Wynik przetargu

Adres: ul. Ludwika Kondratowicza 8, 03-242 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: dzial.zamowien.publicznych@brodnowski.pl
tel: +48223265353
fax: +48223265834
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 17499720150 Data Udzielenia: 2015-11-27
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Wykonanie prac budowlanych polegających na termomodernizacji budynku G Mazowieckiego Szpitala Bródnowskiego w Warszawie Sp. z o.o. w formule zaprojektuj i wybuduj, MSB/ZWR/90/11/2015 Konsorcjum firm: Siemens Sp. z .o.o. ul. Żupnicza 11, Warszawa Orlikon Sp. z o.o. ul. Za Groblą 1 Poznań
Warszawa
2 600 220,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2015-11-27
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
450000007
454000001
453000000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
2 600 220,00 zł
Minimalna złożona oferta:
2 600 220,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
2 600 220,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
2 600 220,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: Zamówienie uzupełniające do realizowanego zamówienia podstawowego objętego umową 14/2015 z dnia 10.03.2015 r., a którego przedmiotem jest wykonanie prac budowlanych polegających na termomodernizacji budynku G Mazowieckiego Szpitala Bródnowskiego w Warszawie Sp. z o.o. w formule zaprojektuj i wybuduj MSB/ZWR/90/11/2015.


Numer ogłoszenia: 174997 - 2015; data zamieszczenia: 27.11.2015

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Mazowiecki Szpital Bródnowski w Warszawie Sp. z o.o., ul. Ludwika Kondratowicza 8, 03-242 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 32 53 53, faks 22 326 58 34.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Osoba prawna swiadczaca usługi o charakterze powszechnym.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie uzupełniające do realizowanego zamówienia podstawowego objętego umową 14/2015 z dnia 10.03.2015 r., a którego przedmiotem jest wykonanie prac budowlanych polegających na termomodernizacji budynku G Mazowieckiego Szpitala Bródnowskiego w Warszawie Sp. z o.o. w formule zaprojektuj i wybuduj MSB/ZWR/90/11/2015..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zamówienie uzupełniające do realizowanego zamówienia podstawowego objętego umową 14/2015 z dnia 10.03.2015 r., a którego przedmiotem jest wykonanie prac budowlanych polegających na termomodernizacji budynku G Mazowieckiego Szpitala Bródnowskiego w Warszawie Sp. z o.o. w formule zaprojektuj i wybuduj MSB/ZWR/90/11/2015..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.40.00.00-1, 45.30.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
09.11.2015.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Konsorcjum firm: Siemens Sp. z .o.o. ul. Żupnicza 11, Warszawa Orlikon Sp. z o.o. ul. Za Groblą 1 Poznań, ul. Żupnicza 11,, Warszawa, kraj/woj. Polska.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 2156097,56 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    2600220,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    2600220,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    2600220,00


  • Waluta:
    PLN .


ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Przedmiotem zamówienia są zamówienia uzupełniające polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju prac, które realizowane są w ramach zamówienia podstawowego, tj. 1) opracowanie dokumentacji projektowej, 2) ocieplenie ścian zewnętrznych, 3) ocieplenie ścian wiatrołapu, 4) wymianę i ocieplenie stropodachu wiatrołapu, 5) ocieplenie stropów, 6) wymianę okien, 7) wymianę drzwi zewnętrznych, 8) modernizację instalacji c.o. 9) demontaż i montaż obróbek blacharskich, 10) demontaż i montaż instalacji odgromowej, 11) uzupełnienie tynków wewnętrznych i ich malowanie w związku z montażem okien, 12) wykonanie opaski betonowej wokół budynku przy ociepleniu budynku, 13) pokrycie dachu papą termozgrzewalną. Realizacja wyżej wymienionych prac była nie była objęta przedmiotem zamówienia podstawowego i była planowana w późniejszym terminie, ale ze względów organizacyjno - logistycznych uznano za zasadne przyspieszenie ich realizacji, przez dotychczasowego Wykonawcę robót budowlanych. Wartość zamówień uzupełniających stanowi nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu ograniczonego MSB/PO/90/11/2014 , a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dotyczącym zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia. W niniejszej sprawie zastosowanie znajdą przepisy ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą lub PZP. Zamówienia uzupełniające, dla zamawiających niebędących zamawiającymi sektorowymi, zostały określone w art. 67 ust. 1 pkt 6 PZP. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 procent wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Przedmiotem zamówień uzupełniających mogą być więc roboty budowlane lub usługi odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi umowy podstawowej, zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, zatem uzupełniające roboty budowlane lub usługi powinny stanowić dopełnienie robót lub usług realizowanych na podstawie umowy podstawowej, ich odpowiedniość należy oceniać w kontekście celowości zamówień oraz zgodności ich walorów użytkowych, jakościowych i technicznych; Zgodnie z opisanym stanem faktycznym, zamówienie podstawowe jest zamówieniem na roboty budowlane. Mając powyższe na uwadze należy wskazać, iż do udzielenia przedmiotowego zamówienia uzupełniającego, uwzględniając stan faktyczny analizowany powyżej, konieczne jest spełnienie przesłanek wynikających z art. 67 ust 1 pkt 6 PZP, tj. 1 zamówienie podstawowe było udzielane w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, 2 zamówienia uzupełniające były przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu, 3 zamówienie podstawowe zostało udzielone nie później niż 3 lata przed udzieleniem zamówienia uzupełniającego, 4 zamówienie uzupełniające jest udzielane wykonawcy zamówienia podstawowego, 5 wartość zamówienia uzupełniającego stanowi nie więcej niż 50 procent wartości zamówienia podstawowego, 6 zamówienie uzupełniające polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień W analizowanym stanie faktycznym, nie ma wątpliwości co do zaistnienia przesłanek, o których mowa w pkt powyżej, bowiem: 1 zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu ograniczonego, 2 zamówienia uzupełniające zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ, 3 zamówienie podstawowe zostało udzielone nie później niż 3 lata przed udzieleniem zamówienia uzupełniającego, tj. 10.03.2015 r. 4 zamówienie uzupełniające będzie udzielone wykonawcy zamówienia podstawowego Konsorcjum firm: 1 Siemens Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Żupniczej 11, 2 Orlikon Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Za Groblą 1, 5 wartość zamówienia uzupełniającego stanowi nie więcej niż 50 procent wartości zamówienia podstawowego, bowiem wynosi: 2.156.097,56 zł. netto, 2.652.000,00 zł. brutto., zaś wg zamówienia podstawowego 50 procent wartości zamówienia podstawowego wynosi 3.531,612,04 zł brutto i 75.000,00 zł. brutto, 6 zamówienie uzupełniające polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, co objętych zamówieniem podstawowym. Przesłanka tożsamości zamówienia uzupełniającego z podstawowym, odwołuje się do pojęcia zamówienia podstawowego i akcentuje, że rodzaj udzielonego zamówienia podstawowego pozostaje w ścisłym związku z możliwością późniejszego udzielenia zamówienia uzupełniającego. Świadczenia jakie mogą zostać zlecone w ramach zamówienia uzupełniającego, aby spełniały omawianą przesłankę muszą polegać na powtórzeniu tych samych świadczeń, które wykonawca wykonywał w ramach zamówienia podstawowego. Istotne jest zatem powiązanie funkcjonalne rodzaju zamówienia uzupełniającego z zamówieniem podstawowym. Dla przykładu należy przywołać treść wyroku KIO 1295/11, gdzie KIO wskazała, iż zgodność zamówień uzupełniających z zamówieniem podstawowym, o jakiej mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 p.z.p., należy rozpatrywać w kontekście podobieństwa zamówień w rozumieniu art. 31 dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi. W uzasadnieniu wyroku wskazano, że podobieństwo powinno być oparte na kryteriach funkcjonalno-użytkowych przedmiotu umowy podstawowej, a przedmiotem umowy o świadczenie robót lub usług uzupełniających jest możliwość powtarzania przez wykonawcę zamówienia podstawowego podobnych usług lub robót pozostających w ścisłym związku funkcjonalno-użytkowym. Do robót takich można zaliczyć roboty, których brak nie wstrzymuje na przykład wydania warunkowego pozwolenia na użytkowanie wykonanego obiektu (art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane). Powyższe potwierdza uchwała KIO/KD 68/14: Skoro zamówienie uzupełniające zostało wykonane w oparciu o odrębny projekt, który nie zawierał się w pierwotnie opracowanej dokumentacji, jak dla zadania podstawowego, to nie sposób uznać, że zamówienie uzupełniające pozostaje w zgodności z podstawowym projektem. Innym przykładem jest stanowisko UZP wyrażone w Informacji o wyniki kontroli doraźnej w zakresie legalności wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki KNZ/14/14/DKD zgodnie z którym wykonanie zamówień uzupełniających nie musi odbywać się w tym samym miejscu, w którym realizowane jest zamówienie podstawowe; ocena czy w danym przypadku doszło do naruszenia przepisów uzależniona jest od specyfiki konkretnego zamówienia. Bezpośrednio do art. 67 ust. 1 pkt 7 PZP KIO wyraziła swoje stanowisko w uchwale KIO/KD 71/13, wskazując, iż dla zastosowania tej instytucji (art. 67 ust. 1 pkt 7 p.z.p. - rozszerzenia dostawy) koniecznym jest, aby ewentualna zmiana wykonawcy miała doprowadzić do konieczności nabywania urządzeń o innych parametrach niż będące przedmiotem zamówienia podstawowego, skutkujących przy tym niekompatybilnością techniczną lub powodujących nieproporcjonalnie duże trudności techniczne w użytkowaniu i dozorze. W wynikach przeprowadzonych przez Prezesa UZP kontroli doraźnych i uprzednich zamówień uzupełniających podkreśla się, że istotą zamówień uzupełniających jest to, że zamawiający przewiduje ich wykonanie, ale ze względu na różnego rodzaju okoliczności np. organizacyjne czy finansowe, nie udziela ich w zamówieniu podstawowym, lecz dopuszcza ich ewentualne udzielenie jako zamówień uzupełniających, o czym z góry informuje wykonawców w ogłoszeniu o zamówieniu. Przy czym zasadne, w świetle ustawy PZP, byłoby wskazanie co najmniej rodzaju tych robót w siwz. Zatem zamówienia, których potrzeba udzielenia ujawniła się dopiero na etapie realizacji zamówienia podstawowego, nie stanowią zamówień uzupełniających i nie mogą być udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki w świetle tego przepisu. Mając na uwadze konieczność istnienia tożsamości zamówienia uzupełniającego z podstawowym i powiązania funkcjonalnego przedmiotu zamówienia uzupełniającego z podstawowym, należy uznać, iż takie powiązanie w przedstawionym stanie faktycznym występuje. Z tych względów należy stwierdzić, iż zachodzą podstawy do udzielenia zamówienia uzupełniającego na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP .