Wynik przetargu

Adres: ul. Stanisława Dubois 5A, 00-184 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: wzp@csioz.gov.pl
tel: 22 5970927
fax: -
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 33535520110 Data Udzielenia: 2011-12-19
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
72260000-5 Usługi w zakresie oprogramowania
72300000-8 Usługi w zakresie danych
72312000-5 Usługi wprowadzania danych
72316000-3 Usługi analizy danych
72322000-8 Usługi zarządzania danymi
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Usługa prowadzenia i analizy danych zgromadzonych w Krajowym Rejestrze Operacji Kardiochirurgicznych - nr referencyjny postępowania CSIOZ-WZP.221.67.2011 Instytut - Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka
Warszawa
307 500,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-12-19
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
722600005
723000008
723120005
723160003
723220008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
307 500,00 zł
Minimalna złożona oferta:
307 500,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
307 500,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
307 500,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: Usługa prowadzenia i analizy danych zgromadzonych w Krajowym Rejestrze Operacji Kardiochirurgicznych - nr referencyjny postępowania CSIOZ-WZP.221.67.2011


Numer ogłoszenia: 335355 - 2011; data zamieszczenia: 19.12.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, ul. St. Dubois 5A, 00-184 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5970927, faks 022 5970937.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: jednostka budżetowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa prowadzenia i analizy danych zgromadzonych w Krajowym Rejestrze Operacji Kardiochirurgicznych - nr referencyjny postępowania CSIOZ-WZP.221.67.2011.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
W ramach realizowanych usług Wykonawca będzie świadczył na rzecz Zamawiającego następujące usługi: 1. Usługi dotyczące utrzymania systemu, na którym działa Krajowy Rejestr Operacji Kardiochirurgicznych dalej zwanym Systemem KROK, w szczególności: a. utrzymanie serwera KROK z dostępem do Internetu, b. administracja systemem operacyjnym serwera, c. zabezpieczenie danych, zarówno podczas transmisji jak i przechowywania, d. administrowanie bazą danych, e. koordynacja napraw sprzętu komputerowego wchodzącego w skład KROK (komputery w Ośrodkach, serwer centralny), f. współpraca z EACTS w zakresie przekazywania polskich danych do baz EACTS zarówno wad wrodzonych (EACTS Congenital Database) jak i bazy danych operacji wad nabytych, g. rozbudowa oprogramowania KROK w zakresie funkcjonalności, a także zakresu gromadzonych danych oraz sposobu raportowania, h. stałe wsparcie użytkowników KROK, udzielanie pomocy technicznej i organizacyjnej dotyczącej przekazywania danych do KROK, i. serwis Systemu w przypadku wystąpienia awarii lub usterki, j. usunięcie awarii lub usterki Systemu w terminie 48 godz. od jej wystąpienia, 2. Usługi dotyczące prowadzenia KROK w zakresie gromadzenia, monitorowania i analizy danych, w szczególności: a. pozyskanie danych z Ośrodków Kardiochirurgii, b. analizowanie i weryfikacja wprowadzanych danych, c. codzienne generowanie raportów indywidualnych udostępnianych ośrodkom, d. nadzór merytoryczny nad pracą KROK (przebiegiem analizy i prezentacją wyników), e. pozyskanie z NFZ informacji o zgonach pacjentów operowanych kardiochirurgicznie, a następnie obliczenie długości przeżycia pacjentów po operacjach kardiochirurgicznych, f. organizacja spotkania z przedstawicielami ośrodków kardiochirurgicznych, a następnie wdrożenie podjętych ustaleń (zestaw gromadzonych danych, sposób raportowania), g. przygotowanie odpowiednich analiz i raportów danych gromadzonych dzięki działaniom opisanym powyżej powalających opracować raport Kardiochirurgia Polska; 3. Opracowanie raportu Kardiochirurgia Polska..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
72.26.00.00-5, 72.30.00.00-8, 72.31.20.00-5, 72.31.60.00-3, 72.32.20.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
