Milanówek: Świadczenie usług prawniczych w zakresie zastępstwa procesowego dla Urzędu Miasta Milanówka


Numer ogłoszenia: 20800 - 2014; data zamieszczenia: 17.01.2014

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta Milanówka, ul. Kościuszki 45, 05-822 Milanówek, woj. mazowieckie, tel. 022 7583061 w. 109, faks 022 7248039 , strona internetowa www.milanowek.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług prawniczych w zakresie zastępstwa procesowego dla Urzędu Miasta Milanówka.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Miasta Milanówka usług prawniczych polegających na pełnieniu zastępstwa procesowego przed sądami wszystkich instancji i innymi organami administracji państwowej i samorządowej, we wszystkich bieżących i przyszłych postępowaniach, których stroną jest i będzie Gmina Milanówek oraz świadczenie usługi doradztwa w zakresie zastępstwa procesowego obejmującej w szczególności: 1)występowanie przed sądami powszechnymi, administracyjnymi, Sądem Najwyższym oraz organami administracji państwowej i samorządowej, 2)przygotowywanie skarg, pozwów i wniosków, wystąpień i pism procesowych dla sądów i organów administracji w celu wszczęcia postępowania sądowego, lub administracyjnego oraz w związku z toczącym się postępowaniem, 3)przygotowywanie skarg i odpowiedzi na skargi do WSA i NSA przy udziale komórek organizacyjnych merytorycznie właściwych w sprawie, 4)współdziałanie w zakresie badania zasadności i załatwiania skarg, wniosków w sprawach należących do zakresu działania komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Milanówka, 5)współpraca z właściwymi komórkami Urzędu Miasta w zakresie dochodzenia należności/windykacji należności z tytułów budżetowych i kar umownych, 6)przygotowywanie wniosków do komorników sądowych i skarbowych oraz nadzór nad przebiegiem egzekucji sądowych i administracyjnych, 7)uzgadnianie pod względem formalno - prawnym treści rozstrzygnięć administracyjnych Zamawiającego w celu minimalizacji ryzyka procesowego w postępowaniach administracyjnych i sądowo - administracyjnych przed sądami i organami administracyjnymi, 8)współpraca z Komisją Przetargową Urzędu Miasta Milanówka w zakresie przygotowywania rozstrzygnięć do składanych przez Wykonawców środków ochrony prawnej, 9)udział w rozprawach przed Krajową Izbą Odwoławczą i Sądem Okręgowym w zakresie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, 10)doradztwo w zakresie zastępstwa procesowego, w tym co do celowości wnoszenia pozwów, środków zaskarżenia, zawarcia ugód sądowych i pozasądowych, 11)pomoc prawna w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, zgodnie z ustawą z dnia 06 lipca 1982r o radcach prawnych (Dz. U Nr 19 poz.145 ze zm.), i w ustawą o adwokaturze z 26 maja 1982r. (t.j. Dz. U. z 2009r., Nr 146, poz.1188 ze zm.). 1.Przy świadczeniu usług, Wykonawca zobowiązuje się do: 1) wykonywania powierzonych zadań z najwyższą starannością, ocenianą przy uwzględnieniu zawodowego charakteru jej działalności oraz w sposób zgodny z zasadami etyki radcy prawnego, 2) realizacji usług przez imiennie wskazanego radcę prawnego lub aplikanta radcowskiego działającego pod ścisłym nadzorem imiennie wskazanego radcy prawnego albo imiennie wskazanego adwokata lub aplikanta adwokackiego działającego pod ścisłym nadzorem imiennie wskazanego adwokata, 3) udzielenia bez zbędnej zwłoki, na żądanie Zamawiającego, wszelkich informacji o podjętych czynnościach przy wykonaniu zlecenia (zleceń), 4) wykorzystania wszelkich prawem dostępnych środków dla ochrony interesów Zamawiającego, 5) nieujawniania osobom trzecim ani wykorzystywania w interesie tych osób informacji stanowiących tajemnicę Zamawiającego, w szczególności przez należyte zabezpieczenie dokumentów zawierających takie informacje i zobowiązanie do poufności wszystkich osób, którymi Wykonawca będzie się posługiwać, 6) zachowania w tajemnicy wszelkich informacji dotyczących Zamawiającego uzyskanych w związku z wykonywaniem niniejszej umowy, przez