Wynik przetargu

Adres: ul. Świdnicka 51, 58-200 Dzierżoniów, woj. dolnośląskie
Dane kontaktowe: email: kzawila@dzierzoniow.sr.gov.pl
tel: 74 633 41 31; 633 41 60
fax: 74 633 41 90
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 35041420120 Data Udzielenia: 2012-09-17
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
zamówienie dodatkowe na roboty budowlane, związane z zadaniem pn: Remont elewacji budynku typu LIPSK w Sądzie Rejonowym w Dzierżoniowie, przy ul. Świdnickiej 51; powierzchnia elewacji 3781,46 m2 SKANSKA S.A.
Warszawa
98 586,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-09-17
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
450000007
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
98 587,00 zł
Minimalna złożona oferta:
98 587,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
98 587,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
98 587,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Dzierżoniów: zamówienie dodatkowe na roboty budowlane, związane z zadaniem pn: Remont elewacji budynku typu LIPSK w Sądzie Rejonowym w Dzierżoniowie, przy ul. Świdnickiej 51; powierzchnia elewacji 3781,46 m2


Numer ogłoszenia: 350414 - 2012; data zamieszczenia: 17.09.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Sąd Rejonowy w Dzierżoniowie, ul. Świdnicka 51, 58-200 Dzierżoniów, woj. dolnośląskie, tel. 74 8326501, faks 74 8326124.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
zamówienie dodatkowe na roboty budowlane, związane z zadaniem pn: Remont elewacji budynku typu LIPSK w Sądzie Rejonowym w Dzierżoniowie, przy ul. Świdnickiej 51; powierzchnia elewacji 3781,46 m2.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia dodatkowego jest wykonanie robót budowlanych związanych z realizacją zadania pod nazwą: Remont elewacji budynku typu LIPSK w Sądzie Rejonowym w Dzierżoniowie, przy ul. Świdnickiej 51; powierzchnia elewacji 3781,46 m2 Roboty budowlane, stanowiące przedmiot zamówienia dodatkowego, polegać będą na: Demontażu i utylizacji sufitów wraz z robotami zabezpieczającymi Zabezpieczeniu przestrzeni międzysufitowej przed zapyleniem Demontażu i utylizacji wełny Demontażu i montażu lamp oświetleniowych Szczegółowy zakres rzeczowy i jakościowy robót budowlanych objętych przedmiotowym zamówieniem dodatkowym został przedstawiony w kosztorysie ofertowym na roboty dodatkowe, stanowiącym załącznik do protokołu konieczności z dnia 28 sierpnia 2012 r..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
13.09.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • SKANSKA S.A., ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 80151,91 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    98586,85


  • Oferta z najniższą ceną:
    98586,85
    / Oferta z najwyższą ceną:
    98586,85


