Wynik przetargu

Zamawiający:
Wójt Gminy
Adres: ul. Namysłowska 44, 46-081 Dobrzeń Wielki, woj. opolskie
Dane kontaktowe: email: zamowienia@dobrzenwielki.pl
tel: 077 4695524
fax: 077 4695524
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 2964920120 Data Udzielenia: 2012-02-06
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie usług prawniczych w zakresie zastępstwa procesowego, doradztwa prawnego w zakresie tego zastępstwa oraz pozostałych usług stałej obsługi prawnej Gminy Dobrzeń Wielki i jednostek organizacyjnych Gminy w Roku 2012 Waszczuk i Partnerzy Spółka Partnerska Radców Prawnych
Namysłów
8 610,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-02-06
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791000005
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
8 610,00 zł
Minimalna złożona oferta:
8 610,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
8 610,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
8 610,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Dobrzeń Wielki: Świadczenie usług prawniczych w zakresie zastępstwa procesowego, doradztwa prawnego w zakresie tego zastępstwa oraz pozostałych usług stałej obsługi prawnej Gminy Dobrzeń Wielki i jednostek organizacyjnych Gminy w Roku 2012


Numer ogłoszenia: 29649 - 2012; data zamieszczenia: 06.02.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Wójt Gminy, ul. Namysłowska 44, 46-081 Dobrzeń Wielki, woj. opolskie, tel. 077 4695524, faks 077 4695524.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług prawniczych w zakresie zastępstwa procesowego, doradztwa prawnego w zakresie tego zastępstwa oraz pozostałych usług stałej obsługi prawnej Gminy Dobrzeń Wielki i jednostek organizacyjnych Gminy w Roku 2012.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie usług prawniczych w zakresie zastępstwa procesowego, doradztwa prawnego w zakresie tego zastępstwa oraz pozostałych usług stałej obsługi prawnej Gminy Dobrzeń Wielki i jednostek organizacyjnych Gminy w Roku 2012 Zakres obsługi prawnej obejmuje cały obszar prawa gospodarczego, ze szczególnym uwzględnieniem takich dziedzin jak prawo handlowe, cywilne, bankowe, prawo pracy i ubezpieczeń społecznych, prawo administracyjne, prawo własności intelektualnej i przemysłowej, prawo obrotu nieruchomościami, prawo podatkowe. Obsługa prawna Gminy Dobrzeń Wielki ma kompleksowy charakter i ma na celu zagwarantowanie bezpieczeństwa prawnego Zleceniodawcy w sprawach jego bieżącej działalności i obejmuje w szczególności: a) reprezentowanie Gminy i jednostek organizacyjnych Gminy w sprawach spornych i wyjaśniających przed sądami, trybunałami i organami administracji publicznej; b) reprezentowanie Gminy i jednostek organizacyjnych Gminy w sprawach rozpatrywanych w postępowaniach nieprocesowych prowadzonych na wniosek lub z udziałem Zleceniodawcy w związku z realizacją ustawowych zadań; c) sporządzanie projektów i wzorów pism procesowych związanych z udziałem Gminy w^postępowaniach sądowych i administracyjnych; d) sporządzanie i opracowywanie pisemnych i ustnych opinii prawnych oraz projektów pism w związku z koniecznością wszczynania i prowadzenia postępowań sądowych i administracyjnych w zakresie porządkowania stanu prawnego mienia komunalnego; Zaproszenie do negocjacji Świadczenie usług w zakresie kompleksowej obsługi prawnej Gminy Dobrzeń Wielki i jednostek organizacyjnych Gminy Roku 2012 e) sporządzanie pisemnych opinii prawnych w zakresie oceny celowości i zasadności wszczynania i prowadzenia postępowań sądowych przez Zleceniodawcę; f) sporządzanie pisemnych i ustnych opinii prawnych w zakresie postępowań administracyjnych prowadzonych przez organy Gminy i jednostek organizacyjnych Gminy, upoważnionych do wydawania decyzji administracyjnych; g) opiniowanie i interpretacja treści umów cywilnoprawnych zawieranych przez Gminę, ze szczególnym uwzględnieniem oceny ryzyka ewentualnych przyszłych sporów sądowych; h) prowadzenie czynności przedsądowych, sądowych i egzekucyjnych w zakresie windykacji należności cywilnoprawnych Gminy; i) udzielanie pisemnych i ustnych porad prawnych w zakresie bieżącej działalności Gminy i jednostek organizacyjnych Gminy,w tym opiniowanie projektów uchwał rady gminy i zarządzeń wójta, doradztwo w zakresie udzielani zamówień publicznych oraz w innych sprawach zlecanych przez pracowników Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych Gminy; j) obsługa prawna przedsięwzięć gospodarczych..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
03.01.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Waszczuk i Partnerzy Spółka Partnerska Radców Prawnych, Partyzantów 1, 46-100 Namysłów, kraj/woj. opolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 90000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    8610,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    8610,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    8610,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie 5. ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie prawne i faktyczne wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki na świadczenie usług zastępstwa prawnego i doradztwa prawnego w zakresie tego zastępstwa na podstawie art. 5 ust. 1b, ust. 1a i ust. 2 oraz art. 66 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). Zgodnie z art. 5 ust. 1a ustawy - Prawo zamówień publicznych, w związku § 1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz.U. Nr 12, poz. 68) w przypadku usług niepriorytetowych Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 67 ust. 1 ustawy, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; poniesieniem straty w mieniu publicznym uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Z kolei, stosownie do art. 5 ust. 1b ustawy, w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Jeżeli zamówienie obejmuje równocześnie usługi, o których mowa w ust. 1, oraz inne usługi, dostawy lub roboty budowlane, do udzielenia zamówienia stosuje się przepisy dotyczące tego przedmiotu zamówienia, którego wartościowy udział w danym zamówieniu jest największy (art. 5 ust. 2.). Kancelaria Waszczuk i Partnerzy Sp. p. radców prawnych z siedzibą w Namysłowie świadczy usługi prawnicze w zakresie zastępstwa prawnego i doradztwa prawnego na rzecz Gminy Dobrzeń Wielki począwszy od kwietnia 2007 r. W ramach tych usług Kancelaria reprezentuje Gminę i organy Gminy w we wszelkich postępowaniach sądowych, administracyjnych i sądowo administracyjnych, opracowuje i przygotowuje pisma procesowe i wystąpienia do urzędów i instytucji państwowych, prowadzi na rzecz Gminy windykację należności od dłużników oraz świadczy usługi bieżącego doradztwa w zakresie związanym z realizacją ustawowych zadań Gminy i jej jednostek organizacyjnych, jak również realizacją praw i obowiązków Gminy jako uczestnika obrotu cywilnoprawnego. Wyboru wykonawcy dokonano biorąc pod uwagę pozytywne doświadczenia w zakresie dotychczasowej współpracy, jak również doświadczenie Wykonawcy w obsłudze podmiotów publicznych - Wykonawca świadczył i świadczy nadal usługi w zakresie zastępstwa procesowego i doradztwa prawnego na rzecz licznych jednostek samorządu terytorialnego z terenu województwa opolskiego oraz podmiotów gospodarujących mieniem publicznym, które to czynności wymagają wszechstronnej znajomość zagadnień prawnych, związanych z funkcjonowaniem tych jednostek, w szczególności szeroko pojętego prawa administracyjnego, zagadnień prawno-finansowych, przepisów związanych z realizacją zadań własnych tych jednostek w zakresie gospodarki komunalnej, oświaty, pomocy społecznej oraz zasad funkcjonowania podmiotów publicznych w obrocie cywilnoprawnym ze szczególnym uwzględnieniem ich udziału w postępowaniach sądowych, administracyjnych i sądowo administracyjnych. O wyborze wykonawcy zadecydowały także dotychczasowe pozytywne doświadczenia w zakresie świadczonych usług zastępstwa procesowego i doradztwa prawnego oraz możliwości personalne i organizacyjne Wykonawcy, który zapewnia zespół radców prawnych i innych prawników, legitymujących się stosownymi uprawnieniami zawodowymi i doświadczeniem procesowym, niezbędnymi w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy. Dokonanie wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki podyktowane jest także uzasadnionym interesem Gminy i racjonalnością w gospodarowaniu środkami publicznymi z uwagi na zasadność i konieczność kontynuacji świadczenia tychże usług w zakresie rozpoczętych już spraw cywilnych, administracyjnych i toczących się przed sądami powszechnymi i administracyjnymi, gdyż wprowadzanie w te zagadnienia innych podmiotów wymagałoby zwiększonego nakładu pracy, a co za tym idzie, także zwiększonych kosztów świadczenia tego rodzaju usług. W przypadku spraw już rozpoczętych kontynuacja umowy z dotychczasowym wykonawcą pozwoli ograniczyć wydatki związane ze świadczeniem usług wyłącznie do bieżącej analizy prawnej nowych zagadnień, podczas gdy zaznajamianie nowego podmiotu z całością dokumentacji i sytuacji faktycznych, związanych z prowadzonymi sprawami wiązałoby się z koniecznością ponoszenia niewspółmiernie dodatkowych kosztów, podyktowanych potrzebą dokonywania analizy wszystkich aspektów danej sprawy lub zagadnienia, co mogłoby także przyczynić się do opóźnień w podejmowaniu skutecznych działań prawnych na rzecz Gminy i jej jednostek. W przypadku nowych spraw, znajomość specyfiki pracy Zamawiającego, struktury wewnętrznej i uwarunkowań wynikających z dotychczas zaciągniętych zobowiązań oraz kluczowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem Gminy stanowi o efektywności i oszczędności dokonywanych wydatków w przypadku prowadzenia tychże spraw przez osoby dotychczas zaangażowane w ich prowadzenie. Mając na względzie, iż świadczenie usług w zakresie zastępstwa procesowego ściśle wiąże się z usługami bieżącego doradztwa prawnego, jak również biorąc pod uwagę znaczny udział wartościowy usług zastępstwa procesowego w całości zamówienia, za celowe i zgodne z zasadą efektywnego dokonywania wydatków należy uznać udzielenie podmiotowi świadczącemu usługi w zakresie zastępstwa procesowego i doradztwa w zakresie tego zastępstwa, zamówienia na świadczenie usług doradztwa prawnego we wszelkich bieżących sprawach, związanych z działalnością Gminy i jej jednostek. Rozdzielenie tych dwóch zakresów świadczonych usług byłoby nie tylko nieuzasadnione ekonomicznie, ale także niecelowe z punktu widzenia konieczności zapewnienia prawidłowej ochrony interesów Zamawiającego. Świadczenie usług w tym zakresie przez różne podmioty mogłoby bowiem stanowić poważne zagrożenie dla terminowej i poprawnej pod względem merytorycznym realizacji czynności w zakresie zastępstwa procesowego i doradztwa prawnego na rzecz Gminy i jej jednostek.