Wynik przetargu
Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej na rzecz Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie w tym wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego.

Zamawiający:
Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie
Adres: | Bielska 4, 43-400 Cieszyn, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zampubl@szpitalslaski.pl tel: 33 854 92 00 fax: 33 852 12 24 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 12250320110 | Data Udzielenia: | 2011-04-22 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
79100000-5 | Usługi prawnicze | |
79110000-8 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej na rzecz Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie w tym wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego. | Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz Kidawa Katowice | 206 640,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2011-04-22 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791000005 791100008 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 206 640,00 zł Minimalna złożona oferta: 206 640,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 206 640,00 zł Maksymalna złożona oferta: 206 640,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Cieszyn: Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej na rzecz Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie w tym wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego.
Numer ogłoszenia: 122503 - 2011; data zamieszczenia: 22.04.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie, ul. Bielska 4, 43-400 Cieszyn, woj. śląskie, tel. 033 8520742, faks 0338520742.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej na rzecz Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie w tym wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej na rzecz Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie w tym wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego w okresie od dnia 1.04.2011 r. do dnia 31.03.2013 r..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31.03.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz Kidawa, ul. Kościuszki 16/2, 40-049 Katowice, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 168000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
206640,00
Oferta z najniższą ceną:
206640,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
206640,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Przedmiotem niniejszego postępowania jest kompleksowa obsługa prawna Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie, w tym wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego przez okres 24 miesięcy w sposób ciągły. Zgodnie z treścią art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn.zm.) w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Natomiast zgodnie z treścią art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010r., Nr 113, poz. 759 z późn.zm.), w sytuacji udzielania zamówień na usługi niepriorytetowe (usługi prawnicze w myśl rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym Dz. U. Nr 12, poz. 68 należą do kategorii usług niepriorytetowych), Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 67 ust. 1 wyżej wymienionej ustawy, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Podkreślić należy, iż ustawa zezwala na zawarcie umowy z wolnej ręki w przypadku wystąpienia chociażby jednej z w/w przesłanek, a także w przypadku wystąpienia innych uzasadnionych okoliczności. O konieczności zawarcia umowy w trybie zamówienia z wolnej ręki zdecydowano m.in. z uwagi na fakt, iż za sprzeczne z zasadami celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków należałoby uznać, wybór osobnych wykonawców do wykonywania zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi, doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego oraz obsługi prawnej. Nadto specyfika działalności Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnych zasadniczo odbiega od innych podmiotów gospodarczych, stąd tylko kancelaria prawna wyspecjalizowana w obsłudze takich podmiotów, daje rękojmię prawidłowego wykonywania zamówienia. Kancelaria wykonująca dotychczasową obsługę prawną, posiada rozległą wiedzę i legitymuje się wieloletnim doświadczeniem w obsłudze publicznych i niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej, w tym innych szpitali zatrudniających ponad 1000 pracowników. Kancelaria adwokacka obsługująca dotychczas ZZOZ w Cieszynie, z uwagi na kilkuletnią współpracę, doskonale zna warunki funkcjonowania Zamawiającego, zapewnia ciągłość i terminowość realizacji prac w zakresie rozpoczętych procedur, prowadzenia postępowań sądowych i egzekucyjnych, zawierania i realizacji kilkuset umów na wykonywanie świadczeń zdrowotnych, dostawy towarów czy outsourcing usług. Wykonawca ma doświadczenie z przeprowadzenia ponad 150 postępowań sądowych, w tym z tytułu błędów medycznych i zakażeń szpitalnych oraz z zakresu sporów z NFZ. Stąd interesy Zamawiającego wymagają, aby we wszczętych i nadal toczących się postępowaniach sądowych, Szpital był nadal reprezentowany przez tego samego pełnomocnika. Należy wskazać, iż profesjonalna obsługa prawna obejmuje także szeroko rozumiane sprawy pracownicze, (w tym socjalne i związkowe), gdyż ze względu na stan zatrudnienia (ponad 1000 pracowników), a także fakt, iż organizacje związkowe działające w ramach Zamawiającego pozostają w sporach zbiorowych z pracodawcą, ten zakres obsługi prawnej ma dla tutejszego Szpitala ogromne znaczenie. Specyfika funkcjonowania Szpitala wymaga również podejmowania szeregu innych działań i czynności związanych z rozstrzyganiem pojawiających się bieżących kwestii prawnych. Natomiast sama konieczność zaznajomienia się nowego wykonawcy z licznymi regulacjami wewnętrznymi, treścią obowiązujących umów czy dotychczasowym przebiegiem spraw sądowych, uniemożliwiałaby terminową realizację działań. Wybór Kancelarii Adwokackiej z którą dotychczas współpracowano, pozwoli na zaoszczędzenie czasu niezbędnego do wdrożenia się przez nowego Wykonawcę w zakres bardzo rozległej bieżącej działalności Szpitala, czy też związanej z realizacją programu restrukturyzacyjnego Zamawiającego oraz toczących się postępowań sądowych. Nie bez znaczenia pozostaje także fakt, iż zlecenie obsługi prawnej dotychczasowej Kancelarii, w wielu przypadkach może mieć znaczenie prewencyjne w tym sensie, iż pozwoli rozwiązać problemy prawne na możliwie szybkim etapie, co z pewnością pozwoli uchronić Zamawiającego przed ewentualnymi stratami w mieniu publicznym. Dotychczasowy Wykonawca świadczący obsługę prawną posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz jest w stanie świadczyć obsługę prawną w sposób ciągły, kontynuując jednocześnie rozpoczęte procesy sądowe i sprawy urzędowe. Stąd jak wskazano, absolutnie niecelowe jest (sztuczne) dzielenie zamówienia związanego z obsługą prawną na obsługę w zakresie zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego i na obsługę prawną w pozostałym zakresie. A zatem zawarcie umowy z dotychczasowym Wykonawcą jest zgodne z zasadami celowego, oszczędnego i rzetelnego dokonywania wydatków, jak również zapobiegnie ponoszeniu ewentualnych strat w mieniu publicznym oraz umożliwi terminową realizację zadań, co spełnia kryteria zawarte w art. 5 ust. 1a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.