czas jej obowiązywania oraz po jej wygaśnięciu; informacje takie mogą być udostępniane podmiotom trzecim jedynie za zgodą Zamawiającego, a bez takiej zgody jedynie w przypadkach, gdy jest to niezbędne do należytego wypełniania przez Wykonawcę jej obowiązków wynikających z niniejszej umowy lub gdy wymaga tego obowiązujące prawo i tylko w niezbędnym zakresie, 7) zaprzestania, po zakończeniu danego zlecenia, przetwarzania danych uzyskanych od Zamawiającego na potrzeby tego zlecenia, w szczególności danych osobowych oraz do ich usunięcia ze swojej bazy danych, jak również do zwrotu oryginałów (o ile takie zostały Wykonawcy przekazane) dokumentów wydanych Wykonawcy w związku z wykonywaniem zlecenia, 2. Zamawiający zobowiązuje się do przekazywania Wykonawcy w sposób bieżący i stały wszelkich informacji i dokumentów niezbędnych i pomocnych dla właściwego, zgodnego z jej treścią i celem, wykonania przez Wykonawcę niniejszej umowy. Wykonawca każdorazowo przedstawi Zamawiającemu wykaz informacji i dokumentów niezbędnych do realizacji usług. Zamawiający zobowiązany jest bez zbędnej zwłoki przekazać Wykonawcy wskazane informacje i dokumenty. 3. W takim samym zakresie Zamawiający zapewni Wykonawcy wgląd w dokumenty oraz umożliwi sporządzanie z nich odpisów i wyciągów..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Gmina Milanówek będąc jednostką samorządu terytorialnego wykonuje w ramach swoich kompetencji zadania własne i zlecone na skutek czego jest podmiotem w sprawach m.in. o odszkodowania z ubezpieczenia o odpowiedzialności cywilnej, zasiedzenie nieruchomości, zniesienie współwłasności, postępowań dotyczących stanu prawnego nieruchomości, a także dotyczących zaskarżenia Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Gmina Milanówek jest również podmiotem uczestniczącym w postępowaniach prowadzonych przez Regionalną Izbę Obrachunkową, która sprawuje nadzór nad jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie spraw finansowych oraz dokonuje kontroli gospodarki finansowej i zamówień publicznych. W związku z powyższym obecnie prowadzonych jest dziewięć postępowań, których stroną jest Gmina Milanówek. Reasumując, aktualnie toczy się około siedemnastu postępowań, których stroną jest Gmina Milanówek i dla zapewnienia ochrony jego interesów koniecznym jest zapewnienie obsługi prawnej w zakresie szerokorozumianego zastępstwa procesowego w tym reprezentacji przed organami procesowymi w ramach udzielonych umocowań prawnych, obsługi korespondencji procesowej, a także doradztwa prawnego w zakresie toczących się postępowań. Analizując obecny stan spraw oraz postępujące procesy urbanizacyjne na terenie Miasta, a także nie w pełni uregulowany stan prawny nieruchomości należy spodziewać się zwiększenia ilości postępowań sądowych, których stroną stanie się Gmina Milanówek, tym samym wzrośnie liczba spraw, w których konieczne będzie świadczenie doradztwa procesowego na etapie postępowania sądowo-administracyjnego, ale również samej usługi zastępstwa procesowego. Należy zauważyć, iż liczba zadań wiążących się ze świadczeniem usługi zastępstwa procesowego jak również doradztwa w tym zakresie nie może być precyzyjnie określona na potrzeby niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Niewątpliwym pozostaje jednak fakt, iż z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia niezbędnym jest świadczenie tego rodzaju usług przez osobę wykwalifikowaną, posiadającą odpowiednie uprawnienia oraz doświadczenie w prowadzeniu tego rodzaju postępowań. Wybór trybu z wolnej ręki daje zamawiającemu możliwość weryfikacji posiadanych kwalifikacji jak również przeprowadzenie negocjacji w zakresie ceny oraz określenia kształtu i specyfiki przedmiotu zamówienia. Na okoliczność realizacji tego zamówienia publicznego perspektywa możliwości negocjacji ceny zamówienia jest szczególnie uzasadniona z punktu widzenia zasady celowego, efektywnego i oszczędnego wydatkowania środków publicznych. Wybór innego trybu z pewnością przyczyniłby