Warszawa: Analiza porównawcza podstaw programowych obowiązujących w roku szkolnym 2010-2011 w wybranych krajach europejskich z polską podstawą programową obowiązującą na poziomie gimnazjum


Numer ogłoszenia: 251147 - 2010; data zamieszczenia: 14.09.2010

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Instytut Badań Edukacyjnych , ul. Górczewska 8, 01-180 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 241 71 00, faks 22 241 41 11.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.ibe.edu.pl/bip


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Analiza porównawcza podstaw programowych obowiązujących w roku szkolnym 2010-2011 w wybranych krajach europejskich z polską podstawą programową obowiązującą na poziomie gimnazjum.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na rzecz Instytutu Badań Edukacyjnych analizy porównawczej podstaw programowych obowiązujących w roku szkolnym 2010-2011 w wybranych krajach europejskich z polską podstawą programową obowiązującą na poziomie gimnazjum. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w ramach projektu Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Poddziałanie 3.1.1 Tworzenie warunków i narzędzi do monitorowania, ewaluacji i badań systemu oświaty. Definicje: analiza porównawcza - porównanie podstawy programowej obowiązującej na terenie danego kraju z polską podstawą programową sporządzone w formie tabelarycznej w celu określenia podobieństw i różnic podstaw programowych. etap nauczania niższej szkoły średniej (ISCED2) - Poziom 2 - Kształcenie średnie (niższy poziom) lub drugi etap edukacji podstawowej wg .Międzynarodowej Standardowej Klasyfikacji Kształcenia (International Standard Classification of Education)- w Polsce gimnazjum; podstawa programowa (PP) - oficjalny dokument określające tak zwane core curriculum, school curriculum lub curricula; polska podstawa programowa - podstawa programowa wprowadzona rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17; raport końcowy - dokument podsumowujący realizację analizy porównawczej zawierający zestawienie analiz porównawczych wraz z wnioskami oraz spisem dokumentów na podstawie których dokonano analizy wraz z załączeniem ich treści. wykładnia przepisów dotyczących podstaw programowych- sylabusy, standardy egzaminacyjne i inne dokumenty określające sposób implementacji podstawy programowej obowiązujące na poziomie narodowym (ogólnokrajowym); Wykonawca zobowiązany jest dokonać analizy porównawczej francuskiej, angielskiej, holenderskiej, estońskiej, hiszpańskiej, fińskiej, czeskiej i norweskiej podstawy programowej wraz z dokumentami zawierającymi wykładnie przepisów dotyczących tych podstaw w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych (biologia, chemia, fizyka, geografia lub zintegrowanych przedmiotów przyrodniczych, tzw. science) na etapie nauczania niższej szkoły średniej (ISCED2) odpowiadającej polskiemu gimnazjum oraz sporządzić raport końcowy zawierający porównanie podstaw programowych wg następującej struktury: 1) Status podstawy programowej; a) Jaką rangę prawną ma dokument podstawy? b) Jakie jest jego umiejscowienie w systemie edukacyjnym kraju? c) Czy wymagane są okresowe aktualizacje dokumentu podstawy? d) Czy istnieją dodatkowe akty prawne regulujące działanie podstawy programowej -akty ustanawiające podstawę, akty wykonawcze, oficjalne wykładnie prawa (jeżeli tak, należy je wymienić) 2) Budowa dokumentu (struktura) podstawy programowej;. a) Z jakich działów składa się dokument?, b) Jak uporządkowana jest treść? 3) Ponad przedmiotowe cele kształcenia ogólnego dotyczące poziomu ISCED2; Wymienić jeśli są i odnieść do celów polskiej podstawy programowej -wg załącznika 4. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17; 4) Ponad przedmiotowe umiejętności uczniów zdobywane podczas kształcenia ogólnego dotyczące poziomu ISCED2 Wymienić jeśli są i odnieść do celów polskiej podstawy programowej -wg załącznika 4. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17; 5) Przedmioty przyrodnicze na etapie nauczania ISCED2 a) Które przedmioty są obowiązkowe, które fakultatywne dla uczniów? b) Czy są obowiązujące poziomy podstawowy i rozszerzony? 6) Ilość godzin przeznaczonych na realizację podstawy programowej z poszczególnych przedmiotów na etapie nauczania ISCED2 a) Liczba jednostek lekcyjnych obowiązujących dla poszczególnych przedmiotów przyrodniczych? b) Stosunek liczby jednostek lekcyjnych przeznaczonych na nauczanie przedmiotów przyrodniczych do ogólnej liczby jednostek lekcyjnych. 7) Przedmiotowe cele kształcenia-wymagania ogólne a) Sposób ujęcia przedmiotowych celów kształcenia; b) Jakie są cele kształcenia? 8) Przedmiotowe treści nauczania-wymagania szczegółowe a) Sposób ujęcia oraz zakres treści. Stopień szczegółowości. 9) Wymagany sposób realizacji podstawy programowej: a) Czy i w jakim stopniu podstawa programowa zaleca lub nakazuje stosowanie w nauczaniu następujących metod: - formułowanie problemów językiem naukowym (z zastosowaniem terminologii naukowej); - udział w dyskusjach dotyczących: - roli nauki w społeczeństwie i życiu codziennym, - o sposobach zdobywani informacji i wiedzy przyrodniczej, - roli eksperymentów naukowych; - praca z eksperymentem: - demonstracje nauczyciela, - prowadzenie eksperymentu zgodnie z podaną procedurą, - samodzielne planowanie eksperymentu w odpowiedzi na problem badawczy, - weryfikowanie praw naukowych poprzez eksperyment, - formułowanie i testowanie hipotez, - prezentowanie wykonanych doświadczeń i ich wyników; - korzystanie z danych naukowych: - poszukiwanie informacji i dokumentów na zadany temat, - wyszukiwanie danych w obrębie tekstu, - podsumowanie informacji o zadanym temacie, - prezentacja zebranych informacji; - praca z nowoczesnymi technologiami: - rejestrowanie i prezentacja danych podczas prowadzonego badania, - symulacje, - wyszukiwanie informacji w Internecie, - współpraca i komunikacja z innymi uczniami; - wizyty w muzeach, laboratoriach badawczych i zakładach przemysłowych; - praca w terenie; - praca badawcza metodą projektu; - inne (jakie?). 