Wynik przetargu

Adres: ul. Kopcińskiego 29, 90-142 Łódź, woj. łódzkie
Dane kontaktowe: email: a.sawicka@lcdnikp.elodz.edu.pl
tel: 426 783 378
fax: 426 780 798
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 7834420120 Data Udzielenia: 2012-03-14
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
80000000-4 Usługi edukacyjne i szkoleniowe
80100000-5 Usługi szkolnictwa podstawowego
80410000-1 Różne usługi szkolne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu Matura - pierwszy krok do kariery współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Priorytetu IX, Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z matematy Joanna Dominiak
Łódź
1 920,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-03-14
Dotyczy cześci nr:
49
Kody CPV:
800000004
801000005
804100001
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
1 920,00 zł
Minimalna złożona oferta:
1 920,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
1 920,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
1 920,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Łódź: Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu Matura - pierwszy krok do kariery współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Priorytetu IX, Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.


Numer ogłoszenia: 78344 - 2012; data zamieszczenia: 14.03.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, ul. Kopcińskiego 29, 90-142 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6783378, faks 042 6780798.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: jednostka samorządu terytorialnego nieposiadająca osobowości.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu Matura - pierwszy krok do kariery współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Priorytetu IX, Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu Matura - pierwszy krok do kariery współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Priorytetu IX, Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki część 49.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5, 80.41.00.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Priorytetu IX, Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
49   


Nazwa:
Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu Matura - pierwszy krok do kariery współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Priorytetu IX, Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z matematyki dla uczniów Technikum nr 5


