Wynik przetargu

Adres: Bielska 4, 43-400 Cieszyn, woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: zampubl@szpitalslaski.pl
tel: 33 854 92 00
fax: 33 852 12 24
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 12250320110 Data Udzielenia: 2011-04-22
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej na rzecz Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie w tym wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego. Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz Kidawa
Katowice
206 640,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-04-22
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791000005
791100008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
206 640,00 zł
Minimalna złożona oferta:
206 640,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
206 640,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
206 640,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Cieszyn: Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej na rzecz Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie w tym wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego.


Numer ogłoszenia: 122503 - 2011; data zamieszczenia: 22.04.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie, ul. Bielska 4, 43-400 Cieszyn, woj. śląskie, tel. 033 8520742, faks 0338520742.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej na rzecz Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie w tym wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej na rzecz Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie w tym wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego w okresie od dnia 1.04.2011 r. do dnia 31.03.2013 r..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31.03.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz Kidawa, ul. Kościuszki 16/2, 40-049 Katowice, kraj/woj. śląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 168000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    206640,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    206640,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    206640,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przedmiotem niniejszego postępowania jest kompleksowa obsługa prawna Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie, w tym wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego przez okres 24 miesięcy w sposób ciągły. Zgodnie z treścią art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn.zm.) w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Natomiast zgodnie z treścią art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010r., Nr 113, poz. 759 z późn.zm.), w sytuacji udzielania zamówień na usługi niepriorytetowe (usługi prawnicze w myśl rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym Dz. U. Nr 12, poz. 68 należą do kategorii usług niepriorytetowych), Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 67 ust. 1 wyżej wymienionej ustawy, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Podkreślić należy, iż ustawa zezwala na zawarcie umowy z wolnej ręki w przypadku wystąpienia chociażby jednej z w/w przesłanek, a także w przypadku wystąpienia innych uzasadnionych okoliczności. O konieczności zawarcia umowy w trybie zamówienia z wolnej ręki zdecydowano m.in. z uwagi na fakt, iż za sprzeczne z zasadami celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków należałoby uznać, wybór osobnych wykonawców do wykonywania zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi, doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego oraz obsługi prawnej. Nadto specyfika działalności Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnych zasadniczo odbiega od innych podmiotów gospodarczych, stąd tylko kancelaria prawna wyspecjalizowana w obsłudze takich podmiotów, daje rękojmię prawidłowego wykonywania zamówienia. Kancelaria wykonująca dotychczasową obsługę prawną, posiada rozległą wiedzę i legitymuje się wieloletnim doświadczeniem w obsłudze publicznych i niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej, w tym innych szpitali zatrudniających ponad 1000 pracowników. Kancelaria adwokacka obsługująca dotychczas ZZOZ w Cieszynie, z uwagi na kilkuletnią współpracę, doskonale zna warunki funkcjonowania Zamawiającego, zapewnia ciągłość i terminowość realizacji prac w zakresie rozpoczętych procedur, prowadzenia postępowań sądowych i egzekucyjnych, zawierania i realizacji kilkuset umów na wykonywanie świadczeń zdrowotnych, dostawy towarów czy outsourcing usług. Wykonawca ma doświadczenie z przeprowadzenia ponad 150 postępowań sądowych, w tym z tytułu błędów medycznych i zakażeń szpitalnych oraz z zakresu sporów z NFZ. Stąd interesy Zamawiającego wymagają, aby we wszczętych i nadal toczących się postępowaniach sądowych, Szpital był nadal reprezentowany przez tego samego pełnomocnika. Należy wskazać, iż profesjonalna obsługa prawna obejmuje także szeroko rozumiane sprawy pracownicze, (w tym socjalne i związkowe), gdyż ze względu na stan zatrudnienia (ponad 1000 pracowników), a także fakt, iż organizacje związkowe działające w ramach Zamawiającego pozostają w sporach zbiorowych z pracodawcą, ten zakres obsługi prawnej ma dla tutejszego Szpitala ogromne znaczenie. Specyfika funkcjonowania Szpitala wymaga również podejmowania szeregu innych działań i czynności związanych z rozstrzyganiem pojawiających się bieżących kwestii prawnych. Natomiast sama konieczność zaznajomienia się nowego wykonawcy z licznymi regulacjami wewnętrznymi, treścią obowiązujących umów czy dotychczasowym przebiegiem spraw sądowych, uniemożliwiałaby terminową realizację działań. Wybór Kancelarii Adwokackiej z którą dotychczas współpracowano, pozwoli na zaoszczędzenie czasu niezbędnego do wdrożenia się przez nowego Wykonawcę w zakres bardzo rozległej bieżącej działalności Szpitala, czy też związanej z realizacją programu restrukturyzacyjnego Zamawiającego oraz toczących się postępowań sądowych. Nie bez znaczenia pozostaje także fakt, iż zlecenie obsługi prawnej dotychczasowej Kancelarii, w wielu przypadkach może mieć znaczenie prewencyjne w tym sensie, iż pozwoli rozwiązać problemy prawne na możliwie szybkim etapie, co z pewnością pozwoli uchronić Zamawiającego przed ewentualnymi stratami w mieniu publicznym. Dotychczasowy Wykonawca świadczący obsługę prawną posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz jest w stanie świadczyć obsługę prawną w sposób ciągły, kontynuując jednocześnie rozpoczęte procesy sądowe i sprawy urzędowe. Stąd jak wskazano, absolutnie niecelowe jest (sztuczne) dzielenie zamówienia związanego z obsługą prawną na obsługę w zakresie zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego i na obsługę prawną w pozostałym zakresie. A zatem zawarcie umowy z dotychczasowym Wykonawcą jest zgodne z zasadami celowego, oszczędnego i rzetelnego dokonywania wydatków, jak również zapobiegnie ponoszeniu ewentualnych strat w mieniu publicznym oraz umożliwi terminową realizację zadań, co spełnia kryteria zawarte w art. 5 ust. 1a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.