Wynik przetargu

Zamawiający:
Województwo Śląskie
Adres: Ligonia 46, 40-037 Katowice, woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: zamowienia@slaskie.pl
tel: 32 77 40 025
fax: 32 77 40 030
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 24580620150 Data Udzielenia: 2015-09-21
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
72310000-1 Usługi przetwarzania danych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Opracowanie danych statystycznych w ramach projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego pt. Sieć Regionalnych Obserwatoriów Specjalistycznych realizowanego w ramach Poddziałania 8.1.2 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modern Urząd Statystyczny w Katowicach
Katowice
20 500,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2015-09-21
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
723100001
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
20 500,00 zł
Minimalna złożona oferta:
20 500,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
20 500,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
20 500,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Katowice: Opracowanie danych statystycznych w ramach projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego pt. Sieć Regionalnych Obserwatoriów Specjalistycznych realizowanego w ramach Poddziałania 8.1.2 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.


Numer ogłoszenia: 245806 - 2015; data zamieszczenia: 21.09.2015

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Województwo Śląskie, ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 207 85 65, faks 32 207 85 78.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie danych statystycznych w ramach projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego pt. Sieć Regionalnych Obserwatoriów Specjalistycznych realizowanego w ramach Poddziałania 8.1.2 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Usługa opracowania danych statystycznych w ramach projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego pt. Sieć Regionalnych Obserwatoriów Specjalistycznych realizowanego w ramach Poddziałania 8.1.2 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
72.31.00.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Przedmiot zamówienia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach realizacji projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego pt. Sieć Regionalnych Obserwatoriów Specjalistycznych realizowanego w ramach Poddziałania 8.1.2 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
07.09.2015.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Urząd Statystyczny w Katowicach, ul. Owocowa 3, 40-158 Katowice, kraj/woj. śląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 20500,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    20500,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    20500,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    20500,00


  • Waluta:
    PLN .


ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a, ponieważ usługa opracowania danych może być świadczona tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze; Niniejsze zamówienie dotyczące Zakupu niepublikowanych regionalnych danych statystycznych w Urzędzie Statystycznym w Katowicach w zakresie innowacji, nauki i techniki, na potrzeby projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego jest realizowane w ramach projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego pt. Sieć Regionalnych Obserwatoriów Specjalistycznych w zakresie Poddziałania 8.1.2 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. GUS jest jedynym wykonawcą, który może świadczyć przedmiotową usługę. Wynikać to może tylko i wyłącznie z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, co znajduje potwierdzenie w poniższych argumentach: 1. Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy o statystyce publicznej z dnia Badania statystyczne statystyki publicznej prowadzi Prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Z powyższych zapisu ustawy wynika niezbicie fakt, iż wyłącznym podmiotem władnym do realizacji badań statystyki publicznej na gruncie prawa polskiego jest Główny Urząd Statystyczny. Jest on centralnym organem administracji rządowej właściwym w sprawach statystyki publicznej. Ponadto istotnym jest fakt, iż ustawodawca narzuca konieczność realizacji badań statystyki publicznej zgodnie ze standardami kwalifikacyjnymi, a zatem (z contrario) żaden inny podmiot zbierający dane nie ma obowiązku realizacji badań wg tej klasyfikacji. Należy podkreślić, iż zapisy ustawy o statystyce publicznej narzucające obowiązek prowadzenia badań statystyki publicznej Prezesowi GUS, są przesłanką o charakterze obiektywnym (obowiązek narzucony ustawa przyjętą przez Sejm RP) i technicznym (realne wykonywanie badań statystyki publicznej przez służby statystyki publicznej realizowane jest zgodnie z Programem Badań Statystycznych Statystyki Publicznej (PBSSP) na dany rok określanym i uzgadnianym wspólnie z instytucjami publicznymi, który stanowi załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Programu Badań Statystycznych Statystyki Publicznej). Przesłanka ta jest oczywista i wynika z obiektywnych nie budzących wątpliwości faktów (ustawa narzucająca obowiązek i standardy oraz rozporządzenie RM dot. realizacji PBSP). 2. Jednocześnie biorąc pod uwagę fakt, iż zamówienie dotyczy m.in. odpłatnego przeliczenia i agregacji danych, opracowania zestawień w oparciu o dane statystyczne i może nasunąć się wniosek, że w przypadku ogłoszenia postępowania w trybie konkurencyjnym, oferty mogliby złożyć wykonawcy, którzy w przypadku braku wymaganych danych, pozyskaliby dane statystyczne GUS i we własnym zakresie je przeanalizowali i opracowali wymagane zestawienia, należy absolutnie zaprzeczyć takiemu podejściu biorąc pod uwagę fakt, iż zamówienie ma dotyczyć dostarczenia danych ze wskazanych obszarów statystycznych nauki, techniki i zagadnień pokrewnych: 1. Zasoby ludzkie dla nauki techniki, 2. Edukacja, 3. Działalność badawcza i rozwojowa (B+R), 4. Patenty (ochrona własności przemysłowej, 5. Działalność innowacyjna, 6. ICT (technologie informacyjne i telekomunikacyjne) itp., tzn. zakupu danych znajdujących się w zasobach GUS. Art. 21 ust 2 pkt. 2 Ustawy o statystyce publicznej, przewiduje sytuację w której służby statystki publicznej mogą wykonywać na zlecenie dodatkowe opracowania i analizy, wykorzystując w tym celu również dane zgromadzone w badaniach objętych programami badań statystycznych statystyki publicznej lecz wyniki tych badań stają się zgodnie z ust. 3 art. 21 danymi statystyki publicznej i mogą być wykorzystywane, udostępniane i rozpowszechnianie przez służby statystyki publicznej, jeżeli nie naruszy to uzasadnionego interesu zamawiającego lub zleceniodawcy i nie zastrzeżono w umowie ich wykorzystania na potrzeby zamawiającego lub zleceniodawcy. Wskazana sytuacja nie występuje w tym przypadku ze względu na fakt, iż wykorzystanie danych jest realizowane na potrzeby Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2013-2020, a wiec nie wynika z wyłącznej potrzeby Zlecającego, lecz służy realizacji zadań publicznych (Art. 21 ust. 5). Niezaprzeczalnym jest fakt, iż inne podmioty w tym podmioty prawa handlowego mogą zakupić dane statystyczne od GUS i dokonać ich analizy, lecz nie są w stanie pozyskać danych pierwotnych zgodnie z wymogami klasyfikacyjnymi na reprezentatywnej grupie lub całej populacji, a tym samym nie mogą realizować zadań GUS określonych ustawą (gromadzenia i dostarczenia danych), co jest przedmiotem niniejszego postępowania. Jednocześnie błędne jest myślenie o tym, iż organ administracji publicznej jaki jest GUS, realizujący zadania publiczne określone ustawą, zobligowany do udostępniania danych publicznych, zapewnienia jednolitych standardów klasyfikacyjnych i zapewnienia tajemnicy statystycznej będzie występował, bądź ma możliwość udziału w postępowaniu przetargowym, jak inne podmioty działające dla zysku, realizujące działania badawcze lub analityczne. 