Realizacja zajęć dodatkowych w szkołach podstawowych na terenie Gminy Jawor w ramach projektu pn. Poprawa jakości i efektów kształcenia uczniów klas I-III poprzez zajęcia dodatkowe w szkołach podstawowych w Gminie Jawor
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest realizacja zajęć dodatkowych w szkołach podstawowych na terenie Gminy Jawor w ramach projektu pn. Poprawa jakości i efektów kształcenia uczniów klas I-III poprzez zajęcia dodatkowe w szkołach podstawowych w Gminie Jawor, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki (Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępnie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych). Głównym celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych i poprawa jakości wyników uczenia się wśród dzieci klas I-III w trzech szkołach podstawowych, dla których Gmina Jawor jest organem prowadzącym, poprzez indywidualizację nauczania jako sposobu pracy z uczniami i uczennicami klas I-III. Celem szczegółowym projektu jest zapewnienie, wszystkim dzieciom uczestniczącym i realizującym I-szy etap edukacyjny (kl. I-III) w trzech szkołach podstawowych, możliwości wyboru i skorzystania z szerokiej oferty edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej odpowiedniej i zgodnej z indywidualnymi dla poszczególnych dzieci potrzebami i możliwościami edukacyjno-rozwojowymi oraz umożliwienie uczniom i uczennicom kl.I-III, trzech szkół podstawowych aktywnego uczenia się, konstruowania wiedzy, poznawania i wykorzystywania własnego potencjału rozwojowego oraz budowania pozytywnego obrazu własnego ja poprzez udział w zajęciach dodatkowych. -Prowadzenie zajęć dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji mają na celu m.in. usprawnienie zaburzonych procesów psychomotorycznych, ćwiczeń sprawności czytania i pisania. -Prowadzenie zajęć dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych ma na celu wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z brakiem w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych z zakresu edukacji matematycznych, kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego. -Zajęcia logopedyczne - w ramach terapii logopedycznej będą prowadzone ćwiczenia i zabawy usprawniające aparat artykulacyjny, ćwiczenia oddechowe i słuchowe. Celem ćwiczeń będzie m.in. usprawnienie narządów mowy, wywoływanie głosek, stymulowanie rozwoju mowy. -Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne z zaburzeniami komunikacji społecznej adresowane do uczniów, u których zdiagnozowano symptomy zaburzeń zachowania (dzieci nadpobudliwe, zahamowane). Zajęcia mają na celu poprawę emocjonalnego funkcjonowania dzieci poprzez nawiązanie satysfakcjonujących relacji z rówieśnikami i dorosłymi, zmniejszenie napięć związanych z sytuacją szkolną, zapobiegnie wadliwej adaptacji dzieci do warunków życia i wymagań otoczenia. -Prowadzenie zajęć z gimnastyki korekcyjnej przyczynią się do skorygowania istniejących zaburzeń ciała, niedopuszczenia do powstawania wad postawy. Podczas zajęć dzieci odbędą naukę korygowania błędów z uwzględnieniem indywidualizacji, kontroli umiejętności przyjmowania właściwej postawy. -Prowadzenie zajęć rozwijających zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych skierowane są do dzieci, które przejawiają szczególnie zainteresowania daną dziedziną. Celem zajęć jest poszerzenie, pogłębienie wiadomości i umiejętności matematycznych, przyrodniczych, rozwijanie pomysłowości w myśleniu i działaniu. -Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych SKS oraz koło informatyczne. Zajęcia mają na celu wzbudzić twórczą aktywność dziecka, poszerzać wiedzę z danej dziedziny, zapoznawać uczniów z zagadnień wykraczającymi poza program nauczania wdrażać do samodzielnego i twórczego rozwijania ich zdolności i zainteresowań. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia na wykonawcy spoczywają następujące obowiązki prowadzącego zajęcia pozalekcyjne: 1) opracowanie programu i szczegółowego planu pracy zajęć pozalekcyjnych na poszczególne miesiące z zachowaniem wymogów zawartych w treści SIWZ oraz przedstawienie ich do akceptacji dyrektorowi szkoły; 2) prowadzenie zajęć pozalekcyjnych zgodnie z projektem i harmonogramem zadań wg zaakceptowanego planu pracy; 3) dokumentowanie zajęć pozalekcyjnych w dzienniku zajęć, listach obecności, raportach semestralnych dla poszczególnych grup; 4) mierzenie rezultatów w czasie trwania Projektu (rezultaty mierzone będą m.in. za pomocą sprawdzianów, testów kompetencyjnych - druki dokumentów przygotowuje osoba prowadząca zajęcia) oraz wypełnianie tabeli wskaźników projektu. Tabelę Wykonawca zobowiązuje się wypełniać po każdym miesiącu kalendarzowym i przekazywać ją w ciągu 2 dni roboczych od ostatniego dnia miesiąca Koordynatorowi Szkolnemu; 5) informowanie na prośbę dyrektora, wychowawcy oraz rodziców o wynikach i o osiągnięciach uczniów; 6) prawidłowe, systematyczne prowadzenie dokumentacji projektu oraz comiesięczne wypełnianie karty czasu pracy oraz przekazywanie jej w ciągu 2 dni roboczych od ostatniego dnia miesiąca razem z rachunkiem lub fakturą do siedziby Zamawiającego tj. ul. Rynek 1, 59-400 Jawor; 7) wspomaganie promocji i ewaluacji projektu - informowanie uczestników zajęć o współfinansowaniu projektu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego; 8) ponoszenie odpowiedzialności materialnej za powierzone mienie, które jest własnością szkoły oraz jest udostępnione osobie realizującej zajęcia; 9) zobowiązanie do przestrzegania regulaminu pracowni szkoły, w której prowadzi zajęcia; 10) decydowanie o doborze metod i środków dydaktycznych w prowadzeniu zajęć ze szczególnym stosowaniem aktywizujących metod nauczania z naciskiem na umiejętność wykorzystania wiedzy w praktyce; 11) współpraca z Koordynatorem Projektu i Koordynatorem Szkolnym; 12) uczestnictwo w bezpłatnym szkoleniu z zakresu równości szans kobiet i mężczyzn w projektach edukacyjnych, zorganizowanym przez Zamawiającego. 2. Zakres, ilość i rodzaj zajęć w poszczególnych szkołach określają szczegółowe zadania stanowiące części zamówienia. Przedmiot zamówienia obejmuje 15 części.
Dane postępowania
| ID postępowania BZP/TED: | 28778620110 |
|---|---|
| ID postępowania Zamawiającego: | |
| Data publikacji zamówienia: | 2011-09-14 |
| Rodzaj zamówienia: | usługi |
| Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
| Czas na realizację: | 493 dni |
| Wadium: | - |
| Oferty uzupełniające: | NIE |
| Oferty częściowe: | TAK |
| Oferty wariantowe: | NIE |
| Przewidywana licyctacja: | NIE |
| Ilość części: | 15 |
| Kryterium ceny: | 0% |
| WWW ogłoszenia: | www.jawor.pl |
| Informacja dostępna pod: | Urząd Miejski, Rynek 1, 59-400 Jawor |
| Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
| 80000000-4 | Usługi edukacyjne i szkoleniowe |
