Myślenice: Wykonanie robót dodatkowych, niezbędnych do zrealizowania inwestycji: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zawada etap II - Kontrakt nr 35


Numer ogłoszenia: 49670 - 2015; data zamieszczenia: 06.03.2015

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta i Gminy Myślenice, Rynek 8/9, 32-400 Myślenice, woj. małopolskie, tel. 012 6392300, faks 012 6392305 , strona internetowa www.myslenice.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót dodatkowych, niezbędnych do zrealizowania inwestycji: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zawada etap II - Kontrakt nr 35.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. W ramach wykonania przedmiotu umowy, Wykonawca wykona roboty budowlane oraz usunie ewentualne wady w wykonanych robotach budowlanych, wchodzących w zakres zadania inwestycyjnego pn.: Wykonanie robót dodatkowych, niezbędnych do zrealizowania inwestycji: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zawada etap II - Kontrakt nr 35. 2. Zakres robót obejmuje wykonanie w rejonie przysiółków : Poręba, Folwark, Jarząbek wykopów pod kanalizację sanitarną metodą frezowania do urabiania występującego gruntu skalistego w ilości 1.701,35 m3 zakładanego urobku. 3. Przedmiot niniejszej umowy należy wykonać zgodnie z; a) Dokumentacją techniczną obejmującą roboty dodatkowe; b) Wytycznymi Zamawiającego i Inspektora Nadzoru; c) z należytą starannością, z zasadami sztuki budowlanej, współczesnej wiedzy technicznej, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami i normami polskimi, w szczególności zawartymi w Prawie budowlanym, a w dalszej kolejności normami wspólnymi Unii Europejskiej, zgodnie ze złożoną w toku negocjacji ofertą, warunkami przetargu oraz zgodnie z ustaleniami poczynionymi z Zamawiającym, z zastrzeżeniem, iż ustalenia te nie mogą wykraczać poza przedmiot umowy oraz nie mogą być sprzeczne z dokumentacją projektową oraz zasadami wiedzy technicznej lub sztuką budowlaną..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.11.00.00-1.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    I. Uzasadnienie faktyczne: W okresie realizacji zadania inwestycyjnego pn.: Wykonanie robót dodatkowych, niezbędnych do zrealizowania inwestycji: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zawada etap II - Kontrakt nr 35 doszło do zaistnienia niemożliwych wcześniej do przewidzenia okoliczności negatywnie rzutujących na możliwość prawidłowego wykonawstwa robót oraz na możliwość bezpiecznej i bezawaryjnej eksploatacji sieci kanalizacyjnej i wodociągowej na terenie miejscowości Zawada. W toku robót podczas budowy kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zawada - etap II w rejonie przysiółków: Poręba, Folwark, Jarząbek Wykonawca robót zgłosił Inspektorowi Nadzoru występowanie odmiennych warunków gruntowych niż zakładał projekt. Zmiana kategorii gruntu została potwierdzona przez uprawnionego Geologa (opinia geologiczna z dnia 14.01.2015r.). Ponieważ w przedmiarach robót, opracowanych dla robót wykonywanych w ramach zamówienia podstawowego, występuje grunt kat I - IV a ujawnione w toku robót warunki rzeczywiste wskazały na grunt skalisty wyższej kategorii Inspektor Nadzoru polecił Wykonawcy wpisem w Dzienniku Budowy prowadzenie książki obmiarów skały. Wzmiankowana opinia geologiczna, opracowana przez uprawnionego Geologa mgr inż. Wiesława Florek, wskazuje na grunt kat. VII - VIII w miejscu prowadzonej budowy kanalizacji sanitarnej i wskazuje na metodę frezowania jako jedyną rozsądną metodę urabiania występującej skały piaskowca o spoiwie krzemionkowym. W związku z powyższym, dla zrealizowania budowy kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zawada - etap II w rejonie przysiółków : Poręby, Folwark, Jarząbek niezbędne jest wprowadzenie metody frezowania do urabiania występującego gruntu skalistego, którego kategoria została potwierdzona przez uprawnionego Geologa, a ilości 1.701,35 m3 zakładanego urobku została potwierdzona przez Inspektora Nadzoru w książce obmiarów Wobec wystąpienia okoliczności opisanych w niniejszym uzasadnieniu, stało się