Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
SVA/K/4624-81/2018 Wykonanie robót żelbetowych w ramach budowy hali sportowej w JW. 2423 Żagań (zadanie 25007).
Zamawiający:
AMW SINEVIA Sp. z o.o.
Adres: | ul. Ignacego Paderewskiego 6, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zamowienia-kzb-ndm@sinevia.pl tel: 22 101 21 00 do 03 fax: 22 101 21 04 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500277852-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-10-24 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb postępowania [NB]: | Negocjacje bez ogłoszenia |
Kody CPV
45000000-7 | Roboty budowlane |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
SVA/K/4624-81/2018 Wykonanie robót żelbetowych w ramach budowy hali sportowej w JW. 2423 Żagań (zadanie 25007). | ETP SPÓŁKA AKCYJNA KATOWICE | 648 160,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-10-24 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 45000000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 648 160,00 zł Minimalna złożona oferta: 648 160,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 648 160,00 zł Maksymalna złożona oferta: 648 160,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 28842 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 500277852-N-2018 z dnia 20-11-2018 r. AMW SINEVIA Sp. z o.o.: SVA/K/4624-81/2018 Wykonanie robót żelbetowych w ramach budowy hali sportowej w JW. 2423 Żagań (zadanie 25007). OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: AMW SINEVIA Sp. z o.o., Krajowy numer identyfikacyjny 14298987700000, ul. ul. Ignacego Paderewskiego 6, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 101 21 00 do 03, e-mail zamowienia-kzb-ndm@sinevia.pl, faks 22 101 21 04. Adres strony internetowej (url): www.amwsinevia.pl I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: SVA/K/4624-81/2018 Wykonanie robót żelbetowych w ramach budowy hali sportowej w JW. 2423 Żagań (zadanie 25007). Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): SVA/K/4624-81/2018 II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót żelbetowych w ramach budowy hali sportowej w JW. 2423 Żagań (zadanie 25007). Szczegółowy zakres robót zawarty został w dokumentacji projektowej załącznik nr 7 do SIWZ oraz w formularzu cenowym stanowiące załącznik nr 8 do SIWZ. Formularzu cenowy należy złożyć wraz z ofertą. Uwaga: zbrojenie dostarcza Zamawiający. II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7 Dodatkowe kody CPV: 45223200-8 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Negocjacje bez ogłoszenia III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie negocjacji bez ogłoszenia na podstawie art. 62 ust.1 pkt 4 ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. Wybór trybu negocjacji bez ogłoszenia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp jest właściwy, jeżeli spełnione są łącznie następujące przesłanki:• zachodzi pilna potrzeba udzielenia zamówienia, • nie wynika ona z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, • potrzeby takiej nie można było wcześniej przewidzieć, • nie można zachować terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem.Zamawiający na etapie planowania zamówienia założył przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z odpowiednim wyprzedzeniem na roboty ogólnobudowlane w ramach budowy hali sportowej, w tym na roboty żelbetowe. W tym celu przeprowadził postępowanie:1. Postępowanie nr SVA/K/4620-1/2018 – termin składania ofert w lutym 2018 r., nie złożono żadnej oferty, unieważnione na podst. art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp.,2. Postępowanie nr SVA/K/4620-14/2018 – termin składania ofert w kwietniu 2018 r., nie złożono żadnej oferty, unieważnione na podst. art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp.Zaistniała sytuacja w wyżej wymienionych postępowaniach, związana z ich unieważnieniem, nie jest zawiniona przez Zamawiającego. Zamawiający dołożył należytej staranności w celu udzielenia zamówienia po przeprowadzeniu postępowań w trybie przetargu nieograniczonego. Z dotychczasowych doświadczeń Zamawiającego związanych z prowadzeniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych nie wynikała obawa związana z tak dużą trudnością wyłonienia wykonawcy po przeprowadzeniu postępowania przetargowego. Jednak wobec braku zainteresowania wykonawców przedmiotowym zamówieniem brak jest przesłanek do stwierdzenia, że ponowienie postępowania pozwoliłoby uzyskać jakiekolwiek oferty. Aktualnie występująca na rynku budowlanym tendencja przejawiająca się brakiem zainteresowania składaniem ofert w postępowaniach przetargowych przez podmioty działające w branży budowlanej wynika – jak można wywnioskować z ogólnodostępnych źródeł informacji – z braku pracowników i dużej ilości toczących się inwestycji związanych z budową nowej infrastruktury. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na ww. sytuację, a istniejącym po stronie Zamawiającego jest specyfika zamówień obsługiwanych przez Zamawiającego, tj. realizowanych na terenach jednostek wojskowych, stanowiących tereny zamknięte. Oznacza to, że bardzo utrudniona i wymagająca spełnienia wielu dodatkowych wymogów jest możliwość zatrudnienia pracowników będących obcokrajowcami. Dodatkowo zawęża to krąg podmiotów potencjalnie zainteresowanych udziałem w postępowaniu przetargowym. Podkreślić też należy, że na rynku budowlanym obserwowana jest dynamiczna sytuacja związana z upadłością firm działających w tej branży, jak i związana z odstępowaniem przez wykonawców od zawartych kontraktów. Problemy Zamawiającego z wyłonieniem Wykonawców robót budowlanych w ramach przedmiotowej inwestycji związane są również z jej niedoszacowaniem. Mimo negocjacji z Inwestorem brak aktualnie zgody na urealnienie stawek przyjętych w kosztorysie inwestorskim, stąd Zamawiający rozważa zasadność kontynuowania umowy. Tym niemniej jednak wykonanie robót objętych niniejszym wnioskiem niezbędne jest do zakończenia etapu realizacji inwestycji i jego rozliczenia. Podkreślić należy, ze Zamawiający zamierza zlecić w tym niestandardowym trybie jedynie niezbędny fragment robót, tak aby z jednej strony zabezpieczyć front robót i z drugiej dokonać rozliczenia z Inwestorem.Pilny charakter udzielenia zamówienia na roboty żelbetowe wiąże się z opisaną wyżej sytuacją, niezależną od czynności podejmowanych przez Zamawiającego, a także z tym, że w terminie umownym z Inwestorem nie jesteśmy w stanie wykonać robót żelbetowych przy zastosowaniu podstawowych trybów ustawowych lub negocjacji z ogłoszeniem. Termin wykonania robót ustalony umownie z Inwestorem upływa 31 października br. Konieczność zachowania terminów, w szczególności dotyczących składania ofert, terminu wynikającego z wezwania do złożenia dokumentów czy terminu zawarcia umowy, przy założeniu niekorzystania przez wykonawców ze środków ochrony prawnej, powodowałoby, że rozpoczęcie realizacji robót mogłoby nastąpić po około miesiącu od wszczęcia postępowania. Czasookres wykonania robót żelbetowych (około 500 roboczogodzin) również nie pozwala na to, aby zakończyć prace w założonym terminie. Ponadto konieczność wykonania robót żelbetowych spowodowana jest zbliżającym się okresem zimowym oraz pilną potrzebą zabezpieczenia wykonanych wcześniej robót przed negatywnym wpływem warunków atmosferycznych, w szczególności wykonania pokrycia dachowego na obiekcie, na bazie konstrukcji żelbetowych, co jest bardzo istotne dla ciągłości realizacji procesu technologicznego.Ze względu na to, że w procesie budowlanym roboty żelbetowe są tak istotnym rodzajem prac i wymagają pilnej realizacji, zostały wyodrębnione do zlecenia z całości robót. Pozostałe roboty w ramach przedmiotowego zadania zostaną objęte postępowaniami w trybie ustawowym podstawowym.Przeprowadzenie kolejnego postępowania przetargowego w ocenie Zamawiającego, wynikającej z opisanego stanu faktycznego obarczone jest dużym ryzykiem unieważnienia kolejnego postępowania. Powyższe spowoduje uniemożliwienie przekazania frontu robót na pozostałe roboty remontowo-inwestycyjne, a z uwagi na zbliżający się okres zimowy grozi przerwą w wykonywaniu robót rozciągającą się na okres kilku miesięcy.Mając na uwadze termin realizacji oraz powyższe argumenty zastosowanie trybu negocjacji bez ogłoszenia jest uzasadnione.Do prowadzonych negocjacji Zamawiający zaprosił 3 firmy. Zamówienie jest zgodne z przepisami, ponieważ spełnione zostały ww. przesłanki. | ||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |