumie kluczowe fakty występujące w ogłoszeniach i nagranych wiadomościach d. przy zakłóceniach podejmuje starania o uzyskanie dodatkowych wyjaśnień dotyczących poszczególnych punktów ogłoszeń lub nagranych informacji. 2. Sprawność mówienia 2.1. Zakres materiału: a. sytuacje prywatne b. sytuacje służbowe c. prowadzenie rozmów obejmujących: przedstawianie się pytanie o drogę zamawianie posiłków zakwaterowanie i problemy mieszkaniowe podróże i delegacje służbowe zakupy wizytę u lekarza codzienne (np. bank, poczta) usługi i reklamacje spędzanie czasu wolnego spędzanie urlopu zdrowie oświata i edukacja problemy socjalne pracę w kraju i zagranicą sport. 2.2. Użytkownik języka potrafi: a. relatywnie wolne tempo mowy b. proste struktury oraz język formalny we wszystkich tekstach c. niezbyt duża ilość informacji w tekście d. ograniczony poziom zakłóceń. 3. Sprawność czytania 3.1. Zakres materiału: a. czytanie prostych tekstów i informacji prasowych dotyczących wydarzeń politycznych, wojskowych, społecznych i kulturalnych b. czytanie krótkich opowiadań lub lektur przeznaczonych na 2. poziom nauczania c. czytanie tekstów dotyczących obszarów tematycznych d. czytanie krótkich tekstów o tematyce wojskowej. 3.2. Język: a. średnio nasycony informacjami b. w głównej mierze język standardowy bez naleciałości dialektycznych c. słownictwo i struktury gramatyczne przewidziane programem na 2. poziomie nauczania. 3.3. Użytkownik języka potrafi: a. wykorzystuje słownik do określenia głównej treści lub zidentyfikowania kluczowej informacji; b. potrafi prawidłowo powiązać sekwencje zdarzeń w tekście; c. często odczuwa potrzebę tłumaczenia tekstów na język ojczysty. 4. Sprawność pisania 4.1. Zakres materiału: a. sporządzanie typowej korespondencji prywatnej drogą tradycyjną i elektroniczną b. korespondencja służbowa: raporty, notatki i listy służbowe c. sporządzanie rutynowych pism służbowych np. życiorys, podanie o pracę, zamówienie d. pisemne wypowiedzi związane ze służba wojskową e. krótkie formy pisemne (opis osób, miejsc i sytuacji) f. sporządzanie notatek i wypełnianie formularzy i druków. 4.2. Język: a. podstawowe struktury składniowe charakterystyczne dla stylu formalnego i nieformalnego b. słownictwo charakterystyczne dla stylu formalnego i nieformalnego c. słownictwo związane z tematyką ogólną i wojskową. 4.3. Użytkownik języka potrafi: a. stworzone teksty z reguły wymagają korekty dokonanej przez bardziej zaawansowanych użytkownika języka; słuchacz stosuje właściwe dla danej formy pisemnej struktury gramatyczne i rejestr językowy. Lektorzy zobowiązani są do przestrzegania zasady, że każde opuszczone przez słuchacza kursu zajęcie pociąga za sobą obowiązek zaliczenia przez niego materiału..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.58.00.00-3.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 30.06.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
3
NAZWA:
Szkolenie zasadnicze 1 poziomu z języka angielskiego zgodnie z normą STANAG 6001przeprowadzone dla Jednostki Wojskowej 1145 w Bolesławcu.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia języka angielskiego dla Jednostki Wojskowej Nr 1145 w Bolesławcu w niżej wymienionym terminie: a) jeden kurs stacjonarny poziomu 1:10.02.2014 r. - 27.06.2014r. 2. Kurs językowy obejmuje szkolenie zasadnicze (jedenkurs stacjonarny poziomu 1) z kadrą przewidzianą do misji pokojowych i stabilizacyjnych a także w celu realizacji Celu E 1101. 