konieczne: wykonanie robót w zakresie robót ziemnych związanych z ułożeniem sieci kanalizacji sanitarnej z użyciem odmiennych od pierwotnie planowanych metod wykonywania, koniecznym jest wykonanie robót dodatkowych polegających na zastosowaniu metody frezowania urabiania występującej skały piaskowcowej. Opisane powyżej zmiany są jedynym możliwym i racjonalnym sposobem realizacji robót pozwalającym na pełną realizację celów projektu Czysta woda dla Krakowa -uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej na terenie Gminy Myślenice w ramach Funduszu Spójności nr POIS.01.01.00-00-135/09-02. Wykonanie robót dodatkowych w wyżej wymienionych ilościach jest niezbędne do prawidłowego wykonania oraz późniejszego funkcjonowania obiektu i pozwoli na jego prawidłowe użytkowanie. Wykonanie całości robót określonych w niniejszym protokole pozwoli na pełną realizację zakresu rzeczowego wynikającego z dokumentacji projektowej Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zawada - etap II. Określenie zakresu wykonanych prac, uzasadnienie ich konieczności oraz szacunkowy koszt zostały szczegółowo opisane w Protokole konieczności robót dodatkowych nr 1 z dnia 18.02.2015 roku. II. Uzasadnienie prawne; Zgodnie z brzmieniem art. 67 ust. 1 pkt 5) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.) - dalej jako ustawa Pzp, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; Tak więc dla prawidłowego udzielenia zamówienia uzupełniającego w trybie art. 67 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, konieczne jest kumulatywne spełnienie następujących przesłanek; 1) zamówienie dodatkowe udzielane jest temu samemu wykonawcy; 2) zamówienie dodatkowe dotyczy usług lub robót budowlanych; 3) wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia; 4) zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia; 5) zamówienie dodatkowe stało się konieczne na wskutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; 6) zamówienie podstawowe zostało udzielone w procedurze konkurencyjnej (przetarg nieograniczony lub ograniczony); Uzasadnienie przesłanek do udzielenia zamówienia z wolnej ręki (art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp)): 1) Zamawiający zamierza udzielić zamówienia dotychczasowemu Wykonawcy - Konsorcjum firm: 1. OMEGA Zakład Sieci Wodno - Kanalizacyjny Irzyk Jarosław - Lider, 2. Firma Handlowo - Usługowa INSTBUD, Stanisław Boguta Sp. J. - Partner, 3. Aneta Irzyk AGEMO Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych - Partner. 2) Przesłanka wskazana w pkt 2) powyżej jest spełniona, ponieważ zamówienie dodatkowe dotyczy robót budowlanych. 3) Wartość zamówienia dodatkowego wynosi 810.455,09 PLN netto PLN netto (słownie: osiemset dziesięć tysięcy czterysta pięćdziesiąt pięć złotych 09/100), tak więc nie przekracza 50 % wartości zamówienia podstawowego, którego wartość wynosi 1.849.601,40 PLN netto (słownie: jeden milion osiemset czterdzieści dziewięć tysięcy sześćset jeden złotych 40/100 ), a stanowi 43,82 % tejże wartości. 4) Zamówienie dodatkowe nie jest objęte zakresem zamówienia podstawowego. Roboty dodatkowe obejmują zadania, które nie były objęte pierwotnym zamówieniem podstawowym, tj. nie zostały ujęte w dokumentacji technicznej dla tego zamówienia. 5) Zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, albowiem bez wykonania zamówienia dodatkowego, Wykonawca nie mógłby wykonać w pełnym zakresie zamówienia podstawowego. Wykonanie robót dodatkowych pozwoli na prawidłowe, pod względem technicznym i funkcjonalnym, wykonanie całości inwestycji przy zachowaniu wymogów jakościowych oraz w zgodzie z celem i zasadami zawartymi w dokumentacji dotyczącej zamówienia podstawowego. W tym kontekście należy wskazać, iż ujawnione warunki gruntowe wpisujące się w kategorię nieprzewidywalnych warunków fizycznych towarzyszących prowadzeniu robót, których przy dochowaniu należytej staranności nie można było obiektywnie przewidywać w tym rejonie, na etapie projektowania robot, wykluczają wykonie robót w technologii pierwotnie zakładanej tj. przy zastosowaniu wykopu prowadzonego metodą tradycyjną - użycie koparek, która