Gdynia: Obsługa prawna związana z dokapitalizowaniem przez Gminę Miasta Gdynia i Gminę Kosakowo Portu Lotniczego Gdynia - Kosakowo Sp. z o.o.


Numer ogłoszenia: 129389 - 2012; data zamieszczenia: 13.06.2012

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasta Gdyni, Al. Marszałka Piłsudskiego 52/54, 81-382 Gdynia, woj. pomorskie, tel. , faks , strona internetowa www.gdynia.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna związana z dokapitalizowaniem przez Gminę Miasta Gdynia i Gminę Kosakowo Portu Lotniczego Gdynia - Kosakowo Sp. z o.o..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Obsługa prawna związana z dokapitalizowaniem przez Gminę Miasta Gdynia i Gminę Kosakowo Portu Lotniczego Gdynia - Kosakowo Sp. z o.o..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.10.00-5.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Podstawą do wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki jest art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o zamówieniach publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 ze zm.), który dopuszcza możliwość zastosowania trybu z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio art. 67 ust. 1 ustawy. W tym przypadku przedmiotem zamówienia są usługi prawne, które będą świadczone w związku z projektem uruchomienia lotniska Gdynia - Kosakowo, w szczególności w zakresie aspektów dotyczących pomocy publicznej oraz notyfikacji projektu właściwym organom Przedsięwzięcie polegające na uruchomieniu lotniska Gdynia - Kosakowo zarządzanego przez Spółkę Gdynia - Kosakowo Sp. z o.o., m.in. ze względu na finansowe zaangażowanie Miasta, jest przedsięwzięciem złożonym. Realizowane przez Miasto działania, w tym warunki finansowania mają charakter wieloaspektowy, co w kontekście obowiązujących regulacji prawnych dotyczących pomocy publicznej wymaga skorzystania z usług profesjonalnego doradcy z odpowiednim doświadczeniem w zakresie pomocy publicznej, w tym notyfikacji projektów do Komisji Europejskiej. Efektywne przeprowadzenie postępowania notyfikacyjnego wymaga zarówno specjalistycznej wiedzy z zakresu pomocy publicznej (w tym znajomości praktyki decyzyjnej KE oraz orzecznictwa sadów europejskich), jak również dobrej znajomości aspektów związanych z realizacją oraz finansowaniem projektu uruchomienia lotniska Gdynia - Kosakowo. Aktualnie szeroką wiedzę na temat przyjętych zasad finansowania publicznego projektu uruchomienia lotniska Gdynia - Kosakowo, jak również innych ustaleń (pomiędzy Miastem, Spółką oraz doradcą finansowym) związanych z realizacją projektu posiada kancelaria DZP, która świadczyła usługi doradcze na etapie przygotowywania projektu. Mając na uwadze zaangażowanie kancelarii DZP w działania przygotowawcze, jak również bogate doświadczenie w dziedzinie pomocy publicznej, w tym w zakresie prowadzenia postępowań notyfikacyjnych uzasadnione jest skorzystanie z usług tej kancelarii. Oprócz aspektów merytorycznych należy również wskazać, iż skorzystanie na etapie postępowania notyfikacyjnego z usług doradczych podmiotu, który posiada określoną znajomość projektu pozwoli na oszczędności w toku prowadzonego postępowania. Nieoszczędnym, niecelowym i nieefektywnym rozwiązaniem jest przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie otwartym, w wyniku, którego wyłoniony zostałby nowy Wykonawca usług prawniczych z tym zakresie. Zaangażowanie na tym etapie podmiotu wybranego w trybie przetargu nieograniczonego, który nie zna projektu wymagałoby bowiem poświęcenia odpowiedniej ilości czasu na zapoznanie się z szeregiem aspektów związanych z realizacją przedsięwzięcia, które mogą być istotne w szczególności przy przygotowywaniu odpowiedzi i wyjaśnień na potrzeby Komisji Europejskiej, a w konsekwencji zwiększałoby koszty postępowania. Specyfiką postępowania notyfikacyjnego jest dość duża uznaniowość Komisji Europejskiej przy ocenie zgłoszonych do niej projektów i brak sztywno