się do częściowej dezorganizacji pracy poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu Miasta, które bezpośrednio korzystają z doradztwa procesowego. Prawdopodobnym skutkiem wyboru innego niż dotychczasowy wykonawca usługi zastępstwa procesowego byłoby niedotrzymanie terminów w postępowaniach procesowych. Obszerność materiału procesowego istniejącego w obecnie toczących się postępowaniach oraz ich specyfika wymagają nie tylko odpowiedniego przygotowania zawodowego, ale także znajomości praktycznej zasad funkcjonowania procesu decyzyjnego i struktury organizacyjnej Urzędu Miasta Milanówka. Z uwagi na powyższe istnieje uzasadnione prawdopodobieństwo, że wybór innego, konkurencyjnego trybu doprowadziłby do nienależytego wykonania usługi, lub przedłużenia okresu wyboru wykonawcy zadania, co mogłoby doprowadzić do znacznego uszczerbku dla interesów Gmina Milanówka jako strony toczących się postępowań. Sytuacja taka nie jest dopuszczalna z perspektywy poniesienia straty w mieniu publicznym. Zgodnie z art. 5 ust 1a w związku z art. 5 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust 1 ustawy Pzp, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1)naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2)naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3)poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4)umożliwieniem terminowej realizacji zadań. Zgodnie z prawem unijnym (dyrektywą klasyczną) usługi niepriorytetowe należą do specjalnej kategorii usług, co do których Państwa członkowskie mają większą swobodę w kształtowaniu swoich uregulowań. Na gruncie polskiego prawa zaliczenie usług prawniczych do kategorii usług niepriorytetowych nastąpiło na mocy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 roku w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010 r., Nr 12, poz. 68). Do tego rodzaju usług nie stosuje się niektórych przepisów ustawy Pzp, zaś w przypadku usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, zgodnie z brzmieniem przepisu art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.). Wyłączenie konieczności stosowania przepisów dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki wynika niejako z natury, specyfiki zamawianych usług prawniczych. Usługi polegające na zastępstwie procesowym i usługi doradcze w ramach tego zastępstwa wiążą się ze szczególną więzią pomiędzy klientem, w tym wypadku Zamawiającym i jego pełnomocnikiem. Ich relacje, stosunek opierają się na zaufaniu. Stąd wybór pełnomocnika odbywa się w trybie, który nie wymaga stosowania rygorystycznych reguł zamówień publicznych oraz z pominięciem przesłanek stosowania tego trybu. Bez wątpienia wszelkie działania, które podejmowane będą w ramach świadczonych usług, wypełniają zakres pojęcia zastępstwa procesowego, gdyż dotyczą reprezentowania przed sądami czy właściwymi organami orzekającymi. Istotną część przedmiotu zamówienia stanowią usługi doradztwa, które są komplementarne w stosunku do usług prawniczych i mieszczą się w pojęciu usług doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego w rozumieniu przepisu art. 5 ust. 1b ustawy Pzp. W związku z powyższym w niniejszym zamówieniu zachodzi uzasadniony przypadek, o którym mowa w art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, pozwalający Zamawiającemu na zastosowanie trybu z wolnej ręki.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Kancelaria Karczewski i Wspólnicy Sp.K., Żelazna 82/84 lok. 55, 00-894 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Milanówek: Świadczenie usług prawniczych w zakresie zastępstwa procesowego dla Urzędu Miasta Milanówka


Numer ogłoszenia: 56510 - 2014; data zamieszczenia: 18.02.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
nieobowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 20800 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta Milanówka, ul. Kościuszki 45, 05-822 Milanówek, woj. mazowieckie, tel. 022 7583061 w. 109, faks 022 7248039.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług prawniczych w zakresie zastępstwa procesowego dla Urzędu Miasta Milanówka.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Miasta Milanówka usług prawniczych polegających na pełnieniu zastępstwa procesowego przed sądami wszystkich instancji i innymi organami administracji państwowej i samorządowej, we wszystkich bieżących i przyszłych postępowaniach, których stroną jest i będzie Gmina Milanówek oraz świadczenie usługi doradztwa w zakresie zastępstwa procesowego obejmującej w szczególności: 1)występowanie przed sądami powszechnymi, administracyjnymi, Sądem Najwyższym oraz organami administracji państwowej i samorządowej, 2)przygotowywanie skarg, pozwów i wniosków, wystąpień i pism procesowych dla sądów i organów administracji w celu wszczęcia postępowania sądowego, lub administracyjnego oraz w związku z toczącym się postępowaniem, 3)przygotowywanie skarg i odpowiedzi na skargi do WSA i NSA przy udziale komórek organizacyjnych merytorycznie właściwych w sprawie, 4)współdziałanie w zakresie badania zasadności i załatwiania skarg, wniosków w sprawach należących do zakresu działania komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Milanówka, 5)współpraca z właściwymi komórkami Urzędu Miasta w zakresie dochodzenia należności/windykacji należności z tytułów budżetowych i kar umownych, 6)przygotowywanie wniosków do komorników sądowych i skarbowych oraz nadzór nad przebiegiem egzekucji sądowych i administracyjnych, 7)uzgadnianie pod względem formalno - prawnym treści rozstrzygnięć administracyjnych Zamawiającego w celu minimalizacji ryzyka procesowego w postępowaniach administracyjnych i sądowo - administracyjnych przed sądami i organami administracyjnymi, 8)współpraca z Komisją Przetargową Urzędu Miasta Milanówka w zakresie przygotowywania rozstrzygnięć do składanych przez Wykonawców środków ochrony prawnej, 9)udział w rozprawach przed Krajową Izbą Odwoławczą i Sądem Okręgowym w zakresie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, 10)doradztwo w zakresie zastępstwa procesowego, w tym co do celowości wnoszenia pozwów, środków zaskarżenia, zawarcia ugód sądowych i pozasądowych, 11)pomoc prawna w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, zgodnie z ustawą z dnia 06 lipca 1982r o radcach prawnych (Dz. U Nr 19 poz.145 ze zm.), i w ustawą o adwokaturze z 26 maja 1982r. (t.j. Dz. U. z 2009r., Nr 146, poz.1188 ze zm.). 1.Przy świadczeniu usług, Wykonawca zobowiązuje się do: 1) wykonywania powierzonych zadań z najwyższą starannością, ocenianą przy uwzględnieniu zawodowego charakteru jej działalności oraz w sposób zgodny z zasadami etyki radcy prawnego, 2) realizacji usług przez imiennie wskazanego radcę prawnego lub aplikanta radcowskiego działającego pod ścisłym nadzorem imiennie wskazanego radcy prawnego albo imiennie wskazanego adwokata lub aplikanta adwokackiego działającego pod ścisłym nadzorem imiennie wskazanego adwokata, 3) udzielenia bez zbędnej zwłoki, na żądanie Zamawiającego, wszelkich informacji o podjętych czynnościach przy wykonaniu zlecenia (zleceń), 4) wykorzystania wszelkich prawem dostępnych środków dla ochrony interesów Zamawiającego, 5) nieujawniania osobom trzecim ani wykorzystywania w interesie tych osób informacji stanowiących tajemnicę Zamawiającego, w szczególności przez należyte zabezpieczenie dokumentów zawierających takie informacje i zobowiązanie do poufności wszystkich osób, którymi Wykonawca będzie się posługiwać, 6) zachowania w tajemnicy wszelkich informacji dotyczących Zamawiającego uzyskanych w związku z wykonywaniem niniejszej umowy, przez czas jej obowiązywania oraz po jej wygaśnięciu; informacje takie mogą być udostępniane podmiotom trzecim jedynie za zgodą Zamawiającego, a bez takiej zgody jedynie w przypadkach, gdy jest to niezbędne do należytego wypełniania przez Wykonawcę jej obowiązków wynikających z niniejszej umowy lub gdy wymaga tego obowiązujące prawo i tylko w niezbędnym zakresie, 7) zaprzestania, po zakończeniu danego