jest możliwa do zastosowania dla gruntów o dużo niższej kategorii (kategoria od I do IV). Dla gruntów o kategorii VII-VIII, faktycznie występujących na miejscu prowadzenia robót, wykonanie wykopu możliwe jest wyłącznie z użyciem specjalistycznego sprzętu jak frezarka diamentowa. Ponadto, wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, bowiem w przypadku niewykonania robót dodatkowych, niemożliwe jest wykonanie zamówienia podstawowego w sposób prawidłowy, zgodnie ze sztuką budowlaną oraz założonym opisem. Wykonanie robót dodatkowych jest warunkiem koniecznym do realizacji zamówienia podstawowego, bowiem bez wykonania frezowania litej skały na wskazanych odcinakach przebiegu sieci kanalizacji sanitarnej, niemożliwe jest wykonie wykopów pod tę sieć, a więc w przypadku niewykonania robót dodatkowych praktycznie niemożliwym jest prawidłowe ukończenie realizacji inwestycji. W tym miejscu podkreślenia wymaga, iż ze względu na stopień zaawansowania robót, (roboty znajdują się w końcowej fazie realizacji), względy logistyczne oraz bezpieczeństwo publiczne, realizacja robót dodatkowych dopiero po przeprowadzeniu odrębnej procedury udzielenia zamówienia publicznego jest praktycznie niemożliwa. oddzielenie zamówienia dodatkowego od podstawowego, a co za tym idzie znacząco oddalona w czasie realizacja robót dodatkowych, przez innego wykonawcę, naraża Zamawiającego na dodatkowe koszty związane m.in. z dodatkową organizacją zaplecza budowy przez inny podmiot, koszty związane z rozmyciem odpowiedzialności za prawidłową realizację sieci kanalizacyjnej pomiędzy dwa różne podmioty (koszt usuwania napraw sieci częstokroć mógłby obciążać Zamawiającego). Wstrzymanie wykonania robót w ramach zamówienia podstawowego, do czasu realizacji robót dodatkowych (w ramach odrębnego postępowania), mogło by stanowić istotne zagrożenia dla bezpieczeństwa użytkowników ciągów komunikacyjnych, w których sąsiedztwie realizowane są roboty podstawowe, jak również narazić Zamawiającego na odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu nieszczęśliwych wypadków doznanych przez tych użytkowników. W takim stanie sprawy, stwierdzić, należy, iż z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów przez Zamawiającego. Wobec powyższego, uczestnicy procesu budowlanego w składzie: Zamawiający, Wykonawca i Inspektor Nadzoru zgodnie uznali, że ze względu na wymagania techniczne i zabezpieczenie wykonanych już prac oraz możliwość kontynuacji i możliwość całościowej realizacji zamówienia podstawowego, konieczne jest wykonanie robót dodatkowych, w zakresie wskazanym powyżej. 6) Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, ponieważ na etapie wykonywania dokumentacji projektowej dla niniejszego zadania oraz wszczynania postępowania przetargowego niemożliwym było przewidzenia, że na pewnych pojedynczych odcinkach realizacji robót wystąpią grunty od zdecydowanie wyższym stopniu twardości, aniżeli grunty wskazane w opinii geologicznej sporządzonej na etapie opracowywania dokumentacji projektowej dla realizowanej sieci kanalizacji sanitarnej. W zdecydowanej większości, obszar objęty realizacją inwestycji i występujące na nim grunty odpowiadają wynikom analiz geologicznych sporządzonych na etapie projektowania, niemniej w pewnych określonych miejscach doszło do ujawnienia odmiennych od pierwotnie zakładanych warunków geofizycznych towarzyszących realizacji robot, przy czym do ich ujawnienia doszło dopiero po przystąpieniu do faktycznej realizacji robót, tj. po przystąpieniu do wykonywania wykopów pod sieć kanalizacji sanitarnej. 7) Zamówienie podstawowe zostało udzielone w wyniku zastosowania procedury konkurencyjnej, tj. po przeprowadzeniu procedury przetargu nieograniczonego. Tym samym zostały spełnione przesłanki określone w art. 67 ust. 1 pkt. 5) ustawy Pzp, pozwalające na udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki, zgodnie z art. 66 i nast. ustawy Pzp.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • OMEGA Zakład Sieci Wodno - Kanalizacyjny Irzyk Jarosław - Lider konsorcjum, ul. Szkolna 17, 41-711 Ruda Śląska, kraj/woj. śląskie.

  • Firma Handlowo - Usługowa INSTBUD Stanisław Boguta Sp. j - Partner Konsorcjum, Nieznanowice 50, 32-420 Gdów, kraj/woj. małopolskie.

  • AGEMO Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Aneta Irzyk - Partner Konsorcjum, Wiśniowa 641, 32-412 Wiśniowa, kraj/woj. małopolskie.


Myślenice: Wykonanie robót dodatkowych, niezbędnych do zrealizowania inwestycji: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zawada etap II - Kontrakt nr 35.


Numer ogłoszenia: 61230 - 2015; data zamieszczenia: 19.03.2015

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 49670 - 2015r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta i Gminy Myślenice, Rynek 8/9, 32-400 Myślenice, woj. małopolskie, tel. 012 6392300, faks 012 6392305.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót dodatkowych, niezbędnych do zrealizowania inwestycji: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zawada etap II - Kontrakt nr 35..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. W ramach wykonania przedmiotu umowy, Wykonawca wykona roboty budowlane oraz usunie ewentualne wady w wykonanych robotach budowlanych, wchodzących w zakres zadania inwestycyjnego pn.: Wykonanie robót dodatkowych, niezbędnych do zrealizowania inwestycji: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zawada etap II - Kontrakt nr 35. 2. Zakres robót obejmuje wykonanie w rejonie przysiółków : Poręba, Folwark, Jarząbek wykopów pod kanalizację sanitarną metodą frezowania do urabiania występującego gruntu skalistego w ilości 1.701,35 m3 zakładanego urobku. 3. Przedmiot niniejszej umowy należy wykonać zgodnie z; a) Dokumentacją techniczną obejmującą roboty dodatkowe; b) Wytycznymi Zamawiającego i Inspektora Nadzoru; c) z należytą starannością, z zasadami sztuki budowlanej, współczesnej wiedzy technicznej, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami i normami polskimi, w szczególności zawartymi w Prawie budowlanym, a w dalszej kolejności normami wspólnymi Unii Europejskiej, zgodnie ze złożoną w toku negocjacji ofertą, warunkami przetargu oraz zgodnie z ustaleniami poczynionymi z Zamawiającym, z zastrzeżeniem, iż ustalenia te nie mogą wykraczać poza przedmiot umowy oraz nie mogą być sprzeczne z dokumentacją projektową oraz zasadami wiedzy technicznej lub sztuką budowlaną...


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.11.00.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Czysta woda dla Krakowa -uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie Gminy Myślenice. Projekt współfinasowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach ProgramuOperacyjnego Infrastruktura i Środowisko..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
16.03.2015.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • OMEGA Zakład Sieci Wodno - Kanalizacyjny Irzyk Jarosław - Lider konsorcjum, {Dane ukryte}, 41-711 Ruda Śląska, kraj/woj. śląskie.
  • Firma Handlowo - Usługowa INSTBUD Stanisław Boguta Sp. j - Partner Konsorcjum, {Dane ukryte}, 32-420 Gdów, kraj/woj. małopolskie.