10) Wymagania i etapy egzaminacyjne a) Na jakich etapach (np. wiek ucznia) jest prowadzone ocenianie zewnętrzne z przedmiotów przyrodniczych? b) Które etapy i egzaminy z jakich przedmiotów przyrodniczych są obligatoryjne-fakultatywne? Jakie są formuły oceniania zewnętrznego? c) Czy i w jakim stopniu sprawdzane są umiejętności rozumowania w naukach przyrodniczych? d) Jakie są sposoby oceniania poziomu uzyskanych wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej ? e) Jakie aspekty wyników nauczania przedmiotów przyrodniczych są ocenia za pomocą egzaminów i w jaki sposób? Zebrane informacje mają służyć określeniu podstawowych kierunków metodologicznych systemu egzaminacyjnego. 11) wnioski- zawierające odpowiedzi pytania: - Czym polska podstawa programowa różni się od jej odpowiedników w wybranych krajach? - Czy konstrukcja polskiej podstawy programowej: określone cele kształcenia, zakres treści, posługiwanie się zapisami w formie operacyjnej, stopień szczegółowości itp. znajdują odpowiedniki w zapisach podstaw innych krajów? 12) Źródła- należy określić wszystkie dokumenty źródłowe z jakich korzystał Wykonawca w celu sporządzenia raportu końcowego w tym dokonania analiz porównawczych. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu raport w wersji elektronicznej, w formacie zgodnym z MSWord 2007 oraz w formie wydruku. Wykonawca jest zobowiązany sporządzić raport i analizę porównawczą w języku polskim. Do raportu zostaną wykonawca załącza w wersji elektronicznej wszystkie dokumenty będące przedmiotem analizy w tym dokumenty w językach oryginalnych, tłumaczenia dokonane w celu realizacji opisu przedmiotu zamówienia, opinie ekspertów. Wykonawca zobowiązany jest do określenia źródeł z jakich korzystał przy dokonaniu analizy porównawczej lub sporządzeniu raportu. W przypadku gdy w treści raportu bądź analizy wystąpią zapożyczenia bądź cytaty Wykonawca jest zobowiązany do podania szczegółowych odnośników do cytowanych w analizie źródeł. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w 3 etapach: a) analiza porównawcza podstaw programowych z 3 trzech pierwszych krajów: Anglia, Francja, Finlandia (przygotowanie ostatecznego szablonu-scenariusza analizy porównawczej podstawy programowej oraz wykonanie analizy podstaw programowych w tych krajach) i przedstawienie raportu cząstkowego z tego etapu badania sporządzonego wg struktury i formy określonej dla raportu końcowego - termin realizacji I etapu: 70 dni od dnia podpisania umowy.; Ostateczne szablony-scenariusze analiz porównawczych podstaw programowych podlegają akceptacji Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji ostatecznych szablonów-scenariuszy analiz porównawczych podstaw programowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w przedłożonym przez Wykonawcę szablonie lub scenariuszu. Zmiany zostaną przekazane przez Zamawiającego w terminie 5 dni od dnia przekazania przez Wykonawcę w-w dokumentów. W przypadku, w którym, w ocenie Wykonawcy, uwzględnienie ww. zmian przynajmniej utrudniałoby realizację przedmiotu zamówienia, Wykonawca - na piśmie - zwróci uwagę Zamawiającemu na konsekwencje uwzględnienia jego wskazówek. Jeżeli Zamawiający potwierdzi wolę uwzględnienia jego zmian, Wykonawca dostosuje się do nich??. b) analiza porównawcza podstaw programowych obowiązujących w pozostałych krajach (przygotowanie ostatecznych szablonów-scenariuszy analizy porównawczej podstawy programowej oraz wykonanie analiz podstaw programowych w tych krajach) i przedstawienie raportu cząstkowego z tego etapu badania sporządzonego wg struktury i formy określonej dla raportu końcowego - termin realizacji II etapu: do dnia 30 kwietnia 2011 r. Zapisy dotyczące zatwierdzenia szablonów-scenariuszy określone w pkt a) stosuje się odpowiednio. c) Przedstawienie raportu końcowego - termin realizacji III etapu: do dnia 30.05.2011r. Wykonawca załączy do oferty wstępną wersję szablonu lub scenariusza analizy porównawczej podstawy programowej sporządzonego odrębnie dla poszczególnych krajów- 8 szablonów lub scenariuszy, które będą zawierać co najmniej: -opis metodologii wykorzystywanej w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia i jej powiązanie z celami i pytaniami badawczymi wraz z uzasadnieniem wybranej metodologii; -określenie źródeł, które zostaną wykorzystane w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wraz z uzasadnieniem celowości ich wykorzystania; -harmonogram planowanych działań w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za realizację przedmiotu zamówienia w trzech transzach: 1. Za zrealizowanie I etapu przedmiotu zamówienia: 60% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie; 2. Za zrealizowanie II etapu przedmiotu zamówienia: 30% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie; 3. Za zrealizowanie III etapu przedmiotu zamówienia: 10% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie. Przedmiot zamówienia jest określony we Wspólnym Słowniku Zamówień jako: 73110000-6 Usługi badawcze 79131000-1 Usługi w zakresie dokumentów.


