Wynik przetargu
zamówienie dodatkowe w ramach zadania 52096 Modernizacja i rozbudowa Parku Sprzętu Technicznego wraz z budową ogrodzenia i magazynu MPS w Powidzu

Zamawiający:
17 Terenowy Oddział Lotniskowy
Adres: | M. Konopnickiej 13, 80-240 Gdańsk, woj. pomorskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: 17tol.sekretariat@ron.mil.pl tel: 261 21 34 03 fax: 261 21 34 04 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 18146820150 | Data Udzielenia: | 2015-07-17 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
45000000-7 | Roboty budowlane |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
zamówienie dodatkowe w ramach zadania 52096 Modernizacja i rozbudowa Parku Sprzętu Technicznego wraz z budową ogrodzenia i magazynu MPS w Powidzu | konsorcjum firm lider SKANSKA SA Oddział Budownictwa Ogólnego w Poznaniu członek konsorcjum: ZEUS SA; Poznań | 3 482 000,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2015-07-17 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 450000000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 3 482 001,00 zł Minimalna złożona oferta: 3 482 001,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 3 482 001,00 zł Maksymalna złożona oferta: 3 482 001,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Gdańsk: zamówienie dodatkowe w ramach zadania 52096 Modernizacja i rozbudowa Parku Sprzętu Technicznego wraz z budową ogrodzenia i magazynu MPS w Powidzu
Numer ogłoszenia: 181468 - 2015; data zamieszczenia: 17.07.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
nieobowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
17 Terenowy Oddział Lotniskowy, ul. Konopnickiej 13, 80-240 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 348 3403, faks 58 3483404.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Jednostka organizacyjna podległa Ministrowi Obrony Narodowej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
zamówienie dodatkowe w ramach zadania 52096 Modernizacja i rozbudowa Parku Sprzętu Technicznego wraz z budową ogrodzenia i magazynu MPS w Powidzu.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie: a. Wentylacji CNW-1, CNW-2, CNW-3, CNW-4, CNW-5, b. Wentylacji spawalni i pozostałych pomieszczeń, c. Węzła cieplnego, d. Instalacji co i ct, e. Odciągów spalin, f. Instalacji wentylacji - zabezpieczenia ppoż., g. Instalacji co i ct - zabezpieczenia ppoż. h. technologii kotłowni (budynek R) obejmującej konieczność zainstalowania dodatkowego kotła wraz z infrastrukturą, instalacjami (sanitarnymi, wentylacji, paliwowymi, elektrycznymi, kominowymi) i robotami budowlanymi.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-0.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
14.07.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- konsorcjum firm lider SKANSKA SA Oddział Budownictwa Ogólnego w Poznaniu członek konsorcjum: ZEUS SA;, Arbpa Baraniaka 6, 61-131 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 2388383,26 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
3482000,94
Oferta z najniższą ceną:
3482000,94
/ Oferta z najwyższą ceną:
3482000,94
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Wykonanie robót dodatkowych należy przeprowadzić na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. a) i b) ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r poz. 907 z późniejszymi zmianami). Realizacja pierwotnie zakładanego zakresu rzeczowego zamówienia podstawowego nie pozwoli na uzyskanie zamierzonego, właściwego efektu funkcjonalnego i użytkowego przedmiotu zamówienia jakim jest park sprzętu technicznego, a jego zmiana nie jest spowodowana dążeniem zamawiającego do poprawienia parametrów technicznych budowanych obiektów. Zamówienie podstawowe nie może zostać ukończone bez ww. robót dodatkowych a tym samym przesłanka wskazująca, że wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależniona od wykonania zamówienia dodatkowego jest możliwa do zastosowania w przedmiotowym stanie faktycznym. 