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamawiający w przedmiocie udzielenia zamówienia dodatkowego związany jest przepisami Ustawy prawo zamówień publicznych. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP zamawiający może w trybie zamówienia z wolnej ręki udzielić dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub też, gdy wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Do udzielenia zamówienia dodatkowego konieczne jest więc spełnienie łącznie kilku przesłanek. -Przedmiotem zamówienia dodatkowego mogą być jedynie usługi lub roboty budowlane. -Wykonanie zamówienia dodatkowego można powierzyć wyłącznie wykonawcy realizującemu zamówienie podstawowe. -Zamówienia dodatkowe wykraczają poza zakres przedmiotu zamówienia określony w SIWZ i załączonej dokumentacji projektowej. -Wartość robót objętych zamówieniem dodatkowym nie może łącznie przekraczać 50 % wartości zamówienia podstawowego. -Zamówienia dodatkowe odnoszą się do robót niezbędnych do prawidłowego realizowania zamówienia podstawowego, co oznacza, że bez wykonania zamówienia dodatkowego wykonawca nie jest w stanie zrealizować umowy o zamówienie publiczne albo nie może jej wykonać należycie. -Wykonanie zamówienia dodatkowego staje się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, która powinna mieć charakter obiektywny i bezwzględny oraz wynikać z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od zamawiającego, który przy dochowaniu należytej staranności na etapie przygotowania zamówienia nie mógł ich przewidzieć (tak m.in. uchwała KIO z dnia 19 grudnia 2011 r. KIO/KD 95/11, LEX nr 1103454). -Udzielenie zamówienia dodatkowego jest dopuszczalne, gdy z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub też, gdy wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Możliwe jest wystąpienie obu tych sytuacji jednocześnie. Na podstawie zapisów w protokołach konieczności, opracowanych przez Komisję, w skład której wchodzą przedstawiciele dotychczasowego Wykonawcy i Zamawiającego, a także Inspektor Nadzoru i Projektanta, Komisja Przetargowa stwierdza, iż zachodzą następujące przesłanki do udzielenia zamówienia dodatkowego: -Przedmiotem zamówienia dodatkowego są roboty budowlane. -Komisja sporządzająca protokoły konieczności wnosi o udzielenie zamówienia dodatkowego dotychczasowemu Wykonawcy tj. SKANSKA S.A., realizującemu zadanie pn. Remont elewacji budynku typu LIPSK w Sądzie Rejonowym w Dzierżoniowie przy ul. Świdnickiej 51; powierzchnia elewacji 3781,46 m2. -Z przedłożonych protokołów konieczności wynika, że podczas realizacji zadań rozbiórkowych stwierdzono, iż niezbędne jest wykonanie dodatkowych robót polegających na: demontażu i utylizacji sufitów wraz z robotami zabezpieczającymi; zabezpieczeniu przestrzeni międzysufitowej przed zapyleniem; demontażu i utylizacji wełny; demontażu i montażu lamp oświetleniowych, tj. prac nie objętych zamówieniem podstawowym i nie ujętych w pierwotnej dokumentacji projektowej. Z protokołu konieczności z dnia 9 sierpnia 2012 r. wynika, iż po rozpoczęciu demontażu istniejącej elewacji (E3 wg dokumentacji) okazało się, że warstwy elewacji w części nad oknem różnią się od warstw występujących w pasie podokiennym, przez co należy zastosować różne metody demontażu istniejących warstw (zwłaszcza płyt azbestowych), podczas gdy projekt przewidywał jedną metodę demontażu - z rusztowania z zewnątrz. Rozpoczęcie prac ujawniło zatem potrzebę przeprowadzenia w/w prac dodatkowych od wewnątrz pomieszczeń budynku, tj. prac, które nie są objęte zamówieniem podstawowym. -Prace dodatkowe dotychczasowy Wykonawca oszacował na kwotę 98.586,85 zł, co nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego (5.646.960,17 zł). Szacunkowa wartość zamówienia dodatkowego stanowi 1,75 % wartości zamówienia podstawowego. -Kontynuowanie prac bez uwzględniania wskazanych robót dodatkowych nie jest możliwe, gdyż wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne dla prawidłowej, zgodnej ze sztuką budowlaną realizacji zamówienia podstawowego, a więc dla osiągnięcia celu umowy o roboty budowlane. Niedopuszczalna jest bowiem sytuacja, w której dotychczasowa elewacja, zawierająca m.in. azbest, nie zostanie w całości zdemontowana i usunięta, co miałoby miejsce w przypadku nie wykonania prac dodatkowych. Nie jest dopuszczalne również pozostawienie niezabudowanych pomieszczeń, które uległy rozbiórce w celu usunięcia azbestu. Zatem zamówienie dodatkowe jest warunkiem koniecznym dla wykonania zamówienia podstawowego, tj. remontu elewacji. -Konieczność demontażu części sufitów podwieszanych, zabezpieczenia przestrzeni międzysufitowej przed zapyleniem, demontażu i utylizacji wełny oraz demontażu i montażu lamp oświetleniowych powstała w trakcie realizacji zamówienia podstawowego, w wyniku demontażu istniejącej elewacji. Zamawiający, pomimo dołożenia należytej staranności w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia, nie był w stanie wcześniej przewidzieć wystąpienia tych okoliczności. Dokumentacja projektowa została sporządzona po dokonaniu odkrywek elewacji budynku przez pracownię projektową posiadającą do tego odpowiednie uprawnienia i kwalifikacje. Zamawiający nie był w stanie przewidzieć, że innych metod pracy wymagała będzie rozbiórka elewacji pod oknami i nad oknami. -Ze względu na charakter prac dodatkowych wykonanie remontu elewacji (zamówienia podstawowego) jest uzależnione od wykonania wyżej wymienionych robót dodatkowych (zamówienia dodatkowego). Z uwagi na specyfikę robót dodatkowych, które są ściśle powiązane z robotami wykonywanymi w ramach zamówienia podstawowego, gdyż stanowią część pewnego procesu remontowego i de facto stanowią rozszerzenie pewnego etapu prac, którego nie dało się wcześniej przewidzieć, nie jest możliwe zlecenie tychże robót dodatkowych innemu wykonawcy na tym etapie remontu elewacji.