3. Szkolenie zasadnicze odbywa się w terminach zgodnie z harmonogramem - załącznik nr 1. Szkolenie odbywać się będzie w jednej (1) grupie szkoleniowej w wymiarze: b) 1 poziom- 576 godzin (plus 14 godzin egzamin)- łącznie 590 godzin 4. Liczba słuchaczy w grupie 10- 15 osób. 5. Podstawą realizacji kursowego procesu kształcenia żołnierzy zawodowych są obowiązujące programy kształcenia. Na 1 poziom - Ramowy i Szczegółowy Program Nauczania Języka Angielskiego w Wojskach Lądowych. Poziom podstawowy (SPJ 1111 wg STANAG 6001). Edycja 2009r. zgodnie z tabelą: Poziom 1 stacjonarny - poziom nauczania podzielony jest na osiem bloków tematycznych umożliwiających stopniowe opanowanie sprawności językowych. Bloki tematyczne Łącznie godzin Ćwiczenia Sprawdziany Test egzaminacyjny 1.Okres bezpodręcznikowy 18 18 - - 2.Poznajmy się 60 54 6 - 3.Człowiek- jego przeszłość i teraźniejszość 127 120 7 - 4.Ja i moje środowisko 115 108 7 - 5.Moja rzeczywistość 79 72 7 - 6.Misje pokojowe 91 85 6 - 7.Przygotowanie do egzaminu 86 60 - 26 8.Egazmin 14 - - 14 RAZEM 590 513 33 40 6. Szkolenie zasadnicze (w systemie kursowym - 1 poziom) należy realizować po 6-7 godzin dziennie. 7. Wykonawca zobowiązany jest aby do programów na 1 poziomie uwzględnić zagadnienia z gramatyki języka polskiego. Na realizację tych zagadnień przeznaczyć 6 godzin lekcyjnych. Godziny te należy pozyskać z bloku przygotowania do egzaminu końcowego i wprowadzić je do pierwszego bloku tematycznego. 8. Dobierać kadrę lektorską do prowadzenia kursów językowych - zgodnie z obowiązującą ustawą Prawo zamówień publicznych, dążyć do tego, aby oprócz ceny istotnym kryterium wyboru firmy (szkoły językowej) były wysokie kwalifikacje nauczycieli (preferować zatrudnionych na umowę stałą) oraz doświadczenie w prowadzeniu zajęć z tematyką wojskową oraz zgodnie z kryteriami znajomości języków obcych określonych Standardowym Profilem Językowym. 9. Wykonawca zapewni prowadzenie zajęć na wysokim poziomie poprzez zatrudnienie do prowadzenia zajęć absolwentów anglistyki, lingwistyki stosowanej o specjalności nauczycielskiej oraz kolegiów nauczycielskich, posiadających tytuł magistra filologii lub licencjata. 10. Nauczyciele języka angielskiego prowadzący nauczanie powinni uczestniczyć w kursach szkoleniowych i metodycznych organizowanych przez resort obrony a także w prowadzeniu egzaminów resortowych i testów egzaminacyjnych oraz egzaminów poprawkowych. 11. Liczba nauczycieli prowadzących zajęcia musi wynosić minimum dwóch. Nauczyciele prowadzą zajęcia wymiennie w ciągu dnia w systemie 4 i 3 godzinnym lub 3 i 3 godzinnym, zgodnie z obowiązującym programem kształcenia. 12. Wykonawca zobowiązany jest aby nauczyciele do wszystkich zajęć posiadali zatwierdzone przez metodyka (kierownika szkoły językowej) konspekty do zajęć. 13. Wykładowcy mają obowiązek: a) prowadzić ewidencję zajęć i frekwencji uczestników kursu w dzienniku lekcyjnym zgodnie z instrukcją; b) wspomagać proces kształcenia językowego za pomocą platformy e-learning pomiędzy uczestnikami kursu a nauczycielem. 14. Wykonawca zobowiązany jest aby po pierwszym etapie nauki (5 - 7 tygodni) oraz po połowie przeprowadzonych tematów przeprowadzić sprawdziany weryfikacyjne dla uczestników kursów w sposób określony w Regulaminie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Języków Obcych MON w warunkach maksymalnie zbliżonych do warunków egzaminów końcowych w celu określenia efektywności szkolenia i ewentualnie wykluczenia osób, które nie uzyskały minimum programowego. 15. Wykonawca zobowiązany jest aby przeprowadzić sprawdziany poprawkowe w terminie 7 dni po pierwszym egzaminie dla słuchaczy, którzy nie uzyskali minimum programowego. Kolejnym etapem weryfikacji jest egzamin komisyjny, który przeprowadza się 7 dni po egzaminie poprawkowym. 16. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 3 dni od zakończenia testu sprawdzającego stopień opanowania programu, przewidzianego po 5-7 tygodniach oraz po połowie przeprowadzonych tematów, składać szczegółową informację do dowódcy jednostki wojskowej o osiągniętych przez uczestników szkolenia wynikach testów z imiennym wyszczególnieniem wyników, a także ewentualnych wnioskach. 17. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania opisowej oceny postępów słuchacza za każdy miesiąc nauki oraz wykonania planu kursu zatwierdzonego przez Dowódcę JW zgodnie z obowiązującymi wzorami. Ocena ta zostaje przedstawiana słuchaczowi przez nauczyciela, a ocena zbiorcza - dowódcy Jednostki Wojskowej 1145 przez osobę odpowiedzialną za kształcenie językowe. 18. Miejscem prowadzenia zajęć będzie budynek na terenie JW. Nr 1145 Al. Wojska Polskiego 54 w Bolesławcu. 19. Proces dydaktyczny powinien zapewnić słuchaczom wymierne efekty w postaci znajomości języka angielskiego w czterech obowiązujących sprawnościach. 20. Proces kształcenia językowego zakończony będzie egzaminem wg STANAG 6001. 21. W trakcie kształcenia słuchaczy należy wykorzystywać pełną gamę dostępnych, właściwie dobranych, nowoczesnych materiałów i środków dydaktycznych. 22. Wykonawca uczyć będzie słuchaczy czytania, mówienia, słuchania i pisania, różnicując czas na to przeznaczony w zależności od poziomu zaawansowania słuchaczy. Proces dydaktyczny winien zapewnić słuchaczom wymierne efekty w postaci znajomości języka angielskiego w czterech obowiązujących sprawnościach. 23. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu powinno być realizowane poprzez słuchanie nagrań tekstów podręcznikowych, radiowych i telewizyjnych. Po ich wysłuchaniu należy przeprowadzić ćwiczenia sprawdzające prawidłowe zrozumienie i zapamiętywanie przekazanych informacji. Ważną rolę wśród materiałów audiowizualnych powinny odgrywać nagrania programów informacyjnych związanych z tematyką wojskową. 24. Rozwijanie sprawności mówienia powinno być realizowane w formie zajęć konwersacyjnych. Konwersacje należy przeprowadzać w oparciu o wcześniej poznane materiały audio- wizualne lub przeczytane teksty. Tematyka powinna odpowiadać treściom realizowanym w danym momencie kursu w ramach zajęć programowych. Należy podczas zajęć uwzględniać słownictwo wojskowe i tematykę związaną z wojskiem. 25. Rozwijanie sprawności czytania należy realizować przez cały okres nauki korzystając z tekstów poszerzających leksykę, utrwalających zagadnienia gramatyczne oraz pozwalających rozwijać umiejętności wyszukiwania najważniejszych informacji w danym tekście. Jak najczęściej przeprowadzać należy krótkie ćwiczenia w głośnym czytaniu w celu poprawy wymowy. Należy podczas zajęć uwzględniać tematykę związaną z wojskiem. 26. Rozwijanie sprawności pisania realizować należy poprzez pisanie różnego rodzaju tekstów, z położeniem szczególnego nacisku na treść i formę. Wskazany jest dobór tekstów mogących mieć zastosowanie w praktyce żołnierzy zawodowych. 27. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia każdego słuchacza w zestaw testów egzaminacyjnych sprawdzających postępy w nauce oraz inne materiały dydaktyczne, takie jak: sprzęt audio-wizualny, tablice poglądowe z zakresu słownictwa i gramatyki angielskiej, taśmy audio i wideo i inne pomoce dydaktyczne niezbędne w celu zrealizowania programu nauczania. 28. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z dojazdem lektorów na zajęcia. 29. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z powielaniem formularzy sprawdzianów i testów w trakcie trwania kursów oraz zabezpieczeniem lektorów w środki piśmiennicze. 30. W przypadku niedbałości w prowadzeniu zajęć pod względem organizacyjnym, metodycznym, merytorycznym oraz niskiej efektywności kształcenia Zamawiający zastrzega sobie prawo zerwania umowy z podmiotem prowadzącym nauczanie. 31. Przerwanie lub zawieszenie zajęć programowych należy traktować jako wydarzenie szczególne. Może ono nastąpić na skutek : i. zagrożenia bezpieczeństwa, życia lub zdrowia słuchaczy; j. niewłaściwego lub niezgodnego z celami kształcenia sposobu prowadzenia zajęć. k. realizowania zadań przez JW 1145 wymagających obecności słuchaczy. l. prawo do przerwania (zawieszenia) zajęć przysługuje dowódcy JW 1145 i jego przełożonym. 32. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy z 2 tygodniowym wypowiedzeniem w przypadku, gdy realizacja zadań JW 1145 wymagać będzie obecności słuchaczy. 33. W trakcie kształcenia językowego na poziomie 1 podstawowym Wykonawca powinien dążyć do opanowania przez słuchaczy umiejętności w ramach poszczególnych sprawności językowych (zgodnie ze STANAG 6001) poziom 1. język angielski zgodnie z poniższym zestawieniem: Zestaw umiejętności w ramach poszczególnych sprawności językowych (zgodnie ze STANAG 6001) poziom 1. język angielski. 1. Sprawności rozumienia mowy 1.1. Zakres materiału: a. słuchanie prostych informacji dotyczących życia codziennego (monologi i dialogi); b. słuchanie oryginalnych tekstów dotyczących usług, handlu, podróży, itp.; c. słuchanie prostych, krótkich informacji radiowych (reklamy, prognoza pogody). 1.2. Język: a. wolne tempo wypowiedzi; b. proste struktury językowe; c. niskie nasycenie szczegółami; d. ograniczony zakres zakłóceń. 1.3. Użytkownik języka rozumie: a. rozumie ogólny sens informacji przekazywanych przez media, jeżeli nie występuje zakłócenie przekazu; b. rozumie sens wypowiedzi w bezpośredniej rozmowie, chociaż często wymaga przeformowania wypowiedzi, powtórzenia jej ewentualnych zwolnienia tempa; c. wybiórczo rozumie informacje zawarte w dłuższych formach wypowiedzi. 2. Sprawność mówienia 2.1. Zakres materiału: a. zwroty grzecznościowe; b. prowadzenie rozmów na tematy dotyczące życia codziennego (rodzina, praca, odpoczynek, wyżywienie, zdrowie, podróże, orientacja w mieście, zakupy, itp.); c. krótkie wypowiedzi na znane tematy; d. uzyskiwanie informacji w zakresie podstawowych potrzeb życiowych. 2.2. Użytkownik języka potrafi: a. potrafi używać proste, typowe zwroty w celu zainicjowania i zakończenia rozmowy; b. stosuje bardzo proste, krótkie zdania oznajmiające, pytające i przeczące; c. popełnia często błędy gramatyczne, leksykalne i w wymowie, nie powodujące poważnego zakłócenia komunikacji; d. prezentuje wymowę mogącą powodować niezrozumienie; e. często potrzebuje powtórzenia parafrazy wypowiedzi; f. prezentuje niewielką płynność i raczej wolne tempo wypowiedzi, za wyjątkiem opanowanych pamięciowo elementów dyskursu; g. używa właściwej terminologii, Gd wypowiedź ograniczona jest do wąskiego obszaru kompetencji językowej. 3. Sprawność czytania 3.1. Zakres materiału: a. oznaczenia na ulicach, budynkach i miejscach publicznych; b. informacje i wskazówki w miejscach publicznych; c. proste drukowane ogłoszenia; d. proste teksty drukowane. 3.2. Języki: a. najczęściej występujące formy językowe 3.3. Użytkownik języka potrafi: a. czyta i właściwe interpretuje znaczenie prostych napisów, ogłoszeń i informacji- bez pomocy słownika; b. czyta ze zrozumieniem proste składnikowo teksty - z pomocą lub bez pomocy słownika; c. potrafi odgadnąć znaczenie nieznanych słów z prostych kontekstów sytuacyjnych; d. potrafi czytać proste teksty bezpośrednio związane z sytuacjami dnia codziennego w miejscu pracy; e. potrafi wyselekcjonować pożądaną informacje z rozbudowanych tekstów. 