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.11.00.00-6, 79.13.10.00-1.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.05.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj. posiadają doświadczenie w zakresie: analizy porównawczej tzn. wykażą zrealizowanie a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywanie w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, co najmniej 2 usług w zakresie przeprowadzenia badań w zakresie analiz edukacyjnych lub prawnych lub społecznych lub przeprowadzonych w ramach innych dziedzin naukowych, o łącznej wartości nie mniejszej niż 100 000 PLN brutto w tym co najmniej 1 usługa na kwotę nie mniejszą niż 50 000 PLN brutto wraz z załączeniem do każdej wykazanej usługi dokumentu potwierdzającego ich należyte wykonanie.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8 w-w ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmian treści zawartej umowy w następujących okolicznościach: zmiana ceny na wniosek Wykonawcy w związku ze wzrostem stawki podatku od towarów i usług VAT.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.ibe.edu.pl/bip

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Instytut Badań Edukacyjnych ul. Górczewska 8 01-180 Warszawa.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
24.09.2010 godzina 14:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Sekretariacie Zamawiającego - ul. Górczewska 8, Warszawa, pokój nr 79.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach projektu: Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego - współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III-Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.1- Modernizacja systemu nadzoru i zarządzania w oświacie, 3.1.1- Tworzenie warunków do monitorowania ewaluacji i badań systemu oświaty..