17 Terenowy Oddział Lotniskowy jako inwestor modernizuje i rozbudowuje park sprzętu technicznego wraz z budową ogrodzenia i magazynów MPS na lotnisku w Powidzu na podstawie dokumentacji projektowej opracowanej przez Centrum Badawczo Produkcyjno usługowe CECOMM SA z siedzibą w Bydgoszczy biuro to na dzień dzisiejszy nie istnieje postanowieniem sądu ogłoszono upadłość biura we wrześniu 2013 roku. Dodać należy, że na początkowym etapie realizacji robót projektant branży sanitarnej, będący autorem opracowania zmarł, a Zamawiający w ramach nadzoru autorskiego zawarł umowę z innym projektantem. Zakończenie robót planowane jest na koniec września 2015 roku, natomiast przekazanie do użytkowania w połowie listopada 2015 roku. W ramach zamówienia podstawowego zaplanowane były do wybudowania całkowicie nowe obiekty, między innymi kotłownia w nowoprojektowanym odrębnym budynku, natomiast w przypadku obiektu H 1 był to istniejący, nieużytkowany i w znacznym stopniu zniszczony budynek podlegający całkowitej przebudowie i dostosowaniu do nowych funkcji i przeznaczenia. Kompleksowo park sprzętu technicznego niezbędny jest dla potrzeb Sił Zbrojnych RP w ramach lotnictwa operacyjnego i strategicznego RP oraz paktu NATO. Pierwotna dokumentacja została odebrana jako prawidłowa z punktu widzenia przyjętych rozwiązań technicznych dotyczących całego zadania. Dokumentacja przewidywała, iż zaprojektowana w obiekcie H 1 lakiernia będzie wykorzystywana na potrzeby obsług okresowych sprzętu wojskowego będącego na wyposażeniu jednostki w cyklu całorocznym. Dla takiego rozwiązania zostały przyjęte odpowiednie parametry w tym w szczególności bilans cieplny przyjęty w oparciu o wskaźniki korygujące dotyczące ogrzewania i wentylacji pomieszczeń wynikające z odrębnych przepisów zarówno kotłowni, jak i urządzeń grzewczo wentylacyjnych obiektu H 1. Jednakże w trakcie realizacji zadania stwierdzono, że w przypadku pracy komory lakierniczej w okresie zimowym, szczególnie przy bardzo niskich temperaturach, zaprojektowana w projekcie podstawowym kotłownia nie byłaby w stanie spełnić postawianych wymagań w zakresie podania ciepła użytkowego i technologicznego do wszystkich obiektów budowanych w ramach zadania. Zamawiający na tym etapie realizacji zamówienia nie miał możliwości sprawdzenia i potwierdzenia pierwotnych założeń projektowych przez autora opracowania podstawowego, wobec czego zwrócił się o sprawdzenie rozwiązań projektowych do innego projektanta. Pomimo starań zamawiającego we współpracy z projektantem i z wykonawcą robót nie udało się przyjąć rozwiązań, które pozwoliłyby kontynuować dalsze prace objęte zamówieniem podstawowym bez ingerencji w dotychczasowe rozwiązania projektowe przewidziane dla budynku H 1, obejmujące elementy dotyczące systemu central nawiewno wywiewnych CNW 1 do 5, systemu wentylacyjnego pomieszczeń obsługowych i spawalni, węzła cieplnego, instalacji c.o. i c.t. Okoliczności te spowodowały konieczność dokonania ponownego sprawdzenia bilansu cieplnego obejmującego wszystkie obiekty zasilane w energię cieplną. Ze względu na to, iż autorskie biuro projektowe CECOMM zostało zlikwidowane, dodatkowo projektant branży sanitarnej będący autorem opracowania branżowego zmarł, Zamawiający zlecił dokonanie sprawdzenia odrębnemu biuru projektowemu. Po sprawdzeniu bilansu stwierdzono, że dotychczasowe rozwiązania nie będą wystarczające do zabezpieczenia obiektów w odpowiednią ilość energii cieplnej, dalsza realizacja robót w budynku H 1 i kotłowni zgodnie z pierwotnymi rozwiązaniami byłaby niecelowa i nie spełniłaby wymagań technicznych i eksploatacyjnych, w związku z czym wystąpiła konieczność dokonania odpowiednich zmian, szczególnie doprojektowanie dodatkowego, trzeciego kotła o odpowiedniej mocy grzewczej wraz z niezbędną infrastrukturą, warunkującego osiągnięcie prawidłowej mocy cieplnej dla obiektów wchodzących w skład parku sprzętu technicznego. Ponadto, 17 TOL realizował w