4. Sprawność pisania 4.1. Zakres materiału: a. pisanie prostych tekstów w ograniczonym zakresie słownictwa, struktur i tematyki; b. pisemne przekazywanie danych personalnych, wypełnianie formularzy; c. pisanie kartek, listów tradycyjnych i elektronicznych. 4.2. Język a. pisanie liczb i dat; b. pisemne podawanie danych personalnych (nazwisko, adres, narodowość, płeć, itp.); c. pisanie prostych zestawień w formie listy; d. napisanie krótkiego tekstu. 4.3. Użytkownik języka potrafi: a. budować zdania proste pod względem składni; b. właściwie przekazywać intencje w zdaniach opartych na ograniczonym słownictwie z zakresu życia codziennego i zawodowego (dopuszczalne są błędy ortograficzne, które nie mają wpływu na czytelność informacji)..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.53.00.00-3.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 30.06.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



Świętoszów: Usługa szkolenia zasadniczego 1 i 2 poziomu z języka angielskiego zgodnie z normą STANAG 6001 dla Jednostki Wojskowej 5350 w Świętoszowie


Numer ogłoszenia: 48978 - 2014; data zamieszczenia: 12.02.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 19150 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Jednostka Wojskowa Nr 5350, ul. Sztabowa 1, 59-726 Świętoszów, woj. dolnośląskie, tel. 75 735 62 79, faks 75 735 62 19.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Jednostka Wojskowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa szkolenia zasadniczego 1 i 2 poziomu z języka angielskiego zgodnie z normą STANAG 6001 dla Jednostki Wojskowej 5350 w Świętoszowie.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia zasadniczego z języka angielskiego dla Jednostki Wojskowej Nr 1588 w Żaganiu, Jednostki Wojskowej Nr 2399 w Świętoszowie i Jednostki Wojskowej Nr 1145 w Bolesławcu zgodnie z normą STANAG 6001 z podziałem na trzy zadania dla 3 grup szkoleniowych, w następujących terminach: Zadanie nr 1: Jednostka Wojskowa 2399 w Świętoszowie - szkolenie zasadnicze, poziom 1 dla grupy początkującej: 10.02.2014- 27.06.2014 zgodnie z formularzem cenowym oraz opisem przedmiotu zamówienia (załącznik nr 2a) Zadanie nr 2: Jednostka Wojskowa 1588 w Żaganiu - szkolenie uzupełniające, poziom 1 dla grupy początkującej: 03.02.2014- 18.03.2014 - szkolenie uzupełniające, poziom 2 dla grupy początkującej: 06.02.2014- 21.03.2014 zgodnie z formularzem cenowym oraz opisem przedmiotu zamówienia (załącznik nr 2b) Zadanie nr 3: Jednostka Wojskowa 1145 w Bolesławcu - szkolenie zasadnicze, poziom 1 dla grupy początkującej: 10.02.2014- 27.06.2014 Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił stabilność składu osobowego zespołu pracowników realizujących w imieniu Wykonawcy przedmiot zamówienia. W przypadku zmiany lektora w trakcie trwania umowy Wykonawca zobowiązany jest do uaktualnienia Wykazu osób realizujących przedmiot zamówienia oraz dostarczenia kserokopii dokumentów potwierdzających kwalifikacje i doświadczenie zawodowe lektora, który będzie realizował przedmiot umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo zgłaszania wniosków oraz opiniowania zasadności dokonywania zmian w składzie zespołu realizującego przedmiot zamówienia. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. Przedmiot umowy musi spełniać określone wymagania zawarte w Polskich Normach przenoszących europejskie normy zharmonizowane..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.58.00.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