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
tak


Numer ogłoszenia: 267423 - 2010; data zamieszczenia: 29.09.2010


OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA


Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.


Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
251147 - 2010 data 14.09.2010 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Instytut Badań Edukacyjnych, ul. Górczewska 8, 01-180 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 241 71 00, fax. 22 241 41 11.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU


II.1) Tekst, który należy zmienić:


  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    II.1.3.

  • W ogłoszeniu jest:
    II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na rzecz Instytutu Badań Edukacyjnych analizy porównawczej podstaw programowych obowiązujących w roku szkolnym 2010-2011 w wybranych krajach europejskich z polską podstawą programową obowiązującą na poziomie gimnazjum. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w ramach projektu Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Poddziałanie 3.1.1 Tworzenie warunków i narzędzi do monitorowania, ewaluacji i badań systemu oświaty. Definicje: analiza porównawcza - porównanie podstawy programowej obowiązującej na terenie danego kraju z polską podstawą programową sporządzone w formie tabelarycznej w celu określenia podobieństw i różnic podstaw programowych. etap nauczania niższej szkoły średniej (ISCED2) - Poziom 2 - Kształcenie średnie (niższy poziom) lub drugi etap edukacji podstawowej wg .Międzynarodowej Standardowej Klasyfikacji Kształcenia (International Standard Classification of Education)- w Polsce gimnazjum; podstawa programowa (PP) - oficjalny dokument określające tak zwane core curriculum, school curriculum lub curricula; polska podstawa programowa - podstawa programowa wprowadzona rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17; raport końcowy - dokument podsumowujący realizację analizy porównawczej zawierający zestawienie analiz porównawczych wraz z wnioskami oraz spisem dokumentów na podstawie których dokonano analizy wraz z załączeniem ich treści. wykładnia przepisów dotyczących podstaw programowych- sylabusy, standardy egzaminacyjne i inne dokumenty określające sposób implementacji podstawy programowej obowiązujące na poziomie narodowym (ogólnokrajowym); Wykonawca zobowiązany jest dokonać analizy porównawczej francuskiej, angielskiej, holenderskiej, estońskiej, hiszpańskiej, fińskiej, czeskiej i norweskiej podstawy programowej wraz z dokumentami zawierającymi wykładnie przepisów dotyczących tych podstaw w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych (biologia, chemia, fizyka, geografia lub zintegrowanych przedmiotów przyrodniczych, tzw. science) na etapie nauczania niższej szkoły średniej (ISCED2) odpowiadającej polskiemu gimnazjum oraz sporządzić raport końcowy zawierający porównanie podstaw programowych wg następującej struktury: 1) Status podstawy programowej; a) Jaką rangę prawną ma dokument podstawy? b) Jakie jest jego umiejscowienie w systemie edukacyjnym kraju? c) Czy wymagane są okresowe aktualizacje dokumentu podstawy? d) Czy istnieją dodatkowe akty prawne regulujące działanie podstawy programowej -akty ustanawiające podstawę, akty wykonawcze, oficjalne wykładnie prawa (jeżeli tak, należy je wymienić) 2) Budowa dokumentu (struktura) podstawy programowej;. a) Z jakich działów składa się dokument?, b) Jak uporządkowana jest treść? 3) Ponad przedmiotowe cele kształcenia ogólnego dotyczące poziomu ISCED2; Wymienić jeśli są i odnieść do celów polskiej podstawy programowej -wg załącznika 4. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17; 4) Ponad przedmiotowe umiejętności uczniów zdobywane podczas kształcenia ogólnego dotyczące poziomu ISCED2 Wymienić jeśli są i odnieść do celów polskiej podstawy programowej -wg załącznika 4. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17; 5) Przedmioty przyrodnicze na etapie nauczania ISCED2 a) Które przedmioty są obowiązkowe, które fakultatywne dla uczniów? b) Czy są obowiązujące poziomy podstawowy i rozszerzony? 6) Ilość godzin przeznaczonych na realizację podstawy programowej z poszczególnych przedmiotów na etapie nauczania ISCED2 a) Liczba jednostek lekcyjnych obowiązujących dla poszczególnych przedmiotów przyrodniczych? b) Stosunek liczby jednostek lekcyjnych przeznaczonych na nauczanie przedmiotów przyrodniczych do ogólnej liczby jednostek lekcyjnych. 7) Przedmiotowe cele kształcenia-wymagania ogólne a) Sposób ujęcia przedmiotowych celów kształcenia; b) Jakie są cele kształcenia? 8) Przedmiotowe treści nauczania-wymagania szczegółowe a) Sposób ujęcia oraz zakres treści. Stopień szczegółowości. 9) Wymagany sposób realizacji podstawy programowej: a) Czy i w jakim stopniu podstawa programowa zaleca lub nakazuje stosowanie w nauczaniu następujących metod: - formułowanie problemów językiem naukowym (z zastosowaniem terminologii naukowej); - udział w dyskusjach dotyczących: - roli nauki w społeczeństwie i życiu codziennym, - o sposobach zdobywani informacji i wiedzy przyrodniczej, - roli eksperymentów naukowych; - praca z eksperymentem: - demonstracje nauczyciela, - prowadzenie eksperymentu zgodnie z podaną procedurą, - samodzielne planowanie eksperymentu w odpowiedzi na problem badawczy, - weryfikowanie praw naukowych poprzez eksperyment, - formułowanie i testowanie hipotez, - prezentowanie wykonanych doświadczeń i ich wyników; - korzystanie z danych naukowych: - poszukiwanie informacji i dokumentów na zadany temat, - wyszukiwanie danych w obrębie tekstu, - podsumowanie informacji o zadanym temacie, - prezentacja zebranych informacji; - praca z nowoczesnymi technologiami: - rejestrowanie i prezentacja danych podczas prowadzonego badania, - symulacje, - wyszukiwanie informacji w Internecie, - współpraca i komunikacja z innymi uczniami; - wizyty w muzeach, laboratoriach badawczych i zakładach przemysłowych; - praca w terenie; - praca badawcza metodą projektu; - inne (jakie?). 10) Wymagania i etapy egzaminacyjne a) Na jakich etapach (np. wiek ucznia) jest prowadzone ocenianie zewnętrzne z przedmiotów przyrodniczych? b) Które etapy i egzaminy z jakich przedmiotów przyrodniczych są obligatoryjne-fakultatywne? Jakie są formuły oceniania zewnętrznego? c) Czy i w jakim stopniu sprawdzane są umiejętności rozumowania w naukach przyrodniczych? d) Jakie są sposoby oceniania poziomu uzyskanych wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej ? e) Jakie aspekty wyników nauczania przedmiotów przyrodniczych są ocenia za pomocą egzaminów i w jaki sposób? Zebrane informacje mają służyć określeniu podstawowych kierunków metodologicznych systemu egzaminacyjnego. 11) wnioski- zawierające odpowiedzi pytania: - Czym polska podstawa programowa różni się od jej odpowiedników w wybranych krajach? - Czy konstrukcja polskiej podstawy programowej: określone cele kształcenia, zakres treści, posługiwanie się zapisami w formie operacyjnej, stopień szczegółowości itp. znajdują odpowiedniki w zapisach podstaw innych krajów? 12) Źródła- należy określić wszystkie dokumenty źródłowe z jakich korzystał Wykonawca w celu sporządzenia raportu końcowego w tym dokonania analiz porównawczych. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu raport w wersji elektronicznej, w formacie zgodnym z MSWord 2007 oraz w formie wydruku. Wykonawca jest zobowiązany sporządzić raport i analizę porównawczą w języku polskim. Do raportu zostaną wykonawca załącza w wersji elektronicznej wszystkie dokumenty będące przedmiotem analizy w tym dokumenty w językach oryginalnych, tłumaczenia dokonane w celu realizacji opisu przedmiotu zamówienia, opinie ekspertów. Wykonawca zobowiązany jest do określenia źródeł z jakich korzystał przy dokonaniu analizy porównawczej lub sporządzeniu raportu. W przypadku gdy w treści raportu bądź analizy wystąpią zapożyczenia bądź cytaty Wykonawca jest zobowiązany do podania szczegółowych odnośników do cytowanych w analizie źródeł. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w 3 etapach: a) analiza porównawcza podstaw programowych z 3 trzech pierwszych krajów: Anglia, Francja, Finlandia (przygotowanie ostatecznego szablonu-scenariusza analizy porównawczej podstawy programowej oraz wykonanie analizy podstaw programowych w tych krajach) i przedstawienie raportu cząstkowego z tego etapu badania sporządzonego wg struktury i formy określonej dla raportu końcowego - termin realizacji I etapu: 70 dni od dnia podpisania umowy.; Ostateczne szablony-scenariusze analiz porównawczych podstaw programowych podlegają akceptacji Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji ostatecznych szablonów-scenariuszy analiz porównawczych podstaw programowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w przedłożonym przez Wykonawcę szablonie lub scenariuszu. Zmiany zostaną przekazane przez Zamawiającego w terminie 5 dni od dnia przekazania przez Wykonawcę w-w dokumentów. W przypadku, w którym, w ocenie Wykonawcy, uwzględnienie ww. zmian przynajmniej utrudniałoby realizację przedmiotu zamówienia, Wykonawca - na piśmie - zwróci uwagę Zamawiającemu na konsekwencje uwzględnienia jego wskazówek. Jeżeli Zamawiający potwierdzi wolę uwzględnienia jego zmian, Wykonawca dostosuje się do nich??. b) analiza porównawcza podstaw programowych obowiązujących w pozostałych krajach (przygotowanie ostatecznych szablonów-scenariuszy analizy porównawczej podstawy programowej oraz wykonanie analiz podstaw programowych w tych krajach) i przedstawienie raportu cząstkowego z tego etapu badania sporządzonego wg struktury i formy określonej dla raportu końcowego - termin realizacji II etapu: do dnia 30 kwietnia 2011 r. Zapisy dotyczące zatwierdzenia szablonów-scenariuszy określone w pkt a) stosuje się odpowiednio. c) Przedstawienie raportu końcowego - termin realizacji III etapu: do dnia 30.05.2011r. Wykonawca załączy do oferty wstępną wersję szablonu lub scenariusza analizy porównawczej podstawy programowej sporządzonego odrębnie dla poszczególnych krajów- 8 szablonów lub scenariuszy, które będą zawierać co najmniej: -opis metodologii wykorzystywanej w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia i jej powiązanie z celami i pytaniami badawczymi wraz z uzasadnieniem wybranej metodologii; -określenie źródeł, które zostaną wykorzystane w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wraz z uzasadnieniem celowości ich wykorzystania; -harmonogram planowanych działań w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za realizację przedmiotu zamówienia w trzech transzach: 1. Za zrealizowanie I etapu przedmiotu zamówienia: 60% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie; 2. Za zrealizowanie II etapu przedmiotu zamówienia: 30% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie; 3. Za zrealizowanie III etapu przedmiotu zamówienia: 10% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie. Przedmiot zamówienia jest określony we Wspólnym Słowniku Zamówień jako: 73110000-6 Usługi badawcze 79131000-1 Usługi w zakresie dokumentów..

