Wynik przetargu

Adres: Powstańców Śląskich 186, 53-139 Wrocław, woj. dolnośląskie
Dane kontaktowe: email: zamowienia.wroclaw@gddkia.gov.pl
tel: +48713347300
fax: +48713347363
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 38446020100 Data Udzielenia: 2010-11-26
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45233110-3 Roboty w zakresie budowy autostrad
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
wykonanie dodatkowych robót budowlanych dla zadania pn.: ZAPROJEKTOWANIE I ZBUDOWANIE AUTOSTRADOWEJ OBWODNICY WROCŁAWIA CZĘŚĆ 1 ZAMÓWIENIA. ŁĄCZNIK KOBIERZYCE OD KM 0+000,00 DO KM 2+489,45 ORAZ AUTOSTRADA A8 OD KM 1+603,81 DO KM 13+500. Zamówieni Budimex Spółka Akcyjna
Warszawa
9 641 591,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2010-11-26
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
452331103
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
9 641 591,00 zł
Minimalna złożona oferta:
9 641 591,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
9 641 591,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
9 641 591,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Wrocław: wykonanie dodatkowych robót budowlanych dla zadania pn.: ZAPROJEKTOWANIE I ZBUDOWANIE AUTOSTRADOWEJ OBWODNICY WROCŁAWIA CZĘŚĆ 1 ZAMÓWIENIA. ŁĄCZNIK KOBIERZYCE OD KM 0+000,00 DO KM 2+489,45 ORAZ AUTOSTRADA A8 OD KM 1+603,81 DO KM 13+500. Zamówienie polega na wykonaniu elementów ekranów akustycznych podlegających zmianie: 1. Pali prefabrykowanych pod ekrany ekustyczne; 2. Studni betonowych w miejscu pali prefabrykowanych; 3. Zmiana gabarytów oczepów pali; 4. Zmiana parametrów oraz kształtu okładziny.


Numer ogłoszenia: 384460 - 2010; data zamieszczenia: 26.11.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu, ul. Powstańców Śląskich 186, 53-139 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3347370, faks 071 334 73 63, 367 17 69.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
wykonanie dodatkowych robót budowlanych dla zadania pn.: ZAPROJEKTOWANIE I ZBUDOWANIE AUTOSTRADOWEJ OBWODNICY WROCŁAWIA CZĘŚĆ 1 ZAMÓWIENIA. ŁĄCZNIK KOBIERZYCE OD KM 0+000,00 DO KM 2+489,45 ORAZ AUTOSTRADA A8 OD KM 1+603,81 DO KM 13+500. Zamówienie polega na wykonaniu elementów ekranów akustycznych podlegających zmianie: 1. Pali prefabrykowanych pod ekrany ekustyczne; 2. Studni betonowych w miejscu pali prefabrykowanych; 3. Zmiana gabarytów oczepów pali; 4. Zmiana parametrów oraz kształtu okładziny..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
wykonanie dodatkowych robót budowlanych dla zadania pn.: ZAPROJEKTOWANIE I ZBUDOWANIE AUTOSTRADOWEJ OBWODNICY WROCŁAWIA CZĘŚĆ 1 ZAMÓWIENIA. ŁĄCZNIK KOBIERZYCE OD KM 0+000,00 DO KM 2+489,45 ORAZ AUTOSTRADA A8 OD KM 1+603,81 DO KM 13+500. Zamówienie polega na wykonaniu elementów ekranów akustycznych podlegających zmianie: 1. Pali prefabrykowanych pod ekrany ekustyczne; 2. Studni betonowych w miejscu pali prefabrykowanych; 3. Zmiana gabarytów oczepów pali; 4. Zmiana parametrów oraz kształtu okładziny..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.23.31.10-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.11.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Budimex Spółka Akcyjna, ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 7902945,56 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    9641591,14


  • Oferta z najniższą ceną:
    9641591,14
    / Oferta z najwyższą ceną:
    9641591,14


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W wyniku rozstrzygniętego przetargu ograniczonego pn. - Zaprojektowanie i zbudowanie autostradowej obwodnicy Wrocławia, GDDKiA Oddział Wrocław zawarł z wyżej wskazanym wykonawcą w dniu 6 października 2008 r. umowę na realizację przedmiotowego zadania dla części 1 -umowa GDDKiA O/Wr 51-1/PO/R/R2/2008 z dnia 6 października 2008 r. Postanowienia Umowy zobowiązują Wykonawcę do opracowania na podstawie otrzymanego od Zamawiającego Programu Funkcjonalno - Użytkowego (Projektu Budowlanego), projektu wykonawczego i realizację na jego podstawie robót budowlanych. Do przetargu Wykonawcy wyceniali zakres robót wskazany w przekazanym przez Zamawiającego przedmiarze robót. Strony ustaliły w umowie, iż obowiązującą formą