Kędzierzyn-Koźle: Obsługa prawna w ICSO Blachownia w 2014 roku


Numer ogłoszenia: 267713 - 2013; data zamieszczenia: 10.12.2013

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Instytut Ciężkiej Syntezy Organicznej "Blachownia" w Kędzierzynie-Koźlu, ul. Energetyków 9, 47-225 Kędzierzyn-Koźle, woj. opolskie, tel. 077 4873470, faks 077 4873060 , strona internetowa www.icso.com.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Instytut badawczy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna w ICSO Blachownia w 2014 roku.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług prawniczych, które będą udzielane w trybie zamówienia z wolnej ręki, zgodnie z art. 66 w zw. z art. 5 ust. 1 b i art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Na przedmiot zamówienia składają się usługi o charakterze niepriorytetowym, należące do kategorii 21, czyli usługi prawnicze kod CPV od 79100000-5 do 79140000-7, określone Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68)..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.14.00.00-7.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    ICSO Blachownia w Kędzierzynie-Koźlu jest podmiotem funkcjonującym jako instytut badawczy, na podstawie ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. z 2010 r. Nr 96, poz. 618 z późn. zm.). Funkcjonowanie Instytutu opiera się na wielu zróżnicowanych płaszczyznach prawnych. Instytut jest państwową jednostką organizacyjną, wyodrębnioną pod względem prawnym, organizacyjnym i ekonomiczno-finansowym i nadzorowaną przez Ministra Gospodarki. Poza działalnością podstawową, obejmującą prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych, Instytut prowadzi również działalność gospodarczą związaną przede wszystkim z badaniami i analizami technicznymi oraz wykonywaniem ofert technicznych, projektów i innej dokumentacji technicznej. Głównymi partnerami/klientami Instytutu są duże, średnie i małe przedsiębiorstwa (głównie spółki prawa handlowego) branży chemicznej. ICSO Blachownia opiera również pewien zakres swojej działalności na współpracy z podmiotami takimi jak Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki, Narodowe Centrum Nauki, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego w zakresie pozyskiwania dotacji i dofinansowania. Instytut realizuje projekty finansowane lub współfinansowane z funduszy unijnych w ramach rozwoju B+R w przedsiębiorstwach.W ramach szeroko prowadzonej współpracy, zarówno z podmiotami publicznymi jak i przedsiębiorcami, pojawiają się zróżnicowane zagadnienia natury prawnej, do których rozstrzygnięcia nieodzowne jest skorzystanie z usług prawnika.W związku z prowadzoną działalnością Instytut staje się adresatem pism, wniosków i pozwów powodujących konieczność skorzystania z profesjonalnej pomocy prawnej celem zapewnienia zastępstwa procesowego w postępowaniach toczących się przed sądami i innymi organami orzekającymi. Instytut podlega ponadto obowiązkowemu wpisowi do KRS - rejestru przedsiębiorców. Nie bez znaczenia pozostaje zatem konieczność rejestrowania licznych zmian w KRS, wynikających ze zmian w ustawach jak i w statucie Instytutu. Bieżąca obsługa prawna Instytutu polega na:występowaniu przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi i doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, sporządzaniu, opiniowaniu i realizacji umów z zakresu prawa cywilnego, prawa pracy, prawa zamówień publicznych, prawa własności przemysłowej i prawa autorskiego, sporządzaniu opinii prawnych, doradztwie prawnym, opiniowaniu projektów wewnętrznych aktów normatywnych, obecności w dni robocze w siedzibie Zamawiającego stosownie do jego potrzeb, a także dostępności telefonicznej i elektronicznej. Tryb wyboru wykonawcy jest ściśle związany ze szczegółowymi warunkami zamówienia. Specyfika działania Instytutu wymaga - poza występowaniem przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi i doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego - także wykonywania pozostałych wskazanych wyżej usług prawniczych. Z tych względów niecelowe jest dzielenie zamówienia związanego z obsługą prawną Instytutu na obsługę w zakresie zastępstwa procesowego oraz na usługi prawnicze w pozostałym w zakresie. Ustawa p.z.p. nie zakazuje