  • W ogłoszeniu powinno być:
    II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na rzecz Instytutu Badań Edukacyjnych analizy porównawczej podstaw programowych obowiązujących w roku szkolnym 2010-2011 w wybranych krajach europejskich z polską podstawą programową obowiązującą na poziomie gimnazjum. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w ramach projektu Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Poddziałanie 3.1.1 Tworzenie warunków i narzędzi do monitorowania, ewaluacji i badań systemu oświaty. Definicje: analiza porównawcza - porównanie podstawy programowej obowiązującej na terenie danego kraju z polską podstawą programową sporządzone w formie tabelarycznej w celu określenia podobieństw i różnic podstaw programowych. etap nauczania niższej szkoły średniej (ISCED2) - Poziom 2 - Kształcenie średnie (niższy poziom) lub drugi etap edukacji podstawowej wg .Międzynarodowej Standardowej Klasyfikacji Kształcenia (International Standard Classification of Education)- w Polsce gimnazjum; podstawa programowa (PP) - oficjalny dokument określające tak zwane core curriculum, school curriculum lub curricula; polska podstawa programowa - podstawa programowa wprowadzona rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17; raport końcowy - dokument podsumowujący realizację analizy porównawczej zawierający zestawienie analiz porównawczych wraz z wnioskami oraz spisem dokumentów na podstawie których dokonano analizy wraz z załączeniem ich treści. wykładnia przepisów dotyczących podstaw programowych- sylabusy, standardy egzaminacyjne i inne dokumenty określające sposób implementacji podstawy programowej obowiązujące na poziomie narodowym (ogólnokrajowym); Wykonawca zobowiązany jest dokonać analizy porównawczej francuskiej, angielskiej, holenderskiej, estońskiej, hiszpańskiej, fińskiej, czeskiej i norweskiej podstawy programowej wraz z dokumentami zawierającymi wykładnie przepisów dotyczących tych podstaw w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych (biologia, chemia, fizyka, geografia lub zintegrowanych przedmiotów przyrodniczych, tzw. science) na etapie nauczania niższej szkoły średniej (ISCED2) odpowiadającej polskiemu gimnazjum oraz sporządzić raport końcowy zawierający porównanie podstaw programowych wg następującej struktury: 1) Status podstawy programowej; a) Jaką rangę prawną ma dokument podstawy? b) Jakie jest jego umiejscowienie w systemie edukacyjnym kraju? c) Czy wymagane są okresowe aktualizacje dokumentu podstawy? d) Czy istnieją dodatkowe akty prawne regulujące działanie podstawy programowej -akty ustanawiające podstawę, akty wykonawcze, oficjalne wykładnie prawa (jeżeli tak, należy je wymienić) 2) Budowa dokumentu (struktura) podstawy programowej;. a) Z jakich działów składa się dokument?, b) Jak uporządkowana jest treść? 3) Ponad przedmiotowe cele kształcenia ogólnego dotyczące poziomu ISCED2; Wymienić jeśli są i odnieść do celów polskiej podstawy programowej -wg załącznika 4. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17; 4) Ponad przedmiotowe umiejętności uczniów zdobywane podczas kształcenia ogólnego dotyczące poziomu ISCED2 Wymienić jeśli są i odnieść do celów polskiej podstawy programowej -wg załącznika 4. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17; 5) Przedmioty przyrodnicze na etapie nauczania ISCED2 a) Które przedmioty są obowiązkowe, które fakultatywne dla uczniów? b) Czy są obowiązujące poziomy podstawowy i rozszerzony? 6) Ilość godzin przeznaczonych na realizację podstawy programowej z poszczególnych przedmiotów na etapie nauczania ISCED2 a) Liczba jednostek lekcyjnych obowiązujących dla poszczególnych przedmiotów przyrodniczych? b) Stosunek liczby jednostek lekcyjnych przeznaczonych na nauczanie przedmiotów przyrodniczych do ogólnej liczby jednostek lekcyjnych. 7) Przedmiotowe cele kształcenia-wymagania ogólne a) Sposób ujęcia przedmiotowych celów kształcenia; b) Jakie są cele kształcenia? 8) Przedmiotowe treści nauczania-wymagania szczegółowe a) Sposób ujęcia oraz zakres treści. Stopień szczegółowości. 9) Wymagany sposób realizacji podstawy programowej: a) Czy i w jakim stopniu podstawa programowa zaleca lub nakazuje stosowanie w nauczaniu następujących metod: - formułowanie problemów językiem naukowym (z zastosowaniem terminologii naukowej); - udział w dyskusjach dotyczących: - roli nauki w społeczeństwie i życiu codziennym, - o sposobach zdobywani informacji i wiedzy przyrodniczej, - roli eksperymentów naukowych; - praca z eksperymentem: - demonstracje nauczyciela, - prowadzenie eksperymentu zgodnie z podaną procedurą, - samodzielne planowanie eksperymentu w odpowiedzi na problem badawczy, - weryfikowanie praw naukowych poprzez eksperyment, - formułowanie i testowanie hipotez, - prezentowanie wykonanych doświadczeń i ich wyników; - korzystanie z danych naukowych: - poszukiwanie informacji i dokumentów na zadany temat, - wyszukiwanie danych w obrębie tekstu, - podsumowanie informacji o zadanym temacie, - prezentacja zebranych informacji; - praca z nowoczesnymi technologiami: - rejestrowanie i prezentacja danych podczas prowadzonego badania, - symulacje, - wyszukiwanie informacji w Internecie, - współpraca i komunikacja z innymi uczniami; - wizyty w muzeach, laboratoriach badawczych i zakładach przemysłowych; - praca w terenie; - praca badawcza metodą projektu; - inne (jakie?). 10) Wymagania i etapy egzaminacyjne a) Na jakich etapach (np. wiek ucznia) jest prowadzone ocenianie zewnętrzne z przedmiotów przyrodniczych? b) Które etapy i egzaminy z jakich przedmiotów przyrodniczych są obligatoryjne-fakultatywne? Jakie są formuły oceniania zewnętrznego? c) Czy i w jakim stopniu sprawdzane są umiejętności rozumowania w naukach przyrodniczych? d) Jakie są sposoby oceniania poziomu uzyskanych wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej ? e) Jakie aspekty wyników nauczania przedmiotów przyrodniczych są ocenia za pomocą egzaminów i w jaki sposób? Zebrane informacje mają służyć określeniu podstawowych kierunków metodologicznych systemu egzaminacyjnego. 11) wnioski- zawierające odpowiedzi pytania: - Czym polska podstawa programowa różni się od jej odpowiedników w wybranych krajach? - Czy konstrukcja polskiej podstawy programowej: określone cele kształcenia, zakres treści, posługiwanie się zapisami w formie operacyjnej, stopień szczegółowości itp. znajdują odpowiedniki w zapisach podstaw innych krajów? 12) Źródła- należy określić wszystkie dokumenty źródłowe z jakich korzystał Wykonawca w celu sporządzenia raportu końcowego w tym dokonania analiz porównawczych. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu raport w wersji elektronicznej, w formacie zgodnym z MSWord 2007 oraz w formie wydruku. Wykonawca jest zobowiązany sporządzić raport i analizę porównawczą w języku polskim. Do raportu zostaną wykonawca załącza w wersji elektronicznej wszystkie dokumenty będące przedmiotem analizy w tym dokumenty w językach oryginalnych, tłumaczenia dokonane w celu realizacji opisu przedmiotu zamówienia, opinie ekspertów. Wykonawca zobowiązany jest do określenia źródeł z jakich korzystał przy dokonaniu analizy porównawczej lub sporządzeniu raportu. W przypadku gdy w treści raportu bądź analizy wystąpią zapożyczenia bądź cytaty Wykonawca jest zobowiązany do podania szczegółowych odnośników do cytowanych w analizie źródeł. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w 3 etapach: a) analiza porównawcza podstaw programowych z 3 trzech pierwszych krajów: Anglia, Francja, Finlandia (przygotowanie ostatecznego szablonu-scenariusza analizy porównawczej podstawy programowej oraz wykonanie analizy podstaw programowych w tych krajach) i przedstawienie raportu cząstkowego z tego etapu badania sporządzonego wg struktury i formy określonej dla raportu końcowego - termin realizacji I etapu: 70 dni od dnia podpisania umowy.; Ostateczne szablony-scenariusze analiz porównawczych podstaw programowych podlegają akceptacji Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji ostatecznych szablonów-scenariuszy analiz porównawczych podstaw programowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w przedłożonym przez Wykonawcę szablonie lub scenariuszu. Zmiany zostaną przekazane przez Zamawiającego w terminie 5 dni od dnia przekazania przez Wykonawcę w-w dokumentów. W przypadku, w którym, w ocenie Wykonawcy, uwzględnienie ww. zmian przynajmniej utrudniałoby realizację przedmiotu zamówienia, Wykonawca - na piśmie - zwróci uwagę Zamawiającemu na konsekwencje uwzględnienia jego wskazówek. Jeżeli Zamawiający potwierdzi wolę uwzględnienia jego zmian, Wykonawca dostosuje się do nich??. b) analiza porównawcza podstaw programowych obowiązujących w pozostałych krajach (przygotowanie ostatecznych szablonów-scenariuszy analizy porównawczej podstawy programowej oraz wykonanie analiz podstaw programowych w tych krajach) i przedstawienie raportu cząstkowego z tego etapu badania sporządzonego wg struktury i formy określonej dla raportu końcowego - termin realizacji II etapu: do dnia 30 kwietnia 2011 r. Zapisy dotyczące zatwierdzenia szablonów-scenariuszy określone w pkt a) stosuje się odpowiednio. c) Przedstawienie raportu końcowego - termin realizacji III etapu: do dnia 30.05.2011r. Do oferty Wykonawca załączy wstępną wersję szablonu lub scenariusza umożliwiającego przeprowadzenie analizy porównawczej podstaw programowych z 3 trzech pierwszych krajów: Anglia, Francja, Finlandia. Szablon lub scenariusz będzie zawierać co najmniej: -wstępny opis metodologii wykorzystywanej w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia i jej powiązanie z celami i pytaniami badawczymi wraz z uzasadnieniem wybranej metodologii; -określenie możliwych źródeł, które zostaną wykorzystane w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wraz z uzasadnieniem celowości ich wykorzystania; - roboczy harmonogram planowanych działań w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za realizację przedmiotu zamówienia w trzech transzach: 1. Za zrealizowanie I etapu przedmiotu zamówienia: 60% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie; 2. Za zrealizowanie II etapu przedmiotu zamówienia: 30% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie; 3. Za zrealizowanie III etapu przedmiotu zamówienia: 10% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie. Przedmiot zamówienia jest określony we Wspólnym Słowniku Zamówień jako: 73110000-6 Usługi badawcze 79131000-1 Usługi w zakresie dokumentów..

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    IV.3.

  • W ogłoszeniu jest:
    IV.3) ZMIANA UMOWY Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian Zamawiający dopuszcza możliwość zmian treści zawartej umowy w następujących okolicznościach: zmiana ceny na wniosek Wykonawcy w związku ze wzrostem stawki podatku od towarów i usług VAT..

  • W ogłoszeniu powinno być:
    IV.3) ZMIANA UMOWY Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian Zamawiający dopuszcza możliwość zmian treści zawartej umowy w następujących okolicznościach:1. nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w szczególności w zakresie wysokości stawki podatku od towarów i usług VAT; 2. konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy ZAMAWIAJACYM a inną niż WYKONAWCĄ stroną, w tym instytucjami nadzorującymi wdrażanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w ramach którego realizowane jest zamówienie; 3. konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej I i II stopnia, w szczególności w zakresie sprawozdawczości..

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    IV.4.4.

  • W ogłoszeniu jest:
    IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.09.2010 godzina 14:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Sekretariacie Zamawiającego - ul. Górczewska 8, Warszawa, pokój nr 79..

  • W ogłoszeniu powinno być:
    IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.10.2010 godzina 15:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Sekretariacie Zamawiającego - ul. Górczewska 8, Warszawa, pokój nr B12..


Numer ogłoszenia: 296716 - 2010; data zamieszczenia: 17.09.2010


OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA


Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.


Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
251147 - 2010 data 14.09.2010 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Instytut Badań Edukacyjnych, ul. Górczewska 8, 01-180 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 241 71 00, fax. 22 241 41 11.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU


II.1) Tekst, który należy zmienić:


  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    IV.4.4.

  • W ogłoszeniu jest:
    IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.09.2010 godzina 14:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Sekretariacie Zamawiającego - ul. Górczewska 8, Warszawa, pokój nr 79..

  • W ogłoszeniu powinno być:
    IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.09.2010 godzina 14:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Sekretariacie Zamawiającego - ul. Górczewska 8, Warszawa, pokój nr 79..


Warszawa: Analiza porównawcza podstaw programowych obowiązujących w roku szkolnym 2010-2011 w wybranych krajach europejskich z polską podstawą programową obowiązującą na poziomie gimnazjum.