zlecenia, przetwarzania danych uzyskanych od Zamawiającego na potrzeby tego zlecenia, w szczególności danych osobowych oraz do ich usunięcia ze swojej bazy danych, jak również do zwrotu oryginałów (o ile takie zostały Wykonawcy przekazane) dokumentów wydanych Wykonawcy w związku z wykonywaniem zlecenia, 2.Zamawiający zobowiązuje się do przekazywania Wykonawcy w sposób bieżący i stały wszelkich informacji i dokumentów niezbędnych i pomocnych dla właściwego, zgodnego z jej treścią i celem, wykonania przez Wykonawcę niniejszej umowy. Wykonawca każdorazowo przedstawi Zamawiającemu wykaz informacji i dokumentów niezbędnych do realizacji usług. Zamawiający zobowiązany jest bez zbędnej zwłoki przekazać Wykonawcy wskazane informacje i dokumenty. 3.W takim samym zakresie Zamawiający zapewni Wykonawcy wgląd w dokumenty oraz umożliwi sporządzanie z nich odpisów i wyciągów..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8, 79.10.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
05.02.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Karczewski i Wspólnicy Sp.k., {Dane ukryte}, 00-894 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 42000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    38376,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    38376,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    38376,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Gmina Milanówek będąc jednostką samorządu terytorialnego wykonuje w ramach swoich kompetencji zadania własne i zlecone na skutek czego jest podmiotem w sprawach m.in. o odszkodowania z ubezpieczenia o odpowiedzialności cywilnej, zasiedzenie nieruchomości, zniesienie współwłasności, postępowań dotyczących stanu prawnego nieruchomości, a także dotyczących zaskarżenia Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Gmina Milanówek jest również podmiotem uczestniczącym w postępowaniach prowadzonych przez Regionalną Izbę Obrachunkową, która sprawuje nadzór nad jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie spraw finansowych oraz dokonuje kontroli gospodarki finansowej i zamówień publicznych. W związku z powyższym obecnie prowadzonych jest dziewięć postępowań, których stroną jest Gmina Milanówek. Reasumując, aktualnie toczy się około siedemnastu postępowań, których stroną jest Gmina Milanówek i dla zapewnienia ochrony jego interesów koniecznym jest zapewnienie obsługi prawnej w zakresie szerokorozumianego zastępstwa procesowego w tym reprezentacji przed organami procesowymi w ramach udzielonych umocowań prawnych, obsługi korespondencji procesowej, a także doradztwa prawnego w zakresie toczących się postępowań. Analizując obecny stan spraw oraz postępujące procesy urbanizacyjne na terenie Miasta, a także nie w pełni uregulowany stan prawny nieruchomości należy spodziewać się zwiększenia ilości postępowań sądowych, których stroną stanie się Gmina Milanówek, tym samym wzrośnie liczba spraw, w których konieczne będzie świadczenie doradztwa procesowego na etapie postępowania sądowo-administracyjnego, ale również samej usługi zastępstwa procesowego. Należy zauważyć, iż liczba zadań wiążących się ze świadczeniem usługi zastępstwa procesowego jak również doradztwa w tym zakresie nie może być precyzyjnie określona na potrzeby niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Niewątpliwym pozostaje jednak fakt, iż z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia niezbędnym jest świadczenie tego rodzaju usług przez osobę wykwalifikowaną, posiadającą odpowiednie uprawnienia oraz doświadczenie w prowadzeniu tego rodzaju postępowań. Wybór trybu z wolnej ręki daje zamawiającemu możliwość weryfikacji posiadanych kwalifikacji jak również przeprowadzenie negocjacji w zakresie ceny oraz określenia kształtu i specyfiki przedmiotu zamówienia. Na okoliczność realizacji tego zamówienia publicznego perspektywa możliwości negocjacji ceny zamówienia jest szczególnie uzasadniona z punktu widzenia zasady celowego, efektywnego i oszczędnego wydatkowania środków publicznych. Wybór innego trybu z pewnością przyczyniłby się do częściowej dezorganizacji pracy poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu Miasta, które bezpośrednio korzystają z doradztwa procesowego. Prawdopodobnym skutkiem wyboru innego niż dotychczasowy wykonawca usługi zastępstwa procesowego byłoby niedotrzymanie terminów w postępowaniach procesowych. Obszerność materiału procesowego istniejącego w obecnie toczących się postępowaniach oraz ich specyfika wymagają nie tylko odpowiedniego przygotowania zawodowego, ale także znajomości praktycznej zasad funkcjonowania procesu decyzyjnego i struktury organizacyjnej Urzędu Miasta Milanówka. Z uwagi na powyższe istnieje uzasadnione prawdopodobieństwo, że wybór innego, konkurencyjnego trybu doprowadziłby do nienależytego wykonania usługi, lub przedłużenia okresu wyboru wykonawcy zadania, co mogłoby doprowadzić do znacznego uszczerbku dla interesów Gmina Milanówka jako strony toczących się postępowań. Sytuacja taka nie jest dopuszczalna z perspektywy poniesienia straty w mieniu publicznym. Zgodnie z art. 5 ust 1a w związku z art. 5 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust 1 ustawy Pzp, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1)naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2)naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3)poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4)umożliwieniem terminowej realizacji zadań. Zgodnie z prawem unijnym (dyrektywą klasyczną) usługi niepriorytetowe należą do specjalnej kategorii usług, co do których Państwa członkowskie mają większą swobodę w kształtowaniu swoich uregulowań. Na gruncie polskiego prawa zaliczenie usług prawniczych do kategorii usług niepriorytetowych nastąpiło na mocy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 roku w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010 r., Nr 12, poz. 68). Do tego rodzaju usług nie stosuje się niektórych przepisów ustawy Pzp, zaś w przypadku usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, zgodnie z brzmieniem przepisu art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.). Wyłączenie konieczności stosowania przepisów dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki wynika niejako z natury, specyfiki zamawianych usług prawniczych. Usługi polegające na zastępstwie procesowym i usługi doradcze w ramach tego zastępstwa wiążą się ze szczególną więzią pomiędzy klientem, w tym wypadku Zamawiającym i jego pełnomocnikiem. Ich relacje, stosunek opierają się na zaufaniu. Stąd wybór pełnomocnika odbywa się w trybie, który nie wymaga stosowania rygorystycznych reguł zamówień publicznych oraz z pominięciem przesłanek stosowania tego trybu. Bez wątpienia wszelkie działania, które podejmowane będą w ramach świadczonych usług, wypełniają zakres pojęcia zastępstwa procesowego, gdyż dotyczą reprezentowania przed sądami czy właściwymi organami orzekającymi. Istotną część przedmiotu zamówienia stanowią usługi doradztwa, które są komplementarne w stosunku do usług prawniczych i mieszczą się w pojęciu usług doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego w rozumieniu przepisu art. 5 ust. 1b ustawy Pzp. W związku z powyższym w niniejszym zamówieniu zachodzi uzasadniony przypadek, o którym mowa w art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, pozwalający Zamawiającemu na zastosowanie trybu z wolnej ręki.

Adres: ul. Kościuszki 45, 05822 Milanówek
woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: przetargi@milanowek.pl
tel: 022 7583061 w. 109
fax: 227 248 039
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 2080020140
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2014-01-16
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.milanowek.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Świadczenie usług prawniczych w zakresie zastępstwa procesowego dla Urzędu Miasta Milanówka Kancelaria Karczewski i Wspólnicy Sp.k.
Warszawa
2014-02-18 38 376,00