Wynik przetargu

Adres: ul. Przemysłowa 17, 09-400 Płock, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: a.kajkowska@pgoplock.pl
tel: 243 675 355
fax: 243 650 450
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 493320140 Data Udzielenia: 2014-01-09
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Prowadzenie Pomocy prawnej dotyczące spraw ze wszystkich gałęzi i działów prawa z wyłączeniem spraw rodzinnych, opiekuńczych i karnych. Bochnacki Bojanowski Hipsz i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych Spółka jawna z siedzibą w Warszawie
Warszawa
24 000,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2014-01-09
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791100008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
2
Kwota oferty w PLN:
48 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
48 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
48 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
48 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Sikórz: Prowadzenie Pomocy prawnej dotyczące spraw ze wszystkich gałęzi i działów prawa z wyłączeniem spraw rodzinnych, opiekuńczych i karnych.


Numer ogłoszenia: 4933 - 2014; data zamieszczenia: 09.01.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
nieobowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych w Kobiernikach k/Płocka Sp. z o.o., Kobierniki 42, 09-413 Sikórz, woj. mazowieckie, tel. 024 3675355, faks 024 3650450.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Prowadzenie Pomocy prawnej dotyczące spraw ze wszystkich gałęzi i działów prawa z wyłączeniem spraw rodzinnych, opiekuńczych i karnych..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Prowadzenie Pomocy prawnej dotyczące spraw ze wszystkich gałęzi i działów prawa z wyłączeniem spraw rodzinnych, opiekuńczych i karnych. Pomoc prawna będzie obejmowała w szczególności: 1) reprezentowania ZUOK Spółka z o.o. przed organami administracji państwowej, samorządu terytorialnego oraz sądami powszechnymi, arbitrażowymi i innymi; 2) doradztwo prawne w zakresie bieżącej działalności ZUOK Spółka z o.o; 3) prowadzenie analiz prawnych; 4) przygotowanie opracowań i opinii prawnych; 5) przygotowywanie do opiniowania projektów umów, porozumień, oświadczeń woli; 6) udział w negocjacjach po stronie ZUOK Spółka z o.o..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.12.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Bochnacki Bojanowski Hipsz i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych Spółka jawna z siedzibą w Warszawie, Bagno 2 lok. 71, 00-112 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
  • Bochnacki Bojanowski Hipsz i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych Spółka jawna z siedzibą w Warszawie, Bagno 2 lok. 71, 00-112 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 48000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    48000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    48000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    48000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Tryb wyboru wykonawcy jest ściśle związany ze szczegółowymi warunkami zamówienia. Specyfika działania Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych w Kobiernikach k/Płocka Sp. z o.o. (dalej zamawiający lub Spółka) wymaga w szczególności występowania przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi i doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, ale również wykonywania innych usług prawniczych, w szczególności doradztwa prawnego w bieżącej działalności Spółki, sporządzania opinii prawnych, opiniowaniu projektów wewnętrznych aktów normatywnych. Usługi prawnicze należą do katalogu usług o charakterze niepriorytetowym zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68). W części dotyczącej usług prawniczych, o których mowa w art. 5 ust. 1b ustawy Prawo zamówień publicznych (usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego i doradztwo prawne w tym zakresie), nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Z kolei w części dotyczącej pozostałych usług prawniczych (porady prawne, opinie prawne, sporządzanie aktów normatywnych) podstawę prawną udzielenia niniejszego zamówienia stanowi art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, zgodnie z którym do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1 