12.12.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Instytut - Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka, Al. Dzieci Polskich 20, 04-730 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 207926,83 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    307500,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    307500,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    307500,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie faktyczne Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (dalej jako Centrum) realizując powierzone zadania, prowadzi działania związane z utrzymaniem rejestrów medycznych, w tym Krajowego Rejestru Operacji Kardiochirurgicznych (dalej jako KROK). Prowadzenie tego rejestru zostało Centrum wyraźnie zlecone przez Ministerstwo Zdrowia m.in. w następujących pismach: 1) z dnia 6 marca 2009 r., znak: MZ-PZ-OP-079-4962-52/KM/09; 2) z dnia 14 sierpnia 2009 r. znak: MZ-PZ-P-404-5338-6/MR/09; 3) z dnia 24 sierpnia 2009 r., znak: MZ-PZ-PZ-078-4990-27/DŁ/09; 4) z dnia 22 grudnia 2009 r., znak: MZ-PZ-PZ-078-4990-36/DŁ/09; 5) z dnia 25 stycznia 2010 r., znak: MZ-PZ-P-404-5589-1/AKA/10; Ministerstwo Zdrowia nie przekazało jednak Centrum środków, które umożliwiłyby sfinansowanie prowadzenia wszystkich rejestrów medycznych, których prowadzenie zostało zlecone Centrum. Środki zgromadzone w budżecie Centrum na początku 2011 r. również nie pozwalały na sfinansowanie prowadzenia KROK. W sierpniu 2011 r. Ministerstwo Zdrowia przeznaczyło kwotę 600 000 złotych na prowadzenie następujących rejestrów (pismo Ministerstwa Zdrowia z dnia 31 sierpnia 2011 r. znak: MZ-BFC-311-8453-25-85195/JJ/11): - Polski Rejestr Wrodzonych Wad Rozwojowych; - Ogólnopolski Rejestr Ostrych Zespołów Wieńcowych; - Centralny Rejestr Chorych z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym. Nie ujmując w tym wykazie prowadzenia rejestru KROK i tym samym wyłączając sfinansowanie prowadzenia KROK, a w konsekwencji nie zabezpieczajac w sposób wystarczający środków finansowych w budżecie Centrum na jego prowadzenie. Jednakże przeznaczenie ww. środków przez Ministerstwo Zdrowia oraz podpisanie części umów na prowadzenie rejestrów na korzystanych dla Centrum warunkach (poniżej wstępnie szacowanych kosztów np. Rejestr Wrodzonych Wad Rozwojowych) pozwoliły wygospodarować Centrum pewne środki z budżetu, które umożliwiły sfinansowanie rejestru KROK. Przedmiotowy rejestr został utworzony w ramach programu POLKARD -Narodowy Program Profilaktyki i Leczenia Chorób Układu Sercowo- Naczyniowego 2006 - 2009- finansowanego przez Ministerstwo Zdrowia. Do dnia dzisiejszego rejestr prowadzony jest przez Instytut Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka, Al. Dzieci Polskich 20, 04-730 Warszawa. Instytut nieprzerwanie wykonuje zadania związane z prowadzeniem KROK mimo nie przyznania mu środków na ten cel. Celem utworzenia i prowadzenia Krajowego Rejestru Operacji Kardiochirurgicznych jest stworzenie wspólnej platformy cyfrowej do gromadzenia danych o operacjach wykonywanych we wszystkich Ośrodkach Kardiochirurgii w Polsce, a następnie ich analizy i wykorzystania w celu: - zdefiniowania istotnych czynników ryzyka wczesnych powikłań i niepowodzeń po leczeniu kardiochirurgicznym, oraz opracowania programu ich oceny i neutralizacji - raportowania danych jakościowych i ilościowych dotyczących kardiochirurgii polskiej do Ministra Zdrowia - zapewnienia możliwości uczestnictwa Polski w bazie europejskiej EACTS - poprawy wyników i jakości leczenia - analizy kosztów leczenia - wskazywania najistotniejszych kierunków badań naukowych Jednym z głównych celów prowadzenia rejestru jest sporządzenie dla Ministra Zdrowia rocznego raportu Kardiochirurgia Polska zawierającego dane jakościowe oraz ilościowe związane z kardiochirurgią polską w danym roku. Raport ten ma dla Ministerstwa Zdrowia wartość naukową, statystyczną, ale również ekonomiczną (umożliwia analizę kosztów leczenia). W celu jego sporządzenia Instytut w ramach prowadzenia KROK sporządza szereg analiz, porównań, raportów i inne utwory powstałe w zwiazku z wykonywaniem czynności gromadzenia i analizowania danych w ramach KROK (do których ma wyłączne prawa autorskie), które następnie są wykorzystywane w raporcie Kardiochirurgia Polska. Instytut posiada również wyłączne prawa autorskie do systemu informatycznego, na którym działa KROK. Tym samym obecnie tylko Instytut może z tego systemu korzystać, modyfikować go oraz przekazywać prawa do korzystania z niego innym podmiotom. Tylko on posiada w obecnej chwili potencjał techniczny i osobowy, który umożliwia na wykonaniu zamówienia polegającego na prowadzeniu KROK i opracowania kompletnego i rzetelnego raportu za 2011 r. Obecnie tylko Instytut posiada prawo do przetwarzania danych osobowych zgromadzonych w KROK. Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż w celu zrealizowania w bieżącym roku narzuconego Centrum przez Ministerstwo Zdrowia zadania prowadzenia KROK, niezbędne jest udzielenie zamówienia w tym zakresie Instytutowi Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka. Nie powinno budzić wątpliwości, iż jedynie ten podmiot na obecnym etapie i w świetle wyżej przedstawionego stanu faktycznego może zgodnie z prawem wykonać przedmiotowe zamówienie. Jedynie Instytut posiada majątkowe prawa autorskie tak do systemu informatycznego w oparciu, o który KROK działa jak i również do opracowań, analiz i danych, które są niezbędne dla sporządzenia raportu Kardiochirurgia Polska. Ponadto jedynie ten podmiot z racji obecnie wykonywanych czynności posiada potencjał techniczny i osobowy, który umożliwi mu wykonanie zamówienia polegającego na prowadzeniu KROK i opracowaniu kompletnego i rzetelnego raportu za 2011 r., który ma dla Ministerstwa Zdrowia wartość naukową, statystyczną oraz i ekonomiczną . Niezwykle istotne jest również, iż Instytut posiada odpowiednie uprawnienia do przetwarzania wrażliwych danych osobowych zgromadzonych w KROK, jest ich administratorem. Z uwagi na wyżej wskazane okoliczności zasadne jest zlecenie prowadzenia KROK wraz z opracowaniem rocznego raportu Kardiochirurgia Polska Instytutowi Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka. W celu nie ograniczenia liczby wykonawców w kolejnych działaniach związanych m.i.n z wytworzeniem raportu w ramach zawartej umowy z Instytutem zostały zawarte niezbędne zapisy (przekazanie koniecznych praw autorskich, licencji itp) umożliwiające Centrum w przyszłości zlecania podobnych działań z trybie gwarantującym konkurencyjność. W umowie zagwarantowa została możliwośc przeprowadzenia audytu czynności prowadzonych w ramach KROK, jego zadań i potrzeb tak aby w przyszłości Centrum mogło podjąć stosowne, zgodne z prawem i zapewniające oszczędne, efektywne i zgodne z prawem wydatkowanie środków publicznych na ten cel. KROK był prowadzony do tej pory przez Instytut Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka w ramach programów medycznych. Obecnie Centrum zostało zobowiązane przez Ministerstwo Zdrowia do przejęcia prowadzenia KROK. Ministerstwo Zdrowia jednocześnie zobowiązało Centrum do kontynuowania rozpoczętych już działań podjętych przez Instytut Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka. Do wykonania tych zadań niezbędne jest natomiast uzyskanie praw do korzystania z systemu, na którym KROK działa oraz praw do utworów stworzonych do chwili obecnej w związku z prowadzeniem KROK. Tym samym zaistniała konieczność udzielenia przedmiotowego zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki obecnemu użytkownikowi KROK i jest to uzasadnione obiektywnymi, niezależnymi i niezawinionymi przez Zamawiającego okolicznościami. Zastąpienie systemu KROK innym zbudowanym od nowa na zamówienie Zamawiającego systemem należy uznać za jedynie teoretycznie możliwe. W praktyce bowiem z uwagi na konieczność kontynuowania działań w ramach KROK z zachowaniem ciągłości oraz na niepewną przyszłość rejestrów z uwagi na wejście w życie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia, budowa nowego systemu jest niemożliwa oraz niecelowa. Realizacja nowego projektu może potrwać nawet kilka lat, a koszt byłby ogromny i nieuzasadniony z uwagi na celowe i oszczędne gospodarowanie środkami publicznymi. Tym bardziej, iż zgodnie z art. 53 Ustawy o systemie informacji o ochronie zdrowia Minister Zdrowia w terminie 6 miesięcy od wejścia w życie ww. Ustawy zadecyduje o przyszłości rejestru tj. o jego dalszym działaniu bądź likwidacji. Tym samym budowanie nowego systemu tak z uwagi na konieczność zapewnienia ciągłości działania KROK jak i ogromny koszt w chwili obecnej byłby niczym nieuzasadnionym działaniem. Nie bez znaczenia jest również fakt, iż Ministerstwo Zdrowia nie przewidziało środków na budowanie nowego systemu informatycznego, na którym ma działać KROK. Uzasadnienie prawne Zgodnie z Art. 66 ust. 1, w związku z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.759, z późn. zm.) Zamawiający udzielił zamówienia w trybie z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych wynikającą z odrębnych przepisów. Prawa wyłączne, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b Ustawy pzp, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wynikają m.in. z następujących przepisów odrębnych: Ustawy Prawo autorskie i prawa pokrewne, Ustawy z dnia 26 czerwca 2003 r. Ochrona prawna odmian roślin (Dz. U. Nr 137, poz. 1300), Ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej (Dz. U. Nr 119, poz. 1117 ze zm.).