określonych ram czasowych dla prowadzonego postępowania. W praktyce KE może wielokrotnie występować o dodatkowe wyjaśnienia czy informacje, co oznacza, iż w przypadku projektów złożonych trudno z góry jednoznacznie oszacować zakres i wielkość pracy doradców zaangażowanych w postępowanie notyfikacyjne. Jednocześnie z punktu widzenia sprawnej realizacji procesu notyfikacyjnego istotne jest, aby usługi doradztwa prawnego były świadczone na bieżąco z uwzględnieniem potrzeby zachowania wyznaczonych terminów na udzielenie wyjaśnień lub odpowiedzi. W toku postępowania notyfikacyjnego może być również konieczne zorganizowanie spotkania z przedstawicielami Komisji Europejskiej w celu wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości dotyczących warunków realizacji oraz finansowania projektu uruchomieniu lotniska Gdynia - Kosakowo, co jest dodatkowym czynnikiem kosztochłonnym. Ze względu na złożoność postępowania notyfikacyjnego, ryczałtowe określenie kosztów doradztwa prawnego jest nieadekwatne. Stąd też przyjęto model rozliczania wg określonej stawki godzinowej za faktycznie wykonane usługi doradcze, przy jednoczesnym określeniu maksymalnego poziomu godzin pracy. Takie rozwiązanie pozwala na monitorowanie wielkości kosztów i efektywne wykorzystanie środków publicznych z budżetu Miasta.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Domański Zakrzewski Palinka sp.k., Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Gdynia: Obsługa prawna związana z dokapitalizowaniem przez Gminę Miasta Gdynia i Gminę Kosakowo Portu Lotniczego Gdynia - Kosakowo Sp. z o.o.


Numer ogłoszenia: 231596 - 2012; data zamieszczenia: 03.07.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 129389 - 2012r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasta Gdyni, Al. Marszałka Piłsudskiego 52/54, 81-382 Gdynia, woj. pomorskie, tel. , faks.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna związana z dokapitalizowaniem przez Gminę Miasta Gdynia i Gminę Kosakowo Portu Lotniczego Gdynia - Kosakowo Sp. z o.o..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Obsługa prawna związana z dokapitalizowaniem przez Gminę Miasta Gdynia i Gminę Kosakowo Portu Lotniczego Gdynia - Kosakowo Sp. z o.o..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.10.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
20.06.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria prawnicza Domański Zakrzewski Palinka sp. k., {Dane ukryte}, 00-124 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 112195,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    138000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    138000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    138000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Podstawą do wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki jest art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o zamówieniach publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 ze zm.), który dopuszcza możliwość zastosowania trybu z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio art. 67 ust. 1 ustawy. W tym przypadku przedmiotem zamówienia są usługi prawne, które będą świadczone w związku z projektem uruchomienia lotniska Gdynia - Kosakowo, w szczególności w zakresie aspektów dotyczących pomocy publicznej oraz notyfikacji projektu właściwym organom Przedsięwzięcie polegające na uruchomieniu lotniska Gdynia - Kosakowo zarządzanego przez Spółkę Gdynia - Kosakowo Sp. z o.o., m.in. ze względu na finansowe zaangażowanie Miasta, jest przedsięwzięciem złożonym. Realizowane przez Miasto działania, w tym warunki finansowania mają charakter wieloaspektowy, co w kontekście obowiązujących regulacji prawnych dotyczących pomocy publicznej wymaga skorzystania z usług profesjonalnego doradcy z odpowiednim doświadczeniem w zakresie pomocy publicznej, w tym notyfikacji projektów do Komisji Europejskiej. Efektywne przeprowadzenie postępowania notyfikacyjnego wymaga zarówno specjalistycznej wiedzy z zakresu pomocy publicznej (w tym znajomości praktyki decyzyjnej KE oraz orzecznictwa sadów europejskich), jak również dobrej znajomości aspektów związanych z realizacją oraz finansowaniem projektu uruchomienia lotniska Gdynia - Kosakowo. Aktualnie szeroką wiedzę na temat przyjętych zasad finansowania publicznego projektu uruchomienia lotniska Gdynia - Kosakowo, jak również innych ustaleń (pomiędzy Miastem, Spółką oraz doradcą finansowym) związanych z realizacją projektu posiada kancelaria DZP, która świadczyła usługi doradcze na etapie przygotowywania projektu. Mając na uwadze zaangażowanie kancelarii DZP w działania przygotowawcze, jak również bogate doświadczenie w dziedzinie pomocy publicznej, w tym w zakresie prowadzenia postępowań notyfikacyjnych uzasadnione jest skorzystanie z usług tej kancelarii. Oprócz aspektów merytorycznych należy również wskazać, iż skorzystanie na etapie postępowania notyfikacyjnego z usług doradczych podmiotu, który posiada określoną znajomość projektu pozwoli na oszczędności w toku prowadzonego postępowania. Nieoszczędnym, niecelowym i nieefektywnym rozwiązaniem jest przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie otwartym, w wyniku, którego wyłoniony zostałby nowy Wykonawca usług prawniczych z tym zakresie. Zaangażowanie na tym etapie podmiotu wybranego w trybie przetargu nieograniczonego, który nie zna projektu wymagałoby bowiem poświęcenia odpowiedniej ilości czasu na zapoznanie się z szeregiem aspektów związanych z realizacją przedsięwzięcia, które mogą być istotne w szczególności przy przygotowywaniu odpowiedzi i wyjaśnień na potrzeby Komisji Europejskiej, a w konsekwencji zwiększałoby koszty postępowania. Specyfiką postępowania notyfikacyjnego jest dość duża uznaniowość Komisji Europejskiej przy ocenie zgłoszonych do niej projektów i brak sztywno określonych ram czasowych dla prowadzonego postępowania. W praktyce KE może wielokrotnie występować o dodatkowe wyjaśnienia czy informacje, co oznacza, iż w przypadku projektów złożonych trudno z góry jednoznacznie oszacować zakres i wielkość pracy doradców zaangażowanych w postępowanie notyfikacyjne. Jednocześnie z punktu widzenia sprawnej realizacji procesu notyfikacyjnego istotne jest, aby usługi doradztwa prawnego były świadczone na bieżąco z uwzględnieniem potrzeby zachowania wyznaczonych terminów na udzielenie wyjaśnień lub odpowiedzi. W toku postępowania notyfikacyjnego może być również konieczne zorganizowanie spotkania z przedstawicielami Komisji Europejskiej w celu wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości dotyczących warunków realizacji oraz finansowania projektu uruchomieniu lotniska Gdynia - Kosakowo, co jest dodatkowym czynnikiem kosztochłonnym. Ze względu na złożoność postępowania notyfikacyjnego, ryczałtowe określenie kosztów doradztwa prawnego jest nieadekwatne. Stąd też przyjęto model rozliczania wg określonej stawki godzinowej za faktycznie wykonane usługi doradcze, przy jednoczesnym określeniu maksymalnego poziomu godzin pracy. Takie rozwiązanie pozwala na monitorowanie wielkości kosztów i efektywne wykorzystanie środków publicznych z budżetu Miasta.

Adres: Al. Marszałka Piłsudskiego , 81382 Gdynia
woj. pomorskie
Dane kontaktowe: email: umgdynia@gdynia.pl
tel: +48 587617700
fax: +48 587617703
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 12938920120
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2012-06-12
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.gdynia.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79111000-5 Usługi w zakresie doradztwa prawnego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Obsługa prawna związana z dokapitalizowaniem przez Gminę Miasta Gdynia i Gminę Kosakowo Portu Lotniczego Gdynia - Kosakowo Sp. z o.o. Kancelaria prawnicza Domański Zakrzewski Palinka sp. k.
Warszawa
2012-07-03 138 000,00