ustawy Pzp, w szczególności, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z wymienionych w tym przepisie okoliczności. Gwarancję właściwej obsługi prawnej w powyższym zakresie daje tylko powierzenie wykonywania usług osobie posiadającej wysokie kwalifikacje i długoletnią praktykę zawodową. Ze względu na fakt, że w przypadku przedmiotowego rodzaju usług, mających niezwykle istotne znaczenie w bieżącej działalności zamawiającego, wymagane jest, aby wykonawca je świadczący posiadał odpowiednią wiedzę i doświadczenie w zakresie organizacji i funkcjonowania zamawiającego, w szczególności przy uwzględnieniu specyfiki działalności zamawiającego - podstawą prawną zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki w przypadku innych usług prawniczych nie stanowiących zastępstwa procesowego jest art. 5 ust. 1a. pkt 1 ustawy Pzp, zgodnie z którym można udzielić zamówienia z wolnej ręki bez stosowania ogólnych przesłanek wyboru tego trybu, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. W opinii zamawiającego niecelowe i nieekonomiczne jest oddzielanie usług prawniczych polegających na świadczeniu bieżącej pomocy prawnej (udzielaniu porad prawnych, wydawaniu opinii prawnych i sporządzaniu aktów normatywnych) od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. Obecny wykonawca usług prawniczych, ze względu na dotychczas świadczoną pomoc prawną w pełnym zakresie oraz pozyskaną w ten sposób wiedzę w zakresie organizacji i specyfiki działalności zamawiającego, jest w stanie zapewnić ciągłość świadczenia usług i kontynuację licznych procesów sądowych oraz postępowań administracyjnych gdzie stroną lub uczestnikiem jest zamawiający. Połączenie usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego z innymi usługami prawniczymi jest racjonalne i celowe z uwagi na potrzebę zapewnienia kompleksowej obsługi prawnej, uwzględniającej specyfikę działalności zamawiającego, a ponadto umożliwia szybsze i rozwiązywanie spraw, co przekłada się na efektywność wydatkowania środków przez zamawiającego. Za celowością kontynuacji współpracy z wybranym wykonawcą przemawia fakt, iż znane są mu bieżące sprawy zamawiającego, wybór innych wykonawców powodowałby konieczność wprowadzania ich w tematykę spraw prowadzonych i planowanych, co mogłoby prowadzić do powstania trudności w terminowej realizacji zadań przez zamawiającego. Utrzymanie ciągłości wykonywania usług przez wybranego wykonawcę zmniejsza istotnie ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia ciągłość realizacji powierzonych zadań oraz zapewnia terminowe ich wykonywanie. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość realizacji przedsięwzięć zamawiającego, co ma kluczowe znaczenie dla efektywnego i terminowego wykonywania zobowiązań zamawiającego, w tym z zakresu obowiązków publicznoprawnych oraz obowiązków związanych z prawem ochrony środowiska. Z kolei doświadczenie zdobyte przez wykonawcę w trakcie dotychczasowej obsługi prawnej zamawiającego w znacznym stopniu ułatwi i przyspieszy wykonywanie zadań. Dotychczasowy wykonawca jest partnerem sprawdzonym, do którego zamawiający ma zaufanie, i który wykazuje się profesjonalizmem i umiejętnością doboru optymalnych rozwiązań do konkretnych potrzeb zamawiającego. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki zmniejsza w sposób istotny ryzyko strat, jakie powstawałoby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowym, niesprawdzonym wykonawcom, w szczególności biorąc pod uwagę specjalistyczny obszar prawa związanego z problematyką gospodarowania odpadami. Zasada celowego i efektywnego dokonywania wydatków potwierdza wybór zamówienia z wolnej ręki i powierzenia dalszej obsługi prawnej dotychczasowej kancelarii prawnej. Inny wykonawca potrzebowałby ogromnej ilości czasu, aby wdrożyć się w strukturę i zakres spraw zamawiającego, w szczególności biorąc pod uwagę ostatnie gruntowne zmiany w zakresie organizowania odbioru i gospodarowania odpadami komunalnymi, co w konsekwencji mogłoby spowodować wystąpienie dodatkowych kosztów, uniemożliwić terminową realizację zadań oraz spowodować brak zachowania ciągłości już podjętych działań o charakterze prawnym. W świetle powyższego, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne stosownie do art 5 ust. 1a pkt 1 i art 5 ust. 1b oraz art. 66 ustawy Prawo zamówień publicznych.