rozliczania jest wynagrodzenie kosztorysowe. Pale prefabrykowane pod ekrany akustyczne; zmiana gabarytów oczepów pali W dniu 7 lipca 2009 r. weszło w życie Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 marca 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. nr 56 poz.461). Rozporządzenie to wprowadza do stosowania w projektowaniu m. in. normę obciążenia wiatrem PN-EN 1991-1-4: 2008; Tytuł Eurokod 1: Oddziaływania na konstrukcje - Część 1-4: Oddziaływania ogólne - Oddziaływania wiatru. W związku z powyższym nastąpiła konieczność wycofania, najpóźniej do marca 2010 r., sprzecznych z nią norm krajowych. Z tego powodu przestała obowiązywać norma PN-77-B-02011 Obciążenia w obliczeniach statycznych. Obciążenie wiatrem, na podstawie której zostały zaprojektowane ekrany akustyczne w Projekcie Budowlanym. Norma PN-EN 1991-1-4: 2008 wprowadza następujące zmiany w stosunku do Polskiej Normy PN-77-B-02011: zwiększony współczynnik bezpieczeństwa z 1,3 do 1,5; zwiększenie obciążenia jednostkowego w pierwszej strefie obciążenia wiatrem z 0,25 kN/m2 na 0,30 kN/m2; znaczące zróżnicowanie obciążenia strefy końcowej ścian wolnostojących; zwiększenie wpływu nasypu na parcie wiatru na jego krawędzi. W wyniku dokonanych obliczeń statyczno - wytrzymałościowych przeprowadzonych na podstawie aktualnej normy oraz po analizie lokalnych warunków gruntowych i materiału nasypu zostały przyjęte ostateczne długości pali. Wyniki obliczeń wykazały także konieczność zastosowania ukośnych pali kozłowych. Były one przewidziane w PB dla ekranów o wysokości 7 i 8 m. Ze względu na zwiększone obciążenia wiatrem, wprowadzono pale w układzie kozłowym także dla podpór ekranów o wys. 6 m. Ponad to pierwsze pale w strefie skrajnej dla wszystkich wysokości także zostały rozwiązane, jako układ kozłowy. W efekcie, ilość pali prefabrykowanych w projekcie wykonawczym wzrosła w stosunku do ilości przedstawionej w projekcie budowlanym o 845 sztuk. Wyniki obliczeń statyczno - wytrzymałościowych, uwzględniające zmienioną normę wiatrową, są także podstawą do zmiany w zakresie gabarytów oczepów pali. Oczepy przyjęte w projekcie budowlanym uniemożliwiają, z uwagi na zbyt małe rozmiary, połączenie pali lub grupy pali z oczepami. Prace objęte umową dodatkową nie są przewidziane do wykonania przez umowę podstawową. Konieczność ich wykonania powstała po zawarciu umowy podstawowej, a żadna ze stron kontraktu nie mogła przewidzieć potrzeby wykonania dodatkowego zakresu prac przed zawarciem umowy, z uwagi na zmianę stanu prawnego jaka miała miejsce po zawarciu umowy o realizację inwestycji. Studnie betonowe w miejscu pali prefabrykowanych Na etapie opracowania Projektu budowlanego nie zachodziła konieczność przeliczania długości pali żelbetowych (wytyczne do projektowania nie narzucają takiego obowiązku) pod ekrany akustyczne. Ich długość w Projekcie budowlanym została przyjęta orientacyjnie, w oparciu o wskaźniki takie jak strefa, w której pal jest usytuowany, wysokość ekranu itp. Przystępując do opracowania Projektu Wykonawczego w/w założenia należało przeliczyć, biorąc pod uwagę warunki geologiczne, nową normę wiatrową oraz inne dane wyjściowe, które wpłynęły na ostateczną długość pali. Długość pali w przeważającej liczbie wzrosła do 11 m, a w ekstremalnych przypadkach do 14. Po zebraniu danych okazało się, że o ile w przypadku pala o długości 6m nie zachodziła kolizja z urządzeniami podziemnymi takimi jak gazociągi, przepusty dla zwierząt, wodociągi itp., to w przypadku pali docelowych o w/w długościach wystąpiła kolizja. W tych miejscach konieczne jest przyjęcie rozwiązania w postaci studni fundamentowych, które dzięki dużej średnicy, generującej zdecydowanie większą płaszczyznę pobocznicy współpracującej z gruntem, wymagają zdecydowanie mniejszej długości (zamiast 11 m pala stosuje się studnie o głębokości h=3m). Stosowanie studni w miejscach kolizyjnych zostało wprowadzone do Dokumentacji Wykonawczej. Jak wskazano powyżej, przyjęta przez Zamawiającego formuła realizacji przedmiotowej inwestycji zakłada realizację robót budowlanych na podstawie opracowanych przez wykonawcę projektów wykonawczych. Podstawą ich wykonania (projektów wykonawczych) jest przekazany przez