Wynik przetargu

Zamawiający:
Gmina Kęty
Adres: Rynek 7, 32-650 Kęty, woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: gmina@kety.pl
tel: 33 844-76-00
fax: 33 844 76 60
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 38039220110 Data Udzielenia: 2011-11-16
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Obsługa Prawna Urzędu Gminy Kęty Kancelaria Radców Prawnych PREMIUM Oleszek, Stypułkowski, Żarnowiec Spółka komandytowa
Tychy
20 025,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-11-16
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791000005
791100008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
20 025,00 zł
Minimalna złożona oferta:
20 025,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
20 025,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
20 025,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Kęty: Obsługa Prawna Urzędu Gminy Kęty


Numer ogłoszenia: 380392 - 2011; data zamieszczenia: 16.11.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Kęty, Rynek 7, 32-650 Kęty, woj. małopolskie, tel. 033 844-76-70, faks 033 8447660.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa Prawna Urzędu Gminy Kęty.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zakres prac obejmuje obsługę prawną Urzędu Gminy Kęty, a w szczególności: 1)sporządzanie - na wniosek Burmistrza bądź osób upoważnionych przez Burmistrza - projektów: umów, decyzji administracyjnych, uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń Burmistrza, 2)informowanie Burmistrza o sytuacjach, w których należy zawiadomić organ powołany do ścigania przestępstw w przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa, 3) informowanie Burmistrza o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie odnoszącym się do funkcjonowania samorządu gminnego, 4)na wniosek Burmistrza bądź osób upoważnionych przez Burmistrza dokonywanie ocen prawidłowości stosowania przepisów prawa w Urzędzie oraz opracowywanie i przedkładanie Burmistrzowi pisemnej informacji wraz z wnioskami dotyczącymi stwierdzonych uchybień i sposobów ich usunięcia, 5)nadzór prawny nad egzekucją należności Urzędu oraz na wniosek Burmistrza prowadzenie szczególnie skomplikowanych spraw egzekucyjnych, 6)na wniosek Burmistrza regulowanie stanu własności gminy w zakresie nieruchomości gruntowych i budynków, 7)wydawanie na wniosek opinii pisemnych w sprawach: a)zawarcia umowy długoterminowej lub nietypowej albo dotyczącej przedmiotu znacznej wartości, b)rozwiązania z pracownikiem stosunku pracy bez wypowiedzenia, c)odmowy uznania zgłoszonych roszczeń, d)związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi, e)zawarcia ugody w sprawach majątkowych, f)umorzenia wierzytelności, 8)prowadzenie spraw sądowych egzekucyjnych i administracyjnych w charakterze pełnomocnika Zleceiodawcy..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.09.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Radców Prawnych PREMIUM Oleszek, Stypułkowski, Żarnowiec Spółka komandytowa, ul. Budowlanych 35, 43-100 Tychy, kraj/woj. śląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 16280,49 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    20025,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    20025,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    20025,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uwzględniając okoliczności opisane poniżej zdecydowano o konieczności zawarcia umowy w przedmiocie obsługi prawnej Urzędu Gminy Kęty w trybie zamówienia z wolnej ręki. Podstawą prawną do zastosowania tego trybu stanowi art. 5 ust. 1, 1a i ust. 1b oraz art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) oraz rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. nr 12, poz. 68). Zgodnie z powołanymi przepisami w sytuacji udzielania zamówień na usługi niepriorytetowe, a takimi są usługi prawnicze w myśl cytowanego wyżej rozporządzenia, Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki, także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej z jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, 2)naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, 3)poniesieniem straty w mieniu publicznym, 4)uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Powołany przepis pozwala na zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki pomimo braku przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, w sytuacji gdy występuje uzasadniony przypadek zastosowania takiego trybu udzielenia zamówienia. Zastosowanie innego trybu udzielenia zamówienia celem wyłonienia wykonawcy kontynuującego obsługę prawną spowoduje naruszenie zasad celowego, efektywnego i oszczędnego dokonywania wydatków, a jednocześnie uniemożliwi terminowe wykonanie założonych zobowiązań. Prowadzenie stałej obsługi prawnej Gminy Kęty wymaga dokładnego poznania specyfiki działania jednostki w oparciu nie tylko o powszechnie obowiązujące przepisy prawa lecz także o akty prawa miejscowego i przepisy wewnętrzne. Czynności takie jak: 1) udzielanie porad i konsultacji prawnych, 2) sporządzanie umów cywilnoprawnych o szczególnych walorach trudności, 3) opiniowanie projektów umów cywilnoprawnych, pism, decyzji i innych dokumentów przygotowywanych przez Zamawiającego, 4) sporządzanie opinii prawnych, opiniowanie projektów uchwał kierowanych na Radę Miejską, 5) opiniowanie zarządzeń wydawanych przez Burmistrza Gminy Kęty, 6) opiniowanie innych wewnętrznych aktów normatywnych Zamawiającego, 7) opiniowanie korespondencji Zamawiającego z organami administracji publicznej, sądami i innymi instytucjami oraz osobami prawnymi i fizycznymi, 8) opiniowanie dokumentacji przygotowywanej w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, 9) sporządzanie odpowiedzi sądowych, 10) uczestnictwo w prowadzonych przez Zamawiającego negocjacjach - muszą być wykonywane na bieżąco gdyż wpływają na prawidłowe i terminowe załatwianie spraw prowadzonych przez Gminę. Zastosowanie trybów przetargowych znacznie wydłuży procedurę udzielenia zamówienia, uniemożliwi terminową realizację założonych zadań, zaś tryb zamówienia z wolnej ręki pozwali na zaoszczędzenie czasu, odgrywającego bardzo ważną rolę przy opisanej wyżej specyfice obsługi prawnej Gminy. Tryb zamówienia z wolnej ręki pozwala również na przeprowadzenie z wykonawcą negocjacji ceny usługi, co ma istotne przełożenie na wydatki Gminy. Ponadto na Kancelarii Prawnej spoczywa obowiązek zastępstwa procesowego przed sądami i innymi organami orzekającymi oraz doradztwa prawnego w ramach zastępstwa procesowego, w zakresie których to usług ustawodawca pozwala na udzielenie zamówienia z wolnej ręki bez dodatkowych przesłanek, zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy Prawo zamówień publicznych. W ocenie Zamawiającego niecelowe jest oddzielenie usług prawnych polegających na sporządzaniu pism, opinii itp. od usług prawnych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnych w zakresie zastępstwa procesowego, a ustawa Prawo zamówień publicznych nie zakazuje łączenia tych czynności w ramy jednego postępowania. Połączenie takie powinno wynikać z racjonalności działania Zamawiającego, co w niniejszym przypadku niewątpliwie jest zrealizowane. Zatrudnienie dwóch Kancelarii Prawnych - wykonującej usługę polegającą na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego oraz sprawującej obsługę prawną w pozostałym zakresie spowodowałoby poniesienie znacznie wyższych kosztów i naruszyłoby zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. W świetle powyższego udzielenie zamówienia z wolnej ręki dotychczasowej Kancelarii Radców Prawnych PREMIUM Oleszek, Stypułkowski, Żarnowiec sp.k, 43 - 300 Tychy, ul. Budowlanych 35 jest uzasadnione.