Zadanie I- szkolenie zasadnicze 1 poziomu z języka angielskiego zgodnie z normą STANAG 6001 przeprowadzone dla Jednostki Wojskowej 2399 w Świętoszowie


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31.01.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
3.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Centrum Języków Obcych A. J. KMIEĆ, {Dane ukryte}, 72-100 Goleniów, kraj/woj. zachodniopomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 68760,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    18231,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    18231,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    24780,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
2   


Nazwa:
Zadanie II- szkolenie zasadnicze 1 i 2 poziomu z języka angielskiego zgodnie z normą STANAG 6001 przeprowadzone dla Jednostki Wojskowej 1588 w Żaganiu


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31.01.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
3.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Centrum Języków Obcych A. J. KMIEĆ, {Dane ukryte}, 72-100 Goleniów, kraj/woj. zachodniopomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 65285,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    14832,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    14832,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    22560,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
3   


Nazwa:
Zadanie III- szkolenie zasadnicze 1 poziomu z języka angielskiego zgodnie z normą STANAG 6001 przeprowadzone dla Jednostki Wojskowej 1145 w Bolesławcu


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31.01.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Centrum Kształcenia Biznesu sp. z o.o., {Dane ukryte}, 95-200 Pabianice, kraj/woj. łódzkie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 77312,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    20679,50


  • Oferta z najniższą ceną:
    20679,50
    / Oferta z najwyższą ceną:
    23600,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: Saperska 2, 59-726 Świętoszów
woj. brak
Dane kontaktowe: email: 43wog.szp@ron.mil.pl
tel: 261 68 62 80
fax: 261 68 62 80
Termin składania wniosków lub ofert:
2014-01-23
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 1915020140
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2014-01-15
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 157 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: TAK
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 3
Kryterium ceny: 0%
WWW ogłoszenia: www.43wog.wp.mil.pl
Informacja dostępna pod: Jednostka Wojskowa Nr 5350 Sekcja Zamówień Publicznych ul. Marszowa 1 59-726 Świętoszów
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
80530000-8 Usługi szkolenia zawodowego
80580000-3 Oferowanie kursów językowych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Zadanie I- szkolenie zasadnicze 1 poziomu z języka angielskiego zgodnie z normą STANAG 6001 przeprowadzone dla Jednostki Wojskowej 2399 w Świętoszowie Centrum Języków Obcych A. J. KMIEĆ
Goleniów
2014-02-12 18 231,00
Zadanie II- szkolenie zasadnicze 1 i 2 poziomu z języka angielskiego zgodnie z normą STANAG 6001 przeprowadzone dla Jednostki Wojskowej 1588 w Żaganiu Centrum Języków Obcych A. J. KMIEĆ
Goleniów
2014-02-12 14 832,00
Zadanie III- szkolenie zasadnicze 1 poziomu z języka angielskiego zgodnie z normą STANAG 6001 przeprowadzone dla Jednostki Wojskowej 1145 w Bolesławcu Centrum Kształcenia Biznesu sp. z o.o.
Pabianice
2014-02-12 20 679,00