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
14.12.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Joanna Dominiak, ul. Rojna 26 m 41, 91-134 Łódź, kraj/woj. łódzkie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1560,96 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    1920,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    1920,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    1920,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Usługa edukacyjna, będąca przedmiotem niniejszego zamówienia, należy do usług niepriorytetowych (CPV 80100000-5, kategoria 24) o których mowa załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i nie priorytetowym (Dz. U. Nr 12 poz. 68). Zgodnie z art.5 ust.1 a) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych, w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1 (usługi niepriorytetowe wskazane w załączniku nr2 do rozporządzenia), zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Postępowanie zostało wszczęte w trybie zamówienia z wolnej ręki, na podstawie art. 66 w związku z art. 5 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ wystąpił uzasadniony przypadek, o którym mowa w art. 5 ust.1a ustawy, a jest nim konieczność celowego i efektywnego dokonywania wydatków. W ramach projektu Matura - pierwszy krok do kariery współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Priorytetu IX, Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Zamawiający przewidział zorganizowanie i przeprowadzenie w szkołach zajęć z matematyki i geografii. Zajęcia te zgodnie z założeniami projektu mają określony cel - mają przygotować uczniów z określonych szkól, o zróżnicowanych umiejętnościach i zdolnościach, u których występują duże dysproporcje edukacyjne, do egzaminu maturalnego. Przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego powinno odbywać się z uwzględnieniem ich aktualnego stanu wiedzy, posiadanych wiadomości i predyspozycji. Osoba prowadząca zajęcia powinna posiadać wiedzę o zróżnicowaniu umiejętności i zdolności oraz dysproporcjach między uczniami, tak by prowadzenie zajęć prowadziło do osiągnięcia celów określonych w projekcie. Dla osiągnięcia tego celu zasadnym jest aby zajęcia z danych przedmiotów prowadzili nauczyciele, którzy na co dzień prowadzą je z uczniami w danej szkole, ponieważ najlepiej znają ich potrzeby edukacyjne. Jednym z działań opisanych w projekcie było przygotowanie programów zajęć dostosowanych do potrzeb, aspiracji i możliwości uczniów. Nie budzi wątpliwości, że potrzeby, aspiracje i możliwości uczniów znają najlepiej ich dotychczasowi nauczyciele. Nauczyciele ci, znający specyfikę szkół, a także konkretnych uczniów opracowują treści kształcenia i prowadzą zajęcia zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami uczniów tak aby zajęcia były ciekawe, dawały wymierne korzyści, a także zbliżały i budowały autorytet nauczyciela. Wybór nauczycieli znających możliwości uczniów jest tym bardziej zasadny biorąc pod uwagę grupy docelowe realizowanego projektu. Projektem objęci są bowiem także uczniowie niepełnosprawni oraz uczniowie o specjalnych i specyficznych potrzebach edukacyjnych, uczniowie mający problemy w nauce, uczniowie pochodzący z rodzin dysfunkcyjnych oraz zagrożeni przerwaniem nauki. Efektywne dotarcie do takich uczniów wymaga szczegółowej znajomości ich problemów, środowisk w których żyją, przyczyn słabych wyników w nauce, dysfunkcji rodzinnych czy przyczyn, które powodują, że zagrożona jest ich dalsza edukacja. Z uwagi na fakt, że uczniowie często pochodzą z rodzin niewydolnych wychowawczo, zmuszeni są poprzez warunki materialne podejmować pracę, co wiąże się ze zwiększeniem obowiązków, a to z kolei prowadzi do zagrożenia przerwania nauki . Nauczyciele mający codzienny kontakt z uczniami mogą błyskawicznie reagować na takie zjawiska, wspierać ucznia, przeprowadzać dodatkowe konsultacje. Niebagatelne znaczenie ma fakt, że nauczyciele wybrani w niniejszym postępowaniu znają założenia projektu, to bowiem głównie w oparciu o analizy przeprowadzone przez szkoły i nauczycieli zostały wypracowane założenia projektu, cele jakie wraz z jego zakończeniem powinny zostać osiągnięte oraz metody ich osiągnięcia. Dodatkowo wszyscy nauczyciele spełniają warunek posiadani doświadczenia w prowadzeniu zajęć przygotowujących do egzaminu maturalnego oraz znają i potrafią korzystać z metod nauczania określonych w projekcie (uczenie przez odkrywanie, uczenie przez działania, uczenie przez przyswajanie, uczenie przez przeżywanie). Co więcej nauczyciele mają doświadczenie w przeprowadzaniu egzaminu maturalnego, co pozwala na przekazanie uczniom dodatkowych wiadomości i ułatwia odpowiednie planowanie zajęć i wybór ich tematyki. Powierzenie poszczególnych części zamówienia kadrze nauczycielskiej pracującej z uczniami w danej szkole umożliwi także organizowanie zajęć bezpośrednio przed lub po zajęciach szkolnych, z uwzględnieniem planu szkolnego zajęć, bez konieczności dodatkowego powrotu ucznia do szkoły na zajęcia. W przypadku niektórych uczniów technikum jest to tym bardziej zasadne, że mimo iż są uczniami podejmują różne prace zarobkowe i możliwości uczęszczania przez nich na zajęcia są ograniczone do godzin następujących bezpośrednio po lekcjach. Ponadto praca w ramach projektu w macierzystej szkole pozwala nauczycielom natychmiast reagować na każdą zmianę w planie lekcji jak również zaproponować uczniom inny termin odpracowania zajęć w przypadku gdy nie mogą się one odbyć zgodnie z harmonogramem na skutek nieprzewidzianych zdarzeń (np. choroby). Dodatkowo nauczyciele pracujący w danych szkołach mogą na co dzień współpracować z innymi nauczycielami w szkole, a także wychowawcami. Udział w organizowanych przez szkołę zebraniach i konsultacjach dla rodziców daje też możliwość bezpośrednich kontaktów z rodzicami, czy też prawnymi opiekunami uczniów. Nauczyciele pracujący w danej szkole znają bazę dydaktyczną danej szkoły i mogą z niej swobodnie korzystać (np. wykorzystywać pracownie komputerowe i prowadzić zajęcia z wykorzystaniem technologii informatycznych) bez konieczności wydatkowania przez Zamawiającego dodatkowych środków. W przypadku uczniów techników, których zajęcia są związane z miernictwem istnieje potrzeba korzystania z laboratoriów, do których wybrani nauczyciele mają swobodny dostęp. Reasumując, wskazać należy raz jeszcze, że uzasadnieniem zastosowania trybu z wolnej ręki jest zarówno fakt,że kadra nauczycielska poza tym, że posiada wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe, lecz przede wszystkim dysponuje unikalną znajomością bezpośrednich beneficjentów projektu, ich potrzeb edukacyjnych i pedagogicznych. Nie bez znaczenia jest specyfika projektu i szczególne potrzeby uczniów, bardziej znane uczącym ich od kilku lat nauczycielom pracującym w szkołach biorących udział w projekcie. Daje to podstawę do przyjęcia, że zostanie osiągnięty podstawowy cel projektu, przy udziale wskazanych przez zamawiającego wykonawców. Zdaniem zamawiającego zasadność skorzystania z art. 5 ust. 1a, z powodów wyżej opisanych, ściśle koresponduje z celowym, oszczędnym i efektywnym dokonywaniem wydatków podczas realizacji projektu.