Wynik przetargu

Adres: Plac Wiosny Ludów 2, 61-831 Poznań, woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: zamowienia.publiczne@pim.poznan.pl,
tel: 618842010,
fax: 618666004
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 37883420140 Data Udzielenia: 2014-11-18
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Doradztwo prawne w zakresie wykonywania zastępstwa procesowego oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego i związanych z nimi funkcjonalnie czynności dot. roszczeń względem Miasta Poznania lub w konsekwencji roszczeń Miasta Poznania wz Michał Tarka Kancelaria Prawna BTK-LEGAL
Poznań
309 960,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2014-11-18
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791100008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
309 960,00 zł
Minimalna złożona oferta:
309 960,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
309 960,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
309 960,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Poznań: Doradztwo prawne w zakresie wykonywania zastępstwa procesowego oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego i związanych z nimi funkcjonalnie czynności dot. roszczeń względem Miasta Poznania lub w konsekwencji roszczeń Miasta Poznania względem osób trzecich w związku z realizacją inwestycji pn. *Interaktywne Centrum Historii Ostrowa Tumskiego w Poznaniu - kolebki państwowości i chrześcijaństwa w Polsce*


Numer ogłoszenia: 378834 - 2014; data zamieszczenia: 18.11.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Poznańskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o., Al. Niepodległości 27, 61-714 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 618842010, faks 618666004.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Doradztwo prawne w zakresie wykonywania zastępstwa procesowego oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego i związanych z nimi funkcjonalnie czynności dot. roszczeń względem Miasta Poznania lub w konsekwencji roszczeń Miasta Poznania względem osób trzecich w związku z realizacją inwestycji pn. *Interaktywne Centrum Historii Ostrowa Tumskiego w Poznaniu - kolebki państwowości i chrześcijaństwa w Polsce*.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie doradztwa prawnego w zakresie wykonywania zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego i związanych z nimi funkcjonalnie czynności dot. roszczeń względem Miasta Poznania lub w konsekwencji roszczeń Miasta Poznania względem osób trzecich w związku z realizacją inwestycji pn. *Interaktywne Centrum Historii Ostrowa Tumskiego w Poznaniu - kolebki państwowości i chrześcijaństwa w Polsce*. Zamówienie obejmuje w szczególności przygotowanie i prowadzenie strategii i obrony interesów Miasta Poznania w procesie sądowym.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projekt *Interaktywne Centrum Historii Ostrowa Tumskiego w Poznaniu - kolebki państwowości i chrześcijaństwa w Polsce* jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 6.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
06.10.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Michał Tarka Kancelaria Prawna BTK-LEGAL, ul. Piątkowska 116B lok. 3, 60-649 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 300000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    309960,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    309960,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    309960,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamówienie udzielane na podstawie art. 66-67 w związku z art. 5 ust. 1, 1a oraz 1b ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z: * art. 5.ust. 1. *do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a i 2b, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub terminów składania ofert, obowiązku żądania wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy oraz przesłanek wyboru trybu negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego oraz licytacji elektronicznej*. * art. 5 ust. 1a. *w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań*. * art. 5 ust. 1b. *w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki*. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług prawniczych polegających wykonywania zastępstwa procesowego oraz doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego i związanych z nimi funkcjonalnie czynności dot. roszczeń względem Miasta Poznania lub w konsekwencji roszczeń Miasta Poznania względem osób trzecich w związku z realizacją inwestycji pn. *Interaktywne Centrum Historii Ostrowa Tumskiego w Poznaniu - kolebki państwowości i chrześcijaństwa w Polsce*. W związku z otrzymanym przez Miasto Poznań od syndyka masy upadłości Hydrobudowy Polska s.a. w upadłości likwidacyjnej (dalej jako: Syndyk HBP s.a.), przedsądowym wezwaniem do zapłaty z dnia 11 lipca 2014 r. dot. Kontraktu RU-144/IE/11/SK/V, na kwotę 11.452.524,25 zł (słownie: jedenaście milionów czterysta pięćdziesiąt dwa tysiące pięćset dwadzieścia cztery złote, dwadzieścia pięć groszy) oraz koniecznością przygotowania i prowadzenia strategii i obrony interesów Miasta Poznania w procesie sądowym przed jego zdaniem nie należnym roszczeniem, również ze względu na skomplikowany charakter sprawy, proponuje się wybór konkretnego wykonawcy z uwagi na specyfikę zamówienia oraz wartość przedmiotu sporu - udzielenie niniejszego zamówienia innemu wykonawcy o nieznanym standardzie usług, specyficznego doświadczenia i renomy, mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonania wydatków, związanych w szczególności z prowadzeniem spraw Miasta Poznania. W związku z tym dokonano wyboru kancelarii prawnej BTK-Legal z siedzibą w Poznaniu - zaznajomionej w sprawach związanych z inwestycją ICHOT (podmiot świadczącym dotychczas usługi prawnicze w przedmiotowym zakresie, polegające na zastępstwie procesowym oraz doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, a także udzielaniu pomocy prawnej Zleceniodawcy w spornych sprawach rozliczeń inwestycji) oraz będącej pełnomocnikiem dysponującym odpowiednim zapleczem doradczym, do prowadzenia ww. sprawy. Wybór BTK-Legal jest rozwiązaniem celowym z punktu widzenia wcześniej poniesionych kosztów przygotowania strategii obrony interesów Miasta, efektywności, poziomu merytorycznego oraz systematyczności oraz wreszcie pozwoli na oszczędność czasu i środków finansowych wobec alternatywy wybory nowej kancelarii. Z uwagi na to, iż wcześniej zlecone sprawy są w toku i wyznaczone są terminy wiążące Zleceniodawcę, poszukiwanie innych podmiotów z zastosowaniem trybów przewidzianych przez ustawę Prawo zamówień publicznych jest niecelowe i może prowadzić do istotnych strat finansowych w budżecie Miasta. Nadmienić przy tym należy, iż konieczność zachowania przez BTK-Legal terminów realizacji czynności, do których niezbędna jest pomoc wybranej kancelarii jest od Zamawiającego niezależna. Istotnym elementem dla Zleceniodawcy jest przy tym stabilność przyjętej linii obrony lub koncepcji załatwienia określonej sprawy oraz terminowość wykonywanych poszczególnych, na bieżąco trwających czynności. W zakresie usługi zastępstwa procesowego oraz integralnego z nią doradztwa prawnego utrzymywanie ciągłości eliminuje lub co najmniej znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów mogących powodować utratę środków publicznych oraz umożliwia terminową realizację czynności.