łączenia usług prawniczych w zakresie zastępstwa procesowego z innymi usługami prawniczymi (art. 5 ust. 3 ustawy), jednakże połączenie to musi być uzasadnione celowością i racjonalnością takiego działania. Zgodnie z art. 5 ust. 1b p.z.p. w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Przytoczony przepis w pełni uzasadnia tryb niniejszego zamówienia w zakresie zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. Ponadto zgodnie z treścią przepisów art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 p.z.p. w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio art. 67 ust. 1 ustawy, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Nie powinno ulegać wątpliwości, iż profesjonalną i rzetelną obsługę prawną może zapewnić jedynie osoba posiadająca bardzo szeroką wiedzę teoretyczną popartą odpowiednim doświadczeniem, zwłaszcza w zakresie obsługi instytutów badawczych (poprzednio jednostek badawczo-rozwojowych). Gwarancję właściwej obsługi prawnej w powyższym zakresie daje tylko powierzenie wykonywania usług osobie posiadającej wysokie kwalifikacje i długoletnią praktykę zawodową. Na podstawie doświadczeń z poprzednich lat jest bowiem oczywiste, że obsługa profesjonalnego prawnika jest niezbędna w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania Instytutu i realizacji jego zadań. Co więcej, zlecenie obsługi prawnej fachowemu prawnikowi w wielu przypadkach może mieć znaczenie prewencyjne w tym sensie, iż pozwoli niezwłocznie rozwiązać problemy prawne bez konieczności bezcelowego kontynuowania spraw, których negatywny wynik można przewidzieć. Oczywistym jest, że takie prewencyjne działanie pozwala zaoszczędzić czas i jednocześnie zapobiega przed utratą środków przez zamawiającego. Z uwagi na powyższe okoliczności, w ramach przedmiotu zamówienia zamawiający zamierza zawrzeć umowę z wykonawcą dotychczas świadczącym usługi prawnicze na rzecz zamawiającego - Kancelarią Adwokacką Jerzego Piaseckiego z siedzibą w Opolu. Dotychczasowy wykonawca prowadzi obsługę prawną Instytutu od 8 lat i doskonale zna specyfikę działalności Instytutu. Pozyskał niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz jest w stanie świadczyć obsługę prawną w sposób ciągły, kontynuując jednocześnie procesy sądowe. W tym miejscu należy zaznaczyć, iż w chwili obecnej toczą się sprawy sądowe przeciwko Instytutowi oraz z powództwa Instytutu. Ponadto Instytut występuje jako oskarżyciel posiłkowy w sprawie karnej toczącej się przed Sądem Okręgowym w Opolu. Do powyższych postępowań należy dodać również postępowania administracyjne toczące się przed Urzędem Patentowym RP, w których często występują sporne interesy i istnieje potrzeba uzgadniania z profesjonalnym prawnikiem rozwiązań zgodnych z interesem Instytutu. Niejednokrotnie sprawy sądowe są ściśle powiązane z innymi toczącymi się lub prawomocnie zakończonymi postępowaniami. Nie mniej istotne są indywidualne cechy, jakie posiada wykonawca, takie jak wysoka odporność na stres, komunikatywność, bezkonfliktowość oraz szybkość w podejmowaniu decyzji. Poza wszelkimi wątpliwościami pozostaje okoliczność, iż zawarcie umowy w ramach innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki będzie miało przełożenie na wydatkowanie niecelowo poniesionych w tym zakresie wydatków. Dotychczasowa, wzorowo układająca się współpraca z adw. Jerzym Piaseckim pozwala na uzasadnione twierdzenie, iż powierzenie mu obsługi prawnej będącej przedmiotem zamówienia pozwoli uniknąć błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych. Zasada celowego i efektywnego dokonywania wydatków potwierdza wybór zamówienia z wolnej ręki i powierzenia dalszej obsługi prawnej dotychczasowej kancelarii prawnej. Inny wykonawca potrzebowałby znacznej ilości czasu, aby wdrożyć się w strukturę i zakres spraw Instytutu, co mogłoby uniemożliwić terminową realizację zadań i zachowanie ciągłości podjętych działań. Powierzenie usług dotychczasowemu wykonawcy pozwoli zapewnić sprawne kontynuowanie tych spraw. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość realizacji przedsięwzięć pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie z uwagi na interes gospodarczy Zamawiającego. W świetle powyższego, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   

Nazwa:
Obsługa prawna w ICSO Blachownia w 2014 roku.


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Adwokat Jerzy Piasecki prowadzący kancelarię adwokacką, ul. Sienkiewicza 3/3, 45-037 Opole, kraj/woj. opolskie.


Kędzierzyn-Koźle: Obsługa prawna w ICSO Blachownia w 2014 roku


Numer ogłoszenia: 275459 - 2013; data zamieszczenia: 18.12.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 267713 - 2013r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Instytut Ciężkiej Syntezy Organicznej "Blachownia" w Kędzierzynie-Koźlu, ul. Energetyków 9, 47-225 Kędzierzyn-Koźle, woj. opolskie, tel. 077 4873470, faks 077 4873060.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Instytut badawczy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna w ICSO Blachownia w 2014 roku.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług prawniczych, które będą udzielane w trybie zamówienia z wolnej ręki, zgodnie z art. 66 w zw. z art. 5 ust. 1 b i art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych . Na przedmiot zamówienia składają się usługi o charakterze niepriorytetowym, należące do kategorii 21, czyli usługi prawnicze kod CPV od 79100000-5 do 79140000-7, określone Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68)..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.14.00.00-7.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
Obsługa prawna w ICSO Blachownia w 2014 roku


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
17.12.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Adwokat Jerzy Piasecki prowadzący kancelarię adwokacką, {Dane ukryte}, 45-037 Opole, kraj/woj. opolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 120159,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    96000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    96000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    96000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    ICSO Blachownia w Kędzierzynie-Koźlu jest podmiotem funkcjonującym jako instytut badawczy, na podstawie ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. z 2010 r. Nr 96, poz. 618 z późn. zm.). Funkcjonowanie Instytutu opiera się na wielu zróżnicowanych płaszczyznach prawnych. Instytut jest państwową jednostką organizacyjną, wyodrębnioną pod względem prawnym, organizacyjnym i ekonomiczno-finansowym i nadzorowaną przez Ministra Gospodarki. Poza działalnością podstawową, obejmującą prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych, Instytut prowadzi również działalność gospodarczą związaną przede wszystkim z badaniami i analizami technicznymi oraz wykonywaniem ofert technicznych, projektów i innej dokumentacji technicznej. Głównymi partnerami/klientami Instytutu są duże, średnie i małe przedsiębiorstwa (głównie spółki prawa handlowego) branży chemicznej. ICSO Blachownia opiera również pewien zakres swojej działalności na współpracy z podmiotami takimi jak Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki, Narodowe Centrum Nauki, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego w zakresie pozyskiwania dotacji i dofinansowania. Instytut realizuje projekty finansowane lub współfinansowane z funduszy unijnych w ramach rozwoju B+R w przedsiębiorstwach. W ramach szeroko prowadzonej współpracy, zarówno z podmiotami publicznymi jak i przedsiębiorcami, pojawiają się zróżnicowane zagadnienia natury prawnej, do których rozstrzygnięcia nieodzowne jest skorzystanie z usług prawnika.W związku z prowadzoną działalnością Instytut staje się adresatem pism, wniosków i pozwów powodujących konieczność skorzystania z profesjonalnej pomocy prawnej celem zapewnienia zastępstwa procesowego w postępowaniach toczących się przed sądami i innymi organami orzekającymi. Instytut podlega ponadto obowiązkowemu wpisowi do KRS - rejestru przedsiębiorców. Nie bez znaczenia pozostaje zatem konieczność rejestrowania licznych zmian w KRS, wynikających ze zmian w ustawach jak i w statucie Instytutu. Bieżąca obsługa prawna Instytutu polega na: występowaniu przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi i doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, sporządzaniu, opiniowaniu i realizacji umów z zakresu prawa cywilnego, prawa pracy, prawa zamówień publicznych, prawa własności przemysłowej i prawa autorskiego, sporządzaniu opinii prawnych, doradztwie prawnym, opiniowaniu projektów wewnętrznych aktów normatywnych, obecności w dni robocze w siedzibie Zamawiającego stosownie do jego potrzeb, a także dostępności telefonicznej i elektronicznej. Tryb wyboru wykonawcy jest ściśle związany ze szczegółowymi warunkami zamówienia. Specyfika działania Instytutu wymaga - poza występowaniem przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi i doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego - także wykonywania pozostałych wskazanych wyżej usług prawniczych. Z tych względów niecelowe jest dzielenie zamówienia związanego z obsługą prawną Instytutu na obsługę w zakresie zastępstwa procesowego oraz na usługi prawnicze w pozostałym w zakresie. Ustawa p.z.p. nie zakazuje łączenia usług prawniczych w zakresie zastępstwa procesowego z innymi usługami prawniczymi (art. 5 ust. 3 ustawy), jednakże połączenie to musi być uzasadnione celowością i racjonalnością takiego działania. Zgodnie z art. 5 ust. 1b p.z.p. w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Przytoczony przepis w pełni uzasadnia tryb niniejszego zamówienia w zakresie zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. Ponadto zgodnie z treścią przepisów art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 p.z.p. w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio art. 67 ust. 1 ustawy, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Nie powinno ulegać wątpliwości, iż profesjonalną i rzetelną obsługę prawną może zapewnić jedynie osoba posiadająca bardzo szeroką wiedzę teoretyczną popartą odpowiednim doświadczeniem, zwłaszcza w zakresie obsługi instytutów badawczych (poprzednio jednostek badawczo-rozwojowych). Gwarancję właściwej obsługi prawnej w powyższym zakresie daje tylko powierzenie wykonywania usług osobie posiadającej wysokie kwalifikacje i długoletnią praktykę zawodową. Na podstawie doświadczeń z poprzednich lat jest bowiem oczywiste, że obsługa profesjonalnego prawnika jest niezbędna w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania Instytutu i realizacji jego zadań. Co więcej, zlecenie obsługi prawnej fachowemu prawnikowi w wielu przypadkach może mieć znaczenie prewencyjne w tym sensie, iż pozwoli niezwłocznie rozwiązać problemy prawne bez konieczności bezcelowego kontynuowania spraw, których negatywny wynik można przewidzieć. Oczywistym jest, że takie prewencyjne działanie pozwala zaoszczędzić czas i jednocześnie zapobiega przed utratą środków przez zamawiającego. Z uwagi na powyższe okoliczności, w ramach przedmiotu zamówienia zamawiający zawarł umowę z wykonawcą dotychczas świadczącym usługi prawnicze na rzecz zamawiającego - Kancelarią Adwokacką Jerzego Piaseckiego z siedzibą w Opolu. Dotychczasowy wykonawca prowadzi obsługę prawną Instytutu od 8 lat i doskonale zna specyfikę działalności Instytutu. Pozyskał niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz jest w stanie świadczyć obsługę prawną w sposób ciągły, kontynuując jednocześnie procesy sądowe. W tym miejscu należy zaznaczyć, iż w chwili obecnej toczą się sprawy sądowe przeciwko Instytutowi oraz z powództwa Instytutu. Ponadto Instytut występuje jako oskarżyciel posiłkowy w sprawie karnej toczącej się przed Sądem Okręgowym w Opolu. Do powyższych postępowań należy dodać również postępowania administracyjne toczące się przed Urzędem Patentowym RP, w których często występują sporne interesy i istnieje potrzeba uzgadniania z profesjonalnym prawnikiem rozwiązań zgodnych z interesem Instytutu. Niejednokrotnie sprawy sądowe są ściśle powiązane z innymi toczącymi się lub prawomocnie zakończonymi postępowaniami. Nie mniej istotne są indywidualne cechy, jakie posiada wykonawca, takie jak wysoka odporność na stres, komunikatywność, bezkonfliktowość oraz szybkość w podejmowaniu decyzji. Poza wszelkimi wątpliwościami pozostaje okoliczność, iż zawarcie umowy w ramach innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki będzie miało przełożenie na wydatkowanie niecelowo poniesionych w tym zakresie wydatków. Dotychczasowa, wzorowo układająca się współpraca z adw. Jerzym Piaseckim pozwala na uzasadnione twierdzenie, iż powierzenie mu obsługi prawnej będącej przedmiotem zamówienia pozwoli uniknąć błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych. Zasada celowego i efektywnego dokonywania wydatków potwierdza wybór zamówienia z wolnej ręki i powierzenia dalszej obsługi prawnej dotychczasowej kancelarii prawnej. Inny wykonawca potrzebowałby znacznej ilości czasu, aby wdrożyć się w strukturę i zakres spraw Instytutu, co mogłoby uniemożliwić terminową realizację zadań i zachowanie ciągłości podjętych działań. Powierzenie usług dotychczasowemu wykonawcy pozwoli zapewnić sprawne kontynuowanie tych spraw. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość realizacji przedsięwzięć pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie z uwagi na interes gospodarczy Zamawiającego. W świetle powyższego, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne.

Adres: Energetyków 9, 47-225 Kędzierzyn-Koźle
woj. opolskie
Dane kontaktowe: email: ochlast.j@icso.com.pl, nossek.n@icso.com.pl
tel: 077 4873470, 77 487 33 70
fax: 077 4873060
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 26771320130
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2013-12-09
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.icso.com.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
79140000-7 Doradztwo prawne i usługi informacyjne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Obsługa prawna w ICSO Blachownia w 2014 roku Adwokat Jerzy Piasecki prowadzący kancelarię adwokacką
Opole
2013-12-18 96 000,00