zamawiającego projekt budowlany. Na etapie opracowywania projektu budowlanego, z uwagi na jego ogólny charakter, Zamawiający nie mógł przewidzieć konieczności wykonania studni betonowych. Zmiana warunków jaka nastąpiła po zawarciu umowy - zmiana normy wiatrowej, wykonane obliczenia szczegółowe - spowodowała konieczność wykonania innego sposobu posadowienia pali ekranów akustycznych z uwagi na powstałe kolizje. Wykonanie robót jest niezbędne do wykonania prac objętych umową podstawową. Zmiana parametrów oraz kształtu okładziny ekranu akustycznego Projekt budowlany przewidywał budowę ekranów akustycznych wykonanych z prefabrykowanych elementów żelbetowych, pokrytych od strony drogi, płaską okładziną dźwiękochłonną - płytki dźwiękochłonne wiórowo - cementowe. Część rysunkowa projektu określała grubość okładziny dźwiękochłonnej na około 5 cm. Jednocześnie zamawiający wskazywał, iż należy także brać pod uwagę parametr dźwiękochłonności okładziny, tak aby zapewnić minimalny wskaźnik pochłaniania przez nią dźwięku na poziomie minimum 6 dB. Przedmiar dostarczony przez zamawiającego wskazywał na okładzinę grubości 5 cm, przy jednoczesnym wymogu przestrzegania pozostałych zapisów dokumentacji przetargowej. Projekt budowlany w zakresie akustyki ekranów, zawierał obliczenia akustyczne ekranów w ciągu AOW, na podstawie którego projektant przyjął powyższe rozwiązanie. Rozwiązania w zakresie ekranów akustycznych przyjęte w projekcie budowlanym, z uwagi na charakter projektu budowlanego, miały charakter ogólny, wymagającym uszczegółowienia na etapie opracowywania projektu wykonawczego. Wykonawca po podpisaniu umowy przystąpił we własnym zakresie do opracowywania projektów wykonawczych ekranów akustycznych. W trakcie ich opracowywania, wykonawca poddał badaniom laboratoryjnym okładzinę o grubości 6 cm (projekt budowlany przewidywał grubość około 5 cm). Wyniki badań nie potwierdziły spełniania przez badaną wykładzinę wymaganego poziomu pochłaniania dźwięku. Konieczne stało się zwiększenie grubości okładziny. Wykonawca przyjął rozwiązanie polegające na montażu okładziny w sposób trapezowy, z jednoczesnym miejscowym zwiększeniem grubości okładziny z 5 do 10 cm, co powoduje iż średnia grubość okładziny dźwiękochłonnej wzrasta z zakładanych około 5 cm do 7,5 cm. Takie rozwiązanie zapewnia, co potwierdzają ponowne badania laboratoryjne wykonane przez wykonawcę, osiągnięcie wymaganego poziomu pochłaniania dźwięku. Wykonanie zmienionej okładziny jest konieczne dla wykonania zadania - zapewnia osiągnięcie wymaganych parametrów dźwiękochłonności okładziny. Potrzeba zastosowania grubszej wykładziny wystąpiła na etapie opracowywania projektu wykonawczego, po przeprowadzonych badaniach laboratoryjnych, których nie musiał wykonywać projektant projektu budowlanego. Łączna wartość robót dodatkowych nie przekracza 50 % wartości realizowanej inwestycji. Ponieważ roboty, które realizowane będą zgodnie z umową podstawową są w ścisły sposób (technologicznie) powiązane z elementami, które będą realizowane w ramach umowy dodatkowej nie ma możliwości, aby roboty dodatkowe realizował inny wykonawca. Ponadto przedmiot niniejszego zamówienia dodatkowego powinien być realizowany przez wykonawcę zamówienia podstawowego, gdyż wprowadzenie innego wykonawcy na przedmiotowe roboty uniemożliwiłoby określenie odpowiedzialności w przypadku powstałych wad oraz utrudniłoby dochodzenie roszczeń z tytułu powstania tych wad, w ramach gwarancji. Ponadto zlecenie robót innej firmie wiąże się z roszczeniami finansowymi i terminowymi wykonawcy, wynikającymi z utrudnień na budowie. Wykonanie robót przez inną firmę wiązałoby się także z poniesieniem przez Zamawiającego znacznych kosztów związanych z organizacją dodatkowego zaplecza budowy, placów na składowanie materiałów czy też dróg technologicznych dla tego podmiotu. Uzasadnienie prawne Podstawę prawną w powyższym zakresie stanowi przepis art. 67 ust. 1 pkt.5 lit. a i b ustawy PZP - udzielenie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczającym łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, a: -z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów; oraz -wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.