Numer ogłoszenia: 301101 - 2010; data zamieszczenia: 26.10.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 251147 - 2010r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Instytut Badań Edukacyjnych, ul. Górczewska 8, 01-180 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 241 71 00, faks 22 241 41 11.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Analiza porównawcza podstaw programowych obowiązujących w roku szkolnym 2010-2011 w wybranych krajach europejskich z polską podstawą programową obowiązującą na poziomie gimnazjum..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na rzecz Instytutu Badań Edukacyjnych analizy porównawczej podstaw programowych obowiązujących w roku szkolnym 2010-2011 w wybranych krajach europejskich z polską podstawą programową obowiązującą na poziomie gimnazjum. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w ramach projektu Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Poddziałanie 3.1.1 Tworzenie warunków i narzędzi do monitorowania, ewaluacji i badań systemu oświaty. Definicje: analiza porównawcza - porównanie podstawy programowej obowiązującej na terenie danego kraju z polską podstawą programową sporządzone w formie tabelarycznej w celu określenia podobieństw i różnic podstaw programowych. etap nauczania niższej szkoły średniej (ISCED2) - Poziom 2 - Kształcenie średnie (niższy poziom) lub drugi etap edukacji podstawowej wg .Międzynarodowej Standardowej Klasyfikacji Kształcenia (International Standard Classification of Education)- w Polsce gimnazjum; podstawa programowa (PP) - oficjalny dokument określające tak zwane core curriculum, school curriculum lub curricula; polska podstawa programowa - podstawa programowa wprowadzona rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17; raport końcowy - dokument podsumowujący realizację analizy porównawczej zawierający zestawienie analiz porównawczych wraz z wnioskami oraz spisem dokumentów na podstawie których dokonano analizy wraz z załączeniem ich treści. wykładnia przepisów dotyczących podstaw programowych- sylabusy, standardy egzaminacyjne i inne dokumenty określające sposób implementacji podstawy programowej obowiązujące na poziomie narodowym (ogólnokrajowym); Wykonawca zobowiązany jest dokonać analizy porównawczej francuskiej, angielskiej, holenderskiej, estońskiej, hiszpańskiej, fińskiej, czeskiej i norweskiej podstawy programowej wraz z dokumentami zawierającymi wykładnie przepisów dotyczących tych podstaw w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych (biologia, chemia, fizyka, geografia lub zintegrowanych przedmiotów przyrodniczych, tzw. science) na etapie nauczania niższej szkoły średniej (ISCED2) odpowiadającej polskiemu gimnazjum oraz sporządzić raport końcowy zawierający porównanie podstaw programowych wg następującej struktury: 1) Status podstawy programowej; a) Jaką rangę prawną ma dokument podstawy? b) Jakie jest jego umiejscowienie w systemie edukacyjnym kraju? c) Czy wymagane są okresowe aktualizacje dokumentu podstawy? d) Czy istnieją dodatkowe akty prawne regulujące działanie podstawy programowej -akty ustanawiające podstawę, akty wykonawcze, oficjalne wykładnie prawa (jeżeli tak, należy je wymienić) 2) Budowa dokumentu (struktura) podstawy programowej;. a) Z jakich działów składa się dokument?, b) Jak uporządkowana jest treść? 3) Ponad przedmiotowe cele kształcenia ogólnego dotyczące poziomu ISCED2; Wymienić jeśli są i odnieść do celów polskiej podstawy programowej -wg załącznika 4. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17; 4) Ponad przedmiotowe umiejętności uczniów zdobywane podczas kształcenia ogólnego dotyczące poziomu ISCED2 Wymienić jeśli są i odnieść do celów polskiej podstawy programowej -wg załącznika 4. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17; 5) Przedmioty przyrodnicze na etapie nauczania ISCED2 a) Które przedmioty są obowiązkowe, które fakultatywne dla uczniów? b) Czy są obowiązujące poziomy podstawowy i rozszerzony? 6) Ilość godzin przeznaczonych na realizację podstawy programowej z poszczególnych przedmiotów na etapie nauczania ISCED2 a) Liczba jednostek lekcyjnych obowiązujących dla poszczególnych przedmiotów przyrodniczych? b) Stosunek liczby jednostek lekcyjnych przeznaczonych na nauczanie przedmiotów przyrodniczych do ogólnej liczby jednostek lekcyjnych. 7) Przedmiotowe cele kształcenia-wymagania ogólne a) Sposób ujęcia przedmiotowych celów kształcenia; b) Jakie są cele kształcenia? 8) Przedmiotowe treści nauczania-wymagania szczegółowe a) Sposób ujęcia oraz zakres treści. Stopień szczegółowości. 9) Wymagany sposób realizacji podstawy programowej: a) Czy i w jakim stopniu podstawa programowa zaleca lub nakazuje stosowanie w nauczaniu następujących metod: - formułowanie problemów językiem naukowym (z zastosowaniem terminologii naukowej); - udział w dyskusjach dotyczących: - roli nauki w społeczeństwie i życiu codziennym, - o sposobach zdobywani informacji i wiedzy przyrodniczej, - roli eksperymentów naukowych; - praca z eksperymentem: - demonstracje nauczyciela, - prowadzenie eksperymentu zgodnie z podaną procedurą, - samodzielne planowanie eksperymentu w odpowiedzi na problem badawczy, - weryfikowanie praw naukowych poprzez eksperyment, - formułowanie i testowanie hipotez, - prezentowanie wykonanych doświadczeń i ich wyników; - korzystanie z danych naukowych: - poszukiwanie informacji i dokumentów na zadany temat, - wyszukiwanie danych w obrębie tekstu, - podsumowanie informacji o zadanym temacie, - prezentacja zebranych informacji; - praca z nowoczesnymi technologiami: - rejestrowanie i prezentacja danych podczas prowadzonego badania, - symulacje, - wyszukiwanie informacji w Internecie, - współpraca i komunikacja z innymi uczniami; - wizyty w muzeach, laboratoriach badawczych i zakładach przemysłowych; - praca w terenie; - praca badawcza metodą projektu; - inne (jakie?). 10) Wymagania i etapy egzaminacyjne a) Na jakich etapach (np. wiek ucznia) jest prowadzone ocenianie zewnętrzne z przedmiotów przyrodniczych? b) Które etapy i egzaminy z jakich przedmiotów przyrodniczych są obligatoryjne-fakultatywne? Jakie są formuły oceniania zewnętrznego? c) Czy i w jakim stopniu sprawdzane są umiejętności rozumowania w naukach przyrodniczych? d) Jakie są sposoby oceniania poziomu uzyskanych wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej ? e) Jakie aspekty wyników nauczania przedmiotów przyrodniczych są ocenia za pomocą egzaminów i w jaki sposób? Zebrane informacje mają służyć określeniu podstawowych kierunków metodologicznych systemu egzaminacyjnego. 