3. Biorąc pod uwagę zakres danych jakie mają zostać zakupione GUS jest jedynym organem w RP upoważnionym do zbierania danych, których przekazywanie przez podmioty gospodarki narodowej jest obowiązkowe, zgodnie z art. 30 ust. 1 i 3 tej ustawy. GUS prowadzi krajowe rejestry urzędowe, w tym podmiotów gospodarki narodowej, które stanowią odrębny system informacji administracji publicznej. Jednocześnie rejestr ten obejmuje informacje określone w art. 42 ust.3 i nakłada obowiązek wpisu do rejestru i każdorazowego aktualizowania danych objętych wpisem. GUS zapewnia nie tylko gromadzenie danych wg standardów klasyfikacyjnych, ale nadaje unikatowy numer identyfikacji oraz zapewnia zakodowanie cech danego podmiotu. Żaden inny podmiot, poza GUS, nie ma takich obowiązków i uprawnień na gruncie prawa polskiego, a tym samym nie dysponuje danymi pierwotnymi o takiej skali, jak również nie ma pełnego dostępu do informacji administracji publicznej. Zatem każdy inny podmiot poza GUS nabywać te dane może wyłącznie drogą komercyjną a nie w wyniku obowiązku ustawowego, a wiec nieodpłatnie. Ponadto GUS, zgodnie z art. 44 ust. 2 pkt, przekazuje jednostkom samorządu terytorialnego nieodpłatnie na pisemny wniosek wyciąg z rejestru podmiotów. Dane jakie mają zostać zakupione na potrzeby RIS WSL 2013-2020 agregowane są w wyniku pozyskania danych wynikających z badań statystyki publicznej i informacji administracji publicznej. W efekcie, badania GUS są wiarygodne oraz jako jedyne obejmują pełną bądź w pełni reprezentatywną populację badanych przedsiębiorstw oraz instytucji. 4. Urząd Statystyczny w Katowicach jest instytucją wykonującą badania statystyczne w regionie zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie Programu Badań Statystycznych Statystyki Publicznej opracowywanego na kolejne lata. Celem Programu Badań Statystycznych jest dostarczanie przez statystykę publiczną rzetelnych, obiektywnych, profesjonalnych, niezależnych i społecznie użytecznych oficjalnych informacji statystycznych dla potrzeb organów władzy państwowej, administracji rządowej, samorządu terytorialnego, w tym zwłaszcza na rzecz szerokiego i systematycznego informowania społeczeństwa, a także pozyskiwania danych obrazujących zjawiska i procesy kształtujące aktualną sytuację społeczno-gospodarczą kraju oraz danych do określania tendencji rozwojowych, prognozowania kierunków i zakresów zmian. Tematyka Programu Badań Statystycznych zapewnia także wywiązywanie się Polski z obowiązków informacyjnych wynikających z członkostwa w organizacjach międzynarodowych, jak również zabezpiecza potrzeby informacyjne związane z członkostwem Polski w Unii Europejskiej, pozwala na standaryzację oraz możliwość porównania danych w skali europejskiej i regionalnej. 5. Do regionalnych urzędów statystycznych należy wykonywanie specjalistycznych zadań ogólnopaństwowych w ramach prac prowadzonych na rzecz statystyki publicznej jako całości. Zadania Urzędu Statystycznego w Katowicach to: organizowanie i prowadzenie badań statystycznych na terenie województwa śląskiego; zbieranie, gromadzenie, przechowywanie i opracowywanie danych statystycznych do badań prowadzonych przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego; zbieranie, gromadzenie, przechowywanie i opracowywanie danych statystycznych do badań prowadzonych przez Urząd, specyficznych dla potrzeb województwa, powiatów i gmin województwa - samodzielnie lub wspólnie z organami administracji publicznej działającymi na obszarze województwa; dokonywanie analiz i opracowywanie zbiorczych danych oraz wynikowych informacji statystycznych badań, o których mowa w pkt. 2 i 3; współdziałanie z organami administracji publicznej działającymi na obszarze województwa w zakresie tworzenia i wykorzystywania dla potrzeb statystyki danych administracyjnych; prowadzenie prac dla potrzeb opracowań statystyki regionalnej i rachunków narodowych. 