  • AGEMO Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Aneta Irzyk - Partner Konsorcjum, {Dane ukryte}, 32-412 Wiśniowa, kraj/woj. małopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 810455,09 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    996859,76


  • Oferta z najniższą ceną:
    996859,76
    / Oferta z najwyższą ceną:
    996859,76


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    I. Uzasadnienie faktyczne: W okresie realizacji zadania inwestycyjnego pn.: Wykonanie robót dodatkowych, niezbędnych do zrealizowania inwestycji: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zawada etap II - Kontrakt nr 35 doszło do zaistnienia niemożliwych wcześniej do przewidzenia okoliczności negatywnie rzutujących na możliwość prawidłowego wykonawstwa robót oraz na możliwość bezpiecznej i bezawaryjnej eksploatacji sieci kanalizacyjnej i wodociągowej na terenie miejscowości Zawada. W toku robót podczas budowy kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zawada - etap II w rejonie przysiółków: Poręba, Folwark, Jarząbek Wykonawca robót zgłosił Inspektorowi Nadzoru występowanie odmiennych warunków gruntowych niż zakładał projekt. Zmiana kategorii gruntu została potwierdzona przez uprawnionego Geologa (opinia geologiczna z dnia 14.01.2015r.). Ponieważ w przedmiarach robót, opracowanych dla robót wykonywanych w ramach zamówienia podstawowego, występuje grunt kat I - IV a ujawnione w toku robót warunki rzeczywiste wskazały na grunt skalisty wyższej kategorii Inspektor Nadzoru polecił Wykonawcy wpisem w Dzienniku Budowy prowadzenie książki obmiarów skały. Wzmiankowana opinia geologiczna, opracowana przez uprawnionego Geologa mgr inż. Wiesława Florek, wskazuje na grunt kat. VII - VIII w miejscu prowadzonej budowy kanalizacji sanitarnej i wskazuje na metodę frezowania jako jedyną rozsądną metodę urabiania występującej skały piaskowca o spoiwie krzemionkowym. W związku z powyższym, dla zrealizowania budowy kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zawada - etap II w rejonie przysiółków : Poręby, Folwark, Jarząbek niezbędne jest wprowadzenie metody frezowania do urabiania występującego gruntu skalistego, którego kategoria została potwierdzona przez uprawnionego Geologa, a ilości 1.701,35 m3 zakładanego urobku została potwierdzona przez Inspektora Nadzoru w książce obmiarów Wobec wystąpienia okoliczności opisanych w niniejszym uzasadnieniu, stało się konieczne: wykonanie robót w zakresie robót ziemnych związanych z ułożeniem sieci kanalizacji sanitarnej z użyciem odmiennych od pierwotnie planowanych metod wykonywania, koniecznym jest wykonanie robót dodatkowych polegających na zastosowaniu metody frezowania urabiania występującej skały piaskowcowej. Opisane powyżej zmiany są jedynym możliwym i racjonalnym sposobem realizacji robót pozwalającym na pełną realizację celów projektu Czysta woda dla Krakowa -uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej na terenie Gminy Myślenice w ramach Funduszu Spójności nr POIS.01.01.00-00-135/09-02. Wykonanie robót dodatkowych w wyżej wymienionych ilościach jest niezbędne do prawidłowego wykonania oraz późniejszego funkcjonowania obiektu i pozwoli na jego prawidłowe użytkowanie. Wykonanie całości robót określonych w niniejszym protokole pozwoli na pełną realizację zakresu rzeczowego wynikającego z dokumentacji projektowej Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zawada - etap II. Określenie zakresu wykonanych prac, uzasadnienie ich konieczności oraz szacunkowy koszt zostały szczegółowo opisane w Protokole konieczności robót dodatkowych nr 1 z dnia 18.02.2015 roku. II. Uzasadnienie prawne; Zgodnie z brzmieniem art. 67 ust. 1 pkt 5) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.) - dalej jako ustawa Pzp, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; Tak więc dla prawidłowego udzielenia zamówienia uzupełniającego