11) wnioski- zawierające odpowiedzi pytania: - Czym polska podstawa programowa różni się od jej odpowiedników w wybranych krajach? - Czy konstrukcja polskiej podstawy programowej: określone cele kształcenia, zakres treści, posługiwanie się zapisami w formie operacyjnej, stopień szczegółowości itp. znajdują odpowiedniki w zapisach podstaw innych krajów? 12) Źródła- należy określić wszystkie dokumenty źródłowe z jakich korzystał Wykonawca w celu sporządzenia raportu końcowego w tym dokonania analiz porównawczych. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu raport w wersji elektronicznej, w formacie zgodnym z MSWord 2007 oraz w formie wydruku. Wykonawca jest zobowiązany sporządzić raport i analizę porównawczą w języku polskim. Do raportu zostaną wykonawca załącza w wersji elektronicznej wszystkie dokumenty będące przedmiotem analizy w tym dokumenty w językach oryginalnych, tłumaczenia dokonane w celu realizacji opisu przedmiotu zamówienia, opinie ekspertów. Wykonawca zobowiązany jest do określenia źródeł z jakich korzystał przy dokonaniu analizy porównawczej lub sporządzeniu raportu. W przypadku gdy w treści raportu bądź analizy wystąpią zapożyczenia bądź cytaty Wykonawca jest zobowiązany do podania szczegółowych odnośników do cytowanych w analizie źródeł. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w 3 etapach: a) analiza porównawcza podstaw programowych z 3 trzech pierwszych krajów: Anglia, Francja, Finlandia (przygotowanie ostatecznego szablonu-scenariusza analizy porównawczej podstawy programowej oraz wykonanie analizy podstaw programowych w tych krajach) i przedstawienie raportu cząstkowego z tego etapu badania sporządzonego wg struktury i formy określonej dla raportu końcowego - termin realizacji I etapu: 70 dni od dnia podpisania umowy.; Ostateczne szablony-scenariusze analiz porównawczych podstaw programowych podlegają akceptacji Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji ostatecznych szablonów-scenariuszy analiz porównawczych podstaw programowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w przedłożonym przez Wykonawcę szablonie lub scenariuszu. Zmiany zostaną przekazane przez Zamawiającego w terminie 5 dni od dnia przekazania przez Wykonawcę w-w dokumentów. W przypadku, w którym, w ocenie Wykonawcy, uwzględnienie ww. zmian przynajmniej utrudniałoby realizację przedmiotu zamówienia, Wykonawca - na piśmie - zwróci uwagę Zamawiającemu na konsekwencje uwzględnienia jego wskazówek. Jeżeli Zamawiający potwierdzi wolę uwzględnienia jego zmian, Wykonawca dostosuje się do nich??. b) analiza porównawcza podstaw programowych obowiązujących w pozostałych krajach (przygotowanie ostatecznych szablonów-scenariuszy analizy porównawczej podstawy programowej oraz wykonanie analiz podstaw programowych w tych krajach) i przedstawienie raportu cząstkowego z tego etapu badania sporządzonego wg struktury i formy określonej dla raportu końcowego - termin realizacji II etapu: do dnia 30 kwietnia 2011 r. Zapisy dotyczące zatwierdzenia szablonów-scenariuszy określone w pkt a) stosuje się odpowiednio. c) Przedstawienie raportu końcowego - termin realizacji III etapu: do dnia 30.05.2011r. Wykonawca załączy do oferty wstępną wersję szablonu lub scenariusza analizy porównawczej podstawy programowej sporządzonego odrębnie dla poszczególnych krajów- 8 szablonów lub scenariuszy, które będą zawierać co najmniej: -opis metodologii wykorzystywanej w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia i jej powiązanie z celami i pytaniami badawczymi wraz z uzasadnieniem wybranej metodologii; -określenie źródeł, które zostaną wykorzystane w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wraz z uzasadnieniem celowości ich wykorzystania; -harmonogram planowanych działań w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za realizację przedmiotu zamówienia w trzech transzach: 1. Za zrealizowanie I etapu przedmiotu zamówienia: 60% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie; 2. Za zrealizowanie II etapu przedmiotu zamówienia: 30% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie; 3. Za zrealizowanie III etapu przedmiotu zamówienia: 10% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie. Przedmiot zamówienia jest określony we Wspólnym Słowniku Zamówień jako: 73110000-6 Usługi badawcze 79131000-1 Usługi w zakresie dokumentów..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.11.00.00-6, 79.13.10.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach projektu: Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego - współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III-Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.1- Modernizacja systemu nadzoru i zarządzania w oświacie, 3.1.1- Tworzenie warunków do monitorowania ewaluacji i badań systemu oświaty...

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
20.10.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zbigniew Mularski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Zarządzanie-Nieruchomości-Transport, {Dane ukryte}, 60-175 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 165000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    225000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    225000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    225000,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Górczewska 8, 01180 Warszawa
woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: zamowienia@ibe.edu.pl
tel: 22 241 71 00
fax: 22 241 71 11
Termin składania wniosków lub ofert:
2010-09-23
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 25114720100
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2010-09-13
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 248 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.ibe.edu.pl/bip
Informacja dostępna pod: Instytut Badań Edukacyjnych ul. Górczewska 8 01-180 Warszawa
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
73110000-6 Usługi badawcze
79131000-1 Usługi w zakresie dokumentów
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Analiza porównawcza podstaw programowych obowiązujących w roku szkolnym 2010-2011 w wybranych krajach europejskich z polską podstawą programową obowiązującą na poziomie gimnazjum. Zbigniew Mularski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Zarządzanie-Nieruchomości-Transport
Poznań
2010-10-26 225 000,00