Wynik przetargu

Adres: ul. Ludwika Kondratowicza 8, 03-242 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: dzial.zamowien.publicznych@brodnowski.pl
tel: +48223265353
fax: +48223265834
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 10785220110 Data Udzielenia: 2011-05-10
Rodzaj zamówienia: dostawy
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
33141000-0 Jednorazowe, niechemiczne artykuły medyczne i hematologiczne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Dostawa sprzętu jednorazowego dla Pracowni Hemodynamiki Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o. Hammer Med. Piotr R. Hammer
Łódź
26 000,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-05-10
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
331410000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
26 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
26 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
26 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
26 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: Dostawa sprzętu jednorazowego dla Pracowni Hemodynamiki Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o.


Numer ogłoszenia: 107852 - 2011; data zamieszczenia: 10.05.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Sp. z o.o., ul. Ludwika Kondratowicza 8, 03-242 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 32 53 53, faks 22 326 58 34.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Osoba prawna zaspokajająca potrzeby o charakterze powszechnym.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa sprzętu jednorazowego dla Pracowni Hemodynamiki Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Dostawa sprzętu jednorazowego dla Pracowni Hemodynamiki Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
33.14.10.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
Dostawa sprzętu jednorazowego dla Pracowni Hemodynamiki Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o.


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
05.04.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Hammer Med. Piotr R. Hammer, Ul. Jaracza 76, 90-251 Łódź, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 26007,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    26000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    26000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    26000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Wojewódzki Szpital Bródnowski SP ZOZ w Warszawie zaprzestał udzielania świadczeń zdrowotnych z dniem 31 grudnia 2010 r. i w jego miejsce rozpoczął działalność Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie. Ze względu na krótki czas do rozpoczęcia działalności nie jest możliwe przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień w trybie konkurencyjnym. Szpital świadczy usługi w zakresie lecznictwa ambulatoryjnego, specjalistyczne porady i konsultacje lekarskie, badania diagnostyczne i inne zabiegi medyczne, lecznictwa stacjonarnego w tym: hospitalizację, diagnozowanie i leczenie chorych w trybie całodobowym lub całodziennym w zakresie specjalności reprezentowanych przez oddziały szpitalne oraz udzielanie w wydzielonych jednostkach organizacyjnych Zakładu stacjonarnych świadczeń zdrowotnych jednodniowych w ramach specjalności reprezentowanych w Szpitalu. Zgodnie z uchwałą nr 4/10 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 18.01.2010 r. Szpital zapewni pacjentom korzystającym dotychczas ze świadczeń zdrowotnych dalsze, nieprzerwane ich udzielanie, bez ograniczeń dostępności, warunków udzielania i ich jakości w rodzajowo oznaczonym zakresie wynikającym ze statutu Szpitala od czasu przejęcia działalności medycznej. Data rozpoczęcia działalności medycznej nie była możliwa do przewidzenia z wcześniejszym wyprzedzeniem z uwagi na fakt, iż była zależna od wielu czynników, a w szczególności 1. Wydanie z dniem 23.12.2010 r. decyzji o wpisie do rejestru zakładu opieki zdrowotnej - Bródnowskiego Centrum Specjalistycznego (Zakładu utworzonego przez Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością). Wojewódzki Szpital Bródnowski w likwidacji z dniem 31.12.2010 r. na podstawie umowy przelewu wierzytelności i przejęcia długu przeniósł na utworzone Bródnowskie Centrum Specjalistyczne prawa i obowiązki wynikające z umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej. Zatem dopiero po tej dacie możliwe było rozpoczęcie działalności medycznej przez spółkę z jednoczesnym zakończeniem działalności przez Wojewódzki Szpital Bródnowski. 2. Otrzymanie przez Spółkę w dniu 23.12.2010 r. środków finansowych - kwoty podwyższonego kapitału zakładowego niezbędnych do rozpoczęcia udzielenia zamówień publicznych. Bez wyposażenia w środki finansowe spółka nie mogła zawierać jakichkolwiek umów niezbędnych do zabezpieczenia chociażby bieżących potrzeb związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych. 3. Podjęcie uchwały przez Radę Nadzorczą w dniu 28.12.2010 r. co do pozytywnej opinii w zakresie planu rzeczowo finansowego spółki na rok 2011 r., w którym to planie w tabeli nr III.2 zostały wskazane planowane koszty na rok 2011 a jednocześnie limity do zaciągania zobowiązań na rok 2011 r. Ustawa o finansach publicznych wymaga, aby Zamawiający będący jednostką sektora finansów publicznych zaciągał swoje zobowiązania finansowe w zakresie przewidzianym w planie jednostki. Jeśli zatem Zamawiający zaciąga zobowiązanie wykraczając poza plan finansowy dopuszcza się naruszenia dyscypliny finansów publicznych, również i w przypadku, gdy plan zostanie później zmieniony lub umowa później dostosowana do planu, o czym stanowi art. 11. ust. 1 wskazanej ustawy, który stanowi, iż Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest dokonanie wydatku ze środków publicznych bez upoważnienia albo z przekroczeniem zakresu upoważnienia. Wydatki publiczne mogą być dokonywane na cele i w wysokości przewidzianej w planie finansowym jednostki sektora finansów publicznych. Jednostki sektora finansów publicznych mogą zaciągać zobowiązania do sfinansowania do wysokości wynikającej z planu wydatków. W tym więc stanie faktycznym Zamawiający do momentu uchwalenia planu nie mógł rozpocząć procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych. Biorąc pod uwagę fakt, iż plan został zaopiniowany pozytywnie w dniu 28.12.2010 r., oraz z dniem 31.12.2010 r. zaprzestał świadczyć działalność medyczną Wojewódzki Szpital Bródnowski SP ZOZ, spółka rozpocząć musiała działalność z dniem 01.01.2011 r. W tych okolicznościach spółka nie miała niezbędnego czasu na przygotowanie i wszczęcie postępowań w trybach konkurencyjnych. Biorąc pod uwagę liczbę zamówień, których należy udzielić aby zabezpieczyć bieżące potrzeby w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych oraz fakt, iż większość z postępowań z uwagi na ich wartość powinno zostać ogłoszonych jako postępowania o wartościach powyżej progu, o którym mowa w przepisach Rozporządzenia wydanego na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy zasadne było podjęcie decyzji aby na okres przejściowy do 3 miesięcy od momentu rozpoczęcia działalności medycznej spółki spółka udzielała zamówień publicznych w trybie z wolnej ręki celem dokonania najpilniejszych zakupów takich jak: dostawy leków, materiałów opatrunkowych, wszczepialnych, szewnych itp., czy innych niezbędnych do zapewnienia artykułów celem świadczenia w sposób nieprzerwany działalności medycznej.