w trybie art. 67 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, konieczne jest kumulatywne spełnienie następujących przesłanek; 1) zamówienie dodatkowe udzielane jest temu samemu wykonawcy; 2) zamówienie dodatkowe dotyczy usług lub robót budowlanych; 3) wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia; 4) zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia; 5) zamówienie dodatkowe stało się konieczne na wskutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; 6) zamówienie podstawowe zostało udzielone w procedurze konkurencyjnej (przetarg nieograniczony lub ograniczony); Uzasadnienie przesłanek do udzielenia zamówienia z wolnej ręki (art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp)): 1) Zamawiający zamierza udzielić zamówienia dotychczasowemu Wykonawcy - Konsorcjum firm: 1. OMEGA Zakład Sieci Wodno - Kanalizacyjny Irzyk Jarosław - Lider, 2. Firma Handlowo - Usługowa INSTBUD, Stanisław Boguta Sp. J. - Partner, 3. Aneta Irzyk AGEMO Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych - Partner. 2) Przesłanka wskazana w pkt 2) powyżej jest spełniona, ponieważ zamówienie dodatkowe dotyczy robót budowlanych. 3) Wartość zamówienia dodatkowego wynosi 810.455,09 PLN netto PLN netto (słownie: osiemset dziesięć tysięcy czterysta pięćdziesiąt pięć złotych 09/100), tak więc nie przekracza 50 % wartości zamówienia podstawowego, którego wartość wynosi 1.849.601,40 PLN netto (słownie: jeden milion osiemset czterdzieści dziewięć tysięcy sześćset jeden złotych 40/100 ), a stanowi 43,82 % tejże wartości. 4) Zamówienie dodatkowe nie jest objęte zakresem zamówienia podstawowego. Roboty dodatkowe obejmują zadania, które nie były objęte pierwotnym zamówieniem podstawowym, tj. nie zostały ujęte w dokumentacji technicznej dla tego zamówienia. 5) Zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, albowiem bez wykonania zamówienia dodatkowego, Wykonawca nie mógłby wykonać w pełnym zakresie zamówienia podstawowego. Wykonanie robót dodatkowych pozwoli na prawidłowe, pod względem technicznym i funkcjonalnym, wykonanie całości inwestycji przy zachowaniu wymogów jakościowych oraz w zgodzie z celem i zasadami zawartymi w dokumentacji dotyczącej zamówienia podstawowego. W tym kontekście należy wskazać, iż ujawnione warunki gruntowe wpisujące się w kategorię nieprzewidywalnych warunków fizycznych towarzyszących prowadzeniu robót, których przy dochowaniu należytej staranności nie można było obiektywnie przewidywać w tym rejonie, na etapie projektowania robot, wykluczają wykonie robót w technologii pierwotnie zakładanej tj. przy zastosowaniu wykopu prowadzonego metodą tradycyjną - użycie koparek, która jest możliwa do zastosowania dla gruntów o dużo niższej kategorii (kategoria od I do IV). Dla gruntów o kategorii VII-VIII, faktycznie występujących na miejscu prowadzenia robót, wykonanie wykopu możliwe jest wyłącznie z użyciem specjalistycznego sprzętu jak frezarka diamentowa. Ponadto, wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, bowiem w przypadku niewykonania robót dodatkowych, niemożliwe jest wykonanie zamówienia podstawowego w sposób prawidłowy, zgodnie ze sztuką budowlaną oraz założonym opisem. Wykonanie robót dodatkowych jest warunkiem koniecznym do realizacji zamówienia podstawowego, bowiem bez wykonania frezowania litej skały na wskazanych odcinakach przebiegu sieci kanalizacji sanitarnej, niemożliwe jest wykonie wykopów pod tę sieć, a więc w przypadku niewykonania robót dodatkowych praktycznie niemożliwym jest prawidłowe ukończenie realizacji inwestycji. W tym miejscu podkreślenia wymaga, iż ze względu na stopień zaawansowania robót, (roboty znajdują się w końcowej fazie realizacji), względy logistyczne oraz bezpieczeństwo publiczne, realizacja robót dodatkowych dopiero po przeprowadzeniu odrębnej procedury udzielenia zamówienia publicznego jest praktycznie niemożliwa. oddzielenie