6. Zastosowanie trybu z wolnej ręki na podst. art. 67 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych jest możliwe w sytuacji, gdy dane statystyczne, które zamierzamy zakupić, są : a) wyłącznym zasobem Głównego Urzędu Statystycznego, b) nie podlegają dalszemu udostępnieniu. Ad. a) Zamówienie dotyczy zakupu zagregowanych (zgodnej z zamówieniem UMWSL dokonywanej przez Główny Urząd Statystyczny, w tym również przez oddział w Katowicach) niepublikowanych, własnych, jednostkowych danych statystycznych objętych tajemnicą statystyczną, zakazem ich publikowania oraz udostępniania - pozyskanych przez GUS na potrzeby realizacji Programu Badań Statystycznych Statystyki Publicznej (PBSSP). Uzasadnienie stanowi art. 38 oraz 39 ustawy z 29 czerwca 1995 roku o statystyce publicznej (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 591 z późn. zm.), tj.: Art. 38. 1. Nie mogą być publikowane ani udostępniane dane jednostkowe uzyskane w badaniach statystycznych statystyki publicznej. 2. Nie mogą być publikowane ani udostępniane uzyskane w badaniach statystycznych statystyki publicznej informacje statystyczne możliwe do powiązania i zidentyfikowania ich z konkretną osobą oraz dane indywidualne, charakteryzujące wyniki ekonomiczne działalności podmiotów gospodarki narodowej prowadzących działalność gospodarczą, w szczególności jeżeli na daną agregację składa się mniej niż trzy podmioty lub udział jednego podmiotu w określonym zestawieniu jest większy niż trzy czwarte całości. Art. 39. Prezes Głównego Urzędu Statystycznego zapewnia przechowywanie zgromadzonych danych statystycznych gwarantujące przestrzeganie tajemnicy statystycznej. Dane statystyczne objęte zamówieniem nie są danymi statystycznymi wynikowymi podlegającymi procedurze szerokiego rozpowszechniania przez GUS w wydawnictwach Głównego Urzędu Statystycznego i urzędów statystycznych, w tym w rocznikach statystycznych itp. Ad. b) Wszystkie informacje uzyskane z badań prowadzonych zgodnie z programem badań statystycznych mają charakter danych oficjalnych statystyki publicznej. Badania statystyczne prowadzone przez statystykę publiczną w ramach Programu Badań Statystycznych Statystyki Publicznej (PBSSP) posiadają szereg cech odróżniających je od innych form działalności badawczej prowadzonych przez różne podmioty funkcjonujące w sektorze prywatnym i publicznym: - W większości przypadków uczestnictwo sprawozdawców w badaniach jest obowiązkowe i uchylanie się od tego ustawowego nakazu jest obarczone sankcjami karnymi. - Zakres przedmiotowy. Badania statystyczne statystyki publicznej mogą dotyczyć każdej dziedziny życia społecznego i gospodarczego oraz występujących w nim zjawisk dających się obserwować i analizować z wykorzystaniem metod statystycznych. - Zakres podmiotowy. Badania statystyczne statystyki publicznej są prowadzone jako badania pełne całej zbiorowości, albo jako badania reprezentacyjne na wylosowanej lub dobranej celowo próbie danej zbiorowości. - Źródła danych wykorzystywane w badaniach. Służby statystyczne mają upoważnienie do zbierania danych ze wszystkich dostępnych źródeł - bezpośrednio od podmiotów gospodarczych, osób fizycznych oraz do sięgania po administracyjne systemy informacyjne, ewidencje i rejestry, tj. pozyskiwanie informacji z innych systemów informacyjnych państwa, tj. z danych zbieranych i gromadzonych przez organy administracji rządowej oraz jednostki samorządu terytorialnego, inne instytucje rządowe, organy prowadzące urzędowe rejestry i Narodowy Bank Polski. - Zastosowanie jednolitej bazy metodycznej i standardów informacyjnych, co ma zapewniać porównywalność danych w ujęciu przestrzennym i czasowym oraz umożliwić dokonywanie (przynajmniej w części) porównań międzynarodowych. - Badania w przeważającej mierze finansowane są z budżetu państwa, a wyniki realizowanych zadań stanowią dobro publiczne i podlegają określonym rygorom udostępniania odbiorcom. - Nieodpłatnie realizowane są zamówienia na dane publikowane w układzie określonym w programie badań statystycznych statystyki publicznej. Odpłatnie natomiast udostępniane są dane w układzie i agregacjach wymagających odrębnych obliczeń i dodatkowego przetwarzania wyników badań.