Wynik przetargu

Zamawiający:
Centrum Kultury Zamek
Adres: ul. Św. Marcin 80/82, Poznań, woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: zamowienia@ckzamek.pl
tel: 61 64 65 348
fax: 61 64 65 308
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 20937620120 Data Udzielenia: 2012-06-19
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
71248000-8 Nadzór nad projektem i dokumentacją
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Pełnienie nadzoru autorskiego, jako kontynuację umowy nr 58-DAU-2010, nad inwestycją pod nazwą: Przebudowa kompleksu Sali Wielkiej Centrum Kultury Zamek celem efektywnego wykorzystania dziedzictwa kulturowego TOYA DESIGN Tomasz Wojtkowiak
Poznań
78 000,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-06-19
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
712480000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
78 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
78 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
78 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
78 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Poznań: Pełnienie nadzoru autorskiego, jako kontynuację umowy nr 58-DAU-2010, nad inwestycją pod nazwą: Przebudowa kompleksu Sali Wielkiej Centrum Kultury Zamek celem efektywnego wykorzystania dziedzictwa kulturowego


Numer ogłoszenia: 209376 - 2012; data zamieszczenia: 19.06.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Centrum Kultury "Zamek", ul. Św. Marcin 80/82, 61-809 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 6465348, faks 061 6465308.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Samorządowa Instytucja Kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pełnienie nadzoru autorskiego, jako kontynuację umowy nr 58-DAU-2010, nad inwestycją pod nazwą: Przebudowa kompleksu Sali Wielkiej Centrum Kultury Zamek celem efektywnego wykorzystania dziedzictwa kulturowego.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Stwierdzanie, w toku wykonywania robót budowlanych, zgodności ich realizacji z projektem budowlanym zatwierdzonym w decyzji UA.V.A09/73510-3775/07 nr 3203/2007 z dnia 04.12.2007 r. oraz powstałymi na jego podstawie projektami wykonawczymi. 2. Wyjaśnianie wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań oraz uzupełniania szczegółów dokumentacji projektowej. 3. Uzgadnianie, na wniosek Zamawiającego lub Inwestora Zastępczego, możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej w zakresie materiałów i konstrukcji oraz rozwiązań technicznych i technologicznych. 4. Czuwanie, by zakres wprowadzonych zgodnie z punktem poprzedzającym zmian nie spowodował istotnej zmiany zatwierdzonego projektu budowlanego. 5. Udział w komisjach i naradach technicznych organizowanych przez Zamawiającego w miejscu i terminach określonych przez Zamawiającego. Pozostały zakres określa protokół z negocjacji i umowa..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.24.80.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013, osi priorytetowej XI Kultura i dziedzictwo kulturowe, 11.1 Ochrona i zachowanie dziedzictwa kulturowego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
24.05.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • TOYA DESIGN Tomasz Wojtkowiak, ul. Marcina Kasprzaka 19/6, 60-236 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 84533,34 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    78000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    78000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    78000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie prawne: Zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: przeprowadzono konkurs, o którym mowa w art. 110, w którym nagrodą było zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki autora wybranej pracy konkursowej. Niniejsze negocjacje stanowią wypełnienie przyrzeczenia udzielonego w konkursie rozstrzygniętym dnia 29.06.2007 r., w którym nagrodą było zaproszenie do negocjacji w sprawie sporządzenia projektu oraz sprawowania nadzoru autorskiego nad realizacją projektu. Niniejsze negocjacje prowadzone są również ze względu na powstałe w toku inwestycji zmiany projektu, w trybie art. 67 ust. 1 p. 1 pp. b ustawy Prawo zamówień publicznych, ze względu na ochronę praw autorskich Wykonawcy, który jest autorem projektu. Niniejsza negocjacje dotyczą zamówienia dodatkowego, dla dotychczasowego wykonawcy usług, którego wartość nie przekracza 50 procent wartości zamówienia podstawowego, a które stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, tj. przedłużenia okresu realizacji inwestycji ze względu na konieczność przeprowadzenia dodatkowych robót budowlanych oraz sporządzenia nowej dokumentacji projektowej i wykonawczej. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego i z przyczyn gospodarczych wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów związanych z opóźnieniem inwestycji, przestojem prac budowlanych oraz kosztami wynikającymi z konieczności odpłatnego akceptowania zmian w zakresie prawa autorskiego przez projektanta w przypadku, gdy nadzór sprawował by inny podmiot - co oznacza, iż spełnione są przesłanki przewidziane w art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. W związku z powyższym, należy stwierdzić, iż występują kumulatywnie trzy przesłanki zawarcia umowy w trybie zamówienia z wolnej ręki przewidziane w art. 67 ustawy Prawo zamówień publicznych. Uzasadnienie faktyczne: W części A - REGULAMIN KONKURSU. POSTANOWIENIA OGÓLNE. USTALENIA FORMALNO - PRAWNE, w pkt. 3 tego regulaminu istnieje zapis: Celem konkursu jest wyłonienie projektanta, zespołu projektowego, który zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 roku Nr 19, poz. 177 z późniejszymi zmianami) otrzyma zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na opracowanie projektu budowlanego oraz dokumentacji niezbędnej do realizacji inwestycji, a także pełnienie nadzoru autorskiego, a w pkt. 6 regulaminu zostało zapisane: Nadzór autorski będzie przedmiotem oddzielnej umowy zawartej z autorem projektu. Ogłoszenie o konkursie ukazało się w Biuletynie Zamówień Publicznych nr 51 z dnia 08.03.2007 pod pozycją 16081 i ogłoszenie o wynikach konkursu ukazało się w Biuletynie Zamówień Publicznych z dnia 11.07.2007 pod pozycją nr 116766 oraz zakończone umową nr 28/DAU/2007 z dnia 10.07.2007 r. Strony zawarły 9 listopada 2010 r. umowę nr 58/DAU/2010 o sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją projektu pn. Przebudowa kompleksu Sali Wielkiej CK Zamek celem efektywnego wykorzystania dziedzictwa kulturowego - na planowany czas realizacji tego projektu, tj. do 30 maja 2012 r. Ponieważ przygotowanie projektu przebudowy w znacznej części opierało się na ocenie wyglądu i pomiarach widocznych elementów budynku, to w toku prac rozbiórkowych ujawnione zostały znaczące różnice pomiędzy stanem przyjętym jako właściwy przed rozpoczęciem prac, a stanem faktycznym, wynikającym z dokonanych wcześniej czterech znanych poważnych przebudów, które nie były właściwie dokumentowane pod kątem dokonywanych zmian lub których dokumentacja została zniszczona albo zaginęła. Przebudowy miały miejsce: w okresie II Wojny Światowej, po II Wojnie Światowej (odbudowa po zniszczeniach wojennych), w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych XX wieku. Koniecznym więc stało się równoległe prowadzenie prac budowlanych i projektowych, na bieżąco korygujących uprzednio przyjęte rozwiązania projektowe. Różnice pomiędzy założeniami a stanem faktycznym spowodowały konieczność przeprowadzenia ekspertyz dotyczących stanu technicznego oraz nośności elementów konstrukcji istniejącego budynku. Wyniki przeprowadzonych ekspertyz spowodowały konieczność wprowadzenia zmian w sposobie realizacji robót budowlanych. Spowodowały również konieczność przeprowadzenia prac rozbiórkowych w znacznie zwiększonym zakresie. Zwiększony zakres prac rozbiórkowych spowodował zmiany w przyjętym pierwotnie harmonogramie prac. Również przyjęte założenia projektowe nie zakładały potrzeby ingerencji w zabytkowy sufit podwieszony Sali Marmurowej (jedna z sal z Kompleksu Sali Wielkiej). Ekspertyza stanu technicznego konstrukcji nośnej stropu, do którego zamocowany był ww. sufit, wykazała konieczność jej demontażu i wykonania tejże konstrukcji na nowo. Jednocześnie rzeczywisty stan przestrzeni międzystropowych oraz dawnych kanałów wentylacyjnych, pierwotnie przewidzianych do wykorzystania w nowym systemie wentylacji, okazał się tak dalece zły, że wykluczył możliwość ich wykorzystania. W tej sytuacji jedynym możliwym rozwiązaniem pozostało wykonanie prac rozbiórkowych sufitu podwieszonego i głównego stropu nośnego oraz wykonanie tych elementów na nowo. Jednocześnie z uwagi na zabytkowy charakter sufitu podwieszonego, koniecznym stało się uzyskanie zgody Miejskiego Konserwatora Zabytków. W tym stanie rzeczy doszło do wstrzymania robót budowlanych w powyższym zakresie, a Miejski Konserwator Zabytków dniu 06.03.2012 r. wydał stosowną decyzję, umożliwiającą wznowienie robót w tym obszarze, przy czym w decyzji tej uzależnił dopuszczalność wznowienia prac od podjęcia przez Inwestora (Zamawiającego) zobowiązania wykonania dodatkowych prac konserwatorskich, polegających na dokładnym odtworzeniu zabytkowego sufitu Sali Marmurowej. Wstrzymanie robót budowlanych oraz konieczność wykonania zwiększonego zakresu robót o, wynikające z ekspertyzy konstrukcyjnej, opinii rzeczoznawcy p.poż. i ww. decyzji Miejskiego Konserwatora Zabytków, prace konstrukcyjne i konserwatorskie, odtwarzające zabytkowy sufit Sali Marmurowej spowodowała, że niezbędnym okazało się ustalenie nowego terminu wykonania przedmiotu umowy z generalnym wykonawcą. Ustalono, że termin wykonania zamówienia ulega zmianie i ostatecznym terminem zakończenia robót jest dzień 30 listopada 2012 roku.