zamówienia dodatkowego od podstawowego, a co za tym idzie znacząco oddalona w czasie realizacja robót dodatkowych, przez innego wykonawcę, naraża Zamawiającego na dodatkowe koszty związane m.in. z dodatkową organizacją zaplecza budowy przez inny podmiot, koszty związane z rozmyciem odpowiedzialności za prawidłową realizację sieci kanalizacyjnej pomiędzy dwa różne podmioty (koszt usuwania napraw sieci częstokroć mógłby obciążać Zamawiającego). Wstrzymanie wykonania robót w ramach zamówienia podstawowego, do czasu realizacji robót dodatkowych (w ramach odrębnego postępowania), mogło by stanowić istotne zagrożenia dla bezpieczeństwa użytkowników ciągów komunikacyjnych, w których sąsiedztwie realizowane są roboty podstawowe, jak również narazić Zamawiającego na odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu nieszczęśliwych wypadków doznanych przez tych użytkowników. W takim stanie sprawy, stwierdzić, należy, iż z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów przez Zamawiającego. Wobec powyższego, uczestnicy procesu budowlanego w składzie: Zamawiający, Wykonawca i Inspektor Nadzoru zgodnie uznali, że ze względu na wymagania techniczne i zabezpieczenie wykonanych już prac oraz możliwość kontynuacji i możliwość całościowej realizacji zamówienia podstawowego, konieczne jest wykonanie robót dodatkowych, w zakresie wskazanym powyżej. 6) Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, ponieważ na etapie wykonywania dokumentacji projektowej dla niniejszego zadania oraz wszczynania postępowania przetargowego niemożliwym było przewidzenia, że na pewnych pojedynczych odcinkach realizacji robót wystąpią grunty od zdecydowanie wyższym stopniu twardości, aniżeli grunty wskazane w opinii geologicznej sporządzonej na etapie opracowywania dokumentacji projektowej dla realizowanej sieci kanalizacji sanitarnej. W zdecydowanej większości, obszar objęty realizacją inwestycji i występujące na nim grunty odpowiadają wynikom analiz geologicznych sporządzonych na etapie projektowania, niemniej w pewnych określonych miejscach doszło do ujawnienia odmiennych od pierwotnie zakładanych warunków geofizycznych towarzyszących realizacji robot, przy czym do ich ujawnienia doszło dopiero po przystąpieniu do faktycznej realizacji robót, tj. po przystąpieniu do wykonywania wykopów pod sieć kanalizacji sanitarnej. 7) Zamówienie podstawowe zostało udzielone w wyniku zastosowania procedury konkurencyjnej, tj. po przeprowadzeniu procedury przetargu nieograniczonego. Tym samym zostały spełnione przesłanki określone w art. 67 ust. 1 pkt. 5) ustawy Pzp, pozwalające na udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki, zgodnie z art. 66 i nast. ustawy Pzp.

Adres: Rynek 42591, 32-400 Myślenice
woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: info@myslenice.pl
tel: 126 392 300
fax: 126 392 305
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 4967020150
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2015-03-05
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.myslenice.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Wykonanie robót dodatkowych, niezbędnych do zrealizowania inwestycji: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zawada etap II - Kontrakt nr 35. OMEGA Zakład Sieci Wodno - Kanalizacyjny Irzyk Jarosław - Lider konsorcjum
Ruda Śląska
2015-03-19 332 286,00
Wykonanie robót dodatkowych, niezbędnych do zrealizowania inwestycji: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zawada etap II - Kontrakt nr 35. Firma Handlowo - Usługowa INSTBUD Stanisław Boguta Sp. j - Partner Konsorcjum
Gdów
2015-03-19 332 286,00
Wykonanie robót dodatkowych, niezbędnych do zrealizowania inwestycji: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zawada etap II - Kontrakt nr 35. AGEMO Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Aneta Irzyk - Partner Konsorcjum
Wiśniowa
2015-03-19 332 286,00