rejonie niniejszego zadania budowę obiektu strzelnicy garnizonowej w ramach zadania 55002. Pierwotnie obiekt ten miał być oddany do użytku znacznie wcześniej, niż zakończenie zadania 52096 tj. ponad dwa lata. Budynek strzelnicy zgodnie z podstawowym projektem posiadał własne źródło ciepła w postaci lokalnej kotłowni. Jednak ze względu na zmiany w przepisach resortowych MON prace zostały czasowo wstrzymane i ostatecznie obiekt oddano do użytku dopiero na koniec 2014 roku. W związku z przesunięciem zakończenia budowy strzelnicy Zamawiający, w uzgodnieniu z użytkownikiem, podjął decyzję o rezygnacji z budowy kotłowni w budynku strzelnicy, a w to miejsce wykonano, na podstawie odrębnej DP, wymiennikownię ciepła. Zasilanie w energię cieplną budynku strzelnicy realizowane będzie z nowobudowanej kotłowni w ramach zadania 52096 przeprojektowanej z uwagi na zmienione warunki pracy komory lakierniczej. Dotychczas generalny wykonawca wykonał już znaczącą część prac budowlanych budynek kotłowni, część prac związanych z instalacją paliwową obejmujących posadowienie zbiornika paliwa wchodzącego w skład zamówienia podstawowego, dokonał zakupu dwóch kotłów i w związku z tym dalsza kontynuacja prac podstawowych uzależniona jest od wykonania zamówienia dodatkowego na podstawie odrębnego opracowania dokumentacyjnego. Niezależnie od spraw związanych z koniecznością wprowadzenia nowych rozwiązań wynikających ze zmiany bilansu cieplnego, w projekcie pierwotnym zostały zaprojektowane indywidualne bębnowe odciągi spalin dla serwisowanych pojazdów mechanicznych w ilości 18 sztuk, które z punktu widzenia początkowych rozwiązań technicznych spełniały założone parametry. Dopiero na etapie realizacji robót okazało się, iż odciągi te po zamontowaniu kolidowałyby z pracą suwnicy oraz wchodziłyby w światło bram wjazdowych. Zlecono więc opracowanie dokumentacji dodatkowej rozwiązującej problem poprzez zainstalowanie instalacji odciągu spalin pod posadzką z wyrzutem spalin na zewnątrz budynku. Na etapie odbioru dokumentacji projektowej zaproponowane rozwiązanie nie wskazywało na wystąpienie problemów na etapie realizacyjnym. W zakresie instalacji wentylacji zabezpieczenia ppoż. oraz instalacji centralnego ogrzewania i ciepła technologicznego zabezpieczenie ppoż., w pierwotnej dokumentacji nie było to zaprojektowane. Ze względu na to, iż instalacja wentylacji obejmowała pomieszczenia obsługi gaźników, tapicernię oraz warsztat chemiczny, wprowadzenie tych rozwiązań było koniecznością wynikającą z obowiązujących przepisów. Biorąc powyższe pod uwagę stwierdzam, że realizacja prac, o których wyżej mowa winna zostać zlecona wykonawcy realizującemu umowę zasadniczą tj. firmę SKANSKA SA OBO z Poznania. Wspomniana firma realizuje roboty zasadnicze zadania zaawansowanie ponad 90 procent i ze względów technicznych, wykonanie robót dodatkowych wskazanych powyżej w ramach zamówienia dodatkowego uzależnia wykonanie robót objętych zamówieniem podstawowym. Wszystkie rozwiązania wprowadzane dodatkowo będą integralną częścią całego systemu grzewczo wentylacyjnego przewidzianego dla całości kompleksu i nie da się ich w żaden sposób wydzielić. Zachowane zostaną także jednolite standardy wykonywanych robót, zostanie zachowana jednolita gwarancja dla wykonanych robót, jak również jednakowa wysoka jakość prac. Możliwe jest uniknięcie poniesienia dodatkowych kosztów związanych z organizacją zaplecza budowy socjalnego i produkcyjnego, ochrona terenu budowy itp. po wprowadzeniu odrębnego wykonawcy robót dodatkowych. Ponadto w związku z zaawansowaniem prac na obiekcie oraz zbliżającym się terminem oddania obiektu do użytkowania i rozliczenia końcowego zakresu rzeczowego oraz sfinansowania zadania w br., przeprowadzenie odrębnego postępowania przetargowego w celu wyłonienia wykonawcy ww. robót mogłaby spowodować opóźnienie w wykonaniu prac zasadniczych i zrealizowania zadania w bieżącym roku termin realizacji zadania w planie upływa w 2015 r..